[ vladagrujic @ 20.02.2008. 22:40 ] @
Mislim da mi elektro instalacija negde "probija na masu" ili alarm vuče više struje nego što bi trebao. Za par dana (3 do 4) stajanja u mestu, iscrpi mi se akumulator. Kada probam el. instalaciju na klemi akumulatora (prilikom skidanja kleme) javljaju se varničenje. Kao laiku za to čini mi se da neki potrošač crpi više struje ili neka žica probija na masu. Napominjem da mi osigurači ne pregorevaju. Bravica za paljenje mi stoji na položaju (kada je auto ugašen), gde je samo nekoliko potrošača stalno upaljeno (alarm, radio, sat u kabini, svetlo kabine i sl.)
Unapred hvala na savetima.
[ ~Vojvoda @ 20.02.2008. 23:01 ] @
U tom slucaju najbolje je otici kod nekog majstora da ti on pronadje kvar. Ako se razumes malo u elektriku, i imas multimetar, lepo ugasi sve u kolima sto mozes, zatim multimetar podesis da radi kao ampermetar, posto su svi potrosaci paralelno vezani merenjem struje u svakoj od glavnih grana kola utvrdices gde vuce na masu. Samo imaj na umu: Prilikom merenja struje u kolu-AMPERMETAR SE UVEK VEZUJE REDNO !!! Najbolje mesto je odmah iza osiguraca, krenes recimo upaljac, iza osiguraca, skines zicu koja vodi od osiguraca ka potrosacu, jedan kraj ampermetra zabodi iza osiguraca gde je bila zica, a drugi kraj povezi sa zicom(postaraj se da sve lepo povesez kada meris, nemoj da bude slabih kontakata), ako je potrosac navodno iskljucen a vuce poveliku struju, on je tvoj krivac.
Nadam se da sam pomogao, ako imas jos pitanja pitaj.
[ JankoNIS @ 20.02.2008. 23:07 ] @
Malo prostija varijanta: povezi ampermetar tako kao sto jesi i redom skidaj jedan po jedan osigurac. Cilj je da izolujes kolo kroz koje se napaja problematicni potrosac. Kada ga pronadjes, vidi sta je sve vezano na taj vod, pa kreni redom da iskljucujes potrosace.
[ ~Vojvoda @ 20.02.2008. 23:16 ] @
Naravno moze i kako je Janko rekao- lakse je i brze, ali je sa osiguracem bezbednije.
[ vladd @ 21.02.2008. 11:17 ] @
Ovako.

Otkacis minus klemu, u prineses ampermetar, recimo digitalni, obratis aznju gde se posttavljaju uticnice na instrumentuuu.
Zatim + (jednosmerni opseg, da ne zaboravimo) stavis na minus pol accu, a crnu (-), stavis na masu vozila, ne motora.
Struja ne bi trebala da bude veca od 50mA(neki sitan potrsac, alarm, radio..).

Ako je to u redu, vratis klemu, i izmeris napon na accu (naravno, prebacis buksne i opseg na instrumentu). Napon bez kontakta. Zatim ukljucis kontakt ui vidis pad napona, ako je preko 2V, sumnja pada na accu.

Iskljucis kontakt, i posmatras kako se accu "vraca" na visi napon. Ako je sporo, slab mu je kapacitet.

Accu mozes da opteretis i sa farovima, da bi mu video ponasanje.

Za sve van ovoga, idi kod elektricara, velika je opasnost od munjevitog pozara.

Poz.
[ Portir Velja @ 21.02.2008. 17:43 ] @

Najjednostavnije ti je da uzmes auto glimaricu, otkacis jednu klemu sa akumulatora (bilo+,ili-), a zatim krokodilku od glimarice zakacis na klemu koju si skinuo, a samu glimaricu na stubic akumulatora sa koje si skinuo klemu. Svi potrosaci treba da su ti iskljuceni i kada stavis glimaricu na aku, ona ne sme da sija (tj. moze da se na trenutak slabo upali i da se polako ugasi, a to je mozda neki kondezator). Ako non stop sija znaci da ti auto vuce struju, i onda mozes da primenjujes onu metodu, vadis osigurac po osigurac dok ti se ne ugasi glimarica sto znaci da se na toj grani nalazi kvar, a onda polako ispituj i trazi tacno gde je.
[ JankoNIS @ 21.02.2008. 18:50 ] @
U medjuvremenu sam se setio da se meni jednom desilo tako nesto. Nisam se javljao dok nisam uspeo da vratim film. Zanimljivo, kvar je bio u releju za zmigavce koji se nalazio u sklopu kutije sa osiguracima. Nikada nisam saznao sta je vuklo struju, ali kada sam prometio taj automat, sve je bilo OK.
[ vladagrujic @ 22.02.2008. 22:14 ] @
Hvala na savetima. Da lepo naučim tehniku pa na posao.
Pozzzz.
[ Lavlja_Jazbina @ 08.02.2015. 20:02 ] @
Da osvezim temu jer je u ovom zimskom vremenu korisno kako se kontrolise ako nesto izvlaci struju iz accu kada

je auto ugasen.
[ goranvasiljevic @ 09.02.2015. 15:44 ] @
Kamion Eurozeta koji ima na sebi 2 akumulatora. Ima na sebi uređaj za praćenje čiju potrošnju ne znam.
Da li može ovaj uređaj da iscrpi akumulatore za 12 sati?

Tehničke karakteristike su:

Procesor
PIC24H
Operativni sistem
Real time operating system
GSM/GPRS modul:
Quad band - GSM 850/900/1800/1900 MHz
GPRS Multislot Class 12
GPS modul
Rešenje bazirano na SiRFstarIII čipsetu
20 kanalni prijemnik
Hot start: < 1s
Cold start (open sky): < 38 s
Osetljivost (Tracking sensitivity): -159 dBm
Preciznost lociranja vozila: 5 m, ZEP
Interna memorija:
do 30.000 zapisa
Napajanje:
Nominalni napon 9V - 40 V, prenaponska zaštita
Back up baterija:
Li-Ion, 3.7 V / 950 mAh (opciono 1600 mAh)
Radna temperatura:
od -20°C do +65°C
Dimenzije (ŠxDxV):
126x82x31mm
Težina:
280 gr
24 multifunkcionalnih ulaza/izlaza:
Do 11 digitalnih ulaza (jedan je rezervisan za detekciju starta motora)
Do 8 digitalna izlaza
Do 5 analogna ulaza (jedan za detekciju i nadzor napona akumulatora vozila)
Jedan 1-Wire port
Jedan serijski portJ
Jedan konektor za glasovnu komunikaciju
Serijski port
Podešavanje parametara rada uređaja
Čitanje podataka o radu uređaja i debug podataka
GPS podaci za eksterni navigacioni uređaj (PC, PDA...)
Povezivanje na merač potrošnje goriva
Povezivanje na merač nivoa goriva
Povezivanje sa uređajem za očitavanje podataka sa kompjutera vozila
Potrošnja (pri naponu od 12 VDC)
Prosečno <130 mA
Max. u Power Save režimu rada <70 mA
Min. u Deep Power Save režimu rada <40 mA
[ Zarko Silic @ 09.02.2015. 15:48 ] @
Ne moze ni za 120 sati.
[ goranvasiljevic @ 09.02.2015. 16:05 ] @
Imam pritužbe vozača da crpi. Ne mogu da ga upale. Tvrde da je taj uređaj problem.
Da pokušavaju da ga zloupotrebe nemaju razloga.
Može li nešto ovakvog tipa da pravi takve probleme?
[ Zarko Silic @ 09.02.2015. 17:07 ] @
Ovaj uredjaj cije si podatke dao NE MOZE da pravi problem ako je ispravan i ako je strucno ugradjen.
[ pajapop @ 09.02.2015. 17:08 ] @

Pre ce biti mnogo "sve drugo", pocev od starih i neodrzavanih akumulatora, losih punjenja, neispravnih elektromagnetnih sklopki za startovanje, ne servisiranih alnasera, losih masa i dr. ...
[ goranvasiljevic @ 12.02.2015. 18:46 ] @
Zahvaljujem na odgovorima..
Električar će morati da detaljno pregleda..