[ ppejic @ 07.05.2008. 21:17 ] @
| Ljudi, za ovaj RENAULTov menjac (a ugradjuje se i u novi twingo) se na netu moze pronaci da je "automatizovan". Ugrađivao se u MeganeII i LaunaII.
Cudi me da takvu "finocu" stavljaju u Daci Logan?
Da li neko moze detaljnije objasniti ovaj menjac
[Ovu poruku je menjao ppejic dana 07.05.2008. u 22:35 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao ppejic dana 08.05.2008. u 20:28 GMT+1] |
[ sasa022 @ 07.05.2008. 22:47 ] @
Sto da razvojni tim posebno konstruise novi model menjaca za Daciju ???
The Quickshift5 (JH1) robotized gearbox - Based on a manual gearbox and equipped with an electro-hydraulic shift system, it can be used in either automatic (no driver intervention) or manual flick-shift mode. In addition to the comfort of automated gearshifts and its low incremental cost to the customer, the robotised gearbox reduces fuel consumption by three per cent.
http://www.duemotori.com/news/...small_cars_are_meant_to_be.php
[ etjen @ 08.05.2008. 16:29 ] @
evo ja sam srecnik sa Quickshift5 menjacem. Sta te zanima? Samo pitaj
i ako neko jos ima Quickshift 5 na kolima neka podeli utiske sa mnom, veoma je dobrodosao!
[ ppejic @ 08.05.2008. 19:18 ] @
Ja bas ocekujem Logan-a, sa ovim menjacem.
Po kupovini auta, vlasnik salona me je dovezo kući...tokom vožnje se menjačem igrao kao džojstikom...pa me zaintrigiralo da vidim koji tip menjača stavili u taj model...JH3....pročačkam za svoj budući model...JH1...pkrenem po netu...nađem ovo što ste napisali i ne mogu se čudom načuditi da su stavili tako dobar menjač (automatizovan) u oval Lowcost automobil.
Samo me interesuje da li je to to, ili je JH1 iz novog Twinga nešto sasvim treće.
Peja
[ etjen @ 08.05.2008. 20:25 ] @
evo ovako...
ja vozim starog Twinga sa Quickshift menjacem, ne znam da li je to bas isti takav ili je nesto unapredjen. Moguce da je unapredjena verzija ali je to koliko ja znam potpuno isto mehanicki, unapredjenje je uradjeno iskljucivo softverski.
Sto se tice mog Quickshifta5 (Twingo 2001 godiste-prvi put ugradjen u Twinga i nazvan revolucionarnim), menjac je odlican, ja volim automatike a volim povremeno i sam da menjam brzine a to ovde mogu(slicno tiptroniku samo sporije)
U osnovi to je obican 5-ostepeni menjac sa automatizovanim kvacilom.
Dakle, komp. sam menja brzine uz pomoc hidraulicnog kvacila i hidraulicnog sistema promena stepena prenosa. Vrlo lepo se snalazi u tim promenama, menja brzine mnogo brze nego sto bi ti to sam mogao i ima ODLICNO motorno kocenje (uz svako menjanje brzine na nize on dodaje MEDJU GAS sto je fenomenalno i mnogo lepo zvuci)
Kompjuter inace prati stil voznje i tako menja brzine, isto tako prati i NAGIB TERENA, sto rezultira ponekad iritirajucim ne-menjanjem brzine do velikih obrtaja (i kad ides uzbrdo i kad ides nizbrdo). Naravno to sve ako ga vozis u automatik modu.
Dakle imas automatik i manuelni mod. U manuelnom saltas bukvalno kao sto bi saltao neki tiptronik (rucica na gore-brzina vise, rucica na dole-brzina manje) ukoliko dva ili vise puta pomeris rucicu on ce ti za toliko promeniti brzina. Na displeju se ocitava u kojoj si trenutno brzini ukoliko si u manuelnom modu, a u automatik modu imas samo oznaku A na displeju bez informacije u kom se stepenu prenosa(brzini) nalazis.
Sve je to jako lepo i zgodno i verujem da ces uzivati u voznji i da ti nece dosaditi taj sistem. Inace trosi do 5% manje nego obican manuelni (ne automatik) menjac. To ti je i zvanicni podatak koji ja potvrdjujem.
Losa strana ove cele price (barem u mom slucaju) je ta sto je meni bila crkla hidraulicna pumpa automatizovanog kvacila. E sad, nije to bio problem, problem je bio sto dok zvanicni servis (koji inace vazi za najbolji u beogradu) nije otkrio i popravio kvar, sa sve narucivanjem dela iz Slovenije, ja nisam imao auto MESEC dana!
Mada u tvom slucaju i da se nesto desi sa menjacem vec su se ispraksirali na meni pa sad znaju sta je sta...
Dakle nije bio problem u cenama delova i popravke (sve ima svoju cenu) vec u tome sto oni nisu znali uopste sta cemu sluzi kad su otvorili haubu :(
Pogledaj prikaceni fajl! i Srecno sa Daciom!
[ ppejic @ 08.05.2008. 22:49 ] @
[ sasa022 @ 09.05.2008. 02:45 ] @
@ppejic
U kom si se autu vozio od salona do kuce ?
Cini mi se da ces se ipak razocarati jer trazeci po netu nigde nisam naisao na podatak da Logan ima Quickshift "robota",pa ti moras da ga glumis - menjanje brzina je manuelno.
Gledajuci slike ( a i u opisu stoji ) da se koriste iste "menjacke kutije" na koje se
"kaci" ili manuelni mehanizam ( kvacilo i mehanicka rucica ) ili robotizovani-Quickshift elektrohidraulicki sistem kojim se upravlja "dzojstikom"
Kod Logana uz motor od 1400ccm ide JH1,a uz 1600ccm JH3 menjac.
www.renault-dacia-logan.com/renault-logan-technical-data.php
Renault clio gearbox :
http://images.google.com/image...p;ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
[ ppejic @ 09.05.2008. 08:31 ] @
Vozio sam se u DACIA Logan Laureate 1.6 16V. Za njega pise da je JH3. Razlika izmedju JH1 i JH3 je samo u delu prikljucenja na motor.
Zar Renault ima vise tipova JH1 (JH3) menjaca?
Pozz
[ etjen @ 09.05.2008. 13:18 ] @
ja imam bas ovaj koji je @sasa022 postavio, to je inace taj isti menjac koji sam i ja stavio u prikacenom fajlu, t.j. Quickshift5
meni ova slika sto je @ppejic postavio lici kao da taj menjac ima automatsko tj, hidraulicno kvacilo a brzine menjas sam (to mi inace lici na stari tip kvacila koji je Renault ugradjivao u Twinga i Clia, mislim da se zove Easy Clutch).
U principu, ako nemas opciju automatic moda onda nije Quickshift5
Dobra strana Easy clutch-a je ta sto kad crkne, lako se prebacuje na obican manuelni sistem.
[ ppejic @ 09.05.2008. 23:02 ] @
Ma nema ni A od automatskog, manuelni skroz.
ali brzine se menjaju sa lakocom...
ali vema lici na
http://images.google.com/image...p;ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
[ stiv1982 @ 04.08.2008. 14:33 ] @
Posto sam video na forumu vas post o quickshift menjacu kao i da imate twinga sa istim resio sam da vam se obratim za malu pomoc jer ja imam isti problem sa mojim twingom koji je 2001 god i imam problem sa quickshift menjacem ! Isao sam u servis hit auto medjutim oni su mi rekli da ne mogu da mi rese problem jer ne rade qiuckshift menjace ! molim vas da mi kazete gde ste vi radili vas menjac , u kojem servisu ,kao i ako mozete okvirno da mi kazete koliko vas je kostalo to zadovoljstvo ?
U iscekivanju vaseg odgovora puno pozdrava!
[ etjen @ 04.08.2008. 18:05 ] @
stiv1982 javi se kad budes otisao do servisa da kazes kako si prosao. Imas nas broj. Pozdrav!
[ dtanaskovic @ 05.01.2010. 18:46 ] @
Etjen,
mozes li mi reci u koji servis si vozio auto za popravku menjaca?
Trebao bih da zamenim ulje i filter ako ga ima. Nesto mi prokliza u prelasku u drugu brzinu.
Znas li mozda koje ulje koristi. U nekoj knjizici pise Renultmatic D2.
Hvala na odgovoru.
Dragan
[ etjen @ 05.01.2010. 19:29 ] @
vozi ga u Reno Savu u Mirijevskom bulevaru, to je ovlašćeni Renoov servis i jedini ovlašćeni u BG-u koji je skroz OK.
Ako ništa drugo, imali su iskustva sa mojim Quickshiftom :)
Ne znam za ulje, sve što treba oni mi rade i dan danas, tako da nikad preterano ne obraćam pažnju šta sipaju, verujem im...
Ne znam za to proklizavanje, meni je jednostavno crkao, tj. nije hteo da ubaci u nijednu brzinu, pa je radio šlep...
U svakom slučaju, oni će znati da li je lamela ili nešto drugo.
[ lazme @ 15.11.2010. 14:11 ] @
pozdrav svima ima sledeci problem pa ako neko moze nek pomogne;ima renault 21 2200 kubika automatik ocuvan do skoro je radio savrseno a od skoro nece da krene naime kada ga stavim u polozaj D on ni makac samo hoce u rikverac sta da radim hvala u napred
[ vendevale @ 07.11.2014. 13:56 ] @
Citat: etjen:
evo ja sam srecnik sa Quickshift5 menjacem. Sta te zanima? Samo pitaj
i ako neko jos ima Quickshift 5 na kolima neka podeli utiske sa mnom, veoma je dobrodosao!
Vidim da je ova teme stara već nekoliko godina ali dobro bi mi došao savet u vezi sa pomenutim menjačem na Twingu 2001 god.
[ etjen @ 07.11.2014. 21:48 ] @
kaži slobodno, ako mogu da pomognem, pomoćiću :)
[ vendevale @ 08.11.2014. 10:22 ] @
Unapred hvala !
Twingo koji posedujem je 2001 god. 1.2 8 v. Kada auto duže stoji parkiran, preko noći, od trenutka kada dam kontakt do trenutka kada može da prebaci u "N" prođe desetak sekundi. To mi nije previše smetalo do pre nekih desetak dana, kada je počeo da se javlja sledeći problem : kada ugasim auto i pokušam da ga upalim posle dva-tri sata, nikako da ubaci u "N". Kada prenoći sve radi normalno (sem onih desetak sekundi na kontaktu). Inače kada ubacim u "A" auto se vozi normalno i normalno menja brzine. Ponekad se desi i kada je auto upaljen i duže radi u mestu u "N" položaju ne želi ni u "A" ni u "R". Upalim, ugasim, radi normalno.
Nadam se da sam bio koliko, toliko jasan. Inače, auto sam vozio kod majstora koji se bavi elektronikom i ima dijagnostiku za Reno-a. Ne pokazuje nikakvu grešku, tipa senzor ili sl.
[ etjen @ 08.11.2014. 17:16 ] @
tih desetak sekundi koje čekaš da prođe je u stvari vreme koje je potrebno da se postigne pritisak u sistemu hidraulike robotizovanog kvačila.
I kod mog Twinga je trebalo neko vreme kod prvog paljenja da postigne taj pritisak. Nekad sekundu dve a nekad i do desetak (ne sećam se, davno sam ga prodao)
Ja nikad nisam ostavljao auto u brzini kad ga gasim, baš zbog toga što moram da onda čekam da prvo postigne pritisak, izbaci iz brzine i tek onda pali.
Generalno, to je menjač koji je super, jedino što sigurno nije predviđen da radi ko zna koliko km i preko 10 godina
Meni kada je crkao taj sistem robotizovanog kvačila morao sam da menjam pumpu i neki senzor pritiska (to je sve poprilično koštalo tada)
Problem u tom sistemu je najčešće postizanje pritiska za hidrauliku koja radi sve te radnje oko menjanja brzina i stiskanja kvačila. Koliko ja razumem,
nakon X vremena ti sklopovi se po malo potroše, pritisak se gubi svuda po malo, i sistem kreni da se buni. Nekad je teško ustanoviti gde se gubi pritisak
(naravno ako pumpa radi normalno) a nekad i nije (sve ti zavisi od sreće)
Preporučujem ti da odeš isključivo u Reno Savu u Mirijevskom builevaru jer su oni jedini koji su meni uopšte hteli da prime auto na rad(na kraju su ga i popravili)
i vrlo su korektni. Običnom dijagnostikom čisto sumnjam da možeš da nađeš grešku.
Ukoliko ti se ispostavi da je pumpa problem, nemoj ni da probaš da je remontuješ nego odmah kupi novu kako bi uštedeo vreme...
Najgora varijanta je da se pritisak gubi svuda po malo u sistemu, e tad, koliko se sećam, jedino rešenje je zamena celog sistema
što je tada koštalo oko 1000 Eura(pre nekih 5-6 godina)
Srećno i javi kako si prošao
[ vendevale @ 08.11.2014. 18:27 ] @
Hvala ti puno !
Sada znam gde da odvezem auto sto je u slucaju ovog menjaca verovatno
presudno. Nadam se jedino da su sada delovi nesto jeftiniji. Jos jednom
hvala !
Javjam sta sam uradio.
[ vendevale @ 18.11.2014. 14:19 ] @
Pre četiri dana sam preuzeo twinga iz servisa. Pokazivao je greške na senzoru broja obrtaja i senzoru pritiska. Očistili su senzor obrtaja, kontakte na senzoru pritiska i dolili malo ulja u sistem. U servisu su mi rekli da ako se problem ponovi moraće da se zameni taj senzor ptitiska. Dolivanje ulja i ostavljanje auta u "N" položaju ubrzali su jutarnje paljenje (bar mislim da je to razlog) i bio sam oduševljen.
Naravno čišćenja senzora i kontakata nije uspelo, sve je super radilo čitava četiri dana. Sutra ponovo kod Save i nadam se da će zamena tog senzora pritiska rešiti problem.
[ etjen @ 18.11.2014. 19:34 ] @
dobro si prošao ako je samo senzor u pitanju (iako mislim da ni on nije tako jeftin, čini mi se oko 100 Eura)
Nadam se da će zamena senzora rešiti problem potpuno i da ćeš imati potpuni užitak u Quickshiftu :)
[ etjen @ 06.12.2014. 17:33 ] @
šta si uradio na kraju? Jel su ti sredili kvar? Koliko je koštalo?
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|