|
[ yu1ny @ 06.05.2008. 10:55 ] @
| Baš se dvoumim pošto postoji nekoliko modela skutera (raznih proizvođača) koji mi se sviđaju, neki su dvotaktni, neki četvorotaktni, a po ovom podforumu sam pretražio i pročitao gotovo sve što se tiče teme...
Skuter bih koristio za "švrćkanje" po Beogradu i najbližoj okolini, bez nekih preteranih zahteva.
Znam princip rada i razlike između obe vrste agregata ali kakva su iskustva, prednosti, mane različitih pogona?
|
[ vladd @ 06.05.2008. 11:51 ] @
Solidno zavisi i od kubikaze.
Dvotaktni pri svakom obrtaju, dobija i ciklus sagorevanja, tako da je u radu, sa malo snage i kubika u blagoj prednosti.
Cetiri takta ne ostavljaju rep za sobom, i ne unistavaju komarce, nemaju prepoznatljivi miris kao dvotaktasi.
Po meni, nekako su "cistiji" za grad, i za jednu osobu na skuteru, sasvim dovoljna sprava za zvrndanje.
Licno mi se dopada 4 takta vise, ali ja ionako imam malo izvitoperen ukus, vise volim da cackam oko motora, nego da vozim.. Sto zbog sinusa i spondiloze, sto zbog konfora, po gradu setam sa 4 tocka..(i 4 takta )
Dva takta su pomalo stvar navike, i brojnosti tomosa, godinama, pa se neki skuteri od 50cc sa 4 takta smatraju kao cudo, veliki napredak.
Imaju malo drugaciji start, cetvorotaktni , kao da imaju manje snage na nizim obrtajima, drugacija im je kriva snage.
To nije nikakva mana, vec samo zahteva drugaciji nacin voznje.
Mada vecinu koju znam, koja vozi 50cc skutere ili mopede, to ne zanima, odsrafljuju gas do kraja, tako da je svejedno.
Sa vecim kubikazama je kao sa parama, sto vise, to je lepse
Poz
[ yu1ny @ 06.05.2008. 12:16 ] @
Ma nešto 50 kubika, ko će da se aka svake godine da registruje ponovo, a ionako sam došao na tu ideju posle toliko izgubljenog vremena u kolonama po gradu...
Spondiloza je nezaobilazna u mojim godinama ali vidiš, taman ću da je razradim stalno vrteći glavu levo-desno na skuteru.
Otprilike sam i ja imao takvo viđenje, vladd...svideo mi se Sprint Phantom od 50 ccm, malo je veći i duži od "normalnih" skutera, još da se nakanim da ga pazarim....
[ vladd @ 06.05.2008. 12:48 ] @
Lep skuter, a i Sprint firma je bljesnula, i sa niskim cenama i sa solidnim ("kineskim") kvalitetom. Posle par meseci voznje, moze se dogoditi da neki metalni delovi pokazu znake rdje, ali to nije neresiv problem.
Agregati su ocigledno standardni, prave se kao sibice, skoro pa automatski, tako da je kvalitet ujednacen.
Problemi su oko "opreme", razne sitne i krupne elektrike, ali ako ga ti kupis, sigurno cemo uskoro imati resenja za te "bube"
Poz.
[ HoT_Steppa @ 06.05.2008. 16:55 ] @
Citat: yu1ny: Ma nešto 50 kubika, ko će da se aka svake godine da registruje ponovo
Kada nov zakon stupi na snagu negde u septembru, i 50cc ce se registrovati svake godine.
[ yu1ny @ 06.05.2008. 19:32 ] @
Znači, državi trebaju pare?...ništa neobično
Vladd, već su mi čak i prodavci rekli da po kupovini uzmem komplet alata i sve zavrtnjeve dotegnem, pošto se svi skuteri uvoze u "rasutom stanju", a naši majstori ih sastavljaju taman zgodan razlog da se malo pobegne od kuće....
Hvala na savetima, a za elektroniku...razbucavam pa pravimo poboljšanja!
[ vladd @ 06.05.2008. 20:15 ] @
Ja sam ceprkao par komada. U ocajnom je stanju, instalacija je na nivou auto radija..
Ima tu mesta za poboljsanja, solidno. Srafovi ne samo sto nisu zategnuti, u stvari jesu, ali su kao od olova, kljuc moze da ih lako osteti. Najbolje je zameniti, nekim sertifikovanim (ako smo zaboravili na brojke Tvik-ovih npr 6.6 ), sa bar garantovanim celikom, ako vec ne za mnogo skuplje (nekoliko dinara po komadu) prokronske ili poboljsane.
Kod struje se mogu zameniti svi kablovi, prikljucci, naravno da umesto ckiljavih lampica mogu da legnu diode..
CDI i regler su mi sada u fazi provere, mislim da je solidno zgodna zamena sa nekog boljeg motora, mada regler nije problem napraviti, cak i sa procesorom.
Mislim da bi za CDI, kao zamena bilo solidno i elektronsko paljenje, samo treba napraviti pametnu odluku, tranzistor, tiristor, spoljna bobina, ili neki ferit.
Uz neku kontrolu ugla paljenja, pa jos sa mogucnoscu reprogramiranja rezima rada...ima tu mesta za lepu zabavu.
Naravno, komercijalizacija je nezgodna, kvari igru, mada se uvek moze zastati i skrenuti na tu stazu.
Poz.
[ pantic68 @ 07.05.2008. 00:01 ] @
Citat: HoT_Steppa: Kada nov zakon stupi na snagu negde u septembru, i 50cc ce se registrovati svake godine.
Hoce li to vaziti i za ove starije? Ko ce iskupiti dokumentaciju. Imam neku starudiju, slova na saobracajnj se skoro i ne vide a arhiva je koliko znam prilikom bombardovanja zavrsila u nekim podrumima koje je poplavila voda.
[ HoT_Steppa @ 07.05.2008. 06:44 ] @
Naravno da ce da vazi za sve. A za SVE motore (i automobile) starije od 15 godina ide i tehnicki na 6 meseci.
[ vladd @ 07.05.2008. 11:04 ] @
I to ozbiljan tehnicki, ne sala i zabava, povuci rucnu, sedi na haubu pa koci. Merice se i tacka kljucanja kocione tecnosti i nivo zagadjenja, i stanje guma i stanje trapa, i uopste da li je auto u kompletnom stanju, mislim na lonce umesto katalizatora...i jos neke sitnice, tek da budzevine izgube smisao, i balkanski nacin odrzavanja..lupa trep, moze jos da prenese cementa, dok ne otpadne..
Poz
[ HoT_Steppa @ 07.05.2008. 15:51 ] @
Racunajuci da ce i ove godine vecina da muva, od sledece godine se ocekuje i stanje polovnjaka da bude na nivou, tj. bice olakasana diferencijacija zhita od kukolja pri kupovini istih.
[ yu1ny @ 08.05.2008. 14:06 ] @
Našao na jednom sajtu prodavaca dvotočkaša:
"Dvotaktni ili četvorotaktni motor? Koji je bolji?
Teško pitanje, bar kad su motori male zapremine u pitanju. Svima je jasno da su motori veće zapremine uvek četvorotaktni (zadnji mohikanac među automobilima sa 2-T motorom, Trabant, već je zaboravljen). Ali za skutere, motore od 50 i 125ccm još uvek postoji dilema. Da probamo ovako:
2T prednosti: jednostavna konstrukcija, veća snaga, lako se izvodi povećanje snage
2T mane: veća potrošnja, manji obrtni moment, koristi mešavinu ulja i benzina, veće zagađenje , veće i neravnomernije termičko opterećenje, kraći vek trajanja klipnocilindarskog sklopa, osetljivi na stanje svećica i sistema za paljenje
4T prednosti: manja potrošnja, veći obrtni moment, koristi čist benzin, manje zagađenje, ravnomernija termička opterećenja, duži vek trajanja klipnocilindarskog sklopa, lakše "pale", stabilniji rad na leru
4T mane: komplikovanija konstrukcija, manja snaga motora, nije jednostavno povećati snagu motora
Da zaključimo: ukoliko su pre svega važne performanse i mogućnost "tuninga", dvotaktni motori su u prednosti. Ukoliko Vam "jurcanje" motorićem nije glavna briga, mnogo će Vam više odgovarati četvorotaktni motor. Uostalom, četvorotaktni motori polako potiskuju iz proizodnje dvotaktne i zauzimaju sve veći deo tržišta čak i u klasi 50ccm."
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 08.05.2008. 15:01 ] @
Citat: yu1ny: Našao na jednom sajtu prodavaca dvotočkaša:
"Dvotaktni ili četvorotaktni motor? Koji je bolji?
Teško pitanje, bar kad su motori male zapremine u pitanju. Svima je jasno da su motori veće zapremine uvek četvorotaktni (zadnji mohikanac među automobilima sa 2-T motorom, Trabant, već je zaboravljen). Ali za skutere, motore od 50 i 125ccm još uvek postoji dilema. Da probamo ovako:
2T prednosti: jednostavna konstrukcija, veća snaga,lako se izvodi povećanje snage
2T mane: veća potrošnja, manji obrtni moment, koristi mešavinu ulja i benzina, veće zagađenje , veće i neravnomernije termičko opterećenje, kraći vek trajanja klipnocilindarskog sklopa, osetljivi na stanje svećica i sistema za paljenje
4T prednosti: manja potrošnja, veći obrtni moment, koristi čist benzin, manje zagađenje, ravnomernija termička opterećenja, duži vek trajanja klipnocilindarskog sklopa, lakše "pale", stabilniji rad na leru
4T mane: komplikovanija konstrukcija, manja snaga motora, nije jednostavno povećati snagu motora
Da zaključimo: ukoliko su pre svega važne performanse i mogućnost "tuninga", dvotaktni motori su u prednosti. Ukoliko Vam "jurcanje" motorićem nije glavna briga, mnogo će Vam više odgovarati četvorotaktni motor. Uostalom, četvorotaktni motori polako potiskuju iz proizodnje dvotaktne i zauzimaju sve veći deo tržišta čak i u klasi 50ccm."
Vrlo lep i jasan tekst.. nadam se da si posle ovoga otklonio dilemu..
Inace sam i sam vlasnik 4t scootera od 50 ccm i vise sam nego zadovoljan.. solidno ide, mala potrosnja, miran rad, lep zvuk i za mene najbitnije ne usmrdis se od mesavine posle svake voznje kao na 2t.. pozz
[ vladd @ 09.05.2008. 01:20 ] @
Po meni, pravi trgovacki odgovor. Sve pojednostavljeno do gluposti.
A kako se to "jednostavno" poveca snaga na 2T. Tako sto se ugradi kit koji kosta 80-110% cene motora.
Uracunata promena i karburatora i auspuha, rezonantnog, za malo drugacije rezime.
Ako je "jednostavno", pljunuti pare i sve to usaglasiti...
Ili se mozda misli na ljustenje glave i skracivanje veka motora. Kako god okrenes, trgovcu u korst.
Ne vidim za sto se ne bi i 4T mogao "lako" frizirati. Strme bregaste, bolji usis, nekritican izduv, paljenje sa vecom energijom..
Ostala "pojednostavljenja" neka ostanu..smesno je komentarisati..
Poz
[ Stole_sto_ljubi_zene_gole @ 09.05.2008. 11:43 ] @
Ih vladd pretera ga maloo.. odgor jeste trgovacki i jednostavan ali nije netacan..
Evo prost primer.. yamaha aerox kosta oko 2800e.. naravno 2T.. skinuta blokada, rezonantni auspuh, set rolnica, tvrdje kvacilo.. to je oko 200 do 230 eura sve ukupno.. dobijas skut koji ide jako blizu 100km/h.. znaci za malu lovu u odnosu na vrednost scoota dobijes dosta od performansi..
4T da nateras da ide 100 km/h mozes samo ako ga vuce formula :)) ne kazem, mozda moze.. ali je priznaces komplikovanije.. pozz
[ vladd @ 10.05.2008. 01:56 ] @
Pa to nije friziranje. Skidanje blokade se radi kada prodje garancija, osim ako tu akciju ne stopiraju neki propisi, da li brzinski ili ekoloski.
Rezonantni vec postoji za "fabricke" rezime voznje, ali za vece obrtaje i vecu snagu, mora drugaciji.
Zatim, kritican je protok fluida od karba do kraja auspuha, da bi to bilo friziranje, ima tu puno vise zahvata. Za pojedinca je najlakse da kupi set...
A moze da se igra i sa kanalima, jacom radilicom, doradom klipa..ako zna i moze...
4T se frizira kao i auto, drugaciji ventili, bregasta, karburator, klip, ili rad na glavi, jaca radilica..Sledi zamena auspuha, a moguce su i prerade paljenja.
Tek kada se poveca snaga, ima smisla igranje sa rolnicama i kaisevima..
Skidanje blokade nije friziranje.
Poz.
[ yu1ny @ 19.05.2008. 11:31 ] @
Odlučio se i kupio skuter "Sprint Phantom", Kinez marke Longjia, u prvom redu zbog veličine i dužine sedišta (dužina 1960 mm, sedište 70 cm).
Motor je 2-taktni, piše 2.8 KW/6500 1/min, prijatno sam iznenađen kako "ljuta mašina" vuče, a po GPS-u sam na ravnom, na deonici od oko 1 km postigao max. brzinu od 69.8 km bez ikakvog skidanja blokada i bilo kakvog budženja.
Skuter radi mirno, tiho, ne dimi previše, troši ovako nerazrađen oko 3.5l/100 km i osim nekih sitnica (dugo/kraktko svetlo je radilo sa prekidima - loše namešten konektor na prekidaču) za sad sam zadovoljan.
[ vladd @ 19.05.2008. 11:49 ] @
Eto masala, u zdravlju se vozikali obojica :)
[ boro1984 @ 19.05.2008. 15:44 ] @
U klasi do 50cc, dvotaktni je pravo resenje. Evo pogledajte na primer novije DiTech modele sa direktnim ubrizgavanje, posto vidim da se svi zalite na preveliku portosnju. E sad nije isto da li je motor Minareli ili Piadjo ili neki kineski, mada nemam nista protiv kineza. Evo ja na primer sam presao 19800km bez ijednog servisa, mada sad planiram da menjam karike, toliko o trajnosti motora, a koliko ste vi sa vasim cetvorotaktnim do sad imali servisa za vasih 5-6000km.
[ boro1984 @ 02.04.2011. 02:28 ] @
Do 50cc samo 2T osim ako nemate 15 godina i 55kg )))
[ 60speedfight @ 11.04.2012. 08:44 ] @
Sto se tice 50cc samo 2T i nista kinesko... jednostavan dokaz da su 2T masine bolje je taj sto najbolji proizvodjaci skutera (PIAGGIO, APRILIA, YAMAHA, itd.) prave samo 2-taktne masine u clasi od 50cc. 4T skutere prave samo kinezi a to su gola go*na. pozz
[ Lavlja_Jazbina @ 11.04.2012. 09:46 ] @
Da ali nezaboravi da u 2t ide i ulje a to ti dodje 1000km/1l,pa ko se vozi 2000 km mesecno i nije isplativo.
Ko ima skuter taj ide i gde netreba,kao jeftin prevoz a kada napravis racunicu i nije tako.Stara prica sa dizelima
i benzincima ,trosi dizel manje i jeftiniji pa se benzincevih 100 pretvorilo u 200 dizelovog i dodje na isto.
Vozim beli postarac,imao sam i x9 koji sam pozajmio pa su iskrivili viljusku.!25 cm3 je manje trosio nego ovaj 2t.
Za kineze se slazem jer stvarno ni minimum nisu ispostovali.Kymco,keeway,husquvarna nisu losi.
[ 60speedfight @ 12.04.2012. 11:50 ] @
Jeste, ali ako uporedis par godina voznje sa 4T i isto toliko sa 2T mislim da se vise isplati da dajes pare za ulje i gorivo nego da placas popravke i razne sitnice kod kineskih cuda, a uz to da se vozis ko na ekserima jer je udobnost nula! :) a ko se vozi 2000 km mesecno taj nece ni 2 sezone da prodje za kinezom :)
[ brankos @ 15.04.2012. 16:41 ] @
@60speedfight
Nije tačno da PIAGGIO ne pravi 4-taktne mopede od 50cm2. Lično sam bio ponosni vlasnik Liberty 50 4T, prešao 10.000 i osim zamene ulja NIKAKVE troškove nisam imao. Sad uživam isto na 4T Libertiju, ali poštarskom od 125ccm.
A to što italijanska pošta nije kupila 4T skutere za svoje poštare, nego FREEjeve koji su 2T, to je bila njihova odluka, jer je FREE bio prilično jevtiniji u nabavci od 4T modela.
[ 60speedfight @ 23.04.2012. 18:21 ] @
Pa da sigurno Italijani nisu imali para za nesto bolje od FREE-ja... xD
[ Lavlja_Jazbina @ 23.04.2012. 18:29 ] @
Mozda je u italiji 50cm3 isto neki limit u kategoriji vozacke.Liberty je skupji motor pa x hijlade komada.
2t je startniji od 4t pa mozda je i to igralo ulogu.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|