|
[ vlada01us @ 18.11.2007. 11:56 ] @
| Air Flow Meter, Air Mass Meter, Air Volume Meter, da li je to sve jedno te isto, odnosno protokomer?
MAF senzor, ide u protokomer? Da li u to plasticno kuciste-protokomer, ide samo MAF senzor ili ima i nesto drugo? Da li je dovoljno da se cisti samo taj senzor, ili moze-mora da se ocisti ceo protokomer? |
[ vladd @ 18.11.2007. 12:30 ] @
U principu, sa fizicke strane, nije ista stvar. Medjutim, pitanje je ko je "autor" izraza. Konstruktori, novinari ili sales manageri..
MAF je "najkompletniji" naziv, masa je najinteresantnija("najkompletnija") velicina za izracunavanje goriva i pravljenje smese.
Potrebno je ocistiti senzor, zbog tacnijeg ocitavanja, a okolina je "sekundarno vazna" za ciscenje, ne utice na merenje, ali "pomaze" da se senzor zaprlja, naravno, ako je prljava.
Poz.
[ vlada01us @ 18.11.2007. 13:55 ] @
Citat: Potrebno je ocistiti senzor, zbog tacnijeg ocitavanja, a okolina je "sekundarno vazna" za ciscenje, ne utice na merenje, ali "pomaze" da se senzor zaprlja, naravno, ako je prljava.
A da li u tu "okolinu" kako kazes ide i jos nesto osim senzora, ili je to samo plasticna cev? Mislim, od cega se sastoji protokomer?
[ vladd @ 18.11.2007. 16:30 ] @
Cev, komora, testiranog protoka po zapremini, bazdarena, zato je specificna i skupa. Svaka promena dimenzije dovodi do "laganja". Senzor je ubacen da stoj otprilike na sredini, gde je najveca brzina vazduha. Nalazi se "posle" filtera, sto zbog cistoce, a nesto malo i zbog "laminarnog" strujanja, da neko ne pomisli da je "inovacija" da se ubaci u filter....
Poz.
[ vlada01us @ 18.11.2007. 17:14 ] @
Hvala ti za ovo. Znaci skinuti samo senzor i ocistiti, ostalo ne dirati. A cime se cisti senzor? Postoji li neka specijalna tecnost-sprej, ili moze i alkoholom?
[ vladd @ 18.11.2007. 23:35 ] @
Prao sam ga "suvim" kontakt sprejom, moze i alkohol, nista agresivno naravno, tipa aceton ili trihlor.
Konkretno, ovaj sa slike, njemu se lako odvrne telo senzora, pa cilindar mozes sapunom i vodom. Obicno nije nesto preterano prljav iznutra. Bas treba da je los ili cadjav filter.
Na kraju sve lepo osusis komprimovanim vazduhom, da ne bi cekao satima, i montaza. Pre montaze(bolje receno pre demontaze), obrises sve sto je u okolini, blisko, sto bi moglo da "ubaci" stroku u sistem.
Poz.
[ BigFoot @ 19.11.2007. 19:57 ] @
Za čišćenje protkomera, čuo sam da je dobro koristiti alkohol i sprej kojim se čiste glave video-rekordera, ali ne znam koji je to sprej...
[ vidan kv @ 19.11.2007. 21:34 ] @
Medicinski benzin može da pomogne......Cyclo je imao super sprej za te stvari ali ga više nema na našem tržištu...pozz!
[ BigFoot @ 05.12.2007. 21:33 ] @
Evo i odličnog, u slici i reči, uputstva za čišćenje protokomera.
P.S. Biće da sam ga ja kasno našao jer je moj ponovo počeo da zeza
[ BigFoot @ 06.12.2007. 22:42 ] @
Evo malo i razlika u funkcionalnosti, a ujedno i malo apsurda!!!
Ovaj protokomer radi:
• Zaprljan 1:
• Zaprljan 2:
• Zaprljan 3:
Ovaj protokomer NE radi:
• Čist 1:
• Čist 2:
Prvi nikad nije vadjen do sad. Ovo mu je prvi put, a bukvalno je zaliven uljem, sa puno masnih naslaga i on radi
Opran je apotekarskim benzinom, pa apotekarskim alkoholom i posle vraćanja radi, ali je subjektivni osećaj da auto slabije vuče. Možda ECU treba da uradi "relearn". Videće se kroz neko vreme.
Drugi je već jednom vadjen, nije radio jer je bio blago premazan crnim naslagama dima, očišćen sprejem za kontakte i alkoholom i posle radio. Juče je ponovo izvadjen jer je auto, po subjektivnom osećaju nešto slabije vukao (ili se naviklo na snagu ), očišćen sa Kontakt 60 i alkoholom, osušen i više nije radio . Sutra stiže novi za zamenu.
Šta reći? Ima li komentara...?
[ vladd @ 06.12.2007. 23:23 ] @
Sto svaki cas skidate protokomer zbog "subjektivnog osecaja. Dovoljno je otkaciti konektor,
Sa druge strane, posmatrano, odakle uopste mogucnost da slabije vuce. Jedino ako je bio prolaz vazduha izmedju filtera i mafa, pa ga zamljuzgao a i imao je lakse "disanje"
I trebalo bi neko vreme voziti sa opranim, da se lokalna "memorija" prepakuje. Otkaciti accu da se pbrise, pa voziti malo i sa punom gasom.
Poz.
[ BigFoot @ 07.12.2007. 00:27 ] @
Citat: vladd: Sto svaki cas skidate protokomer zbog "subjektivnog osecaja.
Da bi se očistio. Mada, djavo niti ore, niti kopa, niti tikve sadi...
Citat: vladd: odakle uopste mogucnost da slabije vuce
Kada MAF ne radi, auto slabije vuče, normalno. Verovatno je ovaj čistiji, a "mrtviji" već bio zanemoćao. Kad je neispravan, vuče do neke granice kada mu se smeša reguliše pritiskom papučice gasa, po osećaju, slično kao kod venturi sistema sa plinom, ali preko toga ne sluša.
Citat: vladd: I trebalo bi neko vreme voziti sa opranim, da se lokalna "memorija" prepakuje. Otkaciti accu da se pbrise, pa voziti malo i sa punom gasom.
Probano, 45 min. bez accu, 5 min na leru, vožnja u raznim režimima, doduše ne preterano i ne puno km, ali još uvek ništa. Sa ispravnim, a dobro nauljenim, radi odmah Šta, ustvari, njemu crkne, tj. šta od ovih sredstava za pranje ga je oštetilo? Probao sam i prosto omsko merenje i uporedjivanje kontakata i isti su na oba, ali jedan ne radi.
Na Fiat forumu neki kažu da "relearn" traje i po 30 km, ali nešto ne verujem u MAF reinkarnaciju, tako da će biti zamenjen novim.
Ostaje misterija, ovog dobro nauljenog. Kako je on uopšte mogao da radi ovakav??? Proban je na oba auta.
[ vladd @ 07.12.2007. 12:37 ] @
Pa znas sta. Ja sam pokusavao da nadjem neke karakteristike maf-a. Mislim u smislu, za odredjen protok, odredjeni napon, i to je neuspesna akcija.
Posto je maf zagrejani hibrid, koji se hladi vazduhom, losije pokazivanje zaprljanog dovodi do situacije da pokazuje manje vazduha i "daje" manje goriva.
Zato mi je cudan sistem u kome je subjektivni osecaj slabiji. Uz visak vazduha sleduje i vise goriva, do limita koji daje lambda..
Ovako, kao da je premapiran na lambdu, a maf ga samo sludjuje.
Posto da je neispravan, vec bi zapisao to za dijagnostiku...
Poz.
[ BigFoot @ 07.12.2007. 19:13 ] @
Citat: vladd: Ja sam pokusavao da nadjem neke karakteristike maf-a.
To ne bi trebalo da je neizvodljivo. Stvar se svodi na snimanje što više tačaka, klasična akvizicija podataka, i dobijanje grafika zavisnosti. Ali, čemu to? To isti radi protokomer.
Citat: vladd: Uz visak vazduha sleduje i vise goriva, do limita koji daje lambda.
Višak vazduha ulazi, ali to MAF tako ne prenosi do ECU i on onda neće dati više goriva. Efekat je siromašna smeša i nedostatak snage.
Citat: vladd: Posto da je neispravan, vec bi zapisao to za dijagnostiku.
Da, ali je možda oštećen zeleni film koji je u komori gde ulazi vazduh i onda elektronika i ne primećuje promenu, a ispravna je.
[ vladd @ 07.12.2007. 19:46 ] @
Nista nije jasno ovo sto si napisao.
Uz to, normalno da mi trebaju fabricki podaci, da bih mogao da testiram MAF. Ako uzmem ovaj moj, ne znam da li je bas u top stanju, da bih izmerene vrednosti uzeo kao referentne. A posebno sto ne bih mogao neki drugi da testiram, bez doticnih podataka.
Po tebi, moze i bez mafa-a, samo smeta i forsira fals vazduh...
Poz.
[ BigFoot @ 09.12.2007. 22:12 ] @
Citat: vladd: Po tebi, moze i bez mafa-a, samo smeta i forsira fals vazduh.
Ne vidim gde sam to rekao, posebno što uopšte nije tačno. Da može, ja ne bih kupovao novi
Inače, Stilo je sa novim protokomerom preporodjen, u smislu snage i potrošnje...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|