[ carrera gt @ 30.08.2007. 01:09 ] @
Posto vidim da se mnogi dvoume resio sam da postavim ovu temu pa pisite o tome
[ sprint-user @ 30.08.2007. 07:23 ] @
Kineski sprint je moj prvi skuter, a tudje izbegavam da vozim ;) Samo mogu reci da koliko sam ga platio super me sluzi.
[ pudar @ 02.09.2007. 01:29 ] @
Apsolutno Italijani! Prosle godine brat i ja smo imali istu dilemu-Keeway,Kimko ili polovni italijan i kupili 2 komada iz Italije(jamaha booster-1997 11000km i benelli 491-1997 13000km),neogrebani,50ccm po 800e. Ja sam presao do sada jos 7500km,a burazer 10000km.Veruj mi,ja nista pipnuo nisam,samo sipao gorivo i ulje,a na beneliju je promenjena samo svecica.Oba motora imaju italijanski Minareli motor,s tim sto benelli ima vodeno hladjenje,pa na duzim uzbrdicama uopste ne gubi snagu. Znaci,ITALIJAN sa vodenim hladjenjem i mozes sa njim i na put! Pozdrav..
[ lancia88 @ 02.09.2007. 07:58 ] @
Pozdrav,

Vas dvojica, dva motora, dva iskustva i vec APSOLUTNO bilo sta....ozbiljno i relevantno misljenje, nema sta.....ja se nagledah ozbiljnih masina koje dodju polovne od bilo kud, nimalo naivnih sa cenom, koje su se, bez obzira, kvarile, ponekad i veoma neugodno pa se ne bih usudio da ista kazem APSOLUTNO.

Uzgred, rec je o polovnim motorima italijanske proizvodnje, autor je najverovatnije imao u vidu najcesci oblik dileme koji potice od enormnog uvoza postarskih modela Free i Liberty, a ne o Yamahama. Kineski motori jos podosta dugo nece sustici kvalitet italijanskih proizvodjaca ali im je i ciljno trziste sasvim drugacije - nadoknadice to daleko nizom cenom i to je ta prica. Polovno je polovno, nikad ne znas sta to nosi sa sobom, a to je na bazi debelog iskustva sa polovnim, sto motociklima a sto automobilima.
[ pudar @ 03.09.2007. 01:01 ] @
Naravno da i kod novih ozbiljnih masina ima pojedinacnih slucajeva kvarova,a o polovnim da i ne govorimo.APSOLUTNO se,naravno, odnosilo na globalno poredjenje nivoa kvaliteta.Kad je autor pomenuo polovne italijanske motore,nije mi ni palo na pamet da mozda misli na "umorene postare".Pa oni su samo za reciklazu.Moras da kupis 20kom. da bi sastavio jedan koji radi i ide pravo.Tamo ih voze u smenama,zima-leto,ne gase ih i predju za godinu-dve 50-60.000km.To su,sigurno,kvalitetni motori,ali ih ne treba kupovati jer su izrabljeni.Nisam se,pre toga,nesto navozao motora,ali automobila-i te kako! I u ovom izboru sam sledio pravilo koje sam odavno naucio o motornim vozilima-ako nemas sredstava za novo,kvalitetno vozilo,onda je bolje polovno kvalitetno sa malim brojem kilometara,nego novo nizeg kvaliteta.Oseti se to u daljoj eksploataciji. Pozdrav..
[ AstralPro @ 05.09.2007. 17:13 ] @
Otkud ti to da su polovni "postari" samo za reciklazu?
Pre ce biti da je svaki dvadeseti los a 19 su dobri.

Pitaj bilo kod od par hiljada vlasnika istih kako je zadovoljan,pogotovo sto kostaju po smesnih 350 evra(free) i 550 evra(liberty) a brzi su od kineza, o kvalitetu da ne govorimo(tu se slazemo)

Nisu vozeni neprekidno 12 meseci godisnje, nego od pocetka maja pa negde do pocetka oktobra(zimi su vozili berlinga)
s tim sto su liberty vozili tezi(iliti deblji) postari i oni koji su radili :brdske terene:

Ja kad sam hteo da kupim skuter nisam znao koji cu al sam znao da kineza sigurno necu pa posto nisam imao polozeno za A, uzeo sam Free koji kosta kao malo bolji nov moutainbike i prezadovoljan sam(obzirom koliko se izivljavam na njemu)






[ vladd @ 05.09.2007. 18:10 ] @
Kod vas u NS je sve ekstra jeftino. U to sam se uverio, medjutim BG "berza" pomera granice, tako da za 300€ mozes da kupis raspalog tomosa automatika...

Poz.
[ pudar @ 12.09.2007. 02:19 ] @
Pa to je bas lepo ako si ti jedan od zadovoljnih vlasnika "postara".Prosle godine sam sluzbeno bio u Italiji u februaru i video da ih voze i zimi.Posto je i meni padalo na pamet da tada kupim neki motoric,ovi moji "domacini" su me odveli Ankonu u neki hangar-plac."Postara" je bilo brdo,ali uglavnom su svi razvaljeni.Bilo je i nekih PIAGGIO skutera crvene boje(isto neki sluzbenjaci) sa malim tockovima(njih su prodavali u paketu po 10kom-500 €).Ovi sto ovde prodaju te motore,oni moraju da ih kupe na kilo da bi ih pakovali za prodaju-nisu svi u voznom stanju,od 10 napravis 5-6.Nije sporno,vozice se oni jos(ipak je to kvalitetan motoric),ali ipak su ih izvozali.(kilometraza tih "postara" je od 30.000km pa na dalje)
[ carrera gt @ 12.09.2007. 17:14 ] @
Vecina italijanskih skutera moze da predje mnogo velike kilometraze,tako da i ako se kupi neki postarski ili neki malo bolje ocuvani mozete ocekivati da predjete dosta kilometara bez nekih velikih ulaganja.Menjaju se samo osnovne stvari pocev od svecice preko guma do amortizera.Naravno ovo ne vazi za sve skutere.Mojom aprilijom sr50 sam presao 20000km od kupovine a kupio sam sa 12000km i nisam imao nikakvih ulaganja osim gore navedenih,moj drug vozi piaggio nrg sa 48000 predjenih km i nije imao nikakvih problema.Tako da po mom misljenju za italijanske masine 30-ak hiljada km stvarno nije neki problem.
Pozdrav
[ Snejk_Plinskin @ 15.09.2007. 08:10 ] @
i ja sam uzeo proshle godine free-poshtarski sa predjenih oko 20000 stavio mu svecjicu i to skinutu sa stojadina i vozio ga skoro godinu dana bez dinara ulaganja,onda sam ga u martu rastavio ofarbao dodao josh par sitnica koje nisu bile neophodne i to je sve kad se srachuna potroshio sam ukupno oko 500e da bi na kraju izgledao kao nov i ja sam prezadovoljan. I ja sam pre ove kupovine gledao kimco skuter jer sam za njih chuo da su jedini koji neshto vrede od kineza ili koreanaca shta vecj i onda su doneli piaggio i kupio sam ga prvi dan kad su stigli,otishao na plac i poshto je bio ogroman izbor nije mi bilo teshko da izaberem dobar.Pre njega sam imao par motora a tad sam imao automatik sa maskom, zmigavcima i svim tim dodatcima izgledao je odlichno ali ni u njega nisam ama bash nishta ulagao tako da je bilo stvari za popravku i odnesem ga da ga prodam i za 5min dodje lik i da mi 270e i reko nosi,tako da sam dodao josh 80e i pokrio cenu free-a.
Dzaba se raspravljati ukusi su razlichiti a shto se tiche polovno novo naravno da je bolje novo ali znajucji kakav je kvalitet u ovom sluchaju...
I da ovim piaggio poshtarima je vecja mana to shto su stajali po kishi i snegu na placevima nego shto su poshtari preshli 20-30hiljada.
poz
[ nnn @ 15.09.2007. 11:07 ] @
Ja sam cuo da su postarima posebno obradjene glave motora i da su pravljeni namenski da mogu da prelaze velike kilometraze..
[ ticma @ 15.09.2007. 20:01 ] @
Mislim da je najbolja preporuka za Piaggio Free i Liberty, ta sto je vecina novih vlasnika, koji su kupili te motore zadovoljna sa njima. Osnovna osobina tih skutera je velika pouzdanost, napravljeni su za sto lakse odrzavanje, tako da nemaju "nepotrebnih" delova, odnosno imaju samo osnovnu opremu, koja je izuzetno kvalitetna. Piaggio dvotaktne masine od 50 ccm se jos ugradjuju u Derbi, Gileru, Aprilliu a od ove godine poceli su i u Peugeot. Tako da za taj agregat sigurno nema zamerki.
Velika prednost im je sto je uvezeno preko 4.000 komada, samo modela free, tako da ce delova sigurno biti.
Posto je vrlo jednostavan za odrzavanje i ima dobru podrsku na internetu svako ce moci lako da ga servisira, a onaj ko ne zna sam, moze lako naci servis za njega.
Sto se tice kilometraze koju su presli, ima raznih, od samo par kilometara pa i preko 40-50hiljada, sto je lepo videti jer znaci da taj motoric moze toliko da prevali. Naravno prvo su razgrabljeni oni bolje ocuvani i sa manjom kilometrazom.
A cena od 350 je relativna, taj motor je placen na gomili 100 eura po komadu, ali je prevoz i ostali troskovi mnogo skuplji od njega.
Ako se nadje dobar primerak sigurno je dobra investicija!
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 16.09.2007. 19:57 ] @
Evo ja cu i u ovoj temi dati glas popularnim "kinezima"..
Vozim Orion Craus koji se sklapa u firmi Orion u Kragujevcu i vrlo je slican Sprin Max-u.. 4T je masina koja se radi po Hondinoj licenci u Indiji ali da ne davim sa tim detaljima koji su svima dobro poznati.. Malo trosi, lepo ide, nije bucan, a najbitnije ne usmrdis se od mesavine jer radi na bezolovni.. Za pare koje sam dao za nov scoot ja sam prezadovoljan.. Scoot izgleda veoma lepo, prednja maska je vrlo slicna Speedfight-u.. Nisam imao nikakvih problema sa njim i odlicno me sluzi.. meni scoot treba za vozikanje po gradu pa me varijanta skidanje blokade i voznja preko 55km/h stvarno ne zanima.. kad budem hteo da idem brze kupicu veci i jaci motor.. za moje potrebe ide fenomenalno.. Hteo sam nov, lep scoot i za ove pare (malo manje od 1000 e) sam dobio vise nego sto sam ocekivao.. Mislim da sada vec polako prelazi u polje predrasude da se govori generalno lose o Kinezima jer postoji svakim danom sve vise zaodovoljnih vlasnika... POZzz
[ cicakm @ 16.09.2007. 23:08 ] @
Ja dajem glas Italijanima.Zbog cega?Pe evo.Tacno pre godinu dana sam kupio Piaggio Free postara na placu.Odmah na pocetku sam bio odusevljen prvenstveno kvalitetom izrade,izuzetno brzim startom,kvalitetom plastika,uklopljenoscu delova,velicinom boxa ispod sedista.... a posto je bila blaga zima vozio sam ga celu zimu pa sam se onda odusevio i njegovom izdrzljivoscu.Prvenstveno mi je bio plan da ga rasklopim,izmenjam sta treba,popravim....ali.Nista nije trebalo da se radi!!!!! Jer motor radi kao sat i ide kao blesav.Onda sam rekao sebi nista necu da diram dok ne bude trebalo.I tako,proslo je godinu dana intezivne voznje i jos uvek nista ne treba da se radi.Kad kazem intenzivna voznja,ne mislim samo na vikend vozikanja.Nego to da sa njim svaki dan idem na posao (oko 10km u jednom pravcu).U medjuvremenu sam kupio jos jednog tako da sada imam dva komada.Nek stoji.
Onda sam preko neta upoznao ljude koji takodje voze postare pa smo krenuli ozbiljnije da ih arcimo.Duze relacije,planinske voznje.....Najnovija ideja je da odemo sa njima na more.
Necu da kudim kineze jer ih nisam vozo,samo sam izneo svoje utiske o italijanu.Pozdrav svima

[Ovu poruku je menjao cicakm dana 17.09.2007. u 23:36 GMT+1]
[ lancia88 @ 17.09.2007. 09:35 ] @
Pozdrav,

neophodno je razumeti da italijanski motori/skuteri generalno nemaju problema sa izradom, sto ce reci da je fabricko stanje jedna prilicna konstanta u koju se mozes uzdati i to je najskuplji deo u njihovoj sveukupnoj ceni. Kod ovih sto se kod nas doteruju problem je u stanju u kome dolaze a to ce reci da spremnost na ulaganje do dovodjenja na nivo blizak konstrukcijskom treba da kompenzuje sve te nedostatke. Ono sto time gubimo jeste novac, zivci i mozda vozna sezona ali ako smo spremni na to, ostaje nam samo jos nepremostiva prepreka - estetika. Ipak, ukoliko je zamenimo funkcionalnoscu dobicemo ono sto trazimo upravo na placevima sa polovnim "postarima", ne u prodavnicama kineskih motorica.

Nasuprot tome, kineski skuteri vec u konstrukcijskom stanju ne obezbedjuju pouzdanost same izrade te to nastoje da kompenzuju cenom. U slucaju "postar" Vs nov "kinez", cena vise nije prednost na strani kineskih proizvoda tako da se odluka mora bazirati na nekim drugim argumentima. To je, pre svega, dizajn i pojam "novo-novo". Tu negde treba tragati za svojom "istinom" o tome sta je bolje. Nekome je ovo, nekome ono, svako ima drugacije argumente.
[ Snejk_Plinskin @ 18.09.2007. 12:28 ] @
Upravo ti je cicak rekao da ga vozi vecj godinu dana bez ikakvog ulaganja isto tako sam i ja vozio dok nisam uzeo da ga ofarbam a i mnogi drugi. Pazi svako cje na kraju uzeti ono shto mu najvishe odgovara a ukusi su razlichiti tako da...
a mi ovde samo mozemo da kazemo nasha iskustva.
Shto se tiche oriona taj motor stvarno nije losh ja sam vozio onaj GIZMO sa 4brzine,chetvorotaktni i mogu recji da ide dobro jedino shto izgleda kao malo vecji tomos automatik i ako ga nashi prave to vishe nije honda,isto kao i zastava 10. inache taj GIZMO je pravljen po onoj hondici koja je najprodavaniji motor na svetu i gledao sam shta su mu likovi radili i shta je sve preziveo(pricham o hondi).
[ carrera gt @ 19.09.2007. 23:49 ] @
Verovatno si gledao onu emisuju na diskaveriju "deset najboljih motora svih vremena".Hondin skuter se nasao na prvom mestu.Pravo je cudo sta su mu oni likovi radili i skuter je i dalje bio u voznom stanju(bacanje sa krova cetvorospratnice,stavljanje ulja za domacinstvo umesto motornog itd).Zasluzeno prvo mesto.
[ Snejk_Plinskin @ 23.09.2007. 09:41 ] @
Da tu emisiju sam gledao znachi likovi su ga urnisali,preletali preko bankine i izivljavali se bruka,a to za ulje kad sam video nisam mogao da verujem chak mislim da su sipali ono posle przenja pomfrita i on i dalje shljaka...
[ krusty @ 24.09.2007. 05:17 ] @
Šta je bolje uzeti stari Aprilia Scarabeo za 500-550 evra ili nov Baotian BT50QT-9D za 600 evra? Nemam više od 600 evra, a pomalo se bojim Kineza.
Našao sam dve Aprilie, jedna je baš matora, '93 ali je rađena generalna pre par meseci, prešla 17000 km, a druga je '98, oko 13000km, nisam siguran u kakvom je motor stanju. Obe su po 550 evra. Ni jedna naravno nije skroz očuvana, tj. malo izguljene, fali korpa, a na novijoj je polomljen retrovizor, padano je sa nje.

Koliko realno vrede te Aprilije?

Gledao sam i Piaggio Free, uglavnom su od 400-550 evra, mada je Scarabeo viša klasa u odnosu na njih.
Koliko otprilike košta generalna motora za Scarabeo ili Free?
[ krusty @ 26.07.2009. 08:51 ] @
Astrale i Pliskine, ili vec bilo ko sa ovog foruma, mozete li mi reci gde mogu da pazarim jedan Piaggio Free za 300e (max 350e) i gde ima u BG neki taj plac za postare?
Elem, moram da se "okrpim" nekim prevoznim sredstvom narednih 6 meseci, jer mi uvalise zabranu upravljanja motornim vozilom na 6 meseci :-(

Kakav je Free tokom zime?
[ krusty @ 06.01.2012. 22:35 ] @
Free je odlican skuter.Zimi pali na zub,ako ista valja.Imao sam Mz odlican motor.Jawu,Hondu,Yamahu jer imam A kategoriju.Ali tek kad sam uzeo Free video sam sta je motor.Jest da ima 5o kubika ali je bolji od svih sto sam vozio.Bolje i platiti 500 eura za
njega nego kupovati ista drugo.Japanci jesu dobri,ali sam primetio vrhunski kvalitet izrade pogotovo kod postara.Kad neko bude vozio kineza 10 godina nek onda kaze koliko puta nije hteo da upali,i koliko tesko pali,koliko je puta stao jer je bio pregrajan,i
koliko je kvarova bilo.Jeste da su lepsi od postara,ali to je sve.