[ Stefano @ 26.01.2007. 18:50 ] @
Verovatno ste svi videli ove TFT displeje na trafikama, sa kojih se vrte reklame.
Interesuje me kako to funkcionise, tj. koji je izvor za reklame, rekao bih da je kompresija jaka, i da je to neki MPEG4, deluje mi da je prejaka kompresija da bi izvor bio DVD.

Ako se reklame emituju u MPEG4 formatu, interesuje me sta je onda izvor? neki jeftini DVD player koji podrzava DIVX, ili nesto drugo (neki citac kartica ili tako nesto???)
[ bakara @ 26.01.2007. 19:35 ] @
Jeftini kineski dvd/divx playeri sa VGA izlazom povezani sa jeftinim kineskim TFT monitorima u jeftinim limenim kucistima, rade sa dvd diska (ipak su kartice skuplje od diska).
Priznajem, za ideju cista petica, i jako je efektno.
[ lancia88 @ 26.01.2007. 22:15 ] @
Pozdrav,

ideja je stara, ja nisam uspeo da je realizujem pre desetak godina sa nesto drugacijim pristupom jer nije postojala ekonomska racunica za tako nesto. Za sada funkcionise jer je u pitanju prebijanje i rad bez realne profitne konstrukcije, videcemo da li ce opstati u praksi.
[ Stefano @ 28.01.2007. 14:59 ] @
Pretpostavljam da je pre 10-tak godina najveci problem bio to sto su TFT-ovi i DVD playeri bili uzasno skupi, a sto je bilo ne zgodno to raditi sa CRT monitorima i VHS rekorderima.
[ lancia88 @ 28.01.2007. 17:20 ] @
Pozdrav,

ne, ustvari ideja je bila malko drugacija. Izlozi preko puta stanica gradskog saobracaja sa izuzetno visokom frekvencijom putnika-cekaca autobusa su bili analizirani i nekako sam se dokopao predugovora sa dovoljnim brojem prodavnica/robnih kuca sa kojima sam zeleo da napravim posao. Svaka od tih radnji je trebala po tom planu imati po racunar (sve moj trosak, njihov samo smestaj) koji se pobudjuje iz telefonske linije i startuje. TV izlaz obezbedjuje prenos slike na klasicne televizore velicine 83-94cm (opet moj trosak, uvoz jedva malo polovnih komada iz Nemacke) i tako se startuje reklamni paket koji se vrti u Loop-u. Interesovanje ispocetka veliko, nekako odmah po potpisivanju svih neophodnih predugovora splanjava, u kratkom roku od tada pada ispod granice optimalne rentabilnosti, znaci da ako pre nego sto se isplati sva ta oprema iko od musterija za reklamiranje otpadne, finansijski kolaps za moju firmu je na vidiku jer je oprema prilicno specificna, ne mozes brzo prodati toliko velike televizore, racunare tu i tamo ali TV out na njima ih je cinio primetno skupljim od pandama koji se najvise traze itd. Izmedju reklamnih blokova isli bi blokovi sa servisnim informacijama i blokovi trejlera za filmove kao atraktivan sadrzaj za privlacenje paznje. Ipak, kako rekoh, proracun je u zadnji cas odslikao tesko uklopivu finansijsku semu i stvar sam obustavio uz relativno male gubitke. To je poenta odustajanja, sama skupoca necega sto platis samo jednom pa ko zna kad opet, nije nikako mogla da ugrozi posao vec je problem bio realni profit. Konacno, iz svega se iznedrila ideja lokalnih stampanih oglasa i distribucija po sanducicima, mediabuying ipak je usao u firmu :)
[ Stefano @ 29.01.2007. 16:38 ] @
Lancia posto imas iskustva, da li mi mozes reci ukratko, kako da ideju zastitim kada treba da je prezentujem zainteresovanim stranama. Znaci kako si ti zastitio tvoju ideju kada si prezentovao zainteresovanim stranama, s'obzirom da su lako mogli i da ti je ukradu, u fazonu ne treba nam, a na kraju sami to urade.
Ako hoces odgovori mi na pp jako mi je bitno da vidim iskustvo iz prakse.
[ lancia88 @ 29.01.2007. 17:47 ] @
Pozdrav,

pa vidi, postoje mehanizmi vezani za zastitu intelektualne svojine kao i zastita patenata, ja sam koristio nekoliko puta ove institucije ali je poenta da bas tamo mozes (u Zavodu za zastitu patenata recimo) dobiti za 50-ak eura vecinu patenata ako se lepo dogovoris. Oni se ustvari samo malko izmene, u dovoljnoj meri svakako, i nema prepreka da se realizuju kao vlastiti. Stoga, jedini je nacin da imas i monopol nad realizacijom same ideje, ne samo ideja vec i mehanizmi za njenu realizaciju. Sledeci nacin su konkursi kod ozbiljnih firmi, najavis da imas nesto na tu temu i pozoves ih, ako su zainteresovani, da objacve konkurs. Ovde se uglavnom onda ta firma pridrzava pravila urednog poslovanja ali je problem sto se onda vezujes samo za nju. Sta mislis koliko sam svojih reklama video na TV-u potpisanih tudjim fakturama za naplatu? Jednostavno, dam ideju i storyboard okvirnih kontura, odbiju jer sam skup a navedu neki drugi razlog i nadju studio koji ga posle uradi po toj ideji za manje novca. Vremenom naucis da zivis sa time.

Ovu pomenutu ideju nisam nikome naplatio ali je nisam ni zastitio, jednostavno, nisu postojali dovoljno dobri finansijski uslovi za profitabilan rad pa je niko nije ni dirao. Sadasnja pojava LCD-a po kioscima uopste ne mora biti bazirana na tome, prosto je moguce da je to neka nova ideja koja ima odredjenih podudarnosti ali je zasnovana na kolicini kupovine i monopolom nad prodajnim mestima-kioscima u kome jedna samo fima ima preko 1200 kioska na podrucju grada. Sasvim novi uslovi i tesko da je povezivo sa nekakvom kradjom ideje. Ja to tako vidim a i da ne vidim, lakse bi mi bilo da tako vidim nego da se sekiram kad prepoznam da sam pokraden :)