[ djolito @ 27.02.2009. 22:11 ] @
Interesuje me postupak zavarivanja aluminijuma TIG-om.Koja zica se koristi za zavarivanje glava i blokova motora, i gde se moze nabaviti?
[ Marko Enter @ 28.02.2009. 16:34 ] @
Pa to je varenje volframskom elektrodom i dodavanje aluminijske zice a kao zastita se koristi ARGON gas , naravno treba vezbanja da se stekne dobar var

pozdrav
Marko
[ djolito @ 28.02.2009. 17:53 ] @
Pa sve je to meni jasno,ja vec imam 2 argonca ali sa dc strujom, radim sa prohromom,a za aluminijum me interesuju neki bitni parametri:odnos debljine materijala i struje,brzina dodavanja zice i td.
Pozdrav Djolito!
[ mukibp @ 21.05.2009. 22:15 ] @
evo objasnjenje za DC ili jednosmjerna struja,na tim argoncima sa tom strujom ne mozes variti aluminijum.aluminijum ide sa AC strujom,iskljucivo samo sa njom u TIG postupku mozes zavarivati aluminijum i njegove legure.
[ Kemppi @ 27.05.2009. 14:06 ] @
Pozdrav svima na forumu,prvi put se javljam i zelim da posebno pozdravim gospodu DragannBG I Welding-a,koji su mnogo napisali o zavarivanju Aluminijuma i zavarivanju uopste,sto je jako korisno za sve zavarivace.Sto se tice zavarivanja aluminijuma kao sto je vec pomenuto vari se u tig postupku AC strujom,jer se na povrsini Aluminijuma stvara oksidna skrama Al2O3 koja se topi na temperaturi 2038*C,a cist Al pri 660*C,pa je temp. metalnog kupatila niza od temp.topljenja Al2O3.Zato ovaj oksid ostaje u cvrstom stanju i kao tezi tone u rastop i sprecava stapanje osnovnog i dodatog materijala dajuci porozan šav.Kad se zavarivani metal veze za -pol tj elektroda za + pol(E+) elektroni izleću iz tog metala razbijajuci oksidnu skramu Al2O3 tj. vrsi se katodno ciscenje,ali tada veliku temparaturu trpi volframova elektroda,i nema dubokog uvarivanja,trebala bi debela volframova elektroda i jako mala jacina struje da bi i tako debela elektroda mogla izdrzati,na primer za elektrodu debljine 6.4mm na E+ ne bi smela biti jaca struja od 125 A.Zbog toga se koristi naizmenicna struja i elektroda legirana cirkonijumom da bi joj se povecala tacka topljenja, jer se tada u jednoj poluperiodi (E-)vrsi uvarivanje i hladjenje elektrode,a u drugoj(E+) vrsi ciscenje oksidne skrame,s' tim sto amperaža treba da bude jaca za oko 25%,jer se deo toplote gubi kada je elektroda u poluperiodi E+,i usled dobre provodljivosti toplote Aluminijuma.Elektroda se ne ostri u spic kao za prohrom vec je zaobljena jer kada je u E+ poluperiodi zbog pregrevanja se trosi pa dolazi do kontaminacije i mesanja sa osnovnim materijalom sto je nepovoljno.Pri zavarivanju jednosmernom strujom moze se koristiti REL invertor,dok za naizmenicnu transformator mora imati visokofrekventni jonizator da se luk ne bi gasio pri svakoj promeni poluperiode.
Nadam se da sam doprineo razmatranju zavarivanja aluminijuma.
I naravno svim forumasima veliki pozdrav, a posebno za gore navedene članove foruma.
[ Marko Enter @ 31.05.2009. 19:17 ] @
A kada se zavaruje aluminijum oplastenim elektrodama , koja je bolja struja AC ili DC?

pozdrav
Marko
[ Kemppi @ 01.06.2009. 11:37 ] @
REL zavarivanje oblozenim elektrodama retko se primenjuje,jer se javlja mikroporoznost na licu sava i u prelaznoj zoni koja bitnije ne pogorsava mehanicka svojstva spoja,ali smanjuju otpornost prema koroziji.Takve elektrode imaju jezgro od Aluminijuma ili legure Al,ali oblogu razlicitu od elektroda za celik tj. one sadrze alkalne soli,pa se stvara jako korozivna troska koja se mora potpuno ukloniti odmah posle hladjenja.Koriste se za zavarivanje u horizontalnom i vertikalnom polozaju,jednosmernom strujom obrnutog polariteta(E+),kratkim lukom bez poprecnog njihanja.Pre zavarivanja potrebno je osusiti elektrode na temp.250-300*C u vremenu 2-3sata,jer je obloga jako hidroskopna(upija vlagu)pa se javljaju gasni mehurovi u savu,te je iz istog razloga potrebno predgrevanje osnovnog materijala ako je deblji od 6mm na temp.200-250*C.Elektrodom se tesko uspostavlja luk zbog oksidne skrame na povrsini Al,pa je preporucljivo mehanicki ga odstraniti pre zavarivanja,ali ne brusnom plocom kojom je brusen neki metal pre toga,jer ce zaostale metalne cestice ostati na povrsini Aluminijuma i tako pri varenju ostati zarobljene u savu.Za zavarivanje u vertikalnom polozaju koristiti manju amperazu nego za horizontalni,a za istu debljinu materijala.
[ Marko Enter @ 01.06.2009. 12:28 ] @
Hvala Sasa
I jos jedno pitanje dali sa oplastenim elektrodama moze da se varu okrugle i kockaste cevi , znaci nije neki visok profesionalizam znam da je za takve stvari najbolji pulsni MIG ali njega sada trenutno nemam i ako slucajno budem imao vise posla sa aluminijumom sigurno da cu njega kupiti , znaci ja bih sad hteo da uzmem elektrode i da malo sa njima varim , mogu da nadjem ESAB-ove alu elektrode mislim da je njihov kvalitet visok

pozdrav
Marko
[ Kemppi @ 02.06.2009. 13:36 ] @
Moze da se zavari ako je debeo zid,nije lako, ako progoris tesko ces popuniti,jer u kutiju ne mozes staviti bakarni podmetac,elektrode uvek moras predgrejati,luk se tesko uspostavlja,a kontrola rastopljenog kupatila vrlo slaba jer aluminijum ne menja boju prilikom zavarivanja kao celik,pa se tesko vidi razlika rastopljenog i nerastopljenog dela,a jos smeta i dim od obloge.Ja sam probao i nisam se odusevio,po meni to je samo nuzno resenje.
[ Marko Enter @ 02.06.2009. 20:55 ] @
Aha, pa dobro nista ja sam narucio ESAB-ove elektrode pa cu isprobati kako ide , pa cu izjaviti ovde moje iskustvo sa tim elektrodama , verovatno ima jos dosta ljudi koji ih zanima zavarivanje alumionijuma

pozdrav
Marko