[ sasabraj @ 10.03.2007. 19:05 ] @
Koliko su pouzdani automobili sa automatikom i da li preporucujete takav tip kola pocetniku?Zvuci sjajno kad ne morate da se maltretirate oko menjaca. |
[ sasabraj @ 10.03.2007. 19:05 ] @
[ tdjokic @ 10.03.2007. 21:58 ] @
Citat: sasabraj: Koliko su pouzdani automobili sa automatikom i da li preporucujete takav tip kola pocetniku?Zvuci sjajno kad ne morate da se maltretirate oko menjaca. [ Miroslav Jeftić @ 10.03.2007. 22:13 ] @
Ako je u pitanju neki od novih modela, zašto da ne, odlična je stvar. Automatiku u automobilima iz 80-ih godina bih ipak zaobišao. Potrošnja goriva jeste nešto veća, ali mislim da to nije bitno - i klima povećava potrošnju, pa se opet svi otimaju za nju. :P
[ vladd @ 11.03.2007. 10:49 ] @
Automatika je super, dok ne pocne da pravi probleme, kod nas. Znaci star auto je pouzdan kao star auto, s tim sto su cesto problemi sa automatskim menjacem u Srbiji neresivi. Na autu, takodje, sistem za paljenje mora biti perfektan, nema "gurke", a i potrebno je malo vezbe za sneg.
Poz. [ bakara @ 11.03.2007. 12:03 ] @
Citat: sasabraj: Koliko su pouzdani automobili sa automatikom i da li preporucujete takav tip kola pocetniku? Takav tip menjaca ja odlican za pocetnika (mada tako nikad nece nauciti), ali kao sto rece vladd nema sanse da na njemu neko otkloni kvar, cek nece ni da pokusaju. I na kraju se popravka (eh, popravka) svede na ubacivanje manuelnog menjaca...Sto se automatskih menjaca tice popravljaju samo nemacke (bmw, mercedes) automobile i to uglavnom skuplje, takvo je moje iskustvo, a sumnjam da se nesto promenilo [ NOVISAD @ 13.03.2007. 11:19 ] @
I samo da napomenem da je voznja zimi pravi pakao za automatike, jer se ipak nema taj osecaj pod kvacilom i nije retkost (osim ako ne planiras da uzmes neki novi luksuzni automatik sa kontrolama proklizavanja i sl.) da i na malim uzbrdicama kad je klizavo auto uopste ne moze da krene.. Takodje desava se i na ravnom ista stvar, samo sto auto uspe da se pokrene ali uz veliku muku.. A taksista mi je pricao kako je jedno vreme dok je vozio mercedesa automatika zimi na semaforu jedva kretao ukoliko je stajao na one bore sto se stvore prilikom kocenja. Kaze upadnem izmedju dve bore i onda pun gas da bih izasao iz toga, tog kod manuelnog menjaca sve ide lakse, sa "pola kvacila"..
Ja licno nikad ne bih uzeo automatika.. [ StORM48 @ 13.03.2007. 17:00 ] @
Koliko proizvoljnih ocena... (mada ima i tačnih)
Evo ja vozim jedan automatik i nisam video ni jedan od pobrojanih problema. Prvo, ranije jeste važilo pravilo da automatik više troši. Kod mene to nije slučaj - u manuelnom modu mi troši više nego u automatik. Očito da tehnologija napreduje. Vožnja po snegu? "Peace of cake", čak bih rekao da je i prilično lakše, s tim što je u pitanju noviji auto (2001.god). Taj Mercedes je 100% neki 123 (eventualno 124), čiji menjači su bili poznati po "cimanju" (oseća se prelaz iz brzine u brzinu), što automatski rezultuje upravo otežanim kretanjem na terenu sa manje trenja (led, sneg, pesak...). Što se servisa tiče, tu se slažem - zasad ih ima jako malo (gotovo da ih nema), ali je u pitanju čist "balkanski sindrom" - "ono što Ti je nepoznato, mora da je loše". Neko je u jednoj temi skoro napisao (parafraziram): "svi mrze automatik dok ga prvi put ne probaju, a onda im je omiljeni izum"... tako nešto Ono što je kod vožnje sa automatskim menjačem karakteristično (a nepogrešivo "upada u oči" tokom prvog kontakta sa takvim automobilom) je način motornog kočenja, koje gotovo da ne postoji, u poređenju sa standardnim automobilima. Kad se zaletiš, imaš osećaj da neće stati ni posle 5 kilometara Pozdrav [ indicator1 @ 15.03.2007. 12:27 ] @
Citat: StORM48: Prvo, ranije jeste važilo pravilo da automatik više troši. Kod mene to nije slučaj - u manuelnom modu mi troši više nego u automatik. Očito da tehnologija napreduje. Koji auto vozis? Izuzev ako nemas neki DSG 7-brzinski Porsche, automatik uvek vise trosi od manuelog, jednostavno je princip rada u pitanju. Manuelni mod je samo "simulacija" i nema veze sa manuelnim menjace. Kod iole boljeg menjaca postoje rezimi za voznju po snegu, ili ih fiksirate u neku brzinu. Nije bas kao manuelni ali je vrlo blizu. Mana automatskih menjaca je skupa popravka a kod nas i cinjenica da to niko ne zna da radi kako treba. Potrosnja i malo slabije perfrmance je ono cime se placa "luksuz" takvog menjaca, ali ti isto radi i npr klima uredjaj. [ Miroslav Jeftić @ 15.03.2007. 12:31 ] @
Da, automatik u manuelnom modu nikako nije isto što i manuelni menjač (onaj obični).
[ cicika @ 15.03.2007. 14:08 ] @
Citat: Izuzev ako nemas neki DSG 7-brzinski Porsche, automatik uvek vise trosi od manuelog, jednostavno je princip rada u pitanju. Nije baš tako. Svaki noviji EkoTech motor ima vrlo kulturnu potrošnju i razlika izmedju klasičnog manuelnog menjača i automatika, kada je potrošnja u pitanju, svedena je na minimum. Npr. Opel Calibra 2.5 V6 iz '96. godine troši 10l/100km bez klime, odnosno 11l/100km sa klimom, u gradskoj vožnji. Na otvorenom i manje. Nešto malo manje ekstravagantni Hyundai Accent, 1.6l, 110KS troši oko 8l/100km. Još neupadljiviji Tipo 1.6l, 75KS, dok je imao automatski menjač, trošio je takodje oko 8l/100km. Ovo oko kretanja po snegu... jeste li vi to vozili uopšte? Kod automatika je izražen jači ler gas nego na automobilima sa manuelnim menjačem. Osnovna i najvažnija karakteristika ler gasa je da je to mali i ravnomeran dotok goriva koji pokreće motor i vaš automobil, što je upravo i suština za pokretanje vozila na klizavom putu ili po snegu i to je ono što izvodite kada kontrolišete gas (odnosno vašu ne tako preciznu nogu na gasu) 'kvačilom na pola' (što vodi u propast lamele i/ili korpe kvačila vrlo brzo). Izražena razlika u kretanju po klizavom putu je izmedju automobila sa prednjom i zadnjom vučom, ukoliko izuzmemo sve olakšice koja moderna tehnologija i standardi automobilske industrije nalažu, a ne izmedju automobila sa manuelnim i automatskim menjačem. Što se drugog dela pitanja tiče - ne bih preporučila automatika početniku kao stalni automobil iz prostog razloga što treba naučiti menjati brzine i samim tim naučiti 'osećati automobil i motor'. To sa automatikom nije moguće. Medjutim, i pored ovoga nije uopšte loše imati priliku voziti obe vrste menjača naizmenično, ukoliko za to postoji mogućnost. Druga stvar je upravo problem popravke automatskog menjača ukoliko se nešto desi. Iskustveno - postoje dve mogućnosti: zamena manuelnim menjačem ili zamena kompletnog automatskog menjača. Obe varijante su jako skupe i ili popravka traje dugo ili čekanje da menjač stigne iz inostranstva kako bi bio zamenjen. Aproksimativno, zamena automatskog manuelnim menjačem na Tipu koštala je oko 800 maraka 2002. čini mi se, a kompletan automatski menjač 'bez ruku' za Kalibru - 1600 evra, a i to nije bio kraj naših muka sa menjačem, mesecima je stajala u servisu. [ StORM48 @ 15.03.2007. 17:27 ] @
Eto, Cicika hvala što si mi uštedela trud oko pisanja poruke!
Auto je Chrysler 300M, koji sve i da hoće, ne može da troši manje, pri umerenoj vožnji, na ravnom putu (11,7/100), sa V6 benzincem od 3500cc i 255HP (to je donja granica potrošnje, pri sasvim normalnoj vožnji - oni koji me znaju, znaju da ne patim od sindroma "ubio-bih-za-manju-potrošnju" - zvuči neverovatno za ovu kubikažu, ali je tako zaista!). Slažem se da sekvencijalni manuelni (poluautomatski) nije potpuno ista stvar kao automatski, ali je ono što razlikuje ovaj način menjanja brzina od klasičnog automatskog - broj obrtaja na kojem se promena vrši, a što je GLAVNI razlog zbog kojeg je (nekada) automatik trošio više. Prosto, bez obzira kako ga vozili, automatik je menjao na fiksno definisanom broju obrtaja, što kod novijih automobila, sa savremenijim menjačem postaje retkost. Konkretan primerak stil izmene brzina prilagođava afinitetima vozača, pa ako se auto vozi sasvim lagano po gradu (sa blagim pritiskom na pedalu gasa), menjanje neće ići na 3-4k rpm, već na manjem broju obrtaja, tako da se menjač sve vreme prilagođava vozaču, čineći da se sva raspoloživa snaga maksimalno optimalno upotrebi, a u zavisnosti od stila vožnje. Poluautomatski menjač (sekvencijalni) JESTE vrsta manuelnog menjača, kod kojeg je izostavljena pedala kvačila. Menjanje brzina se ni po čemu ne razlikuje (osim što nema "gaženja" kvačila) i nema utemeljenja u tvrdnji da je zbog toga ovakvo poređenje irelevantno. Ja ne kažem da i dalje ne postoje automatik menjači koji uzrokuju povišenu potrošnju, ali je taj koncept u izumiranju i pitanje je godine kada će prosečan automatik biti bolji "štediša" u odnosu na prosečan manuelni. Ovde ne računamo patološke "štedomane" koji voze "na kvačilo", da ih ne bi "stefila srčka" kad kupuju gorivo. U vezi cene održavanja se (još jednom napominjem) slažem, ali sam siguran da taj problem svoj uzrok ima u ovdašnjem shvatanju da je automatik "nešto nepotrebno i skupo, a uz to 'za žene'", pa je i cena, srazmerno zastupljenosti takvih menjača, razumljivo visoka. Sve je to značajno drukčije u USA (btw, ne vidim da njima nešto fali). Takođe se slažem da je automatik loš izbor za vozača početnika, koji od svega može samo da se ulenji. Najbolje je napucati nekakav staž na manuelnom menjaču, pa onda pružiti sebi jedan AT. Kombinovanje dođe još bolje (malo doduše ume da pravi problem, kada posle mesec dana ponovo sednete u auto sa manuelnim, pa se izbezumite što auto "urla i neće da promeni brzinu", a uz to morate i kvačilo da tražite ) Pozdrav [ vladd @ 15.03.2007. 19:09 ] @
Ja ne bih mesao babe i zabe, puno, batalite "potrosnje".
Sada su automatski menjaci i pripadajuci im motori, u Evropi, uglavnom ekstra "klasa". I potrosnja je "tu negde" sa manuelnim, s tim, da nacin voznje vise utice na potrosnju, nego vrsta menjaca, da ne spominjem da je vlasnicima nevazna.. Moje "iskustvo" je iz davne '90-e. Motor sa karburatorom, 75ks, 1500ccm, automatik, klima, potrosnja u gradu, leti, oko 18L. No to nije bio problem, manje klime, laganija voznja, 12L. Veci je problem bio slab motor, i kod preticanja, sa klimom, zahtevao je pedalu na patosu. Posle 10 god, zamenjen je motor i menjac, komplet laksi par destina kg, motor 1800, potrosnja ista, 8-12L, i vise, po guzvi. Menjac nije zucnuo 10 god, a i cetiri posle, na drugom autu, sto se "pouzdanosti" tice. Vise je bila problem, voznja po snegu i paljenje, kada otkaze akumulator, nego bilo sta drugo, i karburator (sada je to, za nova kola besmislica) je morao da bude u perfektnom stanju. Sada bih vooleo automatika, ali..., naravno samo sa motorom bar 2,5L... Poz. [ indicator1 @ 15.03.2007. 21:40 ] @
Citat: StORM48: Ja ne kažem da i dalje ne postoje automatik menjači koji uzrokuju povišenu potrošnju, ali je taj koncept u izumiranju i pitanje je godine kada će prosečan automatik biti bolji "štediša" u odnosu na prosečan manuelni. Menjaci koje je vecina od nas imala prilike da vozi, vidi pa i samo cuje za njih su oni sa "torque converter"-om, i taj princip rada podrazumeva gubitak dela snage pri prenosu, samim tim i vecu potrosnju. End of story. CVT menjac koji radi na drugom principu takodje ima gubitke u prenosu , doduse nesto manje. Jedina sansa da automatik manje trosi od manuelnog menjaca postoji kod najnovijih robotizovanih menjaca, tipa Mercedesovog sa 7 brzina. Zasto: velikim brojem brzina i brzom promenom medju njima omogucava se da motor radi u optimalnim rezimaima maksimalnog momenta/snage, covek jednostavno ne bi uspeo dovoljno brzo i pravilno da bira brzine. Takodje, zbog odsustva coveka pri "saltanju", brzine ne moraju da idu redom, znaci menjac se moze optimalnije konstruisati. Automatski menjac zbog cinjenice da je kocenje motorom skoro nepostojece je stresniji za kocioni i sistem oslanjanja. Motor je vise opterecen zbog pomenutih gubitaka u prenosu. Automatik je u principu najslabiji u situacijama koje su za sigurnost najbitniji tj u preticanjima i naglim ubrzanjima. Rupa u odzivu koliko god bila mala moze da znaci zivot ili smrt. Narocito je kriticno kod ljudi koji su ceo zivot vozili manuelni menjac pa presli na automatik, jednostavno kod automatika treba sve planirati malo ranije. Skuplje je odrzavanje jer su kod automatika zamena ulja i filtra za menjac strasno bitne stvari za razliku od manuelnog. Ono cime automatik uzvraca je lakoce voznje, smanjenje opterecenja na vozaca. Narocito u gradskoj guzvi, stani kreni rezimu, oslobodjeni ste jedne manipulacije i sva cula mozete da usresredite na saobracaj oko vas. [ StORM48 @ 17.03.2007. 15:56 ] @
Slažem se ali, kao što rekoh, to je stara škola i ovo je moje, LIČNO iskustvo, probano tokom par godina vožnje. Ako bi ovaj auto sa manuelnim menjačem trebao da troši manje, zaista ne znam koliko bi to trebalo da bude u odnosu na sadašnjih (skoro) 12 litara?
Što se tiče preticanja, iako nisam u tom fazonu, reći ću da na ovom automobilu snage i ubrzanja ne manjka - "kickdown" se izvodi sa jako malom zadrškom i NEMOGUĆE je da me neko ubedi da može brže manuelno da promeni, osim ukoliko nema "tiptronic". Što direktno znači samo jedno - opaska o narušenoj sigurnosti, barem u mom slučaju, apsolutno ne važi - čak štaviše, upravo je suprotno. Za manje automobile ovo ne mogu da potvrdim, ali za ovaj sigurno mogu. A što se održavanja tiče, pa Bože moj, onaj ko je navikao da delove menja/održava samo kada eksplodiraju, svakako će se iznenaditi kada sedne u neki noviji auto - tu mu ni manuelni menjač neće pomoći - "mastor Žika" većinu današnjih automobila može samo da gleda, a svako održavanje je relativno skupo, tako da taj momenat gubi na značaju. Ili mu se prilagodi, ili vozi nešto staro 15+ godina. Pozdrav [ dejanVPK @ 23.03.2007. 13:14 ] @
Moj odgovor na pocetno pitanje bi bio NE - ne za pocetnika i to samo zbog kontrole vozila!
- Automatika je ok ali realno postoji problem dokazan na primeru moga kuma - pocetnik nema dobar osecaj kojom se brzinom krece vozilo i verovatno nije svestan niti ubrzanja vozila a o zaustavljanju da i ne govorim.Elem covek je dva puta lupao auto - prvi put u jesen kad je poceo da vozi i kad jos nije znao sta znaci 1800 kubika i 120 konja pod haubom a mislio je da je najbolji vozac od svih - drugi put zimi opet gubi kontrolu po vlaznom snegu i naravno lupa auto.Resenje je bilo promena menjaca i to je to vise se nije lupao i kako kaze tek sada nakon par godina bi mogao da vozi automatik i to rado ! - Sto se tice odrzavanja jedino je neophodno kontrolisati ulje u menjacu kako nebi zaribao ( bilo je neminovno da trosi nedeljno neku malu kolicinu) ostalo je manje vise isto kao i kod manuelnog menjaca nema glavobolje SAVET je dakle slabiji auto sa manuelnim menjacem prvih pola godine pa kad steknes neku naviku i osecaj slobodno predji na automatik Pozdrav [ obranko @ 24.03.2007. 04:26 ] @
Moje iskustvo sa automatskim menjacem:
- dok nisam probao, prezirao sam automatski menjac - kada sam prvi put vozio auto sa AM (imao sam oko 30 godina) video sam da to nije tako lose - sada ne bih kupio auto bez AM Sto se tice odrzavanja: - na maloj tojoti nisam imao nikakvih problema sa menjacam (120000km) - na malo vecoj hondi nemam nikakvih problema sa AM (takodje 120000km) - nisam cak ni lamelu menjao ni na jednim kolima (na kecu zna se posle oko 60000km) Jeste da auto sa AM menjacem trosi malo vise, ali ne mnogo vise (do 10%). Na snegu ( a zivim u zemlji gde ima snega mnogo vise nego sto treba ili je normalno) ako znas da kako treba da se vozi po snegu, nema problema (mada ako znas onde nema problema ni sa AM ni bez njega). Za preticanje uvek mozes da ogranicih AM na nize brzine, tako da ne prebaci u visu brzinu cim malo oduzmes gas, mada moderni automobili kada motor predje odredjeni broj obrtaja prebace u vesi stepen prenosa iako si ga ogranicio na nize stepene. Moje misljenje da je pocetniku lakse da nauci da vozi sa AM (polazenje uzbrdo - nema poterbe za rucnom, polukruzno okretanje - sve je to luk i voda sa AM). [ NemanjaM021 @ 27.03.2007. 20:31 ] @
Pozdrav ljudi.
Vidim da se vodi polemika oko automatskih i manuelnih menjacha. Ovako, za pochetnike ISKLJUCHIVO manuelni menjach. Zasto? Neko je gore napomenuo da nemaju osecaj brzine pri promeni stepena prenosa. Upravo to je glavni razlog dotichnih nesreca. Kada se vrshi promena stepena prenosa, obrtni moment motora se prenosi na pogonske tochkove i ono shto kazemo da auto zalepi za sedishte je upravo taj obrtni moment. Pochetnik ce steci osecaj u voznji tek kad sam bude nauchio da promeni stepen prenosa, a da to ne uradi cimanjem menjacha i da oseti da motor stabilno radi i da je bash u tom trenutku, kad je promenuo isti, motor neznatno promenuo zvuk. To shto motor neznatno promeni zvuk je upravo znak da radi u opitmalnom broju obrtaja. Tek kad to nauchi, onda ce biti spreman da ceni i shvati kvalitet automatskog menjacha. Ovo govorim iz lichnog primera. Vozio sam Golf III 1.6i 4 godine i nakon toga seo u MB 200D '98god sa automatskim menjachem. Razlika je ne OGROMNA nego, ..... Ko je probao, zna o chemu govorim. Kod novijih sistema npr. Mercedesov 7G Tronic, filozofija razvoja je ishla u pravcu da se ne oseti kad menjach promeni stepen prenosa => glatkoca voznje => optimalna potroshnja goriva i minimalno habanje motora i njegovih pokretnih delova. Pricha da automatik troshi vishe je odavno prevazidjena, josh pre skoro 30 godina (pochetak 80ih). Na autoputu, gore pomenuti MB 200D sa automatskim menjachem troshi ispod 7 litara (nema board kompjuter). Pa vi vidite! [ vladastr @ 30.03.2007. 11:14 ] @
Pozdrav ljudi.
Ja vozim godinu dana VW Pasat automatik 2.0 iz '91 god sa ugradjenim plinom i mogu vam kao i svi ostali reci da ko jednom proba nece drugo nista traziti osim automatskog menjaca.Prava uzivancija za voznju.Mogu jos da vam kazem da se i moja supruga obucavala na tom autu,naravno uz moje prisustvo i da je i ona veoma zadovoljna.Tacno je i da nekada nemas osecaj brzine,al i u novijim automobilima gde se ne cuje zvuk motora mozes da se zaneses pa da ides malo brze.Automobili ovog godista i sl. malo vise trose benzin tj. plin u mom slucaju,ali to dosta zavisi i od nacina voznje.Kad ja vozim auto trosi i do 14l plina,dok kad moj brat ili supruga voze to je oko 12l.Ja drzim stisnutu papucicu gasa i auto mora da trosi vise.Ljudi probajte,necete se pokajati.Za mene je ova voznja odmor u odnosu manuelnog menjaca.POZDRAV [ GRGOS @ 08.04.2007. 00:43 ] @
Ljudi pomagajte,bar nekim dobrim savetom i preporukom!!!Vozim Mercedesa 200E Dizel automatik,95.godiste, model 124. Imam problem sa automtskim menjacem.Normalno i bez problema menja brzine od 1.-3.,medjutim kad treba da prebaci u vecu brzinu,on izbaci,kao da je u leru,i mogu da ga samo "turiram" tako do sledeceg semafora,kkad ponovo se zaustavim i normalno krenem sa 1. brzinom.Prima i kik-daun,prebacuje i u manju brzinu na uzbrdici,al nikako da prevali u 4.,5....Zapravo vozim samo po sistemu "1-2-3.....patos".Danas sam mu zamenio ulje i filter u menjacu,al nikakav efekat,sve je isto.Da li postoji neka nada jos za njega ili samo da se ceo menjac zameni?Molim vas hitno mi je! HVALA VAM UNAPRED
[ Inicijator @ 17.07.2020. 17:17 ] @
Jeste tema starija ali je jako zanimljiva diskusija bila. Naisao sam na jedan model iz 2009. godine gde pise da je menjac poluautomatski.
Do sada sam vozio iskljucivo vozilo sa manuelnim menjacem pa me zanima tacna definicija "poluautomatski". Negde sam naisao da se takva vrsta menjaca naziva i robotizovani/sekvencijalni. Razumeo sam da to moze znaciti malo znacajniju potrosnju goriva. Citat: StORM48: Poluautomatski menjač (sekvencijalni) JESTE vrsta manuelnog menjača, kod kojeg je izostavljena pedala kvačila. Menjanje brzina se ni po čemu ne razlikuje (osim što nema "gaženja" kvačila) i nema utemeljenja u tvrdnji da je zbog toga ovakvo poređenje irelevantno. Da li se jos nesto moze napomenuti vezano za ovakav tip menjaca? Sto se tice samog odrzavanja/kvarova da li se nesto promenilo s obzirom da je proslo vise od jedne decenije otkako je ova tema kreirana? [ Darko Nedeljković @ 17.07.2020. 21:21 ] @
Poluautomatskim nazivaju svaki menjac gde korisnik bira kada zeli da promeni brzinu. Ja nisam bas nesto vozio automobile sa automatskim menjacima, ali kamione jesam, naprimer Mercedes ima poluautomatski menjac sa kvacilom. Tu ti motorni kompjuter predlozi u koju brzinu smatra da bi trebalo presaltati i ti ako si saglasan samo pritisnes kvacilo i on to uradi, ako nisi ne pritiskas kvacilo i nema promene. Takodje postoji i dugme up/down gde sam odredis u koju ces brzinu uprkos preporuci kompjutera, u tom slucaju saltas na dugme pa potom kvacilo.
Poluautomatski menjac moze da bude konstrukcijski identican manuelnom plus ima robota koji vuce rucicu umesto vozaca, ili moze da bude automatski koji ceka vozaca da mu potvrdjuje izbor. Tehnologija je veoma razvijena - automatski i poluautomatski menjaci na kamionima obicno traju oko 1.500.000km, a kod putnicnih automobila dosta manje - takva poslovna politika proizvodjaca. Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|