[ inobradovic @ 24.10.2008. 12:13 ] @
Sta mislite o ovom autu ? |
[ inobradovic @ 24.10.2008. 12:13 ] @
[ brainless @ 24.10.2008. 14:03 ] @
mislim da je penal, da vredi svaku paru, da je lep, brz, da ima dobro upravljenje,i da ako se motor pokvari, da niko živ na balkanu ne bi znao da ga popravi.. a možda i grešim, ne znam kakvi su mazdini servisi u srbiji, ali sigurno je jako skupo.. A baš me zanima kako se održava venkel motor.. Kaiševi, filteri i tako to...
[ gti2 @ 24.10.2008. 17:12 ] @
Kazu ljudi da taj motor zna da potrosi i litar ulja po jednom tanku goriva.Inace,auto mi je prelep.U komsiluku cesto vidjam jednu iz Madjarske.
[ inobradovic @ 24.10.2008. 17:32 ] @
meni je prelep i sve mi se na njemu svidja, ima sa dva rezlicita prednja brenika i cini mi se prave se sa dve razlicite jacine motora, mozda je malo nezgodno sto su sedista onako odvojena a mozda se to dobro pokazalo u praksi.
gti ne znam nikog ko vozi rx-8 pa da mi kaze za potrosnju ulja,mada ne verujem da trosi litar po rezervaru mozda neka produvala rx-7 ali osmica je mnogo unapredjena. brainless poznajem vlasnika servisa koji radi vankel motore (generalnu) ali na rx-7 i on je odusevljen i kaze da je mnogo prostije nego sto je ocekivao. [ gti2 @ 24.10.2008. 17:44 ] @
Ne poznajem licno ni ja nijednog vlasnika nego se na cannonball forumu dosta pisalo o tome pa je spomenuta i ta stavka.
[ shpiki @ 25.10.2008. 01:17 ] @
auto je stvarno bruka + sto za razliku od obicnih "cilindrasa" na 1.3 L "izvuce" i do 250 KS (poredjenja radi, solidna VW 4ka zapremine 1.9L ima oko 150KS).. zar to ne govori dovoljno sta cuci ispod haube? : ))
[ inobradovic @ 25.10.2008. 10:42 ] @
ja mislim da malo gresis nema rx-8 od 1,3 vec su sve od 2,6 i da imaju od 0ko 190 i 230 konja.
[ bakara @ 25.10.2008. 10:48 ] @
Citat: inobradovic: ja mislim da malo gresis nema rx-8 od 1,3 vec su sve od 2,6 i da imaju od 0ko 190 i 230 konja. Kako nema? Druga stvar je sto vankel motore racunaju kao duplo vecu zapreminu za registraciju. http://www.elitesecurity.org/p830050 Evo tog motora: [Ovu poruku je menjao bakara dana 25.10.2008. u 12:00 GMT+1] [ bakara @ 25.10.2008. 11:05 ] @
Koga zanima konkretno vaj renesis motor neka obavezno pogleda i ovu zanimljivu animaciju.
http://www.mazda.com/mazdaspirit/rotary/16x/ [ inobradovic @ 25.10.2008. 11:46 ] @
zbog registracije sam i rekao da nema od 1,3 jer kad registrujes platis za 2,6
[ StORM48 @ 25.10.2008. 13:14 ] @
Otkud vam to?
Plaća se veća snaga (iznad 110kw), koliko je meni poznato. Ne može da Ti naplati nešto što nemaš. Pozdrav [ bakara @ 25.10.2008. 16:35 ] @
Citat: Moze, vankel motor je bitno drugacije konstrukcije i daje mnogo vecu snagu po litru zapremine, nije to tako samo kod nas, cak se i kategorise kao benzinski motor duplo vece kubikaze. Imao si gore link sa lepim objasnjenjem koji sam ostavio (vredi procitati celu temu): http://www.elitesecurity.org/p830050 [ StORM48 @ 25.10.2008. 17:39 ] @
Ma sve je to lepo. Princip rada mi je odavno poznat, pošto sam mašinac, pa me je to i inače interesovalo.
Ali, GDE zvanično piše da se 1308cc (tačnije 2x654cc, koliko motor zapravo ima) obračunava kao 2616 (što onda spada u kategoriju "preko 2600")? Wankel odavno važi za najefikasnije motore, ali se kod nas odvojeno od kubikaže i snaga naplaćuje prilikom registracije (one grupe do i preko 110kw), a nigde u policiji nisam video da piše "e ako imate mazdu rx-7/8, ima da vas oglobimo duplo". Kad odeš na tehnički, oni lepo upišu 1308cc i 258ks (toliko je imala RX-7, koliko se sećam). Možda je to tako negde na planeti, ali ovde - ne bih rekao, jer se automobili ne dele na Mazde i Golfove, Jugiće i Mercedese. Pozdrav [ inobradovic @ 25.10.2008. 20:49 ] @
gledao sam polovne rx-8 na oglase u svajcarskoj i svi pisu da ima 2616cm verovatno im tako pise u saobracajnu.
[ brainless @ 25.10.2008. 21:12 ] @
Citat: inobradovic: gledao sam polovne rx-8 na oglase u svajcarskoj i svi pisu da ima 2616cm verovatno im tako pise u saobracajnu. a jel piše koliko košta zadovoljstvo? ps- e da, ako znaš engleski, pogledaj (po meni) najbolje predstavljanje ovog automobila.. http://www.youtube.com/watch?v=QRiPSlx8PxA [ inobradovic @ 25.10.2008. 22:56 ] @
zadovoljstvo krece sa cenom od oko 11000evra pa navise, a najvecu predjenu kilometrazu koju ima u oglasima je 120000km. nisam razumeo sta je pricao ali sam video da ODLICNO lezi na putu.
[ Zarko Silic @ 25.10.2008. 23:09 ] @
[ brainless @ 26.10.2008. 16:18 ] @
simpatično.. drumarina za juga košta 140 dinara, a za npr klia 1.9 dci je 1200 dinara..to je skoro deset puta više! jel to srazmerno koliko koji auto zauzima prostora na drumu =)
[ inobradovic @ 27.10.2008. 12:16 ] @
ma u srbiji nema logike nizasta a kamoli za to.
ali rx-8 je masina ;-) [ inobradovic @ 19.02.2016. 14:06 ] @
Izgleda se sprema naslednik rx8 i to vrlo ubrzo
[ AstralPro @ 24.02.2016. 19:11 ] @
[ inobradovic @ 15.12.2016. 09:02 ] @
Evo posle duzeg vremena mozemo da obnovimo temu,
Motori su se pokazali katastrofalno svaka druga ima crknut motor, ali je i posle vise od 10 godina prelep auto. Izgleda da je najbolje uzeti i ubaciti neki drugi motor, a zo to ne verujem da moze se naci covek koji bi to mogao da uradi ;-) [ Nebojsa Milanovic @ 15.12.2016. 11:02 ] @
To je naravno nemoguće, jer to što je ta Mazda lepa upravo i potiče od malih dimenzija tog wankel motora koji omogućava da hauba auta bude nekoliko centimetra niža, čime on dobija vrlo atraktivan oblik.
Dakle, ispod te haube nije moguće ugraditi pravi SUS motor, jer on prosto tu ne bi stao. No zanimljiva je cela situacija sa wankel motorima: Nemci, koji su izumeli tu konstrukciju, videvši da ona nema budućnost su ga se odrekli i prodali ga Japancima. A Japanci su hteli da se prave pametni misleći da će oni iskoristiti nešto što su Nemci odbacili. Platili su za to velike novce, i naravno, to je bila zabluda i pogrešna investicija. [ inobradovic @ 15.12.2016. 11:29 ] @
Nemora neki veliki motor neki manji sa turbom pa makar i sa 3 klipa ;-)).
Mislim da nisu odustali od wankel motora vec naucili lekciju, mislim da sledeci kad izadje bice prava stvar [ Java Beograd @ 15.12.2016. 12:44 ] @
Nema tu lekcije.
Desetine i stotine proizvođača motora SUS postoji (ili je postojalo) na planeti. Niko ne prizvodi Wankel, osim ovog jednog izuzetka. Na svakom mašinskom fakultetu se uči o motorima SUS, pa i o Wankel motorima. Stotine i hiljade pametnih i desetak genijalnih mašinskih inženjera svake godine diplomira na planeti. Da Wankel ima bilo kakvu budućnost, ona bi se već pokazala. Malo istorije: Pre puno godina, automobili su koristili sajle za kočioni sistem, dok se neko nije dosetio da iskoristi hidrauliku. Nije mnogo prošlo, svi su proizvođači prešli na hidrauliku Pre puno godina, automobili su koristili dinamo za generisanje struje, dok se neko nije dosetio da načini trofazni alternator. Manji, lakši, jeftiniji, efikasniji. Nije mnogo prošlo, svi su proizvođači prešli na alternatore. Pre ne tako puno godina, dizel motori nisu imali common rail i nisu imali turbine. Od kako je to konstruisano, nema više dizela bez common raila, i bez turbine. Dobre ideje odmah osvoje svet. Wankel motor nije dobra ideja. Ili bar, nije dobra ideja za ovaj stepen globalnog razvoja tehnike i tehnologije. [ bakara @ 15.12.2016. 13:06 ] @
Citat: Java Beograd: Wankel motor nije dobra ideja. Ili bar, nije dobra ideja za ovaj stepen globalnog razvoja tehnike i tehnologije. To je sustina! Zapravo svi inzinjeri se slazu da je wankel motor zapravo savrsen motor, ali sta je onda problem i zasto je svaki drugi sto rece inobradovic neispravan? Brtvljenje na tom motoru je problem ono, zahteva poseban materijal, kakav sa trenutnim razvojem nauke i tehnike idealan ne postoji, japanci su jos najdalje s anjim odmakli u razvoju. Kod mazde rx8 recimo ne postoji veliki servis, vec se na odredjenoj kilometrazi menja ceo motor i to je dok sam ja vozio mazdu u profilu kostalo 350000din sto i nije mnogo za auto te klase. Tesko da ce wankel izumreti, vracace se taj koncept stalno. [ goat @ 15.12.2016. 16:14 ] @
Wankel motor je dobra ideja, ali izvedba njena nije dugotrajna i efikasna kao kod klipnih SUS motora..
U RX8 može da se ubaci klasičan klipni sus motor, neki bokser konstrukcije zbog konfiguracije motorskog prostora, imalo bi prepravki, ali nema šta ne može da uradi neki teški entuzijasta (da se fino izrazim) .... veći bi bio zahvat oko menjača jer se Wankel motor okreće znatno većim brojem obrtaja nego klasičan klipni sus motor (odatle mu velika snaga + za jedan okret klipa ima tri radna takta ) postavlja se pitanje sada; što to neko do sada nije uradio? paaaa - ima drugih zanimljivih automobila po izgledu slični njemu - dosta vlasnika RX8 hoće baš da ima Wankel-a ispod haube a bez Wankel-a RX gubi identitet [ bakara @ 15.12.2016. 19:45 ] @
Citat: goat: - dosta vlasnika RX8 hoće baš da ima Wankel-a ispod haube a bez Wankel-a RX gubi identitet Upravo tako... sta god da stavi nece ni na sta da lici... Pre par godina sam prisustvovao mazda skupu gde je bila dovezena jedna crvena mazda RX7 1991, placena u svajcarskoj 25k Auto je bio u fabrickom stanju, i ja ne mogu da opisem nevericu naroda kada cuju da je taj auto 1991 godiste Ovakva, samo crvena: [ inobradovic @ 15.12.2016. 21:44 ] @
Kad auto prodje ti kao posmatrac neznas sta je pod haubom, rx8 je prelep auto za svoje godiste i verujem da ce uskoro rx9 da se pojavi i verujem da ce da ga usavrse je su se dosta obrukali sa rx8 sad mora da izvade stvar ;-))
[ Bradzorf012 @ 20.12.2016. 21:11 ] @
Onaj ko razmišlja o ceni registracije ili troškova održavanja jednostavno nije kandidat za vlasnika ovog auta. Auto jeste fenomenalan, pravi dragulj tehnologije, ali rotacioni motor je takva egzotika da je to prosto strašno(već objašnjeno). Opet, onaj koji bi da ugrađuje neki drugi sus motor hoće ustvari da pravi kantu od svemirskog broda. Meni je jasno da u Srbiji živi sirotinja koja se dovija na razne načine kako bi sebi obezbedila pristojan život, ali u nekim stvarima bi trebalo imati meru i granicu. Nešto kao da kupiš ferari, pa mu ugradiš plin zbog manje potrošnje, u prevodu seljačka posla.
Ne znam koliko je istina, ali postoji ona urbana legenda o Perici Ognjenoviću(znate na koga mislim) kada je u Italiji došao do malo para. Otišao u ferarijev salon i probao neki model, naravno sa ferarijevim čovekom na suvozačkom mestu. Kada je završio probnu vožnju, rekao je nešto u stilu: "dopada mi se, ali bih ipak da probam dizel verziju", na šta je dobio odgovor: "gospodine, izađite napolje". [ Slobodan čovek @ 22.12.2016. 10:33 ] @
Samo ne znam kako može motor, koji ima svega 6 (glavnih) delova, da bude "svermiska tehnologija koju u Srbiji niko od majstora ne zna da popravi". Rotacioni motor je 100 puta jednostavniji od klasičnog.
[ Java Beograd @ 22.12.2016. 11:00 ] @
Ajd' navedi ovde spisak servisa u Srbiji koji servisiraju Mazdin Wankel motor
[ Slobodan čovek @ 22.12.2016. 11:13 ] @
Samo najnesposobnija budala ne znam da servisira tako jednostavan motor.
[ Java Beograd @ 22.12.2016. 11:36 ] @
Lupetaš, žešće.
Paušalnom izjavom o nesposobnim budalama ne možeš da sakriješ činjecu da ne znaš ni za jedan servis koji servisira Wankel motore u Srbiji. A budući da je toliko redak, pitanje je koliko ih ima u Evropi, sveukupno. [ bakara @ 22.12.2016. 13:12 ] @
Citat: Java Beograd: Ajd' navedi ovde spisak servisa u Srbiji koji servisiraju Mazdin Wankel motor napisao sam ja gore, a ovi sto voze mazde znaju sta je profil. Citat: bakara: Kod mazde rx8 recimo ne postoji veliki servis, vec se na odredjenoj kilometrazi menja ceo motor i to je dok sam ja vozio mazdu u profilu kostalo 350000din sto i nije mnogo za auto te klase. [ goat @ 22.12.2016. 14:38 ] @
Citat: Slobodan čovek: Samo ne znam kako može motor, koji ima svega 6 (glavnih) delova, da bude "svermiska tehnologija koju u Srbiji niko od majstora ne zna da popravi". Rotacioni motor je 100 puta jednostavniji od klasičnog. druže Slobodni, da je samo to što ne znaš, kuda bi ti kraj bio...... red ti je podugačak Taj motor se ne popravlja jer bi popravka koštala skuplje od izrade novog, a daleko bi lošiji rezultat imao popravljen motor.. lakom intervencijom može da mu se produži život dok ne strada kućište trougaonog klipa... taj Wankel mu dođe kao raketni motor (za jednokratnu upotrebu)... mehanizam se može popraviti ali treba nešto više od majstora... o stručnosti servisera u nalickanim servisima neću komentarisati, gubljenje vremena je to ... znaš valjda da nije sve u izgledu... ima nešto i u "alatu" [ Java Beograd @ 22.12.2016. 15:20 ] @
Kad se kaže "motor", najčešće se ne misli samo na klipove i radilicu (ako je klipni motor), ili ako je Wankel, ne misli se samo na rotor.
Tu je i (verovatno) pumpa za ulje, razvodnik paljenja, kaiševi, usisna grana, sistem ubrizgavanja, elektrika, otkud znam, verovatno i još kojekakvi drugi delovi ... Odlazak u servis (servisiranje) nije samo zarad promene klipova i karika. Koješta drugo može da se pokvari, ili da dotraje. A zamena celog motora se ipak ne radi kad "crkne" jedna svećica, ili kad kaiš treba da se zameni. U Srbiji, famozan termin "veliki servis" podrazumeva zamenu nazubljenog kaiša, a ako motor to nema, onda nema ni "velikog servisa". Milina ! Što ne znači da nema drugih potrošnih delova, ili delova koje treba zameniti tj. servisirati. I tako, vlasnik Mazde sa Wankel motorom, koji hoće da nešto servisira, ode u servis. Koji ? Ko god pogleda u otvorenu haubu, složiće se da ovo ne može da servisira nesposobna budala. [ inobradovic @ 22.12.2016. 19:15 ] @
Obicno u oglasu pise motor trosi ulje ili nema kompresiju kao objasnjenje problem motora.
Mislim da iole ozbiljniji majsor koji ima vremena i volje to moze da resi . [ goat @ 22.12.2016. 19:20 ] @
... e baš me vučete za servis ... moram da odem u off!
mom ocu na Daciji Logan desni homokinetički zglob počeo da se čuje prošle godine... oštetila se manžetna a majstorčina lokalna popravila - uvezala manžetnu plastičnom vezicom za kablove.. tako je dobro uradio da je sva mast iz zgloba završila na blatobranu ispod krila... počinje zglob sve više da se čuje i otac ode u ovlašćeni servis kod starog sajmišta u BG-u... tamo vrli serviser pregleda kola i otkloni nedostatak.. na računu je pisalo "toliko i toliko radnih sati na pregledu vozila i postavljanju lima (šuspleha) ispod motora u pravilan položaj jer je isti bio naopako okrenut!!!... a u vožnji uzbrdo ostao je mili zvuk "homo zgloba na samrti"... onda otac ode kod prijatelja koji drži radnju za centriranje trapa, a njegovi šegrti prekontrolišu kola detaljno, malu upale gume na asfaltu i lamelu i ustanove da lupa ruda za vuču u gepeku!!!... i ako nismo u najboljim odnosima, bilo mi je više muka da ga vortaju majmuni, kupim polovan zglob u kompletu sa vratilom (za neuke osovinom) i zamenim mu... @Java tu mazdu može da servisira majstor u radionici, a oni su ovde i retki i skupi... ... servisi su za pranje, lickanje, šišanje i ništa više.. [ Java Beograd @ 22.12.2016. 19:58 ] @
Magaraca u servisima je bilo i biće. Problem sa "ovlašćenima" je što će te magarci namagarčiti za velike pare.
Ali, realno, postoje dobri i kvalitetni servisi, sa iskusnim i vrednim majstorima koji će po umerenim cenama kvalitetno da odrade posao. Treba samo malo potražiti po specijalizovanim forumima, poslušati preporuke i u početku "biti na oprezu". [ Slobodan čovek @ 22.12.2016. 19:59 ] @
Taj motor po konstrukciji troši ulje, to nije kvar. Ulje se ubrizgava u komore za sagoveravnje (odnosno kompresiju, ako se dobro sećam). Kompresija mu je "mala" jer nije predviđen da radi na malim obrtajima, kad je centrifugalna sila mala.
[ goat @ 22.12.2016. 22:30 ] @
Citat: Slobodan čovek: Taj motor po konstrukciji troši ulje, to nije kvar. Ulje se ubrizgava u komore za sagoveravnje (odnosno kompresiju, ako se dobro sećam). Kompresija mu je "mala" jer nije predviđen da radi na malim obrtajima, kad je centrifugalna sila mala. pohvalno je što se informišeš, a informisan mnogo ozbiljnije zvučiš... tako je , Wankel motor ima malo problematično podmazivanje "klipa".... kompresija mu nije toliko mala, ali zbog vrućih zona na/u komori za sagorevanje i benzina kao pogonskog goriva ne može biti velika.... sama konstrukcija motora je izvedena tako da se izlazno vratilo motora brže okreće od "klipa"... taj motor je kao plavi kit koji se hrani otvorenim ustima kroz njega prosto protiče "hrana" - mešavina goriva i vazduha , dok klasični četvorotaktni klipni motor "preživa" kao goveče ... Wankel motor je konstrukcijski vrlo jednostavan, međutim izrada kućišta je malo poteška (oblik komore za rotirajući klip), problematično po izduvne gasove podmazivanje koje mora biti kao kod dvotaktnog benzinskog motora.. nema zasebno kompresionu zaptivku i strugač za ulje već jednu multifunkcionalnu zaptivku na roglju rotirajućeg klipa. Zaptivači su izuzetno termički i mehanički opterećeni kao i kućište klipa zato se intezivno habaju.. taj motor nije dobar za duge ture, ali za sportski automobil koji godišnje prelazi do 5-6000km je sasvim zanimljiv.. iz mašine veličine jednog osrednjeg kućnog usisivača izađe energije kao iz klipnog motora veličine kraljičinog cipelara [ inobradovic @ 23.12.2016. 09:29 ] @
Sve je to ok konstrukcija , ali naci jednu rx8 za par hiljada evra sa losim motorom i napraviti nesto da bude kul je zesce nego kupiti ispravnu i dobru za velike pare kojoj moze crci motor svakog trena ;-))
[ Slobodan čovek @ 23.12.2016. 10:04 ] @
Ma to je vrhunski automobil. Jedan od retkih koji ima oslanjanje sa dvostrukim ramenima, koje je za red veličina bolje od kukavnog Mekfersona. To je automobil za uživanje u vožnji po krivinama, nije za svakodnevnu upotrebu.
[ inobradovic @ 23.12.2016. 13:40 ] @
Ima ko voli svaki dan da uziva a ne samo par dana mesecno ;-))
[ Living Light @ 25.12.2016. 02:26 ] @
Slobodan čovek.
Citat: Java Beograd:Lupetaš, žešće. Paušalnom izjavom o nesposobnim budalama ne možeš da sakriješ činjecu da ne znaš ni za jedan servis koji servisira Wankel motore u Srbiji. Vala baš...SČ jesi ga izlomatao, nepotrebno,... [ Slobodan čovek @ 25.12.2016. 07:15 ] @
Ovlažćeni mazda servis održava sve mazdine modele koji se prodaju na našem tržištu.
[ pajapop @ 25.12.2016. 08:04 ] @
Citat: Slobodan čovek: Ovlažćeni mazda servis održava sve mazdine modele koji se prodaju na našem tržištu. He,he,he...samo da jos tu rade Japanci... [ inobradovic @ 25.12.2016. 08:52 ] @
Ni i memackoj , sveckoj, holandiji ne rade japanci, nego normalni ljudi ili nas neki mile pljoska , hahaa
Nije to neka prevelika mustra ;-) [ Living Light @ 30.12.2016. 22:38 ] @
Citat: Bradzorf012: Auto jeste fenomenalan...ali rotacioni motor je takva egzotika da je to prosto strašno Mene samo cudi,... -Kako je Konstruktorki TIM Inzenjera omasio, i tebe nije pozvao, dok se radila KONSTRUKCIJA tog motora ??? Nemaju tvoj MOB ? Ili je administrativni propust ? Mislim, da si trebao da budes tamo, i da "Upreš Prstom" na pravo mesto ! ...da im ukazes na greske... Ne znaju ONI sta gube, sto te nisu pozvali... [ vladd @ 01.01.2017. 11:37 ] @
Pisah ja neku elegiju o rotacionom motoru, ali nije bitno.
Uglavnom, Wankel je uvalio patent motor koji nikada nije radio kako treba. A onda su ga japanci doradili(nakon teskog razvoja) metalokeramikama i geometrijom i napravili odlicnu spravu. zbog dramaticnih konstrukcionih razlika ali geometrijske slicnosti, nazvan je rotacioni, zbog patentnih prava germana. Kao sto su i dizeli nazivani teskouljnim motorima.. Cinjenica je da trosi minimalno uja,(nema veze sa obicajima prvobitnog wankela da loce ulje) i da je zato banovan motor, zbog ekoloskih normi, ali je sprava i dalje aktuelna i ubrzanja koja pravi takav motor su fascinantna. Lice na ubrzanja elektromotora. Pa je sjajna za zabavu i uzivanje. Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|