|
[ gristic @ 15.03.2007. 07:26 ] @
| Pozdrav svima.
Plamiram da kupim auto i to dizelasa. Pronasao sam jednog ali na njemu je radjena generalka. Rekli su mi da ne kupujem dizelasa na kome je radjena generalka jer takav motor moze da se baci. Da li je to tacno i ako jeste zasto?
Hvala svima unapred na odgovoru |
[ mkvb @ 15.03.2007. 07:35 ] @
Koliko ja znam, posle generalke sam motor moze da prevali jos poprilicno kilometara, a koji auto je u pitanju, ako je stariji vise problema ces imati sa limarijom, trapovima...... nego sa motorom posle generalke
[ gristic @ 15.03.2007. 07:54 ] @
U pitanju je Fiat Tempra 1.9D. 93'
[ palomas @ 15.03.2007. 08:56 ] @
Ak nije Turčin, ne bi smio imat problema. (ako se ne varam počeli su ih praviti u Turskoj od 96 g). Ali talijanski modeli su stvarno dobri, dijelovi relativno jeftini.
Vjerovatno kad ga kupiš ćeš morat popravljat ovjes (amortizeri-vilice), što nije previše novaca. Motor je solidan, ali bi ti definitivno preporučio 1.9TD varijantu. Običan 1.9 je malo preslab za tu težinu, a TD manje troši i puno bolje ide. Zahtjeva pažnju kao i svaki Fiat, a ako ga ne zapostaviš dugo i vjerno ce te služit.
[ vladd @ 15.03.2007. 09:36 ] @
To je zasigurno nesto sto ga ceka. Velike su indicije, da je vozilo raubovano, ili lose odrzavano. Samo je pitanje, cene, raspolozivih para...
Ne bi bilo lose da se sazna ko je radio generalku, posto se time "bavi" masa traktordzija, i sta je sve radjeno pri tom "univerzalnom" zahvatu....koji, sada, nista ne znaci, davno je izgubio svoje pravo znacenje, izmisljene su neke varijacije, stedljive, na tu temu...
Poz.
[ gristic @ 15.03.2007. 10:44 ] @
Puko mu je zubcasti kais i zbog ostalih stvari (klipovi polomljeni...), moralo je da se radi generalka
[ vladd @ 15.03.2007. 11:13 ] @
To znaci, ili zakovao spaner, ili se zanemario period zamene kaiseva, ili je motor ispolivao kais uljem, i vozen "do smrti". Usteda..stigla "cuprija"..
Treba da proveris, da li je radjena glava i kako, sta sve, npr zamenjene vodjice ventila.. Od ostatka, da li su klipovi zamenjeni novim, ili dobrim polovnim, da li su radjeni cilindri, sta se desavalo sa radilicom, da li je obradjivana, lezajevi zamenjeni svi ili neki, da li su klipnjace remontovane, balansirane po tezini, da li je menjana uljna pumpa, da li je remontovana vodena pumpa, zamenjeni termostati, da li je obradjivan zamajac.
Ili je generalka, ili je "cackanje". Termin je dobio univerzalno znacenje, pa se svaka parcijalna popravka naziva "generalkom", cim se skine radilica....a objektivno je jako daleko...A gledao sam "generalke" sa zamenama jednog ili dva klipa, sa pola radilice na prvoj specijali, sa zavarenim glavama, "lepljenim" blokovima, "za prodaju", sa zamenjenim "starim a dobrim" lezajevima, sa urezivanim brezonima u blok, sa losim vodjicama ventila i novim gumicama... To sve "radi", privremeno, a vise nema "popravke", ili je jezivo skupa, jeftiniji je drugi motor, nov ili polovan, ozbiljno ili neozbiljno remontovan, zato si dobio savet "za izbegavanje", univerzalan, a dobar...
Takav parcijalno ceprkan motor moze da predje 30-60k km, a onda nema nacina da se nekome zalis, samo nove pare, pa "ozbiljan" posao. Svaki sklop, oko motora, mora biti u "remontovanom" stanju, ja licno uz "generalku" menjam i set kvacila, i pregled menjaca(na "zaprepascenje" mog mehanicara, a i opste), najmanje zamena ulja i filtera. Ipak je auto koji cu ja da vozim, nije za preprodaju, a kada je na kanalu, dan dva duze mi ne znaci, ali mi znaci ako je deset puta godisnje po nedelju dana kod majstora, auto je '90-o godiste...
Pa razmisli, pokusaj da "kompletiras sliku", o stanju motora.
Poz.
[ palomas @ 15.03.2007. 11:29 ] @
Ako je generalka rađena zbog pucanja zupčastog remena, moglo bi biti vrlo vjerojatno da je popravljeno samo ono što je stradalo prilikom loma ventila..
Inače se pod GENERALKOM podrazumijeva SVE, od honovanja stublina pa do brušenja i propuhivanja radilice i ravnanja glave motora. Budući da se radi o dizelašu, potrebna je i generalka bosh-pumpe, nove dizne i t.d..
Pitanje je uopće dali se i kome isplati raditi takvu generalku, i nakon toga prodavati vozilo za nekih par tisuća eura..
Ako se generalka radi da se vozilo bolje proda, onda se skupe svi računi od novih dijelova, plus računi majstora i servisa koji su radili taj posao. I još se kod kuće kao "dokaz" čuva puna kutija starih dijelova, zamjenjenih prilikom generalke.
[ gristic @ 15.03.2007. 14:05 ] @
Hvala vam puno svima. Mnogo ste mi pomogli oko odluke za kupovinu
[ ~Vojvoda @ 15.03.2007. 19:41 ] @
Citat: vladd: Ili je generalka, ili je "cackanje". Termin je dobio univerzalno znacenje, pa se svaka parcijalna popravka naziva "generalkom", cim se skine radilica....a objektivno je jako daleko...A gledao sam "generalke" sa zamenama jednog ili dva klipa
Citat: palomas: Inače se pod GENERALKOM podrazumijeva SVE, od honovanja stublina pa do brušenja i propuhivanja radilice i ravnanja glave motora. Budući da se radi o dizelašu, potrebna je i generalka bosh-pumpe, nove dizne i t.d..
Hvala Bogu Bar neko zna sta je generalna opravka(reparacija) motora.
Da mi je bilo dati po 1EUR svaki put kada sam cuo da neko zamenu karika naziva "generalnom" sada bi vozio neki nov autmobil recimo Mercedesa-najmanje E class.
I jednostavno ne mogu da shvatim ko daje pare za takve gluposti kada ce se vratiti na isto za 20k km u najboljem slucaju.
Svi mi dobro znamo, kada jednom otvoris stari i izraubovan motor FULL Generalna mu ne gine sa sve obradom i novim delovima.
Poz!
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|