[ Pigoza @ 29.10.2008. 15:36 ] @
Masina za ves 5 godine stara Gorenje,mislim da je oznaka 535 ili 353 tako nesto.
Problem je sto povremeno kad okrece ves,kad mulja ves, cuje se skripanje kad krene(kao cijukanje), ali samo kad krene,ne na centrifuzi ili dok radi ,vec samo kad krece ono napred -nazad, i to ne uvek?
Dali je u pitanju lezaj,ili kajs,posto pretpostavljam da bi to bio problem.
I sta je potrebno prekontrolisati na masini posle 5 godina upotrebe(zameniti).
Pozdrav!
[ gti2 @ 29.10.2008. 19:51 ] @
Najverovatnije je kais.Masine iz tog vremena imaju "punu" limenu remenicu na koju kais naleze samo sa donje strane dok su stare masine koristile aluminijumsku uzljebljenu u kojoj je kais nalegao sa tri strane i time su sanse za eventualnim proklizavanjem kaisa bile minimalne.Znaci malo dotegnes i to je to.
[ Pigoza @ 29.10.2008. 20:15 ] @
Sta dotegnem,pa jel ima zatezac kajsa? Nisam do sada radio to, ja sam mislio da je proklizao kajs i da mora da se menja?
[ gti2 @ 29.10.2008. 21:10 ] @
Ima spaner,naravno(spusti se jedna strana motora).Sve ce ti biti jasno kad skines zadnji poklopac :-)
[ robert63 @ 29.10.2008. 22:29 ] @
Ponekad ume da pomogne da se kais ( ona povrsina koja se oslanja o Remenicu )
premaze " suvim " sapunom.

Za vreme rada,dok pere,nasloni se suvi sapun na kais da ga " presvuce skroz u krug " tankim slojem sapuna,
skripanje,cikanje obicno prestaje.
Ovo je trick iz automehanicarske radionice,starijeg kova i obicno uspeva.

Ja kao nesto ovde savetujem a i meni skripi kais na WA 583 ,,,,treba odmaknuti od zida i da se skine zadnja ploca,,samo to,,
[ gti2 @ 29.10.2008. 22:34 ] @
Imao sam ja WA543 i to cijukanje sam bas i resio na nacin koji si opisao.Problem je bio sto je remenica isla malo u "osmicu" pa je to blago krivudanje izazivalo cviljenje.
[ robert63 @ 30.10.2008. 01:21 ] @
Ma da " da nam samo Remenica ide u osmicu " bilo bi nam lako,
ode nam ceo zivot i ne primetismo To !!!

A sve se nesto nadamo da " se iza krivine,,,,,,,,, remenice i ne podmazuju "

Pa kad ce ta krivina?
Da neki poispadnu-od Centrifugalne ?

Pozdrav !
[ Pigoza @ 30.10.2008. 14:14 ] @
E moj Roberte drzi ih veca centripentalna sila,zvana lobi,korupcija,mafija, mi sto smo po 5 centi i dalje cemo se bacakati po krivinama i pokusati da odolimo centrifugalnoj globalnoj i lokalnoj sili da nas ne razbaca jer nemamo centripetalnu silu.
Znam za taj fazon sa sapunom obicno se koristio pereci suv sapun i mazao klinasti kajs na alternatoru,ali ako nije dobro pritegnuto -prokliza,jer cijukanje je ustvari labav kajs i proklizavanje, mada sumnjam od vlage da su losi lezaji,jer cuje se kao kad skripe kocnice na kecu/yugu.
Izvinite ali ne znam sta je spaner,vrlo mi poznata rec ali ne znam sta je, a uskoro cu sa otvorim tu paklenu gorenje masinu,bas je gorenje, samo nek sluzi.
Ne mogu sad da je otvaram imam neki posao da pozavrsavam,Hvala prijatelji na pomoci!
[ srdjan 68 @ 30.10.2008. 15:05 ] @
Samo mala ispravka za gti2, klinasti kais naleze na 2 strane.Pozdrav.
[ zeoN_Rider @ 30.10.2008. 16:12 ] @
Citat:
Pigoza: E moj Roberte drzi ih veca centripentalna sila,zvana lobi,korupcija,mafija, mi sto smo po 5 centi i dalje cemo se bacakati po krivinama i pokusati da odolimo centrifugalnoj globalnoj i lokalnoj sili da nas ne razbaca jer nemamo centripetalnu silu.
Znam za taj fazon sa sapunom obicno se koristio pereci suv sapun i mazao klinasti kajs na alternatoru,ali ako nije dobro pritegnuto -prokliza,jer cijukanje je ustvari labav kajs i proklizavanje, mada sumnjam od vlage da su losi lezaji,jer cuje se kao kad skripe kocnice na kecu/yugu.
Izvinite ali ne znam sta je spaner,vrlo mi poznata rec ali ne znam sta je, a uskoro cu sa otvorim tu paklenu gorenje masinu,bas je gorenje, samo nek sluzi.
Ne mogu sad da je otvaram imam neki posao da pozavrsavam,Hvala prijatelji na pomoci!


E moj prijatelju, pa jesi li nekad čuo MB 123-124 da pišti samo tako, naravno dok motor radi.

Tokom eksploatacije smanjio se tj. stanjio se pogonski kaiš.

To što ti kolege sa foruma predlažu, učiniće dobro ali za neko vreme.

Pogonski motor je okačen na osovini koja sa obe strane ima tz. seger osigurače, i umrtvljen je sa jednim zavrtnjem tj. s njim se podešava zategnutost kaiša.

Mislim da je ključ za zatezanje 12 ili 13, ali moraš da imaš dva jer drugi služi za kontru.

Požuri sa servisiranjem mašine jer Georgina kad dodje iz porodilišta mašinu nećete ni gasiti!

Ajd u zdravlje prijatelju.

Pozdrav zeoN_Rider
[ Pigoza @ 30.10.2008. 18:00 ] @
E jednom da vidim kako izgledas, pa dobro se drzis cica!
Hvala na objasnjenju, i sad masina zna po 3 puta dnevno da radi, tako da kad se bude moja zena porodila, izgleda da je necu ni gasiti,nego moram sto pre kljuc u rike i stezi bato!
Hvala prijatelju,ako ima jos nesto korisno da promenim posle 5 godine rada samo reci,diramo lezaje,podmazujemo,kondenzatore ili nista dok ne napravi problem?
Pozdrav!
PS.Sutra mozes u ribu,padala kisa!
[ zeoN_Rider @ 31.10.2008. 13:19 ] @
CCC, kakvo pecanje danas je Sv.Luka!

Uh što ne volim latinicu!

Pozdrav zeoN_Rider
[ Pigoza @ 31.10.2008. 14:05 ] @
Pa jes praznik,ali nisam siguran da ne moze da se peca,jedino ako slavis.
Inace na praznik se ne kopa ,radovi na zemlji i sve sto je vezano za rad, a opustanje nije problem ionako se danas posti, pa ulovis ribu i jedes posnu i zdravu hranu!
Pozdrav druze moj!
[ zoki19 @ 01.11.2008. 22:30 ] @
Da se umesam i ja , mislim da skripanje izaziva semering i resenje je zamena.Ne verujem da je kajs. Pozdrav i javi sta si uradio .Zoki...
[ Pigoza @ 03.11.2008. 12:50 ] @
Zoki,zar nije tipicno da semering se cuje uvek a ne ponekad,skripanje nema veze sa opterecenjem masine,puna/polupuna/prazna,tacno to radi samo kad radi ono grejanje napred /nazad ali samo kad krene, i to par puta,zar ne bi bilo logicno da uvek skripi, a ne nekad da nekad ne,nekad i po sedam dana ne skripi,i jel pod semeringom podrazumevas lezaj ili sam pobrkao ,pojasni gde se nalazi,kako se menja ako bude trebalo...
Pozdrav!
[ gti2 @ 03.11.2008. 19:10 ] @
Semering se nalazi ispred veceg lezaja (na tvojoj masini 6204zz) i stiti lezaj od dodira sa vodom.Kad on propusti vodu,lezajevi stradaju u vrlo kratkom roku(voda ispere mast iz njih).
[ zeoN_Rider @ 03.11.2008. 20:34 ] @
A možda je i miš ušao, čuo sam da je najezda u Požegi!

Ma šalim se!!!!!!!!

Razmišljajući svašta može da bude u pitanju.

Kaiš, semering, amortizeri.

Zamena semeringa( zaptivni prsten ):

Pigoza, kad otvoriš mašinu sa zadnje strane videćeš trokraki da kažem krst, obično je crvenkaste boje kao da je ofarban tz. Minijumom.

Iz njegovog centra izlazi osovina na kojoj je velika siluminska remenica.

Prvo skini kaiš.

Odvrtanjem centralnog zavrtnja oslobadjaš remenicu tj. skidaš je sa osovine bubnja.

Sledeće što treba da se uradi je da se skine Seger osigurač sa osovine, naravno ako nemaš prava klešta za skidanje moraće da radi srpski sistem sa odvijačima.

Kada i njega skineš pristupaš skidanju Trokrakog krsta čiji su krakovi po 120 stepeni. Na krajevima krakova nalaze se zavrtnjevi kojima se krst pričvšćuje na kazan, a bliže osovini još tri zavrnja stegnuta kroz šlicovane rupe, kao ključaonica.

To ti je valjda jasno kako ćeš skinuti, čitaj odvrnuti.

Kad sve to lepo demotiraš, povlačenjem ka sebi skinućeš krst sa osovine, možda će ići malo teže ali upotrebi čekić.

Nipošto ne udaraj po osovini nego udaraj po parčetu drveta koje si naslonio na osovinu.

Videćeš kad skineš sa jedne strane Ležaj a sa druge strane semering.

Tu ćeš morati da upotrebiš silu uz pomoć čekića ako nemaš tz. radapciger.

Izbi sve ležajeve, ima ih dva i semering.

Naravno posle te intervncije sve treba vratiti na mesto samo obrnutim redom.

Nemoj počinjati sa radom dok ne kupiš oba ležaja i semering.

Uh, umorih se, a i ne volim Latinicu.

Pozdrav zeoN_Rider

[ zoki19 @ 03.11.2008. 23:58 ] @
Zdravo druze ,evo mog misljenja: Zeon-rider ti je super objasnio i to po mom misljenju trebas i da uradis,a znajuci te masine menjao sam semeringe i posle 2god.Tako nemoj da se cudis sto skripi ,po meni zameni semering i obavezno lagere,pa spokojno cekaj bebu....Zoki....
[ Pigoza @ 04.11.2008. 07:39 ] @
Hvala drugari,posebno Zeonu,probacu prvo sa dotezanjem kajsem i pregledacu vizuelno dali se vidi da je negde voda-kamenac i korozija negde probila na lageru,ako se vidi bez odsrfaljivanja?, pa ako to bude u redu i masina ne skripi ostavicu je jos bez menjanja semeringa i lezaja, a ako ne pomogne uradicu kako si mi i objasnio Miodraze, hvala i ostalim drugarima,Zoki....
Pozdrav ,pa cu javiti sta sam uradio.