|
[ MarkBg @ 06.04.2007. 09:33 ] @
| Otac mi trenutno vozi Ford Escort IV 1.6D, koji ima 40kW/54KS i prema specifikaciji maksimalna brzina mu je mislim 148, ali nisam siguran. u svakom slucaju oko 150. Pre je imao Golf II isto 1.6D koji takodje ima 40kW.
Iako ni on ni pomenuti Escort nisu mladi vise, ne voli bas da mili po auto putu, a i nervira ga sto ga bukvalno svi prestizu (on vozi 100 konstantno), ne toliko kod nas koliko na auto putu kroz Hrvatsku gde je kaze, bukvalno najsporiji.
Moje pitanje je da li je 120-130 km/h mnogo odnosno previse za taj 1.6D motor u Escortu IV kao konstantna putna brzina na auto putu koju bi odrzavao recimo nekoliko sati posto cale ide na duza putovanja od oko 550 km na relaciji Beograd- imanje u Hrvatskoj.
Napomenucu da je motor i ceo auto u odlicnom stanju iako je star, ali da se stice utisak kao da mu je 100 optimalna brzina. na 100 motor nije bucan, dok na 110 se buka vec povecava, ali je i dalje na relativno pristojnom nivou. e vec preko 110 motor postaje bas dosta bucan i stice se utisak kao da se muci prosto. uglavnom voznjom toga auta stice se osecaj kao da mu je optimalna brzina 100, eventualno 110.
Matorog iritira sto ga na auto putu svi prestizu, pa je razmisljao o stavljanju dodatne zvucne izolacije koja bi resila problem buke. Ali, da li je to ipak previse za taj motor?
Zamolio bih da ne dobijem odgovore tipa "ma dosta mu je i 80" i slicno.
Neka odgovore pre svega oni koji imaju iskustva sa tim starijim 1.6D motorima i oni koji se razumeju.
Takodje me zanima da li bi eventualno resenje "problema" lool mogla biti ugradnja, odnosno da se "ubudzi" nekako 6-brzinski menjac?? Da li bi na taj nacin motor u 6. brzini mogao bez buke i muke lool da ide 120-130 kao sto sad u 5. ide 100-110?
I nevezano za ovu temu, meni uopste niej jasno zasto proizvodjaci automobila nisu i pre 10-20 godina poceli masovno da ugradjuju menjace sa 6 brzina upravo kako bi neke prosecne putne brzine mogle da se odrzavaju na manjem broju obrtaja i uz manju potrosnju/buku. |
[ Nebojsa Milanovic @ 06.04.2007. 10:00 ] @
Ta brzina nije previše za njega.
Što se tiče menjača sa šest brzina, odavno mislim da je to trebalo da se masovnije ugrađuje, posebno kod jačih modela. Pri tome, šesta treba da bude ono što je trebala da bude peta, tj. klasičan overdrive.
Nije moguća ugradnja šeste brzine u taj auto, a i da jeste, njegov motor je isuviše slab za to.
[ MarkBg @ 06.04.2007. 10:28 ] @
Svakako da je slab motor za to generalno, ali mozda bi mogao malo da mu malo poveca tu "optimalnu" brzinu, eto sa 100-110 na 120-130 sto je i gornja zakonski dozvoljena brzina tako da mislim da bi imalo smisla. Ne znam, postoje recimo Golfovi 2 1.6D i drugi slabasni automobili sa menjacem sa 4 brzine, mozda je neko mogao da kaze da je i 5-brzinski menjac previse za njega, pa se pokazalo da nije, nego bas naprotiv, mnogo su bolji za voznju auto putem iako verujem da maks. brzinu ne mogu da postignu u 5. brzini nego u 4...
No, to sa menjacem je sve hipoteticka prica.
Koji auto sa 1.6D motorom ste/si vozio i na kojoj brzini je dolazilo do toga da se odjednom dosta povecavaju buka/vibracije odnosno da se stice utisak da se motor muci i da je prevazidjena neka optimalna brzina?
Hvala.
[ Nebojsa Milanovic @ 06.04.2007. 10:33 ] @
Buka/vibracije ne treba da te plaše. To su subjektivni pokazatelji, potiču od od godišta auta i ne odslikavaju preopterećenje motora.
Na toj brzini on je još daleko od kritičnih obrtaja i uz normalan rad rashladnog sistema i kvalitetno ulje - neće biti nikakvih problema.
[ MarkBg @ 06.04.2007. 10:45 ] @
Pa ja bas mislim da ne poticu od godista, on se tako ponasao i pre 10 godina pri tim brzinama, kad je bio dosta noviji.jedino ako mislis na tehnolosku generaciju motora, onda se slazem. i zapravo nisu vibracije u pitanju, pogresno sam se izrazio, nego SAMO buka, intenzitet zvuka rada motora je problem...
A slazem se da su to subjektivni faktori koje oseca covek i ne mora da znaci ako vozac ima utisak po zvuku da se motor muci da je stavrno preopterecen. Upravo sam to i hteo da pitam da li jeste ili nije.
A nazalost auto nema obrtomer (neki takvi imaju ali konkretan primerak nema) tako da nemamo pojma ni na kom je to broju obrtaja.
[ HoT_Steppa @ 06.04.2007. 11:42 ] @
Ono sto je najbitnije za tvoje pitanje je stanje trapa i guma. Znaci trap balansiran i gume sto novije takodje izbalansirane. Buka ako ga brine neka tapacira haubu i postoje specijalne pur pene za zvucnu izolaciju vrata, a one su obicno i izolacija od korozije.
Sto se tice menjaca, ne treba mu 6. a i da mu treba ne postoji za taj motor. Treba da prati temp motora prilikom duze voznje. Moja iskustva, vozio sam auto star 28 godina (4 brzine, 44kw, 1300ccm) autoputem Beograd-Nis konstantno 120-130 kmph sa samo jednim zaustavljanjem od 10-ak min. Takodje trenutnog Ford Escorta IV 1300cmm 5brzina, takodje garim non stop 120-130 gde moze.
[ MarkBg @ 06.04.2007. 11:56 ] @
Gume su kupljene nove prosle godine sve 4, trap je u redu, balansiran je isto prosle godine.
Hauba je vec tapacirana fabricki, posto je dizelas, kod benzinca toga nema, ali bi mozda mogla da se stavi izolacija na onaj deo iza motora, do kabine... i mozda ta pena u vrata, ali o tome nemam pojma.
Taj fabricki tapacirung haube bi ti mogao da nadjes na nekom otpadu od dizela pa da stavis na svoj benzinac.
heh, a koji ti je to auto od 28 god? :-)
inace taj tvoj escort je skoro iste snage, ima 4kW vise, od ovog dizelasa... ali dizel verovatno ima veci obrtni moment.
kakva je buka kod tvog benzinca u 5. kad ga teras 120-130?
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|