|
[ nebojsa986 @ 19.01.2009. 10:58 ] @
| E ovako, nasao sam neki stari motor iz ves masine Ei Nis, motor je rumunski, ne mogu da mu procitam tacnu oznaku, i pade mi na pamet da od njega napravim motor za mesanje farbe i sl radnje. Nasao sam koje su 3 zice od radnog (sporog) rezima rada, i stavio sam RSo filter na ulaz. E sad po nekoj mojoj logici ( koja ocigledno nije tacna) povezao sam da jedna zica je stalno pod naponom a da se naizmenicno dovodi napon na druge dve i tako se menja smer okretanja. Probao sam razne kombinacije povezivanja, i vezivanja kondezatora paralelno na svaku zicu i nista nije uspelo, pa mi sad treba pomoc kako ovo da povezem. |
[ palomas @ 19.01.2009. 11:17 ] @
Sve pretpostavke su ti pogrešne, jer svaki 1-fazni motor treba blok-kondenzator, serijski spojen na pomoćni namotaj motora, da bi se uopće zavrtio. Ovisno o polaritetu blok-kondenzatora, mijenja se i smjer okretaja motora.
Kad je motor spojen na instalaciju perilice, smjerove okretaja mijenja programator, prespajajući kontakte kondenzatora. I nemoj se previše igrati s motorom, ako nisi siguran u svoje znanje. Znam slučajeve kad je takva igra završila strujnim udarom i smrću.
[ nebojsa986 @ 19.01.2009. 17:17 ] @
Ne planiram da poginem budi u to siguran, samo mi treba objasnjenje kako ovo da povezem. Znaci ako sam dobro razumeo, kondenzator vezujem serijski na pomocni namotaj pa na napon, a kako vezujem ostale 2 zice ?
[ palomas @ 20.01.2009. 12:18 ] @
Kao prvo, RSO filter na ulazu perilice služi samo za to da pokupi sve smetnje (komutacija, spajanje i preklapanje), koje bi u toku rada otišle u instalaciju, i dalje na druge uređaje tipa tv i radio.
Za motor ti baš treba blok kondenzator, određenog kapaciteta. Sve ostalo teško mi je reči, jer taj motor ima dvije moguće brzine okretaja. Inače, klasični 1-fazni motor ima u spojnoj kutiji izvode početaka i krajeva glavnog i pomočnog namotaja.
Znači, na ovom tvojem motoru dvije žice trebale bi biti početak i kraj jednog (pomoćnog) namotaja, treća žica mogla bi biti izvod glavnog namota. Fazu dovodiš na glavni namot i paralelno na kondenzator, a drugi pol kondenzatora spajaš na pomočni namot. Drugi kraj pomočnog namota spajaš na nulu, ali nulu moraš spojiti i na kraj glavnog namota.
[ PedjaZ @ 21.01.2009. 00:43 ] @
Evo kako je to kod Obodinovih masina oznaceno
Tebe zanima samo 3, 13 i 11
Na 3 dovodis nulu.
Na 13 dovedes fazu i preko kondenzatora spojis na 11
Ako hoces drugi smer
Na 11 dovedes fazu i preko kondenzetora spojis na 13
Sada samo da ommetrom odredis 3, 13 i 11
Izmedju 13 i 11 je najveci otpor,
a izmedju 3 i 11 ili 3 i 13 je upola manji.
[ nebojsa986 @ 24.01.2009. 17:40 ] @
Uspesno sam povezao, ali nisam imao preklopni prekidac vec dva obicna, i nasao sam jos jedan kondezator koji sam greskom kupio kad sam nesto menjao na drugoj ves masini pa sam sve ovako izveo.
[ PedjaZ @ 24.01.2009. 20:25 ] @
Nepotrebno si iskomplikovao i
vezao ta dva kondenzatora paralelno tako da im se kapacitivnosti sabiraju,
sto nece prijati motoru.
Skini samo onaj sto si dodao i to je to.
I nemoj slucajno da pritisnes oba prekidaca u isto vreme!
I sta kazete sa skicu ;)
[ nebojsa986 @ 28.01.2009. 14:35 ] @
Skica je profi nema sta :D, elem ne znam gde mi je mozak bio pa mi nije palo na pamet tako da vezem, bas je jednostavno i ocigledno.
[ Marko Enter @ 28.01.2009. 17:34 ] @
A kakvu to farbu mislis mesati sa tim motorom ?? ako mislis na krec i slicno tako nesto u velikoj kanti mislim da nece moci da ti izdrzi dugo taj motor, jer ipak to su samo 300 w
pozdrav Marko
[ Kosuth @ 28.01.2009. 22:46 ] @
Kad je motor povezan na sporohodni obrtaj(tzv mućkanje)i pusti u pogon,osovina se može zaustaviti malo jačim stiskom šake,tako da ne vidim kako će onda moći da služi u pomenute svrhe bez REDUKCIJE.
Ne zaboravimo da taj motor snagu za pranje veša ispoljava preko redukovanog prenosa.
Eventualno se od takvog starog motora može napraviti brus za oštrenje noževa i sl.stim da se onda povezuje na rad za centrifugu,a i to je pitanje koliko je to isplativo obzirom na metalostrugarski zahvat na osovini(urezivanje navoja,prihvatne ploče za kamen i td.)
Neodgovarajući kapacitet startnog kondenzatora svakako može prouzrokovati probleme,tako da bi se prvo morala ustanoviti njegova nominalna vrednost za taj motor.
Još jednom naglašavam da motori za veš-mašine svoju snagu,bilo za pranje,bilo za centrifugiranje,ispoljavaju putem REDUKOVANOG PRENOSA i to u višestrukom odnosu(prečnik remenice osovine motora prema prečniku remenice bubnja).
[ Marko Enter @ 28.01.2009. 23:25 ] @
Pa da , taj motor mozes iskoristiti za ostrenje i tako neki slican posao , ja sam gledao kako je jedan covek pravio mali cirkular i metnuo takav motor, i samo dok je zaletao trebaolo mu je 1 minut i cim bi prislonio neku dasku odma se ugusio , nije mogao ni letvice da sece takdje i za strug je isto slabo , a kamoli za mesanje boja ja sam mnogo busilica upropastio tako mesajuci boje i to one bolje tipa makita,bosch,metabo, nekostaju dzabe mesaci farbe 250-350 eura jer tu treba snaga , jos pogotovu kada je nesto gusto
pozdrav Marko
[ nebojsa986 @ 29.01.2009. 08:36 ] @
Mislio sam da ga koristim za mesanje poludisperzije, zastite za drvo i sl, ne nesto intezivno i cesto, samo kad meni zatreba, pa koliko radi nek radi. Sto se tice kondenzatora, na svim ves masinama je isti od 20uF i mislim da nema potrebe da tu ista diram. Sad sto se tice redukcije, mogu ja da prebacim kais i remenicu sa ves masine, samo moram nekako to sve da fixiram i napravim neki cilindricni steznik na remenici.
[ Kosuth @ 01.02.2009. 18:02 ] @
Za mešanje fluida sa tako niskim koefijentom viskoznosti apsolutno je bezbednije i jeftinije to raditi sa nekom bor-mašinom,kojoj treba dokupiti samo gotovu,manju mešalicu,a ima ih u bukvalno svakoj,pa i manjoj,farbari.Cena im je oko 15o-2oo din. što u svakom slučaju dovodi u sumnju potrebu za izradom neke nepraktične,robusne i u rukovanju opasne skalamerije.
Čak i da motor od veš-mašine treba da nadomesti nedostatak bor-mašine u kućnoj radionici(što je malo verovatno),opet je isplativije uložiti 20-30 evra i kupiti je i tako sasvim bezbedno od strujnog udara raditi posao.
Pogrešan je zaključak da"sve veš-mašine imaju kondenzator od 20mf"!
Najčešće se kod domaćih koriste kapaciteti od 16 i 20mf,mada postoje motori i sa 10, 12,5, pa i 25mf.
Ako na motoru još uvek postoji alu-folija sa podacima,onda je na njoj naznačena i nominalna vrednost kondenzatora.
[ Marko Enter @ 02.02.2009. 10:27 ] @
On je to sigurno mislio da nakaci na neki stalak , znaci nece da drzi u ruci motor , pa bre ako si bas zapeo za to probaj ugodi da vides dali ce moci da radi ako ne radi mozes lako zameniti drugi jaci motor, i javi ovde rezultate kako je bilo i okaci naravno neku sliku da vidimo kako si izveo
pozdrav Marko
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|