[ dekomk @ 23.07.2008. 19:29 ] @
Zdravo na site na ovoj forum.Gledam deka vo prethodnive temi imate strucni i odlicni odgovori,pa zatoa resiv da ve prasam i za mojot problem.Vi pisuvam na makedonski bidejki sum od Makedonija,se nadevam deka ke se razbereme.Inaku se raboti za klima Neo ACS-HH18LIHZ-2.Preblemot se sostoi vo toa sto koga treba da se ukluci kompresorot se slusa edno "cak"( kako nekoe avtomatce da saka da se ukluci),komresorot ne se uklucuva tuku se slusa nekoj zvuk kako da e nesto zakoceno i cela struja doma namaluva i ponekogas pada osigurac.Eden moj drugar rece deka e izgoren kompresorot.Kolku ima vistina vo ova dali moze da mi kazete ili sto me sovetuvate.Pozdrav od Dejan od Prilep - Makedonija.Vi blagodaram na odgovorot.Da se nadovrzam, ja proverivme jacinata na strujata e vo red i pritisokot na freonot e 7,5.Dali moze da se raboti za nekako spoj ili nesto slicno ili stvarno moram da kupam kompresor.Ve molam da mi pomognete.

[Ovu poruku je menjao dekomk dana 23.07.2008. u 21:48 GMT+1]
[ frigo servis bata @ 23.07.2008. 22:05 ] @
Koliko je stara ta klima?Nemora da znaci da je kompresor moze da bude kondenzator ili ventil za prebacivanje grejanje hladjenje!Pozdrav.
[ dekomk @ 23.07.2008. 22:10 ] @
Fala frigo servis sto se javi bas ocekuvav odgovor od tebe.Stara e od Mart 2006.A kako da znam dali e kondezatorot zasto i jas taka mislam.
[ frigo servis bata @ 23.07.2008. 22:23 ] @
Otvoris spoljnu jedinicu procitas koje je jacine i stavis drugi.
[ dekomk @ 23.07.2008. 22:29 ] @
Ok utre ke ti kazam kako pomina seto toa.Fala mnogo druze.Se nadevam deka ke bides tuka.A dali moze jas toa seto da go fotografiram i da go uploadiram.Dali toa ke pomogne nekako?Pa da mi kazes koj e toj ventil za prebacivanje.Moze li?
[ frigo servis bata @ 23.07.2008. 22:37 ] @
To je el.magnetni ventil na kojem dolaze cetiri cevke navarene,nemozes da promasis.Nediraj taj ventil dok nebudes promenio kondenzator trebalo bi da je oko 40uF.
[ dekomk @ 23.07.2008. 22:41 ] @
Fala druze,stvarno si drugar.Utre ke pisam kako pomina seto toa.Pozdrav.
[ dekomk @ 24.07.2008. 16:42 ] @
Go smenav kondezatorot i pak nisto ne saka da raboti.Koga go doprev kompresorot uvidov deka e topol,i toa za vreme od 10-15 sekundi rabota.
Eve i nekoja fotografija ako moze da pomogne

[Ovu poruku je menjao dekomk dana 24.07.2008. u 17:56 GMT+1]
[ dekomk @ 24.07.2008. 16:51 ] @
Kompresorot nekako brzo zagreva a ne radi.Sto toa znaci?Ima li nekoj ideja sto da napravam ili da go smenam kompresorot?Sto mislite?
[ frigo servis bata @ 24.07.2008. 19:19 ] @
E sad odseces gornju cev od kompresora i onu drugu ispred onog prosirenor dela na kompresoru i probas da ukljucis.Ako ni tada ne radi onda je crko kompresor,a ako krene na tu gornju treba da sabija a na onu siru cev da uvlaci.Ako to radi nevalja ventil za prebacivanje grejanja-hladjenja.
[ dekomk @ 24.07.2008. 21:20 ] @
Frigo brate,dali gi vide fotografiite?Taa gorna cev ke ja skinem a koja je prosirena u stvari koj e prosireni deo kompresora(trudim se srpski).
[ klimađija @ 25.07.2008. 13:32 ] @
tanja cev treba da duva, a deblja da uvlači
[ frigo servis bata @ 25.07.2008. 18:31 ] @
Taj deo sto se vidi na slici gde je uhvacen sa selnom,kao rezervoar, iznad toga odseci.
[ dekomk @ 25.07.2008. 19:25 ] @
Go presekov,iztera freon pod pritisok,koga ukluciv pak ista prica.Znaci moram da kupam kompresor?
[ frigo servis bata @ 25.07.2008. 21:37 ] @
Da.
[ homoljac @ 25.07.2008. 21:44 ] @
brate nemoj da se mucis,riknuo je kompresor 100% !!! NEO klima je totalni promasaj,kompresori su losi,katastrofalni !!! Zamena komp. se nece isplatiti,zameni klimu. Jeftinije je!
[ frigo servis bata @ 25.07.2008. 21:48 ] @
Nisu svi modeli losi,pisao sam vec nekoliko puta o tome.Proslogodisnji model neo klime sto lici na Mideu su losi i crkavaju motori.
[ dekomk @ 25.07.2008. 22:07 ] @
Neo ACS-HH18LIHZ-2 e modelot na klimata a proizvodstvo Mart 2006.
A seto ova so mi go kazavte me uplasivte.Denes razgovarav so eden majstor i mi rece deka za 150 eura ke bide OK.Samo pak mi e strav so ovie segasnive kineski proizvodi,sega seto e krsh.Pozdrav.
Inaku najdov komp.vo edna prodavnica za elektromaterijali za 80 eura,si velam sam da go smenam ali mi strav zasto do sega nemam menuvano kompresor.
[ homoljac @ 26.07.2008. 22:08 ] @
proizvedena 2006,montirana 2007.
Sta to govori? Serija NEO klima uredjaja od prosle godine. Zar ne?


Nisam pratio forum o kome Bata pise,u vezi Neo klima. Ali znam da,ako ne rikne komp. onda se pokvari ventil. Ne bih uzeo NEO pa da mi platis! Neka je naprave sledece godine i pozlacenu. Uzalud im trud!
[ Lesli Eldridz @ 14.02.2010. 17:48 ] @
Ja cu da stavim ovde posto je slican problem, da se ne gomilaju teme.

Meni je klima jutros prestala da radi. Juce je bila OK. Mislim, znam da ne mogu to sam da popravim, ali bih da iznesem stvar, pa da mi bar neko kaze, ako zna, da li je otisao kompresor ili nije, da me ne lazu. Evo ovako.

1. kad se otvori spoljna jedinica nesto zuji u kompresoru i kad je unutra (u sobi) sve iskljuceno daljinskim; zujanje prestaje tek kad se izvuce klima iz struje; kompresor je vruc na dodir bez obzira sto je sve iskljuceno a klima je samo ukljucena u struju, ali to je mozda sto sam ja vec bio pustao da greje pa je tako stajalo jedno pola sata dok sam ja primetio da se ne desava nista
2. kad se ukljuci klima da greje (daljinskim) , spoljni ventilator startuje normalno, onda posle nekog vremena startuje i kompresor, radi par sekundi i ugasi se; taj ciklus startovanja kompresora, znaci cuje se i vidi (po potresu) da se motor ukljucio, se stalno ponavlja, pretpostavljam da se nestio pregreje i zato ga neki senzor ugasi, pa kad se malo prohladi opet pokusa start
3. nema nikakvog osiguraca na elektronici unutra
4. kondenzator napolju je dobar, skidao sam i probao ga, ono, napunim ga prikljucenjem na 220 V pa ga kratkospojom srafcigerom i sve bude kao sto treba, baci varnicu, znaci trebalo bi da je OK
4. kad se pritisne iglica ventila tamo gde se klima puni gasom, gas izlazi, ali onako polako i jedva, nema da siba pod pritiskom kao kad klima radi normlano, i nema one pene od ulja, e sad, mozda to tako treba zato sto kompresor ne sabija gas, ne znam

I sad najvaznije, ono sto nije ranije bilo u spoljnoj jedinici, a otvarao sam spoljnu jedinicu X puta da je cistim, svakog proleca u stvari



Ono sto je obelezeno na slici sa br 2 je kutija klime koja je tu ispod kompresora, tj ne ispod samog motora nego ispod ovog levo sto je obelezeno sa 1, sta je to, kapilara je unutra, ne znam, nije ni vazno, ko zna znace, i koja je puna nekog ulja (Kutija klime) a sam deo obelezen sa 1 je mastan i nauljen, kao i cev koja izlazi iz njega prema gore pa se okrece prema dole. To ranije nije tako bilo, niti je bilo nekog ulja niti je taj deo bio mastan. Bio je jednom prekriven ledom kad je jedan "majstor" pre 2 - 3 godine prepunio klimu gasom, posle je to sredjeno, ali mastan nije bio nikad.

Procitao sam negde na forumu da kompresor nece da startuje ako nema dovoljno gasa u klimi. Da li ovo sto sam opisao moze da znaci da se nekako cev na izlazu prema gore ovoga levo sa slike sto je obelezeno sa 1 malo odlemila, sta li, i da je onda tu izasao gas zajedno sa uljem, koje se slilo dole ispod u kutiju klime i da klima zato nece da startuje?

Pitam to da bih znao tacno o cemu se radi i da bih znao da onda pozovem ozbiljne majstore koji mogu to da srede, ako nije crkao sam kompresor nego je samo ovo sto ja kazem, znaci da dopune gas, ako onda startuje lepo kompresor da pronadju gde curi taj gas, a ono se vidi gde otprilike curi, tu gde je istekao iz ovoga br 1 i gde se nakupilo ulje (ispod veceg cilindra u kome je motor i klipovi, sta li ima unutra, nema nikkavog ulja) , pa da zaleme to mesto, ili ako treba da ga skroz preleme, a ne da zovem neke priucene šalabajzere koji ce da kazu, ma nema nista, mora ceo kompresor da se menja.

Hajde pravi majstori, molim udubite se malo u tematiku pa pomozite.
[ frigo servis bata @ 14.02.2010. 23:16 ] @
To sto je masna cev nije dobro i obicno pukne sama cev i ispusti gas.Drugo,kondenzator ne mozes da proverris tako jer nije on crko skroz nego izgubi kapacitet.Prvo kondenzator,pa ako krene kompresor srecan si covek,zameni se cev ta sto je masna,nije na varu 100%,same cevi su dosta tanke i desava se da pukne(kineski bakar),pucaju i kolena na kondenzatoru,tj (hladnjaku spoljne jedinice,a i unutrasnje)...Sto se tice onog dela,sa br1.to je akomulator gasa,i sluzi da gas koji ne ispari potpuno iz sistema,tu vrsi ekspanziju i usisava samo gas,jer tecan gas je smrt za motore..Sad koliko sam ti pomogao ne znam al to je otprilike to...I pre nego sto se kaze da je motor crko(zaribao u tvom slucaju)treba odseci i potisnu i usisnu cev te probati kompresor,mozda je u pitanju ventil za grejanje,hladjenje(cetvorokraki ventil),ili kapilara....:)
[ Lesli Eldridz @ 14.02.2010. 23:19 ] @
Evo nasao sam bolju sliku na netu, da bi bilo jasnije:



Znaci, ovo sto sam obelezio sa 1 je svo masno i ispod njega je barica ulja, sigurno ima jedno 50 ml i vise mozda jer se ulje razlilo svuda, a ovo sto sam obelezio sa 2, to je valjda sam kompresor, to pocne da radi, pa se posle par sekundi ugasi i tako stalno. Ja mislim da je to zbog vibracija ili zbog cega vec pukao lem koji drzi cev koja dolazi na ovo pod 1 (kako se to u stvari zove) i da je na tu mikroskopsku rupicu vremenom izasao gas i ulje, a da je sam kompresor u stvari OK. Jesam li u pravu ili ne? Da znam da li da trazim ozbiljnog majstora koji ce da to ponovo zalemi, napuni gasom i doda ulje, ili da trazim negde ceo sklop i onda da zovem bilo kog salabajzera koji ima lemilicu na plin i ventile i sebe zove majstorom.

Druga stvar, to sto je kompresor topao kad nije unutra startovano nista sam sad prvi put primetio, jer nisam nikad ni otvarao klimu zimi, ali znam da sam je koristio i kad je bilo ispod -5, i to dobro ispod -5, recimo -15, - 20, i da je uvek radila bez problema. Jel moguce to da unutra ima nesto sto greje ulje i kad je unutra sve iskljuceno, pa je zato kompresor bio topao danas kad sam otvorio? Mozda jeste, sta znam, mada to nije ni vazno.
[ Lesli Eldridz @ 14.02.2010. 23:23 ] @
Citat:
frigo servis bata: To sto je masna cev nije dobro i obicno pukne sama cev i ispusti gas.Drugo,kondenzator ne mozes da proverris tako jer nije on crko skroz nego izgubi kapacitet.Prvo kondenzator,pa ako krene kompresor srecan si covek,zameni se cev ta sto je masna,nije na varu 100%,same cevi su dosta tanke i desava se da pukne(kineski bakar),pucaju i kolena na kondenzatoru,tj (hladnjaku spoljne jedinice,a i unutrasnje)...Sto se tice onog dela,sa br1.to je akomulator gasa,i sluzi da gas koji ne ispari potpuno iz sistema,tu vrsi ekspanziju i usisava samo gas,jer tecan gas je smrt za motore..Sad koliko sam ti pomogao ne znam al to je otprilike to...I pre nego sto se kaze da je motor crko(zaribao u tvom slucaju)treba odseci i potisnu i usisnu cev te probati kompresor,mozda je u pitanju ventil za grejanje,hladjenje(cetvorokraki ventil),ili kapilara....:)

Izvini, ja upadoh u medjuvremenu novom slikom dok si ti pisao. Znaci tvoj je savet da probam ja prvo kondenzator da nadjem samoinicijativno i da ga zamenim, cisto da bih znao da li motor radi da me ne lazu, pa ako radi, onda znaci nije otisao kompresor, nego da zovem nekog pravog majstora koji ce da pregleda cevi i zameni to sto je puklo. OK, mnogo hvala.
[ frigo servis bata @ 15.02.2010. 03:20 ] @
Da kondenzator bi trebao od 30 ili 35 mikrofarada,trazis radni kondenzator(ne startni),a posle ono sto sam napisao..:)To sto je vruc motor je zato sto ne radi,a dobija napon da treba da radi i na kraju ga izbaci bimetal koji se tu nalazi na klembertu,znaci namotaji su ok,ali mehanicki ne valja, zaribao,ili je oslabio kondenzator..Bojim se da je zbog tog curenja i nedostatka ulja zaribao...al sta da se radi,vredi pogledati...
[ Lesli Eldridz @ 16.02.2010. 20:00 ] @
To zujanje se cuje iz motora kad je iskljucena unutrasnja jedinica i motor je topao, ali ci bas sutra ponovo da proverim. Samo cu da ukljucim klimu u utikac i nista da ne radim daljinskim, a onda cu napolju da skinem masku i da vidim da li zuji i da li se greje. Nego dobro, nije to vazno.

Nasao sam taj kondezator, i ovaj u prodavnici koji ujedno radi i servisiranje klima (ali je šalabajzer majstor) kaze da to sto nece da startuje motor ne mora da znaci da ne valja kondenzator nego je mozda izasao gas tu gde je prsla cev pa kao zato moze da nece da startuje. Da li je to istina ili me on samo farba da ga pozovem da "servisira" da bi samo naplatio dolazak? Videosam ovde na forumu da su neki skidali kompresor, sta li, i pretpostavimo da ga ja skinem i hocu da ga probam, kako cu onda ja da vidim da li na jednoj cevi usisava a na drugoj duva, ako uopste ne mogu da startujem motor bez gasa? Zato je meni cudno to sto ovaj prica. I jos kaze da treba da bude preko 20 stepeni da bi se servisirao klima uredjaj. Da li je to tacno?

Evo kako je sve tacno bilo. Klima je radila normalno celog dana kao i uvek, znaci grejalo je i sve, iskljucio sam je oko 2, 3 nocu, i onda ujutru je bilo to sto sam opisao, motor krene pa stane, krene pa stane i to je to. Nikakvi cudni zvuci se nisu culi iz spoljne jedinice pre toga. Ono jeste da je izaslo to ulje, oko 2 - 3 kasike ima ispod, a mozda se meni samo cini da je toliko, mozda je manje, mozda i jeste samo kondenzator, ali malo mi je cudno da je zaribao motor, klip, sta li ima unutra zbog to malo ulja sto je izaslo, bez ikakve opomene u vidu cudnih zvukova, skripanja i slicno. U svakom slucaju cu da probam sutra da promenim kondenzator pa cemo da vidimo. I jos mi ovaj kaze da to ako je pukla cev ne menja se deo cevi, nego se samo zalemi tu gde je puklo, tako preko pukotine. Jel istina to? Ono moguce je to, ali kako ce on po toj logici uopste da nadje pukotinu, kad je to verovatno tako malo da se i ne vidi, jer kazem klima je grejala kao i obicno. Ja sam mislio da se to odsece skroz deo cevi gde se idprilike vidi da izlazi ulje, pa se stavi nova cev, jer jedan drugi pa kaze da i ako je samo kondenzator, da bi se popravilo mora da se skroz prazni gas, menja cev, pa ponovo puni gasom (i verovatno doda ulje). Sta je od toga istina?

Sve ovo pitam da me ne varaju šalabajzeri, ne bih ja dosadjivaio nikome da kod mene ima neki servis od poverenja.
[ ZDRAVKO T @ 16.02.2010. 23:06 ] @
To što se može zaključiti je da je najvjerovatnije kompresor pregorijo jer je radijo bez ulja.Savjetujem ti da konsultuješ majstora.U priči se javljaju tri moguća kvara:
1Uključenje i kad nije klima upaljena na daljinskom(moguće a malo vjerovatno-savjet provjeri jeli zaista tako)
2Pretpostavka kondenzatora postoji.
3Najvjerovatnije da je plin sa uljem izašao na nekoj pukotini ili na varu jer je prisutno ulje iz kompresora koje se zna javiti u takvoj situaciji.
mogući problemi u pretpostavci treće situacije su sledeći:
-Majstor će pokušati da zavari gdje pušta pliun dodati pripadajućeg ulja u izgubljenoj količini i nasuti pripadajući plin posle vakumiranja instalacije-najpoželjnija situacija
-U slučaju da je pregorijo kompresor moraš znati da je to skupa investicija i ne baš kod svakoga modela isplativa te odma majstora pitaj koliko košta da ti zamjeni čitavu vanjsku jedinicu jer se u praksi pokazalo da i zamjenjeni kompresori posle nekoga vremena pregorevaju(da te ne zamaram sa razlozima toga).
Ovo ti je možda najcrnji scenarij mada u praksi se događa da najčešće varenjem i nadopunom se problem rješava a i malo sreće nebi bilo na odmet.Pozdrav Z.
[ Lesli Eldridz @ 17.02.2010. 20:00 ] @
Nema nista, nije kondenzator, otisao kompresor, i to sad jos gore nego pre par dana jer probija na masu, tj pusta fazu negde na uzemljenje. Pa, sta da se radi, probacu ja da nekako nadjem kompresor negde napolju jer se ovde ne zna ni posto su ni nista, jedan kaze kod njega kompresor 80 evra, drugi kaze kod njega 120, ne zna se ni ko pije ni ko placa, pa ako uspem uspem, a ako ne kupicu novu klimu i gotovo.
[ gti2 @ 17.02.2010. 20:07 ] @
Mislim da je najbolje da odmah trazis novu klimu jer uz cenu kompresora idu i zamena i gas,a na nov kompresor ne znam koliku ces garanciju dobiti.To je bila isplativa popravka u vreme kad su klime kostale mnogo vise nego danas...