[ Milos_bgdd @ 04.09.2008. 21:00 ] @
Interesuje me da li neko radi izradu oklopa za ves masine po uzorku za starije generacije marka Candy tip T6.21X.
Kupio sam novu a stara mi se ne baca podpuno je ispravna samo joj je oklop na vise mesta korodirao.
[ gti2 @ 04.09.2008. 21:14 ] @
Najbolje da je odneses kod limara ili farbara da je sredi jer drugo kuciste neces naci.
[ Milos_bgdd @ 05.09.2008. 23:46 ] @
Jel zna neko dobrog limara koji bi se privatio posla u vezi sa skoljkom (oklopom) ves masine ?
[ Pajapatak @ 06.09.2008. 01:28 ] @
Kada budes cuo cenu od majstora za tu akciju limarije i farbanja verovatno ces ipak odustati od takve akcije.
Ili uzmi pa sa nekim drugarom to farbaj i krpi pa kako ispadne.
[ Milos_bgdd @ 07.09.2008. 15:40 ] @
Pa dobro kolika je ta cena sto ce limar da mi uzme ?
Poznajuci sebe lenj sam za takvu akciju farbanja i mazanja ves masine ,radije bi platio naravno ukoliko je ta cena razumna
[ tdjokic @ 07.09.2008. 16:00 ] @
Mislim da se ovde diskusija vodi na pogresan nacin. Ako je pleh zardjao, pa je negde potrebno da se krpi, to bi znacilo autogeno zavarivanje ili slicno. Da bi to moglo da se radi, trebalo bi celu masinu demontirati, sto je em veliki posao, em postoji opasnost da nesto sto sada lepo zaptiva, nakon demontaze i ponovne montaze vise ne zaptiva, a moguce je jos stosta prilikom de- i montaze.

Prema tome, ogroman posao, limar ce da radi sta mu kazes, to ce biti uglavnom dug posao i dosta skup i cela stvar ti se na kraju nece isplatiti uopste. Mislim da ti ljudi savetuju da to malo zakrpis u sadasnjem stanju i nista vise, tek da se rdja bas ne vidi toliko.
[ bakara @ 07.09.2008. 16:26 ] @
Pa novih masina ima vec od 11k dinara, a ti ces da krpis, i jos da platis za to?
[ Milos_bgdd @ 07.09.2008. 18:16 ] @
Novu sam kupio ali zasto da bacam staru nista joj ne fali samo joj je oklop korodirao na vise mesta ukljucujuci dno kod nosaca bubnja >Staru bi popravio sto se oklopa tice i bila bi bolja od neke nove sa plasticnim bubnjem .
[ Milos_bgdd @ 07.09.2008. 18:19 ] @
Ne razumem ljude koji ispravnu stvar hoce da bace zasto ako mogu ja cu je reparirati .Ovde se radi samo o korodiranom oklopu (skoljci ) sve ostalo je ispravno radi savrseno
[ gti2 @ 07.09.2008. 20:10 ] @
Moze da bude 30-ak eura kod farbara ili tri lista vodene smirgle 60 dinara i jedan lak sprej 200 dinara mada sprej tj nitro farba nije ni priblizno izdrzljiva i postojana kao uljna(kompresorsko farbanje).
[ Pajapatak @ 07.09.2008. 20:14 ] @
Ako si lenj onda moras da platis , bolje sacekaj da prodju vrucine pa to malo presmirglaj gde treba i ofarbaj i resena stvar. Naravno bacis neki rostilj i Jelen pivo i eto odmah pet komsija da pomazu.
To se tako radi.
[ bakara @ 07.09.2008. 21:14 ] @
Citat:
Milos_bgdd: Novu sam kupio ali zasto da bacam staru nista joj ne fali ...

Pa hoces li stici da iskoristis dve masine?
[ Milos_bgdd @ 07.09.2008. 21:27 ] @
Nova ostaje kuci a ova koju cu da repariram ide u vikendicu
Verovatno cu stici ...........
Samo da nadjem nekoga da joj sredi skoljku
[ pera top @ 25.09.2020. 07:39 ] @
naleteh na ovu temu i znam da je prestara
ali zanima me da li je ko farbao kuciste ves masine i kako ?
kako tretirati koroziju?
da li koristiti antirost ili neku drugu anti korozivnu zastitu
farba nakon toga emajl ili uljana ?
svaki savet dobro dosao
hvala
[ Java Beograd @ 25.09.2020. 08:09 ] @
Lim - ko lim.

Osim što je malo tanji, i najčešće, ne očekuje se da rezultat bude fascinantan. Ipak je to veš mašina, koja je uglavnom u ćošku kupatila.

Da sam se ja odlučio da sređujem lim na mojoj mašini, ja bih to uradio ovako:

1. Ako mogu da skinem panele, van tela veš mašine - odlično. Ako ne, šta je - tu je. Onda bi se bar potrudio da skinem plastične delove koji su u dodiru sa limom. Kliko se može.
2. Električnom žičanom četkom bih skinuo što više rđe.
3. Šta se mora rukom, onda ručna žičana četka.
4. Preko četkanih delova prešao bih krupnom pa finijom šmirglom. Probao bih da umanjim prelaz: stara dobra farba na šmirglani deo.
5. Antirost. Klasika: namažem, ostavim da deluje i odradi svoje, pa operem vodom.
6. Suva krpa pa onda krpa sa nitro razređivačem, obrišem, osušim, odprašim, odmastim sve površine koje treba farbati
7. Farba. Ja bih beli sprej, može i bilo koja druga bela, nitro, uljana, šta god.
[ pera top @ 25.09.2020. 11:32 ] @
Hvala Java bas su ovakvi detaljni saveti (uputstva) dobro dosli i to posebno kad sve radis sam i to po prvi put !
samo me jos dve stvari zanimaju
Prvo secam se ko klinjo da je ranije imala neka masa (farba - sta li vec ) rozikaste boje ...koja se stavljala kao osnovni sloj da zastiti lim da ne bi on kasnije opet korodirao (konkretno ne znam kako se zove to)
Druga stvar koja je dugotrajnija farba u smislu da ce se manje ljustiti usled vlage a da ti lepsi sjaj bude - emajl ili nitro ?
[ test1234 @ 25.09.2020. 15:45 ] @
Ja odnesem oklop od veš mašine kod ovih što plastificiraju profile za prozore. Oni imaju i peskirnicu. Lepo ispeskiraju sve zardjale delove i odmah istog časa na plastifikaciju. Tu nema potrebe za protivkorozivnom zaštitom a deluje vrhunski. Čak se vide i “ožiljci” od korozije i predhodna veća mehanička oštećenja.

P.S. doduše u zadnje vreme veoma retko.
[ pera top @ 25.09.2020. 17:00 ] @
Rako peskarenje dve iljadarke a plastificiranje kucista 50 eur kad mi rekose umal' se nisam onde onesvestio :-)
zato sam se upustio u ove kreativne farbarske poslove :-)

P.S za ono F crevo za Gorenje si bio upravu tek je masina pocela da izbacuje bolje kad sam stavio opruge na gornje nosace amortizera a ona podigla bubanj za par satimetara na gore !

[ Java Beograd @ 25.09.2020. 17:57 ] @
Daj da vidimo sliku te veš mašine, pa da te odgovorimo da išta farbaš. Koliko je stara?

[ pera top @ 26.09.2020. 18:15 ] @
Gorenje New Line iz 1987 (valjda)
Covek je hteo da je baci jer je kupio drugu a masina je ispravna 100 posto posebno iznutra kazan motor programator
unutrasnjost delujue mnogo boljem stanju nego recimo na mom Olimpiku 77
jedino sto je to kuciste ocaj
jos su ga nesto mazali tacnije zamazivali pa je to tek da uzas :-)

evo par fotki

https://ibb.co/yQMP49S
https://ibb.co/n094bR5
https://ibb.co/58cW1WC
https://ibb.co/HhKBpQz
https://ibb.co/x7CHpcw





[ test1234 @ 26.09.2020. 18:31 ] @
Izvini druže, ali ovo mora na peskarenje ili na djubre.
[ pera top @ 26.09.2020. 20:14 ] @
preterana strogost Rako
nabavio sam Black & Decker elektricnu brusilicu i krecem za vikend da skidam te slojeve korozije :-)
[ aleksa.ue @ 26.09.2020. 20:28 ] @
Citat:
pera top: Gorenje New Line iz 1987 (valjda)
Covek je hteo da je baci jer je kupio drugu a masina je ispravna 100 posto posebno iznutra kazan motor programator
unutrasnjost delujue mnogo boljem stanju nego recimo na mom Olimpiku 77
jedino sto je to kuciste ocaj
jos su ga nesto mazali tacnije zamazivali pa je to tek da uzas :-)

evo par fotki

https://ibb.co/yQMP49S
https://ibb.co/n094bR5
https://ibb.co/58cW1WC
https://ibb.co/HhKBpQz
https://ibb.co/x7CHpcw
Da, jeste New Line.Proveri sta pise na motoru kada je proizvedena znam da je se ta serija pravila do 94.
[ bakara @ 26.09.2020. 20:54 ] @
Tu ce vise da kosta farba i smirgla nego sto vredi ta masina.
[ optimizator @ 26.09.2020. 21:53 ] @
Na prednjoj strani mašine više izgleda kao nabubrela farba nego korozija. Ili si to farbao na neošmirglanu koroziju samo da sakriješ?
Mašina uopšte nije mnogo načeta korozijom da bi bila za bacanje, računajući na to šta sve autolimari krpe, gde su čak i rupe vidljive!
Samo ti to lepo očisti, išmirglaj, operi nekim antirostom da skineš dublju koroziju, pa izgituj auto-gitom da dobiješ ravnu i glatku površinu na mesta gde je možda neravno ako hoćeš savršeno ravno,pa opet fino šmirglanje vodenim papirom, pa pranje razređivačem (nemoj uljani) ili acetonom i posle sušenja ofarbaj belim sprejem za kade ili radijatore. Mora da bude epoksidni, da bi kvalitetno pokrio i štitio kao i original farba. Obični sprejevi nisu kvalitetni i nemoj ih kupiti iako su jeftiniji!
Može se desiti da nijansa bele odstupa od tvoje bele na mašini pa ti stoji da ofarbaš celu prednju stranu. Zaštiti leljivom papirnom trakom elemente koje ne treba farbati. Ukratko, postupak kao kod obrade auta pred farbanje.
P.s. Preporučujem ti da radiš napolju na suncu da bi video sve tačke korozije i kvalitet farbanja. Unutar prostorije to je gotovo nemoguće!
[ pera top @ 28.09.2020. 15:57 ] @
@optimizator
nisam nista ja to mazao to su prethodni vlasinici mazali i napravili jos gore
Masina svakako nije za bacanje ,samo treba uloziti malo vise energije i truda
Hvala ti na iscrpnim savetima skinuo sam vrata i masku i krenuo u smirglanje
celu cu masinu obraditi i prefarbati
[ Java Beograd @ 28.09.2020. 16:47 ] @
Bravo Pero!