[ vuk_zr @ 26.01.2007. 19:45 ] @
Ima li iko iskustva oko uvoza gliser i inostranstva. Zemlja i način uvoza. Hvala unapred Još nešto postoji li neki sajt sa oglasimna. |
[ vuk_zr @ 26.01.2007. 19:45 ] @
[ bakara @ 26.01.2007. 20:26 ] @
Dozvoljeno je samo objasniti samu tehniku uvoza, svi telefoni i firme bice obrisani.
Hvala. [ ventura @ 26.01.2007. 20:40 ] @
Najnormalnije se uvozi kao i auto, stim što je carina 10%, a porez 20% na osnovnu cenu + carinu. A za carinsku osnovu imaju oni svoje kataloge, koji su prilično tačni.
[ ilkebgd @ 27.01.2007. 10:36 ] @
Interesantno da je niza carina na gliser nego na automobil...
[Ovu poruku je menjao ilkebgd dana 27.01.2007. u 11:53 GMT+1] [ StORM48 @ 27.01.2007. 13:39 ] @
Hehe. I nije. ;)
Nekada su terenci bili carinjeni sa 10%, jer su računati u nekakva "radna" vozila. Sa gliserima bi se moglo reći da su odgovorni sebi kreirali carinu, da se ne bi previše "osušili" od uvoza za sopstvene potrebe. ;) Šalim se. Pošto je nautičko tržište u nas, još uvek prilično nerazvijeno (mada radimo na tome), fazon kojim se rukovodi država je da je bolje naplaćivati dobru carinu na robu široke potrošnje (u šta i auto uslovno spada), a da ono što se manje uvozi, bude carinjeno nižom tarifom, bez obzira što se može smatrati luksuzom. Drugim rečima "bolje i da kaplje, nego da ga nema", što znači upravo to - ako je carina niža, neko će i da uvozi plovila, pa će država da ima nekakve vajde. Ako je carina previsoka - ionako se malo uvoze, pa će većom carinom to biti još manje, čime država ostaje bez prihoda iz ove sfere. Inače, nisam poklonik ideje da se plovila uvoze iz USA na neviđeno, a primetio sam dosta ljudi koji to rade, bez nekog ustezanja. Shvatam da je moguće proći odlično (imam određenih iskustava sa time), ali samo ako imate određene kontakte i način da vidite robu (makar i preko posrednika), pre kupovine. Najjeftiniji gliseri se daju naći baš pod američkom zastavom - pretpostavljam zbog masovne prodaje u toj državi (Ventura će reći da li sam u pravu). Takođe, po nekim parametrima je lako zaključiti da se razlikuje gliser korišćen u kontinentalnom delu, od onog korišćenog na moru. Uticaj slatke i slane vode se razlikuje. Opet, oštećenja glisera su (nekim čudom) češća u rečnim vodama. Verovatno zbog plutajućeg đubreta (panjevi i ostali otpad, karakterističan za rečno korito). Pozdrav [ ventura @ 27.01.2007. 16:31 ] @
Većina glisera i jahti je danas pod američkom zastavom, ne zato što se prodaju ili voze tamo, već zato što u USA ne postoji ni carina ni porez na glisere/jahte/brodove, već se plaća veoma niska fiksna taksa prilikom registracije.
Gliseri iz USA su uglavnom povoljni sa cenama pre svega jer se radi od markama široke potrošnje (Bayliner, Crownline, itd.) koje i nisu nešto kvalitetne, i u startu su namenjene širokom tržištu, plus što kod njih važe povoljni uslovi finansiranja i nabavke novih brodova, plus što se jako mnogo posebno glisera vozi u slatkoj vodi po rekama i jezerima, pa su shodno tome u veoma dobrom stanju. U principu bi uvek trebalo neko da ode tamo na lice mesta da pogleda u kakvom je stanju gliser pre kupovine, ako ni zbog čega drugog, onda zbog uveravanja da je prodavac legitiman. [ spop @ 01.02.2007. 09:49 ] @
Da li postoji neko ogranicenje, u smislu godine proizvodnje?
[ StORM48 @ 01.02.2007. 16:33 ] @
Ne da ja znam.
Možda Euro 3! Pozdrav Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|