[ maksabj @ 03.06.2007. 14:10 ] @
Imam veliki problem koji i pored svog truda ne mogu da resim sam.
Idem na put u Grcku, kolima (prvi put) Golf 1.6 D, 85. godiste i zanima me da li u Grckoj ima D2, kako ga kod nas prodaju.U casopisu SAT su probali da odgovore na ovo pitanje, ali su me samo jos vise zbunili. I sta raditi ako ga nema? Sta sipati, da li dodavati ulje i koje? Svi mi kazu da bi cist dizel napravio problem na starom (kakav je moj) motoru.
Drugo pitanje da li i u Makedoniji i u Grckoj mora da se vozi danju sa oborenim svetlom?
Trece je: Posto se vozi nocu, zeleo sam da pojacam svetla jacim halogenkama, takozvanim ksenonkama jacine 100/90W (H4).Znam da su potrebni releji i to nije problem, vec su mi rekli da su ta svetla u inostranstvu zabranjena jer rasipaju svetlo i zaslepljuju vozace.Da li je to istina? Mislim da li su zabranjena? Kako to nasigurno mogu da saznam ili da li to neko sigurno zna? Ili ih staviti pa otici na vanredni tehnicke, pa videti sta ce oni reci.
Mozete mi pomoci i ako mi kazete gde sve ove informacije mogu dobiti.
Hvala unapred !!!
[ Zarko Silic @ 04.06.2007. 12:37 ] @
Evro dizel slobodno koristi. Na tako malo km nista ti se nece desiti.
Sto se svetala tice H4 nije Xenon. Xenon manje struje trosi od halogene rasvete i releji nisu potrebni.
Moj savet je da u farove postavis standardne H4 nove i kvalitetnije zarulje (OSRAM) i da ni o cem drugom ne razmisljas

Ostale informacije mozes ovde pronaci
http://www.amss.org.yu/
[ PPZ @ 04.06.2007. 17:48 ] @
U Makedoniji su obavezna svetla i danju.Nemoj svoje standardne lampe 55/60W da menjas sa 95/100 jer ces spaliti instalaciju.Prvo, nece svetliti punim sjajem zato sto nemogu da povuku dovoljno struje kroz tanku instalaciju, drugo posle nekog vremena ce unistiti zice koje je napajaju, i to najcesce na konektoru sijalice.Trece unistices farove jer te sijalice generisu vise toplote....

Bolje resenje ti je da uzmes kvalitetne PHILIPS lampe H4 55/60W temperature 4000 kelvina.Bice mnogo vise svetla nego sa standardnim.Ocekuj da kostaju 15ak eura.U grckoj imas i starog dizela, pogledaj kad budes stao na pumpi, imas nekoliko vrsta.Ja vozim benzinca pa ne znam kako se gradiraju ovde ali onaj EKO-Dizel mislim da nije za tebe


Inace Xenon svetla je zabranjeno naknadno ugradjivati, osim ako imas kit prilagodjen tvom autu.Ali posto nisi na to mislio (pravi Xenon kosta oko 200 eura za jednu skalu, ili BI-Xenon za kratka i dugacka svetla oko 300...) onda nema veze...


Pazi kad budes vozio kroz grcku, kazne su drasticno povecane od prekjuce, tako da nije sala (prolazak kroz crveno svetlo 700 eura, razgovor mobilnim telefonom u voznji 100, voznja motora bez kacige 166, itd...).Znaci postuj znakove i ogranicenja, i sve ok.I pazi, nemoj da mislis da ako ne vidis radar oni ne vide tebe, kod nas su ugradjeni u put Zaustavice te na naplatnoj rampi i odrati kozu s ledja...
[ tomo1 @ 04.06.2007. 21:39 ] @
...u golf 2 1.6d mozes da sipas i masne carape,ici ce...koju god naftu nadjes na pumpi sipaj bez predrasuda...
[ maksabj @ 04.06.2007. 21:53 ] @
PPZ hvala, puno znaci informacija "iz baze",ali danas sam zvao nas AMS i oni mi rekose da se sam snadjem po pitanju D2.Kaze, dole ga nema, a ono sto Grci prodaju kao DIESEL, kod nas je EURODIESEL, to je taj nivo kvaliteta.E sada, posto je EURODIESEL cistiji i losije podmazuje, starijim motorima ne odgovara, pa se dodaju dodaci kao sto su obicno ulje ili dvotaktol.Proverene informaciji od ljudi koji su mehanicari u GSP-u Beograd.Za vreme losih vremena Golfovi su isli i na loz-ulje, ali to ipak ostavlja posledice.
Kada sam pominjao Xenonke, nisam mislio na farove, nego na sijalice jacine 95/100 koje se ugradjuju sa relejima...I dalje imam po tom pitanju oprecna misljenja.Cak mi i autoelektricari kazu da su ih ugradili.Sijalice su daleki istok i jako loseg (citaj NEPROVERENOG) kvaliteta. Sve mi se cini da i ako ih stavim, koristicu ih do izlaza iz Srbije, a i to je vise od pola puta.)
Ako se setite jos necegaili nesto novo saznate, tu sam, pratim vas.
POZZ !!!