[ machiavelli @ 02.04.2007. 21:33 ] @
Prvo da napomenem da se ne razumem u kola uopste, tako da imajte razumevanja za moje lose objasnjenje problema, kao i za eventualna podpitanja koja cu postavljati.

Vlasnik sam Fiat Punta 1.2b (2001). Pocelo je tako sto je majstor dijagnostifikovao kvar na izvudvnom ventilu (goreo), kada sam se pozalio na tromost automobila, tresenje motora, nedostatak snage, itd. Osim toga, auto je primetno izbacivao vise nego obicno, beli dim iz auspuha. Uradjena je zamena ventila, gumica, ostalih delova glave, zatim sam uradio i veliki servis (zamena ulja - Selenia, filteri, kaisevi, itd), a majstor je uradio i obradu glave motora (sta god to bilo...). Nakon intervencije, auto se drasticno bolje ponasao (mirniji motor, bolje "vuce", itd), ali vec posle jednog dana nije hteo da upali, a razlog je bio - ostecen kabl senzora radilice ili senzora bregaste, koji je isti majstor zamenio (za sve ovo vreme nijedna lampica na kontrolnoj tabli se nije ukljucivala). Ovo pominjem cisto zbog hronologije dogadjaja, a u isto vreme me zanima da li je moguce da nije u pitanju kabl ili senzor, vec da je problem u delovima ili mehanici koju ti senzori prate? Konacno, posle dva dana od intervencije na glavi motora, jos vise je primetan dim iz auspuha, a majstor kaze da su verovatno (gotovo je ubedjen u to) karike, kao i da je sam motor u losem stanju, sto potvrdjuje losa kompresija (ne znam koje vrednosti su bile u pitanju).

Za kraj, pitanje... Da li je moguce da je losa kompresija, i "duvanje" posledica lose uradjene glave motora?


Svaka sugestija, i dobronameran komentar je dobrodosao.

Pozdrav,
Igor
[ hakinen @ 02.04.2007. 22:51 ] @
Neverujem da je losa kompresija zbog lose montirane glave, jel to svaki majstor zna da namesti.
Koliko je presao taj tvoj motor, kad je za 6 godina upropascen?
Inace beli dim koji izlazi na auspuh je posledica lose zaptivenosti motora ( karike ) pa onda sagoreva ulje!!

Losa kompresija moze da se javi iz dva razloga, ili su karike stradale, ili su gumice na ventilima a i sami ventili osteceni!
U tvom slucaju su verovatno karike, jel ako je majstor skidao glavu, procenio je u kakvom su stanju ventili ( mada iz tvog izlaganja nebi rekao da je neki pedantan i dobar majstor, al ajde...)

I posto neznas, a da bi ubuduce znao, kad se skida glava motora menja se dihtung glave, a da bi sve to lepo leglo ko dupe na nosu, glava se obradjuje, a obradjuje se tako sto se skida veoma tanak sloj metala na nekoj glodalici!!!
[ machiavelli @ 02.04.2007. 23:19 ] @
Hvala na informacijama. Sto se tice ventila, zamenjeni su svi, kao i sve gumice. Sta mogu da ocekujem od samog motora u daljem periodu? Trosenje ulja, smanjenje performansi, pregrevanje, ili jos nesto? Kako mogu da proverim koliko je uopste stvar "ozbiljna"? Sta znaci ako duva na meracu ulja, a sta ako duva na iberlaufu ili otvoru za sipanje ulja? Koliko bi trebala da bude kompresija, od granice dobrog motora, do granice veoma loseg?


Pozdrav.
[ hakinen @ 03.04.2007. 14:40 ] @
Mozes da probas jedino da sipas neko ulje da dotrajale motore tipa optima "long life" ili tako nesto, jel to ulje ima specijalne aditive za bolju zaptivenost motora!!
U svakom slucaju ako pusi na iberlaufu, to i nije strasno, jel svaki motor pa i nov pusi, samo manje u odnosu na dotrajali, a ako pusi beo dim na auspuhu to znaci da sagoreva ulje, tako da te ocekuje potrosnja ulja!!!

Sto se tice kompresije nisam bas siguran za tvoj auto, ali krece se tu negde oko 9-10 za dobar motor, a sve ispod 8,5 je lose!