|
[ vladant @ 20.07.2008. 00:38 ] @
| ...sta ciniti u ovakvoj situaciji?
Prosle godine u kuci su ugradjena tri klima uredjaja; "histar", ugradnju su izvrsili "majstori-serviseri" koje su poslali ljudi gde su klime kupljene (oni su ih i doneli). Garancija dakle jos vazi.
Proletos je pozvan "serviser" da uradi redovan servis pre sezone toplih meseci, i uredno mu je placeno za odradjeni posao (ciscenje filtera kroz koje klima uvlaci vazduh na unutrasnjoj jedinici).
Pored toga, ove godine, tacnije pre jednog meseca je radjena termo-izolaciona fasada na kuci (stiropor i sve ostalo), pozvan je "serviser" da skine spoljne jedinise da bi se fasada adekvatno uradila. Dosao, skinuo, vratio i uredno naplatio 5 000 dinara po svakoj spoljnoj jedinici.
Elem, jedna od tri klime ne radi, tj ne hladi!
Pozvan je "serviser" da otkloni kvar jer je klima u garanciji, narocito sto je sam uradio montazu pre jednog meseca, kvar koji je ocigledno sam napravio prilikom montaze posle radova na fasadi.
Prva reakcija kada je shvatio da je u pitanju reklamacija je da trenutno nema potreban freon, jer boze kupljena je previse napredna klima u kuju ide freon sa oznakom 407 ili tako nekako... i da ce se on javiti.
Posle jedne sedmice ne javljanja, na ponovni poziv, on kaze kako jos uvek nema potrebni freon, i kroz razgovor jos kaze kako misli (nije dosao da ustanovi o cemu se radi) da nije dobro zavario cev koja spaja unutrasnju sa spoljnom jedinicom, da je trebalo zameniti cevi, jer su majstori koji su radili fasadu nesto tu zeznuli??? Dakle, zna da nije dobro uradio montazu.
Na kraju razgovora kaze da da ce se on vec javiti, ali da ce morati da se taj njegov dolazak (koji se ne zna kada ce biti) plati???
Mislim da je takvo ponasanje doticnog "servisera" krajnje ne korektno, i pitam se sta raditi? |
[ mmmilan @ 20.07.2008. 00:55 ] @
Tržišna inspekcija
Omladinskih brigada 1, tel. 3614-334
- Odsek za rešavanje prijava građana (dežurna služba), 27. marta 43–45, 3227-376, 3227-788 (07.30–22.00)
pozdrav
[ vladant @ 20.07.2008. 01:00 ] @
Hvala na brzom odgovoru, sutra cu jos jednom pokusati da "ubedim" "servisera" da otkloni kvar, ako ne uspem iskoristicu telefone iz posta...
Takodje ujutru postujem ovde sve podatke o doticnom... da se zna. Jos jednom hvala, nadam se da ce to pomoci, pisacu kako se stvar odvija.
[Ovu poruku je menjao vladant dana 20.07.2008. u 02:11 GMT+1]
[ mmmilan @ 20.07.2008. 01:24 ] @
nema potrebe da ovde postujes podatke o doticnom serviseru, jer ce ti post verovatno biti obrisan.
u svakom slucaju prvo ga nazovi i upozori ga da ces kontaktirati inspekciju.
to bi trebalo da ga uplasi, i ako je iole normalan odradice popravku, kako zahteva garantni rok.
[ vladant @ 20.07.2008. 09:36 ] @
Citat: mmmilan: ... i ako je iole normalan odradice popravku, kako zahteva garantni rok.
hoce, doci ce da otkloni kvar, ali uz naknadu od oko 3 000 dinara... to ce zavisiti od kolicine freona koji nedostaje u sistemu...
ne znam cak ni da li je to ispravan pristup...
toliko o pravima potrosaca
preganjajuci se sa majstor Markom, i sa trzisnom inspekcijom, proci ce leto a ja cu se skuvati.
[ mmmilan @ 20.07.2008. 10:07 ] @
ma pusti ti majstora marka.
ako ti imas sve racune da ti je majstor marko ugradio klimu, da je on ponovo skidao itd. nemas sta da se brines.
imao sam par puta problema sa prodavcima i veruj mi da ti inspekcija moze pomoci i vise nego sto ocekujes.
medjutim ako je kvar nastao tvojom greskom onda nemoj dzaba gubiti vreme i iskesiraj majstoru marku 3k dzindzi i ladi se
btw u zadnjih par godina prava potrosaca su se i kod nas u mnogome promenila na bolje.
sve najbollje
[ bakara @ 20.07.2008. 10:37 ] @
Citat: vladant: hoce, doci ce da otkloni kvar, ali uz naknadu od oko 3 000 dinara... to ce zavisiti od kolicine freona koji nedostaje u sistemu...
O kako je to otrcano...pa u garanciji je ne placaj nista!
[ vladant @ 20.07.2008. 11:04 ] @
Ovako stoje stvari: Racuni za klima uredjaje, sa sve garancijom od pet godina postoje, medjutim racuna za poslednje skidanje i vracanje spoljnih jedinica nema. "serviser" ih ne daje... kes na ruke.
Iz toga valjda proizilazi da bi trebalo prijaviti radnju u kojoj su klime kupljene, jer je njihova preporuka doticni "majstor Marko".
Bojim se da se jurnjava za: "ko je kriv" moze protegnuti do u beskraj... i uz put izgubiti bilo kakva garancija za ubuduce (do duse ni sada je nema, sve se placa).
Potpuno je moguce da su majstori koji su radili fasadu polomili cev, ali je majstor Marko posle njih montirao spoljnu jedinicu, i to naplatio 5 000 dinara (bez racuna). Kasnije u razgovoru sa njim shvatio sam da je on svestan da nije dobro uradio montazu ("treba da se zameni cev koju su polomili majstori za fasadu"), trebao je valjda da da cev zameni odmah, ne sada naknadno. I za to trazi "oko 3 000 dinara"!!!
Misli da bi drugi majsor uzeo jos vise... tako da bih ja trebao da budem zahvalan sto me on ne "dere".
Nemam bas poverenja u nasu "inspekciju", jer kao sto rekoh morao bi da prijavim radnju gde je klima kupljena.
Ova tema na kraju za mene gubi svrhu, sem da moze delovati edukativno na druge...
[ Pajapatak @ 20.07.2008. 11:13 ] @
Ala te Marko šiša i brije na suvo. Zovi bre inspekciju i gotovo. I freon 407 nije nikakav problem,ima da se kupi naravno i svaki iole normalan serviser ga ima.
[ slatky @ 20.07.2008. 11:43 ] @
sad ga još i braniš. da je vakumirao cevi otkrio bi odma da je pukla ovako je kompresor povukao prljavštinu koja se nakupila u njoj i moguce da i on rikne.
[ mmmilan @ 20.07.2008. 12:10 ] @
@vladant
ne razumem te, necu da pravim flejm, ali kako mozes da kazes da ova tema za tebe vise nije od koristi?!
pa dao sam ti stvarno konkretan savet, zali se inspekciji.
ako te bas zanima mogu da ti navedem dva primera gde mi je inspekcija pomogla.
jedan put je isto tako bilo oko ugradnje, montaze sigurnosnih vrata, isto bez racuna...
dosli majstori i poceli da filozofiraju, moraju vise da naplate, kao mora vise maltera da se koristi.
nije nego
u tom slucaju ako ti je majstor mare ugradio klimu bez racuna inpekcija ce jos brze bolje docekati takav slucaj.
nista ne mozes da izgubis, ako nista bar se majstor marku i doticnoj radnji mozes napiti krvi. lepse ces se osecati. znam da ja bi.
a lako ces naci drugog servisera koji ce ti isti posao uraditi bez mnogo filozofije, a za iste pare.
garancija kazes ionako vise ne vazi, tj sve se placa, pa u cemu je onda problem.
uf
pozdrav
[ mmmilan @ 20.07.2008. 16:59 ] @
Ako budes zvao inspekciju javi sta si uradio.
[ vladant @ 23.07.2008. 18:03 ] @
EPILOG:
Majstor Marko se danas konacno pojavio, naostrio sam se da udjem u sukob (ma koje vrste) sa njim, ali tek posto otkloni kvar.
Elem, cev nije bila polomljena, vec je, kako kaze, pritisak freona umesto 4 bara bio na 2,iz razloga sto nije dovoljno dobro pricvrstio cev koja ulazi u spoljnu jedinicu; dopunio freon i tvrdi da ce sada biti u redu.
Na primedbu toga da mi nije jasno kako prilikom vakumiranja nije to primetio, samo je progutao knedlu i precutao.
Nije naplatio nista uz konstataciju da je njegova greska...
Kako vreme nije bas prikladno za testiranje hladjenja, ostaje da se vidi...
Hvala na podrsci i savetima.
[ andrejbeca @ 23.07.2008. 20:38 ] @
Drzimo palceve i tebi i Marku.
[ frigo servis bata @ 23.07.2008. 22:12 ] @
Danas je toliko bilo hladno da nije moguce tako da se dopuni klima i normalno je da pritisak gasa opadne,a taj tvoj DERAC Marko je trebao da krene klimu na grejanje pa bi bar bolje dopunio odokativno.Mnogo puta je vec receno da se klima uredjaj jedino pravilno puni kada se izvakumira i sipa gas sa vagom ili menzurom onoliko koliko pise na uredjaju i mora da radi dobro, a ako neradi onda se trazi kvar.Pozdrav.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|