[ Toxic Flame @ 10.04.2008. 19:37 ] @
hteo bih malo da sharam airbrushom, ali su mi komercijalni kompresori skupi (oni najjeftiniji koje sam nashao za oko 7500.-) pa dok ne skrpim delove za neki manji u samoizgradnji da priupitam..

mislim da sam negde video varijantu sa bocom vazduha (nalik onim za auto lakove, samo bez laka naravno)

dakle.. moze li se povezati airbrush na takvu bocu? koliko koshtaju te boce i gde se mogu naci? (moze i na pm ako ne sme ovde) i mogu li se te boce ikako puniti?

da li je iko imao iskustva sa ovime?


unapred hvala
[ Skandy @ 10.04.2008. 20:50 ] @
Kao klinac sam pravio nesto slicno, a krajnje je jednostavno.

Od materijala ti je potrebno:
1. Poveca boca od nekog spreja, prazna (ja sam koristio od laka za kosu).
2. Ceo ventil od gume za bicikl ili jos bolje od automobila.
3. Dvokomponentni tecni metal ( tako ga bar zovu ).

Na predhodno ispraznjenoj boci probusi rupu u precniku kao ventil. Postavi ventil u rupu i zalij tecnim metalom. Ostavi da odstoji koliko je potebno, procitaj na uputstvu za tecni metal.
Ostaje ti jos da kada se sve osusi, uzmes pumpu i sabijes vazduh u bocu. Upotrebljivost skoro pa dozivotna.. Posle jos resi kako ces sa time farbati. Ja sam na moju bocu montirao trubu.
[ Toxic Flame @ 10.04.2008. 21:03 ] @
hehe...a moze i tako =) ja reko to vec ima gotovo..

a na koliko bara se moze pumpati to chudo?

i gde da nadjem techni metal?
[ Skandy @ 10.04.2008. 22:46 ] @
Duvaj koliko ti je dovoljno ili probaj da putem interneta dodjes do informacije pod kojim pritiskom su boce punjene. Sto se tice tecnog metala, to je nekada bilo u radnjama koje prodaju gvozdjuriju, a ja sam kupio na pijaci. Tecni metal je u dve tube, jer je dvokomponentni.
[ brainless @ 11.04.2008. 20:13 ] @
bolje uzmi unutrasnju automobilsku gumu [..ili traktorsku, sto da ne..]
za brush je to dovoljno.
..ja farbam sa brashem na 1.5 do dva bara max.. tako da ti je to sasvim dovoljno, i nemoras da nabavljas taj tecni metal i te gluposti..
to sam i ja radio par puta dok nisam pazario kompresor..
[ Toxic Flame @ 11.04.2008. 20:24 ] @
a interesuje me ceo sklop...kako si povezao crevce i to sve i da li si imao slavinu neku il neshto slichno kao ventil?

i koliko to moze da bude dobro? kolko se moze crtati sa jednim pumpanjem?
[ brainless @ 11.04.2008. 20:54 ] @
pa na zalost, keva mi je svaki drugi dan u bolnici, pa mi je ona zarvrsila neki set za dijalizu koji se vise ne koriste, a neotpakovani su..
pazi, za crevo mozes i ono od akvarijuma, sva ta creva su bezbedna da 3-4 bara sigurno..
na ventil od gume sam stavio jednu stvarcicu koja stoji na kraju creva za duvanje guma [automobilskih], taj andrak ima malu polugu za skidanje i stavljanje.. onda to povezes sa crevom [3-4 metra, nemoj duze] i to onda za brush..
mislim nema nekih univerzalnih resenja, malo kombinuj, neke shelne, ovo ono.. snadji se ;-)
e jedino bi mozda mogao tu negde da uguras jedan filter za vlagu, da ti ne pljucka vodu dok radis, mada za tako mali pritisak mislim da ne bi trebalo..

e da.. zavisi kakav brush imas.. ja kontam da imash double action, ako je tako imas da farbas i farbas.. pogotovo sa traktorskom.. ;-)
[ Toxic Flame @ 11.04.2008. 22:52 ] @
da double action.. odlichno za okvarijumske cevke...one imaju i ventile i sve ostalo tako da cu moci da se snadjem sa svime time =)

hvala puno na ovome..to je mislim prava stvar za sam pochetak i totalni low budget =)
[ brainless @ 13.04.2008. 09:41 ] @
jeste! mada, ako se budes zaleteo sa farbanjem, vrlo brzo ces uloziti pare u neki hobi kompresor..
[ Toxic Flame @ 16.04.2008. 09:13 ] @
sama unutrashnja guma mi nece dati ama bash nikakav pritisak (chak ni pola bara)..a nije mi neki trip da kupujem ceo tochak..tako da odustajem od ovoga sa gumom..ili greshim negde u koracima?

za crevo su mi preporuchili crevo od dizel motora shto ide do dizne..bash lepo izgleda ali je malo skuplje..

jedno offtopic pitanjce: koliko su retke boje koje idu u airbrush :S
[ brainless @ 16.04.2008. 09:41 ] @
e to je jako stvar iskustva.. ima neko "kao" pravilo da kad promesas farbu[razredjenu], i podignes stapic da treba valjda 6-7 puta ka kapne sa stapica nazad u posudu.. ne znam, ja radim po "sluhu".. malo cackaj, experimentisi.. ;-)

ps- a za gumu sigurno gresis negde, ili je mozda problem u tome da ventil od gume ima ogranicen protok vazduha...
[ Toxic Flame @ 16.04.2008. 11:28 ] @
iscimao sam lika u radnji i on je pumpao gumu noznom pumpom..pokazivach na samoj pumpi je skakao kad je pumpao, ali onda je pokazao ispod pola bara..

oke je to da ce ona imati protok..a pritisak?

i koji pritisak ide za airbrush? meni rekoshe do 2 bara max
[ brainless @ 16.04.2008. 15:18 ] @
pa da, ja farbam na 1.5 do 2 bara, a kad duvam gumu [na kolima, motoru, biciklu] uvek ide preko 2 bara..
primer: zadnje gume na kolima 2 bara, prednje 2,2 bara, na motoru obe 2,5, i na bajsu ide nesto preko 2 bara, ne znam tacno..
mada moj komsija farba sa starim ruskim brashom na 1 bar, kaze da radi posao.. u glavnom optimum ti je od 1,5 do 2 bara!
[ Toxic Flame @ 16.04.2008. 16:34 ] @
o tome i pricham..kad je guma van tochka (bez felne i bez one tvrde spoljashnje gumue) onda u njoj nema pritiska jer ona nema gde da se odupre..
[ brainless @ 16.04.2008. 19:21 ] @
sta ja znam.. meni je radilo posao
[ Skandy @ 16.04.2008. 20:24 ] @
Upravo tako, bez spoljasnje gume, unutrasnja ce se samo siriti dok ne pukne. Za pritisak od 2 bara moras imati ceo tocak, a onda pritisak mozes dici i do 3 bara. Jer neces ga voziti i neces na njemu imati teret vozila. Ali nemoj preterivati sa pritiskom.