[ brainless @ 11.04.2008. 14:25 ] @
pozdrav!
imam black n decker busilicu, stara je cirka 20 god, ali radi ko zmaj..[ne znam koji je model, ne pise, pola je neka zelenkasto plava plastika, a pola od metala nekog, siva..]
elem, nasao sam neke dodatke za nju, ali da bi ih montirao, treba da se skine glava.. a to ne mogu nikako da skontam, 99% sam siguran da se ne odvrce, verovatno ima neka druga fora..
ako neko zna..?
[ veljkoE @ 11.04.2008. 14:34 ] @
otvoris futer max
i pogledaj unutra,
tamo ima sraf koji se odvrce za ravnim sarafcigerom, ili jos bolje sa inbusom

a ispod glave, tj, izmedju glave i ostatka busilice, je osovina koja je na dve strane zasecena, za kljuc

kad to pronadjes, dalje ide lako
samo ce ti se pokazati
:)

[ Rendisha @ 12.04.2008. 11:17 ] @
Ako ti je ona verzija za koju postoje dodaci tipa cirkulara, ubodne testere itd, onda ima stariju verziju futera, bez tog srafa koji veljkoE spominje (mada proveri ipak), nego se taj futer jednostavno skida odvrtanjem. Kada je futer okrenut ka tebi, odvrce se suprotno od kazaljke na satu. Fora je sto se i osovina busilice okrece a on se ne moze odvrnuti zbog trenja Odvrnuces ga tako sto ubacis u I brzinu (kad se teze okrece osovina), i stavis kljuc za futer u jedan od otvora, da ti sluzi kao poluga, a onda nekim cekicem isl. zveknuti po kraju kljuca u smeru odvrtanja.
[ tdjokic @ 12.04.2008. 15:36 ] @
Sraf postoji uglavnom kod busilica levo/desno, da se glava ne bi sama odvrnula, mada neki proizvodjaci na jeftinijim modelima "zaborave" taj sraf. Inace, on je po pravilu sa LEVIM navojem, a zarez na njemu je razlicit, kako kod koje busilice.

@brainless - kapni malo ulja ili nekog sredstva kao sto je bio WD40(?) na osovinu busilice odmah iza glave, ako ti je dostupno, i ostavi tako par sati, mozda ce tamo korozija i / ili trenje da se smanje kad krenes da odvijas. Glave su navijene, opet po pravilu, desnim navojem, znaci kao svaki uobicajeni sraf. A kao sto rece veljkoE, neke busilice imaju na osovini obradjeno za kljuc, mada nekad tu moze da pridje vrlo tanak kljuc. Mera je nesto 17, 19 mm, tu negde, djavo ga zna.