[ Abstract @ 13.11.2007. 12:02 ] @
Interesuje me jel ima neko ko bu podelio, u pdf formatu, ili ovako?

Svuda sam trazio, ali su ili na Francuskom ili na Spanskom.
[ sasa022 @ 13.11.2007. 21:51 ] @
Ruski je mozda manji problem :)

http://www.citroen.org.ru/manual/


http://amr.global.by/media/manyal/citroen/c5_2_manual.pdf
http://amr.global.by/media/manyal/citroen/c5_tuner-navigation.pdf
[ Abstract @ 14.11.2007. 17:37 ] @
Teshko, vishe sam poludeo ladno nema manual na Engleskom, strashno...
[ srbaja @ 23.12.2007. 08:57 ] @
Meracim se da uzmem polovnjaka za 8-9000 i videh da ima pristojnih C5 za te pare pa iako ga uopste nisam uzimao u obzir pri razmatranju kupovine (mislio sam da takav auto mnogo vise kosta) sada mi je na vrhu liste. Jedino sto skoro nigde ne mogu da pronadjem nikakva iskustva drugih sa ovim autom, mozes li ukratko da das tvoje utiske? Sve se bojim da ima neki meni nepoznat razlog zasto im je cena toliko niska?
[ Abstract @ 23.12.2007. 22:03 ] @
Ne bih bash rekao da mu je niska cena, dodushe sve zavisi od godishta/kilometraze. Ja sam uzeo pre dva meseca hdi 2.0 `03 god (novembar), sa predjenih 125k. Sve ukupno je izashlo oko 10k. E sad nadam se da si svestan da razne predrasude valadaju na nashim prostorima o ovim kolima tako da ih malo i ima na putu.
Jednom rechju prezadovoljan sam, ide besprekorno, na ovom minusu pali isto kao i da je vozen malo pre, potroshnja je prosto za neverovati, za unutrasnjost i udobnost verujem da ne treba ni da pricham ako si sedeo u nekom. E sad ima jedna stvar koja je bitna, ja sam naleteo na model radjen za francusko trzishte, a oni uvek rade za svoje i za izvoz, kako bi se zashtitili od konkurencije logichno. Pretpostavljam da ga poredish sa nekim mondeom/lagunom, pa pitaj shta te konkretno interesuje.
[ srbaja @ 25.12.2007. 14:04 ] @
Ne znam, prvo sam merkao alfu 156, al mi se ovaj citroen sad vise svidja :). Kad sam postavljao pitanje mislio sam da nema nesto poput toga da crkava cesto ovo-ono sto kosta 2000e da se zameni i sl. :). Nisam jos uvek prelomio oko kupovine, jos sam u fazi informisanja i svi modeli su mi jos uvek u igri (pa cak i da se ispruzim do 11500 i uzmem novu astru)
[ Abstract @ 25.12.2007. 14:29 ] @
Nije alfa malo skupa za odrzvanje? A novu astru mislim da je bolje da preskochish. Shto se tiche c5ice nisam chuo da ima nekih posebnih problema, odnosno da joj neshto crkava stalno. Tako sam bar chuo u servisu i od josh dva vlasnika, dodushe ja je imam tek 2 meseca pa ne mogu nishta da tvrdim. Mada je i logichno da nema neku veliku manu poshto to je vec proshlo dosta od prve generacije te serije tako da su imali dosta vremena da otklone sve greshke, isto to vazi i za mondea, kog bi uzeo da nisam ovo. pozz
[ srbaja @ 26.12.2007. 08:12 ] @
Ehm skupa za odrzavanje... pa nisu samo objektivni kriterijumi u igri :).. ni kad kupujem cipele ne gledam bas samo koje se lako odrzavaju :) Hvala na savetu u svakom slucaju, krenucu posle praznika da gledam konkretne primerke, videcu jos sta cu. E da: Jel si uzeo auto sa placa? Kakva je situacija sa servisima, kolko izadje veliki servis? Gde si proveravao auto pre kupovine? Moze li da se pouzdano utvrdi kilometraza? Od koje godine je poslednja generacija c5, kolko sam video spominje se samo facelift 2004?
[ Abstract @ 26.12.2007. 12:04 ] @
Hm, pa ovako, uzeo sam sa jednog placa u NSu tamo kod bescarinske zone. Chovek se uglavnom bavi uvozom kola iz fr. U zvanichni servis nemoj nikako da ga vozish (pricham za citroena) zato shto je bruka i sramota koliko deru, ako ga vec uzmesh dacu it broj telefona i adresu (ne znam odakle si ako ti je NS daleko), ljudi apsolutno fer i korektno rade. Ne znam shta podrazumevash pod veliki servisom? Ja sam samo standardno zamenuo ulje/kajsh i par provera naravno uobichajno za prvi servis. Shto se tiche kupovine i provere ako ne znash sam onda najbolje da povedesh majstora sa sobom, a kolometraza se utvrdjuje tako shto se prikachi na komp i vidi da li je rachunar resetovan ili mu je menjana kilometraza. Jedan hint samo, vishe gledaj na unutrashnjost kako je ochuvana, kakave su mu linije, da li su sedishte/volan iskrzani, kako ti deluje. Takodje ako necesh da placash proveru kolometraze trazi ulazne papire i ulaznu kolometrazu odnosno koliko je km imao na granici. Tako sam ja recimo gledao lagunu isto na jednom placu u NS, izgledala je prerfektno, a cena savrshena `04 sa 85k km, kad smo ushli da poprichamo trazim papire i vidim da je na ulazu imala 170k, beda... Takodje na price da mu je kolometraza povecana pa vracena na pravu zbog uvoza zaboravi, to sam chuo u najmanje 7 placeva koje sam obishao... Servisne knjizice ne traba ni da ti pricham da se rade za sitne pare, tako da i na to zaboravi.
Facelift je taj "najnoviji" shto vidish sa drugachijim izgledom, i naravno mnogo drugachijom cenom :)

[ Alex82 @ 24.02.2008. 11:37 ] @
Pozdrav svima! Zanima me kupovina ovog automobila (Citroen C5 - 2003.god., 1.8 benzinac). Interesuju me iskustva ljudi koji su imali ovaj auto ili ga i dalje poseduju pa da mi kazu nesto vise o njemu. Kakav je sto se tice udobnosti, odrzavanja, potrosnje, delova... Znaci sve na sta bih trebao da obratim paznju prilikom kupovine a naravno i kasnije ukoliko ga kupim Svaki savet je dobrodosao
Unapred Vam hvala.
[ Ruleks65 @ 28.02.2008. 16:18 ] @
Ja takodje imam C5 prezadovoljan sam 2003 god. 2.0 HDI ful oprema,presao 140.000 km,limuzina je za pasata B5 govorim iz iskustva.
Franzuzi prave odlicne limuzine bolje od Nemaca !
[ Audi100cc @ 02.03.2008. 20:15 ] @
C5 trosi kao mutav,ali to mozda zavisi i od kvaliteta goriva u Srbiji,u France verovatno manje trosi,ali ovde kod nas dosta vlasnika se zali na potrosnju nafte.
A da je limuzincina to je naravno tacno!


Da ne prodaje ko c5 ili pasat zeleni metalik ?

Heheheheheheeee...
[ Abstract @ 05.03.2008. 20:31 ] @
Verovatno ne pricash iz lichnog iskustva, ja znam josh dva vlasnika (HDI) i nikom ne trosi iznad 7, meni josh najmanje. Naravno sve zavisi kako ga terash, benzinci umeju da popiju malo vishe, al su zato u startu mnogo jeftiniji, vidjao sam neverovane primerke, benzince naravno, za oko 8k, dok cesh ochuvanog dizela ispod 9-9.5 teshko naci.
[ Audi100cc @ 07.03.2008. 16:39 ] @
C5 trosi 7 lit, to je tacno.



Ali samo kad je na leru , ja znam trojicu vozaca C5 koji nisu prepotentni ljubitelji svoga auta (kao ja) i koji realno pricaju o potrosnji svoga auta , reci da C5 hdi trosi 7 litara je zaista ... da ne kazem sad.


Kakve veze ima licno iskustvo mada sam ga vozio , kada sami vlasnici to kazu ...?
[ bakara @ 07.03.2008. 20:13 ] @
Fabricki podaci kazu ovako:

Potrošnja [l/100km]
Grad 7,8
Kombinirano 6,0
Otvorena cesta 5,0
Obujam spremnika [l] 67
[ CyberGastarbaiter @ 09.03.2008. 18:12 ] @
Evo link za jedan francuski forum.
Otprilike vecina na 7.6 dok kod nekih ide do 9L

ville - grad
routes - regionalni putevi
voies rapides/aoutoroute - autoput

http://www.forum-auto.com/marques/citroen/sujet3518.htm
[ Abstract @ 09.03.2008. 20:20 ] @
Citat:
Audi100cc: C5 trosi 7 lit, to je tacno.



Ali samo kad je na leru , ja znam trojicu vozaca C5 koji nisu prepotentni ljubitelji svoga auta (kao ja) i koji realno pricaju o potrosnji svoga auta , reci da C5 hdi trosi 7 litara je zaista ... da ne kazem sad.


Kakve veze ima licno iskustvo mada sam ga vozio , kada sami vlasnici to kazu ...?


Mala ispravka nisam rekao da troshi 7, nego uvek manje od 7...

I ja sam vlasnik, ako nisi zakljuchio, i veoma sam realan, takodje je i moj novchanik.
[ Audi100cc @ 11.03.2008. 18:57 ] @
Svaka cast onda skidam kapu tvom c5 , ali zavisi da li bas previse "gledas" u novcanik pa ne vozis ni na otvorenom putu vise od 60 kmh ...


Mnogi se zale na potrosnju samo to hocu da kazem , ali zvanicni podaci na francuskim sajtovima nemaju nikakvu vezu sa autima c5 koji se voze na nas dizel koji je mozda bolji od onog u Albaniji ?!?


Zato se prica po EU da nece davati neke od garancije vozilima u onim drzavama koje ne ispunjavaju EU kvalitet goriva , da rezimiram , kada strani proizvodjac u svom "katalogu" i prezentaciji svog novog modela objavi prosecnu potrosnju tog nekog tipa vozila , uvek ama bas uvek ta je potrosnja uvek veca od 5 do cak 15% , to objavljuju sve novinarske kuce i casopisi koji se bave tom tematikom , ko ne veruje neka proveri ima internet...


Pa na kraju neko kaze trosi mu auto u brucu onako kako kaze "fabrika-proizvodjac" neki ce reci ma trosi mi i manje ? Ima pravo da kaze sta hoce ali samo sebe tesi ili je vec odlucio da ga proda pa ga malo hvali po forumima , kupiti polovnog francuza ili cak novog oduvek je poznat naziv e sad se "zaklo" jer tesko ce ga prodati i vratiti deo novca ...ali ....ima gi razni...

Pozdrav !

[Ovu poruku je menjao bakara dana 11.03.2008. u 21:24 GMT+1]
[ vladd @ 14.03.2008. 00:16 ] @
O cemu ti pricas, covek ti kaze koliko trosis a ti si sebi nesto zacrtao..u masti. A sto ti lako ne prodas svoj auto sa minimumom gubitaka, verovatno se dobro prodaje..pa pazaris isti takav jeftiniji a bolji.

Ne kupuje se vise auto za biznis preprodaje, vec za koriscenje i bacanje, standard odskocio...vozimo se dobro udobno i bezbedno, pa za koju godinu jos lepse:D
[ Audi100cc @ 14.03.2008. 11:41 ] @
Ja bih kupio ovakav isti auto kao sto ga sad vozim , ali nije niko lud da ga proda , ako neko prodaje nek se javi , kupio bih ga pa bi onda imao dve limuzine , a ovi sto voze krsine pa prodaju, pa onda kupe novu krsinu , samo nek nastave ... sa kupoprodajom .....



A sta kazes STANDARD odskocio ?!?





[Ovu poruku je menjao lancia88 dana 14.03.2008. u 17:04 GMT+1]
[ Abstract @ 14.03.2008. 12:30 ] @
Znash kako, nije bitno jesi li prepotentan ljubitelj, nego prepotentan vozac. Nemam naviku da lazem samog sebe, pogotovo nemam naviku da ga vozim do 3.5-4 hiljade obrtaja pa onda da menjam, takodje mi nije vazno hoce li pasat pored mene stici pre ili posle mene na sledece crveno. Shto se tice tvog pitanja, fabrika kaze da trosi kombinovano 6, na kompu pishe 6.2-6.3, dok realno trosi 6.5-6.6. Ne znam shto je toliko teshko poverovati u to ako ne pritiskash jako papuchicu gasa, menjash na 2.3-2.5 hiljade obrtaja, na otvorenom putu ne ides iznad 110-130, nekad bash kad se zurim onda vishe. Naravno neki bi to nazvali "voznja sa mnogo odricanja", dok meni apsolutno odgovara da tako vozim. Takodje naravno da okruzenje direktno utiche na potrosnju, meni nije realnost da sam pola sata zakrchen u guzvi...

Citat:
vladd
Ne kupuje se vise auto za biznis preprodaje, vec za koriscenje i bacanje, standard odskocio...vozimo se dobro udobno i bezbedno, pa za koju godinu jos lepse:D


Apsolutno se slazem. Ovaj sigurno necu prodavati, bar jos 3 godine, a i kad mu bude vreme prvenstveno cu traziti noviji model...



Nego da se vratimo temi...jel ima neko taj manual? :D
[ vladd @ 14.03.2008. 12:54 ] @
Citat:
Audi100cc

A sta kazes STANDARD odskocio ?!?









JA znam gde zivim, i sta se nalazi na parkingu, i parkinzima. U zemlji u koj0j je uvezeno 200000 euro 3 vozila i prodato preko 50000 NOVIH putnickih vozila, za godinu 2007...

Medjusobni transfer ruina je daleko veci, ali ocigledno nije i jedina aktivnost. Ali sa 30 maraka plate, doslo se na 400€..nije mi bas jasno kako se to ne vidi, ili ne zeli...

I ne moze se predstavljati ruralna sredina kao referenca, njima je ako su normalni vaznija proizvodna oprema nego vozilo za svadbe i slave...nov traktor ili veliki kombi umanjuju sposobnost kupovine udbnog automobila, da ga ne nazovem luksuznog, kao u vojsci..

C5 je izuztno tehnoloski odradjeno vozilo, tako da je prosta cinjenica da je najmanji potrosac u svojoj klasi, velicini i udobnosti. Ima svojih mana, koje nesto i nisu njegove "licne", a to je servisna mreza, osposobljenost i opremljenost servisa.
Cena delova je specificno visoka, nikada vozila iz francuske nsu imala bagatelne cene ili velike alternativne izvore delova koji se preve u fabrikama istoka ili dalekog istoka, specificnog kvaliteta.

Ne vidim zasto bi se uopste pomislilo na poredjenje sa objektivnim otpadom sa zapada, koji jos malo podrzavaju ulicni majstori i majstori za krpljenje..

Poz.







[Ovu poruku je menjao vladd dana 14.03.2008. u 19:36 GMT+1]
[ Skandy @ 07.07.2008. 17:13 ] @
Da se nadovezem na temu. Zanima me da li neko ima iskustva sa zamenom hidraulicne tecnosti za ogibljenje u C5. Zanima me na koliko kilometara je preporucena zamena i koliko kosta po servisima u Srbiji. Moze i orjentaciona cena.
[ Abstract @ 15.07.2008. 15:13 ] @
Pravo da ti kazem, ne znam. Kada sam josh prvi put otishao u servis majstor mi je rekao da se to izuzetno retko kvari i menja, ali svaki put kad ga odvezem kaze da proveri (valjda elektroniku i pritisak), nikad nisam video da se neko zalio na to, tako da barem shto se toga tiche ne treba da brinesh.
[ ssimic @ 23.09.2008. 14:26 ] @
Prvo - auto je ekstra i licno sam prezadovoljan njime...

Ne trosi vise od 7? U kojim uslovima?

Posto su odgovori dati krajnje neprecizno - ajde da malo i pomognemo sa preciznijm odgovorima...
Citat:
Abstract: Mala ispravka nisam rekao da troshi 7, nego uvek manje od 7...
Ma daj! Trosi manje nego sto je fabrika propisala? Sa nasim kvalitetom goriva? Cisto sumnjam. Evo gledam User Handbook i ni u jednoj varijanti C5 po fabrickoj deklaraciji u gradu ne trosi ispod 7l. Po fabrickoj deklaraciji najmanju potrosnju ima motor 2.0HDI 110KS.
Pre nego sto nastavim... Vlasnik sam Citroen-a C5 2.0HDI 80kW (109 KS). Ovu temu sam pogledao pre nego sto sam kupio auto i morao sam sada da se vratim na nju nakon nekog vremena voznje pomenutim autom.

Realna slika je ovakva (bar sto se tice mog iskustva): [l/100km]
Gradska voznja: 7,7l - 9,8l
Vangradska voznja: ~5,3l (mereno na autoputu brizina ~130-150km/h)
Kombinovana voznja: ~6,4l (mereno na potezu Novi Sad-Visegrad preko Bajine Baste)

Malo pojasnjenje za gradsku voznju: Da bi mu potrosnja bila oko 7,7l treba da vozim ko penzioner koji je jednom nogom u grobu (bez ikakve uvrede). To ujedno podrazumeva da se u visi stepen prenosa prebacuje izmedju 1500 i 2000 obrtaja. Potrosnja mu se moze dodatno smanjiti ako se ne navlaci na 60km/h jer se u gradu brzo stigne do sledeceg semafora pa nema svrhe bezveze dodatno trositi gorivo kada ce se sa tom brzinom preci samo par desetina metara. Izuzetak od ovog pravila su bulevari sa velikim rastojanjem izmedju dva semafora ili tamo gde postoji "zeleni talas". Ali, jednom malo pozuri, kao sto sam jam jutros, i potrosnja drasticno raste!
Meni uglavnom trosi 9,5-9,8l po gradu. Za lagodnu voznju po gradu treba biti spreman na potrosnju od ~8,5l-9l.

Sto se tice voznje u drugim uslovima, realna potrosnja je uglavnom priblizna deklarisanoj.

Kvalitet naseg goriva mu takodje dosta utice na potrosnju i rad motora. U snazi motora se ne oseca razlika, ali zato potrosnja raste i rad motora je drugaciji - od tipicnog "dizelaskog" zvuka do priblizno benzinskog zvuka rada motora.

To je auto koji te mami da mu pritisnes gas. Ako se vozilo koristi 90 i vise procenata u gradu onda treba ocekivati dosta vecu potrosnju, u suprotnom najbolje je izvaditi turbinu i voziti lagano ili kupiti i manji i slabiji auto...

Nadam se da sam ovim postom pomogao buducim i/ili potencijalnim, vlasnicima C5-ice.


Pozdrav,
ssimic
[ milesrbin @ 21.03.2009. 02:16 ] @
Neko rece da motor ima zvuk kao benzinac, fora je u tome sto i ima injection princip kao benzinski motori.
Znaci nema stari sistem dizelasa, boshovu pumpu i sl vec sve radi elektronika . Takodje, pritisak u motoru je znacajno visi , pa samim time pretpostavljam da je svaki kvari papreno skup. Sigurno ima ljudi koji daleko vise znaju, pa ce pisati , valjda...

E sada , videces da c5 veoma jeftino mozes naci . 2001 sigurno mozes nabaviti za recimo 5700-5800 evra. Ne znam da li je fora u servisu ili sta. ako neko zna koliko je servisu neka pise

E i u odnosu na pasat ima jednu veoma bitnu prednost, daleko manje se krade.

O udobnosti francuske hidraulike ne treba govoriti, dovoljno je reci da rols rojs ima isti princip. Mozes na netu naci semu, one kugle, racunar i sve sto te zanima. unutrasnji dizajn prevazilazi nemce iste klase i godina, sigurno. To je moje licno misljenje, ali smatram dosta objektivno. Racunar ti , zavisno od brzine i tipa kolovoza (los put i sl) podize i spusta auto kako bi dobio na stabilnost. To mozes i manuelno da setujes, ali ako racunar zakljuci da nije bezbedno vraca na svoje setovanje...

Potrosnja u gradu najvise zavisi od kvaliteta dizela.

E i sada se vracam na pocetak price, ako takav auto kosta toliko malo (realno gledano) pretpostavljam da je "dobar dan" u servisu 1000 evra pa plus kvar. Ima daleko manje servisa nego za nemce recimo i to utice na cenu. I servis je veoma kopleksan

I jos jedna stvar, mislim da je prica o nemcima kod nas prenaduvana, nisu nemci vise uopste toliko bolji, cak ako su uopste bolji. Ja sam recimo vozio vektru A i bila je vrh vrhova, kada sam promeni na vectru B hteo sam da placem. REcimo, da je toyota zadrzala standarde, a za nemce (pogotovo mercedes) sumnja. Trziste diktira uslove, mora da se skida cena proizvoda, vise je to stara slava. Konkretno, najveca prednost im je sijaset delova iz turske, sto za c5 nisam cuo da ima.

Neko je poredio sa 307, da li znate da se 307 (ne svi) sklapa u turskoj? Recimo, da panduri nasi imaju tih problema. Takodje, pezo i citroen su ista fabrika , odatle ono CPI (citroen pezo industri) a reno je druga fabrika. I reno je niza klasa od citroena, ali mi deluje da je reno dosta pouzdan auto....

valjda sam pomogao

[ Mobtel @ 21.03.2009. 23:04 ] @
bogami je c5 dosta pala cena
[ vladd @ 22.03.2009. 00:15 ] @
Pa od septembra se uslo u istorijsku krizu. Sa jedne strane.

Sa druge, "transformersi"(levo-desno) su pali na 5,5 do 6k€, komlet prepakovani, ali nisu sa manje od 240kkm predjenih, recimo godiste 2004...

Poz
[ taticneb @ 17.09.2009. 17:16 ] @
A sta bi sa uputstvom na engleskom?
[ ssimic @ 17.09.2009. 18:24 ] @
Cena, kako mi to zovemo, malog servisa se krece od oko 150-200EUR.

Tu je ukljucena zamena: ulja, filtera ulja, filtera goriva, filter vazduha, filtera kabine i usluga servisa.

Veliki servis se krece oko 450EUR.

Naravno, cena mnogo zavisi od delova koji se uzimaju. Servis moze izaci i jeftinije ako se uzimaju delovi losijeg kvalieta.

@taticneb
Uputstvo na engleskom mozes naci na www.citroenforumsrbije.com.
[ Lavlja_Jazbina @ 01.02.2014. 21:44 ] @
Kako se probila ova tema iz 2009 u vrh liste.?
[ vladd @ 02.02.2014. 12:13 ] @
Eee, kakva su to VREMENA bila
[ Nebojsa Milanovic @ 02.02.2014. 13:22 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Kako se probila ova tema iz 2009 u vrh liste.?


Neki lik ubacio troll post koji sam obrisao, ali zbog toga je tema ostala gore. Trebalo bi softverski da se ispravi da se u takvim slučajevima teme ne dižu.
[ Nemanja @ 02.02.2014. 19:16 ] @
Pomislio sam da je to neko izbacio namerno zbog one teme Insignia, C5...