[ Sopocanac @ 29.01.2008. 18:48 ] @
Citat:
Izgleda sam ja nesto pobrkao, cinilo mi se da je delta sada distributer, cak sam siguran da sam na jednom novom bmw-u video naljepnicu delta auto. Nebitno.

Nije mi jasno kako je moguce da autombil tezak >1500 kg pri brzini od recimo 150 km, pas tezak 20-ak kg izbaci sa ceste i da se auto prevrne.
Ocigledno ga nije pokusao izbjeci, jer bi u suprotnom kocio i manvrisao, pa se tek onda prevrnuo.


nisi pogresio druze , delta auto od skora distribuira i BMW

sem BMW-a drze i Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Honda automobile.

Maltene vise neces moci u ovoj drzavi da kupis auto a da ga ne kupis od Miskovica. A sve to aminuju demokrate na vlasti koji uzmaju njegove novce.

Eto gledam malopre i ne mogu da verujem kako nas bitange deru .

U Americi Chrysler 300 , bomba od auta, kosta od 17.500 eura ganc nov, do 25.000 evra u ful verziji. Taj isti 300 u Srbiji kosta od 40.000 do 57.000 eura. Eto nek je carina + porez 43% ispada da je zarada distributera/dilera na jednom automobilu i do 50% preko njegove nabavne cene. Sramota sta nam rade.
[ ventura @ 29.01.2008. 18:58 ] @
Pa ti onda otvori Crysler salon, prodaj automobile za duplo manje para i obogati se...
[ Sopocanac @ 29.01.2008. 19:02 ] @
Citat:
Pa ti onda otvori Crysler salon, prodaj automobile za duplo manje para i obogati se...


pa da je to tako jednostavno bilo bi dealershipa po srbiji kolko hoces.

sta mislis da ovo sto ja znam ne zna niko vise? zna sigurno jos 50 ljudi u ovoj zemloji koji imaju novac da zapocnu taj posao , ali se ne osudjuju jer se plase posledica.

poenta je da u praksi u svim uvoznim poslovima bitnim u srbiji, imas lobije i mafiju koja vlada.

eto jedan moj prijatelj iz krusevca, je poceo bio da uvozi pelene iz turske po nizoj ceni nego sto je nudio bilo ko u SRbiji, pa mu dosla ekipa ubica i batinasa iz firme NELT , koja uvozi isto taj proizvod i "prijateljski" ga posavetovali da se okane tog posla inace mogu dete "slucajno" da mu udare kola kad prelazi pesacki na putu do skole. Naravno odustao je od svega.

[ ventura @ 29.01.2008. 19:18 ] @
a onda je mrmot zavio čokoladu...
[ Sopocanac @ 29.01.2008. 19:23 ] @
aha . ajde ti meni objasni onda zasto ne uvozi niko te automobile a tolika je zarada? nece ljudi da zarade? mucno im?

koji je tvoj smisleni, zdravorazumski odgovor?
[ ventura @ 29.01.2008. 19:29 ] @
Vrlo jednostavno - nije tako isplativo kao što ti misliš.
[ Sopocanac @ 29.01.2008. 19:36 ] @
Citat:
Vrlo jednostavno - nije tako isplativo kao što ti misliš.


pa sumnjam. u svakoj drzavi zapada gde sam bio , recimo u kanadi, imas razlicite dilershipe razlicitih marki automobila prakticno na svakom cosku. Recimo samo u Torontu imas sigurno preko 10 dilershipa , koje drze sve razliciti pojedinci i firme, svake jace marke automobila dok u celoj Srbiji odprilike imas po jednu firmu koja prodaje jednu marku vozila. Eto ti mi reci ko u Srbiji prodaje sem Delta Auto-a jos nova vozila marke Honda, Fiat, Alfa Romeo? Ko?

Poenta je da u Srbiji nema konkurencije skoro ni na jednom polju, pogotovo u poslovima gde su velike zarade, vec imas tzv "ovlascene uvoznike i predstavnike". Toga ima samo u Srbiji. Zato smo tu gde jesmo.
[ Challenger @ 29.01.2008. 19:46 ] @
@ smfilip: Vozacev airbag se aktivira bio pojas vezan ili ne, tako isto i suvozacev, ako je isti prisutan (radi po principu senzora u sedistu). Moze da zakaze jedino ako su senzor(i) u kvaru ili ako postoji neki problem s kompjuterom. To sto se tice toga.

Delta je sad zvanicni uvoznik i generalni distributer BMW-a, ali neko je spominjao ex-distributera, a to je Radulovic (koji i dalje drzi servise i prodajne salone, samo nije vise glavni).

A sto se tice automobila sa vise od 3000ccm, to jedino moze da se opravda ako ih nece menjati u sledecih x godina (posto, kao sto je poznato, "veci" motori duze traju), i nikako drugacije. Ja bih njima pokupovao neke dizele do 2000ccm, ili "japance" koji su isto dugotrajni, a nemaju ni blizu 3000 (ali tako bi se verovatno izgubio efekat koji izazivaju kod ljudi kad ih vide, 'bem li ga). I to samo za glavonje. Ostali misevi i sekretarcici nek' se voze u Yugo-u, kad ga vec toliko hvale!
[ Miroslav Jeftić @ 29.01.2008. 19:54 ] @
Citat:
Sopocanac: aha . ajde ti meni objasni onda zasto ne uvozi niko te automobile a tolika je zarada? nece ljudi da zarade? mucno im?

koji je tvoj smisleni, zdravorazumski odgovor?


Odgovor je da je cena Chryslera i ostalih domaćih marki u Americi i van Amerike uporediva skoro kao i cena benzina u Americi i Evropi.
[ jesus alejandro @ 29.01.2008. 19:54 ] @
Da, da uvoz automobila uopste nije isplativ kao sto neki misle ;)

Ako se neko seca price Integre od pre godinu dana koja je bila uvoznik i distributer Dacie, neposredno pred ulazak Rumunije u EU i ukidanja odnosno placanja 18% na tadasnju cenu Dacie, u decembru mesecu je prodat rekordan broj Dacia jer su ljudi ocekivali (a to se reklamiralo na sve strane) da od prvog januara 2008. da Dacia Logan poskupi 18%. U januaru mesecu distribuciju Dacia automobila preuzima sam Reno odnosno distributer Renoa, a cena ostaje na nivou proslogodisnje jer se uvoznik odrice dela zarade koji je prema tadasnjoj prici bio nekih 40% u korist Integre motors-a. Ma zarade su boli glava, ne samo u auto industriji vec na svu robu koja se uvozi kod nas, deru ljudi kozu s ledja ;)
[ jesus alejandro @ 29.01.2008. 19:59 ] @
Ne vidim razloga zasto bi se cene drasticno razlikovale, sem zbog transporta. A transport sigurno u toj meri ne utice na cenu. Marze od po 40 posto vec prave znacajniju razliku.
[ Stefano @ 29.01.2008. 20:20 ] @
Sto se tice trgovine automobilima, pogotovu kod novih, marze su veoma male. Zarada u autobiznisu je na postprodaji. Sopocanac pita zasto svako ne otvori predstavnistvo Chryslera. Sopocanac, da bi taj posao bio profitabilan nije stvar u tome da ti uzmes 10 novih Chryslera za salon i da ostale porudzbine primas na cekanje, i da tvoji kupci odrzavanje rade u nekom drugom servisu. Poenta je da imas dosta automobila na stanju, da imas dobru postprodajnu uslugu, na tome se zaradjuje. Sopocanac ta prica o generalnom zastupniku koju ti ovde prosipas ne pije vodu. Sta mislis da ti mozes tako lako otici u Chrysler i kupiti 5 automobila koje ces prodavati u Srbiji, i da ti se to isplati. Nikako. Generalni uvoznik bilo koje robe, kao sto sam ti vec jednom u diskusijama ovde objasnio, kupuje onu kolicinu robe na koju dobije odredjeni rabat. Ista je prica i za pelene, i za alkoholna pica i za sve ostalo. Dakle apsolviraj. Generalni uvoznik, zastupnik i slicno, to je firma koja kupuje dovoljnu kolicinu robe od proizvodjaca da za nju dobije takav rabat da mu se isplati prodaja, u slucaju prodaje automobila ili garderobe recimo, da moze da dobije fransizu i da nosi njihov brend na svom poslovnom objektu. Zapamti ovo sada i za stalno, da ne bi ponovo ulazili u ove diskusije oko generalnog zastupnistva. Znaci batali me tih mracnih prica, cak i kada bi postojao neki uticaj drzave ko sta sme da uvozi, drzava nikakako ne bi mogla da zabrani firmi u inostranstvu da nekoj nasoj firmi prodaje robu, ili da svoju fransizu.

A sto se tice samih cena USA vs Srbija/Evropa to je neuporedivo. Previse si zatvoren. Pogledaj okolne zemlje. Uporedi cenu nekog automobila ovde i recimo u Italiji. Pre 10-tak godina secam se, bio sam prosto zacudjen kako to da su u Italiji skuplji automobili nego kod nas. I skuplji su bili. Zvanicna cena doduse bila im je veoma slicna, u zavisnosti od modela 1000-3000 DM gore-dole, ali fazon je bio sto se carina i porez kod nas placala po tada zvanicnom kursu DM-a 6:1 u dinarima naravno... dobro da ne sirim dalje, odmakao sam se od teme.

Sto se tice gospodina Dragana Radulovica, on sada radi sa Hyundaiem i BMW-om, i nema nikakvih problema sa zakonom (neko je napisao da je u bekstvu). Delta je u ovom slucaju bila jaci i pouzdaniji partner za BMW, i tu nista nije sporno. Nije mogla tu nista Srbija da utice da BMW odabere Deltu kao novog generalnog zastupnika. U pitanju je jedan jedini interes- zaraditi sto vise. A posto BMW ne ispusta lako bilo koje trziste, pa tako ni srpsko, logicno je bilo da izaberu partnera koji ce im ponuditi vise...

I generalno sto se tice marzi. Kako god. Razmisljajte kao trgovci, prodavci. Da li bi ste se svesno odrekli vece zarade. Trziste diktira cenu. Ako se nesto prodaje uspesno sa marzom od 40% da li biste je svesno smanjili na 15% ili 5%?
[ Miroslav Jeftić @ 29.01.2008. 21:21 ] @
Citat:
jesus alejandro: Ne vidim razloga zasto bi se cene drasticno razlikovale, sem zbog transporta. A transport sigurno u toj meri ne utice na cenu. Marze od po 40 posto vec prave znacajniju razliku.


Slobodno proveri koliko je tamo, koliko je u Evropi. I usput koliko koštaju japanski pa i nemački automobili u EU, a koliko u USA.
[ jesus alejandro @ 29.01.2008. 21:30 ] @
Citat:
Stefano: Sto se tice trgovine automobilima, pogotovu kod novih, marze su veoma male.



Silno gresis. Malopre sam ti napisao primer vezan sa Daciu Logan. Slican primer je bio sa Skodom Fabiom, citao sam u nekim novinama intervju sa vlasnikom Auto Cacka, koji je osuo drvlje i kamenje na pojedine vlasnike auto salona koji prodaju skodina vozilu u smislu "lose rade, a mnogo zaradjuju, nemoj da im to uskratim". E sad ako poddistributeri iliti vlasnici salona mnogo zaradjuju, sta god to znacilo, koliko onda zaradjuje gospodin Kole i njemu slicni ?
[ Miroslav Jeftić @ 29.01.2008. 22:21 ] @
Urađen je "split" teme o Jočiću. Možda nije ispalo baš najidealnije, ali mislim da se bila izdvojila jedna celina koja tamo nikako ne stoji, a koja može da nastavi svoj "život". Bolje ovako nego da sve bude zaključano, a tema o Jočiću "miriše" na katanac.
[ Emil Ranc @ 29.01.2008. 22:45 ] @
Moje mišljenje je da Vlada Srbije svoj obnovljeni vozni park treba da registruje u Vanuatuu, radi uštede.











[ Horvat @ 30.01.2008. 09:16 ] @
vi jos o miskovicu?

ako ti se ne svidja kako posluje miskovic - NE KUPUJ KOD NJEGA
ako ti se ne svidjaju njegove cene - NE KUPUJ KOD NJEGA
prosetaj 2 ulice dalje,provozaj se 10 km dalje ,ali NE KUPUJ KOD NJEGA

...ali...smrc...gde onda kupiti novu bembaru...smrc...U DRUGOJ DRZAVI,ako je kao sto kazete **** uvoz automobila i da vas prodavci deru,onda ce biti jeftinije da napolju kupite i uvezete [legalno - carina+porez] ali NE KUPUJ KOD NJEGA

i tako dalje i tako blize,ali NE KUPUJ KOD NJEGA

[Ovu poruku je menjao Gojko Vujovic dana 30.01.2008. u 12:59 GMT+1]
[ žutokljunac @ 30.01.2008. 11:40 ] @
Citat:
Vrlo jednostavno - nije tako isplativo kao što ti misliš.

Isplativije je prodavati pljeskavice i voziti kombi. Tu je lova.

edit: da ne zaboravim na dugme koje je kod kvačila i koje se pritiska pri taksiranju.
[ pctel @ 30.01.2008. 12:27 ] @
Citat:
aha . ajde ti meni objasni onda zasto ne uvozi niko te automobile a tolika je zarada? nece ljudi da zarade? mucno im?

Pre upustanja u diskusije na ekonomske teme potrebno je shvatiti znacenje par najosnovnjiih pojmova ekonomije. Ja cu danas da objasnim sta je to ZARADA

Da li onaj ko nesto nabavi za 20.000$ a proda za 40.000$ ima ZARADU 20.000$? Naravno da nema, da ima svi bi mi bili bogati. Zarada, ili kako se pravilnije kaze profit je razlika izmedju prodajne cene i troskova poslovanja. Troskovi su naprimer:
- cena placena dobavljacu
- cena transporta
- cena osiguranja transporta
- carina koja je 20% od zbira prethodna 3 troska
- spediterske usluge
- porez na dodatu vrednost koji je jednak 18% zbira prethodnih 5 troskova
- zakup poslovnog prostora
- komunalije (struja, voda, odrzavanje, telefon, internet, gradsko zenljiste, firmarina)
- osiguranje objekta i robe
- reklame i propagandni materijal
- plate za radnike (ne samo za prodavce, vec sve od cistacice do direktora)
- porez na dobit

Tek kad se sve ovo uzme u obzir, mozemo pricati o zaradi. Da ne detaljisem mnogo o svakom o navedenih troskova, ako se nesto napolju plati 20.000$ a ovde prodaje za 40.000$, onda zarada nije 100%, vec verovatno 5%-10%. A na pitanje zasto ljudi koji imaju pare ne pootvaraju salone automobila, odgovor je jasan - zato sto sa tim istim parama mogu da otvore 3 kafica i 5 pekara i "razbiju se" od para. A pritom, o cemu si vec pricao, sa 3 kafica i 5 pekara mnogo manje upadaju nezgodnim ljudima u oci, nego sa salonom automobila.
[ Sopocanac @ 30.01.2008. 15:59 ] @
odgovor venturi:

trziste je mesto gde se surecu ponuda i traznja, a monopolsko trziste je mesto gde je na strani ponude samo jedan ucesnik a na strani traznje puno ucesnika
monopolista je dakle jedini ponudjac na trzistu i kartel i moze da sam odredjuje cene kako zeli na osnovu elasticnosti trzisne traznje odredjuje cenu za koju proceni da ce mu doneti najvece prihode i dobit, to onda vodi u povecanje cena inflaciju
A U SRBIJI MONOPOLISTI SPONZORISU VLAST i na taj nacin ostvaruju privilegovani polozaj na trzistu a krajnju cenu toga placamo mi potrosaci.

to se najbolje moze videti na trzistu automobila. dok u normalnim drzavama imate maltene po 20 razlicitih firmi prodavaca i uvoznika jednog tipa automobila u srbiji je to skoro uvek samo jedna firma.

Recimo proizvodne programe vozila marke Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Porche, Audi, Honda, Chrysler, Toyota, Skoda - prodaje/uvozi iskljucivo jedna firma.

Na taj nacin oni ostvaruju privilegovani polozaj na trzistu , diktiraju cene i ostvaruju astronomske profite a na gubitku su iskljucivo sami gradjani nase zemlje.
[ Sopocanac @ 30.01.2008. 16:04 ] @
Citat:
Slobodno proveri koliko je tamo, koliko je u Evropi. I usput koliko koštaju japanski pa i nemački automobili u EU, a koliko u USA.


pa zasto srbija onda ne uvozi automobile iz USA ako su tamo najjeftiniji? zar smo mi toliko bogata drzava pa nam je svejedno dal je jedan isti auto 20.000 ili 30.000 eura?

ali ne nasa drzava je zavela sankcije na uvoz automobila iz amerike , al recimo predstavnistvo Chryslera u Beogradu moze da prodaje ista ta vozila marke Dodge, Jeep i Chrysler 50-100% vecoj ceni od njihove cene u Americi.

Poenta je da su oni to uradili da bi tome obezbedili monopol tj privilegovani polozaj na trzistu jer oni dobijaju deo profita od prodaje svakog vozila kroz tzv mito/reket/proviziju.
[ Sopocanac @ 30.01.2008. 16:14 ] @
Citat:
Pre upustanja u diskusije na ekonomske teme potrebno je shvatiti znacenje par najosnovnjiih pojmova ekonomije. Ja cu danas da objasnim sta je to ZARADA

Da li onaj ko nesto nabavi za 20.000$ a proda za 40.000$ ima ZARADU 20.000$? Naravno da nema, da ima svi bi mi bili bogati. Zarada, ili kako se pravilnije kaze profit je razlika izmedju prodajne cene i troskova poslovanja. Troskovi su naprimer:
- cena placena dobavljacu
- cena transporta
- cena osiguranja transporta
- carina koja je 20% od zbira prethodna 3 troska
- spediterske usluge
- porez na dodatu vrednost koji je jednak 18% zbira prethodnih 5 troskova
- zakup poslovnog prostora
- komunalije (struja, voda, odrzavanje, telefon, internet, gradsko zenljiste, firmarina)
- osiguranje objekta i robe
- reklame i propagandni materijal
- plate za radnike (ne samo za prodavce, vec sve od cistacice do direktora)
- porez na dobit

Tek kad se sve ovo uzme u obzir, mozemo pricati o zaradi. Da ne detaljisem mnogo o svakom o navedenih troskova, ako se nesto napolju plati 20.000$ a ovde prodaje za 40.000$, onda zarada nije 100%, vec verovatno 5%-10%. A na pitanje zasto ljudi koji imaju pare ne pootvaraju salone automobila, odgovor je jasan - zato sto sa tim istim parama mogu da otvore 3 kafica i 5 pekara i "razbiju se" od para. A pritom, o cemu si vec pricao, sa 3 kafica i 5 pekara mnogo manje upadaju nezgodnim ljudima u oci, nego sa salonom automobila.


da uzmemo vozilo marke Chrysler 300 za uporedni prikaz.

Cena tog vozila u maloprodaji je 25.000 dolara sto znaci da je u veleprodaji sigurno 10% niza tj nekih 22.000 dolara

Transport jednog automobila iz USA do Srbije kosta 1000 dolara u proseku stim sto na vecu kolicinu dobijes i jos bolje dilove. u tu cenu ulazi i cena osiguranja transporta

- na fakturisanu vrednost vozila od 22.000 dolara carina je 20% sto znaci 4400 dolara . TO znaci da vozilo zajedno sa transportom, ulaznom cenom i carinom kosta nekih 27.400 dolara. To je nekih 18.500 eura. Spediterske usluge su u proseku ne vise od 200 eura po autu .

To znaci da prodavac tj jedini uvoznik Chryslera ima ulaznu cenu od 18.500 eura a to isto vozilo prodaje po ceni od 40.000 eura

Neka su jos 5.000 eura na cenu vozila komunalije , plate radnika , zakup prostorija i ostali troskovi , znaci on na jednom vozilu ima profitnu marginu vecu od 50% tj zaradjuje minimum 16.500 eura. Za tu zaradu odprilike moze odmah da kupi novi automobil odmah u Detroitu i da ga doveze u Beograd :)
[ Horvat @ 30.01.2008. 17:18 ] @
svaka cast...
[ jesus alejandro @ 30.01.2008. 19:22 ] @
Citat:
Sopocanac: da uzmemo vozilo marke Chrysler 300 za uporedni prikaz.

Cena tog vozila u maloprodaji je 25.000 dolara sto znaci da je u veleprodaji sigurno 10% niza tj nekih 22.000 dolara

Transport jednog automobila iz USA do Srbije kosta 1000 dolara u proseku stim sto na vecu kolicinu dobijes i jos bolje dilove. u tu cenu ulazi i cena osiguranja transporta

- na fakturisanu vrednost vozila od 22.000 dolara carina je 20% sto znaci 4400 dolara . TO znaci da vozilo zajedno sa transportom, ulaznom cenom i carinom kosta nekih 27.400 dolara. To je nekih 18.500 eura. Spediterske usluge su u proseku ne vise od 200 eura po autu .

To znaci da prodavac tj jedini uvoznik Chryslera ima ulaznu cenu od 18.500 eura a to isto vozilo prodaje po ceni od 40.000 eura

Neka su jos 5.000 eura na cenu vozila komunalije , plate radnika , zakup prostorija i ostali troskovi , znaci on na jednom vozilu ima profitnu marginu vecu od 50% tj zaradjuje minimum 16.500 eura. Za tu zaradu odprilike moze odmah da kupi novi automobil odmah u Detroitu i da ga doveze u Beograd :)


Mozda ne bas najpreciznija racunica ali otprilike docarava zaradu uvoznika. Inace jedno vreme, a pretpostavljam da je to jos uvek aktuelno, po NOVOSTI OGLASI-ma su bili non stop oglasi za prodaju americkih vozila dopremljenih iz USA koje su uvozili pojedinci. Nasli ljudi svoju racunicu. Inace znam tipa koji je iz Nemacke uvozio Mercedese E klase, ove poslednje generacije i koji se nisu zadrzavali duze od par dana kod njega. Extra je obrtao lovu. Ako ih je brzao prodavao pretpostavljam da je to zbog toga sto je imao znacajno nizu cenu od uvoznika. A opet i pored toga je imao zaradu.
[ Sopocanac @ 31.01.2008. 08:37 ] @
Citat:
Mozda ne bas najpreciznija racunica ali otprilike docarava zaradu uvoznika. Inace jedno vreme, a pretpostavljam da je to jos uvek aktuelno, po NOVOSTI OGLASI-ma su bili non stop oglasi za prodaju americkih vozila dopremljenih iz USA koje su uvozili pojedinci. Nasli ljudi svoju racunicu. Inace znam tipa koji je iz Nemacke uvozio Mercedese E klase, ove poslednje generacije i koji se nisu zadrzavali duze od par dana kod njega. Extra je obrtao lovu. Ako ih je brzao prodavao pretpostavljam da je to zbog toga sto je imao znacajno nizu cenu od uvoznika. A opet i pored toga je imao zaradu.


tacno nekada su bili puni oglasi ljudi koji su dovozili/uvozili automobile iz USA i prodavali ih na nasem trzistu. Ta prodaja je isla i na korist samih prodavaca, koji su na taj nacin hranili svoje porodice , i samih kupaca, jer su se zbog konkurencije na trzistu automobila smanjivale krajnje cene istih, sto znaci da su sami kupci kupovali vozila po nizim cenama.

Danas je zbog obezbedjivanja monopola za tajkune koji su u sprezi sa vlascu tako nesto nemoguce.

Tacnije ne mozes kupiti automobil Chrysler 300 preko nekog uvoznika za 25000 eura , nego ga moras kupiti "od ovlascenog zastupnika" po ceni od 40.000 eura.

pa za vremena milosevica je vladao veci liberalizam na trzistu uvoza automobila nego sto je to danas pod demokratama. Tada doduse nije to bilo popularno resenje, jer je dolar bio jaci od nemacke marke za nekih 50% ali , opet si imao izbor i mogucnost , dok to sada nije slucaj.

Krajnju cenu ovakvog ponasanja placaju sami gradjani, sami potrosaci.

[ pctel @ 31.01.2008. 08:42 ] @
Citat:
Sopocanac: dok u normalnim drzavama imate maltene po 20 razlicitih firmi prodavaca i uvoznika jednog tipa automobila u srbiji je to skoro uvek samo jedna firma.

Jasno ti je valjda da mozes uporedjivati samo sa "normalnim zemljama" koje imaju otprilike jednak broj stanovnika, otprilike istu velicinu teritorije i pribliznu visinu prosecne plate. Jasno ti je zasto ne mozes praviti poredjenje sa drzavama koje imaju 10x vise stanovnika, 10x vecu teritoriju i 10x vecu prosecnu platu.
[ Ivan Dimkovic @ 31.01.2008. 08:46 ] @
Citat:
sopocanac
Tacnije ne mozes kupiti automobil Chrysler 300 preko nekog uvoznika za 25000 eura , nego ga moras kupiti "od ovlascenog zastupnika" po ceni od 40.000 eura.


Ne kontam, sta te tacno sprecava da organizujes kupovinu i transport Chryslera iz USA do Bremena, tamo uradis TÜV sertifikaciju za EU (zamenis svetla i sl...) i onda ga uvezes u Srbiju kao Euro X vozilo?
[ žutokljunac @ 31.01.2008. 08:47 ] @
Citat:
To znaci da prodavac tj jedini uvoznik Chryslera ima ulaznu cenu od 18.500 eura a to isto vozilo prodaje po ceni od 40.000 eura


@ pctel
Mislio sam da ćeš ovo da demantuješ i da obrazložiš svojih 5-10%, a ti opravdavaš monopol.
[ Ivan Dimkovic @ 31.01.2008. 08:50 ] @
Koji monopol?

Jel zabranjen uvoz Chryslera u Srbiju nekim dekretom osim jednoj firmi? Jel neko od vas to pokusao da uradi na propisan nacin?
[ žutokljunac @ 31.01.2008. 08:58 ] @
:)
Ivane, pa ti se šališ.
Znam da je poštenim ljudima teško to da shvate, da shvate kako se vodi BizMis u Srbiji, ne ide to ljudima u glavu, i meni je trebalo dosta vremena, misle sve je pošteno, sve je kao u knjigama, sve je to tržišna utakmica, fer... pa da pobedi pametniji, bolji, pošteniji, e moj Ivane...

Delta M beše, prvo generalni uvoznik za Nike i WV, pa se proširiše, uzeše sve, na foru, na kovertu, na poznanstvo, po seljačkoj liniji, onako partijski... e moj druže, blago tebi što živiš u Nemačkoj.

generalni uvoznik

* u SUC-u ( bivša Savezna uprava carina ) radilo je oko 3500 ljudi. Oko 80% sa Srednjom školom, bilo ih je dosta i sa osnovnom.... mi školovani carinici, sedeli, gledali u plafon, a kad se buniš, onda ti gedža kaže... evo ja nisam završio ni višu ni fakultet, pa radim... pa se onako seljački nasmeje, da omalovaži, ponizi...
Srbija je to moj druže.
[ Ivan Dimkovic @ 31.01.2008. 09:01 ] @
Ehm

Pitao sam, da ciiram:

Citat:

Ne kontam, sta te tacno sprecava da organizujes kupovinu i transport Chryslera iz USA do Bremena, tamo uradis TÜV sertifikaciju za EU (zamenis svetla i sl...) i onda ga uvezes u Srbiju kao Euro X vozilo?


Po racunici g-dina Sopocanca, i takav nacin je dosta jeftiniji od "Generalnog Uvoznika" pa mi nije jasno... gde skripi? ;-)
[ žutokljunac @ 31.01.2008. 09:15 ] @
Da, sve je to lepo, problem nastaje kada ga uvezeš u Srbiju. Evo na primer, mogu da ti postave nogu na svakom koraku ili koru od banane. Ti znaš šta u Srbiji znači kora od banane.

Jednom mi je jedan Ciganin lepo objasnio kako funkcioniše trgovina.
... " nabavim na kvantašu 500 kila banana, rasoredim na svih 5 tezgi koje držim, spustim cenu ispod nabavne, budem jedno 10-15 dana u gubitku, pozatvaram sve ostale, posle ostanem sam i formiram cenu višu i od cene po kojoj sam mislio da prodajem " ...

Vrlo prosto.

koverte... bele, plave... crveni telefoni...
[ Ivan Dimkovic @ 31.01.2008. 10:00 ] @
Cek cek...

Znaci ako ti uvezes Chrysler 300 i po Sopocancevoj racunici prodjes bezmalo duplo jeftinije nego da isti takav kupis u Beogradu, panduracija ima neki specijalni nacin da detektuje da tvoj Chrysler nije kupljen kod lokalnog velmoze?

Ili nesto propustam?
[ pctel @ 31.01.2008. 10:11 ] @
Citat:
Sopocanac: ali ne nasa drzava je zavela sankcije na uvoz automobila iz amerike , al recimo predstavnistvo Chryslera u Beogradu moze da prodaje ista ta vozila marke Dodge, Jeep i Chrysler 50-100% vecoj ceni od njihove cene u Americi.

Ja ne znam o cemu govoris. Ne znam ko tebi brani da pribavis sve neophodnu dokumentaciju (koja se ne dobija u Srbiji vec u EU) i bavis se uvozom americkih automobila. Mislim da neces jer to trenutno uopste nije tako isplativ posao. Velike firme mogu da dozvole sebi da otvore predstavnistvo i da posluju sa planiranim gubitkom, zato sto to sve lepo utice na imidz kompanije, nije isto da li neko stavi na sajtu podatak da ima predstavnistva u 10 ili u trocifrenom broju zemalja, u drugom slucaju deluje kao mnogo ozbiljnija kompanija.

Citat:
Cena tog vozila u maloprodaji je 25.000 dolara sto znaci da je u veleprodaji sigurno 10% niza tj nekih 22.000 dolara

Transport jednog automobila iz USA do Srbije kosta 1000 dolara u proseku stim sto na vecu kolicinu dobijes i jos bolje dilove. u tu cenu ulazi i cena osiguranja transporta

- na fakturisanu vrednost vozila od 22.000 dolara carina je 20% sto znaci 4400 dolara . TO znaci da vozilo zajedno sa transportom, ulaznom cenom i carinom kosta nekih 27.400 dolara. To je nekih 18.500 eura. Spediterske usluge su u proseku ne vise od 200 eura po autu .

To znaci da prodavac tj jedini uvoznik Chryslera ima ulaznu cenu od 18.500 eura a to isto vozilo prodaje po ceni od 40.000 eura

Ja sam pokusao da ti objasnim, ali ti ocigledno ne zelis da shvatis. Prvo, carina se obracunava ne na fakturisanu vrednost vec na to + prevoz i osiguranje, tako da cena sa carinom izadje 27.600$. Ako cemo vec da cepidlacimo, na razlici kupovnog/prodajnog kursa $ + oscilacijama kursa + transferu novca izgubi se ~4%, tako da cenu treba racunati kao 28.700$. OK, spediterske usluge, znaci, 28.900$. PDV treba platiti odmah prilikom uvoza, znaci 34.100$ znaci oko 23.000 EUR-a. Za opremanje jednog salona + magacina + robu koja je tek narucena + obrtna sredstva potrebno je ~1 milion $$$. Mesecno se proda mozda ~10 americkih automobila po 40.000 EUR-a. Znaci, razlkika u ceni je (40.000-23.000)/1.18 x 10 = 144.000 EUR-a.

A sada ostali troskovi:
- zakup poslovnog prostora, za autosalon na lepom mestu iznosi oko 20.000 EUR-a.
- struja, voda, telefon, takse i pripadajuce komunalije za takvu firmu su minimum 5.000 EUR-a.
- osiguranje objekta i robe bi od poplave, pozara, kradje, pljacke i ostecenja bi bilo otprilike 10.000 EUR-a
- marketing troskovi minimum 20.000 EUR-a
- plate + pripadajuci nameti 10.000 EUR-a
-------------------------------------------
Kad se sve to sabere pa pduzme, ispada da je neoporezovana dobit 79.000 EUR-a. Kad se skine porez, to je oko 65.000 EUR-a. Mislim, nije to tako lose, ali to je 6,5% vrednosti investicije mesecno, sto je takodje lepa zarada ali nista neuobicajeno visoka - kafic, pekara ili recimo banka, imaju dosta vise od toga.

Mada, mislim da mlatimo praznu slamu. Ako je sve zaista tako kao sto kazes, onda iyvoli, uvozi po jedan automobil mesecno - sa tako malim prometom niko nece da te dira, a posle par godina ces se obogatiti!

Citat:
Ako ih je brzao prodavao pretpostavljam da je to zbog toga sto je imao znacajno nizu cenu od uvoznika. A opet i pored toga je imao zaradu.

Uvek i u svakom poslu ako radis nesto "sa strane" mozes da ponudis nizu cenu od uvoznika i da ti se to isplati (ne racunajuci malverzacije sa mobilnim telefonima skinutim sa mreze i automobilima skinutim sa osiguranja gde je to ocigledno). Takvi sitni individualni uvoznici ne placaju ni zakup prostora, ni nekakve komunalije, niti marketing, niti plate i poreze. Nemaju ni osiguranje, vec rade sa pretpostavkom da se nista lose nece desiti. Neki naprave neki kiks i propadnu, ali vecina napravi neke pare od toga.
[ žutokljunac @ 31.01.2008. 10:13 ] @
Pričamo o firmi koja je generalni uvoznik određenog brenda. Ne o fizičkom licu koje automobil kupuje u inostranstvu i plaća sve dažbinske i fiskalne prihode. Probaj da uvezeš više novih automobila određenog proizvođača. Naravno, novih. Probaj da ih staviš u dalju prodaju. Valjda postoji pojam gen. uvoznika ili franšize.
A taj sitniji biznis ili uvoz polovnjaka ljudi rade. S´tim da i tu ima problema... na primer mogu da ti naplate ležerinu na terminalu koliko im se ćefne.
[ žutokljunac @ 31.01.2008. 10:26 ] @
Piroćanac nije znao da u carinsku osnovicu ulaze i troškovi transporta, špedicije, osiguranja... kao i da se svi ti zbirni troškovi uzimaju kao poreska osnovica na koju se obračunava PDV, ali svejedno, to i dalje nije bitno promenilo nabavnu ( manipulativnu ) cenu, jer je i po tvojoj računici ispalalo 23s€ / 40s€ a sa ostalim troškovima se ne slažem.
[ boccio @ 31.01.2008. 10:32 ] @
Citat:
žutokljunac: Pričamo o firmi koja je generalni uvoznik određenog brenda. Ne o fizičkom licu koje automobil kupuje u inostranstvu i plaća sve dažbinske i fiskalne prihode.


Znas kako, u uvoz automobila se ne razumem bas previse ali ono u sta se razumem i sto svakodnevno gledam jeste da ljudi cesu dupe i samo vicu "drzava je k****", "ovo je s*****", "ma nema sanse da tu posten covek nesto moze, sve lopovi" i slicno... Gde je Lesli, ovo je tema ko bombonica za njega :)))

Ja ti tvrdim da ako udjes u taj posao i ne prodajes vise od 20-30 Chryslera mesecno, odnosno ne obrces preko cirka milion evra neces nikom specijalno zapasti za oko pa da se "okliznes o bananu". A sebi ces omoguciti izuzetno pristojan zivot. Priznajem, ako bi uleteo pare, dampovao cenu i vrteo par miliona (sto uopste nije nerealno), solidno je velika mogucnost da bi neka banana nasla put do tebe, na kraju krajeva ovo je ipak zemlja mafije :)

Dakle, ako vec nemas cash-a, digni kredit za mala i srednja preduzeca, investiraj oko $40-50K u prvih par automobila, doteraj.... Koliko vidim, prodaces na keca zbog sjajne cene - odradi dva do tri mesecno i eto tebi prihoda tj. plate od 10-15 hiljada evra. Svemirski za tebe, a opet premalo da nekom zapadnes za oko.


Bas me zanima sta ce sad biti problem...
[ pctel @ 31.01.2008. 10:39 ] @
Citat:
Pričamo o firmi koja je generalni uvoznik određenog brenda. Ne o fizičkom licu koje automobil kupuje u inostranstvu i plaća sve dažbinske i fiskalne prihode. Probaj da uvezeš više novih automobila određenog proizvođača. Naravno, novih. Probaj da ih staviš u dalju prodaju. Valjda postoji pojam gen. uvoznika ili franšize.

Ne razumem sta hoces da kazes. Da ako se nesko proglasi za generalnog, ostali ne smeju to da uvoze?! Ne postoje ogranicenja uvoya, izuzev za oruzje i lekove, naftne derivate i ne znam da li za jos nesto sto sam zaboravio. Sto se automobila odredjenog proizvodjaca tice, ja koji imam bilo kakvu firmu mogu da carinim bilo koju kolicinu automobila odredjenog proizvodjaca, nebitno da li oni imaju ili nemaju "generalne".
[ Horvat @ 31.01.2008. 10:42 ] @
pa ako imas love,ako sve legalno odradis sa chryslerom moze ti miskovic svirati pod rep

dosta vise "straha"
[ Miroslav Jeftić @ 31.01.2008. 10:50 ] @
Mislim da Mišković ne radi Chrysler-a. Inače, što kaže pctel, neka proba čovek i neka digne neki kredit, možda se i iznenadi kad vidi da zarada nije onakva kakvu je zamislio. Ja prvi (i da imam para) ne bih u životu kupio Chrysler-a ili bilo kog drugog "amerikanca".
[ žutokljunac @ 31.01.2008. 10:58 ] @
Čekaj, ti se slažeš sa pctel-om da ovo nije isplativ posao, a meni nešto predočavaš. :)
Boki, to se i radi, samo što priliv novca nije takav,a posebna priča je lizing.

pctel, a da probaš da definišeš pojmove generalnog uvoznika, distributera? Šta sada hoćeš da kažeš? Da mogu da otvorim firmu koja će se legalno baviti uvozom bilo kojeg brenda, a da taj brand već ima svog ovlašćenog uvoznika, dilera. Uvoznik - distributer - serviser. Pa zašto se onda daje takav povlašten status i zašto se daje franšiza. Zašto bi se onda to pravo uopšte prodavalo?

[ boccio @ 31.01.2008. 11:14 ] @
Citat:
žutokljunac:Šta sada hoćeš da kažeš? Da mogu da otvorim firmu koja će se legalno baviti uvozom bilo kojeg brenda, a da taj brand već ima svog ovlašćenog uvoznika, dilera.

Da, apsolutno. Ko sme to da ti zabrani?

Citat:
žutokljunac:Pa zašto se onda daje takav povlašten status i zašto se daje franšiza. Zašto bi se onda to pravo uopšte prodavalo?

Nije to fransiza ni blizu, a nije ni specijalno povlascen status. Za detalje ne mogu da pricam, nisam pravnik, ali realno status "distributera" odnosno "ovlascenog blabla" nije nikakva posebna cast i privilegija... Malo se to kod nas naduvalo.

Citat:
žutokljunac:
Boki, to se i radi, samo što priliv novca nije takav,a posebna priča je lizing.

Cek, sad mi tek nista nije jasno. Krenulo se od ove teze:
Citat:

To znaci da prodavac tj jedini uvoznik Chryslera ima ulaznu cenu od 18.500 eura a to isto vozilo prodaje po ceni od 40.000 eura

Neka su jos 5.000 eura na cenu vozila komunalije , plate radnika , zakup prostorija i ostali troskovi , znaci on na jednom vozilu ima profitnu marginu vecu od 50% tj zaradjuje minimum 16.500 eura. Za tu zaradu odprilike moze odmah da kupi novi automobil odmah u Detroitu i da ga doveze u Beograd :)

Ja sam uzeo da "posteni" uvoznik zaradi duplo manje po prodatom primerku, a sad ispada da ne moze bas ni takav priliv novca :) A tek lizing... Znaci nije bas lagana ta prica toliko, ispade na kraju :)
[ žutokljunac @ 31.01.2008. 11:30 ] @
Ne, nego nije lagano ući u tu priču. Posle toga se postavlja pitanje koliko ćeš u istoj ostati. A na kraju koliko će biti dugačak štap na kojem ću držati gaće. Princip banana primenjiv je i na automobilima, ali ne zbog neisplativosti posla već zbog monopola, svih regulatornih instrumentata koje pojedinci drže u svojim rukama, i bla bla čega sve ne.

Par crtica o franšiznom poslovanju. Mrzi me da guglam, ali, da bih imao mogućnost da tako poslujem, to pravo moram kupiti od davaoca franšize, a on je taj isti koji mi to pravo prodaje, :) u protivnom ja taj brend ne mogu da zastupam. Dotakao sam se franšize jer sam pročitao da i Delta funkcioniše u mnogim slučajevima baš po tom principu.
[ pctel @ 31.01.2008. 11:41 ] @
Citat:
žutokljunac: Šta sada hoćeš da kažeš? Da mogu da otvorim firmu koja će se legalno baviti uvozom bilo kojeg brenda, a da taj brand već ima svog ovlašćenog uvoznika, dilera. Uvoznik - distributer - serviser.


Apsolutno. Jedino sto neces biti na sajtu proizvodjaca i ako se neko obrati proizvodjacu sa pitanjem da li si ti pouzdan, dobice odgovor da nisi i da treba da se javi ovlascenom distributeru. Onda na primer, imas one garancije do odredjene kilometraze, generalni uvoznik to moze da pogleda, pozove fabriku telefonom i zavrsi za dan-dva, a ti moras da teras tamo gde si kupio, pa da onaj od koga si kupio pogleda, pa da zove fabriku, pa ti dobijes odgovor za par dana i tek onda mozes da nastavis razgovor sa svojim kupcem o tome. Otpriliek to bi bile sve razlike. I, da, ako ti lose ide posao, ti neces dobiti pare za pokrivanje troskova od proizvodjaca, neces dopbiti ni pomoc oko reklamne kampanje... zbog toga je dobro biti generalni a ne zato sto postoji i najmanja zakonska prepreka protiv konkurencije.

Sve ovo ti pricam iz licnog iskustva - uvozio sam razne kompjuterske brendove koji su imali generalne zastupnike bez i najmanjeg problema. Bilo je cak i par telefonskih poziva gde su generalni zvali da mi kazu da to nije lepo, da nije dobro ni za njih ni za mene, da ce mi dati specijalne uslove i cene kao u inostranstvu, ako prestanem da im narusavam ugled nizim cenama i da je bolje da saradjuejmo nego da ratujemo (ne misli se na rat vatrenim oruzjem vec na legalna sredstva trzisne borbe).
[ Ivan Dimkovic @ 31.01.2008. 11:45 ] @
Citat:
Zutokljunac
Par crtica o franšiznom poslovanju. Mrzi me da guglam, ali, da bih imao mogućnost da tako poslujem, to pravo moram kupiti od davaoca franšize, a on je taj isti koji mi to pravo prodaje, :) u protivnom ja taj brend ne mogu da zastupam. Dotakao sam se franšize jer sam pročitao da i Delta funkcioniše u mnogim slučajevima baš po tom principu.


Nemojmo mi ovde brkati pojmove - jedno je fransiza, tipa McDonald's gde je jasno da ne mozes otvoriti "svoj" McDonald's a drugo je prodaja automobila gde je Chrysler firma koja ne daje nikakve fransize vec prodaje automobile bilo kome ko zeli da ih plati - na malo, veliko, za preprodaju - nebitno.

Ne postoji nista sto tebe sprecava da prodajes Chrysler i pored "ovlascenog distributera" - ono sto "ovlasceni distributer" mozda ima, a ti nemas - je pravo da obavlja servis kao originalni partner i sl... sto svakako tebi moze da umanji konkurentnost, ali nikako i da te spreci da ta kola prodajes, ako ima ko da ih kupi.

E sad, druga je stvar ako "ovlasceni distributer" ima fizioterapeute koje ce da posalje da ti ponude tretman za kosti, ali to vec spada u nesto drugo, a ne zakon, a kao sto Boccio rece, sa prodajom 10-tak automobila mesecno tesko da ces da zapadnes za oko fizioterapeutima :)
[ Stefano @ 31.01.2008. 12:24 ] @
Sopocanac, imas pricu, ali ta prica je cisto lupetanje. Moj prethodni post nisi ni procitao, a tamo sam ti objasnio gde je zarada kod prodaje novih automobila.

Ivane, nije klasicna fransiza sto se tice automobila, ali jedan tip fransize jeste. S'obzirom da ne moze svako na svom prodajnom salonu da napise BMW i da dobije mogucnost koriscenja tog imena, logotipa i nacina prodaje.

Poenta ove diskusije je ta da:
1. svako moze da uveze auto iz USA ako u Evropi dobije TUV serifikat i euro normu
2. automobili Chrysler u Evropi su skuplji nego u USA s'obzirom da su to modeli za Evropsko trziste sa raznim izmenama (recimo pocev od cajgera koji je u km/h a ne u miljama, do nekih delova u motoru), i u celoj Evropi su znatno skuplji nego u USA
3. Sopocanac ako podigne kredit sa MSP moze se okusati u poslu uvoza i preprodaje automobila i javiti nam rezultate iz prve ruke
4. marze kod prodaje novih automobila su male, a prava zarada je na postprodajnim uslugama
[ Horvat @ 31.01.2008. 12:34 ] @
nemojte tako,miskovic je kriv i tacka
nema tu daljeg raspravljanja
sve je to zavera 8)

p.s. ako neko ima love/mogucnosti da digne kredit,nek kontaktira proizvodjaca i s njim raspravi
a ne tu da od nekog straha i ko zna cega samo tupi da to ne moze jer eto,miskovic je "generalni distributer"
[ Stefano @ 31.01.2008. 12:39 ] @
I sto se tice price oko "klizanja na koru od banane". Pa niko vas ne sprecava da i vi trazite veze u politickom establismentu pa vam se to nece desiti. Jeste da zvuci surovo, ali ja se ne uvijam, nego kazem direktno ono sto mislim. U svakom slucaju niko vam ne moze zabraniti ni anonimno poslovanje preko neke strane firme, tako da niko nece znati da ste vi vlasnik, ni niko nece vas juriti. Jos ako je firma iz EU, a ne offshore kombinacija imacete i bolji tretman kao strani ulagac, verujte znam sta pricam.
[ smeshko @ 31.01.2008. 12:40 ] @
4. marze kod prodaje novih automobila su male, a prava zarada je na postprodajnim uslugama

Hi hi male marze :) pa mozda su manje nego u prehrambenoj prodavnici ali nije isto 15% na 100din i na 30000e.

A sto se prodaje tice mozez da radis neku levu varijantu, a da bi bio ovlasceni diler moras da ispunjavas odredjene uslove............
[ Ivan Dimkovic @ 31.01.2008. 12:47 ] @
Citat:
Stefano
Ivane, nije klasicna fransiza sto se tice automobila, ali jedan tip fransize jeste. S'obzirom da ne moze svako na svom prodajnom salonu da napise BMW i da dobije mogucnost koriscenja tog imena, logotipa i nacina prodaje.


Da, ali te to ne sprecava da prodajes BMW i bez ogromnog BMW logoa i imena "Ovlasceni BMW distributer"

Ono sto mnogi ne shvataju je da tu ne postoje neka specijalna pravila koja nekog drugog ogranicavaju - vec cista dinamika trzista. "Ovlasceni diler" je neko ko je u stanju da kupi mnogo tih vozila po jako niskoj ceni i ko se za to zalozio sa ulaganjem u usluge ovlascenog servisa, itd...

Vrlo je tesko ubiti velikog distributera u ceni - mnogi se varaju ako misle da je sve sto treba da urade da odu do USA, kupe 10-tak automobila i dovuku ih brodom do Evrope...

- Sta cete sa garancijom i servisom? Kad kupite kola kod ovlascenog distributera dobijate garanciju i dodatne pogodnosti kod servisa?
- Sta cete sa finansijskim uslugama koje veliki distributeri nude? Malo ko ce da kupi auto od 30-40 hiljada EUR sa kesom, vecina njih ce da ide na lizing varijantu
- Sta cete sa imidzom uopste? Nisam siguran da cu da poverim 30-40 hiljada EUR "Ziki sa Mirijeva dileru Krajslera" i da za godinu dana nemam kome da se zalim sto nesto ne radi
- Sta cete kada zelite da prodate taj vas auto? USA automobili u Evropi daleko vise gube vrednost upotrebom, i postoji debela sansa da necete lako moci da ga prodate a i kada ga prodajte racunajte na solidan gubitak. Da ste auto kupili kod ovlascenog dilera na lizing, samo treba da ga dovezete nazad i uzmete novi

Upravo su ovi gore razlozi sto cak i u Nemackoj ne vidjam bas puno USA automobila - jesu u DE automobili skuplji 2x nego u USA a Nemci i nemaju bas problem da skoknu do USA i kupe sta god, ali to vecini nije bitno jer kola uzima na lizing i menja ih svake 3-4 godine, za sta mi onda treba pouzdan prodavac, obavezna garancija i servis - a cena auta i nije toliko presudna jer lizingom ti i ovako i onako ne finansiras cenu auta vec pad njegove vrednosti za 3 godine.

Jebi ga - da kupis kola u USA treba da iskasljes pare u kesu i da zaboravis na garanciju i na pogodnosti ovlascenog servisa... Jos kad ti crkne USA auto pripremi se da budes odran na svakom koraku kad nesto treba da se popravi + naravno, zaboravi na dobru cenu kada ga prodajes. Lizing ne mozes da imas, pa ce sva steta od prevelikog gubitka vrednosti pasti na tvoj novcanik.

Nije bas to tako jeftino kao sto neki misle.
[ Sopocanac @ 31.01.2008. 13:43 ] @
drugari mozete vi da lupate kolko hocete cinjenica je da je maloprodajna vrednost vozila marke Chrysler 300 u Americi 25.000 dolara iliti 17.500 eura dok je u Srbiji maloprodajna vrednsot tog vozila 46.000 eura sa carinom . Prvo sam mislio da je 40.000 ali Chrysler 300 sa motorom od 3.6L kosta kod domaceg uvozniak ne 40.000 vec 46.000 eura sa carinom . Ko ne veruje u sve to moze da se uveri i sam ako klikne na navedeni link

http://www.chrysler.co.yu/chr-cenovnik.pdf

Sve u svemu pojedinci kao pctel i Stefano su ovde prikazali elementarno neznanje a ja stvarno nemam vremena da izigravam uciteljicu i da ih ucim osnovnim stvarima. Ja sam inace zavrsio visu skolu za carinsko poslovanje, imam firmu koja se bavi uvozom tako da se sigurno razumem u ovu problematiku bolje nego vecina diskutanata. Uvozio sam u par navrata automobile iz Amerike, i to pre 2005 godine, poznajem ljude koji su bili najjaci uvoznici u ovoj zemlji vozila iz Amerike i svi oni su do jednoga nakon 2005 godine i donosenja one uredbe stavili katanac u bravu i ne bave se vise tim poslom . Ne zato sto se ne isplati, isplati se nikad bolje , vec zato sto je drzava uvela embargo i dozvolila uvoz iz amerike kao privilegiju za par "njihovih ljudi" sa firmama.

Nece biti da smo svi mi koji smo se bavili tim poslom glupi - a jedino stefano i pctel i ovaj trneutni uvoznik chryslera - pameti.

Uostalom eto pokusajte vi sami tako nesto da uradite, pa ako uspete

ja sam sto sam imao na ovoj temi rekao , a dalju diskusiju prepustam ostalima koji imaju nesto o ovome da kazu.
[ boccio @ 31.01.2008. 14:34 ] @
Prijatelju...

http://www.chrysler.de/pdf/300c.download.pdf

Znaci i u Nemackoj uvozi par "njihovih ljudi" sa firmama, a? :) Mislim, daleko od toga da branim nase hohstaplere, ali je podjednako glupo kriviti drzavu za neke stvari koje vezu sa vezom nemaju... Iskuliraj se vise, te ti smeta registracija i tablice, te ti smeta cena uvoza, stalno ti bre nesto smeta u zivotu...
[ Horvat @ 31.01.2008. 14:57 ] @
ti si baaas zapeo za chrysler :)

pa zamisli,od 10 mill ljudi, 0,0001% zeli da kupi chrysler ... sto dolazi do osnova ekonomije "cenu formira ponuda i potraznja" - ponuda nije velika,a tek potraznja je mala...nema dalje rasprave u vezi chryslera
[ pctel @ 31.01.2008. 15:39 ] @
Citat:
Ja sam inace zavrsio visu skolu za carinsko poslovanje, imam firmu koja se bavi uvozom tako da se sigurno razumem u ovu problematiku bolje nego vecina diskutanata.

Ok, ti onda sigurno znas zasto ja mogu ono sto ja ne znam zasto mogu ali znam da mogu - kad uvozim nesto sto je neko pre mene vec uvozio, ne moram da pribavljam svu onu dokumentaciju tipa ateste i tako to, vec se pozovem na uvoznu dozvolu koju je taj pre mene dobio, a koja se za 5 minuta pronadje u carinskoj dokumentaciji. Ja sam ovu pogodnost uveliko koristio kad god sam nesto uvozio i uvek sam to zavrsavao brze i lakse nego generalni/ovlasceni kad to radi prvi put. Jednostavno napises uvoz je dozvoljen po resenju tom i tom koje je datuma tog i tog izdato firmi toj i toj. Kad bih se bavio uvozom automobila (za sta nemam ni para ni volje) mnogo lakse bi mi bilo da uvezem nesto za sta je "drzava dozvolila uvoz iz amerike kao privilegiju za par "njihovih ljudi" sa firmama", nego za nesto sto ja prvi treba da uvezem u Srbiju.

Citat:
ja sam sto sam imao na ovoj temi rekao , a dalju diskusiju prepustam ostalima koji imaju nesto o ovome da kazu.

pametno sto si se povukao sa diskusije, sramota je ako ja skoro pa totalni laik uspem da dokazem tvoje totalno neznanje na pojedine teme koje bi trebale da su tvoja specijalnost.

Citat:
Horvat: ti si baaas zapeo za chrysler :)

pa zamisli,od 10 mill ljudi, 0,0001% zeli da kupi chrysler ... sto dolazi do osnova ekonomije "cenu formira ponuda i potraznja" - ponuda nije velika,a tek potraznja je mala...nema dalje rasprave u vezi chryslera
Tacno tako. Nasao covek bas sa kojom ce zemljom da nas poredi kad je u pitanju Krajsler...
[ Stefano @ 31.01.2008. 16:54 ] @
Citat:
Sve u svemu pojedinci kao pctel i Stefano su ovde prikazali elementarno neznanje a ja stvarno nemam vremena da izigravam uciteljicu i da ih ucim osnovnim stvarima.

OK. hajde po stavkama mi navedi u cemu sam pogresio. Znaci stavka po stavka. Nemoj onu foru nemam vremena i slicno, posto to kod mene ne pali. Dokazi da sam pogresio crno na belo pa cemo nastaviti razgovor.

Citat:
Da, ali te to ne sprecava da prodajes BMW i bez ogromnog BMW logoa i imena "Ovlasceni BMW distributer"

Naravno slazem se. Jedino sto ti renome tada nece biti kao da si ovlasceni BMW distributer, ali je sasvim realna opcija.
[ Miroslav Jeftić @ 31.01.2008. 18:03 ] @
Zanimljivo da si se "zalepio" za 300C koji je najskuplji model, dok ako pogledamo neki običniji model možemo videti da je kod nas Chrysler Sebring oko 22 000€, što je jeftinije nego VW Pasat i slična konkurencija. U SAD-u je taj model nekih 20 000$ što nije ni blizu tako drastična razlika kao kod 300C, kojeg godišnje kod nas prodaju verovatno jednocifren broj, ako i toliko.
[ Sopocanac @ 31.01.2008. 18:26 ] @
Jefticu uopste se ja nisam zalepio za model 300 eto izaberi koji god drugi hoces model i videces da je situacija identicna.

Jos na sve to dodaj da domaci Chrysler Diler prodaje modele ne iz 2008 godine VEC IZ 2006!

Tako barem pise u njihovom cenovniku na http://www.chrysler.co.yu/chr-cenovnik.pdf

Samo cu da te podsetim da u Americi proslogodisnji modeli vozila, kad izadje novi, bez obzira sto nisu prodati idu i do 30% nize od svoje dotadasnje cene. Sto znaci da ih firma koja prodaje Chrysler vozila u nasoj zemlji kupuje stare proslogodisnje modele po sigurno 30% nizoj ceni od one standardne cene za modele za 2008 godinu pa ih posle prodaje , te modele za 2006 duplo skuplje od modela za 2008 godinu.

Evo da uzmemo da uporedimo Jeep Grand Cherokee.

Osnovni model ovog automobila Jeep Grand Cherokee Laredo sa motorom od 4.7L kosta sa carinom 39.000 eura

Izvor : http://www.jeep.chrysler.co.yu/jeep-cenovnik.pdf

Istovremeno cena istoimenog modela u Americi iznosi 29.000 dolara. 29.000 dolara je nekih 20.000 eura . Jos racunajte da ako pomenuta vozila placate u kesu tu mozete dobiti jos 10% dodatnog popusta, jer 90% kupaca u americi vozila kupuje na kredit ili lizing. Veoma retko neko u americi kupuje vozilo za kes. Pomenuto vozilo kupljeno od veleprodavca sa recimo 10% nizom cenom od maloprodajne , placenim prevozom i carinom, spedicijom iznosi ugrubo 23.000 eura. A kod na se pomenuto vozilo prodaje za 39.000 eura? mala razlika zar ne? Tricavih 16.000 eura

Ljudi su kod nas nas zalost veoma ekonomski needukovani. Vecina smatra da im treba neka posebna dozvola od proizvodjaca neke robe da bi je prodavali na nekom trzistu. A u stvari sve sto je potrebno jeste da tu robu kupe preko svoje firme , uvezu i legalno stave u promet. Nikakve dozvole , ovlascenja, fransize nisu potrebne.
[ bkaradzic @ 31.01.2008. 18:43 ] @
Citat:
Samo cu da te podsetim da u Americi proslogodisnji modeli vozila, kad izadje novi, bez obzira sto nisu prodati idu i do 30% nize od svoje dotadasnje cene.

Netačno. Tačno je da cena ide na dole, ali najniža cena po kojoj možeš kupiti auto je tzv. invoice. Razlika između MSRP i invoice cene nije 30%. Možda te u dileršipu ubede da je cena manja za 30% (npr. nabace ti kredit sa višom kamatom i kaznom ako kredit otplatiš pre vremena), ali kada baciš sve na papir videćeš da to nije tako.
Citat:
Jos racunajte da ako pomenuta vozila placate u kesu tu mozete dobiti jos 10% dodatnog popusta, jer 90% kupaca u americi vozila kupuje na kredit ili lizing.

Netačno. Jedina razlika između plaćanja u kešu i kredita je tzv. financing fee koji je obično oko $500.
[ boccio @ 31.01.2008. 19:02 ] @
@Sopocanac:

Druze, ti uporno, svesno i sistematski ignorises najbitniju cinjenicu u celoj ovoj diskusiji.

Prestani da uporedjujes cene USA automobila na domacem terenu (tj. USA) i Srbiji. Ako hoces da pravis paralelu, uporedi cene u USA i Evropi. A tek onda povuci paralelu izmedju cena USA modela u ostatku Evrope i Srbiji. Pa ako tu nadjes takve razlike u cenama, onda mozes da pricas o tome da su domaci distributeri hohstapleri koji se ugradjuju 4000%.

Ja sam ti u prethodnom postu lepo dao link na cenovnik Chryslera u Nemackoj, gde se vidi da tamo kosta skoro identicno kao u Srbiji. Gde je onda tu problem? Jel i Nemci imaju svog Miskovica? Pa oni su barem slobodno trziste bez mafije, zar mislis da se tamo neki pametnjakovic ne bi dosetio da uvozi 300C iz USA proslogodisnji sa 30% popusta za smesne pare, ponudi jeftinije od cena koje su na chrysler.de i napravi bogatstvo??? Da nece njemu mozda neki kostolomci da prete?

Daj bre malo realnosti...

Cene novih automobila u Srbiji su u rangu ostalih zemalja Evrope, ali su problem katastrofalno losi uslovi kredita/lizinga (jezive kamate)... Ali to je vec potpuno druga tema.

[ žutokljunac @ 31.01.2008. 19:02 ] @
Citat:
Sve ovo ti pricam iz licnog iskustva - uvozio sam razne kompjuterske brendove koji su imali generalne zastupnike bez i najmanjeg problema.


Ok, verujem na reč. Zaista ne znam kako je to pravno regulisano, međutim kod franšize sam siguran da se ona ne deli tako olako kao zastupništvo. Pravila su jasno precizirana. Nisam ni pravio paralelu između ova dva načina distribucije, već rekao da sam pročitao da i Delta tako posluje.
U raspravu sam ušao jer se tvrdi da posao uvoza automobila nije isplativ, sa čime se ne slažem jer se i monopol ne mora ostvariti time što ćete biti jedini distributer na tržištu, već se on može ostvariti i time što imate raširenu i razrađenu prodajnu mrežu ( koja je stečena u mutnim vremenima na brz i čudan način ), prodajne prostore na atraktivnim lokacijama, poznanstva sa političarima / carinicima / ljudima iz privredne komore/ truć, zatim time što ne dozvoljavate konkurenciji da uđe u posao na načine koje ne moraju biti kora od banane već mogu biti daleko suptilniji, a to se sve radi. Drugo, ovo nije tržište od 50 miliona već od 8, tako da tu nema mesta za većim brojem distributera istog proizvoda, tj. teško će se konkurent pozicionirati na tržištu kada protiv sebe ima nekoga ko je već zauzeo dobru poziciju. Druga je stvar ako proizvođač proceni da to nije slučaj, Zaista nisam video da na primer jedan BMW radi nekoliko distributera,već mi je zapalo za oko da motocikle radi distributer koji je pre upravo radio distribuciju automobila ( Radulović ), a da je njegovo mesto preuzeo ovaj jači, koji je prošle godine prodao preko 500 jedinica. Ne bih smeo da se zakunem da je on preuzeo njegovo mesto jer taj posao nije isplativ.
[ Horvat @ 31.01.2008. 19:06 ] @
ti oooopet o krajzleru...pa s tobom se ne moze ni komunicirati,bas imas ulare...
[ Sopocanac @ 31.01.2008. 19:40 ] @
Citat:
Druze, ti uporno, svesno i sistematski ignorises najbitniju cinjenicu u celoj ovoj diskusiji.

Prestani da uporedjujes cene USA automobila na domacem terenu (tj. USA) i Srbiji. Ako hoces da pravis paralelu, uporedi cene u USA i Evropi. A tek onda povuci paralelu izmedju cena USA modela u ostatku Evrope i Srbiji. Pa ako tu nadjes takve razlike u cenama, onda mozes da pricas o tome da su domaci distributeri hohstapleri koji se ugradjuju 4000%.

Ja sam ti u prethodnom postu lepo dao link na cenovnik Chryslera u Nemackoj, gde se vidi da tamo kosta skoro identicno kao u Srbiji. Gde je onda tu problem? Jel i Nemci imaju svog Miskovica? Pa oni su barem slobodno trziste bez mafije, zar mislis da se tamo neki pametnjakovic ne bi dosetio da uvozi 300C iz USA proslogodisnji sa 30% popusta za smesne pare, ponudi jeftinije od cena koje su na chrysler.de i napravi bogatstvo??? Da nece njemu mozda neki kostolomci da prete?

Daj bre malo realnosti...

Cene novih automobila u Srbiji su u rangu ostalih zemalja Evrope, ali su problem katastrofalno losi uslovi kredita/lizinga (jezive kamate)... Ali to je vec potpuno druga tema.


prijatelju zasto bih to radio? pa ja uporedjujem cene americkih marki automobila koja se prodaje u nasoj zemlji sa cenam tih proizvoda u americi. nasi prodavci chryslera sigurno svoja vozila nabavljaju u americi a ne u nemackoj sobzirom da chrysler i jeep nemaju fabrike tj sopstvene proizvodne pogone u evropi.

cela poenta je da nasa vlada podrzava monopole na trzistu srbije u razlicitim bransama , a pre svega na trzistu automobila.

tako je recimo omoguceno jednoj firmi da uvozi americka vozila i da ih prodaje po visestruko vecoj ceni u nasoj zemlji, a drugim uvoznicima , koji su to isto radili do 2005. godine je to pravo uskraceno. i sta se desilo, jedini uvoznik, tj monopolista je odmah nazidao cene . na gubitku su sami gradjani jer su prinudjeni da razlicite proizvode placaju mnogo skuplje nego sto zaista moraju.

ja ne zelim takve stvari u mojoj zemlji, zelim pravi kapitalizam, zelim postenu trzisnu utakmicu i pravu trzisnu ekonomiju, da niko nema monopole i da svako moze da se bavi bilo kojim poslom zeli, bez da zavisi ili da mora da daje procenat svoje zarade ljudima u vlasti i pri vlasti.
[ Ivan Dimkovic @ 31.01.2008. 19:57 ] @
Cek,

A kako onda objasnjavas da su cene Chryslera u svim evropskim zemljama uporedive?

Svaka EU zemlja ima svoje mafijase i monopole? Ili?
[ žutokljunac @ 31.01.2008. 20:05 ] @
A kako ti objašnjavaš da ista roba od istog proizvođača ima jednu cenu u Srbiji a mnogostruko višu u EU.
Evo npr. cigarete. Kod nas evro tamo pet.
Akcizni je proizvod, ali eto cena zavisi od fiskalne politike i poreskog sistema. Dalje, radna snaga, koliko je treba platiti u Srbiji a koliko u EU.
Cene poslovnih prostora? ... itd.
Nego, poslao sam ti poruku. Treba mi tvoja pomoć oko mobilnog. :)
[ Miroslav Jeftić @ 31.01.2008. 20:26 ] @
Citat:
Sopocanac: Jefticu uopste se ja nisam zalepio za model 300 eto izaberi koji god drugi hoces model i videces da je situacija identicna.


Da si pročitao moj post, video bi da sam izabrao Sebring kao neki prosek (ili i bolje od proseka) i video bi da je situacija sasvim drugačija, kao što sam i rekao.

Citat:
žutokljunac: A kako ti objašnjavaš da ista roba od istog proizvođača ima jednu cenu u Srbiji a mnogostruko višu u EU.
Evo npr. cigarete. Kod nas evro tamo pet.


Zato što se tamo ljudi 'stimulišu' da ne puše i ne piju, tj. ako baš hoćeš da pušiš, ima debelo da platiš. Dok kod nas je najbitnije da se što više puši. Zato smo u vrhu svih lestvica po tom pitanju.
[ žutokljunac @ 31.01.2008. 20:44 ] @
Pametan odgovor. Pronašao sam jednu damu koja svoje usluge u Beču naplaćuje 400€ po satu, a kod 80.
Izgleda da tamo stimulišu ljude i da ne bip. :)
Mrzi me da računam, ali ta razlika između prodajnih cena EU / USA ne bi mogla da bude zbog manjeg tržišta, skupljeg poslovnog prostora, drugačije poreske politike, zaštitnih carina ( jer je u pitanju proizvod koji je paritetan i cenovno i po kvalitetu adekvatnom EU pro. ), ili npr. kod EU / Srb, ti ne nalaziš za shodno da su svi troškovi ( radna snaga, marketinške promocije, kao i svi ostali troškovi koji ulaze u taj input ) više u EU... ?
[ pctel @ 31.01.2008. 22:40 ] @
@žutokljunac
Nemoj da zaboravis zastupljenost tog modela vozila na jednom i drugom terenu. Kad otvoris salon i pravis mesecno 50.000 EUR-a troskova, onda ce na prodajnu cenu drasticmno da utice podatak da li prodajes 3 ili 300 primeraka mesecno.
[ Stefano @ 31.01.2008. 23:50 ] @
Citat:
Ljudi su kod nas nas zalost veoma ekonomski needukovani. Vecina smatra da im treba neka posebna dozvola od proizvodjaca neke robe da bi je prodavali na nekom trzistu. A u stvari sve sto je potrebno jeste da tu robu kupe preko svoje firme , uvezu i legalno stave u promet. Nikakve dozvole , ovlascenja, fransize nisu potrebne.

Vidim ignorises me sto je dobro, s'obzirom da te konstantno poklapam, i obaram tvoje tvrdnje. Ali ipak cu ti odgovoriti na ovo gore.
Ti mozes da odes recimo u outlet u blizini Trsta i napunis gepek Benneton garderobom, ali ipak ovde tu garderobu neces moci da prodajes u zvanicnoj Benneton prodavnici, posto se u njoj prodaje garderoba koja je dosla zvanicnim kanalima. A da bi dobio fransizu da otovris zvanicnu Benneton prodavnicu neophodno je izmedju ostalog da uvozis robu zvanicnim kanalima i to tacno odredjenu minimalnu kolicinu po sezoni, da opremis lokal po Benneton standardima, i jos dosta toga.

Slicna je prica i za automobile.
Ti nikad neces moci kao pojedinac da kupujes iz prve ruke, osim ukoliko kupujes one kolicine koje kupuju distributeri. Cemu vise uporedjivanje USA i Srbije, i nastupa Chryslera na srpskom trzistu. Niko te ne sili da kupis Chrysler. Ne znam sta pokusavas ovde da dokazes. Samo kukas. Idi ispred skupstine sa transparentom "Je*ite se svi, ja hocu da vozim Chrysler 300 C za 25K eur" vise ces postici nego kuknjavom i praznom pricom ovde na forumu. Radi konkretne stvari. Nadji 300 C na Ebay-u, plati shiping do Nemacke, uradi TUV sertifikat, i uvezi ga ovde, naravno ne zaboravi na Vanuatu registraciju, i budi srecan. Za*ebao si drzavu i sistem, i hvali se prijateljima.
[ anon119687 @ 01.02.2008. 15:14 ] @
Zelim da uvezem auto iz nemačke. cena mu je 18000 eura. U pitanju je Jeep. Koliki će biti troškovi uvoza i za koliko para mogu da ga prodam u Srbiji? Hvala.
[ thetawaves @ 01.02.2008. 15:15 ] @
Odnedavno sam u USA i posto vidim da se i to spominje prenecu vam par mojih zapazanja. Bez osvrta na cene americkih vozila u Srbiji, EU ili USA.
Uzmimo za primer tri omiljena srpska automobila Astra, Golf i Cotolla. Radi se o najnovijim generacijama istoimenih modela,
- dakle Golf "petica" ponos i dika Balkana, predmet vojnickih snova- 15000$, e da i da napomenem da je to sa standarnim skracenicama elektronske kontrole svih tipova, svim air bag- ovima i motorom od 2,5l
- Astra najnovije generacije u ponudi GM a sa znackom Saturna ovde - 15000$, sva moguca oprema, naravno celicne "felne" i ne postoje u ponudi vise, i motor od 1,8l.
- Corolla najnovije generacije legendarne Toyote - 15000$, sve isto vezano za opremu i motorom od 1,8l. Iz Toyote bih jos naveo i Yarisa koji ovde u USA kosta 11000$.
Ako po sadasnjem kursu ove brojke prevedemo na Euro dobijamo nesto oko 10000eur sto je malo bolje opremljena Dacija. Ja koliko znam prosle godine kada sam bio u Beogradu Golf, Astra i Corolla su se vrteli oko cifre od minimum 17000eur sa sperplocom na podovima i jednim cilindrom ispod haube, dok bi pandami u opremi i motorima kostali oko 22-25000eur. Znaci oko 2-2,5 puta vise.
Posto sam ovde stigao da radim kao mehanicar u jednoj radionici mogu da posvedocim da su automobili isti kao i u evropi. Ne postoje nikakve specijalne modifikacije i nisu radjeni u Kini, Rusiji i Turskoj kao za Srpsko trziste. Radjeni su ili u Americi, Kanadi ili u Mexicu a posto ovde vaze fabricke a ne dilerske garancije i mozes da se zalis na sve zivo onda ih i prave relativno posteno.
Sve sto sam rekao mozete proveriti na zvanicnim sajtovima proizvodjaca.
Ja sam inace protivnik kupovine novog automobila, pogotovu u Srbiji, ne samo zbog cene vec i zbog toga sto i kad prodas bubreg i ruku da kupis recimo Corollu onda si na svome, Gde god da odes prodaju ti motorno ulje za zemlje treceg sveta. Rezervne delove su kovale turbandzije iz Turske za koje bar mi znamo koliko su doprineli modernom svetu, Kad pogodis rupu na Gazeli krenu ti suze dok ti se u gepek nabija 30 godina stara Lada a servis u koji te salje osiguranje ima parking pun gitovanih jugica i moskvica. O parkinzima, kontejnerima, GSB-u, itd i da ne govorim.
[ Sopocanac @ 02.02.2008. 00:04 ] @
Citat:
Odnedavno sam u USA i posto vidim da se i to spominje prenecu vam par mojih zapazanja. Bez osvrta na cene americkih vozila u Srbiji, EU ili USA.
Uzmimo za primer tri omiljena srpska automobila Astra, Golf i Cotolla. Radi se o najnovijim generacijama istoimenih modela,
- dakle Golf "petica" ponos i dika Balkana, predmet vojnickih snova- 15000$, e da i da napomenem da je to sa standarnim skracenicama elektronske kontrole svih tipova, svim air bag- ovima i motorom od 2,5l
- Astra najnovije generacije u ponudi GM a sa znackom Saturna ovde - 15000$, sva moguca oprema, naravno celicne "felne" i ne postoje u ponudi vise, i motor od 1,8l.
- Corolla najnovije generacije legendarne Toyote - 15000$, sve isto vezano za opremu i motorom od 1,8l. Iz Toyote bih jos naveo i Yarisa koji ovde u USA kosta 11000$.
Ako po sadasnjem kursu ove brojke prevedemo na Euro dobijamo nesto oko 10000eur sto je malo bolje opremljena Dacija. Ja koliko znam prosle godine kada sam bio u Beogradu Golf, Astra i Corolla su se vrteli oko cifre od minimum 17000eur sa sperplocom na podovima i jednim cilindrom ispod haube, dok bi pandami u opremi i motorima kostali oko 22-25000eur. Znaci oko 2-2,5 puta vise.
Posto sam ovde stigao da radim kao mehanicar u jednoj radionici mogu da posvedocim da su automobili isti kao i u evropi. Ne postoje nikakve specijalne modifikacije i nisu radjeni u Kini, Rusiji i Turskoj kao za Srpsko trziste. Radjeni su ili u Americi, Kanadi ili u Mexicu a posto ovde vaze fabricke a ne dilerske garancije i mozes da se zalis na sve zivo onda ih i prave relativno posteno.
Sve sto sam rekao mozete proveriti na zvanicnim sajtovima proizvodjaca.
Ja sam inace protivnik kupovine novog automobila, pogotovu u Srbiji, ne samo zbog cene vec i zbog toga sto i kad prodas bubreg i ruku da kupis recimo Corollu onda si na svome, Gde god da odes prodaju ti motorno ulje za zemlje treceg sveta. Rezervne delove su kovale turbandzije iz Turske za koje bar mi znamo koliko su doprineli modernom svetu, Kad pogodis rupu na Gazeli krenu ti suze dok ti se u gepek nabija 30 godina stara Lada a servis u koji te salje osiguranje ima parking pun gitovanih jugica i moskvica. O parkinzima, kontejnerima, GSB-u, itd i da ne govorim.


ovo sto ti tvrdis iz prve ruke sam ja upravo nekima na forumu pokusao da pokazem ili dokazem. ali avaj, nece ljudi da priznaju da nas pljackaju lopovi i monopolisti, vec insistiraju da misle i dalje da je to tako zato sto nesto ne valja na tim vozilima a ne zato sto su neinformisani.

tako i moj ujak koji je automehanicar 30 godina nije mogao da veruje da je deo za auto koji ja vozim 2002 godiste jeftiniji nego taj isti deo za njegovo 85to kod nas dok mu nisam pokazao racun.

al ne vredi . ljudska glupost je za pametne ljude najvece bogatstvo. zato je uostalom i miskovic milijarder.
[ thetawaves @ 02.02.2008. 01:01 ] @
Znas kako, tesko je prihvatiti da nas neko bas toliko zavlaci svo vreme. Ljudi vole da se osecaju da su u kontroli.
Veruj mi da sam i ja toliko puta ulazio u prodavnice delova i zagledao ulja i filtere ne bih li prepoznao neki znak, neki zig
koji bi mi ukazao da je to isto ono ulje ili sta vec sto koristi i tamo neki nemac iako sam u Beogradu terao Renault 5.
Meni se moj automobil svidjao, pogotovu sto je "francuz" a ne "slovenac", i hteo sam da ga odrzim u zivotu.
Kada sam prvi put usao u americku prodavnicu delova i poceo da zagledam bar kodove ne bih li saznao u kojoj su rupi napravljeni
shvatio sam da se ponasam kao ludak i koliko su me u stvari srpski trgovci.
Ovde sam za 500$ dolara kupio Chevrolet (u rangu Opel Vectra-e) iz 1993 sa skoro svom opremom ali nista luksuzno.
Farba je malo izbledela i prednji diskovi su bili za zamenu ali sve ostalo je sasvim pristojno (cuk cuk - da ne ureknem:)).
Bio sam u prodavnici i kupio originalne diskove za 15$ po komadu, da sam hteo imao sam i tri nivoa performanse i kvaliteta iznad
fabrickog za 25, 50 i 125$ po komadu za Brembo busene diskove i tako redom za sve zivo, uz put postoji kompletna ilustrovana
servisna knjiga za svaki auto koji je ikada prodat u USA.
O alatu i da ne govorim - primera radi Snap-on - ubedljivo najbolji mehanicarski alat na svetu ima dozivotnu garanciju,
sto je meni nepojmljivo na nivou glavobolje, da kod nas covek koji radi mehaniku mora svakih par godina da obnovi kompletan alat za
grdne pare dok americki (preplaceni i nestrucni) serviseri samo jednom kupe alat!!! Samo jednom!!! I nije to uopste skuplje od UNIOR-a ali ima
dozivotnu garanciju - gledao sam mojim ocima kako covek iz Snap-on-a dolazi u nas servis i uzima izlomljene kljuceve i gedore i ne gleda uopste
kako su polomljene i zasto i ne trazi racun i krvnu sliku i daje nam potpuno nove bez naknade!!!
Ja sam prvih dana ovde kupio laptop i kada nisam dobio pisanu garanciju zamalo se nisam pobio sa prodavcem (stari srpski obicaj:)).
Lopovcino mjkti!!! Ne gospodine to vise nema veze sa nama - kaze - ako bude bilo sta zovete direktno proizvodjaca.
I tako.... bruka....
Da ne gnjavim dalje... ne bacajte puno para na kola nigde a pogotovu ne u SR bar jos neko vreme!
Pozdrav!!!
[ Stefano @ 02.02.2008. 02:30 ] @
Citat:
ovo sto ti tvrdis iz prve ruke sam ja upravo nekima na forumu pokusao da pokazem ili dokazem. ali avaj, nece ljudi da priznaju da nas pljackaju lopovi i monopolisti

Cek, cek... ne odgovaras na pitanje. Kako su onda ti automobili skuplji i u Nemackoj i Italiji u odnosu na USA? Sta i oni imaju svog Miskovica? Nemoj da izbegavas odgovor. Znaci ponavljam jos jednom kratko i jasno kako su automobili i u Nemackoj i ostalim EU zemljama ZNATNO skuplji nego u USA.
Od kuknjave na forumu nista neces postici, nego trk pred skupstinu sa onim transparentom "Je*ite se svi, ja hocu da vozim jeftine automobile", vise ces postici nego nekakvim isteravanjem pravde ovde na forumu. To nicemu ne vodi.
[ thetawaves @ 02.02.2008. 03:44 ] @
Naprotiv, ja bas ne isterujem pravdu mora da si me pomesao sa nekim, ja prvi put pisem i to samo o svojim iskustvima.
Nazalost ja u Nemackoj nisam bio, znam za cene i znam da imaju osiguranje i neke druge stvari straobalno skuplje od nas.
Ja to ne umem da objasnim nisam ekonomista, moguce je da su cene zasnovane na daleko manjem obrtu koji kompanije ostvaruju u EU
u odnosu na USA gde su ljudi naviknuti da mnogo vise kupuju i trose pa samim tim povecavaju cene zarad izjednacavanja zarade.
Nemoj da zaboravis da je USA zamalo 90-tih zaratila sa Japanom kada je Klinton poslao par nosaca pred kapiju zbog zabrane na uvoz
americkih trovaca. Iza cene mnogih stvari kriju se politicke stvari. Takodje nemoj da zaboravis da je 90-tih YUCIT nudio Citroen-e
za srpsko i EU trziste sa razlikom u ceni od 15-20% na bazi porekla vozila, opreme i kvaliteta obrade.
Ako je neko zaljubljen u kola ja sam i veruj mi da nista nisam rekao sa losom namerom, tako da nemoj da se nerviras.
Osnovna razlika je sto mozes biti siguran da iako placas slicnu cenu kao nemac na papiru vecu cenu placas posle zbog kvaliteta
proizvoda i propratne podrske i garancije, vidi se da baratas sa tastaturom pa ti predlazem da pogledas razlike u tome po svetu.
[ Sopocanac @ 02.02.2008. 14:38 ] @
Citat:
Cek, cek... ne odgovaras na pitanje. Kako su onda ti automobili skuplji i u Nemackoj i Italiji u odnosu na USA? Sta i oni imaju svog Miskovica? Nemoj da izbegavas odgovor. Znaci ponavljam jos jednom kratko i jasno kako su automobili i u Nemackoj i ostalim EU zemljama ZNATNO skuplji nego u USA.
Od kuknjave na forumu nista neces postici, nego trk pred skupstinu sa onim transparentom "Je*ite se svi, ja hocu da vozim jeftine automobile", vise ces postici nego nekakvim isteravanjem pravde ovde na forumu. To nicemu ne vodi.


Ja odgovaram. Uopste me ne interesuje zasto su ti automobili skuplji u Nemackoj i Italiji u odnosu na USA. Odgovor je verovatno zato sto EU stiti svoje proizvodjace automobila visokim carinama ili nekim drugim taksama ili forama .

Mene kao kupca iz Srbije interesuje da samo kupim sto bolje i platim sto manje.

Trenutno USA vs EU , USA ima daleko jeftinije automobile nego Evropa. Znaci treba kupovati u USA . Tako razmislja neko ko je racionalan.

diskutant iznad mene ti je potvrdio da radi u americi kao auto mehanicar i da su ta vozila iz USA istog kvaliteta kao ova iz EU . A jeftinija su u proseku 50% . Zato je moj izbor jasan. Kupujem tamo gde je jeftinije.

E sad tu se nasla moja vlada pametnom i propisala da ne mogu da se uvoze vozila iz amerike i da stiti evropsku auto industriju time sto propisuje da moze samo euro3 standard da se ocarini i ako su americki standardi za izduvne gasove stroziji nego evropski.

Na gubitku smo samo mi gradjani jer smo prinudjeni da placamo jednu robu daleko skuplje nego sto to moramo. Na gubitku je i sama drzava jer se iz drzave odliva vise novca na kupovinu automobila nego sto je to potrebno i tako povecavamo i onako previsok spoljnotrgovinski deficit.

Na dobitku su samo Miskovic i ostali tajkuni i uvoznici .

Kao sto rece Thetawaves u Americi u max full opremi Toyota Corolla kosta 10.000 eura.

U Srbiji ta ista Toyota Corolla bez poreza i carine kosta 16.500 eura!

Znaci prosecan Srbin placa jednu istu robu 50% skuplje nego sto bi inace morao ! Placa je 50% skuplje nego da uveze to isto vozilo iz Amerike.

Pomnozi tu cifru sa 100000 automobila koliko udje u ovu zemlju sigurno godisnje i dobices cifru od 500 miliona eura

Tih 500 miliona eura koliko gradjani plate na automobile godisnje vise nego sto moraju , je moglo biti utroseno mnogo korisnije.

Najveci deo kolaca od te cifre od 500 miliona ode Miskovicu jer on ima zastupnistva za najveci broj automobilskih marki.

Sad znas kako se postaje milijarder za 4-5 godina
[ thetawaves @ 02.02.2008. 15:02 ] @
"Mala" ispravka - 300-300C i ostali modeli iz Chrysler, Dodge i Jeep korporacije za potrebe EU sklapaju se u Magna Steyr kompaniji u Gratz Austriji.
Vecina manjih motora koji se ugradjuju je poreklom iz EU iz Mercedes-a. Primera radi model 300-300C je preradjen Mercedes E klase - W210.
Modeli bivseg Daewoo-a sadasnjeg Chevrolet-a sklapaju se u pogonima bivseg poloneza u Poljskoj.
Posto kod nas sertifikaciju u Srbiji radi Masinski Fakultet i Institut za Standardizaciju treba biti lud i misliti da u Srbiji nesto ne moze za odgovarajucu
cifru i da se legalno sertifikuje, to su iste firme zajedno sa Vojno Tehnickim Institutom koje su tvrdile da su na Florida pikapu najslabije felne, sve ostalo je
kao stena.
Da je tako moze se videti po BG-u gde se vozi solidan broj americkih kola koja su uvezena 70-tih i 80-tih koja imaju BG tablice a nikada nisu prodavana zvanicno.
Kao sto nije ni Ferrari ali cim izadje novi model i u BG i u NS ga ljudi voze na nase tablice.
I naravno da nece nesto biti duplo jeftinije u Francuskoj nego u Nemackoj jer bi to krsilo medjunarodne ekonomske sporazume.
Koje to sporazume inace postuje USA? Oni i inace nisu potpisnici pola stvari u svetu.
[ eee @ 02.02.2008. 15:25 ] @
@sopocana: www.toyota.com pa u konfiguratoru sracunaj corollu u "full" opremi (ma sta to tebi znacilo) - videces da je daleko vise od 14000$ - blize 22000$. Osim toga na www.toyota.co.yu nema tih motora koji su u ponudi u USA i obrnuto. I ja sam u USA sad i istina je da su im automobili jeftiniji nego u Srbiji (golf V iliti rabbit kako ga oni zovu) je 15000$ al verzija sa 3 vrata i bela boja. Doduse ima automatsku klimu, alu felne i jos par stvarcica pride ;). I na sve ovo dodaj i porez - razlikuje se od drzave do drzave, neke ga i nemaju (npr. NY je 8.03%, PA je mislim oko 6%, DE nema)

Neka covek navede koliko je odrzavanje automobila. I da li se ovde popravlja ili menja deo. Ovde se novi automobili ne kupuju za kesh vec na kredit ili u vecini slucajeva na lizing. I naravno da prodavcima automobila odgovara da ti prodaju nesto na svake 2-3 godine. Cak i svake godine. Stalno te drze u ropstvu. Osim toga tu je i obavezno osiguranje koje za auto 2007-2008 godiste u tom cenovnom rangu bude oko 2000$ godisnje. Koliko je u Srbiji - 8000RSD? Ovo znam jer sam se raspitivao za sebe. Koliko ce takav automobil u USA da vredi pose 5 godina - mozda 35-40% prvobitne cene. Pa na to dodaj osiguranje i onda uporedi koliko si "izgubio" na novom automobilu, pa onda to uporedi sa cenom istog takvog u Srbiji i koliko bi izgubio na njemu u Srbiji.

To sto je covek serviser pa zna sta treba da kupi i kako da promeni ne znaci i da su ostali u toj situaciji. Pre neki dan mi se guma isekla i morao sam da kupim novu. Prvo je bilo - 20$ pa dobar dan. I onda da vidimo sta tu ima da se radi i koliko ce jos da kosta.

Osim toga, zemlja im ide ka recesiji, dolar pada svakim danom, narod sve slabije kupuje sto njima kao potrosackom drustvu nikako ne odgovara. Tv je pun reklama tipa - dodji i vozi, pocesec da placas za 2-3 meseca. Zasto? Zato sto im automobili stoje na placevima, pare zarobljene.

Kolegu su pre mesec dana cuknuli. Covek kupio BMW 91 godiste samo do posla i nazad. 3000$ ga platio. Ulubili mu zadnja vrata na parkingu i to bas dobro. U servisu mu trazili oko 1500$ da naprave. Znaci nova vrata + farbanje. Nisu hteli da peglaju. Za koliko bi prosao u Srbiji - 100-150?

Osim toga, USA je trziste od bar 100M musterija, a koliko je Srbija trziste - 1M max (za nove automobile). Pa i logicno je da se tamo vrsi veci obrt kapitala i da ce cene biti nize.





[Ovu poruku je menjao eee dana 02.02.2008. u 16:39 GMT+1]
[ thetawaves @ 02.02.2008. 16:21 ] @
Znas kako to sto Corolla u USA ima u full opremi u Srbiji nema ni u snovima, kome u Srbiji treba prikljucak za Ipod, neonke kod nogu,
GPS sa integrisanim satelitskim radiom itd. Te stvari u Srbiji ne mozes da koristis. Tako da to sto sam ja naveo u Srbiji jeste full oprema.
Sve ostalo jeste tako ali si mozda zaboravio da u Srbiji imas porez od 18% nebitno gde si i to na cenu od 17000eur sto je oko 25000$ za osnovnu verziju sa celicnim felnama, vise cak i od americke full verzije. I povrh svega napominjem ti da ni u kakvom periodu nemas garanciju koja ti pomaze u bilo kom obliku. Osim ako ne pripretis :). Sto se tice servisa, sistema prodaje, lizinga ispijanja krvi itd. sve je tako. Ameri su uglavnom na robiji. A servisi su ja mislim najskuplji na svetu. Minimum minimuma je 35$ na sat. I naravno nista ne zavrse isti dan.
[ eee @ 02.02.2008. 17:43 ] @
Zato sam i ostavio linkove da ljudi mogu da uporede. Poenta mog posta je bila da iako automobili jesu jeftiniji, kroz 4-5 godina se na njemu kroz redovne i neredovne servise, osiguranja i pad cene izgubi mnooogo vise. Tako da mislim da bi ipak trebalo da se gleda cela slika a ne samo jedan segment (onaj segment koji Sopocancu odgovara ;) ).

Osim toga koliko toyota proda u Srbiji automobila a koliko u USA. Za 2007 su prijavili 9.37 miliona prodatih vozila sirom sveta. Pominje se i cifra od 2M samo u USA. Koliko se prodalo u Srbiji za to vreme 3-4000, manje?

Uostalom, Sopocanac, sto ne dodjes i ne probas zivot ovde ako mislis da je u Srbiji sve skupo i da ti drzava dere kozu sa ledja. Ovde ne moras da placas ni socijalno ni zdravstveno, sto ce reci na bruto platu mozda ces da platis 15ak% poreza. Doduse, ne bih voleo da budem u situaciji da ovde odem kod doktora a da nemam osiguranje.
[ Stefano @ 02.02.2008. 17:51 ] @
Citat:
kome u Srbiji treba prikljucak za Ipod, neonke kod nogu

Ta oprema uopste i ne moze da se nadje na modelima za nase trziste. Prvo "neonke kod nogu" sigurno nisu fabricka oprema. Drugo ako cak i jeste fabricka oprema onda mora da na spisku opreme postoje i plave neonke ispod auta.

Citat:
A servisi su ja mislim najskuplji na svetu. Minimum minimuma je 35$ na sat. I naravno nista ne zavrse isti dan.

Super sto si ovo napisao. Na nekom od prethodnih postova sam napisao da je kod novih automobila zarada na odrzavanju a ne na marzama.
Citat:
Uopste me ne interesuje zasto su ti automobili skuplji u Nemackoj i Italiji u odnosu na USA

Zainteresuj se pa cemo nastaviti diskusiju.
Citat:
Znaci treba kupovati u USA . Tako razmislja neko ko je racionalan.

Znaci desetine miliona kupaca novih automobila iz EU ne razmislja racionalno posto kupuje automobile u zemlji u kojoj borave (a to je EU a ne USA).
Citat:
E sad tu se nasla moja vlada pametnom i propisala da ne mogu da se uvoze vozila iz amerike i da stiti evropsku auto industriju time sto propisuje da moze samo euro3 standard da se ocarini i ako su americki standardi za izduvne gasove stroziji nego evropski.

OK. recimo i da je tako tebe niko ne sprecava da "pokusas", ionako na carini treba da odradis homologaciju i za euro 3 automobile ukoliko carinik ima los dan (kada papiri o euro3 nista ne znace), tako da eto, pokusaj sa USA automobilom, mozda i prodje
Citat:
Na dobitku su samo Miskovic i ostali tajkuni i uvoznici

Sto si se zakacio za Miskovica? On uvozi samo Fiat, Lanciu, Alfa Romeo, Hondu i BMW. Kada god nesto ne valja kriv je Miskovic, u poslednje vreme ni ja nemam neke simpatije prema njemu, ali ipak ne govorim da je on za sve kriv. Da bude neko u dobitku a neko na gubitku to je smisao trgovine. Potpuno mi je cudno da se bavis privatnim biznisom i da tako razmisljas. Pa reci mi oko recimo uvoza vina, da li si upucen u to. Vino najnize klase iz Italije (kakva su inace kod nas u prodaji u vecini maloprodaje) kosta 1 eur litar. A cena u maloprodaji je od 7 eur pa i do 20 eur. Necu ti reci koliko kosta transport, akcize, spedicija, i ostali troskovi. Ali sta ti mislis koji je smisao trgovine? Zasto bi ja uvozio vino koje me kosta tako jeftino... da bih ga jeftino prodavao? naravno da ne. Koristim to sto sigurno niko nece otici u Italiju samo da bi kupio tamo bocu od 0.75 za 5 eur nego ce kupiti u najblizem Maxiju ili drugom marketu bocu za 10 eur. I sada da li ce taj neko da misli kako se ja bogatim na njemu, u principu bas me zabole.
Kao sto sam ti rekao, nije mi bas jasno kako mozes da se bavis privatnim biznisom i da tako razmisljas. Razumeo bih te da si obican potrosac koji radi za platu, i koji nema blage veze oko biznisa i trgovine.
[ Horvat @ 02.02.2008. 18:09 ] @
ma...sve je to zavera...
[ thetawaves @ 02.02.2008. 18:29 ] @
Citat:
Ta oprema uopste i ne moze da se nadje na modelima za nase trziste. Prvo "neonke kod nogu" sigurno nisu fabricka oprema. Drugo ako cak i jeste fabricka oprema onda mora da na spisku opreme postoje i plave neonke ispod auta.

http://www.toyota.com/yaris/accessories.html
Ozbiljno sam to naveo, i ja sam bio iznenadjen, ali mislim da im je to kao strategija za mlade posto se ovde u USA klinci loze na "modovaje"
i smrtno su nesrecni ako u kolima nemaju bar 2kilovata muzicke snage.
Ima kompletna firma koja je u Toyota-inom vlasnistvu i zove se Scion, baci pogled, inzenjeri sada gledaju da omoguce sto lakse izmene na nekim delovima kola.
[ Ivan Dimkovic @ 02.02.2008. 19:15 ] @
Citat:
Sopocanac
Trenutno USA vs EU , USA ima daleko jeftinije automobile nego Evropa. Znaci treba kupovati u USA . Tako razmislja neko ko je racionalan.


Odustajem... Sorry ako ce te ovo uvrediti, ali ti si idiot. Idiot, zato sto samo idiotu trebas 50x da ponavljas jedno te isto :(

Ne, nije isplativije kupovati u USA za vecinu ljudi, jer vecina ljudi nova kola ne kupuje sa dzakom love iz slamarice kao crnci iz geta ili ocigledno Srbi iz Sopota, vec ih kupuje na lizing uz pomoc finansiranja velikih dilerskih kuca koje imaju atraktivne uslove. Kupiti auto u USA na kome ces za 3 godine izgubiti vise od 50% jer ce malo ko hteti da ga kupi je nista drugo nego ludilo.

Tu tvoja prica o USA ne pije vodu, pa zato i vecina "glupih Nemaca" kupuje Chrysler-a u Nemackoj a ne ide u USA gde je 2x jeftiniji.

Naravno, svi oni su glupi - samo si ti pametan. Pa idi jbt u USA i kupi Chrysler-a i uvezi ga u Srbiju. Treba ti TUV sertifikat koji ces dobiti u Bremenu kada ti auto izadje iz kargo kontejnera i kada mu uradis sve neophodne promene za evropsko trziste. Onda ga dovezes do Srbije i uz pomoc speditera ocarinis kao Euro 3+ vozilo.

Nema tu nikakve nauke, sve je jasno kao dan i nema nikakvih mogucnosti za interpretaciju.

I prestani da smaras vise - nisi otkrio Ameriku.
[ ~Vojvoda @ 02.02.2008. 20:11 ] @
@Dimkovic & Co.> Sta je vama? Imate li pamcenje ko zlatne ribice? Pa secate li se letos da krv propljuvasmo dokle ne dokazasmo ovom slepcu da su vantu reg. tablice (ili kako vec) prevara? I sada opet prepucavamo sa covekom koji je dokon i ocigledno ima nasusnu potrebu da kotrira celom svetu.
@Sopocanac
I jos nesto, molim te idi kupi Chryslera ili jos bolje ono Caddilaca koji si najavljivao uz bubnjeve i fanfare, pa ga lepo registruj na "vanuatjanske tablice". Pa blago mene, glede Sopot postade offShore lokacija i tax heaven sa sve naprednim businessman-ima "Schwertz-commerce" company, ima da bidne ki pravi Vanuatu, jos vam samo fale palme, ali evo zima prosla 15C mozda izdrze ove temperature, ko zna?
[ pctel @ 02.02.2008. 21:41 ] @
Citat:
Sopocanac: E sad tu se nasla moja vlada pametnom i propisala da ne mogu da se uvoze vozila iz amerike i da stiti evropsku auto industriju time sto propisuje da moze samo euro3 standard da se ocarini i ako su americki standardi za izduvne gasove stroziji nego evropski.

Kako ih je onda pun salon u Beogradjanci?!

Citat:
Na gubitku smo samo mi gradjani jer smo prinudjeni da placamo jednu robu daleko skuplje nego sto to moramo. Na gubitku je i sama drzava jer se iz drzave odliva vise novca na kupovinu automobila nego sto je to potrebno i tako povecavamo i onako previsok spoljnotrgovinski deficit.
Pa, to i meni izgleda tako, ali nasa drzava ocigledno smatra da ako se gradjanima ponude automobili po nepristupacnijim cenama, smanjice se spoljnotrgovinski deficit.

Citat:
Na dobitku su samo Miskovic i ostali tajkuni i uvoznici

Cekaj samo... jesmo li ja to propustio da smo dosli do podatka da Miskovic uvozi americke automobile?!

Citat:
100000 automobila koliko udje u ovu zemlju sigurno godisnje

Moze izvor?

[ Pneos @ 02.03.2008. 20:54 ] @
ekhm imam ja par pitanja:

- pctel kaze da svako ko ima firmu moze na nju da uveze automobil, a sopocanac tvrdi da krajsler ne moze jer nema uvoznu dozvolu ! Pa sta je sad, jel moze il ne moze ?

@bocio:

ista cena u Nemackoj i Srbiji je siguran znak da u Srbiji prodavac uzima vise. prosto zamisli samo koliko kosta poslovanje u Nemackoj, a koliko u Srbiji.
[ Horvat @ 02.03.2008. 21:28 ] @
ukoliko je auto certifikovan pri proizvodnji da podrzava euro 3 standard moze se uvesti
ukoliko auto nije evropski,ide na testiranje gasova i ako su rezultati u okviru propisanih sa euro 3 stand. auto se moze uvesti

Citat:
Pneos:
ista cena u Nemackoj i Srbiji je siguran znak da u Srbiji prodavac uzima vise. prosto zamisli samo koliko kosta poslovanje u Nemackoj, a koliko u Srbiji.


dokazi
koliko kosta iznajmljivanje posl. prostora tamo,koliko kosta ovde,plate,ostale pizdarije
koliko kosta prevoz i td...