[ Djordje111 @ 28.06.2007. 16:44 ] @
Pozdrav svima. Evo naletih na ovaj forum pa de se obratim. Em sam novajlija ovdje na forumu em u svijetu automobilizma. Naime za kratko vrijeme bi trebao da dobijem vozacku dozvolu. Auto vec imam, i naravno par nedoumica vezano za njega. Da napomenem automobilizam nije ni blizu podrucja moga djelovanja tako da se u automobile ama bas nimalo ne razumijem. U garazi je vec odavno parkiran fiat uno. Sve sto o njemu znam je da se radi o modelu 146 AD 1288 cm kubnih 33 kw godina proizvodnje 1987. Unutrasnjost mu je katastrofa i dosta je prljavo sve, trebalo bi tu jedno temeljno ciscenje i mozda mjenjanje tih silnih presvlaka i ostalog.... Limarija je mojim okom gledana osrednja. sem pragova koji su dosta zardjali i truli nema nekih velikih ostecenja, bar ja nisam vidjeo. Stanje motora nemam pojma kakvo je. Pali iz prve. Auto je registrovano i bilo je u rijetkoj upotrebi(mozda 10ak kilometara sedmicno) do prije 6 mjeseci odkad stoji u garazi.

E sad moje nedoumice su sledece: Da li to auto uopste cemu vrijedi, i da li ce moci zadovoljiti moje potrebe, koje uopste nisu velike, par kilometara i nazad. Kolika je otprilike potrosnja ovih modela, i dali se isplati prodavati, (pa kupit nesta drugo) i za koju cijenu, ili dovesti u red pa krenut redom na servis kod mehanicara limara itd.

Eto to je sve sto vam imam reci u ovoj prvoj poruci :)
[ ivan31 @ 28.06.2007. 17:35 ] @
Moj iskren savet: sam kazes da tvoje potrebe nisu velike tako da tvoj Uno moze dobro da ti zavrsi posao. Pogotovu sto ti sad tek treba da dobijes dozvolu a mali Uno je idealan za pocetnike. Kasnije kad se budes malo izucio ti ga menjaj. E sad sto se tice popravke, motor je znaci Ok, ali ipak zameni svecice, filtere i ostalo sto spada u redovan servis. Limarija i ako je malo propala nije bas toliko strasno. Ali ni za zivu glavu nemoj da ti pada napamet da dajes pare na sredjivanje jer ce da te kosta mnogo a neces mnogo da podignes vrednost automobila. Znaci uradi redovan servis, proveri gume uradi dubinsko pranje unutra i vozi pa dokle tera tera.
[ Djordje111 @ 28.06.2007. 17:46 ] @
Ivan31 stvarno priznajem jesam najsmotaniji covjek za auta, al kolko znam dizelasi nemaju svjecice :)

A popravljanjem limarije ne mislim podici vrijednost automobila vec sprijeciti dalje propadanje.

Sto se tice redovnog servisa, (nemojte se smijat na pitanju) jel se to treba odvesti na tehnicki pregled ili nekom mehanicaru.

Imo bi i jedno pitanje u vezi guma, po pravilu na kolko se trebaju duvati, na max kolko je dozvoljeno ili nesto nize ?
[ millko @ 28.06.2007. 22:18 ] @
za dizlo pogledaj grijace,promijeni naftni,uljni i zracni filter.naravno posto je auto dosta stajalo savjetujem zamjenu ulja,prekontrolisati ono najvaznije-kocnice.po potrebi zamijeniti pakove na diskovima i pakove na dobosima.temeljito pretresi kompletan ovjes,kugla-krajnica,kinetika.da nebi zamarao,najbolje otjeraj u servis i nek ti mehanicar kaze sta se treba raditi.pozzzzz
[ Djordje111 @ 28.06.2007. 22:38 ] @
Koliko bi prosjecan mehanicar otprilike trebao da uzme para za takvu jednu "generalku" ?
[ Djordje111 @ 28.06.2007. 23:33 ] @
Evo jos jedno od mnogih pitanja

Gdje mogu da nadjem na netu nesto vise o mom autu, kucao sam po googlu al bezuspjesno, jel ima negdje neki guide il sta ja znam sta ?
[ kuntalo @ 29.06.2007. 11:14 ] @
Neke osnove na: http://www.carsfromitaly.net/fiat/index.html . Klikni na "Uno".

Odlican forum o FIAT- ovim vozilima, za Tebe- Uno odeljak: http://www.fiatforum.com/uno/

Pozdrav.
[ Djordje111 @ 29.06.2007. 11:24 ] @
Kao prvo hvala na odgovoru.
Ovaj prvi link sto si postavio.......koje je u mene auto 45, 55, 70.... ili nijedan od navedenih.
Fiatov forum sam vec nasao jedan, al evo obraticu se i na ovom.
[ Djordje111 @ 29.06.2007. 13:26 ] @
Pretpostavljam 45D


???

[ Djordje111 @ 29.06.2007. 15:01 ] @
Engine 127A5.000


Ljudi ??? HELP
[ Djordje111 @ 29.06.2007. 23:02 ] @
heh pitanja mnoga, odgovora nema
[ Djordje111 @ 30.06.2007. 18:35 ] @
Koje ulje, i koja nafta su pogodni za ovaj motor???

Ljudi sto se ne javljate, pa vidite li da veze s vezom nemam oko ovih stvari.
[ bakara @ 30.06.2007. 21:50 ] @
Mineralno ulje i obican D2 dizel, nista vise...
[ bakara @ 30.06.2007. 21:52 ] @
Citat:
Djordje111:koje je u mene auto 45, 55, 70.... ili nijedan od navedenih.

Pise ti lepo u saobracajnoj, u delu gde pise snaga vozila.
[ Djordje111 @ 30.06.2007. 22:24 ] @
Snaga motora u kw 33
???
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 30.06.2007. 22:31 ] @
Citat:
Djordje111: Snaga motora u kw 33
???



X 1.36 = 44.88 odnosno 45
[ Djordje111 @ 30.06.2007. 22:32 ] @
Evo :) pise u konverteru da je 33 kw jednako 44.25 konjskih snaga


EDIT: Nevaljda mi konvertor izgleda na mobu
[ Djordje111 @ 30.06.2007. 22:35 ] @
Citao sam ovdje o nekim sintetickim i polusintetickim uljima, zasto ne sipati njih ?
Znaci obicni dizel D2, heh a zasto ne neki drugi ???


P.S. Imam osjecas ja sam vam ja ovdje kao beba koja pita : mama zasto je lizalo slatko

[Ovu poruku je menjao Djordje111 dana 01.07.2007. u 00:13 GMT+1]
[ Djordje111 @ 30.06.2007. 22:41 ] @
Citat:
Neke osnove na: http://www.carsfromitaly.net/fiat/index.html . Klikni na "Uno".

Odlican forum o FIAT- ovim vozilima, za Tebe- Uno odeljak: http://www.fiatforum.com/uno/

Pozdrav.

PRVI LINK:
jel znaci sad kod mene 45D (series I) gore u popisima motora nigdje nema ovaj 127A5.000 od 1288cm3

DRUGI LINK:
Nemogu da se registrujem na fiatov ovaj forum, nece da mi posalje aktivacioni link na adresu, tako da sad zasad smaram vas :)
[ tox master @ 01.07.2007. 09:56 ] @
ulje mozes da sipas bilo koje (za dizela naravno) a sinteticko i polusinteticko nemas potrebe prvo zbog starosti auta a i zbog toga sto kako si sam rekao neces puno prelaziti.
a da ne govorimo da su sinteticka ulja prilicno skuplja od mineralnih.
po meni mozes komotno da sipas neko optimino ulje i da ga redovno menjas,na 5-6000km radi sigurnosti.
ja inace imam opela benzinca i uvek sam sipao neka "losija" ulja ali zato ga menjam na 5-6000km i mislim da je to mnogo bolje nego suknuti dosta para za neko kao dobro ulje i da zaboravis kad si ga menjao.
naravno ovo vazi za slucajeve kada se auto ne vozi puno i na velikim relacijama kao sto ja radim a i ti ces otprilike tako voziti.
a mislim da nemas neke potrebe da ides po tim forumima i da se smaras sa tim posto iole dobar majstor moze sve da ti kaze o tom autu posto je siroko rasprostranjeno kod nas.
a ne vidim ni svrhu,koliko sam shvatio ti ces taj auto da vozis a ne da mu licno radis generalnu pa da moras da znas sve pojedinosti o njemu.
moj savet:otidji ti lepo kod nekog dobrog majstora da ti sve pregleda,kocioni sistem,ogibljenje,sistem upravljanja,malo oko motora i on ce ti reci sta treba da se uradi da bi mogao normalno da vozis a sto se tice voznje to si valjda naucio u auto skoli,ako znas da vozis jedno auto znas svako samo su detalji u pitanju.

pozdrav i sretan put za fiaticem!
[ Djordje111 @ 01.07.2007. 10:10 ] @
Shvatio sam, sinoc sam citao, da su ova sinteticka i polusinteticka ulja za novije motore. Znaci ja da sipam mineralno, e sad opet se nadjoh neupucen. Sta znace one oznake na uljima, shvatio sam da ima veze sa viskoznosti, ali kakva je razlika izmedju na primjer sae 15W 40 i sae 20W 60 , i koji od tih "brojeva' bi ja trebo da sipam?

Naravno necu ja raditi generalku na autu,al jednostavno ne znam nista o njemu, pa ni max brzinu, zapreminu rezervara i tako neke gluposti, koje je na netu prilicno lako naci za druga auta al za ovo moje nikako da uspijem. Takodje iako se ne razumijem u auta cist razum mi govori da se neke stvari mogu uraditi i kuci a ne za svaku sitnicu trcati i placati mehanicaru. Niko mi ne rece: Koliko bi otprilike kostao taj pregled kod majstora?

A sto se tice voznje, to nije problem nikakav. :)
[ gogi 22 @ 01.07.2007. 10:30 ] @
Druze samo ti poslusaj komentar tox-a i sve ce ti biti jasno da ne kazem lakse, covek ti lepo objasnio.Lepo sto ti zelis da budes upucen ali prepusti majstoru da odradi ono sto treba a to je dobar pregled tj dijagnostika mogucih kvarova i popravka, a nisi valjda lud da dzedzis ceo dan ispod auta sa majstorom da bi nesto naucio? Ja nisam neki majstor tj ni blizu pa se i ne bakcem mnogo sa tim, tebi svaka chast na nepresushnom izvoru pitanja , pozdrav druze i samo lagano sa ljutom fijat gujom, uzdravlju i sve najbolje
[ Djordje111 @ 01.07.2007. 10:41 ] @
Naravno da nisam lud da lezim sa majstorem ispod kola, svasta ce ljudi pomislit
Ali kao sto vec rekoh:
Smatram da bi neke osnovne radnje trebalo sam znati uraditi
I da bi trebalao imat neke osnovne podatke o svom autu

[ HoT_Steppa @ 01.07.2007. 16:18 ] @
Citat:
Djordje111: Naravno da nisam lud da lezim sa majstorem ispod kola, svasta ce ljudi pomislit :)
Ali kao sto vec rekoh:
Smatram da bi neke osnovne radnje trebalo sam znati uraditi
I da bi trebalao imat neke osnovne podatke o svom autu

:)

E pa vidis ovo ne ide jedno sa drugim, ako hoces STVARNO da naucis a ne samo da blefiras da znas kad tad ces morati da zagledas sta imas ispod haube. Za pocetak nabavi uputstvo za Una tamo ce ti pisati koje ulje (koje gradacije) kao i svecice (imas dizel, procitao sam), filtere i ostale potrosne stvari preporucuje tvoja fabrika za tvoj tip motora, i toga se drzi kao Biblije. Pored zamene ulja, filtera, i rashladne tecnosti, i provere istih, tebi ne treba nista drugo. Proveravas pritisak u gumama, da li ti struja radi u kolima, znaci osnovne stvari za pred tehnicki i to je to, nema tu neke mudrosti. Ako te kasnije nesto vise bude interesovalo, zaprljaj ruke, zavuci se pod kola, to su kola dusu dalo za ucenje automehanicarskog zanata :)
[ Djordje111 @ 01.07.2007. 17:01 ] @
Citat:
Za pocetak nabavi uputstvo za Una tamo ce ti pisati...


Jel ima to uputstvo negdje okaceno na netu da se downloaduje.
[ tox master @ 01.07.2007. 19:33 ] @
kao sto rekoh otprilike sve sto pitas moze mnogo bolje i preciznije da ti kaze dobar majstor (ili pokaze).
znaci sto se tice ulja koje ces sipati,max brzine (taj podatak iako nadjes verovatno neces uspeti da vidis u praksi ),zapremine rezervoara (po meni skroz nebitan podatak)...
sto se tice ulja koliko se secam 15w40 je gusce ulje u odnosu na 20w60 i trebalo bi da se koristi leti kada su temperature visoke za razliku od ovog drugog koje je redje i predvidjeno je da se vozi zimi.
mada je sad tehnologija napredovala pa su ta ulja skoro univerzalna,ja nisam cuo skoro da neko sipa dve vrste ulja leti i zimi.
ja recimo imam benzinca i stalno mi je u njemu 15w 40 i nemam problema nikakvih.

po meni jedan prosecan vozac treba da zna da zameni tocak (normalno ),pregleda nivo ulja u motoru i dospe ako je potrebno,proveri tecnost u kocionom sistemu,tecnost u rashladnom sistemu,tecnost za pranje sofersajbe i to bi otprilie bilo to sto mi pada na pamet sad.
eventualno mozda da zna neke male cake tipa kako napraviti da ventilator hladnjaka spoji direktno ako termoprekidac rikne negde na putu gde nema majstora ili tako nesto slicno.
sve ostale malo komplikovanije operacije popravki auta zahtevaju izvesnu kolicinu alata i znanja naravno i mislim da to ipak treba prepustiti majstorima.

toliko od mene i javi nam kad odes kod majstora sta je bilo.

ps:nemoj da kad odes kod majstora da se pravis puno pametan (bez uvrede) jer nijedan majstor to ne voli i ako budes previse dosadan sa pitanjima mogao bi da te klepi po usima to jest novcaniku.
a inace pregled svega bitnog na autu ne bi trebalo da bude puno para to jest vecina majstora ti kaze da mu das nesto na pice posebnio ako ga poznajes i ako ces popravljati auto kod njega.
[ Djordje111 @ 01.07.2007. 20:01 ] @
Citao sam ovu aktuelnu temu sa uljem, pa mi nije nesta jasno. Ono sipam jedno ulje, pa izvadis sve pa posle promijenis, jel tu treba isto(sto mi cist razum govori da nemora) ili se radi znaci ispem staro, dolijem novo, i posle kad se dosipa, da se dosipa isto(sto mi razum govori da je ova solucija ispravna): Znaci jel se ulje kad se skroz mijenja stavlja jedno a posle dosipa uvjek to isto, a posle kad se opet skroz zamijeni moze i neko drugo?

Citat:
po meni jedan prosecan vozac treba da zna da zameni tocak (normalno ),pregleda nivo ulja u motoru i dospe ako je potrebno,proveri tecnost u kocionom sistemu,tecnost u rashladnom sistemu,tecnost za pranje sofersajbe i to bi otprilie bilo to sto mi pada na pamet sad.
eventualno mozda da zna neke male cake tipa kako napraviti da ventilator hladnjaka spoji direktno ako termoprekidac rikne negde na putu gde nema majstora ili tako nesto slicno.

Svo sto si naveo, sam siguran 100% da znam i sam uraditi tako sto se tice toga izgleda i nije big problem, jedino ventilator prekopcat, to ono direktno na akumulator? Ma uspjeo bi i to.

Citat:
nemoj da kad odes kod majstora da se pravis puno pametan (bez uvrede) jer nijedan majstor to ne voli i ako budes previse dosadan sa pitanjima mogao bi da te klepi po usima to jest novcaniku.
a inace pregled svega bitnog na autu ne bi trebalo da bude puno para to jest vecina majstora ti kaze da mu das nesto na pice posebnio ako ga poznajes i ako ces popravljati auto kod njega.

heh nevolim se "praviti pametan" ni na poljima gdje sam nesta malo upuceniji, a kamoli na ovom polju gdje nemam nikakve upucenosti.
Mehanicara licno ne poznajem ni jednog, uli znam se sa par ljudi moje generacije koji rade kao "segrti" kod nekih mehanicara, pa cu odatle poceti.
[ tox master @ 01.07.2007. 20:20 ] @
ma to sa uljem nemoj previse da se zamaras,postoje situacije kada se motor mora ispirati ali to je je mislim samo kada se prelazi sa razlicitih vrsta ulja (sinteticko i mineralno) mada i to je kao obaveza kod novijih auta.
znaci kad sad zamenis ulje i ako budes trebao da ga dosipas posle nekog vremena normalno da ces dosipati takvo isto ulje mada u kriticnim situacijama moze i nekog drugog prozivodjaca ali da je iste vrste (mineralno).
kada ponovo menjas ulje bez ikakvih problema mozes da naspes neko potpuno drugo ulje (drugi prozivodjac) i postupak je opet isti

ajde ostavi neki mail da ti posaljem haynes-ov manual za una,mislim da ces ako ga proucis moci sam da ga rastavis i sastavis kompletno. :)
mada mislim da je za benzince (nisam siguran da ima za dizel motor nesto) ali pogledaj da li ti sta odgovara.
tekst je na engleskom jeziku pa se nadam da ces se snaci.

pozdrav

ps:nadam se da nisi na dial-up teola?! :(
[ Djordje111 @ 01.07.2007. 20:51 ] @
Shvatio sam poentu donekle sa uljem. Malo me ovi brjevi tuku rjedje i gusce u glavu, heh al pretpostavljam da 15w 40 sljaka

Mail sam ti poslo na PP.

NIsam na dial up, a i da jesam nema veze, stvari vrijedne su i vrijedne, al srecom je adsl

:)
[ Djordje111 @ 01.07.2007. 23:47 ] @
Tox master evo i javno se zahvaljujem.
Sad imam biblioteku lektire.
Ako jos bude pitanja, ma bicete obavjesteni
[ Pneos @ 03.07.2007. 02:17 ] @
ma ja bih rekao da je taj tvoj Uno neki krs koji ti razmisljas kako da pokrenes.

Batali. Nema vise ni delova za toko star auto. ljudi koji voze kola 20+ obicno nabave dva modela i ond aovaj drugi cerupaju za delove.
[ Djordje111 @ 03.07.2007. 07:15 ] @
Pa reci ti sta da se radi. Da se kupi novi ferari, nema se para druze :)


EDIT: Sem toga, ovo auto i jeste krs, niko to i ne osporava, al pokretno jos uvjek jeste :)