[ cedenele @ 15.08.2007. 09:42 ] @
Molim za savet

Resio sam da sam potkrovlje renoviram i odradim .
Sada imam neke nedoumice zbog lošeg odrađenog prethodnog rešenja "nazovi majstora "
Moram da zatvorm rupe izmedju greda kao na slici .
Kako to najbolje da odradim . Cigle mi padaju na pamat ali je uzak deo gde bi se zidale , te da dodju do dasaka. Imam vecu kolicinu ivirice , pa sam mislio kao na slici to tako da odradim . Ako stavim gips karton ploce , stavio bih je na zid , a prostor ispunio sa spoljne strane _ nalnon folija , vuna 10 cm , najlon folija da se ne rastura spolja .
Takodje me interesuje da li ne moram da izolujem vunom deo potkrovlja kod rogova , posto bi spustao plafone i tu stavio izolaciju .( od grede do grede knauf ,folija,10 cm vuna,folija .
E sada pomagajte da resim ovu supljinu , ali sagledavajuci predhodno sta sam napisao , sliku mog neuradjenog dela kao i sliku sa drugog sajta koja predstavlja pravilan rad sa potkrvljem.
[ bakara @ 18.08.2007. 13:46 ] @
Citat:
cedenele
Takodje me interesuje da li ne moram da izolujem vunom deo potkrovlja kod rogova , posto bi spustao plafone i tu stavio izolaciju .( od grede do grede knauf ,folija,10 cm vuna,folija .

Pa nista ti ne moras, ali po nekom mom iskustvu zivota na lose izolovanom potkrovlju ja bih na tvom mestu stavio izolaciju i izmedju rogova i na plafon (od viska glava ne boli...), a tu supljinu na zidu je najjednostavnije da zatvoris gips karton plocama...ivericu ostavi za nesto drugo, ili ako je imas dovoljno upotrebi je za oblaganje plafona.

Ne znam da li si planirao da zid malterises ili oblazes gips plocama, ali ja bih se svakako odlucio za gips ploce sa izolacijom, bice dosta toplije ipak je to potkrovlje.
[ zoran @ 18.08.2007. 20:32 ] @
Paropropusna folija nije bačen novac !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sve ti je nacrtano na slici.
Obavezno ostavi ventilaciju krovnog pokrivača !!!!!!! minimum 4cm vazdušni prostor između krovnog pokrivača i mineralne vune kao izolatora.
Vunu ( MEKANU) naguraj u sve ćoškove i budžake !!!!!!!!
Najlon PARNA BRANA obavezno ide ispod gipsanih ploča !!!! ovo je običan građevinski najlon i to je ok.
Izlocija u krovu mora biti MINIMUM 20cm !!!!!!!! ako ne želiš pakao u potkrovlju...ovo zajedno sa ventilacijom daje odlične rezultate.
Vunu kao izolator moraš zatvoriti da se spolja ne vidi---opšivke na krovu..ispod strehe...tu su između svakom roga po jedan otvor (sa mrežicom protiv ulaska insekata) za ventilaciju krovnog pokrivača.....Na gornjem delu krova moraju biti ispusni otvori ,,,da bi se napravio prirodni tok cirkulacije vazduha..OBAVEZNO !!! između svakog roga...Sve otvore blokiraj mrežicom da ne ulaze insekti.

Kako bi to sve izgledalo iznutra ka napolje:
1.gipsana ploča
2.parna brana (građ.najlon-folija obična)
3.OPCIJA iverica ili OSB ploče
4.min.vuna (izolator) 10cm tačka 4 i 5 su u istoj ravni
5.poprečne štafle (horizontalno postavljene na rogove) debljine 10cm između njih je vuna iz tačke 4. !!!
6.min.vuna (izolator) 10cm između rogova
7.paropropusna folija
8.vazdušni prostor ( ventilacija krovnog pokrivača) min.4cm
9.podaščan krov
10.OPCIJA terpapir ili neki vid izolacije daščanog dela krova..nije obavezno...ako će krovni pokrivač biti kvalitetno odrađen
........krovni pokrivač

*******************************************
Rogovi su bar 14cm debljine..u donjem delu je izolacija-m.vuna..i ostaje ti prostor za ventilaciju od min.4cm u gornjem delu prema krovnom pokrivaču.
Da bi učvrstio paropropusnu foliju koristi neke letvice koje ćeš staviti preko krajeva folije i prikucati na rog.-greda/fosna.

Sve ovo ti lepo sažvaći nekoliko dana , pa će ti biti jasnije.
Drži se ovoga i nema greške.
[ cicovic @ 19.08.2007. 12:11 ] @
Ja sam imao isti problem kao i ti. Nisam razumeo da li ti se iznutra vidi crep, tj. da li imas daske ispod crepa.
Ja sam spolja postavio stiropor debljine 5 cm da te rupe ispod stehe zatvorim. Ostale, sitne rupe sam popunjavao pur penom. Prostor izmedju tog stiropora koji je fakticki spolja i unutraznje gips table na zidu popunjavao sam vunom. Na plafonu (kosim delovima) sam na daske (koje su iznad sebe imale ter hartiju , kontra letvu i crep - crep sam skidao da bi postavio daske) postavljao alu foliju sa vazduhom, vunu 10 cm, stiropor 5cm pa tek tada (jer sam time popunio prostore izmedju rogova) na rogove srafio gips table. Posalji mi mail na pp , poslacu ti par fotki. Slikao sam svaku fazu rada.
[ bakara @ 19.08.2007. 12:33 ] @
Citat:
cicovic: J Nisam razumeo da li ti se iznutra vidi crep, tj. da li imas daske ispod crepa.

Sa slike se lepo vidi da ima daske (2.5cm) ispod crepa.
A slike mozes poslat ovde, svakako ce nam svima biti zanimljivo da vidimo.
[ zoran @ 20.08.2007. 01:57 ] @
Nikako stiropor ...obavezno vuna ! Posebno obratiti pažnju na ćoškove !!. Svi moraju biti ispunjeni , u suprotnom će se zimi u takvim delovima /šupljinama bez vune , stvarati kondenz i na takvim mestima će GKP potamniti.
[ cedenele @ 22.08.2007. 01:24 ] @
Zahvaljujem na iscrpnim odgovorima .
U vezi predhodnih odgovora kao i zadnjeg ,dolazim do zakljucka da je bolje staviti mineralnu vunu ( nekako ) kao izolator ovim supljinama nego strirpor , ali ovde primecujem oba izolatora kao resenje mog problema od pocetka.
Dobro , imam iskustva sa mojim jednim prijeteljem , koji je u potkrovlju postavio 10 cm stropora , odmah iza dasaka ( bez vazdusnog izolatora ) Rekao mi je da je je bacio 8.000 evra jer tu nije mogao da zivi. Zimi hladno leti pretoplo.Razocarao se u potkrovlja i zivi i dalje sa tastom u donjem delu .
Ja nisam odustao , ali ne bih i da pogresim i ako postoje neslaganja na ovu temu koji izolator koristiti.za potkrovlja.
E sada , prihvatajuci konstatciju da je vazduh jedan od najboljih izolatora ,sigorno razmisljam da ostavim prazan prostor za cirkulaciju toplog vazduha ( na gore ) od 2 - 4 cm kao sto Zoran predlaze, mada nema toliko prostora za taj rad u donjem delu krova. Redosled za ovaj problematican deo donjeg dela ( pocev od betonske grede pa do dasaka a visine 35 cm .) bi bio dakle ( pocev iznutra )
-GKP 12 mm
- obicna najlon folija
-minerakna vuna 10 cm , sabijena do grede a iza folija ( bez provetravanja za visinu drvene grede )
-a od drvene grede do dasaka dalje ( 25 cm )
-mineralna vuna nastavak ( debljine 10 cm )
-folija
-razmak 2-4 cm ( vazdusni kanal koji se proteze do rogova )
-stropor 5 -10 cm (kolo mi prostor dozvoljava )
Ovo zadnje mi nije jasno kako da uradim ( ukoliko zelim da vazduh cirkulise od samog dna do vrha krova ) da li da ostavim ili ne neki prolaz za vazduh ispod stiropora ( 1 cm npr.) .
Cicovic na slikama nije postavio nikakvu foliju u svom radu sa stiroporom do dasaka ili ja nisam dobro video (znaci ili vazdusnog izolatora ima oko 5 mm ili ga uopste nema ) te me zato interesuje njegovo iskustvo ( ukoliko je potkrovlje zavseno ) da li je ugodno ili ima problema ( ali iskreno ,na ovih 40 stepeni od nedavno ) .
Sto se mene tice za nekolko dana cu morati moj problem da resavam, a zahvaljujuci ovim iskustvima verovatno cu ga uspesno resiti ,te cu slike mog rada kao i probleme koji su nastali postavljati ovde.
Takodje me intersuju slike ( po mogucstvu radova i razmaka ) i iskustva ( gde smo pogesili ? ) svih stanara u potkrovlju.
Unapred hvala svima koji se interesuju i na pomoci koju pruzaju.


[ zoran @ 22.08.2007. 04:46 ] @
Poslušaj savet što ti je čiča dao ;) http://www.elitesecurity.org/t...li-obicne-kuce-dozvole-za-njih
[ cicovic @ 22.08.2007. 09:27 ] @
Koristio sam alu foliju sa vazduhom (vazdusni mehurici u istoj) izmedju vune i dasaka, kao dodatni izolator. Inace, zivim u tom potkrovlju vec dve godine, dve zime (142 kvm, a trenutno koristim 106 kvm), i upravo drugo leto. Posto sam se uselio u septembru, klimu sam odmah ugradio, ali ne zbog hladjenja prvenstveno, vec zbog grejanja u prelaznom periodu. Pretprosle zime sam se grejao sa 7 kubika bukve (sistem alfa plam kamina sa radijatorima, susacem peskira i grejanjem bojlera) a prosle sa 5 kubika. Leti palim klimu , ali je koristim isto kao i ostali. Na 44 stepena napolju, ne pomaze mnogo nikakva izolacija kada je jara svugde oko objekta. Prve godine sam otklonio jedan bitan problem. Naime, posto imam 6 krovnih prozora, a nisam imao nikakve zastore, temperatura koja je ulazila u toku dana kroz te staklene povrsine nije mogla tako lako da se "izbaci" iz kuce. Resio sam to aluminijumskim zastorima, koji i te kako pomazu. Posle vise nije bilo frke.

Opet ponavljam kako sam to izveo, po pitanju krovnog pokrivaca i izolacije.
Odozgo:
crep
kontra letve
ter papir
daske (topola, lagana, ne opterecuje krov i ima prirodnu zastitu od zizka)
alu folija sa vadusnim mehurima
10 cm min vune
5 cm stiropora
gips kartonske ploce (jedina mana je sto nisam stavio parnu branu iza gipsanih tabli.)

Celo potkrovlje je ispregradjivano gips tablama, kupatilo od zelenih, vodootpornih.

kao sto rekoh , posalji mi mail, poslacu ti jos fotki, posebno onih sa operacijama koje te interesuju. I slobodno pitaj sve sto te interesuje. Ima kod mene dosta stvari koje bih uradio drugacije, da sam samo znao, ili da sam imao nekog da mi kaze sta je pogresno a sta ne.

Pozdrav
[ cedenele @ 23.08.2007. 00:13 ] @
Saljem meil preko PP i jako me zanimaju slike svih tih radova.
Odgovor je iscrpan , verujem i za druge koji ce odradjivati potkrovlje.
Pregledao sam temu na predlog Zorana i prihvatam nacin izolacije kao kod montaznih kuca kao siguran .Primetno je da postoji cak i veci vazdusni cep izmedju pojedinih slojeva . Oni preko bare su sigurno proverili ovakve kuce i vec imaju sablon kvalitenog iskoriscenja.
Iz predhodnog posta Cicovica nisam primetio da je covek nezadovoljan odradjenim potkrovljem ,obzirom na kvadraturu i godine upotrebe..Primetno je da je dodat jos jedan sloj izolatora ( 5 cm stiropora ) van nekih pravila od pocetka i razlicito od izolacije montaznih kuca .
Staklene povsine na krovu ( krovni prozori ) zakljucak ...primetno otezavaju kvalitetnu izolaciju od postavljanja zastite od sunca .
Da se ne bih upetljao oko postavljanja odredjenog izolatora i njegove debljine u odnosu na spoljnu temperaturu neophodno je da poznajem statistiku provodljivosti.
Mozda bi svima a i meni jasnije bilo koji cu materijal za izolaciju upoterebiti , ukoliko znam ( dajem primer ) da 10 cm mineralne vune - zamenjuje 11 cm nekog stiropora a ta debljina tog materijala , kada je napolju -20 stepeni nakon zatvaranja svih rupa drzi temperaturu unutrasnjosti 0 - 5 stepeni .( primer podrum , zemunica ili sl . )
Opet , mozda preterujem ....
Sve bi mi bilo jasnije kada bih na ovom mestu imao uporedne podatke ( ali tacne ) svih materijala koji se koriste kao izolatori i temperature provodljivosti toplote za svakog.( ovo najcesce korisceno ..mineralna vuna , stiropor ,GPK , vazduh i dr. )
Ne kazem da prizvodjaci lazu kada nesto napisu o svom izolatoru negde ..ali sigurno neko zna to graficki da prikaze .
Resenje bi se ..mislim.. odmah pojavilo i nikog ne bi dovodilo u nedomicu koji izolator da koristi i koje debljine .
Ako neko ima te ( ..graficke prikaze ) dobro bi dosli verujem i meni i drugima + iskustva uzivaoca potkrovlja.
Danas podizem deo pregrada - zidova unutar kuce ( do zeljenje visine plafona ) ..a jos nisam legao ..uf. .
Nadam se da ce ovo pomoci jos nekome a ne samo meni .



[ darkocd @ 24.09.2007. 15:38 ] @
E ljudi super sto ste sve ovo objasnili jel sa ovim lopovima od majstora covek nije nacisto.Ja radim nadogradnju u potkrovlju i bas mi je trebalo ovakvo objasnjenje.Ako neko ima jos neki savet nije na odmet posebno ako neko ima iskustvo sa sipreksom tj.YTONG blokovima
[ pantic68 @ 24.09.2007. 20:30 ] @
Da li bi mi neko objasnio zasto je neophodno 20 cm izolacije kad tvrde da su stiropor i tervol deset puta bolja izolacija od pune cigle. Da li je to ekvivalent 2 metra zida ? I koja je prednost vune u odnosu na stiropor ako je sve pedantno uradjeno i nema supljina?

Siporeks ne valja pucaju zidovi, malter se odvaja a i nije neka izolacija. Licno sam se uverio.
[ zoran @ 28.09.2007. 23:15 ] @
Citat:
pantic68: I koja je prednost vune u odnosu na stiropor ako je sve pedantno uradjeno i nema supljina?
Baš u tome je prednost vune! Kad kreneš da radiš videćeš i sam da su te ljudi lepo upozorili. Nema šanse da ne bude šupljina.
[ MiljanDm5 @ 10.12.2007. 13:29 ] @
Citajuci ove vase predloge a malo i iskustov shvatio sam da ja nadstresnicu pored lokala mogu da napravim na jos jednu sobu i to jeftino.Naime kod mene je krov peoduzen jos 3m i nadole zid 2m.potkrovlje bi ovako uradio: ispod crepa bi stavio neki najlon koji imam kao nov,ispod njega bi stavio blato,da da blato i to neko dobro nekih 3-4cm,zatim stiropor 3cm,onda mesavinu malter sa trinom od drva koja ce biti povezana,prosarana zicom od jednog do drugog stuba cisto da zalepi stiropor i da on ne bude odma na udaru pravice kondenz a malter kao i zidovi dise, isve to da lezi na daske koje se kovu ispod i ujedno ravnjaju za gipsane table ili lamperiju. kraj, nema zime sigurno....
[ tetreb995 @ 11.12.2007. 09:26 ] @
Evo ima ovde na URSA sajtu ,video kako se postavlja vuna : http://www.ursa.co.yu/applications_508.htm
[ tdjokic @ 11.12.2007. 12:09 ] @
Stiropor hoce da nestane. Desi se isparenje neke hemikalije, a on se istopi nacisto, a mislim da ima jos nekih slicnih situacija ali mi se cini mnogi laksi za rad. Za cenu ne znam. Ako se radi nesto ozbiljnije, trajnije, ja bih isao na staklenu vunu, a za nesto na brzaka - stiropor. Sto se tice izolovanja, mislim da je vec 5 cm prilicno, ali je 10 cm puna kapa, a i uklapa se u prosecne dimenzije "rogova" na krovnoj konstrukciji. Zivim u betonskom monstrumu, 12-tak spratova, zid od armiranog betona, debljina oko 10 cm, bez izolacije, kad ga pipnes - ruka ti se ledi za njega, ako je napolju neki minus, tako da je u poredjenju sa njim 5 cm stirpora bog za toplotnu izolaciju.
[ pisac @ 21.11.2009. 18:25 ] @
Čitam Zoranovu poruku u kojoj se kaže:
Citat:

1.gipsana ploča
2.parna brana (građ.najlon-folija obična)
3.OPCIJA iverica ili OSB ploče
4.min.vuna (izolator) 10cm tačka 4 i 5 su u istoj ravni
5.poprečne štafle (horizontalno postavljene na rogove) debljine 10cm između njih je vuna iz tačke 4. !!!
6.min.vuna (izolator) 10cm između rogova
7.paropropusna folija
8.vazdušni prostor ( ventilacija krovnog pokrivača) min.4cm
9.podaščan krov
10.OPCIJA terpapir ili neki vid izolacije daščanog dela krova..nije obavezno...ako će krovni pokrivač biti kvalitetno odrađen
........krovni pokrivač


Ja upravo počinjem da postavljam krov, i planirao sam da radim u dve faze: Prvo postavljanje kompletnog krova bez ikakve izolacije, a kasnije postavljanje izolacije ispod krova.

Ali, tačke 7,8,9,10 uopšte nisam tako zamišljao.

Ja sam planirao na rogove direktno da podaščam krov, pa na daske da postavlim poprečno ter-papir na koji bih stavio uzdužne "kontraletve" 5x5cm (u pravcu iznad rogova) pa na to poprečne letve. Dakle, sloj za provetravanje bi bio debljine 5cm, a nalazio bi se iznad daščane podloge+ter-papira a ispod crepa (ili nekog drugok pokrivača).

Drugim rečima, sloj za termoizolaciju (koji bi bio kasnije postavljen) bi bio direktno ispod podaščanog dela krova (uz eventualnu paropropusnu foliju između njih - ukoliko je neophodna), tako da bi ventilacija krovnog pokrivača bila između crepa i podaščanog dela krova ispod koga je termoizolacija, a ne između podaščanog dela krova i termoizolacije.

Dakle, da li to "moje" rešenje radi u praksi, ili je neophodno da vazdušno provetravanje zaista bude između termoizolacije i podaščanog dela krova?
[ veljkoE @ 21.11.2009. 19:00 ] @
izgleda da mesas neke stvari
kontra letva sluzi da se ne zadrzava voda na letvama
provetravanje sluzi da se ne zadrzava toplota isopd krovnog pokrivaca

/Pravilno provetravanje krova postiže se pravilno izvedenim konstrukcionim detaljima koji će obezbediti neometano strujanje sloja vazduha iznad termoizolacionog materijala, od najnižeg dela krova (u liniji strehe ispod krovnog pokrivača obezbediti ulaz svežeg vazduha - veličina otvora ≥ 200cm2/m) do najvišeg dela (u liniji slemena krova obezbediti kontinualno ispuštanje zagrejanog / vlažnog vazduha koje može biti formirano specijalnim elementima krovnog pokrivača ili posebnom konstrukcijom slemena - veličina otvora ≥ 50cm2/m po krovnim ravnima)./

a paropropusna folija sluzi da odvodi vlagu ( a zadrzava prodor vode) iz izolacionog sloja

dakle
razmisljas u pogresnom smeru
ove tri stavke moras da ispostujes ( a i nemoras-sebi radis)
[ pisac @ 22.11.2009. 07:16 ] @
Citat:
kontra letva sluzi da se ne zadrzava voda na letvama

Citat:
provetravanje sluzi da se ne zadrzava toplota isopd krovnog pokrivaca

OK, može da bude, ali kontraletva ujedno izdiže crep (krovni pokrivač) 5cm iznad podaščanog dela krova na kome je ter-papir, i time obezbeđuje strujanje vazduha ispod crepa (krovnog pokrivača) koji upija sunčeve zrake i zrači toplotu nadole.

Citat:
a paropropusna folija sluzi da odvodi vlagu ( a zadrzava prodor vode) iz izolacionog sloja

Ako stavim parnu branu sa unutrašnje strane izolacionog sloja, deluje mi da ne treba da stavljam paropropusnu foliju sa spoljne strane. U svakom slučaju, mogu i da stavim tu foliju, nije problem, samo što bi bila odmah sa donje strane podaščanog dela krova, a odmah sa gornje strane bi bio ter-papir. Ne znam da li bi onda imala ikakvog efekta.
[ eloiza @ 22.11.2009. 08:15 ] @
Citat:
zoran:
Izlocija u krovu mora biti MINIMUM 20cm !!!!!!!! ako ne želiš pakao u potkrovlju...ovo zajedno sa ventilacijom daje odlične rezultate.


Malo kasno sam se uključio u ovu temu, ali 20 cm i to čak prenaglašeno je po meni stvarno bespotrebno velika debljina.

Da ne bi bilo „pakla“ u potkrovlju (verovatno misli na višu temperaturu vazduha leti u vreme najvećih vrućina ), kod mene na dole priloženom linku za pasivnu solarnu kuću sasvim dovoljna debljina termoizolacije od 14 cm, pod uslovom da iznad rogova postavi na celoj površini krova dasku debljine 2.5 cm, pa onda ter papir, pa uzdužna i poprečna letva (tu je poenta da prirodnim strujanjem odvodi višak toplote sa krova) i najzad crep.

A ispod daske, između rogova presek treba da bude ovako:

- vazduh 2 cm
- tervol TP 6 cm
- tervol PTP 8 cm
- PVC folija 0.1 cm
- lamperija 1 cm ili gips kartonske ploče, ili ........


http://www.elitemadzone.org/t352030-0#2263637

Napominjem da su stručnjaci svih profila NAŠ STAN u projektovanju pasivnih solarnih kuća o svemu vodili računa da nikakvih propusta ne bude.

"@jozimir:
.......Neverovatno je kliko su ti projekti razradjeni i koliko se o detaljima vodilo računa."

http://www.elitemadzone.org/t352030-1#2300546

Citat:
zoran:
......Drži se ovoga i nema greške.


Ma kako da ne.......

[Ovu poruku je menjao eloiza dana 22.11.2009. u 12:03 GMT+1]
[ pisac @ 22.11.2009. 15:18 ] @
Ok, znači da bih ipak trebao da ostavim i dodatno provetravanje izolacionog sloja od nekih 2cm ispod podaščane površine. To može onda da se uradi i kasnije jednostavnim biranjem debljine izolacije koja bi bila za 2-3cm manja od debljine roga (u mom slučaju, 12cm-2cm), pa poravnanjem te izolacije sa donjom stranom roga. Recimo ako sa donje strane rogova poprečno postavim metalne nosače za gips ploče, oni će nositi sa gornje strane izolaciju između rogova tačno poravnatu sa donjom ivicom roga (pa će na gornjoj ivici roga ispod podaščanog sloja biti 2cm sloja za provetravanje), a između rogova i gips ploče će biti 4-5cm razmaka koji omogućavaju i dodatni sloj izolacije od 5cm poprečno na rogove. Time bih dobio ukupno 15cm izolacije, od kojih 10cm paralelno sa rogovima (koji ne izoluju i rogove), a 5cm poprečno ispod rogova (koji izoluju i rogove).

Da li bi ovo bilo dobro?

---

Koliki inače razmak između rogova da ostavim, kako bih kasnije što lakše i jednostavnije postavio izolaciju (mekanu kamenu vunu) između njih?

Majstor koji je trebao da mi radi krov je predvideo osni razmak 72cm (tj. razmak između rogova 67cm), ali ja to još mogu i da korigujem ako smatram da je potrebno. Gledam na ovom knaufu, i vidim da prave mekane izolacione ploče od 60cm i 62,5cm. Da li onda da stavim razmak između rogova nekih 58cm, ili ću moći kasnije da nekako nastavljam izolaciju da dohvati tih 67cm?
[ eloiza @ 22.11.2009. 15:57 ] @
Citat:
tdjokic: Stiropor hoce da nestane. Desi se isparenje neke hemikalije, a on se istopi nacisto, .......


To je tačno i potvrđeno u mojoj praksi. Na spoljašnjem delu prozora u potkrovlju sam postavio 1 cm debeo stiropor pre oko 20 godina i evo sad se on ko zna otkad smežurao, skupio, krto, požuteo,.....

Citat:
tdjokic: ..... ja bih isao na staklenu vunu, ......


Ao ljudi, izbegnite staklenu vunu u veoma širokom luku. Pa zar ćete radeći sa njom udisati i trajno nataložiti u plućima staklo?

I ne samo to, nego ćete pored ugrađene staklene vune non stop udisati nešto stakla živeći u toj kući.
[ veljkoE @ 22.11.2009. 19:41 ] @
stiropor je postojan prema bitumenskoj masi, bitumenskim trakama (Izotem, Izotekt, krovna lepenka, Izoelast), bitumenskim hladnim ljepilom (Bitufix) i svim bitumenskim masama i ljepilima na vodenoj osnovi. Stiropor nije postojan prema bitumenskim premazima, ljepilu na bazii organskih otapala (npr. Ibitol) i na bazi katrana, parafina, lož ulja, goriva za vozila i otapala (aceton, nitro razredčilo, benzol, terpentin). Tako da je postojanost stiropora ovisna prevashodno od pravilne upotrebe svih materiala pri gradnji nekog objekta.


na objektu "Juzna Bačka" menjan je krov, i spod njega je bio stiropor
kao nov

a krov je sigurno bio star preko 20 godina, ako ne i koliko objekat, a kao sto znamo takvi objekti su zidani poodavno ( pre 90-ih)

ako krov nema dodira sa benzinom , nece mu nista biti (stiroporu), a u njegovo nestajnje u izolaciji potkrovlja ne mogu da poverujem



[Ovu poruku je menjao veljkoE dana 22.11.2009. u 21:10 GMT+1]
[ eloiza @ 22.11.2009. 21:15 ] @
Citat:
veljkoE: ......a u njegovo nestajnje u izolaciji potkrovlja ne mogu da poverujem


Da iskren budem, usled finansijske krize devedesetih godina nisam ni pokrio odn. zaštitio stiropor od ukupnih spoljašnjih uticaja (između ostalog bio je izložen i direktnim sunčevim uticajima).
[ veljkoE @ 22.11.2009. 21:25 ] @
tako sam i pomislio
mislim da samo zlato ne gubi nista od karakteristika tokom vremena
[ pisac @ 23.11.2009. 11:42 ] @
O stiroporu i njegovom nestajanju je već raspravljano ovde u nekoj od tema, a sasvim verovatno i u više tema. Stiropor nestaje (sažima se i mrvi) ukoliko je konstantno izložen suncu ili velikoj toploti, i to je činjenica koju sam i lično utvrdio.

Nego, ja bih da se vratimo na moje pitanje o mom krovu ispod koga će biti potkrovlje, jer je to i naslov ove teme , a krov evo samo što nisam postavio.

Da li neko ko ima iskustva zna jel' ovo korektno:

Citat:
pisac: Recimo ako sa donje strane rogova poprečno postavim metalne nosače za gips ploče, oni će nositi sa gornje strane izolaciju između rogova tačno poravnatu sa donjom ivicom roga (pa će na gornjoj ivici roga ispod podaščanog sloja biti 2cm sloja za provetravanje), a između rogova i gips ploče će biti 4-5cm razmaka koji omogućavaju i dodatni sloj izolacije od 5cm poprečno na rogove. Time bih dobio ukupno 15cm izolacije, od kojih 10cm paralelno sa rogovima (koji ne izoluju i rogove), a 5cm poprečno ispod rogova (koji izoluju i rogove).


A i ovo me zanima:

Citat:
pisac: Da li onda da stavim razmak između rogova nekih 58cm, ili ću moći kasnije da nekako nastavljam izolaciju da dohvati tih 67cm?


Bolje sprečiti nego lečiti.
[ veljkoE @ 23.11.2009. 15:59 ] @
krov je jedno
izolacija je drugo
ne mozes raditi krov po sirini izolacije, nego da ispostujes konstrukciono resenje
izolaciju stavljas kako krov -rogovi diriguje
[ pisac @ 23.11.2009. 16:48 ] @
"Konstrukciono rešenje"? Pa nema tu konstrukcionog rešenja, postave se rogovi na odokativnom razmaku, pa se to podašča, postave kontra-letve, letve, i pokrivač. Moja slobodna volja (i dubina džepa) određuje da li ću staviti razmak 50cm, 70cm, ili 100cm između rogova. Što gušće, to čvršće.

Dakle, krov ću uraditi tako da bude što jednostavnije postavljanje izolacije ispod njega, odnosno "konstrukciono rešenje" ću napraviti na osnovu potreba izolacije
[ veljkoE @ 23.11.2009. 18:22 ] @
e moj pisac, to tvoje "odokativno" govori o tome da neke stvari ne znas

[ pisac @ 23.11.2009. 21:55 ] @
Dobro, zar svaka tema treba da se pretvori u raspravu i nadmudrivanje? Zar je potreban projekat i proracun statike da bi se rogovi stavili na 58 umesto 67?

Ako znas nesto sto ja ne znam, slobodno mi to objasni. Ovaj forum za to i sluzi. Nemoj pricati misteriozno i nedovrseno. To smara.
[ veljkoE @ 24.11.2009. 19:33 ] @
jbg, ti pomalo smaras,

prvo - ne znas sta hoces
i onda hoces da neko od nas, gledajuci u pasulj, odredi sta zelis
drugo- na svaku ponudjenu opciju - imas svoje varijante ( sto i nije problem ali)
trece - nemas pojma sta pitas, a zelis da ti se odgovori onako kako ti mislis
a mislis pogresno

nema misterije

nadmudrivanje nema smisla sa nekim ko nema znanje, a misli da zna

jos jednom

niko te ne moze ubediti ili nagovoriit kako da radis, na tebi ja ta odluka, a kako odredjene komentare shvatas
to je vec do tebe

Citat:
pisac: "Konstrukciono rešenje"? Pa nema tu konstrukcionog rešenja, postave se rogovi na odokativnom razmaku, pa se to podašča, postave kontra-letve, letve, i pokrivač. Moja slobodna volja (i dubina džepa) određuje da li ću staviti razmak 50cm, 70cm, ili 100cm između rogova. Što gušće, to čvršće.

Dakle, krov ću uraditi tako da bude što jednostavnije postavljanje izolacije ispod njega, odnosno "konstrukciono rešenje" ću napraviti na osnovu potreba izolacije :-)


i sta da ti ja vise objasnjavam
sve je jasno
[ pisac @ 24.11.2009. 22:19 ] @
Konstrukciono resenje su stolice, ruke i grede/vencanice. Rogovi (razmak izmedju njih) ne spada u konstrukciono resenje, i moze se menjati shodno potrebama i predvidjenoj tezini pokrivaca.

Ako imas drugacije misljenje, molim te objasni meni neupucenom.
[ veljkoE @ 25.11.2009. 14:15 ] @
nemam dovoljno znanja da bi tebe naucio

[ pisac @ 25.11.2009. 18:00 ] @
Nema veze, nije bitno, nisam ni očekivao da postoji smislen odgovor zašto ne smem da smanjim razmak između rogova za 9cm.

Inače, dodao sam jedan rog više na krov, i time je razmak smanjen taman toliko da izolacija može lepo da legne bez nastavljanja. Ako neko ima odgovor na ono pitanje o načinu postavljanja i držanja izolacije između i ispod rogova (tj. ima drugačiji predlog), raspoložen sam da čujem.
[ veljkoE @ 25.11.2009. 19:04 ] @
izgleda da se nismo otpocetka razumeli

moj komentar je bio da se ne radi krov po sirini izolacije,

na sta si odgovorio da mozes da stavis i 100 cm

i odatle svaka daljna pespotrebna rasprava

mislim da je neki max raspon izmedju rogova, gde ce biti crep, oko 70 cm osovisnki, ukoliko je rog 12X14
a mozes da ih skupis koliko zelis
[ pisac @ 25.11.2009. 21:58 ] @
Za nesporazum ja nisam kriv. Nisam rekao (niti odlucio) koji pokrivac ce biti, tako da je razmak mogao da bude i 100cm.
Upravo sam uradio "konstrukciju" po izolaciji, i zadovoljan sam. Samo jos da resim sta cu da stavim odozgo, a i da definitivno zakljucim kako cu da ucvrstim slojeve izolacije odozdo.
[ eloiza @ 25.11.2009. 23:01 ] @
Prema knjizi "GRAĐEVINSKE KONSTRUKCIJE" za III razred usmerenog obrazovanja građevinske struke:

- za proste ili krovove od rogova - međusobno osovinsko rastojanje krovnih nosača, dimenzija 10/12 i 12/14 cm, je od 60-90 cm (oko 80 cm)

Isto se odnosi i na

- jednostavne dvovodne krovove sa raspinjačama, 60 - 90 cm (oko 80cm)
- krovove sa slemenjačom i pravim jednostrukim krovnim stolicama 60 - 90 cm (oko 80cm)
- proste krovove na armirano-betonskoj tavanici, oko 80 cm
- krovove sa rožnjačama, 60 - 100 cm
- jednostruke prave krovne stolice na betonskoj tavanici, 80 - 100 cm
- kose krovne stolice sa podrožnjačama ili dvojne kose stolice, oko 80 cm kod dvovodnog krova
- krovove sa obešenim krovnim konstrukcijama-krovne vešaljke, oko 80 cm
- krovne konstrukcije sa jednostrukom krovnom vešaljkom, oko 80 cm
- itd. itd. itd......... ostale vrste krovova, oko 80 cm


A nema podataka za ostale vrste krovova u vezi međusobno osovinskih rastojanja krovnih nosača:

-krovove sa raspinjačama
-krovove sa raspinjačama i podvlakama
-krovove sa dvostrukim pravim krovnim stolicama
-krovove sa kosim krovnim stolicama
-kose krovne stolice sa slemenjačom ili proste stolice
-dvostruke kose stolice na armirano-betonskoj tavanici





[Ovu poruku je menjao eloiza dana 26.11.2009. u 00:11 GMT+1]
[ arslan @ 25.11.2009. 23:39 ] @
Citat:
pisac: Za nesporazum ja nisam kriv. Nisam rekao (niti odlucio) koji pokrivac ce biti, tako da je razmak mogao da bude i 100cm.
Upravo sam uradio "konstrukciju" po izolaciji, i zadovoljan sam. Samo jos da resim sta cu da stavim odozgo, a i da definitivno zakljucim kako cu da ucvrstim slojeve izolacije odozdo.

Nemas potrebe bilo sta da ucvrscujes. Kamena vuna se reze nekoiliko cm vise od raspona izmedju grede i uglavi se bez problema. Minimalna debljina termoizolacije je od 20-30cm. Verovatno te buni gde ce da stane ta debljina. Kada se radi sa kamenom, staklenom vunom vuna se lepo uglavljuje izmedju rogova, onda se na rogove poprecno stave metalni nosaci. Ako si npr. prethodno uglavio vunu od 20cm (ona se lepo nabije izmedju rogova i smanjis je na primer na 10cm) sada izmedju rogova i metalnih nosaca uguras jos jedan sloj vune od 10cm. Sve to lepo uguras na debljinu grede. Mozes da sabijes i pola metra vune, a da ne predje debljina 10cm. Naravno sto vise to bolje. Vuna posto je rezana malo sire od raspona rogova i ujedno je drze metalni nosaci, nema sanse da ispadne. Na metalne nosace zalepi se dvostruko lepljivom trakom parna brana, dodatno se prelepe istom trakom svi otvori da nema nigde supljine i na sve to se nasrafe gipsane table. Metalni nosaci su debljine 3cm tako da je ispunjen uslov dodatnog vazdusnog mosta, koji ne sluzi za provetravanje nego kao dodatna izolacija.
Krov ces normalno da uradis po propisima kako treba, a ne kako ces stavljati izolaciju, jer vuna se kupuje na bale i mozes da je rezes u kojoj god hoces sirini i da je kupis u kojoj hoces debljini.
Parna brana je specijalna folija (nije obicna gradjevinska folija kako neki kazu) koja ne dozvoljava veliki prodor vlage, da ne kvasi mineralnu vunu jer kvasenjem ona gubi termoizolaciona svojstva, ali dozvoljava mali prodor koji ne steti vuni, a vazduh i dalje cirkulise.
[ arslan @ 25.11.2009. 23:53 ] @
I jos nesto ova dole preporuka nema veze sa vezom. Sve je pogresno!

1.gipsana ploča
2.parna brana (građ.najlon-folija obična)
3.OPCIJA iverica ili OSB ploče
4.min.vuna (izolator) 10cm tačka 4 i 5 su u istoj ravni
5.poprečne štafle (horizontalno postavljene na rogove) debljine 10cm između njih je vuna iz tačke 4. !!!
6.min.vuna (izolator) 10cm između rogova
7.paropropusna folija
8.vazdušni prostor ( ventilacija krovnog pokrivača) min.4cm
9.podaščan krov
10.OPCIJA terpapir ili neki vid izolacije daščanog dela krova..nije obavezno...ako će krovni pokrivač biti kvalitetno odrađen
........krovni pokrivač

Pravilno je gledano iz unutrasnjosti ka krovu:
1. Gipsana tabla.
2. Parna brana.
3. Aluminijumski nosac (ide poprecno na gredu i nosi gipsane table.
4. Izolacija.
5. Parna brana.
6. Daska, OSB, Samonoseca folija...
7. Ako ide daska ili OSB ploca onda ide ter papir, alu folija kao dodatna hidroizolacija krova.
8. Kontra-letva debljine od 2-4cm.
9. Letva.
10. Crep.
[ eloiza @ 26.11.2009. 00:18 ] @
Citat:
arslan:
7. Ako ide daska ili OSB ploca onda ide ter papir, alu folija kao dodatna hidroizolacija krova.


Dodatkom tvrde aluminijumske folije na ter papir - ne samo kao dodatna hidroizolacija krova, nego je i odličan reflektor toplote za vreme letnjih vrućina i znatno je poboljšana ugodnost-prijatnost boravka u potkrovlju.

[Ovu poruku je menjao eloiza dana 26.11.2009. u 01:38 GMT+1]
[ eloiza @ 26.11.2009. 00:32 ] @
Citat:
arslan: ......Ako si npr. prethodno uglavio vunu od 20cm (ona se lepo nabije izmedju rogova i smanjis je na primer na 10cm) sada izmedju rogova i metalnih nosaca uguras jos jedan sloj vune od 10cm. Sve to lepo uguras na debljinu grede. Mozes da sabijes i pola metra vune, a da ne predje debljina 10cm. Naravno sto vise to bolje. ......


Ne bih se složio sa time, jer se sabijanjem vune povećava gustina kamene vune a sa time i povećana toplotna provodljivost odn. lošija termoizolaciona svojstva tako sabijene kamene vune.
[ veljkoE @ 26.11.2009. 07:06 ] @
Citat:
arslan
Pravilno je gledano iz unutrasnjosti ka krovu:
1. Gipsana tabla.
2. Parna brana.
3. Aluminijumski nosac (ide poprecno na gredu i nosi gipsane table.
4. Izolacija.
5. Parna brana.
6. Daska, OSB, Samonoseca folija...
7. Ako ide daska ili OSB ploca onda ide ter papir, alu folija kao dodatna hidroizolacija krova.
8. Kontra-letva debljine od 2-4cm.
9. Letva.
10. Crep.


jel vi ovo iz glave ...

shvatite
NE mozes staviti dve parne brane

NE mozes staviti parnu branu do krovnog pokrivaca, pogotovo "aluminijumsku" foliju

parna brana sa reflektujucim slojem se postavlja sa unutrasnje strane tako da je reflektujuci sloj okrenut prema unutra

ter papir je prevazidjen, kondor isto ne ide ispod krovnog pokrivaca

to sto se ove varijante i dalje postavljaju je nesto drugo

uglavnom

do krova je paropropusna folija
do prostorije ide parna brana,

parna brana moze biti i obican gradjevinski najlon samo da je debljine 0.2 mm znaci ne morate kupovati skupe firmirane najlone na kojima pise - parna brana

obican gradjevinski najlon je oko 0.1mm



[ arslan @ 26.11.2009. 08:43 ] @
@veljko uz sve postovanje niste u pravu. Druga parna brana je unutar krova ispod dasaka i sluzi kao dodatna hidroizolacija, da se slucajno ne nakvasi kamena vuna. Parna brana nije obicna gradjevinska folija!
@eloiza stavka pod 7. predstavlja ili ili, a ne i jedno i drugo. Mozda se nisam najbolje izrazio. Jos jedna stvar, oko kamene vune niste u pravu. Ne znam da li ste videli nekad ugradnju bilo koje vune, naravno da mora da se "uglavi i ugura" i da zapusi i spreci direktan prodor vazduha. Ovde imate jedan od primera pravilne ugradnje.
Aluminijumska folija ide na dasku, sa spoljasnje strane, odmah ispod krovnog pokrivaca, a ne unutar krova. I naravno da vrsi posao.
Ovo je jedan od primera pravilne ugradnje i nema potrebe za mozganjem i nagadjanjem.
[ Java Beograd @ 26.11.2009. 09:17 ] @
Odgledao sam ovaj video klip. I nije tako loše, što se izolacije tiče, ali kako su na kraju poređali gips-kartonske ploče !? Nedaj_ti_ga_bože ! Bruka.
[ veljkoE @ 26.11.2009. 11:06 ] @
Citat:
arslan: @veljko uz sve postovanje niste u pravu. Druga parna brana je unutar krova ispod dasaka i sluzi kao dodatna hidroizolacija, da se slucajno ne nakvasi kamena vuna. Parna brana nije obicna gradjevinska folija!.


ako idemo pretpostavkom da ni jedan materijal nije trajan onda je lako

ispod krova ide paropropusna folija
razlog
onda sluzi kao dodatni pokrov, od prodiranja kise ili snega ispod crepa

dakle
nije parna brana

parna brana sluzi da spreci prodiranje isparenja - na drugu stranu

razlika

posto je pojava kondezata neminovna, ovde stupa na scenu prednost paropropusne folije, odnosno njena namena
najkrace receno

zimi se vlaga skuplja u izolacionom sloju, da bi se leti grejanjem, sva suvisna vlaga uklonila po principu - vruce joj je , kroz paropropusnu foliju

stavljanjem parne brane, desava se da je sva vlaga zarobljena u izolacionom sloju, a sta to znaci - pokazace vreme.

naravno da parna brana nije obicna gradjevinska folija, ali najlon debljine 0.2 mm moze da bude parna brana

da li sam ja u pravu ili ne, nije bitno, ali pretrazivanjem svega i svacega, svugde se prikazuje ovakav sistem
a i ovaj link koji si postavio, narator je rekao
...ispod krova paropropusna folija...
[ arslan @ 26.11.2009. 11:22 ] @
Citat:
veljkoE: ako idemo pretpostavkom da ni jedan materijal nije trajan onda je lako


naravno da parna brana nije obicna gradjevinska folija, ali najlon debljine 0.2 mm moze da bude parna brana

da li sam ja u pravu ili ne, nije bitno, ali pretrazivanjem svega i svacega, svugde se prikazuje ovakav sistem
a i ovaj link koji si postavio, narator je rekao
...ispod krova paropropusna folija...


@veljkoE dugujem izvinjenje. Kada sam pisao "parna brana" mislio sam na "paropropusnu foliju". Pogresio sam u terminologiji.
[ Sremac22240 @ 26.11.2009. 14:33 ] @
Ako hoces da budes terminoloski dosledan, "paropropusna vodonepropusna membrana" je tacan naziv
[ eloiza @ 26.11.2009. 22:49 ] @
Citat:
arslan:.....oko kamene vune niste u pravu. Ne znam da li ste videli nekad ugradnju bilo koje vune, naravno da mora da se "uglavi i ugura" i da zapusi i spreci direktan prodor vazduha........


Nisam nigde video na videu da se kamena vuna sabija sem iza alu letvi kao što si rekao, nego se samo "uglavljuje i ugura" .

Suština termoizolacije kamene vune je šupljikavost vune sa vazduhom, a vazduh je taj koji poboljšava termoizolaciona svojstva kamene vune, a samim sabijanjem vune faktički se istera vazduh iz zbijenije kamene vune i povećava se gustina kamene vune.
[ arslan @ 27.11.2009. 08:07 ] @
Onako kako sam napisao se pravilno radi izolacija. Lament nad nabijanjem, sabijanjem, uguravanjem ili kako god nije sustina ove teme. Ne zelim da polemisem vise o tome. Sustina je da se pomogne coveku da zavrsi posao, po mogucnosti pravilno.
I ne mislis valjda da ces tako lako sabiti vunu da izgubi svoja termo svojstva ili da svaki krov ima grede debljine od 35cm, pa da nezno polozis vunu da ne bi istisnuo vazduh koji je dobar termo-izolator....
Inace, mislim da smo se svi dobro razumeli samo je problem u egu?!
[ pisac @ 28.11.2009. 19:45 ] @
Sve je već odlučeno. Krov je postavljen, na gornjoj površinu podaščane površine se nalazi paropropusna folija, pa 5cm provetravanja, pa crep. Ispod podaščane površine (između rogova) će biti 2cm provetravanja, pa opet paropropusna folija, pa 8cm kamene vune, pa u ravni sa donjom ivicom rogova ali poprečno na rogove metalni nosači za gips ploče, između kojih će biti još kamene vune (u debljini zavisno od debljine nosača), pa parna brana, pa gips ploče.

A što se tiče toga da li se npr. 35cm kamene vune može nabiti u npr. 10cm prostora, moje lično mišljenje (koje možda nije tačno) je da će se time dobiti izolacija koja je slabija od izolacije koju bi dalo 10cm kamene vune. Kamena vuna se sastoji od minerala ("kamena") i vazduha, pri tome je izolator u stvari vazduh koji se ne kreće, a ne "kamen". Što se gušće nabije kamena vuna, očigledno je da zapremina vazduha u tom sloju može biti sve manja, jer drugačije jednostavno ne može biti. Znači, ono što je izolator, mi istiskujemo i nabijamo ono što nije izolator.
[ arslan @ 29.11.2009. 21:13 ] @
Citat:
pisac:
A što se tiče toga da li se npr. 35cm kamene vune može nabiti u npr. 10cm prostora, moje lično mišljenje (koje možda nije tačno) je da će se time dobiti izolacija koja je slabija od izolacije koju bi dalo 10cm kamene vune. Kamena vuna se sastoji od minerala ("kamena") i vazduha, pri tome je izolator u stvari vazduh koji se ne kreće, a ne "kamen". Što se gušće nabije kamena vuna, očigledno je da zapremina vazduha u tom sloju može biti sve manja, jer drugačije jednostavno ne može biti. Znači, ono što je izolator, mi istiskujemo i nabijamo ono što nije izolator.

Druze, drago mi je da posao napreduje i da zavrsavas planirano. Samo mislim da ces ubrzo da se uveris da 8cm nije isto sto i 20cm...
Dobra stvar je sto si ostavio vazdusni prostor unutar krova jer je sam vazduh izolator, pa ce to malo amortizovati nedostatak izolacije.
[ Vlade69 @ 20.02.2010. 15:22 ] @
Pozdrav svima .Dolazi nam prolece i radovi a i ja imam isti problem . Polemika se vodi rekao bih oko jednostrukog i dvostrukog provetravanja .Kod mene je sledeca situacija gledano odozgo :
1. crep
2.letva 30 x 50
3.kontraletva 30 x 50
4.terpapir (kazu nije najsretnije resenje )
5. daska colovaca
6.grede - rogovi 120 x 100
Ako u vrhu krova montiramo ventilacione crepove a u dnu krova otvore za ventilaciju (zasticeno mrezicom protiv insekata ) posticicemo cirkulaciju vazduha tj provetravanje.
Pitanje za koje ja nemam odgovor je za provetravanje ispod daske .Ako se ostavi vazdusni prostor izmedju daske i parapropusne folije ( koliko cm ? ) ,gde pocinje folija i gde zavrsava ? Ako se folija izvuce izmedju rogova napolje ona ne ide u oluk kao folija koja ide iznad daske .Ima logike da se istom folijom obidje oko rogova ( kako tu napraviti medjuprostor ili kako izvesti ispod roga koji je seo na nosecu gredu ' vencanicu " )Ako sam prostor izmedju rogova zatvorio daskom 5' ja nemam gde da izvedem foliju (nije logicno ostaviti u krovu , nema polazne tacke provetravanja ) .Opet na slemenu kako zavrsiti ako je podascan krov ?
Molim ako ima neko da mi objasni nacin kako dolazi do provetravanja ( ako ga uopste ima ) ili ova zona ima drugu svrhu .
Moj problem je sto sam stavio terpapir za koji kazu da se 'znoji ' pa bi bilo pametno da se taj kondez ( koji silazi ispod daske i u rogove ) negde odvede provetravanjem .
Mozda sam pretrpao temu , nadam se da cete me shvatiti .
Pozdrav
[ veljkoE @ 20.02.2010. 20:17 ] @
mislim da nema potrebe za paropropusnu foliju posto vec imas ter papir

tako da ne moras da se sekiras oko toga
paropropusna folija sluzi kao dodatni pokrivac ispod crepa u slucaju prodiranja snega ili kise, a sistem paropropusnosti sluzi da propusti kondenzat iz izolacije

ali to vec znas

dakle
moje misljejne ( koje nije strucno)
slazes ispod izolaciju i reseno, na kraju parnu branu i to je to


[ Vlade69 @ 21.02.2010. 14:05 ] @

* Ispod krovnog pokrivača je nameštena krovna lepenka. Sa izolacijom ispunimo ceo prostor do lepenke, bez ventilacionog kanala. U tom slučaju će se za vreme hladnih dana ispod lepenke skupljati kondenz. To utiče na truljenje drveta,smanjuje toplotnu izolativnost, a može doći i do prodora kondenza unutar prostora potkrovlja.

Ovo sam nasao na Ursinom sajtu . Nije spomenuto da li ovo vazi i za krov koji je podascan . I na pocetku teme koju je postavio autor Todorovic na slici se vidi taj unutrasnji ventilacioni kanal .Zbunjuje me sto po slici dascanje krova nije izvedeno do slemena (?) . Za ovaj doji otvor nakako bih se i snasao ( ja sam izmedju rogova obradio i ubacio dasku 5 cm - daska se donjom stranom oslanja na vencanicu a bokovima na rogove ). Postavljena je na kant i prilicno dobro zatvara taj prostor .
Ako se zaista pojavljuje taj kondezat zbog terpapira i prodire u dasku (koja kolicina ?) onda bi morao da skidam daske i terpapir i jos stosta drugo sto mi u ovoj pameti ili ludosti nije u planu .
I da po ovoj slici ako bi dosli do ostecenja slemena ili crepa u prva dva reda doslo bi do vece havarije nego sa kondezom .
Veljko gledao sam na Ursinom sajtu video uputstvo za postavljanje izolacije u kosi krov .Na snimku ( 1 min , 17 sec )se vidi da zabija vunu do folije a da rogovi nisu obuhvaceni parapropusnom folijom . Ali mislim da u ovom delu to ne mora da vazi i za mene jer bi mi bilo logicno da ako stavljam foliju obuhvatim i rogove . Verovatno ide solucija bez parapropusne folije ....
Pozdrav

[Ovu poruku je menjao Vlade69 dana 21.02.2010. u 20:23 GMT+1]
[ veljkoE @ 21.02.2010. 20:14 ] @
ter papir je kao i najlon ( ne bukvalno ali...)
svaki materijal kondezuje , samo je problem kako odvesti napolje vlagu kad ugreje

zato ima paropropusna folija
ako bi ti stavio paropropusnu foliju oko rogova
javlja se sledeci problem
kada dodje kondezat ispod ter papira kroz dasku, kad ugreje, kako mislis da vlaga izadje od ter papira, odnosno, sad ti je vlaga zarobljena izmedju paropropusne folije i ter papira a trpe rogovi i daska

nego da se manemo filozofije ( bar s moje strane)

ukoliko ter papir nije lepljen, mislim da sav kondenzat ce ostati na dasci, i ako prodre kroz dasku ( mislim da je mala verovatnoca za tako nesto), biti ce u relativno malo
uglavnom
bitno je da ti sneg ili kisa ne prodru u izolaciju
sav kondezat koji se stvori preko zime, na +40 stepeni ce sav izvetriti u roku para dana kroz ter papir i crep


trajno resenje je da skines crep, letvu, kontraletvu i ter papir, umesto njega postavis pp foliju i sve vratis nazad - dasku ne diras.

to ti je posao od 2 dana, a ako imas dobru ekipu i 2 majstora, mozes proci sa prasetom, par gajbi piva , i 200 eura

moja je situacija takva da ja vidim crep sa potkovlja i planiram da stavim pp foliju izmedju rogova u Z sa 5 cm udaljenosti od letve
onda izolaciju, barnu branu itd... doduse, meni treba samo za spavace sobe, pa odatle i nije mi nesto frka, samo da ne prokisnjava

meni je opcija sa skidanjem krova relativno skupa zato sto nemam dasku, a gradja bi me kostala oko 800 eura + majstori i ekipa za "premestanje" crepa
[ Vlade69 @ 21.02.2010. 22:04 ] @
Ovo sa skidanjem crepa i letvi nece da bude .Greska je napravljena iako mi je sugerisano za foliju , ali sta je tu je .Koliko krovova je odradjeno bez ikakvih izolacija pa ljudi zive i stanuju . A ionako se u kucu celog zivota ulaze .
Da bih malo pojasnio stvar ja sam uz stari deo kuce dodao dve etaze na garazi . Na starom delu odradjenom 75-76 god nema ni gornjeg ni donjeg ventilacionog kanala , izolacija je vuna 8 cm izmedju rogova a ispod i iznad vune je alu folija i ispod lamperija .Leti jeste toplije , ali je podnosljivo.Zato u novom delu ne bih voleo da pogresim , ali sta god da uradim neko ce za 15-20 god da se krsti .
Varijanta 1. Bez parapropusne folije i bez kanala ; od kondenza vuna ce se sabiti i izgubiti svoja svojstva , moucnost budjanja i smrada budji itd .
Varijanta 2. Bez folije , sa kanalom ;Vuna pije kondez , ali ima kakvo -takvo provetravanje
Varijanta 3. Sa folijom oko rogova i sa kanalom;Obezbediti na dnu folije oticanje kondeza ( izvesti je sa krova ). Laicki gledano nece tuda da tece Temza pa da se napije izolacija .Za ovu soluciju mogao bih da u vrhu krova pod slemenom da skinem slemenjake i da otkujem 10-ak cm daske i terpapira da bih dobio taj gornji odusak .U dnu takodje da se obrade one daske 5 - ice izmedju rogova pa da folija preko njih izadje napolje pa da se ta vlaga kasnije sliva niz fasadu (nije bas logicno resenje ) .
Varijanta 4. Sa folijom izmedju rogova ali ne i preko njih ( ovde bih distancu izmedju daski i folije postigao letvicama - distancerima .Nisam siguran sta dobijam ovom solucijom .
Ljidi sa kojima pokusavam da razvijem ovu temu uglavnom su nezainteresovani ,majstori aminuju svaku soluciju , ( tvoja kuca , tvoja lova , docicemo opet ), ali kad se sruci novac i odradi poresno nije coveku svejedno .
Pozdrav
[ veljkoE @ 22.02.2010. 15:42 ] @
stavi stiropor umesto vune
[ Vlade69 @ 23.02.2010. 18:19 ] @
Pitanje koje sam postavio ovde uputio sam i dvema firmama koje se bave proizvodnjom i prodajom izolacionih materijala a koje imaju i tehnicku podrsku .Jedna od njih mi je i odgovorila ( ovom prilikom im se zahvaljujem na poslovnosti ) . Odgovor cu kopirati u delu koji se odnosi na ovu temu :

Poštovani,

Ako je gore postavljen vazdušni kanal , i ako je direktno na podaščani krov postavljen ter-papir ( on je jedna vrsta paropropusne vodonepropusne folije, ali malo slabijih karakteristika i podložniji starenju od klasičnih paropropusnih-vodonepropusnih folija) ne treba Vam nikakav vazdušni prostor ispod daske niti paropropusna vodonepropusna folija. Nego termoizolacija(mineralna vuna) ide direktno do podaščanog krova.



Ukoliko bi bio slučaj da na podaščanom krovu imate neku paronepropusnu foliju umesto ter papira(gralbit, bitumenska lepenka, itd...) onda taj sloj ne bi puštao paru iz prostorije ka spoljašnjosti i dolazilo bi do kondenzacije u izolaciji, onda bi morali da napravite novi vazdušni prostor ispod podaščanog krova a preko vune da stavite paropropusnu-vodonepropusnu foliju.



Slučaj renovacije kosog krova : http://www.ursa.rs/_files/izolacija_kosih_krovova_2009.pdf strana 9.

Da zakljucimo na ovu temu da terpapir jeste paropropusan i da donjeg ventilacionog kanala nece biti.
Pozdrav
[ veljkoE @ 24.02.2010. 16:17 ] @
nisam znao, nemam je na krovu, pa se nisam ni raspitivao

zato nikom pre nije ni trunula gradja


[Ovu poruku je menjao veljkoE dana 24.02.2010. u 17:29 GMT+1]
[ miomirgligorin @ 16.05.2010. 14:25 ] @
Molim za pomoc!!!
Pre 3 godine sam od tavana napravio stambeni prostor. Bio sam srecan i zadovoljan, no medjutim sada razmisljam da li sam dovoljno izolovao prostor. Gledajuci spolja redosled je sledeci: crep, letve, kontra letve, paropropusna folija, daska (podascan je krov), 20 cm mineralne vune, parna brana (mislim da je stavljena gradjevinska folija), gips ploce. Da li neko zna da li je to dovoljno, da li postoji mogucnost nekakvog poboljsavanja izolacije, posto se leti brzo ugreje, ali to je mozda zbog toga sto na prozorima nemam nikakve zavesice, venecijanere i sl. Pomagajte da se smirim, jer me sada to prilicno opterecuje. Jos nesto-kada pada sneg prvo mi se otopi oko 1m2 iznad prozora (gde verovatno prilikom montaze prozora nisu min. vunu dobro postavili), na ostalom delu krova sneg se dugo zadrzava, sto pretpostavljam da je dobro (topio bi se da toplota prolazi). Hvala unapred.

[Ovu poruku je menjao miomirgligorin dana 16.05.2010. u 15:47 GMT+1]