|
[ gosn_prirodni @ 26.02.2007. 09:19 ] @
| Naime u poslednje vreme, naročito pri polasku iz mesta auto ispušta poveliki dim na auspuhu. Dim je svetliji, plavičasto - sive boje.
Skoro sam sređivao karburator ali se posle toga ništa nije promenilo a jedan majstor je sumnjao na neki problem tu. Auto odavno troši ulje ali ne previše - mada nisam nikad tačno izmerio. Majstor za karburatore procenjuje da su gumice ventila već loše i da bi to mogao da bude razlog nekim problemima...
Zanima me vaše mišljenje... |
[ lancia88 @ 26.02.2007. 11:11 ] @
Pozdrav,
da, vuce na gumice ventila ako je svetliji dim. Potrosnja ulja asocira i na druge stvari (karike uljne pre svega) a jedna drugu ove stvari ne iskljucuju, stavise, najpre da su sad obe u pitanju. Svetliji dim je odraz uglavnom loseg/nepravilnog sagorevanja, moze se javiti i kod problemas a svecicama ali tada bi primetio i neke druge simptome vezane za karakteristike lose struje (trzaji pri krajnjim naprezanjima pred promenu u visi stepen prenosa itd.). Uglavnom, ja pretpostavljam da jesu u pitanju gumice ali se ne nadaj da ce to biti jeftino jer pretpostavljam da ce se desavati citavo osvezavanje kada se to bude radilo, tako to uglavnom ide. U svakom slucaju, raspitaj se za svaki slucaj za cene obrade glave (i ravnanje i slajfovanje ventila, poliranje), dihtunga glave, gumica i cak kompleta karika i letecih lezajeva. Budi pripremljen na najgoru soluciju (iako je to ustvari puna generalna, taj najgori scenario) bez obzira sto i ja pretpostavljam da su ipak u ovom slucaju gumice glavni uzrok dimljenja.
[ gosn_prirodni @ 27.02.2007. 09:03 ] @
Hvala na odgovoru... toga se i plašim da to može da bude ozbiljija i skupa intervencija ali kad se budem odlučio da to radim pokušaću prvo da probam sa nekim mogućim minimumom - možda pomogne.
[ njinsa @ 28.02.2007. 23:56 ] @
minumum ti je da ubacis drugi motor koji ti nije skuplji od 120-130 evra
[ lancia88 @ 01.03.2007. 07:35 ] @
Pozdrav,
kada pocne da izlazi dim onda je minimum kupiti i ubaciti drugi motor?
Jel' ja nesto ovde nisam dobro razumeo?
Taj motor koji nije skuplji od 120-130 eura treba da se uspesno ugradi, a to kosta, zatim treba da se adaptiraju i prorade svi agregati na njemu, a to opet itice na cenu ugradnje, pa kad se sve to nekako uspesno i zavrsi, tada taj motor treba da ne dimi jer ako se pokaze da i taj motor dimi, onda tek kosta citava prica kad se vracamo na staro.
Pride, kada i ne dimi od, pretpostavili smo, gumica, neophodno je da taj drugi motor od maksimalnih 120-130 eura nema neke ozbiljnije boljke, recimo da je na izdisaju.
Cak i ako sve bude u redu, dobili smo motor koji kosta pored maksimalnih 120-130 eura jos i za cifru ugradnje i svih peripetija koje idu uz to (poneki dihtung, poneki remen, komplet lamale bez obzira na dotrajalost kad je vec motor skinut itd.) i izaslo nas je nekih 120/130 + X eura. Sada jos za taj motor treba imati valjane papire pa cak i ako su oni valjani, treba jos platiti i ugovor da konstatujemo da je to sad nas motor. U pojedinim opstinama/SUP-ovima treba i overiti to u Upravi prihoda. I to ponovo kosta a dijapazon je sirok i "vrti" se i do 20-ak eura ne uzimajuci u obzir bezobrazne agencije.
E sad nas tek cekaju troskovi. Idemo na tehnicki pregled koji treba da konstatuje da je ugradjen novi motor i da nije neophodan atest jer je rec o itom tipu motora. I to kosta. Kad konstatujemo i platimo, onda idemo u mesno nadlezni SUP da tamo konstatuju izmene, za to je neophodna priprema dokumentacije koja opet nesto kosta, moze biti sitno ali ne mora uopste tako biti, zavisno za kakav se nivo usluge covek odluci. Ipak, za ostalo je jasno koliko kosta - u ovom trenutku administrativna taksa da bi SUP ista uradio je 1090,00 dinara a nova saobracajna dozvola je jos 270,00 dinara ali ako se sa operacijom za lazi u zadnjih 30 dana do isteka registracije, onda se lepo vratis kuci i zvuces mesec dana ranije i citav iznos za registraciju jer SUP ne konstatuje nikakve promene na mesec dana do isteka vec tada mora da se to obavi u sklopu celokupne registracije.
Naravno, pod uslovom da vozilo i glasi na autora teme jer ako ne, onda mor da cima vlasnika sa saobracajne dozvole itd.....
Eto, koliko ja moram napisati da bih opovrgao jednu prostoprosirenu recenicu, zaista je mnogo lakse neargumentovano pisati pa neka se drugi muce da dokazu suprotno, zar ne?
[ njinsa @ 01.03.2007. 23:33 ] @
e da..........doce uskoro,ako Bog da i ove godine,zakon da se vise ne gleda na famozni br.motora,pa da ga ljudi zamene bez problema!a zar mislis da u njegov motor nema velikog ulaganja,pretpostavka da je benzinac i da mnogo dimi navodi samo na to da je verovatno sprzio karike,uostalom neka kaze koliko mu trosi ulja?zanima me bas i koji je motor i god auta.motor komplet sa agregatima je 200e,samo izvadis svoj i ubacis drugi!inace ceo Peugeot 205 stranac u dobrom stanju nije preko 500e,znaci i da kupi celog izmenja sve delove i prepakuje na svog i sve drugo sto ne valja stavi na stranca i proda ga npr.za 300,uradio je super posao!
a da ga proda u delove jos ce i zaraditi,npr. torzija za njega je oko 120 e,soferka50e,hauba i krila 100,menjac oko 80 itd.
mada mi se cini da se kolega bas i ne razume toliko da bi mogao to sam da radi. :( a ovo sve za MUP i papire,uzdrzacu se od komentara!
[ bakara @ 01.03.2007. 23:48 ] @
Dobro njinsa tacno je da moze i tako, ali nisu svi tako vesti u poslovima sa automobilima, neko ce na autu uvek da zaradi, neko uvek da izgubi...
Ja na auto gledam samo kao trosak bez kog se ne moze.
[ lancia88 @ 01.03.2007. 23:57 ] @
Pozdrav,
odavno vec mrzim alat jer mi se zamalo srodio za ruke ali ne znam nikoga ko moze da kaze da ce bez problema da prepakuje citav motor sa auta na auto, naravno, nekog ozbiljnog. Ko god da se bavi tim poslom, zna koliko iskrsne stvari da se uradi, preradi itd. Ako kupis stranca " na tockovima", mozes prilicno pouzdano da procenis stanje motora ali ga opet moras ocariniti. Ne zelim ovde da pisem sad o postupku carinjenja, cenama, peropetijama i vremenu koje uzima. Ukoliko kupis motor sa papirima domacim a ne bude na autu vec "na zemlji", ne mozes mu proceniti stanje jer ga mozes paliti samo bez opterecenja. Kakogod, vlastiti se motor svakako isplati sredjivati, znas mu istoriju i zasto i sta radis na njemu.
Sto se tice famoznih zakona o ukidanju broja motora, pa taj zakon dolazi svake godine barem po nekoliko puta kod nas na scenu, valjda kako se kome omrzne papirologija oko motora a on odmah proglasi taj zakon "od ponedeljka" ili "od prvog sledeceg meseca" itd. Sto je babi milo.....valjda kao i super stranac za ne vise od 500 eura sa koga skines sve super i ubacis sve najgore svoje i prodas ga za - 300 eura. Sjajno ;)
[ njinsa @ 02.03.2007. 00:14 ] @
lancia 88,za umece,mislio sam na gosn.prirodnog(no hard feelings).pa ako je lakse nego zameniti motore,rasklopiti i izmeniti sve delove,i naravno da cemo staviti "originale",jer Boze moj jos uvek se prave,obraditi glavu, hilzne i staviti nove klipove,uraditi kvacilo i sve ostalo sto treba trebace bar 3-4 dana i 500-600 evra,minimum.bakara ,slazem se sa tobom uostalom i ja zivim od tih troskova! :)
[ lancia88 @ 02.03.2007. 08:04 ] @
Pozdrav,
taman posla, nije mi ni palo napamet da mislis na moje umece, naveo sam primer mog odnosa prema alatu samo u svrhu ilustracije vlastite "izandjalosti" i iskustvenog traganja za alternativnim resenjima, nista vise.
KOnacno, prica o 600 eura verovatno nije bas realna procena ali nije ni nemoguca, zavisno od toga na koga covek naleti ali i kako se sve odvija, odnosno, koliko je stvar "zaribala" vec u startu kada se z ozbiljno podign hauba.
Ipak, kao krajnji rezultat imamo jednu, verovatno, dugotrajnu masinu u odnosu na neizvesnost koju nudi polovan, a kompletan motor. Troskovi u oba losa scenarija su uglavnom tu negde, ne beze jedni drugima za vise od 100-tinjak eura.
Konacno, menjati citavo vozilo ili samo motor, opet je nova dilema i tome kraja nema. Ipak treba poceti samo od psiloholoske pripreme na te troskove, pripremanje eventualnih fondova a onda pkusati redom sa sredjivanjem glave/gumice, zatim osvezavanjem i tako redom pa na cemu ostane. Skroz bi bilo OK da ostane na gumicama ali po potrosnji ulja tu se vec nazire osvezavanje sto opet ima svojih prednosti, itekako. Vredi probati a mi samo mozemo da iznosimo vlastite stavove bazirane na nekim nasim znanjima i iskustvima.
[ Miroslav Jeftić @ 02.03.2007. 08:30 ] @
Slažem se, dok pronađe dobrog, a ne previše skupog stranca, sredi sve papire i nađe nekog ko je spreman da sve to ugradi kako treba za neke normalne pare ima da se oteli. :) A sto stvari može da pođe kako ne treba, već su i pomenute ovde - definitvno to nije posao za nekog ko nije i sâm dobar auto-mehaničar.
[ gosn_prirodni @ 03.03.2007. 19:28 ] @
Hvala na brojnim savetima, moj trenutni stav je da ako vidim da će to da mi pojede puno para - a verovatno hoće - onad auto ide ovakav kakav je nekom drugom pa ću ja da vidim šta ću. Do sada nisam imao neka velika ulaganja oko njega ove 3-4 godine koliko ga imam ali sam skoro dao dosta para na sređivanje prednjeg i zadnjeg trapa pa nisam spreman na skorije veće ulaganje...
Svi ti predlozi oko nabavke motora bi i mogli možda da se realizuju, imam i majstora koji bi najverovatnie bio spreman da to budži i tako dalje... ali ja nisam spreman na toliko truda oko svega toga. Poslenjih par puta sam išao u jedan servis koji je, onako, skuplji ali čini mi se da su dobri (moj prijatelj dosta godina ima dobra iskustva s njima) pa ću da vidim koliko bi koštao najosnovniji korak da se nešto uradi a ostalo prekontroliše. Npr da se promene te gumice ventila i da se vidi kakva je situacija unutra pa da se vidi šta dalje...
[Ovu poruku je menjao gosn_prirodni dana 07.03.2007. u 09:19 GMT+1]
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|