[ M-84 AB1 @ 13.06.2007. 18:42 ] @
Muka je ziva pristupiti im, covek isece ruke cak i ako ima alat, pa smeta i hauba koja se otvara u kontra smeru, a dopreti do cetvrte svecice moze samo uz poznavanje nekih dalekoistocnih vestina...

A uglavnom one za*eru (zamaste se), pa nece (kao i sada) da se upali auto...

Naravno, majstor mi ne gine ali eto posto ovde na MZ-u sigurno ima mnogo bivsih (i sadasnjih) korisnika Stokeceva, mozda znaju neki fazon za resavanje ovog najcesceg problema, ako ostanem negde sam...

:-)

POZ!

[ sasa022 @ 13.06.2007. 18:53 ] @
Citat:
Muka je ziva pristupiti im, covek isece ruke cak i ako ima alat


Koristi kozne rukavice ( pa se neces izgrebati ili iseci ) i nasadni kljuc sa zglobom za svecice i nece biti problema
[ hakinen @ 13.06.2007. 18:53 ] @
Bravo, nemoj da mislis da je tako samo na kecu, vec i na vecini drugih automobila, recimo fiat tempra, pa opel kadet, moskvic,....ono sto mi prvo pada napamet!!
Svecice se ne menjaju svaki dan, tako da samo mesto i konstrukcija odgovara nameni, tako da nervira me to pljuvanje po motoru, koji je jelte italijanski, a ne nas, a mi smo ga samo proizvodili!!!!

Sto se tice svecica, na vecini vozila se lagano skidaju, jedino ako je neki nepismeni majstor stegao svecice tako da sad nemogu da se skinu!!

Nisu svecice krive sto se zamascuju, kriv je neodgovorni vozac, koji dozvoli da svecice ostanu duze nego sto im je vek trajanja, sto ne menja razvodnu ruku i kapu na vreme, inace svecice nece samo od sebe da se zamaste!!!

Bas se drugar cudio pre neki dan zasto mu ato ne ide kako treba, cale mu lepo kaze zameni svecice a on nije hteo, i na kraju otisao i kupio svecice, i kad smo skidali svaka je imala zazor 1,2-1,4mm a propisano je negde od 0,55-0.7 , ja ga pitam kad si zadnji put menjao svecice, on kaze pre 2 godine, a od tada presao 25000!!!

Jel je tu svecica kriva?
[ djordje1616 @ 13.06.2007. 20:07 ] @
Zdravo.
Ja imam problem sa svecicama na opel astri 1.7 TD. Mislim da je jedna od njih zamastila. Kog proizvodjaca mi preporucujete?
[ hakinen @ 13.06.2007. 20:22 ] @
Jel to zaje***as il si ozbiljan? Td je turbo dizel, a dizel nema svecice ???????
[ jonniebravo @ 13.06.2007. 22:43 ] @
Citat:
hakinen: Jel to zaje***as il si ozbiljan? Td je turbo dizel, a dizel nema svecice ???????

Mozda se covek pogresno izjasnio, verovatno misli na grejace, na zalost grejac ne moze da zamasti nego da rikne.
[ M-84 AB1 @ 14.06.2007. 13:09 ] @
Citat:
hakinen:Svecice se ne menjaju svaki dan, tako da samo mesto i konstrukcija odgovara nameni, tako da nervira me to pljuvanje po motoru, koji je jelte italijanski, a ne nas, a mi smo ga samo proizvodili!!!!
...

Nisu svecice krive sto se zamascuju, kriv je neodgovorni vozac, koji dozvoli da svecice ostanu duze nego sto im je vek trajanja, sto ne menja razvodnu ruku i kapu na vreme, inace svecice nece samo od sebe da se zamaste!!!
Jel je tu svecica kriva?


Ja sam kriv kad sam ga palio, prerano sam pustio kljuc (a taman se upalio), jbg. neiskusan sam....
I onda su se verovatno namastile...
A motor je ok, ne kudim ga.
A svecice su nove...
POZ
[ Java Beograd @ 14.06.2007. 14:17 ] @
Citat:
M-84 AB1: Ja sam kriv kad sam ga palio, prerano sam pustio kljuc (a taman se upalio), jbg. neiskusan sam....

Ne budi previše strog prema sebi. Taman posla kad bi to smelo da bude dovoljno da se zamaste svećice.
[ FlavioPO @ 14.06.2007. 14:52 ] @
M84 AB1,bitna je razlika dali ti se svecice zamaste ili nakvase benzinom??
Ako je ovo prvo,negine ti skidanje istih i ciscenje,na kraju to bas i nije simtopm dobrog stanja mashine .E sad,posto kazes da si neiskusan,moze lako biti kod tebe ova druga opcija tj. kvasenje benzinom ili narodski receno "presisao motor".Ako je to,desava se neiskusnima i brzo se udje u shtos.Ako ti je dobar akumulator,kad ti se to desi,pedale kvacila i gasa "u patos" i startuj dok ne prihvati i proradi motor.Fora je da tako kroz skroz otvoren carb. osusis svecice i tad motor proradi a nemoras da se patis skidanjem.Jos nesto,ako ih ipak skidas,slobodno otkaci onu,da kazem oprugu,sto drzi haubu uspravno kad je otvorena,dobices jos malo vise mesta za pristup.Otkaci je sa veznog lima.Na kraju,posto kazes da su svece nove i ako ti se cesce desava to,proveri da ti mozda carb. ne preliva tj. da li je ispravan "iglicasti ventil" na plovku karburatora kao i da mozda kojim slucajem nije bushan sam plovak!
Toliko,pozz !
[ M-84 AB1 @ 14.06.2007. 16:45 ] @
Citat:
FlavioPO: Ako je to,desava se neiskusnima i brzo se udje u shtos.Ako ti je dobar akumulator,kad ti se to desi,pedale kvacila i gasa "u patos" i startuj dok ne prihvati i proradi motor.
Toliko,pozz ;) !


Ovo je probao smo probali ja i cale, nije uspelo.

Majstor nije u BG, pa nam je rekao da uradimo sledece...

-sauh da je spusten
-otvorimo odozgo i sipamo malo benzina u karburator direkt, ostavimo otvoren poklopac
-da nabijemo do kraja gas (kao sto si i ti rekao) i da ga drzimo dok ne (i ako) upali...
-I da se ne brinem ako sune plamen iz motora ;-))))))

Aj kad ovo probam javljam se...

POZ
[ MarkBg @ 14.06.2007. 17:24 ] @
Bolje uzmi start sprej nego benzin, sa benzinomsu vece sanse za pozar
[ M-84 AB1 @ 15.06.2007. 18:38 ] @
Nije uspeo onaj fazon.
Smor...

[ MarkBg @ 15.06.2007. 23:35 ] @
pogledao sam snimak... radite sve pogresno tako mozes samo da potrosis akumulator...

kupi u radnji start sprej, nije skup... skines ovaj poklopac iznad filtera za vazduh. otvori leptir na karbu i naprskaj zestoko sa sprejem unutra, onda brzo zatvori leptir i daj signal pomocniku na mestu vozaca da vergla... kad vergla neka stiska gas naravno... ali ne do kraja, nego malo samo neka drka papucicu, pri vrhu, posle ako vidis da je trznuo, da je na granici da upali e onda tek jace pritisni gas...

neka ne vergla ovako dugo jer to je glavna greska... neka vergla relativno kratko... ako za 5 sekundi auto ni ne trzne, neka stane, pa ponovi postupak, naprskaj sprej, sto brze zatvori leptir i daj vozacu signal da pocen sa verglanjem... to sve treba brzo da uradite jer sprej isparava...

kad pocne da trza prilikom verglanja, dobro je, uskoro ce upalitit... ako trzne pa nastavi da vergla u porazno, opet stanite, ponovo prskanje i verglanje...

nemoj nikako ovo sam da probas, da prskas pa da trcis u kabinu da verglas... tako ga nikad neces upaliti obavezno mora jedan da prska, zatvara leptir i daje signal a drugi da vergla... ja bih ga bre upalio za minut, radio sam to 100 puta

ili ako bas nece drzi otvoren leptir, naprskaj, neka pocne da vergla a ti nastavi da prskas... samo u tom slucaju pazi da ne dodje do plamena iz karba i da ti ne oprlji ruku

zato je po meni bolja prva varijanta.....

aj pa javi sta si uradio i jesi li ga upalio...

posle kad ga upalis, nemoj da ti to predje u naviku nego ga oteraj kod majstora da ga namesti da normalno pali.
[ M-84 AB1 @ 16.06.2007. 11:12 ] @
Ma to je Kec iz '83, godine, zreo je za otpad.
Nije vozen dve godine, sav je truo.
Ko zna sta mu fali...
Cudo pa je i isao ovih par meseci...
Doci ce majstor, pa ce mo ga pogledati, uraditi poslednji remont u zivotu, i da ga ja izvozam dok se ne naucim...
A ono je cale popizdeo pun mu je k**** vise auta, pa ga je verglao dugo...
Vec je omatoreo, ne moze vise da se bakce kolima, samo da ih vozi

;-)))))

POZ
[ MarkBg @ 16.06.2007. 12:50 ] @
gresis sinko, mnogo gresis... moj je bio 81. i kresao je iz prve :) naravno bio je i taj period za vreme krize kad nisam imao para pa sam se ovako je***vao kao vi, ali posle kad sam ga malo sredio kresao je iz prve uvek...

a ni sto se tice lima nije za otpad, ja sam mom uradio za male pare kod drugara pod, sajtne, promenio troja kompletna vrata (stavio polovna, zdrava potpuno), a jedna sredio, sve zastitio i ofarbao
i cak i 7 godina nakon te intervencije je sve extra bilo sto se tice lima...

tako da je zreo za otpad- nije. kec se moze srediti za veoma malo para. znam majstora koji je jako jeftin a odlicno radi, penziner,skroman covek.. za 500-1000 dinara sredi ti SVE zivo... ako hoces pitaj me na pp za kontakt.

inace taj "moj" kec odavno niej kod mene ali covek koji ga je kupio i dan danas ga vozi bez problema.
[ M-84 AB1 @ 18.06.2007. 13:42 ] @
Dosao majstor i posle 3 minuta cackanja, ga je upalio
;-)
E sad, STA je on to radio tih tri minuta, naravno nismo mogli da vidimo, majstori to kriju ko zmija noge...
A dijagnoza je da je presisao, i da ubuduce ne diram papucicu gasa kad ga palim, (eventualno da je pritisnem jednom).

POZ
[ FlavioPO @ 18.06.2007. 14:15 ] @
He,rekoh ti masne ili mokre svece ...
Da sad neponavljam,rekao bih sve vrlo slicno kao @MarkBg u proslom postu .Da dodam,sinoc naidjoh na lika kod koga je zavrsila moja ex-128.Comment :"Auto sluzi perfektno,lud si sto si mi je prodao ali ... sad je moja ".Btw,128 '81. .
Pozz !
[ M-84 AB1 @ 18.06.2007. 15:28 ] @
Naravno, naravno...
Uz redovnu kontrolu, ce auto uvek ispravno sluziti.
Medjutim, polako (ali sigurno) se delovi za generacije keceva iz osamdesetih sve teze nalaze. To je bedak.

POZ
[ MarkBg @ 18.06.2007. 18:08 ] @
Masa delova ti ili pasuje od novijih ili jos uvek mogu da se kupe novi. A koji ne mogu- pa barem keceva ima po otpadima...
[ M-84 AB1 @ 18.06.2007. 19:21 ] @
Koji su 'najbolji' otpadi za keca u BG?
Nadam se da to ne mora na PP...
;-)))))))

POZ

PS. Platinsko dugme nam umalo doslo glave kad smo putovali na more. Stavio nam majstor pred put novo a ono falsh (vise se ne proizvode 'oficijalno'). Izdrzalo je do Podgorice. U Podgorici nas je spasao jedan mehanicar, i ubacio nam polovno ali 'original'.
I ono radi...
Pa onda sestri na Auto putu propao gas, jedva smo nasli i za njega deo.
[ bakara @ 18.06.2007. 20:22 ] @
Citat:
M-84 AB1: Koji su 'najbolji' otpadi za keca u BG?
Nadam se da to ne mora na PP...
;-)))))))

Podrazumeva se da mora na PP
[ FlavioPO @ 20.06.2007. 08:36 ] @
Novi delovi nisu skupi a razlike novi-stari nepremostive(moze se preraditi na noviji tip) tako da otpad eventualno samo za neke delove (npr. vrata i sl.).
Primer,na mojoj ex-128 su bila ramena sa "fi 8 mm" rupom gde se rame kaci za pod.Da se nebih jurio za stari tip ramena,prosto sam kod strugara napravio nove caure(biksne) sa rupom fi8 a spoljnjeg precnika od novijeg tipa (gde je rupa fi 10) i to je to.Generalno,ako vec mora Z.,moze se skoro sve srediti da bude OK.
Pozz .
[ M-84 AB1 @ 28.06.2007. 20:44 ] @
Nastavak price koja se dalje odvijala u sledecem toku:
Dan posle 'popravke' nije hteo da upali, sto znaci da na s je majstor za*ebo ;-)
Da stvar bude gora, auto se odjednom ugasio dok smo stajali u dvoristu.
Ali se pametno ogradio rekavsi da auto treba da vidi elektricara.
Pa je dosao elektricar i zakrpio anlaser (medjutim, cim se ugasio u radu, znaci da je tu problem u jos necemu).
Pa je nastelovao i platinsko dugme, i auto je upalio, sto bi se reklo odziv mu je bio 12ms ;-)
Ali tog popodneva, pogodite sta?
Nije upalio, opet ista verglanija. Elem, sutra je dosao ponov elektricar, i zamenio platinsko dugme (kada ga je proveravao tokom verglanja, nesto se nije okretalo pa je rekao da je otisao fiber...).
I (za) sada auto radi.
Zanimljivost je da dok nije zamenjeno dugme, nisu radila sva cetri migavaca (od cele elektronike unutar kabine i spolja). Kad pritisnem, taster za njih je nonstop svetleo, a oni napolju naravno nisu uopste.
Kada je platinsko dugme zamenjeno, misteriozno su proradili i 4 x migavca, i svetlo za rucnu. Odjednom sam imao svemirsi brod unutra ;-)
Posle prve probne voznje po dvoristu, iskljucim ga i proverim ova 4 migavca, kad opet isto ne rade. Tu me obuzese crne misli, i kratko probam da zaverglam (zurio sam negde), i vec je poceo razvuceno da vergla (ali je ipak 'puckao' iz auspuha, znaci hvatao je, to nije bilo onako suvo verglanje kao sa onog filmica). Tu se smorim i reko, probacu popodne.

Kad sam dosao popodne, prvo proverim 4 migavca (ne rade), i zaverglam i... upalio je! Trebalo mu je oko malo vise, oko 5,6 sekundi, i uhvati ga. Ukljucim onda sva 4 migavca a oni sada rade.

Sve u svemu je dobro, ali sam malo skeptican, koja je zaboga veza sva cetri migavca i vitalnih elektricnih delova za rad motora. Tu mora biti jos neki deo koji zajebava koji je iznad anlasera i platine po hijerarhiji, pa utice i na glupe stvari kao sto je bezvezno dugme na kontrolnoj tabli. Ovom autu je ocigledno elektrika slabost, pa me zanima, kako ona trpi dugo stajanje i jel korodiraju delovi? Jos jedan detalj, vezan je za farove koji sijaju kao svece. A navodno su ispravne sijalice, stavljane nove, itd... Sta je tu 'otislo' tokom godina?

POZ svima i nadam se da vas nisam udavio sa postom ;-)


[ Backy @ 05.07.2007. 22:22 ] @
farovi slabi, migavci slabo rade, slabo vergla skoro u prazno... možda ti masa negde vuče struju...
[ miljan nis @ 08.07.2007. 22:13 ] @
Masa ne valja najverovatnije, spojevi korodiraju vremenom, treba sve to lepo da se ocisti.

A sto se tice svecica, ja ih vadim k'o od sale, za 2 minura zamenim sve 4.
[ M-84 AB1 @ 09.07.2007. 11:06 ] @
Ajde ja sam malo neobrazovan, Tehnicko u osnovnoj nije bas najbolje funkcionisalo ;-))
Sta je bre, masa?

POZ
[ vladd @ 09.07.2007. 12:00 ] @
Meni se cini da imas problem u razvodniku, neko probijanje na masu(prikljucak za platine), ili razvodnik proklizava..

Poz.
[ Sasa_NS @ 09.07.2007. 23:34 ] @
Citat:
Sta je bre, masa?


Cela karoserija automobila, svi njegovi metalni delovi - to ti je "minus" provodnik (istosmerne) struje kod automobila...
[ M-84 AB1 @ 10.07.2007. 12:27 ] @
Jel to znaci da negde mora da postoji jasan kontakt izmedju provodnika i karoserije, pa da masa vuce struju?

POZ
[ vladd @ 10.07.2007. 17:00 ] @
Upravo tako. Prvi "sporni" kabl ide od minus pola akumulatora na karoseriju, i taj spoj sa karoserijom treba, kod matorih zastava, odsrafiti, osmirglati sve sto se smirgla, poprskati nekim sprejom (WD40, MoS2...) i zasrafiti dobro, a da ne pukne ili sraf ili lim...

Poz.
[ M-84 AB1 @ 11.07.2007. 16:01 ] @
Kada to radim, jel iskljucujem neki drugi provodnik s akumulatora (ono kao safety ;-)?
[ Sasa_NS @ 11.07.2007. 16:28 ] @
U principu, ne moraš (ako si pažljiv), no možeš skinuti "plus" klemu (crvena) sa akumulatora i onda bez brige odšrafiti i "minus" sa karoserije, išmirglati, naprskati i vratiti kako je bilo...
[ FlavioPO @ 12.07.2007. 09:03 ] @
Umesto "naprskati" mozes namazati i tankim slojem masti za lezajeve kontakt mase i kleme na akumulatoru .Btw,ja sam ranije orig. kabal od mase zamenio kablom preseka 16 mm2.Savetovano je i dodatno "umasiti" alternator mada nisam stigao to uraditi (zamenio auto).
Pozz.
[ M-84 AB1 @ 12.07.2007. 11:55 ] @
Citat:
vladd: ...Prvi "sporni" kabl ide od minus pola akumulatora na karoseriju...


Koji su jos sporni kablovi osim ovog?

POZ
[ vladd @ 12.07.2007. 13:31 ] @
Od akumulatora do alnasera, pa od alnasera do kontakt brave(jedna "grana" ide na alternator, ali to se pregleda voltmetrom, da li puni..), i od kontakt brave do bobine. Ali prvo(posle akumulatorske "mase") pogledaj razvodnik, da li je dovbro izolovano prikljucno mesto za kabl sa bobine, pa onda luft u osovini, eventualno da li ima metalnih opiljaka.

Poz.