|
[ pajkos @ 09.02.2009. 13:05 ] @
| pozdrav pandistima
vec nekoliko meseci mucim muku sa mojom pandom iz 2001-god. 40 KW, 1108 kubika.
sada trenutno nece da pali, bila je vec kod nekoliko majstora i niko nezna sta se desava, desavalo se da upali, radi ceo dan, onda je parkiram i sutradan opet nece da pali, nikada se nije gasila u voznji. poslednji majstor je konstatovao da svecice ne bacaju varnicu i sumnja na kompijuter, nije siguran.majstor pre njega inace moj drugar se zabavljao sa njom danima, otvarao je, menjao senzore ispitivao je.....upali je, a ona opet posle par dana nece da radi.
svaki savet bi mi dobro dosao.
gde mogu da nadjem delove za pandu, polovne posto sumnjam na komp, ili mozda da uzmem neku pandu stranca i trebao bi mi neki OZBILJAN majstor za pandu da mi resi ovaj problem ili bar da konstatuje kvar.
|
[ Alien1301 @ 09.02.2009. 13:44 ] @
Kakav imaš razvodnik paljenja? Ukoliko ti je sa rotorom i elektronikom moguće da ti je problem u elektronici na samom razvodniku. Ili je sama elektronika u pitanju ili kontakti sa elektronikom. Na toj elektronici su dvije spojnice jedna sa tri žice i druga sa dvije. Najbolje bi bilo probat kompletan razvodnik sa elektronikom sa drugog auta.
Moguće da ti i neki od kontakata sa senzorima nije dobar. Kontakte bi trebalo našpricat sprejom za kontakte.
Po simptomima kvara ne bih rekao da ti je u pitanju ECU (kompjutor).
Dobro bi došla neka slika motora izbliza.
[ AcaDorcol @ 09.02.2009. 14:00 ] @
Pozdrav za tebe Pajkosu
Znas i sam da na tvojoj Pandi, kao i na vecini pandi sa foruma imamo ECU, MPI i gomilu, ali gomilu senzora vezanih za taj ECU. Senzora ima raznih, glava da zaboli. Recimo imaju Lambda-sonde, pa senzor broja obrtaja motora, pa senzor smese vazduha, pa senzor polozaja leptira usisnog dela, pa senzor detonacije van takta, pa ......itd...
Svaki od ovih senzora daje odredjena ocitavanja u vidu podataka za ECU, koji dalje tripuje po svome, i daje varnice na svecice steluje smesu, ler gas, obrtaje i sl. itd.....
Koliko sam ja iscitao belosvetske probleme sa startovanjem, tacnije sa otkazivanjem startovanja motora problem je vezan upravo za senzor broja obrtaja (nalazi se sa leve strane motora i uperen je na onaj nazubljeni remen na kolenastom vratilu, na koji se kaci remenik od alternatora. Taj je senzor postavljen prilicno nezasticeno u odnosu na spoljnu okolinu, pa u njega moze upasti prasina, trunje, ili se jednostavno moze pomeriti da ne bude pravilno usmeren na nazubljeni deo remena. Kad taj senzor ne ocitava da se motor okrece, onda ni nema informacije da ECU treba da daje signale na trafo-bobine, koje pa treba da varnice preko svecica upale smesu......Onda ti dzaba verglanje, jer za ECU, motor stoji. Da ne kazem da senzor ko senzor moze da otkaze, ili da na konektoru postoji los spoj, pa nekadaa da radi, a nekada da ne radi????/
Naravno postoje i drugi razlozi za slucaj da motor vergla a nace da startuje, recimo pumpa za gorivo, ili onaj ingeniozni ``intruzion switch`` koji se nalazi kod leve noge vozaca u kabini, ispod musemice.....ili trafoi, itd.
Svakako dobar majstor i dijagnostika (jer ECU bi trebalo da nesto pribelezi u svojoj memoriji) bi trebalo da ti razrese sve dileme. Predpostavljam da si iz Panceva, tako da u krajnjem mozes daa posetis i Doctora koga ovde pominjemo, on bi sigurno mogao bolje da razmotri ovaj problem.
Za pocetak pogledaj ovaj RPM (ring-per-minut) senzor, da nije iskrivljen, olabavljen, zaprljan ili da nema problem sa konektorom i zicama na njemu, jer vise puta sam na forumima o pandi, nasao da je on uzrok problema prilikom startovanja motora - pogotovu sto je skroz izlozen spoljnim uticajima sredine (prasina, kamencici, lisce, voda, blato).
Sto se ECU tice, (predpostavljam da si zato ovu temu nazvao ozbiljan problem) - nemoj odmah nasedati na price da je ECU riknuo. To se desava jako, jako retko. Mnogo cesce se desava da su konektori na ECU razlabavljeni, ili da ECU ima los spoj na masu, nego sto je slucaj da ECU vrisne, ali majstori ko majstori, odma vole da uzmu silne pare za novi ECU....Uostalom i ECU se da popraviti, posebno ovakav ECU kakav je na Pandi.....
Pozz
[ Alien1301 @ 09.02.2009. 14:14 ] @
Koji tip motora imaš? Da li ti je elektronika ovakva sa slike?
[ AcaDorcol @ 09.02.2009. 14:26 ] @
Ili mozda imas ovu varijantu
[ Alien1301 @ 09.02.2009. 16:53 ] @
Nisam prije obratio pažnju na godinu proizvodnje Pande. Nekaako mi je to promaklo. Najvjerojatnije se radi o MPI modelu.
[ pajkos @ 09.02.2009. 17:33 ] @
jeste, MPI model je u pitanju, mislim da je to jedini model koji se ubacivao u pande tih godina.
jesam, iz panceva sam.
[ AcaDorcol @ 10.02.2009. 06:47 ] @
Vidi, Pajkos, posto si iz Panceva, znam da ti Dobanovci nisu bas blizu, ali ne bi bilo zgoreg da odes na jedan pregled pande, kod Doctora za zmajeve......
[ pajkos @ 10.02.2009. 11:32 ] @
ako doktor za zmajeve moze da mi pomogne nece da mi budu daleko dobanovci, posalji mi neki kontakt telefon od doktora.
[ AcaDorcol @ 10.02.2009. 12:52 ] @
Pajkos imas PP
[ inspkluzo @ 10.02.2009. 14:02 ] @
Pajkos, preporučujemo ti doktora, u svakom slučaju obavesti nas šta je bio problem koji može da bude zbog nekog lošeg kontakta, a može biti i do računara. Pogledaj PP. Alien, gde si našao šemu MPI motora? Pozz!
[ Alien1301 @ 10.02.2009. 19:20 ] @
pajkos- Pandu treba svakako priključit na dijagnostiku, to je MPI i tu nema puno kemijanja
inspkluzo - sve sam stavio pod "Fiat Panda workshop manual (haynes)" imaš za skinut sa rapidsharea
talijansku verziju manuala za Pandu 4x4, a motori su isti kao i kod 2wd modela
[ inspkluzo @ 10.02.2009. 20:00 ] @
Alien sada sam pogledao, svaka cast, pravi si dimnjacar (kapelski kresovi)! Pozz!
[ pajkos @ 10.03.2009. 14:03 ] @
samo da se javim, da je problem i dalje aktuelan, panda i dalje nece da radi.stavljen je i drugi ECU ali simtomi su i dalje isti.ovih dana cu da zovem "doktora" i jos neke majstore iz BG-a pa cu da vidim sta da radim, posto me panda psihicki i finansijski iscrpela.
ustanovljeno je da panda upali samo kad se prikljuci na uredjaj za dijagnostiku i onda radi normalno, kako to ?? sta se desava u autu kad je prikljucen na uredjaj za dijagnostiku ??
[ vidan kv @ 15.03.2009. 13:07 ] @
Na koji uređaj za dijagnostiku ste ga spajali pa radi?.......pozdrav!
[ pajkos @ 15.03.2009. 19:46 ] @
ne znam koji su uredjaji za dijagnostiku u pitanju kod tri razlicita majstora, nisam obracao paznju na njih.
panda radi vec 3-4 dana, majstor nesto " cackao " i sad je u test fazi, sutra - prekosutra idem do majstora da se raskusuram i ako da bog da i dalje radi da vidim u cemu je bio problem sve vreme pa javljam.
[ inspkluzo @ 16.03.2009. 17:39 ] @
Pajkos, predji na http://www.panda-club-serbia.com/forum/, svi su tamo! Bas nas interesuje sta je bilo u pitanju! Pozzz!
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|