[ anon70939 @ 23.07.2007. 18:00 ] @
Posedujem, tj. posedovao sam AUDI 80 1.8S 87. godiste. To je model sa K glavom, multipoint. Imao sam ugradjen neki plinski uredjaj Landi s kojim sam inace imao problema dosta.

Moje sledece iskustvo s njim je, da sam jednom prilikom vozio brata na VMA i nazad. Napunio bocu u Kragujevcu do vrha i vozio auto putem do VMA u Beogradu. Kad sam stigao na VMA odmah potom sam sipao ponovo do vrha plin. Prema tamo sam vozio nekom brzinom 120-140 km/h pri nekom broju obrtaja otprilike 3500 o/m i potrosnja mi je bila oko 9.5 litara plina.
Kad sam se vracao nazad vozio sam 180-200 km/h pri nekom broju obrtaja od 4500 o/min i sipao sam plin cim sam stigao u Kragujevac (auto se nije mucio pri toj brzini uopste, ali nije mogao brze ni da ide). Izracunao sam potosnju i bila je 9.9l. Ja sam bio zaprepascen tim rezultatima jer sam ocekivao da ce razlika biti mnogo mnogo veca.

Pokusavam da ubedim prijatelja da je to stvarno bilo tako i on meni objasnjava da na njegovoj Opel Astri 1.6 , 98. godiste kad vozi tom brzinom, potrosnja mu je duplo veca. i ne veruje mi.

On mi objasnjava da na njegovoj Astri pri brzini od 190 je broj obrtaja preko 6000 o/m i da je nemoguce da je meni toliko mali broj obrtaja pri maksimalnoj brzini, a ja stvarno mislim da meni nije presla ni 4500-4700 o/m

Kasnije sam video neke karakteristike na sajtovima sto se tice obrtnog momenta nasih vozila i njemu je maksimalni obrtni moment oko 120 Nm pri obrtaju od oko 4500 0/min, a meni oko 150 (vec sam zaboravio) pri 2500 o/min.

Da li je neko imao slicnih iskustava sa AUDIjem. Inace ne volim da lazem pa me pogadja kad neko to misli.



[ Nebojsa Milanovic @ 23.07.2007. 18:11 ] @
Potpuno nevezano od toga koliki je broj obrtaja u pitanju, nema nikakve šanse da potrošnja bude ista na 130 i 190 km/h (naravno, ako se radi o istom stepenu prenosa).
[ anon70939 @ 23.07.2007. 19:33 ] @
Naravno da u istom stepenu prenosa. I razlike ima ali je minimalna. Manja od litar. Nek se uzme u obzir da pri brzini od 190 km/h krace radi motor za isti predjeni put (mozda se tu nadoknadjuje razlika u potrosnji datog trenutka), a razlika u broju obrtaja je 1000. Ma nemam pojma, laik sam, samo znam sta sam doziveo, a i dobar sam matematicar tako da nema sanse da sam pogresio u proracunu.
[ Nebojsa Milanovic @ 23.07.2007. 20:15 ] @
Ako znaš matematiku, ili još bolje fiziku, sračunaj koliki su otpori kretanju na 130 i 190 km/h.

Biće ti jasno da razlika u potrošnji mora biti znatno veća od litar na 100km, čak potpuno nevezano od toga koji je automobil u pitanju.
[ StORM48 @ 23.07.2007. 21:54 ] @
Ma ima šanse. Recimo, vozio si 180-200, ali jedno 30 sekundi.

Citat:
Nebojsa Milanovic: Biće ti jasno da razlika u potrošnji mora biti znatno veća od litar na 100km...


Štaviše, čak bih rekao da se potrošnja povećava progresivno.
Auto pri duplo većoj brzini ume da troši čak i više nego duplo.

Pozdrav
[ vladd @ 24.07.2007. 01:31 ] @
A jos ako je duvala kosava, milina. jednom sam zahvaljujuci istoj, terao tim putem R4 160, posto mu je silueta kao jedro..Ali kada se krene uz vetar, e tu nastaju problemi.
Postoje jos neke zackoljice, cisto fizicke, a realno te dovedu u zabludu ako ne obratis paznju na njih.
Razlicita je potrosnja, kada gorivo odlezi u autu, dostigne neku temperaturu, i kada se "tek sipa" pa krene trenutno na put.
Hladan benzin "povecava" potrosnju, a hladan plin smanjuje. Dok stignes do KG, on se malo prosiri u boci, pa dobijes efekat "manje" potrosnje.
Takodje se desava, ako natankujes do cepa, pa ostavis na suncu auto (ovih dana moze i u hladu), doci ce do izlivanja benzina iz rezervoara. Ili da predjes 30-40 km, a auto i dalje "do cepa", potrosnja nula.

Pa sad razmisli koji su sve uslovi bili i sta se zapavo zaista dogodilo. Mada je to "cudotvoran" nemac, pripisuju mu se svakakve natprirodne moci:)

Poz.
[ pisac @ 24.07.2007. 06:55 ] @
140/3500*4500=180

Znači, mogao si da voziš 180km/h na 4500o/min u istoj brzini u kojoj si vozio 140km/h na 3500o/min

A što se tiče potrošnje, stvar je u tome da se plinska boca ne puni do kraja već do nekog pritiska, a ti si punio na različitim pumpama i verovatno ti je boca napunjena na različite nivoe. Sem toga, možda je plin bio lošiji u pri prvom punjenju.
[ Zeleni zub @ 24.07.2007. 09:23 ] @
Ja tipujem na kvalitet plina, tj. u slucaju kad je vozen brze je mislim sipan kvalitetniji plin pa je ispala manja potrosnja.

Ja imam audi 1.8S sa karburatorom i pri konstantnoj brzini od 140 km/h potrosi 8.2 do 9.2 l plina prema mom iskustvu (mereno metodom od vrha do vrha rezervoara). Kad ga vozim konstantno 80 km/h potrosnja ide od 6.0 do 8.0 l.
Juce sam stigao sa puta Raska-Paracin, kroz Kraljevo gradska voznja, u Stopanji i Cicevcu guzve i zastoji, postovao ogranicenja (uglavnom ) i 198 km sam presao ukupno sa 12.2 l plina.

E sad ima jos nesto, to 'punjenje do vrha' takodje unosi neku anomaliju u proracun.
Desavalo se nekim mojim prijateljima da u bocu od 40l (max kapacitet 80% tj. 32l stane 42 l plina ?!)
Jedan radnik na pumpi to nije znao da objasni, a drugi je pomenuo da 'plin prilikom punjenja ima svoju gasnu i tecnu fazu'.
Meni je jedan lik sipao plin i onda je pocelo da se cuje krcanje, tj. stiglo se blizu vrha. Bilo je 520 dinara, a ja mu kazem da zaokruzi na sumu koja njemu odgovara. On zaokruzi na 550.
Ja ga pitam sto nije zaokruzio na 600, mozda mu tako vise odgovara, a on kaze da nije njemu problem da napuni i do 800 dinara, ali to je gasoviti plin koji se brzo trosi :-0
[ vladd @ 24.07.2007. 13:26 ] @
Pa to korisnici plina vec treba dobro da znaju, ako ne, treba da nauce. Zavisno od temperatura, spoljnih i boce, plin se puni do odredjenog nivoa. Ujutru vise, popodne manje, da bi se omogucilo sirenje tecne faze. Sto je veca razlika izmedju goriva i ambijenta, manje se puni plin.
Tako da merenje potrosnje sa plinom nije neki merodavan podatak, neki put ce trositi "vise" neki put manje, u proseku je 10-20% veca potrosnja nego na benzinu, ali i tako je znacajna usteda na gorivu, ko se dosta svrcka

Poz.
[ anon70939 @ 24.07.2007. 14:59 ] @
Evo obecavam da cu uskoro doci do tog istog auta i vama i kolegi reci rezultate pri voznji ali na benzin. Posto i sam znam da mi na nekoj pumpi staje vise, a na nekoj manje u tu bocu. I katastrofalna je razlika u kvalitetu plina na razlicitim pumpama.