|
[ tvrdjava333 @ 25.02.2007. 17:15 ] @
| ...planiram da kupim automobil u vrednosti oko 4.500 EUR (mogu jos malo da se "ispruzim" ali ne vise od 500EUR). Atomobil mi je potreban za svakodnevnu medjugradsku voznju na relaciji oko 30 km (u oba smera 60km), uglavnom cu putovati sam...ne volim brzo da vozim (i da volim postoje ogranicenja)...kolovoz je uglavnom lose okrpljen-prekrpljen...potreban mi je automobil da ga jeftino registrujem, odrzavam i naravno da ne trosi puno...za sada razmisljam o Fiat Punto - ili 1.9JTD ili Fiat Punto 1.2sx... imate li jos nekih ideja ?
...ovde se uglavnom pisalo o atomobilima za gradsku voznju (citao sam - pazljivo)...koliko menja pricu ako je rec o automobilu koji cu koristiti za ovakve relacije...
...u napred hvala na savetima... |
[ lancia88 @ 25.02.2007. 19:07 ] @
Pozdrav,
menja samo velicina i robusnost samog trapa kada su u pitanju uslovi gradske i vangradske voznje. Pri losem putu cak je i potrosnja uglavnom slicna sem ekstremnih uslova gradske kreni0stani voznje u centru Beograda recimo.
Razmisli sam koliko su automobili za koje si se generalno odlucio uzeti ih u razmatranje Tebi dovoljno sirokospektralni pa ako je to to, onda mozes da razmisljas samo o opciji zelis li benzin/plin ili zelis dizel. 1,9 je stari provereni ali nista specijalni motor, vec po svom realnom rodjenju pokazao se zahvalno u Lanciama i Fiatima (Delta/Dedra, Tipo/Tempra) pa se ni danas situacija nije pokvarila. "Nabildovani" model sa oznakom JTD je po meni ustvari jedino resenje ali ukoliko mislis da je 60-ak KS dovoljno (toliko danas uglavnom moze razviti jedan takav polovnjak), onda ne razmisljaj vise. Benzinac u prvi mah deluje primamljivo zbog plina ali ne zaboravi da time sebi uskracujes ionako vec skroman prostor u vozilu pa kako zelis. Konacno, tu je i nesto skuplje odrzavanje (svecice, pa membrane na plinskom urdjaju itd.) cak i kad dodas prosecnu potrosnju/cenu aditiva za zimsku eksploataciju dizela. Za medjugradsku voznju on nije nista losiji nego za gradsku voznju.
[ MOSLER @ 28.02.2007. 02:46 ] @
Razmisli o Reno Meganu ili Renou Klio.Ovaj prvopomenuti imam vec tri godine 1,9 dizel bez turbine(1998 god.) i osim ne bas sjajnih performansi(eh sto nije benzinac) nemam ni jednu zamerku.Auto je nenormalno udoban,primera radi Audi A4 koji sam imao prilike vise puta da vozim ne moze da muj pridje po ovom pitanju.Odrzavanje nije skupo(kocione plocice 25 evra,amortizeri oko 50 e komad,lamela sa korpom i lagerom ispod 100 e itd.)recimo primetno jeftinije nego kod Golfa 4.Auto nije kvarljiv,osim ako naravno ne uzmes neki na izdisaju.
Reno Klio sam vozio jedno par meseci i odprilike komentar je isti-Megan u manjem pakovanju.
Fiat Punto nije los auto ,cak sta vise dobro se pokazao,ali mislim da su generalno Francuzi malo kvalitetniji i dosta udobniji.
[ njinsa @ 28.02.2007. 23:48 ] @
svasta bi ti se moglo predloziti,ali lancia bi mi to isekao :) racunaj da za te pare,osim preko neke veze, neces kupiti neki auto mladji od 99-00 u iole dobrom stanju.punto nije los izbor,ali tu mozes svasta kupiti,probaj da izbegnes 3 vrata i belu boju,ako neces da kupis nekog "vana" sa dusom u nosu(mada i to nije bas uvek slucaj)!clio je po meni najbolji auto u klasi malih auta tih godista i sto se tice voznih karakteristika,a i samog motora(nikako 1.4i,ako gledas na potrosnju) i odnosa cena-kvalitet.mislim da bi mogao da pogledas i vw Pola i naravno opel astru i corsu.Kada bih za sebe kupovao nesto za te pare verovatno bi to bila opel astra u bilo kojoj verziji.to je otprilike auto za tvoje potrebe,lepo izgleda motori su sasvim dobri i puno prelaze,zamerke su na malo losijoj udobnosti i nestabilnosti pri vecim brzinama,osnovno odrzavanje nije skupo,a i pojavljuje se i sve vise turskih delova,tako da ce jos i pojeftiniti!sto je takodje bitno ne gube puno na ceni i prodajni su automobili!
[ lancia88 @ 01.03.2007. 07:37 ] @
Pozdrav,
Citat: njinsa: svasta bi ti se moglo predloziti,ali lancia bi mi to isekao :)
ovde Te nema Lancia sta iseci, sve je napisano kako valja, savet i misljenje su na mestu, koliko god da se razlikovali od nekog mog eventualnog misljenja (u ovom se slucaju cak i ne razlikuju). Lancia "isece" samo tamo gde treba, koristi se linkom kao putokazom:
http://www.elitesecurity.org/t247521-0#1490530
;)
[ tvrdjava333 @ 04.03.2007. 15:09 ] @
...koji od ovih pomenutih autmobila je najpogodniji za ugradnju plina ?
...mislim da cu uzeti benzinca zbog jeftinije registracije (ispravite me ako gresim) pa za 6-12 meseci ugraditi plin...
[ lancia88 @ 04.03.2007. 19:12 ] @
POzdrav,
razlika u ceni je realno minimalna a pride je i samo jednom godisnje, o ostalim faktorima radje razmisljaj.
[ m@stering @ 04.03.2007. 21:37 ] @
I ja razmisljam o kupovini Punta. Na sta treba obratiti paznju kod kupovine, ima li nesto sto im je "slaba tacka".
I sad, na kraju, da li je bolje uzeti dizel, ili benzinac pa stavljati plin?
[ pctel @ 05.03.2007. 01:26 ] @
Cena registracije zavisi od zapremine i snage motora. Orjentaciono, za motore do 1.1l izadje 100 EUR-a, do 1.6l 200 EUR-a, do 1.8l 300 EUR-a, do 2.0l 400 EUR-a...
Ja 30 km i ne smatram nekom medjugradskom relacijom (skoro pa toliki je precnik centra Beograda), ali u bilo kako bilo svakom autu ce vise prijati da predje tih 30km skoro ravnomernom brzinom nego ovako kako se po gradu vozi prva-gas-druga-koci-prva-gas...
Imajuci to u vidu, mnogo je siri izbor automobila pogodnih za takvu voznju, nego da se radi o pravim medjugradskim relacijama sa trocifrenim kilometrazama.
Sa druge strane, tebi tih 30km nije neka kilometraza od koje ces se umoriti ma kakav auto vozio, sto takodje povecava izbor.
Primetio sam da ljudi zavisno od podneblja imaju razlicit karakter, pa se to prenosi i na automobile, pa, da krenem po kriterijumima:
- udobnost: Naj udobnije automobile prave Francuzi. Ako uzmes neki Peugeot, Citroen ili Renault ni jedna kilometraza nece biti problematicna u smislu da izadjes iz auta mrtav umoran, da se zalis kako te ledja, ruke, ili noge bole. Problem sa Francuzima je sto su delovi nesto skuplji.
- pouzdanost: Naj pouzdanije automobile prave Japanci. Problem sa njima je kad bez greske odrade svoj radni vek od 15-ak godina i udju u staracko doba automobila pa se pocnu kvariti, majstori ih teze popravljaju jer su komplikovane konstrukcije, delovi se teze nalaze i servisne usluge su skuplje. Medjutim, kad pricamo o automobilu starosti oko 10 godina tu nemas mnogo briga, trebalo bi perfektno da te sluzi sledecih 5 godina.
- ekonomicnost: Naj ekonomicnije automobile prave - ko drugi nego stedljivi Nemci. Gotovo je sigurno da u svakoj klasi automobil koji najmanje kosta i najjeftinije se odrzava potice iz Nemacke. Mana nemackih automobila je sto su jako popularni na domacem trzistu pa su im i cene vise nego za slican automobil drugog porekla. To sa jedne strane jeste dodatni trosak, ali, sa druge, takav automobil ce se jednog dana takodje skuplje i lakse prodati nego bilo koji slican automobil drugog porekla. Nemca mozes da promenis kad god pozelis, a bilo koji drugi da uzmes "ozenio si se". Dobro, naravno, i zena se moze promeniti...
- estetika: Naj lepse automobile prave Italijani. Njima je kod automobila naj vaznije da ostavlja utisak na okolinu prvo izgledom a potom i performansama. Osim sto je Italija blizu pa ima dosta i automobila i delova, nemaju nikakvih drugih prednosti..
Posle svega sto sam naveo, sigurno ce ti pasti na pamet mnoge ideje, ali mislim da jedna nece:
Radi se o malom automobilu, sa injection motorom od 1124ccm i 60KS, sa smesno jeftinim delovima koji se mogu nabaviti na svakoj bolje snadbevenoj benzinskoj pumpi, sa prosecnom potrosnjom 6l/100km, nema majstora koji ne zna da ga popravi...
Sve to zvuci idealno, ali kad se pomene Yugo, sve lepo sto je receno se zaboravi. Ako je za utehu, taj model In L je vaznijim delovima poreklom iz Francuske. Cena ispod 4.000 EUR-a za 2 godine star auto cini potrebnim da se triput razmisli pre nego sto se odustane od ovog automobila. Ja cu ga najozbiljnije uzeti u razmatranje prilikom sledeceg podmladjivanja voznog parka.
[ ilkebgd @ 05.03.2007. 09:25 ] @
Ja bih za te pare uzeo opel omegu B 2.0 136 ks sa plinom...
[ MOSLER @ 05.03.2007. 13:31 ] @
Citat: tvrdjava333: ...koji od ovih pomenutih autmobila je najpogodniji za ugradnju plina ?
...mislim da cu uzeti benzinca zbog jeftinije registracije (ispravite me ako gresim) pa za 6-12 meseci ugraditi plin...
U svaki od automobila koji su gore pomenuti moze se ugraditi plin,samo pravo je pitanje u koji je to isplativo.
U Reno Megan i Klio do 1999. godista moze se ugraditi obican venturi sistem koji kosta 400-500 evra,posle tog godista mora da ide sekvencijalni uredjaj cija je cena oko 1000 evra.To odprilike isto vazi i za VW Polo,dok se u Fijat Bravo plasticna usisna grana ugradjivala negde od 1997. godine.Stariji Punto koji se proizvodio do 1999. god. ima metalnu granu pa je jeftiniji za ugradnju plina,a posle `99.god. je izasao Punto 2 koji zbog plasticne grane zahteva isljucivo sequent.
Opel Astra je i posle 1998.god. imala metalnu usisnu granu ali se zbog rizika od detonacija ipak preporucuje sekvencijalni uredjaj.
[ Doberman @ 05.03.2007. 18:12 ] @
Cena registracije za BMW 520i je pre dva meseca bila 18700 din. u Krusevcu a ne 400 eur.Razlika izmedju 1799 ccm i 1999 kubika je oko 2000 din.
Dakle što se tiče registracije treba gledati automobile do 1999 ccm jer registracija i nije toliko skupa!
Drugo sekvencijalni uredjaj je pojeftinio u poslednjih 3-4 meseca i cene su od 700 do 900 evra zavisi od proizvodjača opreme i od servisa koji to ugradjuje.Sto se tiče same ugradnje treba prvo dobro da se raspita o renomeu servisa u principu ima jedan servis u Beogradu i jedan u Novom Sadu koje svi preporučuju (neću da ih reklamiram).
@lancia88
Odrzavanje modernog dizelasa je neuporedivo skuplje od istog takvog benzinca.Membrana na isparivacu plinskog uredjaja se menja na otprilike 100000 km i kosta oko 30 evra.
Pogotovo kad se uzme u obzir cena euro dizela i potrosnja takvih automobila u medjugradskoj voznji ja bih rekao da je ipak malo jeftinije voziti na plin.Dok je u gradskoj voznji dizelas u prednosti.
Ja preporucujem, da pogledas vise automobila i da kupis onaj koji ti se najvise dopadne ,bez obzira na marku i tip pogonskog goriva,kad se kupuje polovan automobil mnogo je vaznije njegovo opste stanje nego godiste i kilometraza.
Ja sam promenio preko 20 automobila raznih proizvodjaca i iz iskustva mogu da savetujem da kupi samo auto koji je u perfektnom stanju jer sve one "sitne " mane kasnije puno kostaju i cak kad se to sve i plati taj auto nikad nece biti u perfektnom stranju.
@pctel
Citat: Radi se o malom automobilu, sa injection motorom od 1124ccm i 60KS, sa smesno jeftinim delovima koji se mogu nabaviti na svakoj bolje snadbevenoj benzinskoj pumpi, sa prosecnom potrosnjom 6l/100km, nema majstora koji ne zna da ga popravi...
Sve to zvuci idealno, ali kad se pomene Yugo, sve lepo sto je receno se zaboravi. Ako je za utehu, taj model In L je vaznijim delovima poreklom iz Francuske. Cena ispod 4.000 EUR-a za 2 godine star auto cini potrebnim da se triput razmisli pre nego sto se odustane od ovog automobila. Ja cu ga najozbiljnije uzeti u razmatranje prilikom sledeceg podmladjivanja voznog parka.
Mora da se salis :-) ovde se ipak razgovara o automobilima (sto se nebi moglo reci za Zastavin poluproizvod) a auto nije samo motor..
Pozdrav i puno srece u odabiru automobila.
[ pctel @ 05.03.2007. 19:04 ] @
Citat: Doberman: ...auto nije samo motor..
Vec... koji to tacno delovi nedostaju "zastavinom poluproizvodu" da bi bio automobil?!
Citat: Ja preporucujem, da pogledas vise automobila i da kupis onaj koji ti se najvise dopadne
Ocigledno nismo svi isti, nekima auto sluzi da im se dopadne, drugima da ih prebaci iz tacke A u tacku B, ako si od ovih prvih poslusaj savete Doberman-a, a ako si od ovih drugih bolje slusaj moje savete... a mislim da jesi jer nigde nisi pomenuo da auto treba da ti se dopadne...
Citat: Cena registracije za BMW 520i je pre dva meseca bila 18700 din. u Krusevcu a ne 400 eur.Razlika izmedju 1799 ccm i 1999 kubika je oko 2000 din.
Moracu da se ispravim konkretnim podacima za pojedine modele vozila...
BMW 520i 1991ccm 110kW 1998 god:
- tehnicki pregled 1200 dinara
- taksa za javne puteve 1200 dinara
- administrativna taksa 960 dinara
- komunalna taksa 2500 dinara
- taksa za produzenje saobracajne 1100 dinara
- osiguranje 10600 dinara
- porez na upotrebu vozila 3800 dinara
- ekoloska taksa 300 dinara
----------------------------------------
ukupno 21.660 dinara (270 EUR)
Yugo In L 1124ccm 60kW 2005 god:
- tehnicki pregled 1200 dinara
- taksa za javne puteve 140 dinara
- administrativna taksa 960 dinara
- komunalna taksa 500 dinara
- taksa za produzenje saobracajne 1100 dinara
- osiguranje 7700 dinara
- porez na upotrebu vozila 640 dinara
- ekoloska taksa 200 dinara
--------------------------------------------
ukupno: 12.440 dinara (155 EUR)
Znaci, nije tako strasno kao sto sam prvobitno rekao jer izgleda da su cene snizene malo za motore vece zapremine a i kurs EUR-a je bio drugaciji kad sam ja skupljao podatke. Bilo kako bilo, registracija je najmanji problem...
[ Doberman @ 05.03.2007. 19:53 ] @
@pctel
Ako si ikada vozio neki francuski automobil koji nosi taj motor koji se ugradjuje u yugo znaces o cemu pricam, ja sam konkretno vozio vise od godinu dana jedan peugeot 106 koji nosi taj motor i mislim da taj auto nije uporediv sa yugom ni tehnoloski ni generacijski ,mozda jedino po tome sto oba imaju 4 tocka i sto im registracija kosta isto.
Zbog prirode svog posla ,primoran sam da prelazim velike kilometraze oko 50000km godisnje, sve sto sam rekao proistice iz mojih 12 godina vozackog staza,nisam imao nameru nikoga da prozivam.
Predlozio sam coveku da provoza automobile za koje je zainteresovan ( i koje su mu ljudi u prethodnim postovima predlozili) i da od njih odabere onaj koji mu najbolje odgovara vadeci pri tome racuna i da je auto u dobrom stanju.
Vrlo je nezahvalno predloziti konkretan model, jer ono sto je meni vazno(pouzdnost i niski troskovi eksploatacije), nekome mozda nije i obrnuto.
Toliko od mene.
[ pctel @ 05.03.2007. 21:35 ] @
Citat: Doberman: @pctel
Ako si ikada vozio neki francuski automobil koji nosi taj motor koji se ugradjuje u yugo znaces o cemu pricam
Apsolutno i znam o cemu pricas. Ali sve to je za coveka koji ce se voziti 30km do posla totalno nebitno. Upravo je bitno da ima 4 tocka, da ima motor, kocnice, sedista i malo lima da zastiti od kise a da pritom koriscenje ne kosta mnogo. Mozemo ili da se slozimo oko toga, ili da mi ukazes na deo recenice gde sam rekao nesto sto nije tacno.
[ Doberman @ 05.03.2007. 22:06 ] @
Slazem se!
Ipak se radi o tudjim parama ,ja se za te pare nikad nebi klackao jugicem po 60 km dnevno.
Ako se coveku svidi jugo neka ga kupi.
Skoro sam vozio jedan 2002 godiste sa DMB motorom koji je presao 100000 km vecinu od toga na plin i vrlo prijatno me iznenadio, vlasnik je na 20000km promenio karike jer je produvao, stavio getzove i od tad nije imao nikakvih problema,auto je bio u iznenadjujuce dobrom stanju....
Ali to je jedini solidan jugo u koji sam seo.
Kao sto sam vec rekao ,ako mu se svidi jugo neka ga provoza ,pa nek onda odluci.
@pctel
Nadam se da se sad razumemo,ni jednog trenutka, mi nije bila namera da vas prozivam.
Ali mislim da 30 km i nije tako mala relacija da bi se neko cimao jugom.
Ovim postom zavrsavam ,aktivno ucesce u ovoj temi,voleo bih samo da nam covek javi za koji auto se na kraju odlucio.
[ lancia88 @ 05.03.2007. 22:23 ] @
Pozdrav,
Pctel, nisu Ti dobre te takse, nisu precizne a nisu ni tacn te takse, nema razdvojene administrativne i nekakve takse za produzenje saobracajne dozvole, samo je o jedn oj taksi radi i ta je 1090,00 dinara.
Doberman, pomenuh i svecice kao tipicnog predstavnika STRUJE na benzincu, primera radi, kao jos jedan od troskova odrzavanja pored membrana ali je problem sto se ne menja samo membrana, sijaset se stvari pokvari na plinskom uredjaju za 100 000 km u domacim uslovima, sto ce reci moje cuveno domace-3: domace gorivo, domaci putevi i domaci majstori. Naravno, nije dizelas imun na ovo domace-3 niposto, jedino se, eto, ukazuje neka malena prilika da se nesto pristedi na odrzavanju u smislu koji sam nabrojao, nista specijalno ali se treba napomenuti. Inace, imam u svom voznom parku i malog eurodizelasa (Punto multijet), i nesto starijeg Peugeota i Lanciu sa motorima od 2 i 2,5 litre a ostali su benzinci/plinasi i nisam bas primetio neke znacajnije razlike u potrosnjama sagledanim kroz cenu kilometra. Odrzavanje savremenog dizelasa me zasad izuzetno malo kosta, ne znam o tom itekako skupom odrzavanju.
[ tvrdjava333 @ 10.03.2007. 11:37 ] @
Citat: Ovim postom zavrsavam ,aktivno ucesce u ovoj temi,voleo bih samo da nam covek javi za koji auto se na kraju odlucio.
...javicu svakako, hvala na savetima !!!
...mislim da ce biti Punto 1.2 ?!?! ...ako ne...
[ vladd @ 10.03.2007. 12:56 ] @
Sjajan izbor, za specificne potrebe. Posto je auto za posao, kreces bunovan, a vracas se umoran. Lagani auto je pravo resenje. Yugo ne, ne bih podneo da mi svaka rupa izbija volan iz ruke..
Znajuci sebe, ja bih uzeo Punta JTD, cisto da mogu da "pobegnem" i na veci put, sa popunjenim autom...
[ Pneos @ 30.03.2007. 21:13 ] @
uzmi reno twingo. Strava auto, malo trosi, jeftin je, daleko manje od svapskih kola.
Obrati paznju da nema vise 0d 150,000 jer onda ces imati stosta da menjas.
[ rajco @ 30.03.2007. 23:32 ] @
I ja se pridruzujem u preporuci twinga, kupio sam ga pre cetiri meseca: 2001 god od opreme sve osim abs za 4 000 i prezadovoljan sam.
[ tvrdjava333 @ 31.03.2007. 13:27 ] @
Citat: Pneos: uzmi reno twingo. Strava auto, malo trosi, jeftin je, daleko manje od svapskih kola.
...kolika mu je potrosnja? ...odzavanje?
[ Pneos @ 31.03.2007. 13:44 ] @
5L otvoreno 90 do 105km/h, 6.5 u gradu.
Odrzavanje pa sad sve zavisi, rekao sam gledaj da je presao ne vise od 120,000 maksimum 150,000 jer tada pocinju znacajniji kvarovi: korpa kvacila, dihtunzi, amortizeri, auspuh...
To je mali auto i u principu nije skup za odrzavanje. Kad imas Reno tu postoji fora. Svaki deo ide otprilike u tri varijante. Imas original Renoov deo on je 2x skuplji od takodje od Renoa ovlastenog proizvodjaca. I na kraju imas no name. Njega preskoci. Uzmi ovu II. klasu.
[ Pneos @ 31.03.2007. 13:51 ] @
samo da napomenem, sto se tice plina mislim da twingo nije za to najpogodniji.
Razlog nije njegov mali gepek vec plasticna izduvna grana sto poskupljuje ugradnji plina za oko 3 puta. Ja sam racunao i plin bi mi se isplatio tek posle nekih 50,000km.
Sve u svemu auto veoma malo trosi. Jedan rezervoar od 44L mi dostaje za skoro 700km po gradu.
[ bakara @ 01.04.2007. 18:54 ] @
Citat: Pneos: 5L otvoreno 90 do 105km/h, 6.5 u gradu.
6.5l po gradu?...po kom to gradu?
Pa toliko ni mali dizelasi ne trose....
Ako trosi 6.5l sta ce onda tom autu plin?
[ salico @ 01.04.2007. 19:17 ] @
Gradska voznja obicno znaci voznju na kracim relacijama, sa hladnim startovima... a ne misli se konkretno na Nis, Sabac, Beograd... U tom slucaju bi proizvodjac posebno deklarisao i gradsku voznju za naprimer Rim.. :) U gradskoj guzvi u spicu, kada se vise stoji nego vozi (a i kad se vozi ide se 5kmh) svaki auto moze trositi preko 20 litara...
Nije fora u plinu koliko je sve isplativo kad se stavi na papir, nego sto je bolji filing kad dodjes na benzinsku :)
Puknes par stotina evra na instalaciju i posle te boli paja jel poskupljuje benzin.. Naravno ako se ne radi o plinskoj instalaciji za auto sa plasticnom usisnom granom..
[ lancia88 @ 01.04.2007. 19:23 ] @
Pozdrav,
he,he, meni minimalni dizel Multijet od 1300ccm trosi valjda oko 5,5 do 6 litara po gradu.
...jedino sto nece ispod toga ;)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|