|
[ zmau @ 10.01.2009. 19:11 ] @
| Problem : veš mašina skače kad god je u centrifugi; pod u kupatilu nije baš horizontalan, a mislim da su i amortizeri u prilično lošem stanju; pokušavao sam da je postavim u neki stabilan položaj podmetanjem daščica pod nogare, ali nisam se baš proslavio; kad krene centrifuga, ja obično utrčim u kupatilo i navalim se na mašinu da ne bi napravila veću frku po kupatilu.
Ideja : obzirom da se mašina nalazi između kade i zida, palo mi je na pamet da je postavim skroz uza zid, a da između nje i kade uglavim štanglu knap dužine koja bi se opirala pomeranju mašine; pale su mi na pamet one plastične štagle sa federima (koji regulišu dužinu štangle) na kojima vise zavese za tuš kabine, a uglavljuju se između dva bočna zida tuš kabine (na samom početku niše koja predstavlja tuš kabinu, naravno).
Pitanje : Da li postoje u prodaji iste takve, samo dosta jače (metalne) štangle ? Kad bi se štangla sastojala iz 2 štapa od kojih jedan ulazi u drugi lozom, bilo bi jednostavno i setovati dužinu štangle. Ako nema, ima li neko ideju od čega bih mogao da improvizujem tako nešto ?
Naravno, i svaka drukčija ideja kako da smirim veš mašinu je dobro došla. |
[ Backy @ 10.01.2009. 19:28 ] @
ako je šipka reda veličine štoka od vrata, onda ima takva šipka za zgibove
http://www.elitemadzone.org/t310849-sipka-za-zgibove
p.s. setibilna se na srpskom kaže podesiva :D
[ zmau @ 10.01.2009. 20:58 ] @
Hm, dobra ideja. Međutim, meni treba šipka dužine 3-4 dm, tako da bih verovatno trebao da je skraćujem. Nadam se da te šipke nisu suviše tvrde :).
Citat: setibilna se na srpskom kaže podesiva :D
Bravo, majstore, 20ak sekundi sam razmišljao kako se kaže setibilna na srpskom :).
[ Kosuth @ 11.01.2009. 12:24 ] @
Da li je štangla setibilna ili podesiva,nebitno,bitno je da to rešenje apsloutno nije adekvatno(na srpskom odgovarajuće)za rešavanje izloženog problema sa mašinom za veš.
Razlozi:
prvo;cena jednog para amortizera za veš-mašinu je reda veličine 15-tak evra(možda i niža)
"nekome"kome ideje za rešavanje pomenutog problema ne manjkaju,neće biti problem
da sam zameni amortizere,tako da je u tom slučaju trošak za vičnog majstora,čista
ušteda!
drugo;i da se nađu "takve"šipke,mašina bi morala biti fiksirana sa sve četiri strane(e,u
tom kupatilu sa takvom suvišnom"skalamerijom"bih voleo da vidim kako se gazda
snalazi),jer bi u suprotnom,vektori centrifugalnih i precesionih sila sigurno pomerili
mašinu u neobezbeđenom smeru.Koja bi cena takvog jednog zahvata bila,ne bih da
licitiram(obijene pločice,kada,opšti haos i lom).
treće;postoji jedno prinudno,privremeno"rešenje"tog problema dok "ministar finansija" ne
konstatuje da je porodični budžet solventan:nikada ne puštati mašinu u pogon,a da
nije puna,4-4,5 kg SUVOG VEŠA ili već onoliko,koliki je njen kapacitet.U slučaju koriš-
ćenja mašine sa manje veša,problem skakanja i pomeranja mašine će biti prisutan,ma-
nje-više i kod ispravnih mašina.Razlog za to je što tzv.program za raspoređivanje
veša,koji se uključuje pre glavne centrifuge,nema šta da rasporedi.To je onaj deo
rada mašine kada se centrifuga u kratkim intervalima uključuje i isključuje nekoliko
puta,dok se ne uključi konačno.Postoji još jedan prinudan način kotrolisanja
centrifuge kod mašina sa neipravnim amortizerima.Isključiti dugme za centrifugu i kad
mašina završi pranje,vratiti samo proces centrifugiranja na sledeći način:uključiti
centrifugu i kad mašina počne da"skače" isključiti dugme,posmatrati veš u mašini i kad
usporavanjem broja okretaja veš počne da"pada",ponovo uključiti.Najčešće iz
trećeg-četvrtog pokušaja mašina počne mirno da centrifugira.
Rezime:promeniti amortizere i "mirna Bačka"!
[ zmau @ 11.01.2009. 17:08 ] @
Hm. Fora je u tome što ne verujem da su loši amortizeri razlog (ili bar jedini razlog) za skakanje mašine. Rekoh, mašina je na vidljivo iskošenom tlu (pločicama). A u prethodnih nekoliko meseci uspeli smo nekoliko puta da postavimo mašinu (i podmetače) u neskačući položaj u kome ona ostane recimo 2-3 pranja i za to vreme postepeno opet izađe iz balansa.
Kad bih znao da je problem samo u amortizerima ne bi me mrzelo da ih menjam, iako sam podstanar.
Citat: mašina bi morala biti fiksirana sa sve četiri strane,jer bi u suprotnom,vektori centrifugalnih i precesionih sila sigurno pomerili mašinu u neobezbeđenom smeru.
Nekako zamišljam da ovo ne bi trebao da bude problem ako je štangla na oba kraja dovoljno proširena. I nadam se (ili sam se nadao :) ) da je ta "dovoljna" širina dovoljno mala da mogu da je postignem.
Citat: nikada ne puštati mašinu u pogon,a da nije puna,4-4,5 kg SUVOG VEŠA ili već onoliko,koliki je njen kapacitet. Razlog za to je što tzv.program za raspoređivanje veša,koji se uključuje pre glavne centrifuge,nema šta da rasporedi
Aha, ja sam zamišljao da ona treba da bude puna da bi težina vešta bolje doprinela ometanju skakanja (a bar u ovom slučaju par kg više ili manje ne znači baš ništa u tom smislu). Mislim da ni ovo nije sporno i da je mašina u najvećem broju slučajeva puna.
[ Deep|Blue @ 12.01.2009. 07:10 ] @
mashina ne sme da bude puna tj prepunjena,
pogledaj u upustvima, ali obicno je neka "mera" da ti ostane u bubnju prazno nekih 10 cm pri vrhu.
drugi predlog, ukoliko je pod zbilja toliko problematican, zaboravi podmetanje. sa tim vibracijama nista ne moze da ostane na mestu.
Predlog, nabavi negde manju boks paletu, ili napravi od dascica neko nisko leziste (ravno dno, a na coskovima nozice cijim duzinama resis probleme nagiba poda), s cim bi priblizno resio problem iskrivljenosti poda. ostatak nivelises podesavanjem nozica masine.
ispod tog sklopa, postavis itison, da bi smanjio vibracije i buku.
[ Kosuth @ 12.01.2009. 09:09 ] @
Postupak ustanovljavanja stanja amortizera na veš-mašinama nije nikakav problem,gotovo je identičan kao kod automobila.Kada se kazan pritisne,bilo odozgo,po skidanju poklopca mašine(pritom OBAVEZNO ISKLJUČITI IZ STRUJE!),ili se pritisne dno bubnja,mora se osetiti izvestan otpor,ne samo opruge,već se mora osetiti izvesno"kočenje" i po podizanju ruke,kazan ne sme da nastavi oscilacije.
E,sad,mora se znati i koja je mašina u pitanju!
Neki stariji tipovi mašina(uglavnom Obodin)imaju tzv.frikcione amortizere i ako je takva u pitanju,najčešči uzrok"skakanja" je pohabanost,odnosno preteran koefijent trenja između frikcionih pločica i stabilne ploče,praktično mašina je"ukrućena",funkcija amortizovanja ne postoji.Tu neke velike i trajne pomoći nema,može se pokušati sa podmazivanjem nalegajućih površina,ali tu je"mrka kapa".Manji problem je ako su pločice potpuno istrošene(na šta ja,iskreno,u svojoj praksi još nisam naišao)i tu se pristupa njihovoj zameni,a da li ih ima na tržištu,veliko pitanje.
Preterana količina veša u mašini,preko normiranog kapaciteta,neće u tolikoj meri uticati na"skakanje"mašine,koliko na kvalitet pranja,jer se veš manje"bućka",manje trlja jedan o drugi,nego se samo vrti sa bubnjem.Dobro pranje veša podrazumeva da se dobro trlja(to su naše bake dobro znale).
Pod pretpostavkom da je u pitanju Gorenje veš-našina i to stariji tip,jedan od mogućih razloga "skakanja"mašine je i otkačinjanje stabilizacionih oprugica,koje su postavljene na vrhu kazana,ispod poklopca,sa prednje i zadnje strane.
Sem obaveznog nivelisanja mašine,a ako su nogice zarđale i blokirale,što je najčešći slučaj,podmetanjem,potrebno je OBAVEZNO oprati pod,pločice od praška i prašine,dok pločice ne "škripe"pod prstima.Isto tako ukloniti nataložen prašak i prašinu sa nogica mašine i malo ih ohrapaviti grubom šmirglom.Ta se šmirgla,eventualno,može podmetnuti pod nogice da bi se pojačalo trenje,a pločicama"šta bog da"!
[ Deep|Blue @ 12.01.2009. 09:53 ] @
moze da lupa i kad je prepunjena masina, jer ne moze lepo da rasporedi ves.
[ Marko Enter @ 12.01.2009. 18:19 ] @
Koja ti je to masina ?? mislim da su ti 90% amortizeri , otvori masinu i pogledaj kao sto kaze Kosuth
pozdrav Marko
[ zmau @ 13.01.2009. 01:00 ] @
Mašina je Gorenje i prilično je matora.
Citat: otkačinjanje stabilizacionih oprugica,koje su postavljene na vrhu kazana,ispod poklopca,sa prednje i zadnje strane
Pogledah, obe su zakačene.
Citat: mora se osetiti izvestan otpor,ne samo opruge,već se mora osetiti izvesno"kočenje" i po podizanju ruke,kazan ne sme da nastavi oscilacije
Osciluje par puta pre nego što se smiri. Znači - amortizeri.
Citat: nivelises podesavanjem nozica masine
Malo pre sam odšrafio jednu od nogarica i usput sam sjebao i ono malo loze što je postojalo u otvoru na samoj mašini kroz koji prolazi nogarica (a nisam puno ni zapeo). Sad treba i to da saniram nekako.
Tako da se sad nešto ne usuđujem da puno petljam po mašini, jer joj je karoserija baš opasno trula.
A kad vidim šta ću sa nogaricom (nadam se da ću naći novu sličnu a dužu, pa da je samo provučem kroz karoseriju i pričvrstim sa dve matice), onda ću da probam sa obrisanim patosom, pa da razmišljam da li da menjam amortizere.
[ Kosuth @ 13.01.2009. 05:38 ] @
Nožice za nivelisanje se u principu NE DIRAJU ako se ne mogu samo prstima odvrnuti,po otpuštanju kontra-matice.Eventualno se pre bilo kakvog petljanja oko njih porskaju WD sprejom,mada su ameri izmislili još nešto efikasnije za tu svrhu,"čuvenu"Coca-Colu!
A,kako tek"popuštaju šrafovi" u onima koji se njome nalivaju,to ćemo tek da vidimo.
I konačno,vredi se poštedeti muka zamenom amortizera...
[ Kosuth @ 13.01.2009. 05:42 ] @
A uputstvo "KAKO" sledi...po potrebi.
[ zmau @ 13.01.2009. 10:07 ] @
Šta je kontra matica ? Ja sam odvrtao onu maticu sa donje strane (a ona je zapekla u nogaricu, pa je okretala i nju). Sa gornje strane ne postoji druga matica i ne verujem ni da je ranije postojala, obzirom da nogarica (odnosno šraf) nije dovoljno dugačka.
Pola sata pre toga sam naravno prskao WDom. A fazon sa kokakolom prvi put čujem ;). Zapamtiću. Mada i dalje radije pijem kokakolu nego WD.
A amortizeri... pa, ako mi otkriješ kako da oslobodim pristup gornjim maticama od amortizera, a da usput ne rizikujem da mi se mašina raspadne pod rukom (i da je baš ne rasklapam na detalje), rado ću i to pokušati. Sinoć sam pogledao šta su i gde su to amortizeri, i cenim da se zamena svodi na odvrtanje i zavrtanje 4 matice, samo što su od toga dve jebeno nedostupne. I, naravno, pretpostavljam da treba da pogodim kompatibilne, ili bar dovoljno dobre amortizere za moj tip mašine.
[ Kosuth @ 13.01.2009. 13:06 ] @
Dobro,TO je kontra matica!
Preporučujem da se ostale nogice NE DIRAJU inače"ode mast u propast"!Iznaći način da se oštećena nogica vrati u postolje mašinei učvrsti na visinu koja je u datoj situaciji moguća,a nakon zamene amortizera nivelaciju izvršiti priručnim sredstvima,podmetanjem.
Za zamenu amortizera na mašini od alata potrebno je imati pak-cangle ili kako ih još zovu "smrt-klješta",okasti ključ 13 POLUMESEC(najčešće je to l3-17 i preporučujem baš tih dimenzija)šrafciger za skidanje zadnjeg poklopca(skida se jer je lakše prići gornjoj matici i sprovesti operaciju fiksiranja osovine amortizera) i potreban je"šegrt" u vidu spoljne gume od automobila.
Postupak:
1.Oboriti mašinu na bok,na predhodno položenu auto-gumu.
2.Skinuti zadnji poklopac i odvrnuti maticu amortizera
3.Ako je pored amortizera odvodno crevo,skinuti ga sa pumpe i izvući da ne smeta.
4.Potiskivanjem ručno ili polugom sa dva šrafcigera izvući donji deo amortizera iz ležišta van mašine.
5.Podesiti"smrt klešta" na debljinu osovine amortizera,povući jednom rukom oprugu amortizera,koliko da klešta najašu na osovinu i DOBRO stegnuti.
6.Napipati ključem 13 gornju maticu(ako je jako stara mašina i nisu na njoj nikada menjani amortizeri u pitanju su matice za kjuč 17) i početi sa odvijanjem matice uz obezbeđivanje kontre predhodno fiksiranim kleštima na osovini.
7.Ako i pored upotrebe velike sile matica na popušta(što se lako može desiti,a tu onda ne pomažu ni"mokre gaće",a kamoli coca-cola),malom brusilicom odseći amortizer,prvo na debljem delu,a po skidanji plastične vođice i opruge odseći osovinu tik uz nosač amortizera na kazanu odnosno do ploče od gumene podloške.Ako ostane malo "sica"od osovine odbrusiti to pažljivo i izvući gornji deo osovine sa zapečenom maticom.
8.Postupak montaže novog amortizera mislim da je izlišno objašnjavati.
Ono što je bitno još reći,je da za te stare Gorenje mašine postoje dva tipa amortizera(izuzimajući Olimpik modele mašina koji imaju tri amortizera)tzv."dugi" i"kratki".
Kutija za prašak sa desne prednje strane mašine"govori"da mašina koristi"kratke"amortizere,a ako je na poklopcu i sa leve strane,uzdužno(paralelno sa bokovima)"duge"amortizere".
Mislim da ne moram posebno da napominjem da je preporučljivo mašinu "odkačiti"od vode i isključiti iz struje,PRE bilo kakvog zahvata.
SREĆNO!...i strpljivo.(psovanje zabranjeno,modri prsti OBAVEZNO)
[ Marko Enter @ 13.01.2009. 20:09 ] @
Koschut je tako lepo objasnio da možes odmah d krenes,znaci skupi prvo sve alat (bez alata nema zanata , popi jedno pivo da smiris živci i teraj
pozdrav Marko
[ zmau @ 14.01.2009. 12:19 ] @
Hm. Fali mi alat. A i opet mi nije ni malo zgodno da priđem gornjim maticama, čak i ako skinem zadnji poklopac.
Za početak ću da probam da sredim to trenje između nogarica i patosa, pa da vidim kako će se onda ponašati.
Hvala u svakom slučaju na idejama.
[ Kosuth @ 14.01.2009. 17:08 ] @
Bez "polumeseca"-13 ili zagrevanjem brenerom savijenog viljuškastog ključa(opet je bolji okasti zbog skučenog prostora za rad) i "smrt-klešta",započinjati taj posao je apsolutno gubljenje vremena!Proces rada se praktično odvija"na slepo" i nije nikakav problem prići matici sa pomenutim alatom.Jedino ako pirotjanci nisu izmislili neki "jednostavniji" alat!
To bi trebalo "proveriti"...po svemu sudetji obavezno...
[Ovu poruku je menjao Kosuth dana 14.01.2009. u 20:01 GMT+1]
[ Marko Enter @ 14.01.2009. 23:02 ] @
brusilicu i seci to
pozdrav Marko
[ zmau @ 22.01.2009. 19:33 ] @
Dakle, obrisao sam pločice i nogare, i zamenio onu jednu nogaru novom, sa malko širom i neizlizanom stopom. I evo već četvrto pranje mašina se ne pomera. Tako da cenim da sam definitivno izbegao menjanje amortizera. Ako počne opet da se pomera - zameniću i ostale nogare, to je pola sata posla, i to bi moralo da bude dovoljno.
Kosuth, veliko hvala na savetima.
[ Kosuth @ 23.01.2009. 19:38 ] @
Nema na čemu,drago mi je da sam na neki način pomogao.
Neko je negde rekao da se genijalnost nekih rešenja ogleda upravo u njihovoj jednostavnosti.
Nadam se da ovo ne zvuči neskromno.
Često puta sam se u svojoj praksi uverio u tačnost tih misli.
Pozdrav
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|