[ roberto_s @ 15.01.2009. 22:16 ] @
Ajde gasadzije , da vas cujemo, ja sam vrlo zainteresovan, jos samo da otmem zeni dovoljno para!
[ gibanitza @ 16.01.2009. 08:38 ] @
A jedno pitanje, ako može: da li ima smisla na auto koji troši 6.5-7l po gradu ugrađivati gas? Koliko se treba preći da bi se isti isplatio? Koliko sam čuo TNG(LPG) sekvent sistem (za MPi motore) je sada oko 500-600€ reče mi majstor (neki bugarski sistem - sačuvaj Bože, ali mi on garantuje da lepo radi)... Sa druge strane metan (erdgas, CNG) je još jeftiniji od TNG-a ali je ugradnja skuplja... Verujem da većina vas ovo zna...

Na pokojnom Audiju sam imao plin i mogu reći da koliko sam bio zadovoljan jeftinijom vožnjom toliko su me nervirale neke stvari poput prebacivanja sa jednog tipa goriva na drugo (imao je karburator), štucanja kada je hladan, raznih budžotina u motoru koje su bile van svih fabričkih specifikacija a nisam smeo da ih diram jer je auto jedino tako radio itd itd...

Sve u svemu, moj stav je da u tako malom automobilu kao što je Panda sa veoma ekonomičnim motorom i nema smisla ugrađivati plin (koji više i nije toliko jefitniji od benzina - 72.1 prema 39, pre je bio odnos veći koliko se sećam) ako se prelaze normalne kilometraže, recimo do 500-600km mesečno...


[Ovu poruku je menjao gibanitza dana 16.01.2009. u 09:51 GMT+1]
[ roberto_s @ 16.01.2009. 12:08 ] @
Gibo, svako ima svoju racunicu, a moja otprilike ide ovako:
Do posla i nazad imam 60 km.Racunam da godisnje imam oko 260 radnih dana(odbio sam godisnji odmor) . To mu dodje oko 15500 km godisnje i to samo da se prevezem do posla i nazad. Uzmimo neku srednju potrosnju od 6.5 k'o sto ti rece i pomnozimo sa sadasnjom cenom od 72 din, ispada da godisnje potrosim 72500 din za benzin. Okrenimo sad ovu pricu i racunajmo cenu plina od trenutnih 39 din, ispada da bih za godinu dana potosio 39300 din za plin. Razlika je ,dakle, 33200 din ili ti oko350 evra.
Znaci za dve godine voznje na plin ja isplacujem uredjaj.
Ne zaboravi da sam kalkulisao sa kilometrima koje prelazim samo do posla i nazad. A gde je tu vozikanje tamo vamo,vikend na planini, vikend na jezeru, otidji u posetu tasti, pozajmi svastiki auto za vikend.... i sl.
Ja sam za prvu godinu exploatacije pande presao 10000 km, s tim da sam retko na posao isao autom. To su bile uglavnom situacije kad treba nesto da dovucem iz grada ili kad se nebo otvori pa se ja prikljucim grupi vozaca koje sam najvise mrzeo, takozvanim "KISNIM "vozacima.
Jos jednu cu cinjenicu uzeti u obzir. Ako idem prevozom na posao, putujem dnevno minimum 3 sata. Ako idem autom , putujem oko sat vremena. Znaci "dnevna usteda vremena je 2 sata x 260 dana = 520 sati ili 65 radnih dana od po 8 sati. Eh kakav bi to godisnji odmor bio od 65 dana!!!!!!!??

Ja stvarno ne volim da cepidlacim ali moja racunica je takva i to, ponovicu jos jednom, samo voznja do posla i nazad.
Ostaje mi samo da nadjem 650 evra i da skocim do servisa.
pozdrav
[ kuntalo @ 16.01.2009. 12:38 ] @
Računici ništa ne fali, Robi, ko nije živeo u/na sremskoj aluvijalnoj ravni, ili se do posla klackao uz 2-3 presedanja GSP-om, ne zna o čemu pričamo.
Mis'im, samo napred, i javi kad Te prebije žena...

BTW: Drug Bosanac, čini mi se nick-a "Walter" ili tako nešto, je stavljao sekvent uređaj, pa neka se javi, da da utiske i zapažanja...

Ola!
[ gibanitza @ 16.01.2009. 15:21 ] @
Roberte, onda imaš jasnu računicu koja opravdava poduhvat... Uračunaj u celu priču i to što kada/ako je budeš prodavao moći ćeš malo da povisiš cenu na konto sistema za alternativno gorivo...
[ roberto_s @ 16.01.2009. 16:34 ] @
Joj Gibo, na zalost, u taj poduhvat jos ne mogu da se upustim a kad cu.....???
Znas i sam da uvek stoji nesto prece.
No ,dobro, to nas ne sprecava da diskutujemo
[ gibanitza @ 16.01.2009. 16:56 ] @
Čuj, ja na to gledam ovako (probaj ženi tako da objasniš, možda prođe ): tih 650€ pregrmiš nekako a posle toga svaki put kada napuniš rezervoar za 1300-1400din a vozaš se kao za 2200din biće ti lepo....Samo, u tom slučaju ti se gepek prepolovljava i onda bi nešto tipa onog Acinog krovnog valjalo da se uzme...