|
[ ivan.85 @ 10.02.2008. 19:39 ] @
| Pozdrav svima! Auto je renault 21 88. god. benzinac sa karburatorom. Imam problema ujutru prilikom paljenja automobila, podignem sauh skroz i tek posle par puta i uz dodatno pritiskanje gasa auto upali i tada radi normalno. Medjutim kada se upali broj obrtaja ode u 5000-6000 i tada odmah spustim sauh. Da li taj veliki broj obrtaja moze da steti automobilu i ako moze na koji nacin? Hvala |
[ Boris @ 10.02.2008. 19:56 ] @
Uh, ja koliko znam nevalja "nabijati" obrtaje kad tek upalis auto, tkao mi neko reche od mehanicara. Sad neko strucniji moze bolje da kaze. Poz.
[ ivan.85 @ 10.02.2008. 20:18 ] @
I ja mislim da ne valja ali verovatno ako je tako na duze staze, ovako bi bilo katastrofa da ako se to desi nekoliko puta nesto moze da steti. Nadam se da ce da se javi neko strucniji
[ zolitas @ 10.02.2008. 21:07 ] @
Naravno da skodi motoru.Ulje je hladno i gusto dok se motor ne zagreje,nema dobrog podmazivanja.Kod motora sa hidropodizacima,dok se isti ne napune uljem,bregasta osovina tuce velikim zazorom po njima i moze doci do loma......itd itd.
[ ivan.85 @ 10.02.2008. 21:24 ] @
OK, hvala na informaciji. A ako se to desilo samo par puta jel ne bi trebalo da autu bude nista(kada do sada vec nije bilo)? I koje je resenje za paljenje ujutru? Da li podici sauh ili davati gas doka se auto pali? Hvala unapred
[ zolitas @ 10.02.2008. 21:33 ] @
Naj resenje bi bilo,oteras auto kod majstora da ti pogleda taj sauh....tesko je nesto savetovati na nevidjeno
[ RS TURBO @ 10.02.2008. 21:37 ] @
To sto ti skace na toliko obrtaja ne valja jer uljna pumpa ne stigne nabiti pritisak toliki odmah cim se upali a on skoci na 5-6000 RPM i tad moze biti da ti okrene neki lezaj na radilici i da prolupa motor (ako je dosta km presao a nije radjena geleralka veci je % da ce okrenuti lezaj na radilici). Mozes ti normalno paliti ali nemoj izvaciti cok do kraja nego probaj do pola izvuci pa upaliti onda tako. Ako normalno upali onda je dobro ako opet isto probaj samo maalko izvuci pa onda paliti. Uglavnom nemoj da ti toliko skacu obrtaji u jutarnjem paljenju jer moze orenuti lezajeve i samim time ostetiti klipnjace i radilicu. Probaj da ti normalno radi pod cokom negdje oko 1500 rpm to je neka normala rada coka.
pozzz
[ audi80 1.8i @ 10.02.2008. 21:48 ] @
Da, ostecuje motor ali ako se to cesto desava, jer je ulje hladno i zgusne se (tesko je pumpabilno, a obrtaji su visoki, a uljna pumpa radi srazmjerno broju okretaja motora), ne bi trebalo biti ostecenja u tvom slucaju.
Glavna funkcija motornog ulja je ta da omogući lakše klizanje jedne površine po drugoj, tj. da smanji trenje. Smanjenjem trenja smanjuje se trošenje dijelova motora i štedi energija. Do najvećeg trošenja motora dolazi prilikom pokretanja - prije nego što ulje dosegne sve kritične dijelove. Kada se motor zagrije, ulje ne smije postati previše "rijetko" jer uljni film mora biti dovoljne debljine za kvalitetno podmazivanje motora. Otpor ulja prema tečenju se naziva viskoznost. Ulje niske viskoznosti obično nazivamo rijetkim, a ono visoke viskoznosti gustim. Uticaj temperature na viskoznost motornog ulja je vrlo različita, zavisi od vrste ulja. Višu cijenu sintetičkih ulja višestruko nadmašuju korist i uštede koje ona omogućavaju.
Svaki motor mora palit bez dodavanja gasa,ukoliko se mora dati malo gasa vrijeme je za kontrolu jer jedan
segment u sistemu ne odrađuje svoj posao kako treba.
Ali ima izuzetaka,npr kod stare Nisan Micre prije paljenja hladnog motora gas jednom pritisnuti do kraja,a zatim paliti, barem tako je radio jedan mehanicar na svojoj micri,kaze da je to kod te Micre normalno, nisam siguran.
[ vladd @ 11.02.2008. 00:57 ] @
Da ne bi dodatno upropastio tako matoru spravu, probaj da mu nadjes "formulu" za hladan start.
Da ne bi previse filozofirali oko potrebe za generalnim pregledom vozila.
Znaci imas lagani problem sa dotokom goriva. Razlog zasto je karburator prazan, da ne istrazujemo. Mozda i vuce fals vazduh...
Probaj ovako. Saug na pola, i dva puta stisni pedalu gasa. probas da verglas kratko, maksimalno par sekundi (ne 4). Ako ne upalis iz prve, probaj sa jos dva pritiskanja papuce gasa. Pa drugo verglanje.. Ako upali, nece otici na velike obrtaje.
Drugi nacin je malo tezi, da das maksimalni saug, pa da verglas dok je pedala pritisnuta do pola. Iz par puta mozes da otkrijes tacnu poziciju pedale.
To su elementi za "formulu". Koliko da povuces saug, koliko puta da stisnes pedalu.
Ocigledno, do sada, imao si prazan karburator, na pocetku, pa nakon prvog verglanja dolazio je veliki visak goriva.
Poz.
[ crni979 @ 10.12.2014. 21:28 ] @
postovanje svima vama na forumu,,zamolio bih vas da mi kazete za sledece,,imam golf 2 1.6 53kw poluajnspric 19e koji ima na sebi elektronski karburator ne znam ni koji je posto se nerazumijem u te stvari a najprije da je pierburg 2e2,nece da pali nikako kad je hladan motor a posto dolazi zima izgleda da ce biti garaziran do proljeca,,samo vergla al nikako da upali,nekad i kad je topao treba mu da upali dok gledam u nekih na po kljuca pali,,negdje sam procitao da se poprscu kablovi sa razvodne kape sa WD40 sto sam i uradio poprskao unutrasnjost kablova koji se stavljaju na svjecice i jednom je upalio tako al sledeci dan nece ni sa WD-om,,karburator je ociscen sav nema truna prljavstine
molim onog tko zna da mi kaze sta bi moglo biti i kako ide raspored kablova sa razvodne kape ,,u kojem smjeru ide ruka u kapi i dal je raspored kablova 1342 kao sto mnogi kazu i za ovaj auto..unaprijed hvala
[ KrkaCiC @ 10.12.2014. 23:25 ] @
U kakvom je stanju motor? Mislim na kompresiju.
A sto se tice karburatora,odvezi to kod nekog majstora,jer ako je karburator rastelovan ili slicno i da upalis verovatno ce mnogo trositi pa ti majstor ne gine u svakom slucaju
[ Darko Nedeljković @ 11.12.2014. 08:13 ] @
Moj auto se upravo tako ponasao zbog lose pumpe za gorivo. Razni majstori pricali razne price dok nisam dosao kod jednog koji prvo sto je uradio je bilo da je uzeo instrument za merenje pritiska goriva, izmerio i kaze - ne valja ti pumpa. Ja njega naravno pitam kako onda auto moze da radi, a on kaze kad se upali onda mu treba manji pritisak koji daje i losa pumpa. Meni to opet sumnjivo pa sacekam da promeni pred mojim ocima. Odmah posle zamene auto upali hladan na pola kljuca i tako posle toga uvek. Nemoj da te mrzi da oteras kod majstora da uradi to, to mu je 10 minuta posla i obicno kosta 500 dinara.
[ crni979 @ 11.12.2014. 11:18 ] @
Citat: KrkaCiC:
U kakvom je stanju motor? Mislim na kompresiju.
A sto se tice karburatora,odvezi to kod nekog majstora,jer ako je karburator rastelovan ili slicno i da upalis verovatno ce mnogo trositi pa ti majstor ne gine u svakom slucaju :(
motor je u dobrom stanju nema sta ,,cudi me kada upali kazaljka mu je na 1000 obrtaja kad je hladan a primjetim nekad kad se ugreje znaci posle nekih 10-15 kilometara da mu kazaljka ode na 1.200 i 1.300 kao da tad radi na coku,,nista hvala ti na odg..
[ crni979 @ 11.12.2014. 11:27 ] @
Citat: Darko Nedeljković:
Moj auto se upravo tako ponasao zbog lose pumpe za gorivo. Razni majstori pricali razne price dok nisam dosao kod jednog koji prvo sto je uradio je bilo da je uzeo instrument za merenje pritiska goriva, izmerio i kaze - ne valja ti pumpa. Ja njega naravno pitam kako onda auto moze da radi, a on kaze kad se upali onda mu treba manji pritisak koji daje i losa pumpa. Meni to opet sumnjivo pa sacekam da promeni pred mojim ocima. Odmah posle zamene auto upali hladan na pola kljuca i tako posle toga uvek. Nemoj da te mrzi da oteras kod majstora da uradi to, to mu je 10 minuta posla i obicno kosta 500 dinara.
jel to pumpa koja se nalazi na bloku motora AC pumpa ili kako se vec zove ili opet neka druga??ma i meni jedan govori ovako drugi onako a to je sve gubljenje para i vremena:(
[ bakara @ 11.12.2014. 11:31 ] @
Jel taj auto ide na plin ili benzin?
[ crni979 @ 11.12.2014. 11:37 ] @
Jel taj auto ide na plin ili benzin?
bio je na plinu al je izvadjen plinski sistem,,
[ crni979 @ 11.12.2014. 11:43 ] @
bio je i na plinu al je izvadjen, plinski sistem kako da ga nazovem vec ,prije 2 mjeseca
[ vladd @ 11.12.2014. 11:50 ] @
Taj Pierburg 2e2 je "smrt" za Balkan i vlasnike G2. Jednostavno se MORA remontovati nakon cetvrt veka.
Ima nekoliko sistema, koji se cesto otkacinju ili bajpasuju, dizne i membrane, koje nije lose na svaku deceniju zameniti.
Ili ga zameniti za nesto jednostavnijeg i jos pouzdanijeg Webera, sa jos manje potreba za odrzavanjem.
Nije dovoljno da "nema mrve", moraju da su i membrane ispravne, bimetali, dihtunzi, zazori na klapnama, grejac usisne grane, elektrodizna..sistemi za podesavanje lera, bimetal na klapni sauga
Jednostavno, kao i svaki venturi sistem, pati od moguceg leda u grlu, promenljivog nivoa goriva...
I mora, bar nakon 25 god, da dodje na remontni sto, i da se pregleda, popravi i na kraju NASTELUJE..za SVE rezime rada.
[ crni979 @ 11.12.2014. 12:11 ] @
>
[ crni979 @ 11.12.2014. 12:13 ] @
Citat: vladd:
Taj Pierburg 2e2 je "smrt" za Balkan i vlasnike G2. Jednostavno se MORA remontovati nakon cetvrt veka.
Ima nekoliko sistema, koji se cesto otkacinju ili bajpasuju, dizne i membrane, koje nije lose na svaku deceniju zameniti.
Ili ga zameniti za nesto jednostavnijeg i jos pouzdanijeg Webera, sa jos manje potreba za odrzavanjem.
Nije dovoljno da "nema mrve", moraju da su i membrane ispravne, bimetali, dihtunzi, zazori na klapnama, grejac usisne grane, elektrodizna..sistemi za podesavanje lera, bimetal na klapni sauga
Jednostavno, kao i svaki venturi sistem, pati od moguceg leda u grlu, promenljivog nivoa goriva...
I mora, bar nakon 25 god, da dodje na remontni sto, i da se pregleda, popravi i na kraju NASTELUJE..za SVE rezime rada.
kad je ciscen nije mu majstor mjenjao nista ,,cak ni dihtunge samo je rekao da ce sad paljenje biti bolje,,vraga isto paljenje imam ,,
[ pajapop @ 11.12.2014. 12:30 ] @
Ma ne moze karburator da gleda obican majstor mehanicar. On mora u karburator servis, gde ce se detaljno ocistiti i zameniti svi relevantni delovi. Takodje i za fabricko stelovanje moraju da se imaju i kalibrisani alati (listici i cevcice) koje obican majstor nema. Zato, kako tako, dovuci se u neki karburator servis i uradi kompletan servis karburatora...nakon toliko godina, cak i da je sve uredu, svakom bi dobro dosao servis...
[ crni979 @ 11.12.2014. 14:46 ] @
ok nema mi druge,,al da vas jos nekim stvarima upoznam ,,mislim ja se izvinjavam sto neke mozda gnjavim al samo da mi kazete jel kad auto i na guranje nece da upali jel to do karburatora,,danas sam ocistio razvodnu kapu lagano u nadi da ce bolje paliti al nista ,,stavljao sam drugi novi akumulator i opet nepali znaci da nije ni do akumulatora ni do razvodne kape ,,doalzio je mehanicar taj koji je cistio taj karburator i kaze da nije nista drugo sem alnasera,,vergla al nece da pali pa vas sve pitam dal je to do alnasera ili do neceg drugog,,nebi da dajem pare uzalud ako nije do alnasera
[ vladd @ 11.12.2014. 15:01 ] @
Samo gubis vreme, maada nije potpuno propalo, pregledaju se neke stvari, ali je sustina da karburator mora u karburator servis, i to sa zamenom potrebnih sklopova, ili cak i sa iskljucenjem nekih sklopova, ali sa posebnim prilagodjavanjima.
Uglavnom je najbolje da je sve u funkciji.
Uopste NIJE jednostavan za stelovanje, osnovno stelovanje je staticko, na stolu, uglovi i zazori klapni, zatim se postavlja na motor, povezuju vakuum creva i prikljucci, i steluju rezimi rada...
[ dusans @ 11.12.2014. 15:02 ] @
Pa razmisli malo, kako može da bude do anasera kad ni na guranje neće da upali?
[ crni979 @ 11.12.2014. 15:19 ] @
eh da se razumijem u to nebi bio tu na forumu ,,al po svemu da nije to do alnasera vec do karburatora,,radi mu pumpa cuje se zujanje i cuje se miris benzina navuce u karburator al opet ne ide,,ljudi pomagajte sta mi je raditi kad ovdje nemam blizu pravog karburator majstora(servisa)
[ Java Beograd @ 11.12.2014. 15:33 ] @
Ne mogu da verujem sa kakvim ti majstorima sarađuješ ?! Jedina svrha anlasera je da okrene motor, tj. da zavergla. Ako vergla, kako onda može da bude anlaser ?! Takođe, svrha akumulatora je samo da zavergla, i opet: ako vergla, onda nemaš šta da čačkaš akumulator.
Kad normalno vergla, ali neće da startuje motor, kod benzinaca se proveravaju dve stvari: gorivo i elektroinstalacija za startovanje tj. "varnica".
1. Ako se oseća miris benzina, onda goriva najverovatnije ima. Karburator u najvećem broju slučajeva nije uzrok što ne može da startuje motor. I loš karburator najčešće daje dovoljno goriva za startovanje, ali u toku rada pokazuje nedostatke. (Kažem: uglavnom) Da li ima ili nema goriva za startovanje se najlakše vidi kad se odvije svećica, pa pogleda. Ako je suva, onda je jasno da nema goriva. Ako ima goriva, onda je svećica cela natopljena benzinom.
2. Kako proveriti da li baca varnicu ? Tako što se izvadi kabl sa jedne svećice i privuče relativno blizu neke mase (blok ili glava motora) na oko 4-5 mm i onda se zavergla. Ako se ne vidi varnica - onda nešto nije u redu sa visokonaponskom instalacijom. (ovako ne sme da se radi sa novijim automobilima, ali sme sa starijima)
Šta spada u instalaciju za paljenje ? Razvodnik, platine (ako ima platine, ako nema onda je elektronsko paljenje), bobina, rotor razvodnika, kapa razvodnika, kablovi i na kraju svećice. Svaki od ovih delova mora da bude besprekoran, jer otkazivanje bilo kog dela od nabrojanih dovodi do toga da nema varnice. Teoretski, ako si vadio kablove (ti ili neko drugi), pa pomešao i nepravilno postavio na kapu razvodnika, opet može da baca varnicu ali u pogrešnom radnom taktu, i onda, džaba varnice.
Ne mogu drugo da te posavetujem. Pošto se totalno ne razumeš, nećeš umeti da proveriš elektroinstalaciju za paljenje, ali svakako promeni majstora, zato što je prevarant i neznalica. Ja lično mislim da je najbolje da nađeš autoelektričara.
[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 11.12.2014. u 16:49 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 11.12.2014. 15:50 ] @
Citat: al samo da mi kazete jel kad auto i na guranje nece da upali jel to do karburatora,
Proveri sve navedeno i jos neka mehanicar pogleda zupcenje.Mozda je prezupcio!
[ crni979 @ 11.12.2014. 16:05 ] @
Citat: Java Beograd:
Ne mogu da verujem sa kakvim ti majstorima sarađuješ ?! Jedina svrha anlasera je da okrene motor, tj. da zavergla. Ako vergla, kako onda može da bude anlaser ?! Takođe, svrha akumulatora je samo da zavergla, i opet: ako vergla, onda nemaš šta da čačkaš akumulator.
Kad normalno vergla, ali neće da startuje motor, kod benzinaca se proveravaju dve stvari: gorivo i elektroinstalacija za startovanje tj. "varnica".
1. Ako se oseća miris benzina, onda goriva najverovatnije ima. Karburator u najvećem broju slučajeva nije uzrok što ne može da startuje motor. I loš karburator najčešće daje dovoljno goriva za startovanje, ali u toku rada pokazuje nedostatke. (Kažem: uglavnom) Da li ima ili nema goriva za startovanje se najlakše vidi kad se odvije svećica, pa pogleda. Ako je suva, onda je jasno da nema goriva. Ako ima goriva, onda je svećica cela natopljena benzinom.
2. Kako proveriti da li baca varnicu ? Tako što se izvadi kabl sa jedne svećice i privuče relativno blizu neke mase (blok ili glava motora) na oko 4-5 mm i onda se zavergla. Ako se ne vidi varnica - onda nešto nije u redu sa visokonaponskom instalacijom. (ovako ne sme da se radi sa novijim automobilima, ali sme sa starijima)
Šta spada u instalaciju za paljenje ? Razvodnik, platine (ako ima platine, ako nema onda je elektronsko paljenje), bobina, rotor razvodnika, kapa razvodnika, kablovi i na kraju svećice. Svaki od ovih delova mora da bude besprekoran, jer otkazivanje bilo kog dela od nabrojanih dovodi do toga da nema varnice. Teoretski, ako si vadio kablove (ti ili neko drugi), pa pomešao i nepravilno postavio na kapu razvodnika, opet može da baca varnicu ali u pogrešnom radnom taktu, i onda, džaba varnice.
Ne mogu drugo da te posavetujem. Pošto se totalno ne razumeš, nećeš umeti da proveriš elektroinstalaciju za paljenje, ali svakako promeni majstora, zato što je prevarant i neznalica. Ja lično mislim da je najbolje da nađeš autoelektričara.
[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 11.12.2014. u 16:49 GMT+1]
e pa sad sam i ja vidio s kim imam posla,,i hvala ti na savjetu barem imam autoelektricara u blizini:)
[ crni979 @ 11.12.2014. 16:14 ] @
[quote] Lavlja_Jazbina:
Citat: al samo da mi kazete jel kad auto i na guranje nece da upali jel to do karburatora,
Proveri sve navedeno i jos neka mehanicar pogleda zupcenje.Mozda je prezupcio![/quote
ok hvala na savjetu ,,provjerice ovaj drugi mehanicar dal je prezubcio ,,barem je ovaj cuven kao dobar mehanicar :)
[ vladd @ 11.12.2014. 17:44 ] @
OVO ne treba davati u ruke bezveznom majstou.
http://vwa1.dadoghouse.com/wp-...E2%20service%20instruction.pdf
Proveri diznu za gasenje, da nije spao kabal sa nje, ili da nije namotaj u prekidu.
Kablovi mogu da se provere unimerom, treba da imaju 4000-10000 oma(4-10 kilooma).
Takodje i razvodna ruka, da bi se ustanovila pojava varnice na svecici.
Cesto se stavljaju "zicani" kabloci sa otpornikom u lulici(prikljucku na svecici), a taj otpornik moze da crkne.
[ Darko Nedeljković @ 12.12.2014. 20:25 ] @
Citat: jel to pumpa koja se nalazi na bloku motora AC pumpa ili kako se vec zove ili opet neka druga??ma i meni jedan govori ovako drugi onako a to je sve gubljenje para i vremena:(
Znam. Prosao to sve. Kako se pojavis kod majstora, on slozi neku pricu tipa ultrazvucno ciscenje dizni-stelovanje karburatora-zamena svecica, kablova i bobina. Sve dok nisam naisao na jednog koji ne prica nikakve teorije, nego instrument u ruke i izmeri. Sad kad si rekao da je auto vozen na plin, sumnja na pumpu je jos veca i moj auto je tako vozen na plin a benzin bio na rezervi, to ostecuje pumpu.
Sto se mehanicarske terminologije tice ne znam da li je oni zovu tako, a to sto je na bloku je verovatno pumpa za vodu. Ova je pumpa za benzin i nalazi se u rezervoaru ili ispod poda. I slobodno je tako zovi, jer nemas dve pumpezabenzin na automobilu.
[ cozmo_im @ 12.12.2014. 20:39 ] @
Karburatorski motor ima benzinsku pumpu na bloku ili kod glave motora zavisi gde je bregasta.
Motori sa ubrizgavanjem imaju pumpu u rezervoaru.
Posto je karburatorski model trebalo bi da je obicna mehanicka pumpa koju pokrece bregasta osovina.
[ Darko Nedeljković @ 13.12.2014. 06:03 ] @
A pa onda nista, nisam prava osoba da dajem savete, ne znam nista o tom vozilu, ne znam ni da li njemu benzin uopste treba da dolazi pod pritiskom ili usisava vakumski, ja sam oduvek vozio automobile koji imaju elektricnu pumpu i dizne. Tj. probao jednom da upalim sestrin Yugo pa video da sam glup za te saug-pedala-karburator i rekao sebi da vise ne sedam za volan automobila koji imaju kojekakve karburatore :-)
[ vladd @ 13.12.2014. 10:14 ] @
Dolazi pod pritiskom, ali u mnogo nizem opsegu nego kod motora sa brizgaljkama. Kod karburatorskog sistema se gorivo akumulira u loncetu karburatora, pred neposrednu upotrebu. Bez natpritiska.
[ cozmo_im @ 13.12.2014. 10:35 ] @
I proveriti pumpu je jako lako, tako da za minut moze da se otkloni sumnja.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|