[ AcaDorcol @ 29.10.2008. 10:01 ] @
Skidanje volana zapocinje pronalazenjem kratkog krstastog srafcigera, koji ima dovoljno kratku osovinu, i dovoljno je velikog ``krsta`` za odvijanje krstastih zavrtanja (da nije suvise sitnog rastera). Krstas sa dugackom osovinom nema mesta da se proturi sa zadnje strane, pa je zato potreban sto kraci. Rupe su oko 8 mm i napipaju se prstima od pozadi.
Sa zadnje strane gumenog jastuceta (izmedju tela volana i kokpita) nalaze se dve rupice u kojima su krstasti srafovi, koji citavu metalnu osnovu i gumenu pokrivku jastuceta crne boje, drze za sivi tocak volana. Kratkim krstastim srafcigerom odvijes ta dva srafa i citavo jastuce se skida. (govorimo o skidanju jastuceta za Pande koje ga imaju, inace raniji modeli imaju malo drugaciji volan).
Prilikom skidanja treba imati u vidu da je metalna baza jastuceta povezana zicom sa massom na tocku volana, pa nista ne treba trgati, vec se lepo otkaci buksna i sve se lepo odvoji. U sklopu te baze jastuceta se nalazi i spiralna opruga koja sa jedne strane lezi na matici osovine volana a sa druge daje kontakt za sirenu, na bazi jastuceta i nekakvim bakarnim prstenovima (pisem po secanju, pa su ovo otprilike glavni delovi kojih se secam) Ispod jastuceta se onda jasno vidi velika matica koja tocak volana pricvrscuje na osovinu volana. Srafcina je sigurno jedno 26 ili tako nesto, i jako je zategnuta, pa je preporucljivo da se ima malo-jaci kilo kljuc za odvijanje i ponovno zasrafljivanje tocka volana na osovinu volana. Zaboravio sam tacno, ali mi se cini da je ta matica sa levim gvintom, pa treba obratiti paznju da li se odvija na levo ili na desno, kako se ne bi nesto skrljalo.....

Bakarni kontakt sirene je lako ocistiti nekim sredstvom, ali najcesce sirena ne radi ne zbog tog kontakta na volanu, vec zbog propadanja kontakata na samoj sireni, koja se nalazi ispod prednjeg branika sa vozaceve strane (sto sam imao priliku i licno da iskusim) - te sam promenio samu sviraljku, mada sam i staru uspeo da popravim.

Dalje nisam skidao, ali predpostavljam da je nakon skidanja tocka volana, lako svuci i ceo sklop sa rucicama prekidaca, s tim da se obrati paznja na sve zice, konektore i sl, a mislim da bi morala da se skine i plasticna maska koja skriva deo oko kontakt brave itd......Nevracanje rucice migavca verovatno dolazi od toga sto se istrosio zubac za vracanje (jer kazes da skljucne, ali ne vraca), i to verovatno zato jer se zubac koji vraca migavac od upotrebe istupio. Ponekad je dovoljo podmazati mascu taj sklop (zubac) i onda bude sve OK.

Sklop prekidaca na volanu sa rucicama mislim da ima da se kupi u prodaji, ali ne znam cenu, koja verovatno i nije mala....

Jos nesto, kad se vraca sve na svoje mesto, prvo se na osnovu jastuceta od metala navuce gumena obloga jastuceta, pa se tako vraca na volan, a ne da prvo zasrafis metalni deo, pa da navlacis gumu jastuceta, jer na gumi postoje mali ispusti, koji moraju leci u rupice tog metalnog nosaca, inace drugacije nece sve leci kako treba......

Ja sam kao sto rekoh sve to skidao sumnjajuci da sirena ne radi zbog tog kontakta, ali sve je u stvari bilo do sviraljke i kontakata na njoj, koji su zardjali......

Skidanje sirene nije lako, zbog teske pristupacnosti, ali mislim da je bolje proveriti prvo sviralu, pre nego kontakt na volanu, pa ako je na svirali sve OK, tek onda skidati jastuce........

Ako treba jos detalja tu sam.......


[ IFA @ 29.10.2008. 10:49 ] @
Aco,hvala.Pitao sam za volan jer zvuk podseća na neki šljunak od polomljene plastike koji šeta po tom prostoru ispod crne gume.Dok je ne skinem neću videti šta je.
[ AcaDorcol @ 29.10.2008. 10:52 ] @
Bice da se buksna od sirene koja ide na metalnu pozadinu od jastuceta - otkacila, te sad cangrlja i grebe. To je lako za popraviti, ako ti treba bilo kakva asistencija ili pojasnjenje tu sam......
[ retrop @ 04.11.2008. 15:31 ] @
Menjao sam nosac manjaca, ono ispod vozaca. Unutrasnji deo gume je bio iskidan a pri voznji stalno je udarao lupao odole na neravnom putu kod rupa i kada sam naglo ispustio kuplung. Od to doba kada palim na hladno trese se motor osetno, pa prestaje nakon kratkog vremena, a kada je zagrejan osetim slabu vibraciju na volanu. Prvo pitanje dali je to uredu? A drugo kako ide mazanje zgloba letve volana sa tavotom, poterbno je samo dobro namazati?
[ AcaDorcol @ 04.11.2008. 17:58 ] @
Retrop, mislim da je to sada OK, ipak pri startovanju morora, mora malo da se zatrese. I taj osecaj na volanu je OK, ja na leru povremeno osetim taj drhtaj na tren.
Zglob volana, jednostavno obavijes toatnom mascu, skroz, prosto- da se nevidi od masti. Mali savet, - postavi novine preko pedala i ispod dela koji mazes, jer se moze desiti da malo masti popada po istima. I isto tako, okreni volan na jednu stranu, namazi, pa okreni volan na drugi stranu, pa namazi, pa vrati volan na sredinu, pa namazi - oba zgloba (kardana), gornji i donji. Prilikom okretanja volana, moze se desiti da malo mesti bude istisnuto na patos, zbog promene polozaja kardanskih elemenata, ali zato novina spasava stvar. - Srecan rad.
[ bojanvet @ 04.11.2008. 20:46 ] @
Citat:
retrop: Menjao sam nosac manjaca, ono ispod vozaca. Unutrasnji deo gume je bio iskidan a pri voznji stalno je udarao lupao odole na neravnom putu kod rupa i kada sam naglo ispustio kuplung. Od to doba kada palim na hladno trese se motor osetno, pa prestaje nakon kratkog vremena, a kada je zagrejan osetim slabu vibraciju na volanu.


Nesto slicno se desilo i kod mene, te sam posle nosaca menjaca, promenio i nosace motora. Sada je sve utegnuto. Inace, nosaci su isti i sa leve i sa desne strane, ja sam ih placao po 350din i lako se zamene. Po tvojoj prici bih rekao i da je kod tebe isti problem! Pozz
[ retrop @ 05.11.2008. 17:46 ] @
OK sad sam mirniji, danas vec nije toliko tresao pri hladnom startu, izgleda samo nakon menjanja prvi put to radi. Namazacu ovih dana zgobve meveda. Pitanje za promenu nosaca motora dali je potrebno podignuti motor, odnosno kao treba to raditi, jer mislim da mi je i to osteceno. Mada osecam da sada puno bolje stoji na mestu motor. Hvala na savetima.
[ bojanvet @ 05.11.2008. 22:30 ] @
Citat:
retrop: Pitanje za promenu nosaca motora dali je potrebno podignuti motor, odnosno kao treba to raditi, jer mislim da mi je i to osteceno. Mada osecam da sada puno bolje stoji na mestu motor. Hvala na savetima.


Dizalica se postavi ispod motora sa iste strane sa koje menjas nosac, i malo se podigne, tako da ona drzi motor , a ne nosac.ostalo znas!
[ retrop @ 01.12.2008. 11:08 ] @
Imam jedno pitanje, posle zamene ulja i filtera presao sam 4500 km a sa pandom. Majstor je sipao do maximuma (mada u uputstvu pise -ako dobro razumem- da se ne preporucuje sipati do oznake max) nemam gubitaka ulja jos uvek stoji na istom max nivou, ali boja ulja se promenila na braon nije vise zuta. Nazvao sam majstora dali je to uredu on je rekao da jeste to je od benzina. Sada ne znam sta da radim ali mislim da je potrebno menjati ulje, a prica o 10k kilometara bez menjanja ulja postaje i ostaje bajka.
[ AcaDorcol @ 01.12.2008. 12:07 ] @
Retrop, slazem se sa tobom. Te teorije kako sa istim uljem mozes da predjes 10.000 pa i 20.000, su samo reklame, i to za naivne.
Prvo na svakom ozbiljnom ulju stoji i rok upotrebe, kao na primer 2 godine (ili datum). Tako recimo ako se ulje proizvede 01.12.2008. dok ono izadje iz proizvodnje, pa u velikoprodaju, pa izvoz, transport, carinjenje, uvoz, transport, distribucija do maloprodaje, idi mi dodji mi, do rafa u prodavnici prodje jedno godinu dana (sto utice i na maloprodajnu cenu - zbog finansiranja zaliha....). Pa onda ga stavis u motor...........i brzo dodje vreme za zamenu, prakticno prevedeno na cca 5.000 Km.

Drugo ta teorija koliko kilometara moze da se predje bez znacajnih i merljivih efekata na motor je veliko pitanje, i ko to moze da potvrdi, u kojim laboratorijskim uslovima se to radi, sa kakvim parametrima?????. Potvrdjivanje toga na nekom merodavnom mestu bi verovatno kostalo ko ......

I sta ostaje obicnim smrtnicima?. Pa da proveravaju datum proizvodnje prilikom kupovine i da menjaju ulje i filter na 5.000, bar se ja drzim toga.
Inace promena boje je relativno normalna stvar nakon 5.000
[ inspkluzo @ 01.12.2008. 12:47 ] @
Proizvođač ulja garantuje vreme u radnim časovima, npr. bolja ulja imaju vek oko 150 radnih časova u mašini pod najtežim uslovima rada. Preračunajte koliko km pređete u proseku za to vreme i to je prava vrednost. Pozzz!!
[ retrop @ 02.12.2008. 10:08 ] @
Hvala na savetu. Kolicina ulja prilikom menjanja sa filterom je 3.5 litara, ulje da bude selenia 20k? Nivo ulja na stapu da bude na polovini ne na maximumu?
[ AcaDorcol @ 02.12.2008. 10:39 ] @
Uglavnom je tako Retrop, samo sto se Selenia po nekim skromnim misljenjima - bar ova kod nas sto se nalazi u prodaji - isfuserila, pa je cak ni zvanicni serviser vise - ne sipa, mada je cini mi se to zato sto imaju ugovor sa jednim drugim proizvodjacem, ali na nekoliko mesta sam cuo od mehanicara da je ta marka isfuserena u zadnje vreme. Ako je uopste pametno slusati savete po ovom pitanju, ja preporucujem Marly - Gold - za iste, odnosno nesto manje pare, i ako ga nadjes u radnjama. Kod mene se pokazao jako dobro. Ima dosta prepiske od ranije po ovom pitanju, i samo da napomenem - za menjac Selenia ZC75 i dalje je zakon......

[ AcaDorcol @ 02.12.2008. 10:44 ] @
E, sad se setih, neko zaboravih ko, ima Pandolinija sa starom instrument-tablom, na kojoj je imao muke sa pozadinskim osvetljenjem table.
Evo slike rasklopljene table, gde se lepo vide dve folije sa bakarnim vodovima, koje odvode struju do sijalice za pozadinsko osvetljavanje table........Pa za neki vikend.......
[ garcha @ 08.12.2008. 09:19 ] @
Hitno drugaru treba tel. i lokacija (da ne kažem adresa) otpaad gde može da pronaže nosače farova i prednju haubu za pandu?
[ roberto_s @ 08.12.2008. 10:41 ] @
garcha imas pp
[ retrop @ 08.12.2008. 18:26 ] @
Kupio sam original zadnje sediste za pandu i ugradio (trik zica provlacenja). Prikacenje naslona ide jako tesko jedino mogu kada neko sedi pozadi. Lesonit na podu gura sediste gore od prilike 2cm. Izvadio sam ispod lesonita i stiropor.
[ IFA @ 10.12.2008. 14:15 ] @
@retrop
moraš da skratiš taj lesonit sa linoleumom.Ja sam od ostatka napravio policu iza naslona zadnjeg sedišta.Možeš plastiku ostaviti malo dužu od lesonitada pokrije ako slučajno previše skratiš lesonit,ali ne ostavljaj celu plastiku ispod sedišta jer zadržava vodu
[ kuntalo @ 11.12.2008. 11:47 ] @
Citat:
AcaDorcol: Ako je uopste pametno slusati savete po ovom pitanju, ja preporucujem Marly - Gold - za iste, odnosno nesto manje pare, i ako ga nadjes u radnjama. Kod mene se pokazao jako dobro.


Acoslave, dedera molim Te, nađi internet adresu ovog proizvođača. Šta god radio dobrom, starom google-u, izbacuje mi hitove onog Jamajčanina...
[ AcaDorcol @ 11.12.2008. 12:02 ] @
Ajd probaj da kliknes ovde:

http://www.marly.com/catalogue...s&brandId=13&siteNav=1
[ salemfk @ 11.12.2008. 12:02 ] @
Citat:
kuntalo: nađi internet adresu ovog proizvođača. Šta god radio dobrom, starom google-u, izbacuje mi hitove onog Jamajčanina...

Sta ces kada je marley jamajcanin mnogo vise popularan nego li ulje marly
http://www.marly.com/catalogue/products/detail.web?productId=170
http://www.marly.com/
e sada nek Aca kaze koji tip Gold-a je koristio.
[ AcaDorcol @ 11.12.2008. 12:05 ] @
Zimi ovaj:
http://www.marly.com/catalogue...etailArticle.web?productId=171
[ kuntalo @ 11.12.2008. 15:20 ] @
JBNi MARLY!

Kako sam mogao znati?
[ AcaDorcol @ 02.01.2009. 09:27 ] @
Za one koji nemaju disk sa programom E-per, evo on line servera sa doticnim programom pa se mogu snaci za dobijanje dosta podataka, samo odaberite Pandu sa odgovarajucim oznakama:

http://77.251.11.230:7080/navi?KEY=STARTUP
http://eper.fiatforum.com/
http://www.spangerum.com:7080/navi?KEY=STARTUP
http://82.183.137.89:7080/navi?KEY=STARTUP

[ AcaDorcol @ 14.01.2009. 09:46 ] @
Ovaj kolega je imao problem da prilikom renoviranja Pande nadje nova creva rashladnog sistema. Stvar je resio sa silikonskim crevima, razvodnicima i krivinama kako je dato na sledecem linku:

http://www.fiatforum.com/panda.../176477-new-coolant-hoses.html

Pozz
Aca
[ AcaDorcol @ 18.01.2009. 19:37 ] @
Da ne cuje zlo, ali isto je i na Pandi i na Centu (Centima - Sie i Cinque)
http://www.levemircento.2ya.com/
[ misirac @ 19.01.2009. 16:29 ] @
Ajd da ne otvaram novu temu, treba mi samo informacija gde se nalazi benzinska pumpa na Pandi City Van?
Hvala unapred

Ok, ne treba... saznao sam:)

[Ovu poruku je menjao misirac dana 19.01.2009. u 18:32 GMT+1]
[ Alien1301 @ 27.01.2009. 18:18 ] @
Da li netko od vlasnika Pande koristi neku autodijagnostiku i koju?
[ AcaDorcol @ 27.01.2009. 19:37 ] @
Alien, mislim da niko od nas nema svoju, ali Doctor koji nam odrzava Pande ima FIAT-ov softver, koji uglavnom daje dobre rezultate na nekoj kombinaciji lap-topa i stola......
Ja sam imao prilike da radim dijagnostiku na originalnom FIAt dijagnostickom uredjaju kod jednog servisera u BG, i to je zaista izgledalo veoma-veoma dobro. Kodovi su davani u celosti, dok mislim da doctorov softver ima neke necitljive kodove......Nazalost taj serviser na istoj dijagnostici radi malo skuplje fiatove modele, pa je dosta mucno cekati te redove i placati te cene.........Uredjaj je mali, kao polovina lap-topa, direktno se kaci na konektor ispod table, prenosan je i tokom voznje ocitava sve sto treba, i kad se ukljuci, odmah prepozna da se radi o motoru 187A1000, kao naravno i drugim FIAT motorima. Na samom uredjaju samo pise FIAT.......
[ gibanitza @ 27.01.2009. 21:52 ] @
Aco, vidim da si informisan po ovom pitanju veoma dobro, pa me zanima šta je sve potrebno da se napravi neka priručna dijagnostika, nešto iz kućne radinosti?

Laptop, softver, konektor? Još nešto? Ima li neko ideju gde bi se to sve moglo naći?
[ Alien1301 @ 28.01.2009. 05:34 ] @
Ja sam malo trazio po netu i pronasao dijagnostiku Visa Uniscan koja radi u DOS-u sa starijim kompjuterom koji mora imati 2 serijska porta. Postoji i shema samog uredjaja pa se moze pokusat napravit isti. Ima ih za narucit kod vas za oko 80 €.
[ drajgan @ 28.01.2009. 06:58 ] @
Vidi: www.auto-dijagnostika.net
autodijagnostika/FREE!/Fiat II deo/Fiat Panda 1.1
[ gibanitza @ 28.01.2009. 14:43 ] @
Zanimljivo.. Videću još malo bolje da se raspitam...

Alien, a znaš li možda gde mogu naći šemu?
[ AcaDorcol @ 28.01.2009. 15:16 ] @
Uz duzno postovanje svima, sugerisem Vam da ne gubite vreme sa kupovinom ili pravljenjem dijagnostike, a evo i zasto:
U firmi gde radim, posedujemo dve autodijagnostike za putnicka vozila i posebno za teretna vozila.
Obe su NO NAME, mada su to ``replike`` ``originala``i vaze za UNIVERZALNE. Svaka ima gomile softvera uza sebe, i internet azuriranje i trista cuda.......kablovi, sonde, creva........Ljudi zavrsavali citave obuke, kurseve i sl. Isporucioci dolazili, instalirali citave skalamerije, obucavali, azurirali, svasta nesto......para-dosta znacajna.

Dodje jedan kolega sa Alfom (fensy Alfa, nova) prikljuce je, ono sve radi, cita, svi odusevljeni. Nakace majstori Patrola, ovo ono, sve radi, cita kodove, jede zivu decu, daje bolja ocitavanja nego originalna u ovlascenom servisu...
Svi odusevljeni.....
Dodjem ja s Pandom........Nakace dijagnostiku u cinc, cita osnovne stvari, tipa sonda, dizne, broj obrtaja, reaguje na gas, vreme otvaranja dizni, ali ni da bekne zasto mi se ponekad desava da trepce orange lampica (pisao sam ranije o lampici)...???

Odem kod Doctora, i nakaci on svoju dijagnostiku, i odma izbaci kod za izostanak paljenja. On to ugasi- izbrise gresku, ali nakon izvesnog vremena-posle ponovnog paljenja lampice opet da kod za izastanak paljenja.......i tako redom, pisao sam sta i kako, ali nista od svega, i dalje ista slika i princip, teraj-mile....neka trepce....

E sad da li bi se nekom isplatilo da da neki novac za neku dijagnostiku i koliko bi mogao na njoj da vidi relevantne podatke, ne znam. Jedno je sigurno, bilo koja da je dijagnostika, ona je dosta zavisna od azurnog softvera koji ide u nju. Ukoliko dijagnostika pokriva sirok spektar vozila, modela i sl, utoliko je teze doci do pouzdanog softvera, koji daje realno podatke koje treba da daje za konkretan tip, model, broj motora, itd.... I na kraju, sta bi mogli uciniti sa ocitanim podacima???? a bez da ipak stvar protumaci neko ko je profesionalno u tom poslu.

Znaci ako je zaradi hobbija, ili zezancije, i ako je cifra neka nebitna, OK, ali za bilo sta ozbiljnije, stvar ipak mora da proveri i neko ko se malo vise razume, od prosecnog korisnika Pande. Primera radi, trafo-bobine su kod pande 1.1MPI pricvrscene u svoje nosace, onim zvezdastim srafom, za koji 99% korisnika nema odgovarajuci zvezdasti odvrtac, sto samim tim komplikuje da ne kazem u potpunosti onemugucava zamenu trafo-bobine, cak i da pomocu dijagnostike otkrijemo da je to problem. Jos slikovitije, ako je neko radio ultrazvuk brizgaljki goriva, sigurno je video koliko je pipavo skidanje raznih konektora, plastika i sl. Cak ni svecice nije bas lako zameniti u sopstvenoj reziji. Naravno na nekim ranijim modelima Pande, sve je daleko prostije i jednostavnije.......

Nije mi namera da nekom bilo sta popujem, ali po mom licnom misljenju oko nabavke dijagnostike je potrebno dobro sagledati moguce koristi i stete.

Pozz

[ Alien1301 @ 28.01.2009. 17:42 ] @
E, jesi se raspisao Aco. Ubi nas u pojam. Jest da stoji sve što si naveo, ali ja si ne mogu pomoći. Ipak bi volio da nešto i sam uradim u vezi autodijagnostike na Pandi. Pa makar i da spojim pa da vidim samo neke parametre, to bi me veselilo.
Već sam nabavio stari komp sa dva serijska porta. Možda što i bude od te ideje.

P.S.
Koga interesira shema neka mi pošalje e-mail na PP pa ću mu poslat.

Gibanitza- šaljem ti PP i E-mail ali ne ide jer sam premalo na forumu
[ gibanitza @ 28.01.2009. 20:46 ] @
Aco, ti mu dođeš ovde kao glas razuma... Malo da oladiš mlade usijane glave :)

@Alien

Šibni mi pp kada budeš mogao nije o glavu...
[ AcaDorcol @ 29.01.2009. 06:19 ] @
Ma Gibaja, nemam ja te pretenzije, ali kao sto rekoh:

“Znaci ako je zaradi hobbija, ili zezancije, i ako je cifra neka nebitna, OK, ali za bilo sta ozbiljnije, stvar ipak mora da proveri i neko ko se malo vise razume, od prosecnog korisnika Pande.”

[ gibanitza @ 29.01.2009. 06:33 ] @
Ma naravno, sve je jasno.... Nema problema... Kažem samo da je dobro da predočiš sve te komplikacije jer bih ja najverovatnije bez nekog razmišljanja krenuo u čačkanje oko motora i napravio belaj...
[ ZIKAL @ 06.02.2009. 11:10 ] @
Ćao Pandisti,
Ja sam nabavio jedan "For Universal OBD II memo scanner".Uredjaj je krajnje jednostavan i mali. Ima radnu jedinicu i 16-to pinski "ženski" konektor,koji se udžeka kod naših Pandi,iznad suvozačevih nogu,u "muški" konektor.Ima displej sa 4 brojčana mesta.Uz uredjaj ide i knjižica"users manual" sa brojevima kodova grešaka i objašnjenjima na engleskom jeziku.Tih kodova ima poprilično (1899)!!!
Kad se konektujete i upalite motor,pritiskom na jedno zeleno "read", od dva dugmeta,skener počinje sa radom.Ako je sve u redu,na displeju će vam se vrteti nule.A ako nije,skener će vam izbaciti broj koda greške,pa uz pomoć objašnjenja u knjižici,sve će vam biti poznato.
To malo čudo košta izmedju 25 i 30 evra i naravno,kineske je proizvodnje kao i većina "profesionalnih" dijagnostika.
Ali što kazao Aca,ako neko hoće, "zaradi hobija ili zezancije",(mada ja mislim i nešto drugačije) i ako ima nešto malo "ozbiljnijeg" alata,ovo kao priručna pomoć,može biti od apsolutne koristi!
I Primer:meni detektovao kod III cilindra nepravilno paljenje! Znači ili svećica ili brizgaljke.
1.prva interacija: kupio svećice,zamenio.Ponovo prikačio skener.Kod greške 0303 anuliran!Displej ga nije konstatovao.
2.druga interacija nije za sada poterbna.Mislio sam na ultrzvučno pranje dizni ili brizgaljki.
Eto,pa recite da skener nije bio od pomoći!
Ako bude nekog interesovalo,prikačiću slike uredjaja!
Pozz

[ AcaDorcol @ 06.02.2009. 11:18 ] @
Bravo Zikal.......Znaci isplatilo se......
Dobra je to stvarcica........
Opasni Kinezi.......

Ajd stavi slicice, i naravno ponesi ga na sledece okupljanje......
[ gibanitza @ 06.02.2009. 11:55 ] @
Žikal svaka čast... Cifra nije neka, jeftinije od ovoga što sam ja mislio da pravim... Di to ima da se uzme, ako nije tajna?
[ Alien1301 @ 07.02.2009. 10:29 ] @
Zikal, imam nekoliko pitanja u vezi tog OBD II uređaja...
Kažeš da uređaj ima 16 pin konektor, a Panda ima 3 pin. Interesira me kako se to spoji?
Na kojim markama se može koristiti i kojim modelima Fiata uključujući i godine?
Neka slika bi dobro došla, a i točna brojna oznaka uređaja.
Da li je to ovako nešto?
http://cgi.ebay.com/U480-UNIVE...112?IMSfp=TL090112124005r35936
Hvala
[ ZIKAL @ 13.02.2009. 09:43 ] @
Ljudi,baš sam u nekoj stisci,izvinite!
Alien,na tvojm slikama je uredjaj,čini mi se ozbiljniji, od uredjaja koji je kod mene,ali je to,to!
Što se tiče konektora,ne znam kako si ih ti izbrojao samo 3.Ja ne znam, ali je moguće da kod tvoje Pande 4x4,pogotovo od pre 2000-te,je nešto drugačije.Kod naših Pandi je 16-to pinski kontakt,ispod mušema a iznad suvozačevih nogu.
Gibaja,ja nisam kazao da sam kupio ovaj skener,već da sam ga nabavio.Naravno da ću ga kupiti!Stupio sam u kontakt sa čovekom koji je prodavao te uredjaje,ali,avaj,nema ih više!Sve je rasprodao,a da li će ih više nabavljati,ne zna,pošto je zarada mala,a oni sve jeftiniji.Dao mi je par saveta kako to da nabavim.Najbolja varijanta je sam nekim poznatim u inostranstvu,ili ne daj Bože, sa familijom.Videću.U svakom slučaju ću javiti,pa ako nešto bude bilo,računaču i na tebe,ako naravno budeš želeo.Ako ti budeš u mogućnosti da to nabaviš,računaj i na mene.
Evo sličica uredjaja koji je kod mene.
Pozz




[Ovu poruku je menjao ZIKAL dana 13.02.2009. u 11:17 GMT+1]
[ gibanitza @ 13.02.2009. 09:58 ] @
Auuu, moraću sa "ne daj Bože familijom" da vidim...
[ roberto_s @ 17.02.2009. 07:24 ] @
Evo, pronadjoh moj raniji post o digitalnom ubacivanju srafova za koje se kaci zadnje sediste. Ne zaboravite, treba vam procesor koji vrti na minimum 3000.
Cao Bery, ja sam imao isti problem sa zadnjim sedistem. Mozes to da resis lako, ali moracu da budem " plastican" !
Ovako ! na vertikalnom delu poda iza prednjih sedista imas nekoliko rupa koje su zatvorene gumenim cepovima. ja sam kroz rupice za zavrtnje ubacio tanku zicu i proturio je kroz te rupe na vertikalnom delu patosa. Zatim sam tu zicicu obmotao oko zavrtnja (brezona) i povlacio nazad kroz otvore na vertikalnom deju , sve do rupa na horizontalnom delu, i onda navoj ide napolje. Zatim sam pazljivo nabacio podloske i preko toga stavio matice. Tako sam osigurao brezone da ne ispadaju nazad. Onda sam nabacio sediste, ponovo podloska, i ponovo matica. To je sve i nije tako komplikovano. Koristio sam srafove 5 mm , i matice za kljuc 10. Sasvim je ok, ne mora nista jace. Imao sam problem i sa naslonom zadnjeg sedista jer na njemu nije bilo fabrickih bravica, pa sam se snasao peivremeno sa bravicama od yugica. Ja sam od coveka od koga sam kupio auto dobio i dva stifta koji se montiraju iznad zadnjih tapacirugna sa leve i desne strane. za te stiftove ce naslon zabravljuje. Jesi li dobio te stiftove. Ako nisi siguran da mozes ovo da resis sam , evo , nudim pomoc, naravno, pod uslovom da si iz BG.
[ retrop @ 17.02.2009. 09:31 ] @
Menjao sam ulje u motoru menjao sam i filter ulja sipao do oznake izmedu min i max. Dali treba da se sipa do max oznake?
[ AcaDorcol @ 17.02.2009. 09:53 ] @
No, No, Retrop. Ostaviti nivo ulja na sredini izmedju oznaka min i max. Suvise ulja moze smetati prskalicama ugradjenim u kolenasto vratilo, koje rasprsuju ulje u vidu finog spreja - iz kartera na cilindre i karike, tako da je najbolje da nivo bude izmadju min max.
[ retrop @ 17.02.2009. 10:37 ] @
Hvala. Pitao sam jer majstor pre 5k kilometara je sipao do max nivo ulja, a ja sam sumnjao da to bas i nevalja. Do sada sam moja kola odrzavao sam ali pandin kompjuter me uplasio. Jos uvek me nervira ali se privikavam. Javio mi se sada zimi ona zuta lampa treperce 10-15 puta pa prestaje. A kada trepce ko da sam ECU oduzima malo gas.
[ AcaDorcol @ 17.02.2009. 10:59 ] @
Isti slucaj, i meni su ga narokali na max, ali greskom doctorovog asistenta, no procenjeno je da tako ostane.

Lampica trepce i meni, ali to su vec fabricki gremelini
[ mirorab @ 18.02.2009. 13:58 ] @
@Roberto_s: Jasno kao dan... Hvala lepo!