evo prenosim od kolege njegovo mišljenje nažalost bez konkretnog odgovora i pomoci:
Sa upravljačkim pločama koje ste naveli nisam do sada radio, ali definitivno je problem što vam serviseri nisu ostavili servisni kod za ulazak u servisnu razinu. Ovo što imate je klasični primjer kako serviseri sebe štite tj ne žele si reziti granu na kojoj sjede. Međutim to nije njihova krivica nego krivica menađmenta firme koja radi štednje prilikom investicije nije uzela u u investicijski tim neku stručnu osobu iz klimatizacije koja bi ih uputila na zamke koje im postavljaju dobavljači (zastupnici) takvih uređaja. Tako sada vidimo kako im se takvo razmišljanje obija duplo u glavu sa stanovišta financija. Naime sve fino stoji dok su chilleri pod garanciom (dvije godine), pa se servisiraju u određenim intervalima (10 000sati), no poslije toga postajete zapravo taoc servisera koji to fino naplačuju i to višestruko.
Ja konkretno radim na Trane chillerima i Siemens automatici i nema teorije da mi kakvi serviseri naprave ovako nešto. I kod Trane-a i kod Siemens automatike imam direktni pristup u servisni mod, a servisera jedino zovem kada sam procjenim dali su mi potrebni. Sada ću vam napisati što kod čilera ide sve u jedan servis i potkrijepiti to sa slikama.
Što se servisa chillera tiće, kod velikog se obavezno pregledavaju kontakti sklopnika koji uklapa motor chillera (provjera da nisu korodirali, čiste se sa najblažim brus papirom), provjerava se kiselost ulja (zbog utjecaja moguće vlage i svakakvih nečistoća), provjerava se tlak ulja, tlak freona na visoko i niskotlačnoj strani kompresora, provjerava se saće kondenzatora da nema na sebi prljavštine, provjerava se isparivać da nema na sebi naslage kamenca, mjeri se struja na sve tri faze motora kompresora pomoću strujnih klješta i uspoređuje sa nazivnom koja je deklarirana na pločici motora kompresora,ako je moguće i termovizijskom kamerom provjeriti sve električne spojeve, mjenjaju se filteri ulja,....
Ako chilleri normalno rade i tlak freona (očitava se na manometrima chillera) je u granicama normale, ako je i tlak ulja(manometar na chilleru) pri radu normalan a ulje nije prljavo (provjeri se preko malog prozora na risiveru -spremištu ulja) ili se jako pjeni, znak je to kako je chiller u odličnom stanju i nije mu potreban veliki servis. Čak i ako ulja u risiveru ima ispod dozvoljene razine, ne znači da je negdje iscurilo nego da chiller radi u niskom stupnju rada i ulje se pomješalo sa freonom, u tom slučaju potrebno je chiler par sati malo opteretiti i provjeriti dali se ulja vratilo u risiver. Važna napomena: procesi u chileru kako kod freona tako i kod ulja su jedan zatvoreni sistem i na njih nemogu utjecati nikakve vanjske pojave!
Što ja radim? Ne zovem servis sve dok ove gore navedena stavke su u granicama normale, sam povremono provjerim struje na svim fazama, i provjerim kontakte sklopnika, provjerim stanje ulja i tlakove freona, provjerim dali chiller ohladi vodu na željenu temp. (set point). U slučaju da sve ovo gore navedeno štima ali chiller ne može ohladiti vodu na željenu temp. obavezno provjerim zaprljanost kondenzatora i rad njegovih ventilatora. Ako je sve to u redu definitivno je problem u pojavi kamenca kod isparivača (voda ne bi smjela biti tvrđa od 5-8°dH, gradska voda ima tvrdoću 25-30°dH), pa onda pristupam skidanju kamenca pomoću posebne kemije koja ne nagriza metal.
http://img217.imageshack.us/im...71/mikroprocesorskiregulat.jpg
http://img19.imageshack.us/img19/14/digitalniinstrumentzamj.jpg