|
[ Java Beograd @ 26.11.2008. 14:24 ] @
| Dakle, kad god nešto čujemo o "negde nekim" brodovima, skoro uvek je to "brod koji je plovio pod Panamskom zastavom". Ima i neverovatnih kombinacija kao na primer: vlasnik je Englez, posada iz Norveške, registrovan u Holandiji, a plovi pod Panamskom zastavom.
Zna li neko u čemu je poenta ? |
[ Laki_Gen @ 26.11.2008. 14:35 ] @
U tome sto je u Panami i jos nekim "egzoticnim" drzavama za registrovanje broda potrebna sica. Ne znam sta je sve tacno potrebno, ali je u poredjenju sa tim da brod plovi pod npr. zastavom USA, razlika vrtoglava. Evo nekolio primera:
Panama has no restrictions as to the age, type or size of a vessel to be registered, insofar as sea-worthiness requirements are met.
There are no requirements under Panamanian legislation for the owner, whether a natural or legal person, to be Panamanian
The revenues generated from international maritime commerce of merchant ships registered in Panama is exempt from taxation, irrespective of whether the contracts were effected within Panama. Furthermore, the proceeds of the sale or transfer of a vessel registered in Panama are not subject to capital gains tax even when the transaction is executed in Panama.
Sasvim dovoljno da se brod registruje u Panami.
[ Majstor_Pućko @ 26.11.2008. 14:35 ] @
Pa verovatno je to neka kombinacija za bolji ucinak. Predpostavljam, da Panamska zastava ima nekakve veze sa kanalom, za vlasnika zaista nemam pojma, sto se tice Norvezana predpostavljam zato sto su jedni od najboljih moreplovaca, a Holandija opet predpostavljam da ima nekakve veze sa Roterdamom, mozda su i porezi manji, mada cisto sumnjam...
Naravno ovo su samo predpostavke. 
[ ventura @ 26.11.2008. 15:12 ] @
Citat: Laki_Gen: U tome sto je u Panami i jos nekim "egzoticnim" drzavama za registrovanje broda potrebna sica. Ne znam sta je sve tacno potrebno, ali je u poredjenju sa tim da brod plovi pod npr. zastavom USA, razlika vrtoglava.
Slažem se da je razlika vrtoglava, mnogo je teže i skuplje registrovati brod u Panami nego u USA. :)
Danas svi biraju tu offshore registraciju iz jednog razloga a to je da kratko traje ceo postupak (registracija u Delaware USA može da se završi za 48h) i nije skupa (za jahtu od 15-tak metara registracija na 3 godine je oko 500 evra). USA je najpopularnija, ali onda je tu i Kipar, Isle of a Man, Bahami, Panama, Nemačka (EU registracija) itd. U suštini bilo koja država koja ne traži da se na brod plati carina i porez već samo taksa za registraciju.
E sad tu postoje neke začkoljice, npr. ukoliko jahta treba da se bavi čarterom, ribolovom, prevozom purtnika u Hrvatskoj npr. nije dozvoljeno da bude pod stranom zastavom te se mora registrovati u Hrvatskoj i platiti carina i porez.. Tako je i u većini država koje na taj način štite svoju privredu.
[ deerbeer @ 26.11.2008. 15:13 ] @
1.) Vlasnik englez - ima najvise para
2.) Posada Norveska - ima puno mornara
3.) Registrovan u Holandiji - tamo mu je mozda maticna luka
4.) Plovi pod Panamskom zastavom - englez se "naknadno" setio ovoga sto je @Laki_Gen citirao
ovo je samo moje laicko misljenje ..
[ ventura @ 26.11.2008. 15:26 ] @
Brod plovi pod zastavom države u kojoj je registrovan. Iznad te zastave je zastava države domaćina, ukoliko je brod u tuđim teritorijalnim vodama.
[ deerbeer @ 26.11.2008. 15:35 ] @
Jeste .. sad sam se setio tj. jasno mi je .. letos sam bio u egiptu ..
pa je na jednom brodu kad sam isao na ronjenje koji je bio nemacki kao i ronilacki klub
a na njemu su bile i nemacka i egipatska zastava (jedna iznad druge) ..
[ Laki_Gen @ 26.11.2008. 15:51 ] @
Mislim da je covek mislio na komercijalne brodove, tipa tankeri, kargo, putnicki... Osnovni razlog za to je tax free.
[ majstorjoe @ 26.11.2008. 20:00 ] @
Inace brodove koji plove pod Panamskom zastavom imate i na Dunavu.Npr.brod je Moldavski posada Rumunska a zastava Panamska a Vlasnik broda je Holandsko Rumjunska Firma.Zastava domacina u cijim vodama se plovi je na pramcu na prednjem delu broda a pozadi je zastava drzave gde je brod ragistrovan.Inace to rade zbog izbegavanja poreza i ostlih taksi a i regisrtacija moze da se uradi jako lako i brzo!!!!A takodje ima i brodova koji plove pod kiparskom zastavom i jos neke egzoticne zemlje koje nemaju veze sa Evropom!!!!
[ deerbeer @ 26.11.2008. 21:48 ] @
A sta bi sa onim "somalijskim brodovima " ?
Oni imaju mozda samo jednu i ne treba im vise ..
[ stonex @ 27.11.2008. 00:38 ] @
Citat: deerbeer: A sta bi sa onim "somalijskim brodovima " ?
Oni imaju mozda samo jednu i ne treba im vise ..:)
Gusarsku
[ jooly @ 27.11.2008. 01:28 ] @
Panamska, Liberijska, Bahamska, Kiparska itd. su takozvane zastave pogodnosti. Naime administracije tih drzava su vrlo skromne sto se tice oporezivanja vlasnika, tj. brodara i oni zasnivaju prihod na racun masovnost brodova koji viju njihovu zastavu. Dovoljno je imati samo fiktivnu firmu (PO Box) u Panami npr.! Takodje su i liberalnijije sto se tice nekih drugih uslova, sastav posade, safety.... Inace plovim na brodovima pod Panamskom zastavom, luka upisa(maticna luka) Panama, "vlasnik" iz Paname, operator iz Japana, menadzer iz Singaporea, posada evro-azijska, 4-5 nacija.....BTW, cak i Mongolija planira da postane jedna od ovih drzava! To su stvarno ogromni prihodi ali mislim da i tu ipak ima neka vrsta monopola ili pritiska IMO da se poostre standardi.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|