[ Pigoza @ 29.03.2007. 10:56 ] @
| Molim vas,bilo je puno pitanja vezano za motorna ulja na ovom forumu,ali moze li samo kratka informacija,prilikom menjanja mineralnog ulja jednog proizvodjaca i prelaska na polusinteticko ili sinteticko ulje,jel potrebno ispirati motor ili ne.
Govorim o yugu 45,za sada je bio u motoru Viskol(British OIL Petrol)SAE 20W-50 mineralno motorno ulje, i imam nameru da ga zamenim sa Shell Helix Super(koji dobro cisti i osvezava motor,ne znam dali je mineralno ili polusinteticko SAE 10W-40,pa pitam jel treba da isperem motor sa nekim lubrikantom ili mogu po istakanju starog ulja odmah da sipam prethodno navedeno ulje-Shell Helix Super 10W-40,jer bi mi ocistio motor a posle imam nameru da zamenim sa Valvoline Dura blend polusinteticko 10W-40, i posle 100.000km Valvoline Max Life 10W-40.I jel ima potrebe sa prelaska polusintetickog ulja jednog proizvodjaca na drugog u mom slucaju Valvoline sa Shell da se ispira motor,ili sa polusintetickog na sinteticko dali treba ispirati motor.
Ustvari-kad treba ispirati motor?
I ko ima i kako se zove sredstvo za ciscenje karburatora-brizgaljki u karburatoru-mislim na ime proizvodjaca?
Hvala unapred i oprostite na temu1? |
[ Boki Ar @ 29.03.2007. 11:34 ] @
U principu, nije potrebno ispirati motor, dovoljno je dobro istakanje, po mogućstvu "izvlačenje" starog ulja vakuumom. Naravno, filter ulja se menja. Ipak, ko želi, postoje proizvodi za ispiranje motora..
Takodje, više firmi proizvodi soldne "preparate" za čišćenje karburatora, brizgaljki..možeš ih naći u svakoj bolje snabdevenoj prodavnici auto-delova. Nazive nećemo navoditi, znamo i zašto..;-)
Pozdrav !
BP
*********
[ Pigoza @ 29.03.2007. 14:50 ] @
Sto se tice vakuma nemam te mogucnosti, a sto se tice imena posalji na PP ili na
[email protected]
Mislim na proizvodjace ulja odnosno za ciscenje karburatura i ispiranje motora ,ali ono sto je dobro i sto se moze naci kod nas-please!Pozdrav!
[ gordi011 @ 29.03.2007. 22:29 ] @
Postavio sam isto pitanje na forumu jedne strane firme koja proizvodi aditive za ulja i inzenjer koji uredjuje forum mi je odgovorio da se nikako ne koriste sredstva za ispiranje motora, bez obzira da li se sipa aditiv za ulje ili samo ulje menja, jer su, po njegovim recima, u pitanju jaka hemijska sredstva (detergenti), koji sluze za odvajanje i neutralizaciju naslaga garezi sa zidova motora i sistema za podmazivanje i da u odredjenoj meri cak razbijaju i novo ulje koje sipas. A znas i sam da ce deo sredstva ostati u kanalima i zidovima i da nikad ne mozes u potpunosti da ga iscedis. Izvor ove informacije je veoma pouzdan, zato dobro razmisli...... Pozdrav!
[ Boki Ar @ 30.03.2007. 00:11 ] @
Iz tog razloga, u uputstvu za upotrebu sredstava za ispiranje motora "kaže" dodaje se u STARO ulje, a pre zamene.Pri tome motor sa tim dodatkom radi svega 10 minuta, ne više...
Posle tretmana je obavezna zamena filtera za ulje.
U praksi, sa sredstvima lošijeg kvaliteta, dešavalo se da 'trop" padne na dno kartera i onda je neophodno skidanje istog, zbog toga sam najpre i odgovorio da ispiramje nije potrebno.
Pozzzzz
BP
********
[ Pigoza @ 30.03.2007. 08:00 ] @
Hvala puno drugari,imate pivo od mene,moz' i dva!!!
[ Zarko Silic @ 30.03.2007. 11:16 ] @
Postoje momenti kada je neophodno vrsiti ispiranje motora. Ovo ce se najlakse primetiti ako prilikom zamene (ispustanja starog i sipanja novog) primetite da je kolicina ispustenog tj. usutog znatno manja od deklarisane u podacima o vozilu.
Majstori umeju da koriste izraz “usirilo” se ulje. U stvari na obodima u unutrasnjosti nahvata se talog nalik na puding koji se regularnim nacinom ne moze ispustiti. Necu ulaziti u razloge takve pojave ali je to cinjenica. Postoje 2 nacina resavanja problema. Jedan je da se sve rastavlja a drugi je koriscenje raznih hem. sredstava. Uvek se izabira manje „zlo“. Lakse i brze je to uciniti raznim za to namenjenim sredstvima.
Danasnja ulja, bez obzira na proizvodjaca (ne uzimajuci u obzir divlje proizvode) koriste aditive ciji je sastav obuhvacen standardom (nekada to nije bilo tako) te njihovo mesanje nece izazvati posledice po motor. U literaturi novijeg datuma se moze pronaci i podatak da je moguce mesati ulja razlicite gradacije pa cak i ralicitog porekla (mineralno, sintetsko).
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.