[ pasos @ 27.01.2009. 06:19 ] @
prva zona, za zaposlene, sa 1620.din. na 2235.din. sto je previse i nedopustivo
[ Darko Nedeljković @ 27.01.2009. 07:13 ] @
Ne ynam koliko kosta gradski prevoz u inostranstvu i kakva je cenovna politika (da li su cene ekonomske ili socijalne), ali ovde je jasno da je gsp zestoko subvencionisan iy budzeta i opet posluje sa gubitkom. Ovo poskupljenje je nama mnogo a njima malo.
[ Exodusbgd @ 27.01.2009. 08:08 ] @
Stvarno je mnogo...

Ja ne znam, oni se stalno hvale kako su cene karata i markica najjeftinije u celom regionu, pa verovatno i u Evropi.

Ali, ja sa mojom platom od cca 20k treba da dam 10% iznosa za prevoz ---- eeeejjj....pa toga sigurno nema nigde u celom svetu.


Tako da sada prelazim na novu taktiku, nema se više para za markicu.
[ chupcko @ 27.01.2009. 08:09 ] @
Eh, pa pitaj gradonacelnika sta on misli o tome, a ne smaraj nas. Ako ti je mnogo ti idi peske ili pak plati taksi ili se svercuj. Ali takva je cinjenica. A sto se tice cena prevoza negde napolju, bolje da ih ne znas.
[ Deep|Blue @ 27.01.2009. 09:15 ] @
Ne trebas da ides napolje da bi nasao vece cene, dovoljno je da pogledas po ostalim gradovima u Srbiji.
[ Darko Nedeljković @ 27.01.2009. 09:32 ] @
Citat:
Exodusbgd: Ali, ja sa mojom platom od cca 20k treba da dam 10% iznosa za prevoz ---- eeeejjj....pa toga sigurno nema nigde u celom svetu.

na zalost troskovi prevoza nemaju bas mnogo veze sa platom - plata vozaca utice sa 5% u ceni prevoza, ostalo je priblizno isto bez obzira u kojoj drzavi zivis.
Ako nekoh zanima, ima sam negde detaljnu specifikaciju troskova gradskog prevoza, pa mogu da potrazim i objavim za koji dan.
[ BluesRocker @ 27.01.2009. 10:01 ] @
Čekaj, sa 2236 dinara možeš da se voziš mesec dana neograničeno puta u prečniku od 20km? Gde to još ima? I ko to finansira? Nekako mi se čini da to finansiraju oni kojima je prevozno sredstvo traktor.
[ pantic68 @ 27.01.2009. 10:35 ] @
Pretpostavljas da neko sedi 24/7uautobusu i vozi se 20km u krug? Prosecan putnik ode jedanom na dan na posao lii u skolu a sa toliko para moze i svojim automobilom. Druga je stvar sto za javna preduzeca vazi neka druga matematika. Nima se nikad ne isplati, nije mi jasno zasto se toliko grcevito drza tih poslova i kao i njihovi zaposleni svojih radnih mesta.
[ Mikky @ 27.01.2009. 10:55 ] @
Cene gore a kvalitet usluge hoce li i on gore? Svaki dan im puca mreza od trole a guzve su skoro kao 90tih...
[ Odin D. @ 27.01.2009. 11:06 ] @
U Becu je 50 evra mjesecna karta. Tu spadaju autobusi, tramvaji, metro i Schnellban (neki brzi voz) i odredjene medjugradske autobuske linije kojima se moze do neke daljine putovati sa tom markicom. Cijena jest duplo veca nego u Bg, ali za 20-25 min max iz bilo kojeg kraja grada u neki drugi ne bi covjek zalio ni 100 evra. Intervali izmedju polazaka su 3-4 minuta, u neprometnim casovima 5-6, i nema izostanaka ili propustenih polazaka. Ako na odredjenoj stanici pise da tu prolazi neki autobus u 12:37, proci ce tacno u 12:37, ni minut prije ni minut kasnije. I to ce biti autobus, a ne kontejner.
Na sajtu gradske linije postoji vodic za stizanje od tacke A do tacke B. Ukuca se polazna adresa (ne mora autobuska stanica, moze covjek ukucati adresu svog stana i isto tako odredisna kao i u koje vreme treba da se stigne na odrediste). Softver izbaci .pdf sa detaljnim slikama i satnicom u stilu: kreni od kuce u 14:21, idi lijevo 120m, skreni desno u drugu ulicu 50m, u 14:24 udji u autobus 17A, izadji na 5 stanici toj i toj i presjedni u tramvaj 25 u 14:32 .... I nema da se neki od tih prevoznih sredstava ne pojavi u tom naznacenom trenutku. (Ima ako neko padne pod tramvaj pa se zaustavi prevoz i sl.).

Tako da nema mnogo smisla uporedjivati cijene u Bg sa ostalim gradovima. U poredjenju sa npr. gore navedenim primjerom, prevoz bu u Bg trebao biti dzaba.
I ako bi cijena markice u Bg bila 50 evra nista se ne bi promjenilo. I da je 150 evra isto bi bilo. Nazalost.

[ sasa022 @ 27.01.2009. 12:03 ] @
@pasos
@Exodusbgd
Da li ste se zapitali ikada koliko novca za prevoz izdvajaju oni koji zive samo malo dalje od BG i izvan zone GSP-a ???
Tek tu vlada disproporcija,jer cene prevoza su vece ( gledano na razdaljinu koja se prelazi ),a plate za iste poslove su u vecini slucajeva manje...


Dokle vise da se ugadja samo BG-u ???
Kada ce se neko setiti malih mesta ???
[ vilil1 @ 27.01.2009. 12:45 ] @
@sasa022 Ti si vidim sa podrucja S.Mitrovice?
Kol'ko to novca izdvajaju za prevoz ljudi van BGa? Moj drugar zivi u Obrezu, sigurno znas gde je to, a radi u BGu, i svakog meseca se ubija od para kada u firmi podize novac za prevoz, jer mu je osim gradskog, 1. i 2. zona, placen i Lastin prevoz. On uzima novac, ne markice.
[ zaraza @ 27.01.2009. 13:00 ] @
A kako ide na poso?
[ Exodusbgd @ 27.01.2009. 13:11 ] @
Mislim da mi stvarno nikada ne bi bilo žao da odvojim 2k din za kvalitetan prevoz. Ali, ja treba da gledam u pasulj da li će mi doći prevoz na vreme, ili treba da hvatam taxi, koji me do posla košta kao cela jedna markica za zaposlene, ili...

Neshvatljive su mi situacije da ja u jednom velegradu čekam autobus 30-40 min (primeri linije broj 78, 45), a da apsolutno niko ne snosi odgovornost za to. Ili kad crknu tramvaji, ne pada im na pamet da ubace autobus koji dežura u rezervi da menja tramvaje, nego teško dispečerima na okretnici da okrenu jedan telefon. Ili kada dispečer na okretnici pusti 4 tramvaja u razmaku od 2 minuta, umesto da ih rasporedi bolje vremenski, i onda čekam sledeći 20 minuta. I tako, hiljadu razloga zašto ne treba plaćati prevoz ovakav kakav je...
[ BluesRocker @ 27.01.2009. 13:50 ] @
Citat:
Exodusbgd: Ili kad crknu tramvaji, ne pada im na pamet da ubace autobus koji dežura u rezervi da menja tramvaje, nego teško dispečerima na okretnici da okrenu jedan telefon. Ili kada dispečer na okretnici pusti 4 tramvaja u razmaku od 2 minuta, umesto da ih rasporedi bolje vremenski, i onda čekam sledeći 20 minuta.

S ovim se slažem. Nije mi jasno kako to organizuju polaske kad na primer čekam 30-40 minuta neki bus a onda naiđu 3-4 jedan za drugim. To je vrhunac bezobrazluka i neodgovornosti dispečera. U svakom slučaju, to ne može da bude razlog da cena bude nedovoljna da pokrije troškove prevoza ili da niko ne plaća prevoz jer će u tom slučaju biti još gori, u šta smo se uverili devedesetih.
[ Exodusbgd @ 27.01.2009. 14:10 ] @
Pa dobro, tad smo znali šta ne plaćamo, a sad ne znamo šta plaćamo :)
[ Darko Nedeljković @ 27.01.2009. 14:46 ] @
Citat:
pantic68: Prosecan putnik ode jedanom na dan na posao lii u skolu a sa toliko para moze i svojim automobilom.

Za voznju svojim automobilom treba ti 100 EUR mesecno za gorivo, 20 EUR mesecno za registraciju, i jos jedno 30 EUR-a mesecno za odrzavanje automobila + moras imati automobil a to je u najpovoljnijoj varijanti 100 EUR mesecno lizing ili kredit. Znaci, 250 EUR-a. A markica je 10-30 EUR-a. Pa ti vidi da li je to skupo...

Lizing rata za autobus je minimum 3.000 EUR-a mesecno, autobus mesecno radi 500 sati i predje 20.000 km, potrosi goriva za 4.000 EUR-a, potrosi 3 plate (2 vozaca + 1 druge struke - direktor, ekonomista, portir, cuvar, perac, mehanicar...) a to je 2.000 EUR-a za porezima i doprinosima. Mora da zaradi i za struju, vodu, telefon, internet, gradsko gradjevinsko zemljiste, komunalne takse, sredstva za higijenu, ppz, uniforme...sta jos imaju od sitnih troskova... ajd onako ugrubo da je to reda velicine 500 EUR po autobusu. Za jedan mesec treba od 1-4 zamene ulja, zavisi koliko kvalitetno se kupuje, u svakom slucaju to izadje oko 200 EUR-a, zatim mesecno 2 gume (ako autobus ima 6 guma, a svaka izdrzi po 60.000km, odokativna procena), sto izadje oko 400 EUR-a. Onda filteri ulja, goriva, kaisevi, antifriz, kocione plocice, sta se sve menja, ne moze to biti ispod 400 EUR-a mesecno. Znaci ukupni troskovi autobusa su 10.500 EUR odokativno.

A sada, obracun prihoda... jedan autobus moze dnevno da preveze 2.000 putnika. U proseku, ljudi sa markicama se voze 3 voznje dnevno. Znaci, u proseku 650 razlicitih ljudi. Od toga 20% imaju pravo besplatne voznje (invalidi I reda, stariji preko sta ja znam godina, uniformisana lica, majke sa bebom...). Znaci, 520 ljudi u autobusu bi trebalo da ima markicu. Od toga se 10% svercuje, pa 470 ljudi ima markicu (ustvari, recimo 400 ima markicu, a 70 kupi kartu, ali da ne komplikujem racunicu, nek bude da svih 470 ima markicu). Markice kostaju od 10 do 30 EUR-a, znaci u proseku oko 20 EUR-a (tj. 2.000 dinara, ja sam se vec prebacio na metodologiju preracuna EUR-a u dinare dodavanjem 2 nule). E, sada, 400x20=8.000 EUR-a. Kad se od toga odbije PDV, ostaje 6800, ali se jednim delom moze izvrsiti odbijanje prethodnog poreza, pa dolazimo da je prihod 7.500 EUR-a

Znaci, da bi se anulirali gubici i zapocelo poslovanje na pozitivnoj nuli, potrebno je povecati prihod za 3.000, odnosno izvrsiti povecanje postojece povecane cene za 40%, a ekonomska cena bi bila 50%-60% na cenu iz naslova, znaci, tu negde, otprilike kau u becu, malo nize zbog toga sto su kod nas plate nize nego tamo.

[ pantic68 @ 27.01.2009. 15:30 ] @
To ti je tacan zbir netacnih podataka. Mogu da izvedem sasvim drugaciji zakljucak na osnovu isto tako realnih parametara, znaci nista nov auto na lizing, posao na suprotnom kraju grada, plin umesto benzina itd. Ali besmisleno je, treba ostaviti trzistu da se o tome brine. Kako stvari stoje sa dozvolama za javni prevoz?
[ pasos @ 27.01.2009. 15:49 ] @
za cetvroclanu pordicu mesecno 6404.dinara.
[ BluesRocker @ 27.01.2009. 16:12 ] @
Citat:
pasos: za cetvroclanu pordicu mesecno 6404.dinara.

Četvoročlana porodica u Beogradu obično ima 2 plate (2x500€) pa može da plati da je neko razvozi po gradu. Ako ne može to da priušti, deca mogu da idu u školu koja je blizu kuće što znači da im ne treba gsp. Od dva roditelja, bar jedan može da nađe posao koji je do 30 min peške od kuće. Ispade poskupljenje markice ne znam kakav udar na Beograđane, a šta je sa onima koji nemaju svoj stan pa moraju da plaćaju 200-300€ kiriju? To nije skupo a skupa je karta od 20€? Ma daj.
[ Marko_L @ 27.01.2009. 16:26 ] @
@Darko Nedeljkovic
Reci mi da se šališ ? Šališ se, zar ne ? Evo samo nekoliko stvari koje mi bodu oči, a ima tu još nekoliko, da kažemo propusta
Citat:
Lizing rata za autobus je minimum 3.000 EUR-a mesecno

Pa gde su ti autobusi kupljeni (ili bolje reći iznajmljeni) na lizing ? Ja po gradu viđam samo ili starudije koje su već 20+ godina u službi ili vozila koja su poklonjena od strane Japana, Švajcarske, Nemačke... A te nove autobuse na lizing bogme ne viđam. Možda ih čuvaju u garaži za neka bolja vremena, žao im da se prljaju sad :)
Citat:
Mora da zaradi i za struju, vodu, telefon, internet, gradsko gradjevinsko zemljiste, komunalne takse, sredstva za higijenu, ppz, uniforme...sta jos imaju od sitnih troskova... ajd onako ugrubo da je to reda velicine 500 EUR po autobusu.

Ovde mi nešto ne štima. Otkud računica 500 EUR po autobusu i kako se to struja, voda, telefon, internet vezuju za autobus ? Uniforme ? Koje uniforme ? Ja skoro nisam video vozača u uniformi, uglavnom nosi ko šta stigne. Doduše, tačno je da neki vozači, mahom oni stariji, imaju neki kodeks oblačenja pa često nose plave pantalone i košulju, što bi se u neku ruku moglo smatrati uniformom (ako im je uopšte to obezbedio GSP), ali kako to spada u mesečni trošak firme ? Da ne kupuju svaki mesec nove uniforme ? Kontrolori isto rade u civilu, direktor valjda ima svoje odelo, mehaničari nose uniforme stare po 10 godina, dispečeri nose uniforme, ali bi njih ionako trebalo pootpuštati jer ne rade ništa, tj. vozila idu bez ikakvog reda (naiđe recimo tri autobusa sa iste linije jedan za drugim, a posle čekaš sledeći 30 minuta). Dakle, ta računica da struja, voda, internet, takse... koštaju 500.000 evra mesečno (500 evra po autobusu x oko 1000 autobusa, ne znam tačno koliko ih ima) je ipak malko previše.
Citat:
A sada, obracun prihoda... jedan autobus moze dnevno da preveze 2.000 putnika.

Ehej... polako... to bi bilo tako da je jedini prihod GSP-a od prodaje karata i markica... a reklame ? Nemoj mi reći da sve one reklame naslikane na spoljašnjosti autobusa, pa reklamni panoi u autobusima, plakati, elektronski mini-bilbordi... mogu da se dobiju za džabe ? Siguran sam da GSP to debelo naplaćuje.

Dakle, niti su troškovi tako visoki koliko si ti naveo, niti su prihodi tako niski. Ako preduzeće i posluje sa gubitkom to je zato što direktor, šefovi, i ostali "ne znam kako da ih nazovem" imaju preveliku platu i previše zaposlenih. Dokle će bre više svaki deficit nekog javnog preduzeća da se pokriva otimačinom od građana umesto boljom poslovnom politikom, boljom organizacijom, optimizacijom troškova, itd.
[ Darko Nedeljković @ 27.01.2009. 17:34 ] @
@Marko_L
Bice da si nesto pogresno razumeo. Ja sam pricao o (hipotetickim) ekonomskim bavljenjem posla prevoza putnika i dosao do tih rezultata. U realnim uslovima, kad cene nisu ekonomske, onda se oslanjas na to koliko ce drzava (ili neko) da ti pokloni. Godisnje je samo za zadrzavanje voznog parka na prosecnoj starosti od 15-20 godina potrebno kupiti (dobiti na poklon) barem 50 novih autobusa. Za tih 50 autobusa, potrebno je izdvojiti ~15.000.000 EUR-a! Racunajuci troskove sto 1000 starih vozila treba gotovo svakodnevno popravljati 365 dana u godini x cena popravke, to su isto neki milioni, koji kad se saberu sa ovih 15 nisu daleko od 36 koje sam ja uzeo za primer lizinga 100o komada autobusa. A cak i ako uzmemo takvu startnu poziciju kao etalon, cilj je valjda da se za 10 godina prosecna starost smanji sa 20 na 10 godina i eto nas na cifri od 36.000.000 godisnje za vozila kako god da racunas!

Citat:
Ovde mi nešto ne štima. Otkud računica 500 EUR po autobusu i kako se to struja, voda, telefon, internet vezuju za autobus?
Pa ja ne mogu sad sve da ti crtam, ako ti nista ne razumes, ali ajd nek bude jos ovo:
pri pravljenju biznis plana, troskove delis po jedinici onoga sto ti donosi pare - znaci ako gajis praice, ti racunas struju, vodu, grejanje i porez po prasetu, dok ako se bavis proizvodnjom kukuruza, onda sve troskove racunas po kilogramu kukuruza... Kako bi ti drugacije izracunao prodajnu cenu koja pokriva troskove?

Citat:
Dakle, niti su troškovi tako visoki koliko si ti naveo, niti su prihodi tako niski. Ako preduzeće i posluje sa gubitkom to je zato što direktor, šefovi, i ostali "ne znam kako da ih nazovem" imaju preveliku platu i previše zaposlenih.

E, JBG sad, ajd nek neko tebi naredi po kojoj ceni ces da proizvodis/vrsis usluge, a da to bude upola manje od cene troskova te delatnosti, pa da vidim kako ces uspesan da budes... Ne moze to, cena GSP usluga se planski tako formira da pokriva polovinu troskova, a drugu polovinu da pokriva gradski/drzavni budzet.

Inace, slucajno znam kakvo je raspoloyenje u GSP-u - oni jedva cekaju dan kad ce javni prevoz raditi po ekonomskim principima - lepo kazu "od danas karta 100 dinara, markica 5.000 dinara" i divota - ljudima koji se voze lepo, jer im je to jeftinije nego da koriste sopstveni auto, onima kojima je i to skupo isto lepo - malo prosetaju, protegnu noge, onima kojima nije skupo opet lepo jer u autobusu ima vise mesta, GSP-u lepo jer radi za neki profit, a ne za milostinju grada, drzave i sranih ambasada, lepo mu i jer vozi deklarisani broj putnika a ne 3x vise pa mu autobus crkava svaki drugi dan...

Sve u svemu, da bismo poceli da zivimo kao civiliyovani ljudi, potrebno je da se oslobodimo kojekakvih socijalnih cena. Ko je socijalni slucaj i nema para za normalan zivot, taj da se prijavi na odgovarajuce mesto pa ce dobijati socijalnu pomoc, a od tih para ce posle moci da plati kartu od 100 dinara... Tako se to radi u celom civilizovanom svetu i pokazalo se kao jedino dobro resenje.
[ deerbeer @ 27.01.2009. 18:45 ] @
Evo cena u Budimpesti :

[att_img]

sto ce reci da je jedna voznja (single ticket) 1,18 Evra
[ jablan @ 27.01.2009. 19:16 ] @
Citat:
deerbeer: sto ce reci da je jedna voznja (single ticket) 1,18 Evra

Jes, ali je mesečna 31€.
[ žutokljunac @ 27.01.2009. 19:31 ] @
Ako je cena mesečne markice oko €25, kako onda uspevaju da posluju sa gubitkom?
Kad ovi u Beču moraju da održavaju mnogo skuplji vozni park, da održavaju metro, da isplaćaju radnicima 5 puta veće plate i sl.
Nije mi jasna ta matematika.
[ deerbeer @ 27.01.2009. 19:37 ] @
Nije ni meni .
Dnevna kod nas duplo jeftinija ,a mesecna za 6 E manje .
a nece da uvedu ove vikend karte , celodnevne , ili nedeljne ,
a o kvalitetu prevoza da ne govorimo ..



[ pasos @ 27.01.2009. 19:37 ] @
Citat:
BluesRocker: Četvoročlana porodica u Beogradu obično ima 2 plate (2x500€) pa može da plati da je neko razvozi po gradu. Ako ne može to da priušti, deca mogu da idu u školu koja je blizu kuće što znači da im ne treba gsp. Od dva roditelja, bar jedan može da nađe posao koji je do 30 min peške od kuće....


ti mora da, (sedis u skupstini),...imas glavu kao ptt sanduce, cim pominjes takve plate.
[ flighter_022 @ 27.01.2009. 20:45 ] @
Supruga i ja zivimo u Nigeriji, i moja plata je... zadovoljavajuca. medjutim, da nam neko ponudi po 500 EUR bilo gde u Srbiji, sutra bismo vec sedeli u avionu. medjutim, onda se probudim i shvatim kako stvari stvarno stoje.
[ budjavlebac @ 27.01.2009. 21:15 ] @
U Solunu je cena mesečne markice 25 evra. Autobusi su novi i čisti. Uglavnom idu po redu vožnje. Ne znam kako im se isplati... Uz sve to grade i metro...

http://www.oasth.gr/service/tickets_eng.php

[Ovu poruku je menjao budjavlebac dana 27.01.2009. u 22:32 GMT+1]
[ Darko Nedeljković @ 27.01.2009. 21:42 ] @
Citat:
jablan: Jes, ali je mesečna 31€.

Ne zaboravi da je i kod njih inflacija, a mozda cene nisu juce podizali...
[ Dr.sima @ 27.01.2009. 22:16 ] @
Derikoze... 2004 godine je markica bila 300 din studentska, a 600 din za zaposlene, ne vidim da se odnos cena goriva/evro monogo promenio od tada ... Definitivno, mozda nije najjeftinije, ali je sigurno najbrze svojim kolima, a za parice od prevoza jedno 35l dizela ... sigurno dosta za 22 puta do posla i nazad (20ak km dnevno)...
A sa zemljama evrope ne mozemo ni okvirno da se poredimo... smrdljivi zuti autobusi, posle kojih ceo dan na poslu vonjam na naftu i u kojima je zimi hladno ko u grobu, a leti ne moze da se dise od smrada i vlage... ughhh...

p.s. Koliko vas je kaznjeno smanjenjem plate zato sto ste zakasnili na posao jer je bus kasnio po pola sata....
[ BluesRocker @ 27.01.2009. 22:32 ] @
Citat:
pasos: ti mora da, (sedis u skupstini),...imas glavu kao ptt sanduce, cim pominjes takve plate.

Zovu me Bidža. :) Dobro, nemaju svi istu platu, ali najmanja je 20.000 koliko znam. Gledaj to iz drugog ugla, u provinciji je 2-3 puta gora situacija, a kako god okreneš sve pare odlaze u Beograd umesto da se i njima stvore uslovi da normalno žive i rade.
[ zmau @ 28.01.2009. 09:18 ] @
Citat:
Ako je cena mesečne markice oko €25, kako onda uspevaju da posluju sa gubitkom?
Kad ovi u Beču moraju da održavaju mnogo skuplji vozni park, da održavaju metro, da isplaćaju radnicima 5 puta veće plate i sl.
Nije mi jasna ta matematika.

Možda su uredili grad tako da autobusi mogu da se kreću kroz njega, a ne da se vuku kao kod nas. Možda kod njih špic traje pola sata, a ne celo popodne kao kod nas.
Zamisli da u Beogradu policija održava u voznom stanju žute trake, da ih ima više, pa da autobus može da pređe semafor na prvo zeleno. Sa povećanjem brzine kretanja direktno se (minimum linearno) povećava i produktivnost sistema, pa računaj.

[ Darko Nedeljković @ 28.01.2009. 15:49 ] @
Citat:
Dr.sima: Derikoze... 2004 godine je markica bila 300 din studentska, a 600 din za zaposlene, ne vidim da se odnos cena goriva/evro monogo promenio od tada ...

Ne, to niko ne kaze. Ta cena iz 2004. je bila nerealno niska skroz, ova danasnja je isto nerealno niska, ali dosta manje nerealnna... Za par godina trebalo bi ocekivati da opet cena skogi vise nego sto je bila inflacija, kako bi konacno dostigla realan nivo.
[ Dr.sima @ 28.01.2009. 19:46 ] @
A kolko bi trebalo da kosta karta/markica da se gospodi iz GSP isplati da voze? 40-50e? Gde se tu nalaze onda privatnici ako se ne isplati vozati buseve po gradu, kako oni imaju racun?
[ zmau @ 28.01.2009. 20:51 ] @
Ne postoji tržište prevoza u bukvalnom smislu u Beogradu. Privatnici su u jedinstvenom tariifnom sistemu sa GSPom, tako da njihova zarada nije uslovljena odrađenim poslom, nego dobijaju neku (verovatno fiksnu) kintu od grada/GSPa.

Citat:
smrdljivi zuti autobusi, posle kojih ceo dan na poslu vonjam na naftu

Veruj mi da tvojih 35 litara dizela za parice od prevoza mnogo više smrdljaju po glavi stanovnika nego drevni žuti autobusi.

Citat:
p.s. Koliko vas je kaznjeno smanjenjem plate zato sto ste zakasnili na posao jer je bus kasnio po pola sata....

Ovo prvi put čujem. Znači u mojoj okolini niko.
A kad negde kasnim po Beogradu, odlično znam ko mi je glavni krivac za sporost. Oni što se vozaju na 35 litara dizela i svoja 4 točka, naravno.
[ Odin D. @ 28.01.2009. 21:11 ] @
Citat:
zmau
Citat:
p.s. Koliko vas je kaznjeno smanjenjem plate zato sto ste zakasnili na posao jer je bus kasnio po pola sata....

Ovo prvi put čujem. Znači u mojoj okolini niko.
A kad negde kasnim po Beogradu, odlično znam ko mi je glavni krivac za sporost. Oni što se vozaju na 35 litara dizela i svoja 4 točka, naravno.


Pa zaposli se u firmi koja nije drzavna ili nekog tvog rodjaka, pa probaj da kasnis. Neces mozda biti kaznjen prvih nekoliko puta, ali ces poslije toga kretati 4 sata ranije na posao, ako mislis da ga zadrzis.
[ voja_pfc @ 28.01.2009. 22:34 ] @
Mislim da su kod povecanja navodili gradove gde je prevoz skuplji, jedan od njih je bio i Prag.
Naravno poredili su samo ono sto im odgovara, a i to im ne bi odgovaralo da su izneli sve podatke.

Cena karte u Pragu za jednu voznju je oko 60 dinara (po sadasnjem kursu). Dakle 15 din skuplje nego u bg ako ne menjate prevoz.

Ali oni nisu naveli tu cenu, nego cenu od oko 1 evra.
Postoji i ta karta, po meni jos bitnija, ali su precutali da ona ne vazi za jednu voznju, nego da vazi 75/90 min od trenutka ponistavanja.
Mozete presedati koliko god hocete puta. Ako prosecan putnik bar jednom preseda cena karte u Pragu je jeftinija, a u Bg u proseku se menja vise od jednog autobusa.
Mislim da ista karta vazi i nocu.

A da ne ulazimo u to da je prevoz neuporedivo kvalitetniji, da mozes koristiti metro koji ide na svaka 3-7 min u zavisnosti od linije, i da iz periferije do centra ti realno treba mnogo manje nego sto vazi karta.
Postoje i karte za ceo dan/3/5...

Mesecna markica je oko 20 evra, a postoji mogucnost kupovine kvartalne i godisnje kada po mesecu ispadne 14 evra.
(Mesecne cene sam pokupio sa interneta i za ove cene stoji full-price, sto verovatno znaci da je za povlascene kategorije i jeftinije).

Dakle prevoz u Pragu je jeftiniji nego u Beogradu, ali kad nasi politicari izvrnu podatke to drugacije izgleda.
Jos jednom, sve bi se ovo moglo porediti da je kvalitet na istom nivou, ali ovako je to bezobrazno i uporedjivati.

[ zmau @ 28.01.2009. 22:55 ] @
U Pragu ne postoji gužva u saobraćaju ;).


OFFTOPIC :
Citat:
Pa zaposli se u firmi koja nije drzavna ili nekog tvog rodjaka, pa probaj da kasnis.

Pih. U životu nisam radio za državu, a nikad se nisam ni preko veze zaposlio. A u sadašnjoj firmi i nemam radno vreme. Nego, evo, i sad šljakam ;).
[ Darko Nedeljković @ 28.01.2009. 23:21 ] @
Citat:
Dr.sima: A kolko bi trebalo da kosta karta/markica da se gospodi iz GSP isplati da voze? 40-50e? Gde se tu nalaze onda privatnici ako se ne isplati vozati buseve po gradu, kako oni imaju racun?

Privatnici su takodje subvencionisani iz gradskog budzeta.

Citat:
Odin D.: Pa zaposli se u firmi koja nije drzavna ili nekog tvog rodjaka, pa probaj da kasnis. Neces mozda biti kaznjen prvih nekoliko puta, ali ces poslije toga kretati 4 sata ranije na posao, ako mislis da ga zadrzis.

Ima jedna savremena narodna izreka - ne postoje ljudi koji kasne, postoje samo ljudi koji nisu na vreme krenuli.

Citat:
voja_pfc: Dakle prevoz u Pragu je jeftiniji nego u Beogradu, ali kad nasi politicari izvrnu podatke to drugacije izgleda.
Jos jednom, sve bi se ovo moglo porediti da je kvalitet na istom nivou, ali ovako je to bezobrazno i uporedjivati.

Jos jednom i ja - trzisni profitabilni gradski prevoz nije moguc bez 45 EUR-a po mesecnoj karti. Verovatni ima primera (narocito u bivsim zemljama istocnog bloka) gde je prevoz subvencionisan iz budzeta. Verovatno negde na svetu ima i prevoy dyabe, sto se ne moye koristiti kao argument za tvrdnje da je realna cena prevoza 0. Teoretski, moze i besplatno pivo da se deli tokom voznje, ali, jasno je da se za to moraju obezbediti sredstva sa druge strane.
[ Mikky @ 29.01.2009. 10:01 ] @
I kako ti Darko ili neko iz gsp-a sa kim si u kontaktu predlazete da se resi ceo problem gradskog prevoza s obzirom na standard gradjana i potrebe gsp za vecom cenom karte? Da li bi povecanjem cene markica na 45e bili reseni svi problemi gradskog prevoza u Beogradu?
[ deerbeer @ 29.01.2009. 11:30 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
Ima jedna savremena narodna izreka - ne postoje ljudi koji kasne, postoje samo ljudi koji nisu na vreme krenuli.

A jel si ti nekad bacio pogled na raspored voznje GSP-a koji je istaknut na svakoj stanici.
Jos samo da mi neko kaze da ga se striktno pridrzavaju .
Vise puta sam bas gledao na sat i na taj raspored i ne radi se o kasnjenju od 1 minuta , vec 5 nekad 10 ili 15 minuta,
sto je dovoljno da zakasnis na posao . U periodu oko 22 i 23 casa kad su zadnji dnevni polasci da ne govorim .
U tom slucaju treba da krenem sat vremena ranije ili da gledam u pasulj
da li ce autobus stici na vreme ili ne , jos uz to da platim evropsku cenu karte.
Tako da tvoja savremena narodna izreka i nije bas merodavna ...

Jos jedna stvar oko GSP-a :
Japanci su im polkonili one nove zute autobuse ali uz jedan za njih a i za nas koji se vozimo porazavajuci uslov :
Ako ih ne ciste i peru redovno uzimaju im autobuse natrag .

Ja jesam za povecanje cena ako ce to doprineti boljem kvalitetu gradskog prevoza .
a ovako cini mi se da se svodi na popunjavanje rupa u njihovom budzetu uglavnom
zbog lose organizacije posla , prezaposlenosti ili viska radne snage .



[ Exodusbgd @ 29.01.2009. 12:04 ] @
Pa ja otprilike i pokušavam da objasnim neke stvari...

Ne može da se priča o komercijalnoj ceni karte, kad država nije na tom nivou da njeni građani sebi mogu to da priušte. Znači, prvo nek se država postara da prosečna plata bude makar 400-500EUR (ne mislim pritom na ove kvazi statistike Republičkog zavoda za statistiku, gde plata jednog menadžera u jačoj firmi vadi prosek za 30 radnika neke propale fabrike), pa onda nek nameće komercijalne uslove, odnosno tržišne cene karata za prevoz i pretplatnih markica.



Po meni je realno odvajati do 5% od iznosa plate na prevoz, sve preko je previše.
Na zapadu su plate prosek 1500-2000EUR, pa im nije nikakav problem da izdvoje 50-80EUR za prevoz (što im čini 2-3% od plate)


A da ne spominjem ponovo kako po kvalitetu prevoza (odnosno tačnosti reda vožnje) ne zaslužuju da im dam 500dinara mesečno. Pa ja mislim da bi, npr. u UK, neko dobio na jedan otkaz da jednog autobusa nema 45 minuta, a interval prolazaka mu je 8 minuta ( i to je linija koja uopšte ne prolazi centrom grada, dakle nema neko usko grlo).
[ pasos @ 29.01.2009. 13:12 ] @
ovde se postavlja pitanje da li ce se ova cena markice placati ili ne? oni koji imaju voze se kolima, a ne sirotinja, 2235.din. je previse, ne moguce je taj novac dati,pruziti na salterima gsp-a.

znaci, drugari moji, nema sumlje, radi se o unistavanju nacije od strane drzave na svim nivoima, gsp je bio izlaz iz mnogih teskih situacija, kao i presedanja zbog smrada, za takve uslove je neophodna markica, da budes miran i nemas problema sa stokom od kontrolora.
[ Odin D. @ 29.01.2009. 13:48 ] @
Citat:
Darko Nedeljković: Ima jedna savremena narodna izreka - ne postoje ljudi koji kasne, postoje samo ljudi koji nisu na vreme krenuli.


Postoje razne varijacije te izreke medju raznim narodima. U srpskom narodu ona tacno glasi ovako:

"Ne postoje ljudi koji nisu krenuli na vreme, postoje samo ljudi koji su krenuli GSP-om."
[ Darko Nedeljković @ 29.01.2009. 15:37 ] @
Citat:
deerbeer: ovako cini mi se da se svodi na popunjavanje rupa u njihovom budzetu uglavnom
zbog lose organizacije posla , prezaposlenosti ili viska radne snage .

Prosecan radnik GSP-a radi prekovremeno vise nego sto je zakonom i statutom preduzeca dozvoljeno da mu se isplati. To govori da imaju manjak radnika, a ti si drugi koji na ovoj temi ukazuje na "prezaposlenost". A manjak radnika imaju zato sto nemaju para da zaposle vise, a takodje nemaju ni para za obnavljanje voznog parka, te na 100 vozaca koji voze, moraju da imaju jos barem 20 koji sede u garazi i skacu za volan kad neko vozilo zbog kvara ostane da ceka majstora.

Citat:
pasos: nema sumlje, radi se o unistavanju nacije od strane drzave na svim nivoima, gsp je bio izlaz iz mnogih teskih situacija, kao i presedanja zbog smrada, za takve uslove je neophodna markica, da budes miran i nemas problema sa stokom od kontrolora.

Sta si ti po zanimanju, ako nije tajna?
[ deerbeer @ 29.01.2009. 16:20 ] @
Citat:

Prosecan radnik GSP-a radi prekovremeno vise nego sto je zakonom i statutom preduzeca dozvoljeno da mu se isplati. To govori da imaju manjak radnika, a ti si drugi koji na ovoj temi ukazuje na "prezaposlenost". A manjak radnika imaju zato sto nemaju para da zaposle vise, a takodje nemaju ni para za obnavljanje voznog parka, te na 100 vozaca koji voze, moraju da imaju jos barem 20 koji sede u garazi i skacu za volan kad neko vozilo zbog kvara ostane da ceka majstora.

Nisam tvrdio tj. ukazivao na prezaposlenost vec samo rekao "cini mi se" , kao sto je slucaj sa vecinom drzavnih firmi .
Kad ne znam istinu , mogu valjda samo da navedem sta mislim.
Kako god ...video si cene prevoza ovde i u inostranstvu i kvalitet istih,
pa ako se vec razumes u poslovanje gsp-a objasni onda sta ce tacno sa tim parama biti uradjeno ?
Uopste me ne zanimaju problemi njihovog menadzmenta i funkcionisanja vec samo kvalitet njihovih usluga za te pare



[ pantic68 @ 29.01.2009. 16:36 ] @
Dok postoji bilo kakvo arbitriranje drzave u tom sektoru ne treba verovati njihovom prenemaganju. Nek puste da vozi ko hoce i koju liniju hoce pa cemo videti koliko to mora da kosta. Naravno sa nekim minimumom uslova koje mora da ispostuje nikako sa izmisljanjem zavrzlama sa svrhom da se odbiju svi osim odabranih.
[ trfgyuiktgufvh @ 30.01.2009. 01:45 ] @


Bio je pre neki dan u vestima na tv-u gost prof saobracajnog fakulteta koji je tvrdio (cini mi se da je i na ovoj temi to bilo pomenuto) da je resenje za gsp to da se stroze kontrolise voznja zutom trakom, znaci tuda samo autobusi.
Meni pored svega ostalog smeta i to sto za udaljenost od 7, 8 km moram krenuti sat vremena ranije! Isto kao i da idem pesice.

E, sad, imam pitanje u vezi karte; ima li veze broj na autobusu/tramvaju veze sa brojem koji automat otkuca na karti tj kako da jednom ponistenu kartu koristim vise puta? Jel automat u jednom busu uvek kuca istu kombinaciju? Kako to funkcionise?
[ Exodusbgd @ 30.01.2009. 08:41 ] @
Citat:
trfgyuiktgufvh: Bio je pre neki dan u vestima na tv-u gost prof saobracajnog fakulteta koji je tvrdio (cini mi se da je i na ovoj temi to bilo pomenuto) da je resenje za gsp to da se stroze kontrolise voznja zutom trakom, znaci tuda samo autobusi.
Meni pored svega ostalog smeta i to sto za udaljenost od 7, 8 km moram krenuti sat vremena ranije! Isto kao i da idem pesice.

E, sad, imam pitanje u vezi karte; ima li veze broj na autobusu/tramvaju veze sa brojem koji automat otkuca na karti tj kako da jednom ponistenu kartu koristim vise puta? Jel automat u jednom busu uvek kuca istu kombinaciju? Kako to funkcionise?


Hehe...grešiš, ovaj, grešiš silno sinko :)...

Kombinacije se resetuju svake večeri u pogonu GSP-a.

Meni je najtužnije što ja sa Banjice putujem 90-100 minuta do Zemuna (Prvomajska), a do firme koja je u Dobanovcima stižem firminim autobusom za manje od 1 sat (sve sa gradskim prevozom do mesta polaska firminog busa). Pa ljudi, ja bih pre stigao do Novog Sada autoputem nego do Zemuna...katastrofa...



A da vam ispričam jednu anegdotu iz vozila GSP-a od pre 3-4 godine:
Sedim ja u busu, i ulazi grupa fizikalaca-građevinaca. Stao jedan čovek pored automata, ubacio prazan papirić u automat i otkucaio, da bi video koja je kombinacija. Onda otvori čovek novčanik, i izvadi butku otkucanih karata, i krene da traži.
Ja sam se sa njim vozio jedno 15minuta, i on nije za to vreme uspeo da pronađe pravu kombinaciju :)
[ Darko Nedeljković @ 30.01.2009. 09:59 ] @
Citat:
Mikky: Da li bi povecanjem cene markica na 45e bili reseni svi problemi gradskog prevoza u Beogradu?

Bili bi. Naravno, ne u roku od 24 sata, jer kad nesto 20 godina planski teras da propada, onda mu treba 10 godina da se oporavi. Eto, to je odgovor, uz cenu markice od 45 EUr-a i pojedinacne karte od 1 EUR, gradski prevoz u Beogradu bi bio veoma slican gradskom prevoyu u civiliyovanim drzavama.

Citat:
Mikky: I kako ti Darko ili neko iz gsp-a sa kim si u kontaktu predlazete da se resi ceo problem gradskog prevoza s obzirom na standard gradjana i potrebe gsp za vecom cenom karte?

Pa jasno kako - niko nikog ne sme da tera da posluje sa gubicima. Trziste samo formira cenu tako da ista bude malo iynad cene troskova, jer ako je premalo, onda na ulici nemas ni jednog autobusa, a ako je previse, onda bi svako da uzme deo kolaca, pa se na ulici pojavi 5.000 autobusa i svaki vozi po 3 putnika...

Sto se standarda gradjana tice, kad sednes pa razmislis o tome pola sata, shvatis da je to sve povezano i zamrseno, kao spagete...
Evo kako... ako je cena neceg iz socijalno-politickih razloga ispod realne, onda drzava od te cene dobija manje za pore, pa joj se to vraca kao bumerang, a hiljade ljudi koji rade u toj firmi imaju plate ispod realnih, sto opet znaci pad standarda gradjana za neki procenat, od njihovih zarada se manje odvaja ya skolstvo i zdravstvo, pa radnici tih zanimanja dobijaju nize plate, sto opet cini da su prihodi drzave jos manji, i tako dalje u krug dolayimo do toga da smo svi socijala.

Drugi pristup je da se cene svega podignu na ekonomski nivo, drzava ubira veci porez pa moze da isplati vise socijalnih davanja onima koji nemaju za osnovne zivotne potrebe. I tako, neko ima para, neko odluci da mu se vise isplati da pesaci 2 stanice, neko izracuna da mu je isplativije da ode tamo gde nema gradskog prevoza i lati se motike, nekom drzava da pare pa ima za kartu... sve u svemu, sve to dodje na svoje.

Vecina razvijenih zemalja radije deli socijalnu pomoc od 500 EUR-a mesecno onima koji nemaju para, nego da nasilno drzi socijalne cene necega i tako unistava tu granu privrede. ne vidim zasto bi mi izmisljali toplu vodu. Ynam, imali smo 50 godina komunisticko skolstvo, vaspitanje, poglede na svet, ali, ako sam dobro primetio resili smo da krenemo drugim putem i sto se pre otarasimo starih losih navika, to bolje.
[ Darko Nedeljković @ 30.01.2009. 10:12 ] @
@deerbeer
Nemam ja uopste rayloda da te sad ubedjujem bilo sta samo, evo yamisli sledece hipoteticke situacije...

1. Danas imas super dobar najnoviji model autobusa. Koliko ti novca treba da bi vrsio prevoz? Pa prilicno malo - gorivo, plata, troskovi i to je to.

2. danas imas stari razdrndan amortizovan autobus. Koliko ti para treba da bi vrsio prevoz kvalitetnim najmodernijim autobusom? Mnogo puta vise nego u prvom primeru.

Iz ovoga se jasno vidi da moramo imati cene slicne evropskim ili vece, da bismo imali neke sanse da za 10 godina imamo iole kvalitetan prevoz.

Citat:
Dok postoji bilo kakvo arbitriranje drzave u tom sektoru ne treba verovati njihovom prenemaganju. Nek puste da vozi ko hoce i koju liniju hoce pa cemo videti koliko to mora da kosta.

Apsolutno podrzavam predlog. Ako se secas nekoliko godina unazad, bilo je otprilike tako i red voznje je prilicno bivao postovan. Medjutim, nekom je palo na pamet da sve vrati na staro i JBG... Lepo pustis da vozi ko hoce i posto hoce, dozvolu dobije posle provere da mu vozilo ispunjava propisani minimum estetskih i tehnickih kriterijuma i vozi misko!
[ Exodusbgd @ 30.01.2009. 10:59 ] @
Citat:
Darko Nedeljković
Evo kako... ako je cena neceg iz socijalno-politickih razloga ispod realne, onda drzava od te cene dobija manje za pore, pa joj se to vraca kao bumerang, a hiljade ljudi koji rade u toj firmi imaju plate ispod realnih, sto opet znaci pad standarda gradjana za neki procenat, od njihovih zarada se manje odvaja ya skolstvo i zdravstvo, pa radnici tih zanimanja dobijaju nize plate, sto opet cini da su prihodi drzave jos manji, i tako dalje u krug dolayimo do toga da smo svi socijala.




Nadam se da na primeru GSP Beograda ne misliš ozbiljno...
Njihovi vozači imaju plate od 40.000 pa na gore, a imaju daleko manja radna vremena nego kod bilo kog privatnika.
Moj matori radi kao vozač u Lasti na gradskoj liniji, i ima poprilično manju platu od vozača GSP-a, a da ne pričamo o radnom vremenu...
[ mrle 011 @ 30.01.2009. 11:56 ] @
Citat:
trfgyuiktgufvh: ........
E, sad, imam pitanje u vezi karte; ima li veze broj na autobusu/tramvaju veze sa brojem koji automat otkuca na karti tj kako da jednom ponistenu kartu koristim vise puta? Jel automat u jednom busu uvek kuca istu kombinaciju? Kako to funkcionise?


slabo se vozam tim gradskim prevozom, udjem tamo par puta mesecno uvrh glave.
te kombinacije se menjaju, ali sam jednom razmisljao o necemu drugom, bas sedeci u busu i gledajuci onu karticu, a to je da tih kombinacija u stvari ima mnogo malo.
mnogo im je glup sistem.
od 10 cifara se "probuse" 3, naravno razlicite.

koliko je to kombinacija?
kada se od 1.000 oduzme 100 (jednocifreni i dvocifreni brojevi), pa onda jos brojevi koji imaju barem jednu istu cifru.
[ Zekica @ 30.01.2009. 12:46 ] @
Kombinacija ima (3 od 9) - valjda su brojevi od 1 do 9: 9*8*7/(3*/2*1)=84, tako da to nije uopste mnogo.
[ trfgyuiktgufvh @ 30.01.2009. 12:58 ] @
Citat:
mrle 011
te kombinacije se menjaju, ali sam jednom razmisljao o necemu drugom, bas sedeci u busu i gledajuci onu karticu, a to je da tih kombinacija u stvari ima mnogo malo.
mnogo im je glup sistem.
od 10 cifara se "probuse" 3, naravno razlicite.


Buse i 4 ponekad ali takodje primecujem da im se kombinacije cesto ponavljaju npr nikad ne otkuca 3 u vodoravnom redu (123 ili 456 ili 789) itd



Citat:
Exodusbgd

Kombinacije se resetuju svake večeri u pogonu GSP-a.




A da vam ispričam jednu anegdotu iz vozila GSP-a od pre 3-4 godine:
Sedim ja u busu, i ulazi grupa fizikalaca-građevinaca. Stao jedan čovek pored automata, ubacio prazan papirić u automat i otkucaio, da bi video koja je kombinacija. Onda otvori čovek novčanik, i izvadi butku otkucanih karata, i krene da traži.
Ja sam se sa njim vozio jedno 15minuta, i on nije za to vreme uspeo da pronađe pravu kombinaciju :)


Propade mi plan...:)

Nego, jel provalio neko sistem, imali sanse da se nekako izbegne placanje markice i kupovina karti koristeci mogucnost da se otkucane karte opet iskoriste?
Jel smem ovo da pitam na forumu?
[ BluesRocker @ 30.01.2009. 13:02 ] @
Citat:
Zekica: Kombinacija ima (3 od 9) - valjda su brojevi od 1 do 9: 9*8*7/(3*/2*1)=84, tako da to nije uopste mnogo.

Nisu uvek 3, bude i 4 ili 2 mada retko. Kad već hoće da naplaćuju karte po evropskim cenama, što ne kupe i evropske automate za poništavanje a ne ove iz kamenog doba (i da se upiše vreme polaska da možeš da presedaš ili ako se pokvari autobus da pređeš u sledeći a da ne poništavaš novu kartu).
[ mrle 011 @ 30.01.2009. 13:03 ] @
da, sad sam slucajno nasao jednu karticu u dzepu.
0 (nule) uopste nema.
dakle, postoji samo 84 kombinacije.

eto resenja.
84 kartice puta 32 dinara (na ovoj mojoj toliko pise, ne znam dal' su u medjuvremenu menjali cene) = 2.688 dinara.
znaci, posle mesec dana ti se vec vise isplati, nego kupovina pretplatne karte.

kupis 84 kartice, nazumbas ih kod kuce i lepo slozis po redu u neki tefter.
posle u busu samo otkucas neki bezveze papir, da vidis o kojoj se kombinaciji radi i izvices odgovarajucu karticu iz teftera za slucaj potrebe.

jedino sto moze da te shebe je ova SEKA i inflacija, pa da pocnu da menjaju cene kartica na manje od mesec dana.

kazem ja, mnogo su glupav sistem napravili.


EDIT:

pretekoste me sada sa postovima.
ja nikada nisam video kombinaciju sa 2 ili 4 cifre.

EDIT 2:

to opet ne menja mnogo na stvari.
nosis ove 84 nazumbane u tefteru, i pride uvek imas jednu neotkucanu za slucaj da se na onom otkucanom bezveznom papiricu pojave 2 ili 4 rupe.

to je opet trosak do sledece promene cene:
2.688 din. + 32 din. puta nekoliko baksuznih situacija mesecno.


[Ovu poruku je menjao mrle 011 dana 30.01.2009. u 14:15 GMT+1]
[ Exodusbgd @ 30.01.2009. 13:10 ] @
Ima tu raznih kombinacija, ali to ništa nije za javnu diskusiju.... Mislite da niko iz celog GSP-a ne čita ovo? :)

Viđao sam i ja karte sa po 4 izbušene rupice, ali retko.
[ mrle 011 @ 30.01.2009. 13:47 ] @
sad sam se setio jos jedne stvari.
otkad sam dosao na ovaj forum i ja sam poceo da razmisljam sve vise trzisno-ekonomski :).

ovaj tefter sa nazumbane 84 kartice moze da koristi i neki clan porodice ili prijatelj iz komsiluka itd. za sopstveni prevoz, naravno ako se voza u razlicito vreme, a ova pretplatna mesecna kartica vazi samo za jednu osobu - osim u slucaju blizanaca.
:)



EDIT:

..... jednojajcanih.
[ bachi @ 30.01.2009. 13:52 ] @
To sa četiri wupe i ako ima, retko ima i to samo kod privatnih buseva.
[ dmauka @ 30.01.2009. 13:54 ] @
Citat:
trfgyuiktgufvh: Propade mi plan...

Nego, jel provalio neko sistem, imali sanse da se nekako izbegne placanje markice i kupovina karti koristeci mogucnost da se otkucane karte opet iskoriste?
Jel smem ovo da pitam na forumu?


Sanse su extra (sto bi rekli klinci danas) 300E za 7,62 i to ti je dozivotna karta
[ deerbeer @ 30.01.2009. 19:10 ] @
@Darko Nedeljkovic
Ja nigde nisam spominjao da treba preko noci da uvedu super-moderne autobuse ,
jer sam svestan da je tako nesto nemoguce i da se nema para za to .
Da li su u stanju da autobusi idu redovno po redu voznje koji su oni istakli na stanici
(u ovo ne racunam kvarove koji su moguci jer su autobusi uglavnom matori )
i makar da budu cisti i uredni ili posebne vrste karti (1/3/5/7 dana) kao i jeftinije vikend karte .
Cini mi se da to ne mora da kosta mnogo...
Ako podignu cenu onda makar moraju i malko uslugu dici na veci nivo ,
da bi to posle 10 godina licilo na nesto .



[ Flo33 @ 30.01.2009. 19:35 ] @
Jedan poznanik vozi trolu, ne znam tačno koju liniju, i jedini njegov odgovor zašto je GSB krš je da na jednog šofera ide jedno piskaralo.
[ pasos @ 30.01.2009. 19:39 ] @
No Comment
[ Flo33 @ 30.01.2009. 21:23 ] @
Ima comment, na zelenjaku gde dnevno u tranzitu bude po par desetina, ako ne i stotina hiljada persona radi jedna trafika sa verovatno jednom šalterušom, a na Vidikovcu gde od kad postoji naselje nije prošlo 20 hiljada ljudi ima ista takva trafika. I verovatno kojekude još... Alo Državo! Čuvanjem posla ljudima koji nisu potrebni za funkcionisanje ubijaš svaku nadu da njihova deca imaju pare i za tu dnevnu kartu. Privatizovati državu po hitnom postupku. Bez tendera
[ sanja2010 @ 30.01.2009. 22:05 ] @
Na Trgu Republike koji je tipa 10 minuta odatle isto mogu da se kupe karte, a tamo nikad nema vise od 7-8 coveka.
Inace, osim toga, da, GSP suckuje... skoro kao Nish-ekspres...
[ deerbeer @ 30.01.2009. 22:29 ] @
Citat:
Flo33: Jedan poznanik vozi trolu, ne znam tačno koju liniju, i jedini njegov odgovor zašto je GSB krš je da na jednog šofera ide jedno piskaralo.

To je upravo ono sto se i meni cinilo,a @Darko Nedeljkovic je navodio za manjak radne snage (vozaca,servisera,inzenjera itd) i bio je u pravu.

Citat:
Flo33: Privatizovati državu po hitnom postupku. Bez tendera

Recimo za pocetak.... jedan veliki GSP (Generalno Spremanje Preduzeca) po kratkom postupku .
[ Laki_Gen @ 30.01.2009. 23:15 ] @
Ima i na Trgu guzve. Ja danas prolazio i bila su dva reda sa po cca 20-ak ljudi u svakom. Nemos' pljeskavicu kupiti od njih.
[ kime1 @ 31.01.2009. 00:21 ] @
stvarno bi trebalo da uvedu dnevne i trodnevne karte kao u Budimpešti, upišeš kao u karti za parking početak korištenja i važi 24 ili 72h... (i noću :))
[ ventura @ 31.01.2009. 00:23 ] @
Skupe markice, u odnosu na šta?

U odnosu na vožnju sopstvenim automobilom nikako nisu skupe.

Markica za dve zone mesečno košta 2684 dinara. Taj isti prevoz sopstvenim autom košta mesečno od 8000 dinara pa naviše... Kome se ne isplati, nek vozi bicikl, ili smisli kako jeftinije da se vozi od toga...

Sledeći argument je da je markica nerealno skupa u odnosu na prosečnu platu. Ajde da uporedimo sa Londonom recimo. Dva čoveka koja žive u predgrađima Beograda i Londona i imaju prosečne plate.

Beograd:
Prosečna net plata: 33,000 din
Markica: 2,600 din
Odnos Markica/Plata: 8%

London:
Prosečna net plata: 2,000 funti
Markica: 170 funti
Odnos Markica/Plata: 8.5%

Dakle odnos je isti, e sada možemo da raspravljamo o tome koliko je kvalitetnij prevoz u Londonu u odnosu na beograd, ali u suštini kolko para tolko muzike... Kad budemo plaćali markicu 17,500 dinara umesto 2,600 dinara, moćićemo i da zahtevamo 7 puta veći kvalitet prevoza...

[Ovu poruku je menjao ventura dana 31.01.2009. u 01:36 GMT+1]
[ deerbeer @ 31.01.2009. 01:11 ] @
@ventura
Kvalitet i jeste u pitanju a ne cena ...
London -> 12 mil. stanovnika mnogo veci grad a Bg sa 2,5 milki sa povrsinom jedne manje opstine/districta u Londonu .
U londonu mozes da predjes i po 30 km za pola sata , a u bg-u 10 km za sat i po .
Ako uzmemo proporcije u obzir mislis li da li taj beograd kao manja opstina koja bi bila u okviru londona sa takvim cenama i kvalitetom usluga ,
zadovoljavala potrebe stanovnistva samo u toj opstini ?


[ ventura @ 31.01.2009. 01:18 ] @
Citat:
deerbeer: @ventura
Kvalitet i jeste u pitanju a ne cena ...
London -> 12 mil. stanovnika mnogo veci grad a Bg sa 2,5 milki sa povrsinom jedne manje opstine/districta u Londonu .


I? Kakve to ima veze sa diskusijom?

Citat:
deerbeer:
U londonu mozes da predjes i po 30 km za pola sata , a u bg-u 10 km za sat i po .


Svakako da je metro efikasnij i brži od autobuskog prevoza, ali nemojmo preterivati... Čak i metroom 30 km za pola sata je Sci-Fi.. A ako ćemo poređenje možemo uzeti Londonske autobuske linije i Beogradske pa uporediti.. Mada opet ne znam u čemu je poenta poređenja... Nemam nešto iskustva sa autobusima u Londonu, ali sumnjam da bi uporedni rezultati bili spektakularno različiti...

Citat:
deerbeer:
Ako uzmemo proporcije u obzir mislis li da li taj beograd kao manja opstina koja bi bila u okviru londona sa takvim cenama i kvalitetom usluga ,
zadovoljavala potrebe stanovnistva samo u toj opstini ?


Ne razumem pitanje, tvrdnju, štagod...



[ deerbeer @ 31.01.2009. 01:32 ] @
Citat:

Svakako da je metro efikasnij i brži od autobuskog prevoza, ali nemojmo preterivati... Čak i metroom 30 km za pola sata je Sci-Fi.. A ako ćemo poređenje možemo uzeti Londonske autobuske linije i Beogradske pa uporediti.. Mada opet ne znam u čemu je poenta poređenja... Nemam nešto iskustva sa autobusima u Londonu, ali sumnjam da bi uporedni rezultati bili spektakularno različiti..

Pa to je tvoje poredjenje bg vs london
.U londonu kupis jednodnevnu kartu pa se vozis kako ti odgovara(metro-bus itd) ,
pa ako si snalazljiv posle nekog vremena nije bas neverovatno i tih 30km za pola sata ..
A posto nemamo metro malo je nerealno porediti ...
Inace nemam ni ja iskustva sa londonskim prevozom ,
ali sam imao prilike da cujem od drugih ljudi .

Citat:
ventura: Ne razumem pitanje, tvrdnju, štagod...

Pa pitanje se nadovezuje na ovo od malo pre ..
Ako u bg- predjes sa vracara na nbgd za sat vremena (recimo 10 km) autobusom koji je prepun i strokav i koji kasni min 10-15 min .
Koliko ces u londonu putovati isto toliko km i u kakvim uslovima za isti odnos plata/markica .
Nista vise ..





[Ovu poruku je menjao deerbeer dana 31.01.2009. u 02:53 GMT+1]
[ ventura @ 31.01.2009. 01:38 ] @
Beograd i London sam poredio u smislu cene 'markice' u odnosu na prosečnu platu... A cena prevoza u Londonu je de facto 7 puta skuplja, tako da je i za očekivati da je prevoz 7 puta bolji.
[ deerbeer @ 31.01.2009. 01:44 ] @
Citat:
ventura: Beograd i London sam poredio u smislu cene 'markice' u odnosu na prosečnu platu... A cena prevoza u Londonu je de facto 7 puta skuplja, tako da je i za očekivati da je prevoz 7 puta bolji.

Po meni je u tome stos...sto mislim da nije bas proporcioalno da je 7 puta bolji vec mozda > 10 puta bolji ..
ako me razumes .. Al' ajde neka bude tako ..Ne znamo ni ja ni ti uzivo ..pa samo caskamo u ove sitne sate ..

[ brainless @ 31.01.2009. 01:45 ] @
nisam baš imao vremena da pročitam celu temu, samo hoću da kažem da mi je simpatično što cene karata (recimo neka linija na kojoj se ja vozim, otprilike 100 km) je bila ista i kada sam plaćao gorivo nešto malo preko 100 dinara, i pre koji dan, kada sam odvajao 60ak dinara za litar.. kappriam da nije gorivo jedini faktor koji utče na cenu karte, al mogli su malo da koriguju, makar da zamažu oči narodu...
[ ventura @ 31.01.2009. 01:51 ] @
Citat:
deerbeer: Po meni je u tome stos...sto mislim da nije bas proporcioalno da je 7 puta bolji vec mozda > 10 puta bolji ..
ako me razumes .. Al' ajde neka bude tako ..Ne znamo ni ja ni ti uzivo ..pa samo caskamo u ove sitne sate ..


Sve se svodi na to - kolko para, tolko muzike.

Rešenja ima mnogo, svako je krojač svoje sudbine, prema tome nema svrhe palamuditi...
[ deerbeer @ 31.01.2009. 02:05 ] @
Citat:
brainless: nisam baš imao vremena da pročitam celu temu, samo hoću da kažem da mi je simpatično što cene karata (recimo neka linija na kojoj se ja vozim, otprilike 100 km) je bila ista i kada sam plaćao gorivo nešto malo preko 100 dinara, i pre koji dan, kada sam odvajao 60ak dinara za litar.. kappriam da nije gorivo jedini faktor koji utče na cenu karte, al mogli su malo da koriguju, makar da zamažu oči narodu...

Koliko znam ..obicno se desava da i taksi poskupi (inace ga cesto koristim) kad cena goriva poraste ...

Citat:
ventura: Sve se svodi na to - kolko para, tolko muzike.
Rešenja ima mnogo, svako je krojač svoje sudbine, prema tome nema svrhe palamuditi...

eh ... ocigledno da nismo na istom koloseku tj. nisi se ni 2 min. vozio gsp-om u zivotu pa tako pricas
pa vidis samo kroz cifre i proporcionalnost kao u kladionici :)
kako god...tu su ostali sa foruma da daju komentare ..


[ budjavlebac @ 31.01.2009. 06:49 ] @
Citat:
ventura: Skupe markice, u odnosu na šta?

U odnosu na vožnju sopstvenim automobilom nikako nisu skupe.

Markica za dve zone mesečno košta 2684 dinara. Taj isti prevoz sopstvenim autom košta mesečno od 8000 dinara pa naviše... Kome se ne isplati, nek vozi bicikl, ili smisli kako jeftinije da se vozi od toga...

Sledeći argument je da je markica nerealno skupa u odnosu na prosečnu platu. Ajde da uporedimo sa Londonom recimo. Dva čoveka koja žive u predgrađima Beograda i Londona i imaju prosečne plate.

Beograd:
Prosečna net plata: 33,000 din
Markica: 2,600 din
Odnos Markica/Plata: 8%

London:
Prosečna net plata: 2,000 funti
Markica: 170 funti
Odnos Markica/Plata: 8.5%

Dakle odnos je isti, e sada možemo da raspravljamo o tome koliko je kvalitetnij prevoz u Londonu u odnosu na beograd, ali u suštini kolko para tolko muzike... Kad budemo plaćali markicu 17,500 dinara umesto 2,600 dinara, moćićemo i da zahtevamo 7 puta veći kvalitet prevoza...


Ovaj, ako govorimo o ceni markice koja ne pokriva i metro, onda je ona 53 fune. Ili ja nešto propuštam?

http://www.tfl.gov.uk/assets/d...fares-and-tickets-zones1-6.pdf
[ žutokljunac @ 31.01.2009. 06:53 ] @
Citat:
mrle: da, sad sam slucajno nasao jednu karticu u dzepu.
0 (nule) uopste nema.
dakle, postoji samo 84 kombinacije.

eto resenja.
84 kartice puta 32 dinara (na ovoj mojoj toliko pise, ne znam dal' su u medjuvremenu menjali cene) = 2.688 dinara.
znaci, posle mesec dana ti se vec vise isplati, nego kupovina pretplatne karte.

kupis 84 kartice, nazumbas ih kod kuce i lepo slozis po redu u neki tefter.
posle u busu samo otkucas neki bezveze papir, da vidis o kojoj se kombinaciji radi i izvices odgovarajucu karticu iz teftera za slucaj potrebe.

jedino sto moze da te shebe je ova SEKA i inflacija, pa da pocnu da menjaju cene kartica na manje od mesec dana.

ha-ha-ha... lebe mekani.
[ ventura @ 31.01.2009. 10:45 ] @
Citat:
budjavlebac: Ovaj, ako govorimo o ceni markice koja ne pokriva i metro, onda je ona 53 fune. Ili ja nešto propuštam?

http://www.tfl.gov.uk/assets/d...fares-and-tickets-zones1-6.pdf


Što nisi tražio još više, sigurno da ima i jeftinije od toga... Ali šta je poenta?

Ja sam poređenjem cena pokazao da su cene prevoza u Londonu i Beogradu proporcionalno iste u odnosu na prosečne plate. To što je prevoz u Lodnonu bolji, to je direktna posledica većeg standarda. I ne može se očekivati da prevoz u Beogradu sa 7 puta manjim standardom bude na nivou prevoza u Londonu u bilo kom smislu.



[Milan Gligorijević: uklonjen deo koji se odnosi na obrisanu poruku]

[Ovu poruku je menjao Milan Gligorijevic dana 03.02.2009. u 17:26 GMT+1]
[ Odin D. @ 31.01.2009. 11:07 ] @
Gospodo,
ne mogu se porediti babe i zabe i izvlaciti se samo jedna stvar iz konteksta i time nesto dokazivati.

Na taj nacin bih mogao i ja ovdje da kazem:
"Pustimo London, u Arapskim Emiratima javni prevoz je dzaba, a neuporedivo je bolji od ovog u Bg-u." Pa sad nek neko, npr. @Ventura, na osnovu toga poredjenja meni dokaze da javni prevoz treba da se placa, kad jasno vidimo da i bez placanja moze da bude odlican.

Mislim, razmisljajte malo sta pisete, lupati moze svako.
[ Skandy @ 31.01.2009. 12:17 ] @
Navodim primer iz Holandije, gde je saobracaj u gradu podredjen gradskom prevozu i biciklistima, a gde su vozaci automobila po prioritetu na poslednjem mestu.
Posebna traka (zuta) za autobuse se postuje kao svetinja, voznja u njoj se kvalifikuje kao voznja po trotoaru. Ceste se mogu videti kilometarske kolone vozila u spicu, a susedna traka rezervisana za autobuse, potpuno prazna.
Sve raskrsnice su opremnjene daljinskom kontrolom svetlosne signalizacije. Vozac autobusa kada se nadje u zoni raskrsnice (50ak metara pre) pritiskom na dugme, salje signal o svom prisustvu i u najkracem mogucem roku otvara sebi zeleno svetlo kroz raskrsnicu. Isti sistem poseduju i tramvaji. Ovime doprinosi tacnosti i boljoj energetskoj iskoriscenosti (ustedi).
Cena mesecne markice: unutar 1 zone 45 eur, unutar 2 zone 62 eur. Znaci nije bitno koliko si udaljen od centra, vec kroz koliko zona prolazis na svom putu.
Interval polazaka: 8-15 min u zavisnosti od linije i perioda dana.
Kasnjenja: nikada vise od 2 min.

Na cenu verovatno utice i konfiguracija terena. Holandija je ravna kao staklo, a Beograd je prilicno brdovit, so iziskuje dodatne troskove.
[ Flo33 @ 31.01.2009. 12:22 ] @
Citat:
Odin D.: Gospodo,
ne mogu se porediti babe i zabe i izvlaciti se samo jedna stvar iz konteksta i time nesto dokazivati.

Na taj nacin bih mogao i ja ovdje da kazem:
"Pustimo London, u Arapskim Emiratima javni prevoz je dzaba, a neuporedivo je bolji od ovog u Bg-u." Pa sad nek neko, npr. @Ventura, na osnovu toga poredjenja meni dokaze da javni prevoz treba da se placa, kad jasno vidimo da i bez placanja moze da bude odlican.

Mislim, razmisljajte malo sta pisete, lupati moze svako.


Istina. Meni licno ne smeta da markica bude i 500 eura, jer gsp ne koristim, ali mi smeta licemerje drzave koja uvek gradjane pravi budalama. Jel hocete da kazete da gsp nije subvencionisano preduzece? Da samo pravi svoje pare? Ako je tako, neka markica bude i 3.500 dinara, ALI nije tako. Dobar deo prihoda je iz budzeta grada, tako da ' markicu ' kupujes dva puta.... A o kvalitetu ne vredi raspravljati. Jedino kvalitetno u gsp-u je ono sto je dobijeno za dz. A sto se tice Londona, ne znam cene markica, ali znam da je nafta skuplja nego kod nas. Tako da je ' 7 ' puta kvalitetniji prevoz ipak malko jeftiniji nego kod nas ( mislim na ugradjivanje prevoznika).

Apropo prevoza zasto je meni jeftinije da odem kolima do cacka nego busom?
[ Shadowed @ 31.01.2009. 12:33 ] @
Da je skupo jeste (za ono sto se dobija), al' da malo razmislite znali biste kako da se vozite za 100ak dinara nedeljno ;)
[ Odin D. @ 31.01.2009. 12:44 ] @
Citat:
Shadowed: Da je skupo jeste (za ono sto se dobija), al' da malo razmislite znali biste kako da se vozite za 100ak dinara nedeljno ;)


Nije problem ni voziti se dzaba u GSP-u ako je covjek dovoljno bezobrazan. Scenario koji sam ja najcesce vidjao: -Udje kontrolor i krene redom da "kontrolise". Gnjavi neke babe i djevojcice i dodje do "bezobraznika".
- Kartu na pregled molim.
- Mars u p**** materinu.
- Izvinite, izvinite, ja samo radim svoj posao.

I onda produzi dalje, da gnjavi slabije od sebe. Serem ti se na takvu kontrolu. Nije da ne treba placati kartu, ali ne treba se covjek ni osjecati kao budala zato sto nije dovoljno bezobrazan.
[ zmau @ 31.01.2009. 13:22 ] @
Citat:
Vozac autobusa kada se nadje u zoni raskrsnice (50ak metara pre) pritiskom na dugme, salje signal o svom prisustvu i u najkracem mogucem roku otvara sebi zeleno svetlo kroz raskrsnicu. Isti sistem poseduju i tramvaji. Ovime doprinosi tacnosti i boljoj energetskoj iskoriscenosti (ustedi).

A kod nas ni živ pandur ne ume da odradi ovakvu foru kad ručno reguliše raskrsnicu, nego recimo zatvori Bulevar JNA na Slaviji pred nosom punom trieskecu.
Ma, da sam Holandez, ne bih ni ja pustio srpsku stoku u Evropu još 100 godina.
Šteta samo što su sve te kulturne zemlje nekako mnogo ladne i/ili kišovite, odavno bi ja bio tamo inače.
[ mrle 011 @ 31.01.2009. 15:21 ] @
Citat:
žutokljunac: ha-ha-ha... lebe mekani.


evo sad sam smislio jos bolji business plan.
ne moras da kupujes 84 kartice iz cuga i da se izlazes bespotrebno velikom trosku odjednom, a i stedis na zumbalu, ako ga nemas, ili ga ne tupis, ako ga vec imas, pa stedis i na radnoj snazi itd.

.... dakle, kupujes jednu po jednu karticu, kucas ih u busu kako se vozis i slazes u onaj tefter.
pre kucanja proveris sa onim bezveznim papiricem dal' mozda u tefteru vec imas dobitnu kombinaciju.
i eto, mozda ti nece ni trebati sve 84 kartice do sledeceg poskupljenja.

posle mi onaj sa novog zelanda tamo kaze da se ne razumem u ekonomiju.
eto zutokljunac, budi iskren pa reci.
jel' bih mogao da budem neki fjucers, mrcendajzer, staf, prodzekt lider, ejdz ar, asistment ofis menadzer ili nesto slicno u nekoj banci na primer?
[ pitikovski @ 31.01.2009. 20:18 ] @
Hahahaha ...Mrle ladno bi mogao da budes hed nad hedovima .
[ brainless @ 01.02.2009. 01:04 ] @
neko reče gore da ide za Čačak kolima.. Meni bi bilo (da nisam student) jeftinije kolima da putujem Zr-Bg ili obrnuto, nego autobusom.. možda bi i ovako to radio(100 dinara skuplje kolima), ali nemam u bg-u gde da parkiram.. još jedna od mnogih mana naše prestonice..
[ žutokljunac @ 01.02.2009. 02:46 ] @
Citat:
mrle 011:
eto zutokljunac, budi iskren pa reci.
jel' bih mogao da budem neki fjucers, mrcendajzer, staf, prodzekt lider, ejdz ar, asistment ofis menadzer ili nesto slicno u nekoj banci na primer?


Ja bih tebe majstore u vlast, državnu, jok ta sića, menadžeri i ejdž arovi. Ministar - to tebi leži.
Ministar saobraćaja.
[ Keeper WanX @ 03.02.2009. 13:57 ] @
Bilo bi lepo kad bi se nekih 400 dindze uracunalo u InfoStan mesecno za GSP, i da ne bude nikakvih markica. Al onda se javlja problem gradjana koji nisu iz beograda, nego dodju samo na dan dva i voze se besplatno. Jedino da se uz placanje InfoStana dobije nekakva potvrda. A ovi ostali sto ne zive u beogradu da kupuju markice.
[ pitikovski @ 03.02.2009. 14:44 ] @
A oni koji zive u Beogradu a ne koriste GSP? To je isto kao sto ja placam TV pretplatu a ne gledam RTS.
[ Keeper WanX @ 03.02.2009. 16:57 ] @
Citat:
A oni koji zive u Beogradu a ne koriste GSP? To je isto kao sto ja placam TV pretplatu a ne gledam RTS.

Bas tako.