[ bakiman @ 12.07.2007. 00:06 ] @
Treba da napravim prednju masku oko fara, kao i masku oko motora, hoću da izgleda sportski, u pitanju je stariji ktm u standard verziji, koja ima "rupu", vidi se motor, deluje mi malo šuplje, pa hoću da napravim masku.

Imate li neku preporuku, od kog materijala to da napravim, a da nije komplikovano i skupo...

Koliko znam postoje neki lako-obradivi savitljivi materijali, neke plastike, ali ne znam tačno...

Hvala, živeli,
Banellone
[ su27killeryu @ 12.07.2007. 10:41 ] @
Pa od plastike od cega bi
[ IvoD @ 12.07.2007. 11:20 ] @
Klirit 3mm. Ima u boji i providan. Avionski je malo skuplji od običnog ali je znatno izdržljiviji. Ja sam pre 15 tak godina neke manje komade zagrevao u rerni oko 70°C i lako se oblikuje rukom.
[ StORM48 @ 12.07.2007. 16:49 ] @
Za ovu namenu, jedino logično i praktično rešenje je stakloplastika (fiberglas ili epoxy).
Zahteva veštinu i izradu kalupa u negativu, ali rezultat može biti gotovo "fabrički".

Pozdrav
[ Boki4u @ 13.07.2007. 00:52 ] @
Storm zna sta prica.
Samo fiberglas.
Dosta mucenja, ali vredno truda.
[ bakiman @ 13.07.2007. 15:14 ] @
OK, od fiberglasa. Gde to da nađem, kolika je cena i može li se od kućne opreme u kućnoj atmosferi to oblikovati. Ne bih da mi to radi neka firma, hoću sam, pa ako zeznem, bar sam ja zeznuo, a ne neko drugi, biće mi mirnija glava.


Živeli,
Banellone17
[ ~Vojvoda @ 13.07.2007. 16:02 ] @
Citat:
bakiman: u kućnoj atmosferi to oblikovati...

ako budes radio bas u kuci gde stanujes racunaj da ces jedno cirka mesec dana biti naduvan :)
Salim se, kada radis sa tim epoksi s*anjima, znaci dismr za medalju....
najpametnije je raditi sa dobrom ventilacijom.
Izrada kalupa je takodje malo zaj*bana.
Posle se "odlivak" radi na slojeve, ide sloj fiberglasa, oblazes unutrasnjost klaupa sa njim, pa ga natapas sa smesom smole i ucvrscivaca.
Nisam imao iskustva, ali po pricama rekla-kazala, to je najbolje resenje, ali i zahteva neki minimum vestine, ja jos nikoga nisam cuo da je napravio bas ono sto zeli prvi put kada je radio sa tim, a posle kada se uhoda-sala komika.
Mada je sve to nista u poredjenju sa shmirglanjem i gitovanjem koje dolazi posle :)
Isto treba znati kako pomesati smolu i ucvrscivac, ako omanes, imaces slnih problema.
Pazi postujem tvoje misljenje o samostalnom radu, ali veruj mi iskustvo je predsudno da se to lepo i pedantno odradi, znaci nadji nekoga ko je radio sa tim, nemoj da ides u neke radionice, odrace te....
Pozdrav!
[ apex @ 13.07.2007. 16:41 ] @
Postoji li neko jeftinije resenje od fiberglasa i smole?

ili makar gde moze da se nabavi samo fiberglas, a smolu cemo vec razrediti nekako :)
[ ~Vojvoda @ 13.07.2007. 17:54 ] @
@apex
Pozdrav Kikindo! Sta vam radi Sava, jeli covjek ispraznio jamu?
A sad, da se vratimo na temu, pa vidi ovako, jes da je skupo, ali svi rade sa tim, jer je najizvodljivije u kucnoj radinosti.
Raspitaj se po bolje snabdevenim farbarama ili kod auto lakirera, posto imaju kontakta sa tim.
Ja kada sam se raspitivao, da pravim branik za kola, zet mi je rekao da treba oko 50E za fiberglas, a da sam radio u nekoj "specijalizovanoj" radionici odrali bi me 150E minimum, dodje na isto, koliko bi me izasao kalup, pa jos gitovi, shmirglanje, farbanje....
Pozdrav!