[ axone @ 02.08.2007. 12:12 ] @
Posto sam u nekim postovima video da neko spominje neke neregularnosti vezane za SO table ili tako nesto, interesuje me koje su razlike izmedju ovih tabla, posto imam na umu da uskoro pazarim skuter do 50cc(a vozio bih dve osobe).

Kako sam iz tih "delica" postova shvatio, tu ima razlike u trajnosti registracije(trajna vs jednogodisnja), registracija za jednu/dve osobe.
Da li bi moglo to detaljnije da se razjasni, koje su prednosti/mane jedne i druge varijante.

Unapred zahvalan.
[ lancia88 @ 02.08.2007. 12:49 ] @
Pozdrav,

vozila na dva tocka koja ne mogu razvijati brzinu vecu od 50 km/h, ne mogu prevoziti vise od jedne osobe i nemaju vise od 50ccm, registruju se kao Bicikl sa pomocnim motorom te ne podlezu obavezi tehnickog pregleda svake godine. Izdaje im se posebna saobracajna dozvola sa vecom tablicom (SO) koju izdaje iskljucivo opstinski organ MUP-a, odnosno OUP/SUP. Na njihovoj je, prakticno, savesti da li ce svake godine uplatiti obavezno osiguranje sto redom niko ne radi. Ovakva vozila ne zahtevaju A kategoriju vec se mogu voziti sa polozenim tesom o poznavanju saobracajnih propisa ili B kategorijom.

Dakle, zabranjeno voziti dvoje, zabranjeno na autoput pa ko voli, jelte.

Motocikli su kategorisana vozila, podlezu redovnoj godisnjoj registraciji prema kubikazi a u pogledu donje kubikaze nema ogranicenja, tj. mogu biti i ispod 50 ccm a da ih tehnicki pregled okarakterise kao motocikle i onda mogu na autoput, mogu da voze dvoje ali mora svake godine registracija i mora A kategorija.

U oba slucaja obavezna je kaciga i stajanje na crveno ;)
[ Java Beograd @ 02.08.2007. 15:33 ] @
Citat:
lancia88: U oba slucaja obavezna je kaciga i stajanje na crveno ;)


LOL !
[ axone @ 02.08.2007. 21:21 ] @
Hvala lancia88 na brzom odgovoru.

Cini mi se da sam u nekim postovima na forumu video da neko spominje skuter trajno registrovan(SO) ali za dve osobe.
1. Da li je to jedna od tih neregularnosti koje sam spominjao. I da li je to rezultat neznanja onih na salteru SUP-a, onih na tehnickom ili je u pitanju neka veza, nepaznja i dr. I da li takav dokument(saobracajnu) prepoznaje zakon, t.j. da li ce pandur da pravi probleme.

2. I posto zivimo u zemlji u kojoj se zakon tumaci na razne nacine, da li u slucaju da imam SO table, a vozim jos jednu osobu na autoputu( i know i'm pushing it :))) ) i imam kacigu, bi mi cika policajac progledao kroz prste. Pretpostavljam da to zavisi od slucaja do slucaja ali eto, da pitam. Posto kazne?

HU
[ lancia88 @ 02.08.2007. 22:29 ] @
Pozdrav,

pa, te neregularnosti oko broja sedista poticu od nedovoljne kontrole tehnickih pregleda jer to su jedine institucije koje realno i pregledaju vozilo. Naprosto, oni se pozivaju na ono sto pise u fakturi/carinskoj deklaraciji, i to tako ode na salter, tamo tek ne mogu da diskutuju o tome i to je to. Ponekad, kad postoji volja u MUP-u, izvrsi se naknadna provera stanja stvari i koriguje se broj sedista.

Svako krsenje zakona podleze zakonskim odredbama i kazanjavanju. Da li ce taj policajac na putu da Ti progleda kroz prste ili ne, ja nemam pojma ali iako progleda, naplatice to. Par naplata i eto vec ekonomske racunice da ne treba protiv propisa. Generalno savest ne lezi u glavi nego u novcaniku, tako i ovde.