|
[ nenadrad @ 25.09.2007. 00:00 ] @
|
... eh sad ne znam odakle da krenem, pa cu pitanja postavljati po brojevima, i sva moja pitanja se odnose na 4t, vodom hladjene, 1-o cilindricne motore sa 4 ventila, mislim da su to osobine piagio carnaby 200, ne znam da li ima injection ili karburator.(verovatno sam nabrojao i neke nepotrebne osobine ali nemam pojma od sta cega zavisi)
1. da li je tacno da novi motori ne smeju da koriste sinteticko ulje,
2. posle koliko predjenih km moze ds se predje na sinteticko,
3. glavno pitanje, moze li u taj motor da se sipa ulje tipa 10w-60, koje je preporuceno za trke, a na slici je auto,
4. pitam za indeks 60, ili barem 50, jer skuter necu bas da vozim po minusu, a ova leta prelaze 40+, pa mi (w)-indeks i ne znaci toliko, to jest. moze i da bude 20, mada nema 20w-60, ali bi mozda moglo i 15w-50,
5. koliko je ekonomski opravdano sipati toliko kvalitetna ulja u taj motor(ako moze) i da li to znatno produzava vek motora,
6. sto se tice poverenja, da li je to castrol, elf, selenia, agip (koga preporucuju distributeri, i on ima gore pomenutih osobina, ali distributer nema pa se drzi uporno "preporuceno je 10w-40, mi nemamo...", ja pitam sta je bolje i koliko),...
7. da li i tu vazi koliko para toliko muzike, delimicno, oli skroz ?
Izvinjavam se sto sam napisao malo nakaradno, ali mislim da se sustina moze izvuci.
HVALA
[Ovu poruku je menjao nenadrad dana 25.09.2007. u 01:45 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao Gojko Vujovic dana 26.09.2007. u 11:51 GMT+1] |
[ nenadrad @ 25.09.2007. 00:28 ] @
8. koliko ima veze los kvalitet benzina sa uljem, da li ulje umanjuje stetu, tako sam cuo
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 25.09.2007. 00:59 ] @
1.) prvih 300-500km je pozeljno da u motoru bude mineralno ulje zbog bolje razrade motora, pretpostavljam da je i kod tebe tako fabricki
2.) dakle posle 500km izaberi neko kvalitetno full sinteticko ulje pa bi sledece zamena bila opet na 1500km, posle toga je dovoljno ulje menjati jednom po sezoni..
3.) cemu to, zar planiras da ides na trke? mislim da je za tvoj scooter idealno ( a i ja ga koristim pa je i preporuka) Motul Scooter Power 4T full sintetika.. litar je oko 10 eura.. Inace ako nisi znao Motul je jedno od najkvalitetnijih ulja namenjenih izmedju ostalog za dvotockase, posto vidim da ga nisi pomenuo.. Uvoznik je Mass iz Bg-a cisto da znas da potrazis deklaraciju na boci da bi znao da je original.. na par mesta sam video da ne postoji deklaracija pa vodi racuna gde kupujes..
4.)index je 5w-40
5.)na ulju ne stedi, od toga ti direktno zavisi vek motora
6.)sve su to ok marke, ali ti je najbitnije od svega da kupis ORIGINAL.. opet zaboravio si mozda i najbolje medju pomenutim uljima a to je svakako MOTUL..
7.)naravno
8.)i nema puno veze..
Pozzz
[ nenadrad @ 26.09.2007. 10:43 ] @
...da, da, da motul 300v 4t factory line 15w-50, deluje kao jeb... odlican izbor, samo da li ga ima kod nas, jer verujem da ga kupuju entuzijasti, pa je malo interesovanje, koliko kosta, ako ga ima i gde, ovo ulje verujem da moze da traje 10-15 hiljada sa nekom normalnom voznjom.
[ palomas @ 26.09.2007. 11:13 ] @
Ful sintetička ulja između ostalog bitno smanjuju unutarnje trenje u motoru, a samim time i potrošnju goriva. Osim toga, nema pada viskoziteta/degradacije izazvane jako visokim temperaturama, kao kod klasičnih ulja. Nema niti kidanja uljnog filma kod jako visokih brzina kretanja klipa u cilindru. Zbog svojstva prianjanja na metal daleko bolje štite motor u najkritičnijem trenutku, kad je upaljen i nezagrijan. To je ujedno i razlog zašto sa ful sintetikom praktički nije moguće razraditi i "uglancati" tarne površine kod novog motora.
Ali potrebno je shvatiti ovo: ulja za motocikle RAZLIKUJU se od onih za automobile, po aditivima za podmazivanje zupčanika i lamela mokrih spojki (koje auti ne trebaju). Iz mog iskustva, sintetička ulja traju dosta dosta duže, ali upravo zbog potrošenih aditiva treba ih mijenjati češće, tj. prije nego što to navodi proizvođač ulja.
Sa uljima za skutere nemam iskustva, ali osim Motula, sljedeći po kvaliteti u moto-branši je Silkolene.
[ vladd @ 26.09.2007. 11:56 ] @
Uz ovo, dodao bih da je kod motorcikala i skutera mnogo veca sarolikost motora, i nacina, odnosno tehnologija izrade. Kvalitetnije obradjeni delovi motora, i preciznije uradjene komponente imaju potpuno drugaciji rezim razrade.
Znaci korisna bi bila rasprava i preporuka za konkretan motor, vise, nego uopsteno resenje..
Na ucestalost zamene ulje utice nacin voznje, vise nego kod automobila, tako da "fiksni" periodi "ne vaze". Ja licno bih pred svaku sezonu menjao ulje, a ko krstari i ne zilazi sa motora, mogao bi jednom i u sezoni.
Bilo da je motor sredstvo prevoza bilo da je sredstvo zabave..."isplati" se..
Poz
[ palomas @ 26.09.2007. 12:18 ] @
I sami proizvođači kvalitetnih sint. ulja svjesni su te "šarolikosti" zahtjeva i različitih potreba, pa su razvili i čitavu paletu raznih vrsta ulja. Postoje ulja baš za korištenje na moto utrkama, postoje ulja za sportske motore na cestama, postoje ulja za skutere, čak i za V-twin motore poput H&D.. Jedino što se treba malo više potruditi, ako se želi pronaći točno ono što vama treba...
Sint. ulja jesu skuplja, ali od njih ionako treba odbiti cijenu koji bismo i inače morali platiti za mineralno ulje ili polusintetiku. Ja sam se baš uvjerio da ta ulja traju dosta duže, i pošto mi je i nakon zamjene takvo ulje "šteta bacati", stavljam ga u stariju kosilicu za travu, koja se također "preporodila" s tim uljem :))
[ nenadrad @ 26.09.2007. 21:26 ] @
300V 4T FACTORY LINE 15W50
"Double Ester Technology for Motorcycle Engine".
This technology made possible to spur on an optimum output by reducing the friction of the oil film while maintaining stable oil pressure.
On the other hand, the slippage of the clutch system is minimized by the increased friction between the clutch plates, this then enables the power output to be increased at the rear tire. Improved power output and more reliability at the same time.
15W50 is for race engines running at very high temperature & rpm, speed/endurance/motocross, optimum performance during the race.
SPECIFICATIONS
Product 300V 4T FACTORYLINE 15W50
Feature Double Ester, 100% Synthetic. For more power and reliability.
SAE/DOT Standard 15W50
Specification API SL & JASO MA
Compatibility All 4-stroke motorcycle engines - racing bikes, very high temperature & rpm, off-road rally, trails and street use.
* Ovde konkretno ne kazu za "mokro i suvo" kvacilo, mada sam kod nekih ulja video da se podrazueveju oba, valjda je to slucaj i ovde, posto je vrh u ponudi za motorcikle za nsu klimu kako ja mislim, kako oni kazu, a da li ga ima kod nas,gde i $.
* Tip motora je leader 200ccm( 1-o cilin., 4 vent., hladjen vodom), a skuter carnaby 200, sto sam napomenuo na pocetku posto ne znam koliko su bitni ti detalji.
* Koliko sintetika produzuje zivotni vek motora
* Ako sintetika bolje sprecava kontakt metal-metal, zasto se sa njom i ne razradjuje masina.
[ vladd @ 26.09.2007. 21:52 ] @
Sintetika moze od malo do puno da produzi vek. Vek dosta zavisi od nacina voznje i opterecenja motora. Ako neko lagano (?) vozi, pazljivo, ne vozi trojicu uzbrdo po vrucini, nece ni primetiti mozda razliku, koliko dugo ce mu trajati motor..
Ima par "skola" razradjivanja motora. Postoje "stari" saveti(sada su "zaostala" iz proslosti i fabricka uputstva) o laganom vozenju, sa blagim povecanjem snage, da se oprezno dodaje gas, i slicno, a posle nekog vremena ili hiljada km, da se dotezu srafovi, "izbacuje" ulje sa opiljcima...
Savremena izrada ima mnogo manje tolerancije, i motori koji se "vrte" na 12000 obrtaja, sigurno imaju preciznije i jace uradjene delove od nekih "legendi" ranijih decenija. Tu nema puno(uopste) "naleganja" i "prokopavanja" ili ljustenja prostora u cilindru za karike..
Ako i ima, u nivou su "grebena" povrsinske obrade, a posto su uradjeni do nivoa "honovanja" tesko da tu ima sta da se ljusti. A ni materijal nije sir, bas...
Tako da treba "uci" (ako se i koliko moze) u detalje konkretnog motora, pa da pricamo o detaljima, ovako, jedno vazi za jedne, drugo za druge, nema univerzalne formule...
Dobro ulje ima vece mogucnosti, ali ako se motor ne kinji, objektivno nema razlike u zahtevnosti za posebne osobine ulja..
Baska sto su retki oni koji zimi voze motor, pa jos brzo...
Poz.
[ palomas @ 27.09.2007. 07:03 ] @
Citat: nenadrad:
* Ovde konkretno ne kazu za "mokro i suvo" kvacilo, mada sam kod nekih ulja video da se podrazueveju oba, valjda je to slucaj i ovde, posto je vrh u ponudi za motorcikle za nsu klimu kako ja mislim, kako oni kazu, a da li ga ima kod nas,gde i $..
Pročitaj još jednom, piše da ulje smanjuje proklizavanje lamela i poboljšava frikciju, dakle ima dodatne aditive za mokro kvačilo. Suho kvačilo ne treba ulje, to je sistem kao kod automobila.
Citat: * Koliko sintetika produzuje zivotni vek motora
* Ako sintetika bolje sprecava kontakt metal-metal, zasto se sa njom i ne razradjuje masina.
Ako ti je stalo do motora i misliš ga duže voziti, koristi sintetiku! To ulje ne "sprecava kontakt metal-metal", nego bitno smanjuje trenje na dijelovima koji su u kontaktu. Zbog tako malog trenja, novi dijelovi nemaju mogučnost da se "izglačaju" trenjem, pa sintetika ne dolazi u obzir u fazi razrade motora.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|