|
[ markvart @ 15.10.2008. 21:11 ] @
| panda 2002 1,1- ugradjen plin, auto se gasi u toku vožnje(uključuje se
lampa CHECK ENGINE).Na dijagnostici pokazuje kvar bobine..Da li je neko imao slične probleme i rešio ih-kako i gde? Hvala ! Pozdrav ! ps Nisam siguran da li je dobra dijagnoza t.j. nisu kao ni oni sigurni... |
[ AcaDorcol @ 16.10.2008. 06:32 ] @
Pozdrav Markvart, dobro-dosao u svet Panda-gremelina.
Pandolini, ima umesto klasicne bobine, dva trafoa - *(transformatorcica) koji su montirani - kad gledas pod otvorenu haubu od napred, sa desne strane od motora. Oni su dosta kvarljiva roba. Meni se recimo palila check-engine povremeno u voznji, da trepce, i kod doctora sam promenio jedan trafo - bobinu. Stavio sam Lucas, iz sportske radnje.
Najbolje je da je dokotrljas do doctora, da je pogleda na dijagnostici.
Evo i slicice jedne od bobina (trafoa)
[ inspkluzo @ 16.10.2008. 07:22 ] @
Meni se to dešavalo, posle čišćenja kontakata i klema na akumulatoru problem je nestao, što ne znači da se neće ponovo pojaviti. Uzroci mogu biti brojni, od ECU pa do loših kontakata i neispravnog akumulatora. Ako budete to rešili, markvart, obavezno javi kako. Inače našao sam nešto što liči na rele ispod gume na patosu, a sa leve strane kvačila, uslikaću to pa ću postaviti, možda neko zna šta je to. POzzz!!
[Ovu poruku je menjao inspkluzo dana 16.10.2008. u 17:58 GMT+1]
[ papovicd @ 19.10.2008. 11:29 ] @
moja je juce povilenela
trenutna greska
stavio sam examiner - kompjuter na poslu da iskontrolisem da li mi radi temperatura tj lampica posto nikako ne znamo
kad se da komtakt ona se ne pali,tako da se ne zna
probao sam na tes i ona se upalila,tad je poceo da vileni ler gas-skocio je na 1800 i neje hteo dole a nije citao ni jednu gresku-sve je bilo ok
kao da se step moror sjebo,ali za malo da padne cekic,mucio sam se sat vremena dok nisam morao da skinem klemu i na kraju da resetujem parametre na fabricki
turiranje tri puta do panje dok se nije resetovao-to je fazon koji samo znaju majstori koji imaju komp-test!!!
uglavnom otreznila se
bolje ne dirajte nista-meda je zajeban kad ga cackate dok mirno spava i sve to bez razloga!!!!!!!!!!!!!!
pozdrav !!!!!!!!
[ inspkluzo @ 07.12.2008. 09:28 ] @
Markvart, da li si rešio i kako gašenje motora? Pozzz!!
[ markvart @ 07.12.2008. 13:56 ] @
>
> __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus
> signature database 3292 (20080723) __________
> da.morao sam da zamenim kompjuter i sada je sve u redu...hvala
> The message was checked by ESET NOD32 Antivirus.
>
> http://www.eset.com
>
>
[ inspkluzo @ 08.12.2008. 06:47 ] @
Markvart imaš PP! Pozz!
[ AcaDorcol @ 08.12.2008. 07:28 ] @
Markvart?????? Kladim se da su ti uzeli kompjuter koji je bio originalno ugradjen????
[ markvart @ 08.12.2008. 12:42 ] @
> da,uzeše ga mada mi reče majstor da je i na njemu nešto rađeno...zašto?
[Ovu poruku je menjao bakara dana 08.12.2008. u 22:34 GMT+1]
[ AcaDorcol @ 08.12.2008. 13:03 ] @
Predpostavio sam. Majstori ko majstori, a sto je najgore, taj deo za Pandu je relativno skup.
Za razliku od vremena kada je poceo da se ugradjuje u Fiate, taj isti kompjuter sada predstavlja stvar koja se popravlja - manje ili vise uspesno, jer je on za ove sadasnje ECU je malo dete. Svojevremeno je Papovic imao kontakt nekih likova sa Nbgd, koji popravljaju takve stvarcice, tako da je to jedna od opcija, ali slazem se da je najbolje novo...
[ moralni_pobednik @ 30.12.2008. 12:38 ] @
zdravo drugari
imam slican problem, samo sto se moja Panda gasi u leru na plinu dok se motor ne zagreje malo bolje, a gremlinova lampica trepce li trepce pri prebacivanju na plin.. gledao je majstor pre par dana, i rece mi da je najbolje da vidim kod onih koji su mi ugradili plin, deluje mu da su negde nesto zavrnuli malo vise nego sto treba.. ici cu po novoj godini redovno kod plinmajstora, pa da vidimo sta mu je, dopisacu rezultate pregleda, cisto ako kome zatreba..
[ zvezda moto @ 15.01.2009. 19:54 ] @
POZDRAV
Imam punta ali motor je uglavnom isti.
Mene je lampica jedno vreme uporno gnjavila odnosno ne ona nego što se auto gasio u leru! dijagnostika je prijavljivala sve i svašta a uglavnom MAP senzor (vakum senzor), motorić ler gasa, i na kraju senzor (potenciometar) ler gasa! Problem sam kratkotrajno rešavao turažom motora i neko vreme OK . Probali smo oprati ubrizgavanje i neko vreme (cca 400 km ) kao nov pa onda opet isto!
Zadnji put na dijagnostici u memoriji grešaka opet sve i svašta ali je trenutno po prvi put stalno očitavao kvar senzora leptira zamenom istoga problem rešen!!!
Pre par godina slični problemi na dijagnostici (ovlašteni BOSH servis) bio sam već inventar a niko nije mogao rešiti problem zaključak je bio da je kompjuter prolupao (ECU) te je predložena zamena!!!
Problem je rešen zamenom benzinske pumpe na kojoj sam do tad stalno sipao gorivi i to na predlog moje majke koja btw nema pojma o autima i tehnici!!!
Što se palenja lampice tiče u autima pri radu na plin uzrok je u uređaju za plin. Naime 95% "majstora" na tu vrstu motora (ubrizgavanje i jednoj točci i katalizator) ugrađuje jeftinije i jednostavnije uređaje (pokušaću da što manje polemišem o tehnici- koga interesuje ima toga dosta) koji da kažem odlično rade ali su neisplativiji na duže staze! Naime na takve motore ugrađuju uređaje namenjene za motore sa karburatorom dakle bez ikakve kontrole izduvnih gasova i omjera gorivo vazduh, što u slučaju motora sa katalizatorom i ECU radi lamba sonda! Posljedica toga je uništenje lamba sonde i katalizatora dakle kvar čija popravka prelazi doplatu za uređaj sa emanulatorom lamba sonde kod kojeg je potrošnja manja jer je kontroliše lamba sonda.
Ko ima takav uređaj ECU i ostala hrpa senzora mu nisu potrebni te mogu samo stvarati probleme te je bolje u slučaju nekog kvara poskidati svu elektroniku te staviti karburator razvodnik palenja i bobinu od starih fiata ili od zastave i na miru voziti uz istu potrošnju plina i nešto veću potrošnju benzina nego pre dok je elektronika kontrolisala izduvne gasove a time i potrošnju.
Jedan moj drugar je promenio i posvađao se sa nekoliko servisera jer mu nisu mogli nikako otkloniti kvar- lampica se uporno palila i auto je u leru crkavao menjali su mu ama baš sve i svašta maltene sve senzore i na kraju ECU ali kvar nije otklonjen! problem je rešio samo zamenom svećica!?!?!?! Kako i zašto niko nema odgovor ali je činjenica da se vraćanjem starih (koje izgledaju dobro) problem vraćao!
Moj zaključak u popravci elektronike je samo metoda eliminacije dakle ako se sumnja u nešto to zameniti i ako je problem rešen ostaviti to, u protivnom vratiti stari i probati sa nekim drugim senzorom i sl. Ali tu leži veliki problem jer serviseri nemaju toliko delova već im je jednostavnije reći idi kupi to pa ćemo videti, ako je isto kupi nešto drugo a možda i to nije to već nešto sasma deseto!!!
[ AcaDorcol @ 15.01.2009. 20:10 ] @
Pozdrav za tebe Zvezda-Moto......
Makina je uglavnom ista, (metalni delovi), ali ima i razlika. Na vecini Pandi ovde na forumu je Magnet-marelli ECU (zmanjen je bosh zbog brojnih otkazivanja), i vecina je sa MPI, umesto SPI ubrizgavanja. To opet pa podrazumeva da se mora platiti malo skuplje za plinski uredjaj, i da bi se ugradnja plina morala obaviti na veoma kvalitetan nacin........(sto nije uvek lako)
Sve ostalo se uglavnom slazem, majstori ko majstori, sistem eliminacije........fiat ko fiat, Panda gremelini.....
Srecom ovde imamo doctora, pa se snalazimo kod njega, a lampicu uglavnom ignorisemo......
Dok se lampica povremeno pali i nekako, to su gremelini, ali kad pocne makina da se gasi?????/ to nikako nije dobro!!!!!
Ali sta ces, to je tako......
Pozz
[ roberto_s @ 15.01.2009. 22:09 ] @
Dobrodosao Zvezda moto.....
Dodao bih svoje iskustvo u vezi ugradnje plinskih i metanskih uredjaja koji doziraju gas u jednoj taci kod motora sa direktnim ubrizgavanjem na sva 4 cilindra zasebno. To je veoma nepouzdano i vrlo nebezbedno. Kao sto si i sam rekao , vecina majstora je sklona da tako nesto nabudzi a o posledicama neka misli vlasnik vizila. Vecina zna cemu sluzi sekvent uredjaj, i vecina nas zna zasto je on 100%+ skuplji od obicnih uredjaja za karburatorske masine. Naime , na mojoj pandi je ugradjen (bla, bla, bla, svi vec to znate) metanski uredjaj ali za modele sa karburatorom ili monopoint ubrizgavanjem(Ja kao i vecina pandista imam MPI sistem) Kada sam pre godinu dana otisao u renomirani servis koji zastupa BRC uredjaje, cicica od jedno 70-tak godina mi rece da dignem ruke od aktiviranja mog metanskog uredjaja(fale mi boce), jer nema teorije da se uredjaj popravi i da voznja bude bezbedna. Objasnio mi je da je najveci problem u plasticnoj usisnoj grani, koja bi mogla da pukne prilikom eventualne detonacije smese u njoj . Detonacija u njoj je veoma realna kada auto radi na gas. Mom prijatelju je na pezou , mislim 806, (nesto kao mini kombi) u Grckoj na letovanju je pukla usisna grana upravo iz razloga jer je imao ugradjen karburatorski sistem na MPI motor i plasticnu granu. Sit se naplacao ne bi li se vratio u BGD, cak je kupio i drugu usisnu granu koja je posle par stotina kilometara ponovo pukla. Problem je trenutno resio tako sto je do Beograda vozio sa lepljivom trakom na mestu pukotine I kad god bi se detonacija desila, stajao je i menjao traku.
Znaci prvi problem je u mogucnosti pucanja usisne grane.Majstor u Servisu rece jos da i ako pukne grana , sigurno nece doci do pozara, eksplozije ili neceg slicnog, nego u tom trenutku servo uredjaj na kocnicama ostaje bez vakuuma, i posle par pritisaka na pedalu, ostaje se , prakticno, bez kocnica.(Kao kada na nizbrdici ugasite motor i probate da kocite. Moze par trenutaka ali onda nastaje veeeeeeliki problem, daleko bilo...) Zamislite da se tako nesto desi pri vecim brzinama i da bas u tom trenutku morate naglo da kocite.
Druga stavar je ta sto pri ugradnji ovakvih uredjaja u MPI motore, ne postoji nacin da se smesa pravilno podesi jer ona direktno zavisi od polozaja leptira vazduha koji je promenjljiv , a plinski uredjaj ubacuje konstantnu kolicinu gasa. Zamislite onda ludilo od smese . Normalno je da lambda sonda u tom slucaju registruje haos u izduvnim gasovima i automatski pali carobnu lampicu CHEK ENGINE.
Takvi sistemi po pravilu trose vise gasa nego benzina upravo zbog nemogucnosti podesavanja konstantne smese.
Zato, ne treba eksperimentisati(mada sam ja sklon tome) sa necim sto nije uopste bezbedno, nego ako vec hocemo jevtinije da se vozimo, onda 650-700-800 evra u dzep , pa u pravi servis koji ce posle ugradnje sekvent uredjaja moci dijagnostikom da pravilno podesu sve parametre potrebene za bezbedan i siguran rad motora. Postoje servisi koji vam lepo ugrade sekvent uredjaj a onda vam kazu da morate da nadjete servis sa dijagnostikom gde ce vam parametre idealno nastelovati.
Po nekim iskustvima ljudi koji imaju , pazite, KVALITETNE I KVALITRTNO UGRADJENE sekvente, potrosnja plina je neznatno veca ili u vecini slucajeva ista kao i kada auto radi na benzin.Isto tako znam i ljude koji jos uvek muku muce sa smesom , paljenjem i lampicom na kraju. Da se razumemo, Turski uredjaj ili mozda BRC ! o ovome ne treba nista komentarisati. Koliko para toliko i muzike.
Na kraju cu vas zamoliti da shvatite da sam potpuni laik u ovoj problematici, ali sam hteo da vam prenesem misljenje majstora iz ( u to vreme) jednog od dva ovlascena servisa za ugradnju BRC uredjaja. Pa covek ima skoro 70 leta, treba li o njegovom iskustvu raspravljati?
Jedina Stvar u kojoj se ne slazem sa tobom Zvezdo je vezana za izbacivanje elektronike i ubacivanje klasicnih sistema paljenja i ubrizgavanja. Ako je neko ljubitelj platina , bobina i karburatora onda sam to sigurno ja, ali ipak moram priznati da ne mogu zauvek da se opirem novim sistemima i resenjima koji se definitivno pokazuju kao bolji u danasnje vreme.
Znam da na ovom nasem forumu postoje dve osobe koje su u Pande 1000 mono point ubrizgavanje ubacile plin . Zamolicu ih da nam svoja iskustva prenesu , ne samo kada je exploatacija u pitanju , nego i samu proceduru i cene ugradnje tih uredjaja. Takodje molim , ako je neko ubacivao sekvent u 1.1mpi pandu da nam da svoja iskustva.
Mislim da je vreme da se otvori zasebna tema vezana za ugradnju gasnih uredjaja, jer, iako nisam pesimista po prirodi, najavljuje se rast evra cak do 130 din . i to u skorijem periodu, Benzin je sada jevtiniji neko kada sam ja razmisljao o kupovini auta, ali, moze li iko da zana koliko ce to jos da traje!!!???
Pozdrav svima i..... otvaram novu temu
[Ovu poruku je menjao roberto_s dana 15.01.2009. u 23:25 GMT+1]
[ zvezda moto @ 16.01.2009. 16:34 ] @
POZDRAV
I kod mene je ECU M. Marelli i to IAV 16F dakle kao na većini fiata tog godišta i zapremine.
Nego kažete Panda 1.1 MPI? koji su to motori? jeli to nešto novije? (2000 pa nadalje)
motor 1.2 je sa MPI a kao što rekoh kod mene je 1.1 SPI sa metalnom usisnom granom i svi plinski uređaji koje sam gledao u njima su na žalost vlasnika vakumski a to povlači opisane probleme koje i vi potvrđujete.
Iz toga razloga sam još uvek na benzinu!
Nego na forumu ovde ( koliko vam troši auto ili sl.) jedan od učesnika je spomenuo Pandu 1.1 i rekao potrošnju za nju pre i posle "čipiranja" (prčkanja po ECU)
Zna li neko od vas nešto više o tome naime razlika je oko 1 litre što mi zvuči nemoguće?
[ roberto_s @ 16.01.2009. 21:01 ] @
Vdi Zvezdo, mozda gresim,rekoh da sam laik za ove stvari, ali mislim da na tvoj motor i treba da ide vakuumski sistem za gas. Ja sam zamolio drugare pandiste , a ima ih ,mislim, dvojica koji su u pande 1000 spi sa metalnim usisnim granama ubacivali plin, da nam napisu svoja iskustva. Ajte ljudi , pa sto ste takvi???
Sto se tvog motora 1.1 tice, Aca ce znati sigurno, a ja mislim da su to iste makine kao i kod nas samo je umesto spi ubacen mpi sistem. Evo ti broj motora pa proveri ima li slicnosti
187A100017842....
Sto se prckanja po ECU tice, mislim da nisi dobro razumeo. Niko nije prckao sa cipovima nego su coveku zamenili ECU, i zadrzali stari tako da vlasnik nikad nece saznati jeli stvarno problem bio u tome ili nesto drugo. Veruj mi, razlika u potrosnji , makar to bila i 1 litar vise, moze da bude i do stila voznje, da ne kazem neznanja. Svojevremeno je kod **** doktora dolazio momak koji nije mogao da skine potrosnju ispod 8. Dijagnostika je pokazivala idealne vrednosti, ali tosi li trosi. Sve dok doktor**** nije seo sa momkom u auto i shvatio da covek vozi uglavnom prvom i drugom. (Nadam se da se momak nece naljutiti sto to ovde iznosim)
Ja sam imao potrosnju preko 8 ali smo nasli problem u fals vazduhu na usisu. I jos jedna stvar. Sipam u Dobanovcima - Uzas.Sipam na Dorcolu U A...CE... Bo.... i auto leti i trosi u ovim zimskim uslovima 6.5 mozda malo jace.
A moze da bude i otkacena ili neispravna lambda sonda. Postoje dve a jedna od njh direktno daje informaciju ECU o izduvnom gasvima . Meni je posle par meseci od kupovine pande crkla bas ta, a za potrosnju me ne pitaj . 25 km/10-12 litara i naravno svo to gorivo je bilo izbaceno na auspuh a panda je pozadi bila kao polivena benzinom .
Prljave dizne takodje mogu da uticu na potrosnju.Ne moraju da budu prljave, dovoljno je da ne otvaraju na vreme(a u pitanju su milisekunde) i opet potrosnja ide gore.
Cinjenica je da dijagnostikom moze da se pronadje vecina uzrocnika velike potrosnje,pa zato, prvo na kompjuter pa posle sve ostalo
Pozdrav
[ AcaDorcol @ 16.01.2009. 22:48 ] @
Zvezdo, slazem se sa Robertom. Na FIRE motorima, pogotovu ovim 1.1 MPI, stil voznje zaista utice na potrosnju. Mozda nije dobar izraz stil voznje, ali prvenstveno mislim na nacin i vreme kada se vrsi izbor stepena prenosa i to ne samo po pitanju izbora stepena prenosa na odredjenom broju obrtaja, nego i prilagodjavanje uslovima i nagibu puta, opterecenju vozila i sl.....
Ipak je ovo makinica od 1.1 lit, kompjuterizirana sa najprostijim sistemima, sa 54 nezna konjica, u sasiji od 750 kg, sa tockicima 145x13, ili u najbolju ruku 155x13, sa koeficijentom otpora vazduhu jednakom kao kocka.....FIRE makinica koja god da je verzija, definitivno voli da se zavrti jedno 10% vise od skolskog momenta sile (Zabarski mentalitet), ali samo uz predhodno postepeno ``dizanje`` obrtaja. Ne umem bas ovo dobro da opisem, ali oseti se to u voznji, voli Fajerka da prodje do ``crvene linije`` ali naravno samo na kratko......
Izbor stepena prenosa iz mog licnog iskustva i uslovi voznje i saobracaja, uticu na mojoj Pandi na potrosnju i do 2 lit/100 km.
Ja recimo cesto zbog potreba sluzbe, vozim (ponekad veoma duge relacije) sa Afrika modelima vozila - dieseli od 4,2 do 4,5 litara kubikaze, i gotovo da sam navikao na nize brojeve obrtaja u vecem stepenu prenosa. Naravno, ta kubikaza zaista pruza vozacu jednu komociju, skoro nenormalnu - vozilo nema sta ne moze....., ali potrosnja, kada bi to vozilo bilo u privatnoj reziji........Pa samo registracija tog vozila bi vecinu od nas dotukla.......(blizu 100.000 godisnje). No nije problem da u 5 izadjes uz Bubanj potox. Dva rezervoara od po 95 litara, natocis, i vozis.......(zamisli stanes na pumpu i natocis 190 litara). Imam i jedan gori slucaj.........Dizajn kockast, HEMI motor......pesadijska verzija, 4x4, ravna stakla.......u uputstvu za upotrebu, navode potrosnju na sat vremena rada......a ne na 100 km (nema to kod njega ono gradska voznja, otvoreni put.....nego po satu rada makine, tolko i tolko....)
Gorivo.....o tome smo davno vec pisali (izbor tocionice), i mislim da to na zalost ovde kod nas ima maksimalno veliki uticaj na potrosnju.......kao sto Robi rece......
Dijagnostika, svakako i obavezno.....Samo nekoliko milisekundi zaostatka u radu jedne jedine dizne za ubrizgavanje, i potrosnja se menja za 1 litar na 100.
Pozz
[ nele_123 @ 17.01.2009. 00:27 ] @
Pozdrav svima!
Puno toga je napisano o potrosnji ,pisao sam prethodno o mojim iskustvima ali evo jos jedanput da se javim sa svojim iskustvima.
Otvoren put prosecna brzina 70 km/h--- 5.5-6 lit/100 km
i varijata voznje po gradu u sledecim uslovima:
centar Beograda(potez od Luke Beograd, Cvijiceve, Starine Novaka, Beogradske do Kalenic pijace i Juznog bulevara) za vrame najvecih guzvi ujutro i oko 4 h posle podne kada za 4 km treba i po sat vremena , kad na jednom semaforu stanem i po 3 puta na crveno i gde se najesce koristi prva i druga brzina, potrosnja ide i do 10 lit/100 km
Mislim da je u takvim uslovima voznje u spicu najracionalnije meriti potrosnju na sat vremena rada motora.
Sve u svemu stil voznje utice na potrosnju, ko sto Aca rece voli FIRE da se zavrti malo brze, na to se moze uticati ali na guzvu i propusnu moc Beogradskih ulica ne moze.
Sad moje iskustvo u voznji ,koje nije veliko oko 4000 km uglavnom na po opisanoj deonici u gradu, govori tako ne znam da li neko ko svakodnevno prolazi slicnu relaciju ima drugacije iskustvo ......
U svakom slucaju ja sam sa malim zvrkom potpuno zadovoljan.
Eto toliko za sad.
Pozdrav !!!!
[ gibanitza @ 17.01.2009. 08:33 ] @
Potrošnja dosta zavisi od vozača... Dok sam vozio ćaletov auto sa mojom vožnjom je trošio 12l sa njegovom 9l...Službeni pick up kod mene 15l kod kolege 12l... Ima vozača sa teškim desnim stopalom... Baš me zanima koliko će Panda da mi troši, ali generalno svi automobili kod mene troše više...
@Nele
Mi smo možda komšije, ja sam tu na uglu Južnog Bulevara i Maksima Gorkog... Letos sam radio na Dorćolu i znam o čemu pričaš... Ono što ti mogu reći je da maksimalno istražiš sporedne uličice i da ih koristiš jer je totalno besmisleno u špicu koristiti ove glavne rute... Uzgred, malo si me uplašio sa ovom cifrom od 10l/100km na Pandi...
[ yungalunga @ 17.01.2009. 08:56 ] @
pozz
ajde da ove podatke o potrosnji pisemo u rublici koja je za to predvidjena - potrosnja goriva,da bi iole mogli dobro omoguciti preglednost rublika.
pozz
[ zvezda moto @ 17.01.2009. 10:51 ] @
POZDRAV
Ma ja se uopšte ne žalim na potrošnju kod mene je verzija ED (economy drive) sa malo produženim stepenima prenosa, tako da mi 4 brzina apsolutno odgovara 5 u ostalih fire motora dakle 5 brzina je samo za štednju čak mu je i max. brzina u 4 dok je u 5 oko 5 Km/h sporiji na ravnom ali uz pomoć male nizbrdice i 5 brzine u čudu ostavljam turke u mečkama i bembaramana auto putu. normalno potrošnja tada prelazi 10 l.
Ono sa čipom , mislim da je tip reprogramirao ECU (bar sam tako shvatio) pa me zato interesuje ali opet potrošnja sa različitim parametrima na istom autu i istim vozačem??? zato me interesuje.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|