|
[ AcaDorcol @ 17.11.2008. 07:06 ] @
| E, pa drustvo, prvo da cestitam Pelli iz Zajecara, juce se covek upiso u drustvo vlasnika Pande Classic. No pri povratku iz BG u Zajecar, covek se smrzo, posto mu nije radilo grejanje. Pella, kao sto sam obecao evo ti slike sistema greh=janja, jer ti je verovatno otkacena sajla slavine ili kod same slavine, ili kod rucice u kabini. Za pocetak nadji polugicu slavine, pa je rucno zakreni da se vise ne smrzavas.
Srecno, i javi kako je prosao prvi servis, popravka grejanja i slicno.
|
[ AcaDorcol @ 18.11.2008. 13:22 ] @
Evo obzirom na probleme sa grejanjem koje ima Pella iz ZA, iskopao sam slike delova i nacina skidanja i rasklapanja -sistema grejanja kabine od Pande, koje cu vam ovde okaciti i gde se vidi i kutija i radijator i slavinica i sajle i sve, pa Pella, zajedno sa slikom iz prethodnog posta - odnesi to majstoru da se lakse snadje, mada je to prosto.......ko pasulj.
[ Pella @ 18.11.2008. 16:46 ] @
Jednostavno nema vremena da Vam se javim...pre sveka najiskrenije postovanje i najdublja zahvalnost Aci Dorcolu za svi podrsku koja mi je jAKO mnogo znacila...malopre sam dopsao od majstora i on veli da treba grejac da se promeni...videcu ovih dana,bitno da sam remontovao sponu i napunio amortizer i sipao antifriz...Pozdrav svima Panda je ZAKON!
[ AcaDorcol @ 18.11.2008. 20:53 ] @
Pella ajde malo preciziraj, zasto bi se menjao grejac?????
Cak u da curi, moze da se zakrpi???? Pa to je obican radijatorcic kao na slikama koje sam okacio uz predhodni post.
[ Pella @ 19.11.2008. 15:03 ] @
Ja ponavljam samo ono sto je majstor rekao...on nije znao da namesati grejanje...danas sam se smrzo do sela vozim s jaknom i rukavicama....
[ AcaDorcol @ 19.11.2008. 22:43 ] @
Ovako, Pella
[ AcaDorcol @ 05.01.2009. 07:50 ] @
A ako neko mora da intervenise na sistemu grejanja kabine, evo nemci su to usavrsili:
http://www.superpanda.de/inhal...5&kategorie=1&fstart=0
[ inspkluzo @ 05.01.2009. 09:45 ] @
A, precizno regulisanje temperature, ja imam digitalni sistem, ili ima ili nema grejanja, t.j. 1 ili 0, kada uključim prevruće je, kada isključim smrznem se, teško se reguliše. Pozzz!!
[ roberto_s @ 05.01.2009. 11:18 ] @
Eeeeee moj Inspektore, ja sam jos vise usavrsio sistem grejanja. Izmedju maske i hladjnaka sam ubacio aluminijumsku stamparsku plocu koja je isperforisana u zoni gde je ventilator, a na drugoj strani sam isekao jedan pravougaonik velicine 20x5 cmm. Greje ko ludo pa moram da otvaram one oduske za svez vazduh ispod soferke. Pratio sam rad i verujte mi, na -7/8 stepeni pri voznji od 80 km/h , nema sanse da se upali ventilator, Ama jok, ic, ni jednom. Ni u gradu nisam primetio da se pali ventilator.
Nego , drugari , jel isao neko u skorije vreme po planinskim predelima . Dajte neke slicice!!!
Pozdrav
[ IFA @ 06.01.2009. 19:22 ] @
@Roberto,
slika vredi 1000 reči
[ AcaDorcol @ 07.01.2009. 21:30 ] @
Eeee, pa drustvo, evo i prvog kvara. Juce na srednjoj relaciji po gradu, na minus 8, u voznji u kojoj je bio ukljucen ventilator grejaca, jer se sve ledilo i spolja i unutra (ladnoca je mrznula i tecnost za pranje sa spolja), jer zvanicnih minus 8 u voznji verovatno predstavlja minus 20 zbog strujanja vazduha....odjednom se oseti miris pregorelog elektronskog dela, i ventilator prestade da radi........srecom bez ostalih posledica i indikacija na ostatak Pande. Posto je bio mrkli mrak i ladnoca ulazila u kosti, nisam proveravao ubodne osigurace, obzirom da su dosta zavuceni za bilo kakav nocni rad......pogotovu na minus 8.
Sutra cu pogledati malo detaljnije sta je riknulo, osigurac, ili je izgorelo nesto poput elektromorora ventilatora grejanja ili slicno. Vent pre riknjavanja nije pistao, vristao, kocio ili bilo sta slicno, radio je i na manjoj i na vecoj brzini, ali ne sporim da je unutra upadalo sve i svasta, lisce, prasincuga, mozda i neka kondenzacija ili led????
Miris paljevine (mada ja vise volim miris napalma iz onog filma.....) osetio se u kabini na kratko, dve tri sekunde, ali nisam u stanju da razaznam da li je dosao iz ventilacionog kanala, ili dole od osiguraca. Svakako vent vise ni da zucne.
To se ispostavilo kao problem na povratku, nakon par sati, kad se odmah po polasku, u voznji ledilo staklo iznutra, i bilo ga je jako tesko brisati, da ne kazem strugati led sa unutrasnje strane, sve dok se makina nije kolko-tolko zagrejala, te je prirodno strujanje vazduha bez venta dovelo do otopljavanja staklene povrsine iznutra. Tek tada sam progledao. Zaista verujte voznja po gradu punom ludaka, sa soferkom u ledu nije ni malo prijatna, da nekazem vrlo je riskantna. Prirodno strujanje toplog vazduha bez venta u uslovima jucerasnje temperature, pocelo je da dejstvuje tek nakon 10tak kilometara, a dotle je bilo grebi, grebi po ledu, i vozi napamet......a pogled je bio kroz spijunku. Naravno ko za inat u kolima nigde nekog sredstva za odledjivanje, brenera ili sl.....
Videcemo sta cu uraditi. Bilo bi od pomoci ako neko zna koji osigurac da proverim........da ne trazim jedan po jedan po ovoj ledari......Ako neko zna neka to kaze sad, ili neka zauvek cuti........
Pozz
[ gibanitza @ 08.01.2009. 07:34 ] @
Aco, iz mog iskustva osigurač nikada ne zasmrdi, jer bakar koji je u njemu i kroz koji prolazi struja se prekine maltene u momentu proticanja jače struje i nema nikakvu izolaciju koja bi zasmrdela ( doduše, govorim o onim keramičkim, Panda ima ubodne/plastične). Znači ako si osetio onaj miris što štipa najverovatnije je da je progoreo motor koji pokreće ventilator i izgoreo izolaciju na namotajima.
Naravno, kod električnih problema uvek prvo krećeš od osigurača. Pa onda ispitaš prekidače pa tek na kraju motor ventilatora u ovom slučaju (na kratko spojiš ga direktno na akumulator). Najbolje bi bilo pre svega da izanaliziraš onu električnu šemu koja se nalazi u repair manualu za Pande pa onda da prioneš na posao...
Nadam se da ćeš brzo i lako rešiti kvar jer je po ovom vremenu muka i rizik voziti bez adekvatnog grejanja i ventilacije...
[ inspkluzo @ 08.01.2009. 12:40 ] @
Aco želim ti što lakši kvar i što dostupniji, otvaraati sad onu kutiju po ovom vremenu je stvarno bedak. Ne bio ti u pandi! Pozzz!
[ yungalunga @ 08.01.2009. 13:40 ] @
pozz
Aco,izleda da nisi jedini sa problemom oko ventilatora grejaca kabine.Moj problem je malo manji(nadam se),a to je da prilikom ukljucivanja istog,pocinje da zavija malo ,pa onda bas podosta,da bi posle nekih dvadesetak sekundi poceo taj isti zvuk isprekidano i ondu normalno radi.Ovo sam primetio pre par dana,kada pandu nisam vozio dva dana.Mislim da je to verovatno zbog ovog minusa. E sad pitam se da li ima neka solucija da taj ventilator podmazem,nekim spejom,a da ne rasklapam kuciste, ili sam u maleru.
pozz
yungalunga
[ roberto_s @ 08.01.2009. 14:14 ] @
>
Yunga, na zalost, jesi u maleru.Motor ventilatora neces moci da podmazes, a
i kada bi mogao to da uradis , ne bi imalo smisla jer rotor nema klasicne
lezajeve nego mesingane (mozda bronzane) bixne koje se ne podmazuju. Sa Acom
sam se cuo danas( kod kuce je i planduje u poluhladnom stanu, ziveli Rusi) ,
ali samo da znas da je i njemu ventilator par dana cvrcao i pistao pre nego
sto je rikn'o.Ja sam imao tu srecu da letos u Hrvatskoj skinem jedan
ventilator koji se pokazao odlicnim i jos jesenas sam ga ubacio ( stari se
ponasao isto kao i tvoj) Razlika je ogromna, bolje greje ,brze odmagljuje
soferku i mnogo tise radi. Bog ti u pomoc ako ti ventilator zakuca.
[ yungalunga @ 08.01.2009. 14:27 ] @
Ajojjjjjjjjj,
Robi,hvala za informacije.
Izgleda da je ovo virusna epidemija?!?!?!?!?!
pozz
[ AcaDorcol @ 09.01.2009. 11:58 ] @
Znnnacccci.......
Skinuh plasticnu mrezicu sa crne kutije ventilacije, uvukoh ruku, napipah ventilatorska peraja, provrteh rucno jedno 5 krugova, vratih se u kabinu, kontakt, prekidac ventilatora, i radi - nije pregoreo. Jupiiiiii.
Radi sporije nego normalno, ali radi, ocigledno su pametni zabari stavili viseslojni lak na namotaje motora ventilatora, tako da jedan sloj u slucaju zaribavanja, na nizoj temperaturi otpusta miris napalma, a izolatorski lak ostaje nepovredjen. Svaka cast.....ratna logika deluje.......
Detaljan remont sledi kad otopli, sad mi se stvarno ne rasklapa ceo sklop, obzirom da bi morAO DA RASKACINJEM I AKUMULATOR. Znaccci ruka u bunar, malo pokupis lisca, okrenes koji krug i radi......he, he do proleca.....
[ AcaDorcol @ 09.01.2009. 11:59 ] @
Znnnacccci.......
Skinuh plasticnu mrezicu sa crne kutije ventilacije, uvukoh ruku, napipah ventilatorska peraja, provrteh rucno jedno 5 krugova, vratih se u kabinu, kontakt, prekidac ventilatora, i radi - nije pregoreo. Jupiiiiii.
Radi sporije nego normalno, ali radi, ocigledno su pametni zabari stavili viseslojni lak na namotaje motora ventilatora, tako da jedan sloj u slucaju zaribavanja, na nizoj temperaturi otpusta miris napalma, a izolatorski lak ostaje nepovredjen. Svaka cast.....ratna logika deluje.......
Detaljan remont sledi kad otopli, sad mi se stvarno ne rasklapa ceo sklop, obzirom da bi morAO DA RASKACINJEM I AKUMULATOR. Znaccci ruka u bunar, malo pokupis lisca, okrenes koji krug i radi......he, he do proleca.....
[ inspkluzo @ 09.01.2009. 13:35 ] @
Ako radi sporije, verovatno su skraćeni namotaji, moli se da izdrži do toplijih dana! Pozzz!!
[ gibanitza @ 09.01.2009. 13:44 ] @
Drago mi je što nisam bio u pravu!!!
[ AcaDorcol @ 09.01.2009. 14:01 ] @
Inspectore, bas si......
A da mu ugradim jednu malu kurblu, pa da ga ubrzam.......kad treba......
Naravno, nema nista od skracenja namotaja. Stvar je u tome da se prilikom lakiranja lak zice kojom se mota rotor upotrebi ona za vojne svrhe i za elektromotore koji su predvidjeni za rad u teskim uslovima tj. sa 4 ili 5 premaza. Jedan od tih premaza je smrda...... tj premaz koji se na temperaturi koja je jos uvek bezbedna za izolujuce premaze zapravo oglasi smradom, kako bi upozorio na malfunkciju motora, jedan je samogaseci premaz, na sledecem stadijumu tj stadijumu paljenja, lakova, on postaje pena......koja gasi pozar, dok su ostala 3 premaza izolujuci lak............Naravno takve lak zice koriste samo pravi znalci, obicno u vojne svrhe, dosta je skuplja od one sa samo tri premaza, itd.....a mi eto imamo srece da je neko prilikom konstruisanja mislio na taj military standard
[ IFA @ 10.01.2009. 10:15 ] @
Ako može da se dohvati ,da li može da se podmaže.Samo NIKAKO WD40 niti mašinsko ili motorno ulje!!!!!!!!!!
Biksne od grafitne ili fosforne bronze + mašinsko ulje+galvanske struje daju kristalizaciju i zaribavanje.
Jedino čime bih se usudio da podmažem je laneno ulje.
Aco ,šaljem PP
[ nerminBIHAC @ 05.05.2012. 10:48 ] @
Pozdrav svima,
Moj problem je taj sto mi ventilator grijanja NIKAKO neradi, znaci sinoc sam primjetio da neradi ni rasvjeta na tabli grijanja, nijedno svjetlo.
Sumljam da je tu upitanju neki osigurac. E sad, ja sam trazio osigurace i nasao sam kutije i ispod volana i ispod haube(kod motora) medjutim nisam nasao ni jedan da je neispravan, da nezna ko dali ima jos gdje osiguraca ili koji je u kuti osigurac za ventilator-grijanje jer nemam knjige uputstva za fiat PANDA. Ili da nije ko ima isti problem pa da me savjetuje sta da radim, ako je manji kvar da ja rijesim ili da idem u servis koji ce me ODERATI ((
AUTO : fiat PANDA-VAN
GOD : 2006
MOTOR : 1300
HVALA !!!
LP,
Nermin
[ vladd @ 10.05.2012. 07:54 ] @
To je noviji model Pande, i instalacija je savremenija. Verovatno su u prekidu otpornici za regulaciju brzine okretanja ventilatora, ili sam ventilator.
Poz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|