[ nesmajnik @ 03.04.2007. 21:39 ] @
| Da li bi bio neko ljubazan da objasni koja je razlika izmedju Akril i Metalik boje.Da li moze neko da mi da primer,odnosno sliku?Stvarno sam laik za ovo i treba mi savet,jer zelim svoj auto koji je braon metalik (lak je poceo da se skida) prefarbam u akril.Majstor mi je dao pristojniju ponudu za farbanje auta akril bojom.Pa sam mislio da se malo bolje informisem...
Unapred zahvalan |
[ njinsa @ 03.04.2007. 22:26 ] @
ne ulazeci u hem.sastav boje i takve stvari,glavna razlika je sto se nakon nanosenja metalik boje ona zasticuje i daje joj se sjaj lakiranjem,dok akrilna boja u sebi vec ima sjaj.prednost akrilne boje nad metalikom je sto mnogo bolje zatvara povrsinu i nije potrebna bas 100% dobra priprema da bi posao dobro "ispao",nakon farbanja eventualne suze i greske se lako saniraju i naknadno uspricavaju.veliki uticaj na pravi izbor boje ima i podloga zato ako farbas auto uz broj boje ,zapisi i broj podloge,da pri nekom eventualnom naknadnom farbanju nebi bilo neke vidnuije razlike. a ako ti je samo ispucao lak,zasto to majstor ne ispolira vodenom smirlom i taj deo ponovo izlakira! bitnije razlike u kvalitetu nema,jednostavnije je i lakse raditi sa akrilom,a i manje truje nego metalik boja i lak !
[ EazyDuzIt @ 03.04.2007. 22:31 ] @
Metalik boja ima "dubinu" a akrli izgleda prost ko shporet ili meshalica za beton.
[ skorohaker @ 03.04.2007. 22:47 ] @
Akrilna boja nema "dubinu" ali ima lepotu jednostavnosti.
[ vladd @ 03.04.2007. 23:32 ] @
A sto je problem da se farba metalik, ili "majstor" ne voli tehnologiju, prskanja vise puta, bez prasine...
Finalni lak, osim sto daje solidan sjaj (neophodno ga je prebrusiti pa polirati), postaje znacajna zastita, otporniji je na nezgode...ptice, grebanje, stroku...
Poz
[ nesmajnik @ 04.04.2007. 10:00 ] @
Hvala ljudi na tako brzom odgovoru.Dosta ste mi pomogli.Definitivno auto ide na farbanje akrilom...
[ vlada01us @ 04.04.2007. 11:00 ] @
@nesmajnik
Ti kazes da je lak poceo da se skida sa tvog auta, i neces da uradis ono sto ti je @njinsa rekao
Citat: a ako ti je samo ispucao lak,zasto to majstor ne ispolira vodenom smirlom i taj deo ponovo izlakira!
nego ces da farbas auto, i to akrilnom a ne metalik bojom. Daj molim te pojasni u cemu je fazon.
[ nesmajnik @ 04.04.2007. 11:12 ] @
Zato sto mi majstor kaze da na autu postoje 3 nijanse da je potrebno novo farbanje,ali ja mislim da on hoce novac da mi uzme!Ufff...Nemam pojma.Mislim da cu ozbiljno razmisliti o Vasem predlogu.Hvala Vam jos jednom.Jos jedna stvar...Neko mi je na desnoj strani i na haubi "presao kljucem",znaci vidi se linija.Da li je to moguce kada se vodenom smirglom skine lak da se nekao "zamaze" pa da se doda lak.Naravno,posle toga bi se auto ispolirao.Na sta bi to licilo???
[ vladd @ 04.04.2007. 12:48 ] @
Sada mogu da se kupe farbe, trokomponentne, i na pola kile, pa da parcijalno ofarbas auto, bez problema sa nijansama.
Majstor svakako hoce da uzme pare, ali ne daj mu da to "lako" uradi. Najlakse im je da lako i lose presmirglaju, ne treba im ni spric git, i da preprska (preprcka) jedno par puta, za popodne, i bices "odusevljen" kad vidis, posto sija kao ogledalo, ali posle par nedelja....
Ja sam, metalik sivu, radio parcijalno, i ne vidi se razlika, u nijansi, samo na dodir, posto nije dobro presmirglao lak. Ali nije vazno, za "punoletan" auto.
Metalik zahteva, i kada se osrednje radi (da ne kazem ofrlje, ne moze bas puno da se fuseri), ali je posao za "majstora", mora skuplje da naplati, ali se iskrivi od posla i pazljivog rada.
Sa akrilnom bojom, moze da uzme par stotkica, za popodne ili dva, drzi auto u garazi, cisto da prodje vreme, uz pivo...
Poz.
[ bakara @ 04.04.2007. 14:05 ] @
Ako je auto bio fabricki farban akrilnom bojom, nije lose i da ostane tako...
Moja preporuka je da auto farbas akrilnom bojom pa posle kompletno da ga prelakiras bezbojnim lakom, to mu dodje slicno kao metalik
Ova kombinacija opasno dobro izgleda a farbari imaju neki poseban naziv za tu tehniku ali sam ga zaboravio. Kostace te oko 100e vise, ali veruj da vredi!
Sto se tice farbanja ogrebotina, mozes ih zafarbati kupljenom bojom u nijansi auta, ili oterati kod majstora na farbanje na "senku" (farbaju samo deo) , to ne zna bas svako dobro da radi, pa se pazi...ipak ti treba pravi majstor za to!
[ vlada01us @ 04.04.2007. 14:25 ] @
On rece da mu je auto braon metalik...
I za tu kombinaciju sto kazes, akrilna pa lak, ocigledno "majstori" koji to rade ne znaju da rade metalik farbom, ili ih mrzi, pa ovako preporucuju svoj "rad". Osim toga, po nekom propisu bi i u saobracajnoj morao da menja oznaku farbe.
Sto se tice ogrebotine, zavisi koliko je duboko. Ako je i farba ostecena, mozes da kupis malu kolicinu, ili sprej, ako ti je dobar majstor. Onda izapciguj ceo auto, i samo lakiraj. Gotovo za dan. I dobijas nov auto.
[ DEXA616 @ 04.04.2007. 21:50 ] @
Mozda nije bas prava tema za moja pitanja ali je barem ova tema sveza.
Imao bih par pitanja u vezi tehnike farbanja.
Interesuje me sta se prvo prilikom farbanja prvo sprica?
Da li se prvo krene od krova pa onda ostalo?
Neki su mi rekli da prva ruka ide levo desno a druga gore dole
narucio sam prirucnik za autolakirere od kameleon mix-a
ali po meni je taj prirucnik uradjen za ljude koji vec znaju znanje
a meni su ostale mnoge nejasnoce
[ vladd @ 05.04.2007. 08:04 ] @
Pa krov je logican pocetak, i zbog "sleganja magle", i zbog pristupa vozilu, ako nemas baas dugacke ruke.
Tehnika levo pa desno nema "tehnickog" smisla, odnosno nikakve razlike, objektivno.
Neko "prvim" potezom razigrava ruku, stvar navike. Ako si desnjak, godinama ucis da povlacis liniju s leva na desno, nije dobro "protiviti" se uvezbanim pokretim, iskoristi ih.
Poz.
[ almoomla @ 16.10.2012. 18:17 ] @
zdravo moze li mi neko malo pojasniti izmedzu akrilne i obicne farbe je azlika ustvari kod mene je bijele boje auto sa bezbojnim lakom trenutno ga je majstor ofarbao sa obicnom bojom i bezbojnim lakom pa me interesuje ima li neke velke razlike sto nije sa akrilnim unaprijed hvala
[ vladd @ 16.10.2012. 18:44 ] @
Ne bi bilo lose saznati sta se podrazumeva pod "obicna" boja. Ako je doticna najobicnija uljana boja, to ne bi bas bilo za pohvalu majstora.
Poz
[ pajapop @ 16.10.2012. 19:28 ] @
Pa verovatno se misli na sinteticke farbe kojima se nakad farbalo, a i sad ima po obicnim farbarama da se kupi. Akrilna boja je kvalitetnija i savremeni automobili se farbaju tom bojom, a kupuje se u specijalistickim prodavnicama auto boja. Ona bolje pokriva, brze se susi, lakse se nanosi, manje se sliva ali zahteva bolju pripremu povrsine.
[ vladd @ 17.10.2012. 17:26 ] @
To je mnogo prosta podela. Akrilna boja je suspenzija "nosioca" i pigmenta. Za razliku od rastvora.
Akrilne su boje i za krecenje, pa se ne farba vozilo sa njima.
Zato je bitno, da se zna, sa cim je farbano, posto svakako nece biti ni dugotrajno ni estetski prihvatljivo.
Poz
[ risting @ 30.10.2017. 20:36 ] @
Moze malo neko da mi pojasni za metalik ,sifa boja farbao sam sa boja sa razreduvac pa onda lak i karter i ne znam nikad ne dobijem onaj sjaj na boju nego boja mi ispadne kao mat posle kad stavim lak ispadne mi auto kao vodeno
u cemu je fora jer treba posle boje odma da se stavi lak nigde na netu nisam nasao koliko vremena treba da se osusi boja i ne znam dal tako treba inace sam farbao sa pistol kao sto je Paint Zoom slican malo jer je problem do pistola ili treba sa kompresorom molim pomoc unistio sam auto pozdrav
[ Lavlja_Jazbina @ 31.10.2017. 07:30 ] @
Zavisi od spricanja,radni viskozitet,onda protok na pistolju (stelovanje) boje tako i pritiska.
Boja sa perlama se sprica i u komori se susi brzo.Posle ide taj lak koji ti izgleda loze zamesas.Valjda pritisak varira od 2 pa do 4 bara.
Bio sam malo u kontaktu po pitanju farbanja.Uvek neka matematika i filozofija ali i oni u farbari poprilicno znaju,pa se raspitaj.
[ botr @ 31.10.2017. 07:55 ] @
Treba ti kompresor i pistolj za farbanje, a ne paint zoom, tu je problem.
Baza nakon nanosenje je mat, zapravo, kada postane mat, odnosno prodje flash off vreme, tj. ispari veci deo razredjivaca iz iste, moze da se lakira. Za to je obicno potrebno 15 minuta. Osim toga, moze da se lakira i posle nekoiko dana, nije nikakav problem.
Pod kojim pritiskom se nanosi lak, baza, zavisi od pistolja i laka. Na originalnom pakovanju laka pise koji je potreban pritisak, koja dizna pistolja, kao i u specifikaciji pistolja. Ono sto tvrde proizvodjaci laka i pistolja moze da se razlikuje, tu do izrazaja dolazi iskustvo lakirera.
Ima puno finesa, ali ako se drzis nekih pravila dobijes ok rezultat.
[ bakara @ 31.10.2017. 13:05 ] @
Pa nije valjda da je sa paint zoomom farbao auto???
[ botr @ 31.10.2017. 14:06 ] @
Mislim da troluje, al ajd ....
[ Java Beograd @ 31.10.2017. 14:28 ] @
Ma što bi trolovao ?! Pita čovek. Probao da radi nešto, pa mu ne ide, pa traži savet.
Potraži na YT da vidiš koliko ima toga: https://www.youtube.com/result...uery=paint+car+with+paint+zoom
A ima i ovo: https://www.youtube.com/watch?v=oIM_dLz1n-Y&t=176s
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|