[ AcaDorcol @ 18.11.2008. 20:47 ] @
Elem drustvo, ovih dana na Britanskom forumu a u povodu gremelina skrivenih u ECU (Engine Computer Unit) koji se povremeno javljaju u vidu treptanja i paljenja narandzaste opste-poznate lampicee u tabli, osvanula su i dva uputstva za resetovanje kompjutera Pande, ili ti ECU-a

Kako Britanski Panda-frikovi tvrde resetovanje ECU ide ovako :

1. Ubacite kljuc i dajte kontakt (druga pozicija kljuca u bravi - ona kad zasvetle lampice na tabli ) i ostavite kljuc u poziciji kontakt
2.skinite kleme sa akumulatora
3.vratite kontakt-kljuc u poziciju ``0`` (off)
4.ostavite skinute kleme sa akumulatora izmedju 5-10min
5.vratite kleme na svoje mesto na akumulatoru
6.Startujte masinu bez pritiskanja na pedalu gasa, i to tako da startuje iz prvog pokusaja. NAPOMENA: ako makina ne startuje iz prve, ponovite postupak od tacke 2, na dalje, sve dok masina nestartuje iz prve.
7.Ostavite masinu da radi u leru, sa iskljucenim svim uredjajima svetlima, i sl, sve dok se dva puta ne ukljuci i ne iskljuci ventilator hladnjaka (dok se motor ne zagreje
8. Potom iskljucite motor, i startujte ga opet, i pichi, blago chichi.......
NAPOMENA Broj 2: UOBICAJENO JE DA NAKON RESTARTA ECU-a, makina par sledecih minuta, radi malo nestabilno, da treska, trokira i sl, jer je kompjuteru potrebno malo vremena da se samopodesi i nauci sve procedure i greske, te da sve greske samo-koriguje
[ AcaDorcol @ 19.11.2008. 08:56 ] @
Citat:
AcaDorcol: Elem drustvo, ovih dana na Britanskom forumu a u povodu gremelina skrivenih u ECU (Engine Computer Unit) koji se povremeno javljaju u vidu treptanja i paljenja narandzaste opste-poznate lampicee u tabli, osvanula su i dva uputstva za resetovanje kompjutera Pande, ili ti ECU-a

Kako Britanski Panda-frikovi tvrde resetovanje ECU ide ovako :

1. Ubacite kljuc i dajte kontakt (druga pozicija kljuca u bravi - ona kad zasvetle lampice na tabli ) i ostavite kljuc u poziciji kontakt
2.skinite kleme sa akumulatora
3.vratite kontakt-kljuc u poziciju ``0`` (off)
4.ostavite skinute kleme sa akumulatora izmedju 5-10min
5.vratite kleme na svoje mesto na akumulatoru
6.Startujte masinu bez pritiskanja na pedalu gasa, i to tako da startuje iz prvog pokusaja. NAPOMENA: ako makina ne startuje iz prve, ponovite postupak od tacke 2, na dalje, sve dok masina nestartuje iz prve.
7.Ostavite masinu da radi u leru, sa iskljucenim svim uredjajima svetlima, i sl, sve dok se dva puta ne ukljuci i ne iskljuci ventilator hladnjaka (dok se motor ne zagreje
8. Potom iskljucite motor, i startujte ga opet, i pichi, blago chichi.......
NAPOMENA Broj 2: UOBICAJENO JE DA NAKON RESTARTA ECU-a, makina par sledecih minuta, radi malo nestabilno, da treska, trokira i sl, jer je kompjuteru potrebno malo vremena da se samopodesi i nauci sve procedure i greske, te da sve greske samo-koriguje


Aco, imas li hrabrosto da ovo sto si naveo i probas.
pozdrav
[ AcaDorcol @ 19.11.2008. 11:36 ] @
Goste, ne znam koji si, ali vec sam to probao, kad sam ugradjivao pokazivac tempa, jer i onako sam otkacinjao akumulator.
[ kuntalo @ 19.11.2008. 22:27 ] @
I, ima li razlike?
Jel' >drastichna<?
[ AcaDorcol @ 19.11.2008. 22:39 ] @
Kuntalo, prva tri minuta da, dok ECU ne nauci stvari, mislim razlika u radu u losem smislu, posle ne, recimo opet mi trepce narandzasta-ponekad?
[ vidan kv @ 25.11.2008. 21:06 ] @
.........mislim da je ovo tvoje tj. uputstvo "britanskih fanova" super ali kao i sve u životu ima neko "ALI" a ono se ovaj put nalazi u tački 2 tog istog uputstva.Jedna od prvih stvari koja se nauči u auto elektronici je da je izričito ZABRANJENO skidati kleme sa akumulatora na vozilu čiji se motor nalazi u radu ili je pod kontaktom(switch ON).Kod pojedinih straijih modela Pandi je moguće resetovati ECU skidanjem minus kleme ali je procedura tačno naznačena tj. kontakt u poziciji OFF.Kod novijih modela Pandi se preporučuje da čak i zamenu akumulatora izvrši specijalizovano lice baš iz razloga jer postoji mogućnos oštećenja ECU-a........dakle dragi Pandisti,najsigurniji način reseta ECU-a je dijagnostičkim uređajem koji se nalazi u rukama stručnog lica.Većina majstora tu uslugu,starim mušterijama,i ne naplaćuje a u najgorem slučaju košta 10€.Nov ECU košta 300-500€+kodiranje+ostale zezancije.........zato sami prosudite šta je isplativije......i pustimo "britanske frikove",vozila te klase tamo ionako služe za sprdnju.......pozdrav,Vidan!
[ ZIKAL @ 27.11.2008. 08:35 ] @
Ćao Pandisti,
Vidane,ti si verovatno profesionalac,pošto vidim imaš i radnju i verovatno znaš puno toga,ali po mom skromnom mišljenju, NE TREBA tako plašiti vlasnike Pandi.Ja sam amater koji se bakće sa različitim kolima jedno 30-ak godina unazad i mogu ovo da primetim,ako dozvoljavaš.
Ja sam pažljivo pročitao Acin prepis sa britanskog foruma, i delom poznajući elektriku i elektroniku automobilsku,sam u potpunosti saglasan sa istim. Elem,ja sam već nekoliko puta skidao kleme sa akumulatora moje Pande i bez posledica! Čak se nisam pridržavao procedure koju je Aca preneo.Znao sam da će se sistem resetovati,ali i da će posle izvesnog vremena,kad ECU prepozna zadate parametre,sistem se vratiti u funkciju! Tako je i bilo,bez ikakvih posledica i bez ikakvog dijagnostičkog tretmana.Da li sam imao sreće ili ...?!
I još nešto,zašto misliš da vozila te klase tamo (u Britaniji) služe za sprdnju? Misliš da su Englezi toliko bogati i da su onako bez veze zavoleli Pande?Nisu imali drugih vozila pa su bili primorani da zavole,baš Pande? Jesu li one tamo bile a i sada,jesu li toliko jeftine? Da li vlasnici,npr.Buba ili Jugića,u ovakvoj zemlji,kao što je naša,služe za sprdnju? Pa baš i nebih rekao! Svako se opruži prema svom guberu i svojoj naklonosti.
Pozz
[ kuntalo @ 27.11.2008. 16:04 ] @
Citat:
ZIKAL:  Misliš da su Englezi toliko bogati i da su onako bez veze zavoleli Pande?Nisu imali drugih vozila pa su bili primorani da zavole,baš Pande? Jesu li one tamo bile a i sada,jesu li toliko jeftine?


Ćuti Zikal, dok Te ne čuju, kupuju ih Englezi za 50 funti priloga lokalnoj crkvi...

2X4, dok 4X4 plaćaju, ne pitaju.
[ inspkluzo @ 27.11.2008. 18:05 ] @
Plaćaju kardan, mi to ne plaćamo! Pozzzz!!
[ vidan kv @ 27.11.2008. 19:50 ] @
ŽikoL-potpuno se slažem sa tobom po pitanju toga da ne treba plašiti narod....nažalost nivo tehničke kulture i sveti u nas je takav da se sve stvari prihvataju sa našim čuvenim komentarom "uuu,jesss"......vozila starije proizvodnje(početak 90-ih) su se resetovala skidanjem minus kleme.Problem nastaje sa vozilima s kraja te decenije gde takva operacija uopšte nije preporučljiva i u većini slučajeva nema nikakvog pozitivnog efekta.E,tu nastupa onaj naš čuveni sidrom prihvatanja svega zdravo za gotovo i ona fora "da nisu ONI pametniji od NAS".........ne želim ni da pominjem koliko su majstori alergični na te "sveznalce" i da nemaju milosti prema takvim mušterijama kada svojim pametovanjem naprave sr**e.........što se tiče engleza.....mislim da nisu toliko bogati samo ih treba malo više upoznati da bi shvatio sa kojim prezirom gledaju na većinu stvari koje dolaze sa "kontinenta";u tom kontekstu se nalazi i Panda.......naravno istinskih zaljubljenika i poznavalaca ima svuda pa i među njima........i da dodam,da se neko slučajno nebi našao uvređenim....veliki sam ljubitelj Fiata(posedujem jedan kom) pa samim tim i Pande.Mislim da je Panda jako podcenjen auto s obzirom na svoj kvalitet i izdržljivost.Nažalost tome je umnogome doprineo i sam njen dizajn koji definitivno nije primeren takvoj dizajnerskoj gromadi kakva je Italija.Nagla expanzija Pandi na naši ulicama u zadnjih par godina nije na žalost motivisana poznavanjem kvaliteta tog modela već činjenicom da ih je,u inostranstvu,moguće nabaviti po gotovo bagatelnim cenama.....ipak,svest o tome se polako ali sigurno menja.......VIVA FIAT!..........pozdrav,Vidan!
[ zutamunja @ 28.11.2008. 08:03 ] @
Ovo je moja predpostavka

ECU kao i svi kompovi mora negde da cuva podatke i da ima neki softver koji ce da upravlja sistemima najverovatnije na nekoj kartici (kao u fotoaparatima/telefonima)
Ti podatci koji su na kartici ne mogu da se izbrisu samo prekidom napajanja tako da varijanta sa skidanjem klema ne verujem da ce da radi.
Takodje najverovatnije da ima i sopstvenu bateriju (kao za BIOS) koja sluzi samo za ocuvanje memorije ako ECU nekim slucajem ostane bez struje.

Takvim sistemom zastite obezbedjuje se normalno funkcionisanje motora u slucaju menjanja akumulatora jer bi se u protivnom izbrisalo sve sa kompa i motor ne bi radio

Poenta je da se sva podesavanja vrate na DEFOLT vrednosti i mislim da to moze da se uradi skidanjem kleme i iskljucivanjem memorijske baterije (verovatno je zasticena negde u samom ECU) ,
Nekom kombinacijom ukljucivanjem/iskljucivanjem raznih prekidaca ( npr. kontakt dva puta, kocnica tri puta i levi migavac i grejac zadnjeg stakla)
I naravno prikljucivanjem na dijagnostiku

Mozda gresim
[ AcaDorcol @ 28.11.2008. 10:46 ] @
Zuta Munjo, ako pazljivo procitas moj text o restartu sa pocetka ove teme, videces da tamo postoji redosled i procedura za tzv - nasilni restart (recimo - kleme se skidaju kad je kljuc u odredjenom polozaju, i tada je onemopgucen BIOS na ECU, i td. itd.)
Posto smo ovde imali i raznih misljenja, da dodam jos nesto - JA RECIMO, IZBEGAVAM DA MI razni ``majstori`` koji misle da imaju dijagnostiku, (dijagnostike su jedan od uredjaja koji se najvise krivotvori na trzistu, - pa imaju razne Kineske, razne - tipa, uradi sam, razne zbudzi-skarabudzi, pa razni ``dodaci`` za LAP-TOPOVE, i obicne kompove, kobajagi DIJAGNOSTIKE) rade restart. Radije cu ga restartovati preko opisane procedure. DO SADA SAM VIDEO SAMO JEDAN SERVIS U BG, gde covek koji je ranije radio u ``D****`` ima ORIGINALNU FIAT DIJAGNOSTIKU u koju je inkorporiran meni za Pande, i to i one nase i one pre nas i one posle nas. Tamo recimo nema lutanja u izlistanim kodovima, kojeg cini mi se ima cak i kod naseg Doctora, nego brate lepo glasno i jasno pise - o cem se radi. Kod mene u firmi, recimo kupljena je dijagnostika za potrebe nase auto-radioice, made in PRC - 1000%, ali kao radi sve zivo. Kad su je ``strucnjaci`` instalirali, ono stvarno PRC, ali ne made in PRC, nego samo PRC..........Ako se secate hteo sam da vam obezbedim da se tamo pregledaju nase Pande, ali bolje ne. Do duse na nekim vozilima radi bolje nego u zvanicnim servisima za ta vozila ovde u BG.
Inace, postoji jos dosta napomena oko uradi sam-restarta za koji sam preneo proceduru, a to je da recimo posle restarta treba najmanje dva puta osajbariti po gasu do daske (u prvih nekoliko minuta posle restarta) (zato se restart i radi na zagrejan motor) - kako bi ECU uzeo i to u obzir kod recimo - korekcija smese, a ako se recimo to propusti, i nakon restarta prodjes samo par stotina metara 1 i 2 brzinom i na ler-gasu, do ponovnog gasenja kontakta, posle auto moze malo vise da trosi, jer ECU nije ``naucio sve`` izmedju starta i offseta, i tako dalje, i tako dalje........., ali bla, bla, bla, da se ne pravim puno pametan...........ostatak cu zadrzati za sebe............BOLJE JE NE RESKIRATI PREVISE U SOPSTVENOJ REZIJI ALI NI KOD KVAZI-STRUCNJAKA

Ipak, najgore je po meni - da ti restart ECUa, uradi neko ko ima ``dijagnostiku`` od 200 orja, prikacenu na neki dres, komp, sa definicijama azuriranim sa hakovanih sajtoiva, pa misli da je HOT-ROD i CHIP TUNNING freak -istovremeno.
[ zutamunja @ 28.11.2008. 13:09 ] @
Naravno da cu radije resetovati sam ECU i time postici da ce da se vrati na DEFOLT vrednosti i potom da sam "nauci" to jest da slozi sve parametre nego da mi neki kvazi chip tuner majstor upisuje neproverene parametre
[ AcaDorcol @ 28.11.2008. 13:36 ] @
Kad smo vec tu, Zuta Munjo, postoji i procedura za ponistavanje imobilizacije za slucaj da rikne kod-kljuc, ali nemam prevod sa zabarskog. Ako neko ima prevodioca zabarsko-srpski, nek javi pa da okacim taj tekst da se prevede za zlu netrebalo
[ ZIKAL @ 01.12.2008. 09:03 ] @
Vidane,apsolutno se slažem sa tobom po pitanju odnosa engleza prema kontinentalcima.Uvek su bili posebna g...a!
I ostatak teksta ti je OK,ali ja razmišljam kao npr.Zutamunja ili Aca Dorćolac.I jedan i drugi u potpunosti prezentuju na neki način i moj način razmišljanja!To što ti tvrdiš,se odnosi na one prave majstore.A njih je tako malo.I stalno neke prevare i obmane, pa zato mi sami uzimamo stvari u svoje ruke.Muka nam je od nekih nazovi majstora,koji to ustvari i nisu,nego samo obični prevaranti.Svaka čast izuzetcima.Pretpostavljam da si ti jedan od tih.Pozdrav tebi.
Kuntalo,znam ja za cene Pandi u Engl.,i ne mislim na trenutne. Znaš li kakve su bile pre 5 ili 10 godina? Vidim da su cene npr. u Portugalu kao kod nas.Ni u Nem.nisu zabadžabe.Znači nismo baš najgori.Pa i cene Pandi u Engl. nisu bile 50 evra pre desetak godina.
Pozz
[ inspkluzo @ 01.12.2008. 12:50 ] @
U Nemačkoj su cene pandi iste kao i kod nas! Pozz!!
[ vidan kv @ 01.12.2008. 19:42 ] @
.........ako vam je za utehu u Grčkoj su skuplje nego ovde.......ne mnogo,ali ih je nemoguće naći za dž!......pozzzz!
[ inspkluzo @ 04.12.2008. 08:55 ] @
Eto malo da gladate cene Pandi!

http://suchen.mobile.de/fahrze...r&lang=de&pageNumber=1


http://suchen.mobile.de/fahrze...r&lang=de&pageNumber=1


Samo što su adrese kratke! Pozzz!!!
[ New Village DC @ 07.02.2009. 16:34 ] @
Evo jedno pitanje za vas poznavaoce, kako se resetuje ECU kod Pande proizvedene 1992., i ima Mono-Jetronic A2.2 Fuel sistem? Inace ona je SPI 1000 ie.

I kojim se uređajem vrši dijagnostika? Jel to OBD standard ili neki levi? Znam samo to da auto ima konektor sa dva kontakta za dijagnostiku.

Hvala unapred.
[ vidan kv @ 08.02.2009. 13:02 ] @
Resetuje se skidanjem minus kleme ili dijagn.uređajem.Nije OBD kompatibilan što znači da je "neki levi"...što se tiče uređaja ima ih koliko hoćeš......pozzz!
[ New Village DC @ 08.02.2009. 15:12 ] @
Znaci samo se skine klema i to je to? Jel treba da se da kontakt ili ne i da li treba da se ceka neko vreme ili samo skines i vratis?

A ti uredjaji, koji protokol koriste, ako vec nije OBD, voleo bih da znam a posle cu da googlam...

Hvala. Pozdrav.
[ AcaDorcol @ 08.02.2009. 18:22 ] @
Cekaj malo New VillageDC

Ima procedura za Bosh ECU, mislim da tvoja Panda ima Bosh ecu. Dali su to Britanci na svom panda forumu. Los mi je internet pa cu pokusati da ti to nabavim sto pre.....Inace nije samo skidanje minus kleme, nego ima procedura....otprilike, kako je ovde negde ranije navedeno....
[ New Village DC @ 08.02.2009. 21:10 ] @
Jeste ECU je Bosch-ov, tj. ceo sistem ubrizgavanja goriva. Nije problem i ja cu da potrazim na tom forumu samo ne znam kako se zove taj forum, pa ako mozes bar mi napisi pa da ja trazim, a ako nadjes taj postupak onda jos bolje. Hvala u svakom slucaju
[ AcaDorcol @ 09.02.2009. 06:12 ] @
Evo stize :
http://www.fiatforum.com/panda...ic/177377-bosch-ecu-reset.html