|
[ Blablabla @ 29.12.2008. 19:57 ] @
| Cisto da zabelezim ideju - mozda neko ovo nadje zanimljivim...
(kao to sad ja mislim - hi-tech ovo-ono, sad ce neki nas tehnicki faklutet (FTN?) da to napravi pa se proslave sirom sveta, znas, kad ovo procita neko relevantan... :) ) Vredi pokusati, ko zna...
Svako ima drugaciji glas. Glas je takav kakav je zbog svega sto utice na vibracije zvuka kako se on krece u spoljasnjost (ne znam... grlo, duzina vilice, debljina obraza, velicina/obik nosa, obik kostiju lobanje itd. itd.).
Nije bitno kako mi je ideja pala na pamet, uglavnom - mislio sam da to bude neki program koji na osnovu kojekakve analize glasa moze da napravi 3D model lica onog ko govori (naravno - glas bi morao da bude snimljen u visokom kvalitetu i covek bi morao da govori svojim normalim glasom (mozda)).
U stvari, nesto slicno (ali ni nalik) postoji u tehnologiji animiranog filma, ali tu se samo prepoznaje koje slovo je izgovorio glumac pa se na osnovu toga nameste usta animiranog lika na ekranu (3D ili 2D).
U ovoj mojoj ideji ljudi koji prave softver bi prepoznavali koja karakteristika lica (dakle naci puno razlicitih ljudi za analizu) utice na koji parametar glasa (parametar koji bi se dobijao analizom zvuka glasa po nekim metodama), pa bi se na osnovu tog iskustva algoritmom radila i simulacija u obrnutom smeru (od glasa preko parametara glasa do parametara lica i na kraju 3D modela na osnovu tih parametara lica)... ili stagod. :)
(Ne znam da li bas tako nesto postoji, ali ako neko nadje nek postavi neki link ili nesto...) |
[ gojnik @ 29.12.2008. 23:08 ] @
Ne znam kako bi to moglo, mislim da je ogroman broj kombinacija za neki glas. Ali zanimljivo u svakom slučaju.
[ mmix @ 30.12.2008. 09:43 ] @
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_voice
lice i gornji kostur glave ne uticu na oblik glasa jer nemaju rezonantne karakteristike i ne uticu na artikulaciju zvuka. Onaj deo lica koji utice (usna duplja, usta, itd) artikulis zvuk tako sto menjaju svoj oblik polozaj i zapraminu pa shodno tome nista iz zvuka glasa ne moze da ti ukazuje na to kakav je defaul polozaj kad covek ne govori (sve i da mozes na osnovu zvuka da razlucis trenutne polozaje).
[ Daniel011 @ 30.12.2008. 15:17 ] @
A da li možeš ti, kao biće s prirodnom inteligencijom, da na osnovu nečijeg glasa makar približno proceniš kako ta osoba izgleda?
Ako je odgovor na ovo pitanje NE, kako onda možeš očekivati da to uradi neka mašina sa veštačkom inteligencijom?
A ako je odgovor DA, onda možeš da se pohvališ da imaš nadljudsku sposobnost. 
[ popusicko @ 01.01.2009. 08:29 ] @
Cujes glas na radiju i odmah zamislis lik.Glascina duboka-pomislis
ovo je neki crnac sa jajima do zemlje kad ono mrsav tanak lik k`o grana.
Obicno glas i pojava nikako ne idu.Nema sanse da se to napravi da radi.
[ filip_caca @ 01.01.2009. 09:31 ] @
ideja bi mogla da zazivi ali na osnovu govora sa druge strane,lol
Govor sa donje strane,kao sto svi znamo,dolazi kad *ovno skrece u krivinu :),a pri tom dubina i gustina,jacina i visina govori o tome da li "lik" ima proljiv,grip,groznicu,sta vec..,pa bi taj softwer mogao da utvrdi od cega posmatrani lik boluje. ;)
[ Daniel011 @ 01.01.2009. 18:34 ] @
A kad već razgovaramo o tome, mogli bismo temu proširiti i obrnutim problemom - kako na osnovu lika neke osobe rekonstruisati njen glas.
To me podsetilo, kad sam još kao klinac prvi put video Demisa Roussosa na omotu jedne kasete, i kad ga ugledah onako bradatog, brkatog, sa grubim crtama lica i sa (u to vreme) onom kosurinom, pustih play na kasetofonu i pomislih, sad kad krene da peva i kad to zagrmi bas... Kad ono, umesto basa ili bar baritona - krene neki nežan glasić koji bi najbolje bio opisan kao "mjauuuuu"... 
[ Backy @ 02.01.2009. 08:28 ] @
mislim da je obrnuto već rađeno, i da su na osnovu akustičkih karakteristika lobanje dali predloge kako bi mogli da zvuče glasovi nekih faraona... gledao sam davno na discoveryju
[ barons @ 02.01.2009. 09:39 ] @
U Italiji se filmovi sinhronizuju i uvek mi je smesno jer prosto to nije to. Tacno vidis da to nije glumcev glas. Ok npr ja znam kakav je glas recimo Mela Gibsona pa mi je mozda zato smesno, ali isto vredi i za neke stare filmove cije glumce nikad nisam slusao.
Prosto cak i ne gledajuci da li se usne pomicu pravilno ja odmah znam da li je film italijanski ili ne. Jednostavno osete se tudji glasovi. mmix je dao dobar komentar, ali ima tu i nesto vise.
[ vujo032 @ 02.01.2009. 12:23 ] @
Citat: barons: U Italiji se filmovi sinhronizuju i uvek mi je smesno jer prosto to nije to. Tacno vidis da to nije glumcev glas. Ok npr ja znam kakav je glas recimo Mela Gibsona pa mi je mozda zato smesno, ali isto vredi i za neke stare filmove cije glumce nikad nisam slusao.
Prosto cak i ne gledajuci da li se usne pomicu pravilno ja odmah znam da li je film italijanski ili ne. Jednostavno osete se tudji glasovi. mmix je dao dobar komentar, ali ima tu i nesto vise.
Kad Nemci daju glas Indijancima u Western filmovima na Nemačkom: Halt,Curik :)
[ Blablabla @ 11.02.2009. 23:27 ] @
U' bokte - 834 pregleda, 9 odgovora - definitivno nisam racunao na toliki odziv (nisam ni proveravao sve do sada).
U svakom slucaju, ovo sa dubokim glasom i tankim covekom i glasovne obmane slicnog tipa - sve do cega smo dosli svim ovim komentarima je naprosto jedna i jedina stvar - a to je: takav program bi morao da zanemari sve "makroskopske" karakteristike glasa (ono sto covek cuje) i operise samo putem analiziranja onih "skrivenih" karakteristika zvuka nedostupnih covekovoj svesti prilikom slusanja.
Eto.
--------------------------------------------------
Mislim: otvori snimak svog glasa u SoundForge-u i povecaj na maksimum (1:1) - ima tu kojekakvih mikrovibracija - sigurno varijacije na nekima od njih otkrivaju ponesto o tome kroz sta je zvuk putovao bez obzira govorio covek normalno ili izmenio glas.
Zanemariti ono sto glasne zice proizvode svojim karakteristikama i racunati upravo na ono sto je obicno zanemarivo - te nijanse u izmeni zvuka (koji god zvuk bio).
---
Bila bi fora prvo napraviti test program u kojem bi rucno modelovani lik
(glava - modelovana samo menjanjem skalarnih vrednosti u samom tom programu (imas 'Slider'-e i pomeras ih dok model ne lici na coveka kojeg modelujes))
bio asociran sa tim nekim suptilnim glasovnim parametrima
(nevezanim za "istinitost" glasa osobe, dakle moze da pravi koje god zvukove a program ce i dalje analizirati (sto vise razlicitih zvukova (kao kad izgovaras reci - tj. razlicita slova) to bolje)).
Napravi se vise takvih modela i onda obrnut proces da se testira program: kada se svi ti ljudi dovedu u prostoriju, kada govore u mikrofon racunar ih u realnom vremenu prepoznaje po tim zvukovnim parametrima (dakle - mnostvo parametara - svaki skalaran) varirajuci 3D model na ekranu asocijacijom parametara iz glasa sa parametrima 3D modela glave - samo vidis kako se 3D model na racunaru sam od sebe izoblicuje kako osoba govori dok - bokte - stvarno ne pocne da lici; pa onda sledeca osoba - vidis kako morfuje u lik te osobe itd.
---
...Ustvari - da su nasi programeri sposobni da zapravo naprave i najobicniji program kojim bi mogao iskljucivo putem 'slider'-a da izmodelujes bilo koji lik ja bih bio zadovoljan...
(Ali ko bi se i toga prihvatio... One njonje sa FTN-a? -- Ha, ha...)
[ Odin D. @ 12.02.2009. 11:55 ] @
Sto se petljati sa toliko tehnike i programiranja, kad je lakse napraviti carobnu kristalnu kuglu.
A neki su taj problem rjesili tako sto su ugradilli kamerice u telefone, pa se lik odma' vidi bez komplikovanog algoritma rekonstrukcije na osnovu govora. Imaju cak i kamerice u boji.
[ Blablabla @ 15.02.2009. 22:42 ] @
Znaci, Odine D., tebi bas zabavno, a?
[ zorg @ 15.02.2009. 23:20 ] @
Neće to da može. Biometrijska identifikacija na osnovu glasa se nije pokazala dovoljno precizna ni za razlikovanje pojedinaca, kamo li za rekonstrukciju nečijeg lika na osnovu glasovnih karakteristika. Neko već reče da se (pored rezonantnih kutija tj. sinusa) glas proizvodi u organima koji imaju veoma malo veze sa samim licem.
[ Odin D. @ 15.02.2009. 23:29 ] @
Citat: Blablabla: Znaci, Odine D., tebi bas zabavno, a?
Pa, ne mogu se pozaliti :)
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|