[ alexandar05 @ 28.07.2008. 00:06 ] @
Koje ulje fabrika savetuje za ovaj model ? Ako se koristi polusinteticko ono valjda treba imati oznaku 10W40 , a koja je onda oznaka za sinteticko ? Koja od ovih oznaka treba biti na ambalazi 500.00/501.01/502.00 ??
Daklem koje ulje trebam sipati , jer uskoro menjam ulje u motoru ?
Pozdrav
[ sasa022 @ 28.07.2008. 03:02 ] @
SAE 15W40 polu-sinteticko.


----
SAE 0W30 (VW 503.00, 503.01, 505.00, 506.00, 506.01 )
SAE 0W40 (VW 502.00, 503.01, 505.00 )
SAE 5W40 (VW 501.01, 502.00, 505.00, 505.01 )
SAE 10W40 (VW 500.00, 505.00 )
SAE 15W40 (VW 501.01, 505.00 )

http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=3638
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showforum=24
[ alexandar05 @ 28.07.2008. 18:11 ] @
Hvala Sasa , sta su mi preporucili iz Nemackog VW servisa preko mail-a . Njihova preporuka je Castrol Öl Magnatec 5W-40 5W40 A3/B4 .
No gledajuci specifikaciju za to ulje ,ono zadovoljava VW-Normen 502 00 _ 505 00 , ali ne znam da li je dovoljno samo 502 ili treba sve 500.00/501.01/502.00 .
Mada verovatno je to OK ,cim ga oni savetuju....
Pozdrav
[att_img]






[Ovu poruku je menjao alexandar05 dana 28.07.2008. u 19:44 GMT+1]
[ vladd @ 29.07.2008. 00:15 ] @
To je odlicno ulje. Da ne bi lomio glavu sa specifikacijama, evo:

http://bizol.de/academy/index.php?c=14&s=4&lang=2
i
http://www.wunschoele.de/handouts/PKW/PKW%20VW-Normen.pdf

Poz.
[ alexandar05 @ 29.07.2008. 02:28 ] @
Danke Vladd , u Nemackoj kosta izmedju 27 i 46 eur. kanta od 5L . Donece mi ga prijatelj uskoro kada bude dolazio ,jer ovde vise ne znas sta je original a sta ne , a i cene su jace nego preko. Tako da je moja preporuka, ispravite me ako gresim, bolje sipati i FENIX nego i bilo koje drugo ako 100% nisi siguran da je original .
[ vladd @ 29.07.2008. 11:30 ] @
Mozes da sipas Motul, Mobil ili Seleniu, i da te ne boli glava. Naravno sintetike, 5w-40..

Prica o kopijama ili originalima je out of date. Sada je, bar u BG-u, nemoguce naci kopije ulja, odnosno, svaka prodavnica koja se razvila, izgradila renome, i dobro funkcionise, ne zavitlava se sa velikim trzistem. Sitna je zarada u odnosu na propast.

Poz.
[ goat @ 03.07.2010. 09:05 ] @
tema je stara, ima veze sa servisom dotičnog modela, pa rekoh da ne otvaram novu temu...

radi se o intrevalu zamene zupčastih kajiševa i rolera...
na nekom ruskom upustvu sam pročitao da se provera na prvih 90kkm pa posle na svakih narednih 30kkm... zamena se preporučuje najkasnije na 180kkm...

e sada, na autodati 2007 sam našao da je prva kontrola na 60kmiles a svaka sledeća na 20kmiles, a da proizvođač ne navodi termin zamene!??... naravno postoji upozorenje da klipovi i ventili mogu obrazovati "uniju" ...

mada u knjizi serviceplan (koja ide uz kola) kaže da je interval zamene 90kkm, ali se ne navodi vremenski intreval...

imate li Vi neke preporuke-iskustva po ovom pitanju?

[ vladd @ 03.07.2010. 09:53 ] @
Prvo da dodam, nekako se iskristalisalo Mobil 1 kao najbolje ulje za VW, u EU i SAD. 0W-40 ili 5W-30, pa sta kome odgovara.

Prva zamena kaisa bi trebala da bude na 90kkm.

Uzgred, lom propelera vodene pumpe se desava otprilike na 60-90kkm, a sve vise se preporucuje(nevezano za auto-datu) zamena tzv seta, koji sadrzi kaiseve, zatezac(spaner), pumpu za vodu i par srafova(preporuka da se postave novi).

To koliko moze kais da izdrzi, ne bih preporucio da neko proverava..
[ Nocni @ 03.07.2010. 10:55 ] @
goat, treba ga mijenjati na svakih 60.000 ili na 4 godine ako je vozilo preslo manje... Preporucuje se da se na 30.000 na redovnom servisu skine poklopac i pregleda kais gurajuci vozilo u cetvrtoj dok kais ne napravi cio krug... ovo nije lose uraditi posebno ako se ne zna kvalitet odnosno proizvodjac postavljenog kaisa...
[ goat @ 03.07.2010. 15:22 ] @
ok
hvala za informacije

samo mi je glup postupak kontrole (vizuelni pregled kajiša i okretanje rukom španerna "na prazno" kako se preporučuje u upustvu na ruskom koje imam)... uradi se 50% posla kao kod zamene a ostanu stari delovi...

inače plastično radno kolo pumpe nije toliko rđavo rešenje.. ne "tera" kvarcni pesak pa da brzo strada...




[Ovu poruku je menjao goat dana 03.07.2010. u 16:38 GMT+1]
[ vladd @ 03.07.2010. 16:08 ] @
Pa nema pametniji, , mislim postupak pregleda.

Ja licno sam radije trosadzija po tom pitanju, pa umesto pregleda radim zamenu, jest' da je malo posla, nije previse udobno, ali nije ni preskupo...za jednom u par godina.
[ goat @ 06.07.2010. 14:36 ] @
elem
isti glumac, ali različita rola

a rola je sledeća: desi mi se s vremena na vreme (2-3 puta do sada) da se ugasi prilkom stajanja (obično na semaforu)... znači kada skinem nogu sa gasa ugasi se ili obrtaji padnu na na nekih 700 jedinica... kada mu par puta malo dodam gas obrtaji se ustale na cca750 na koliko treba da budu...

jel' negog mučio isti problem?...

mislim rešenje je otići kod majstora, ali mi ne izgleda kao ozbiljan kvar ... slično mi je pokazivač temperature radio na vetar dok nisam jedan kontaktni spoj očistio...

pozz
[ Nocni @ 06.07.2010. 17:38 ] @
To je na tim motorima poznat problem... treba da skines klapnu gasa zajedno sa regulatorom i da je ocistis sa obje strane temeljno... posebno obod leptira... treba sve da sija... posle toga sa dijagnostikom treba izvrsiti osnovno podesavanje...
[ vladd @ 06.07.2010. 22:44 ] @
Odnosno, slikovitije
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1116399

pa zatim

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html

I ne gurati silom leptir, moze da polomi zupcanik...a onda ne moras da ga cistis


Poz
[ Zarko Silic @ 06.07.2010. 23:07 ] @
Ume to ciscenje i da ne pomogne.
[ vladd @ 07.07.2010. 09:31 ] @
Naravno, ako je kvar na drugoj strani.

Ali nije lose, sto zbog rada motora, sto zbog upoznavanja sopstvenog vozila, ocistiti celu vazdusnu liniju, od lulice, preko kucista filtera, do usisne grane..

Poz
[ goat @ 07.07.2010. 10:40 ] @
hvala na odgovorima...

eee.. poznajete posao, nema šta!

klapna gasa je prilično prljava (leptir i cev oko njega).. iz plastične cevi od oduške u kućištu filtera sam istresao prilično gareži (moguć uzrok zaprljanosti)...

kada pomenuste dijagnostiku, potpuno sam zaboravio majstora kod koga sam odvezao automobil na dijagnostiku pre par godina... upitao me je da li se ponekad ugasi na leru... pošto se nije gasio odustao je od pomenutog podešavanja dijagnostikom (mada je imao tekućeg posla dosta, a ja sam nenajavljeno svratio)...
... znači sada treba da mu s enajavim

još jednom vam hvala na odgovorima
[ studio3dart @ 29.03.2011. 19:05 ] @
Postovanje svima,ja sam u mog Pola sa istim tim 1.4 motorom 16v sipao Total quartz 7000 10w40 polusintetiku sa vw normen 501.01 i 505.00 A3B4.Da li sam mozda pogresio?
Hvala na savetu.
Po autodati majstor kaze da moze,a malo sam primetio kada se upalli hladan malo ce newko reme cuje lupkanje u motoru,koje nakon 5 minuta postepeno prestane.
[ ivan31 @ 29.03.2011. 19:17 ] @
Koje ti je godiste Polo?

U sustini nije greska, mada je to ulje vise za PSA grupaciju, iako ispunjava i VW interne standarde. Mozes da koristis i Castrol Magnatec 10w-40 kao i Mobil 2000, koja su takodje dobra ulja.

Posto je to polulakotecljivo ulje, ipak pri hladnijem vremenu ne moze da izvrsi adekvatno podmazivanje u prvim momentima rada motora, pa se zato cuje taj zvuk, koji se kasnije smiri. Ne brini se, ni kod sintetickih ulja (5w-40), koje je redje od ovog, to podmazivanje ne moze da se izvrsi nesto drasticno brze, pa i tu dolazi do iste pojave.
[ studio3dart @ 29.03.2011. 19:43 ] @
Hvala na brzom odgovoru,Polo je 2002 godiste,onaj Buljavko,na satu ima 101000 km.Mislis da nece faliti nista sto se to malo ispocetka cuje da se nesto ne osteti,kasnije bih presao na sintetiku.Ne znam koji je normen ono 501.01 dobar?
[ ivan31 @ 29.03.2011. 19:52 ] @
Standard VW 501.01 je malo noviji od VW 500.00, dakle predvidjen je za motore do 2000. godine. Tom Polu vise odgovara standard VW 502.00, mada nije greska ni ovo sto ste do sada korsitili.

Sto se tice sintetickih ulja, dobar izbor mogu biti i 5w-40 ulja koja ispunjavaju VW 502.00 API SL ili SM. Mozete koristiti i Total Quartz 9000 5w-40, mada bi jeftinije prosli sa Elf Excellium NF 5w-40, koje je jeftinije od Totala ali, posto pripadaju istoj grupaciji, razliku necete ni osetiti. Jedina razlika je sto Elf ispunajva API SL, dok je Total API SM.

Skuplja varijanta bi bila Castrol Magnatec Full Synthetic 5w-40, ili Mobil 3000 5w-40.
[ studio3dart @ 29.03.2011. 20:07 ] @
E znas sta Ivane,hvala ti,ovo mi lici na strucan odgovor,ipak cu ja da promenim to na normen 502.00 i sintetiku i bice to ok dobro.Hvala!
[ ivan31 @ 29.03.2011. 20:39 ] @
Kao sto sam rekao i u jednoj temi ovde, prilikom sledeceg koriscenja sintetickog ulja, treba skratiti interval zamene na 8 do maksimalno 10 hiljada, iako sinteticka ulja mogu imati i veci interval zamene. Naravno, obavezno zameniti i filter ulja.
[ dekster2 @ 29.03.2011. 20:45 ] @

Longlife
VW 500 00/501 01/502 00
VW 503 00/504 00
3,20 litres
Engine oil and filter change interval
up to 1999 every 15.000 km / once a year
from 2000 during each oil service according to interval display
TECDOC IZVOR
[ ivan31 @ 29.03.2011. 20:56 ] @
VW 503.00 su ulja 0w-30, sto je isuvise retko ulje za nase uslove voznje. Bilo bi problema leti. VW 502.00 je sasvim dovoljan (i preporucen) standard za motor tog godista.
[ studio3dart @ 30.03.2011. 10:57 ] @
Znate sta prijatelji moji,stvarno ste mi pomogli,sipao sam ulje specifikacije 502.00 Total quartz Ineo MC3 sitetika 5W30 i nema sta,odmah sam primetio dosta tisi rad motora,brze vergla i nema toliko da cuka kad je hladan,a kad je vruc,cuje se u kabini samo zujanje pumpe u rezervoaru sto je smatram ok.Litar ovog ulja je 1000 dinara,mozda moze i negde jeftinije da se nadje,ali meni je bilo do zamene pa nisam hteo da se zezam.Smatram da cu biti zadovoljan,a puno su mi pomogli vasi saveti.HVALA!
[ ivan31 @ 30.03.2011. 18:28 ] @
Odlican izbor. Total quartz Ineo MC3 spada u kategoriju low-SAPS ulje, i dobro ''lezi'' motorima posle 2000. Odlikuje ga dug interval zamene, ali ovaj put ga treba skratiti, jer se koristi posle polusintetike.

Sto se tice efekta na motor, mogu samosamo da kazem da sam takav efekat i ocekivao. Podmazivanje se izvrsava cim startuje motor, cak i pri hladnom startu.
[ studio3dart @ 30.03.2011. 18:54 ] @
Hvala opet,bas si mi pomogao oko ovoga,jer mnogi majstori kazu,moze to i polusintetika,bacas pare dzabe.Nije bez veze receno 502.00 i tacka,vidim da i motor bolje radi,tise.Sad za ubuduce znam,posto planiram ovaj auto ostaviti na neku godinu kod sebe.
[ ivan31 @ 30.03.2011. 20:41 ] @
Majstori savetuju polusintetiku, jer tu nema greske. U svaki motor ide, i najgore sto moze da se desi je da se cuju hidropodizaci zbog loseg podmazivanja. Sa sintetikom nije tako. Cesto se desava da se poveca potrosnja ulja, da pocne da curi negde, zbog toga sto je to ulje dosta retko, pa ne prija bas istrosenim motorima.
[ Zarko Silic @ 01.04.2011. 00:50 ] @
Ako su u pitanju motori sa 4 ventila po cilindru, uvek treba koristiti SAMO SINTETIKU, bez obzira o kom proizvodjacu vozila je rec.


Za nase klimatsko podrucije treba koristiti 5W40.
[ ivan31 @ 01.04.2011. 06:49 ] @
Upravo tako. Konkretno taj Polo zahteva cistu sintetiku sa 502.00, kao sto smo pricali.
[ studio3dart @ 01.04.2011. 10:47 ] @
Dobro,hvala na vasoj brizi.Poslusao sam vas.Kada sam taj auto uvezao,zamenuo sam ulje,sipao sam sintetiku i vozio jedno vreme,majstor koji mi je menjao set zupcenja me je pitao koje ulje si sipao,ja mu rekoh da sam sipao sintetiku 5w30 GM opelovo,a on rece,pa so si to ulje sipao,ono stvara talog,sipaj polusintetiku 10w40 recimo Total i pevaj.Ja ga poslusah i zamenimo ulje.Sa polusintetikom sa presao oko 2000 km,pa sam sad opet presao na sintetiku 502.00.A ona polusintetika je bila 501.01.Da li ce mozda skoditi tih 2000 km?Hvala.Vidim da se razumete u to sve.
[ ivan31 @ 01.04.2011. 11:06 ] @
To je izuzetno mala kilometraza, tako da ne brini.
[ studio3dart @ 01.04.2011. 19:55 ] @
Yanima me jos i zamena ulja u menjacu,radi li se to i kada? I koje ulje ide.Motor presao 101000 km.
[ ivan31 @ 01.04.2011. 20:03 ] @
Zamena ulja u menjacu bi trebala da se vrsi na oko 40000km ili 5 godina. To je neka genealna preporuka.

Kod tebe ide 75w-90 API GL-4.
[ Zarko Silic @ 01.04.2011. 20:55 ] @
Citat:
ivan31: Zamena ulja u menjacu bi trebala da se vrsi na oko 40000km ili 5 godina. To je neka genealna preporuka.


Odakle ovaj podatak?

Samo kod 4WD VAG predvidja zamenu ulja u heldixu svake 4 godine ili na 60.000 km.

Kod "obicnih" menjaca se preporucuje samo kontrola nivoa i eventualno dolivanje.

[ ivan31 @ 01.04.2011. 21:23 ] @
Posle toliko predjenih kilometara ulje izgubi svoja svojstva, tako da je neka generalna preporuka da se ulje menja na 40k kilometara ili 5 godina. Za toliki vremenski interval, uopste nije veliki izdatak zameniti ulje. Ja sam kod mene ulje zamenio posle 5 godina i ono fabricko koje je bilo unutra, uopste nije licilo na ulje. Sipao sam Total Transmission BV 75w-80 API GL-4.
[ studio3dart @ 02.04.2011. 07:49 ] @
U redu,u svakom slucaju nista ne skodi da se ipak zameni.Koliko staje u menjac ulja?
[ ivan31 @ 02.04.2011. 08:12 ] @
Oko 3.5 litra.
[ user_XYZ @ 24.02.2019. 13:45 ] @
Ja sam ulio nedavno u ovog golfa sa kilometrazom iznad 200.000, ovo ulje: Castrol Edge 5W-30 C3 mit Titanium FST
E sad, sta ce biti ne znam, za sad auto radi OK, vozam ga u Njemackoj B-W pokrajina.
Na ulju je pisala oznaka 502 00, a i A.T.U Servis centar (https://www.atu.de/) ovo ulje dozvoljava za ovog golfa.

Ako ima netko sta da kaze na ovaj moj post neka slobodno kaze svoje misljenje o ovom ulju, jel OK ili nije.

pozz.
[ sasa022 @ 24.02.2019. 18:41 ] @
To ulje moze i u 1,4TSI u Golfu 7 , tako da tom tvom apsolutno nista nece faliti...

https://applications.castrol.c...vii-1-4-tsi-(90-kw)-(2014-2017)