Još malo o zaštiti automobila . kako nam kola još nisu stigla, ja stalno na netu i otkrivam nove vidove zaštite. Da ne bih prepričavala, evo šta je napisao moderator na jednom forumu koji mi se čini ozbiljnim ( to je ustvari forum koji je u sklopu časopisa o automobilizmu ), a čovek koji je ovo napisao je moderator.
Citat :
"U poslednje vreme je u najskupljim rizicinm automobilima (Audi, BMW,Porsche, VW...) najcesce ugradjivana igla u letvi volana koju ugradjuje i Porsche Beograd u sluzbena vozila, iako svi imaju kasko, jednostavno nece ljudi da budu laka meta. Ta igla je inace Multilock za menjac koji jedan servis u Beogradu uspesno ugradju na letvu volana, malo vislje od pozicije zedera tako da je koriscenje lakse. Na to savetuju i elektronski zastitu koju sami kombinuju i ne kazu sta je ali je to ustvari kombinacija dobrog alarma sa hijackom, imobilajzera i jake sirene u kabini i jos po necega.
Takodje takav klin u automatskim menjacima je vrlo pouzdan i moraju da ga skinu da bi terali auto jer nema kvacila, sto i nje bas lak posao
Izmestanje ili postavljanje laznog OBD je takodje dobra stvar.
Ono sto je jos bitno uradi a to moze da se uradi i na kolima bez sve te elektronike je da se "otkace" brave , to jest da brave ne rade na kljuc ne go samo na daljinsko otvaranje tako da se ne moze uci u auto obijanjem nego recimo samo lomljenjem staklo sto je nepopularno medju lopovima jer auto sa slomljenim staklom bode oci i u transportu.
Takodje treba otkaciti tj izmestiti sajlu koja otvara haubu jer je to prvo sto otvaraju kad udju u kola da bi onesposobili sirenu/alarm.
To dve stvari ce zaista dosta dosta otezati i najboljima da oteraju auto
Ta zastita ima sledece cene
Igla/klin u volan oko 250e
Paket elektronike od 350e do 700e"
(kraj citata)
Diskusija počinje od polovine 2008., znači stvar je relativno nova, a traje do danas, sa podeljenim mišljenjima, kao i uvek ;-).
Ono što sam mogla da vidim je da se nalepnica ovog servisa nalazi na luksuznijim automobilima vw, opel, audi, mercedes , kao i na službenim automobilma, npr. danas sam bila u kraćoj šetnji, nekolko crnih identičnih škoda ( neke limuzine, imaju ovu nalepnicu). Nema ih puno, npr na 100 zedera dođe po jedan klin/igla ( naravno gruba procena, jer sam videla zedere i na jugićima).
Da ne reklamiram firmu, obratite pažnju kad šetate ulicom, 'ajde da kažem naziv počinje sa "delta", a na nalepnici je pas sa podignutim ušima ( prvo sam mislila da je sami đavo i brojevi mobilnih sa 063.... Nalepnice auto alarma ove firme imaju onu foru da se presijavaju na suncu, kola obično imaju samo tu nalenicu sa psom, ali neka i obe.
Ono što me buni je da nisam mogla da nađem sajt firme, doduše ima ih koliko hoćete, jer je ime univerzalno, našla sam firmu sa ovim imenom koja se bavi komjuterskom opremom, ali to nije to.
S druge strane, vlasnici audija, pasata (baš sam jedan videla pred zgradom), mečki i sl. sigurno nisu sisali vesla.
Eto, da li ste čuli za ovu iglu/klin, da li neko možda ima iskustvo ?
P.S.
Pretražila sam PDF, ćini mi se da niko nije pisao o ovome, jedna član je pitao za iglu, ali ona se odnosila na menjač, ako sam previdela molim moderatore da spoje teme)
[ vladd @ 22.04.2009. 19:30 ] @
Klin u letvi volana je bio praistorijska zastita vozila. Imaju ga sva vozila stara i preko 30 godina. Ima ga i moja bivsa Lambreta iz '52 godine.
Koliko je efikasan, istorija je pokazala.
Ubacivanje 468 raznih sistema blokade svakako ce odvratiti lopova, ali gde je smisao. I sta ako lopovi dodju sa paukom?
Mislim da je zeder, uz fabricku blokadu 90% siguran, a skociti sa procentom na 97%, nema puno smisla(retki su automobili 100% bezbedni).
Ako je bas paranoja u kuci, kriminogen komsiluk, dodati jos jedan sofisticirani elektronski alarm, "preko svega", i tu treba staviti tacku, nadalje je vise stvar za obracanje lekaru, nego povecanje bezbednosti vozila
Poz
[ cozmo_im @ 22.04.2009. 19:33 ] @
Najbolje je dodati jos blokadu motora sa skrivenim prekidacem i to je to.
[ etjen @ 22.04.2009. 19:53 ] @
cozmo apropo te blokade sa prekidačem koja se ovde svako malo pominje. Meni je receno da na novije automobile nije moguće staviti takav neki prosti prekid paljenja zbog sve kompikovanije elektronike.
Koliko je ovo tačno, ne znam, ali sam čuo od zaista kompetentne osobe.
[ Tamara_K @ 22.04.2009. 19:59 ] @
@vladd
Sledeći post pišem iz Laze, kad me budu pustili na otvoreno odeljenje i dozvolili laptop
Paranoja je uhvatila samo mene, moj muž je i ranije imao kola, a ovo su nam prva zajednička, pa valjda zato. Uz to je potpuno nezainteresovan, kao kad kola dođu videćemo, imaju LK. Što bi rekli suprotnosti se privlače .
Komšiluk nije kriminogen, naprotiv živimo preko puta ambasade, jedne velike zemlje koju čuvaju 2 pandura ( dve kućice) na uglovima.
Ali to ne znči da ćemo kola uvek tu i parkirati.
Poštujem tvoj stav, tim pre što vidim da si i mod, ali ostaje da se ovo čudo ugrađuje u najskuplje automobile, mislim što oni ne stave zeder ?
Pri tome zeder je oko 200 E + alarm još toliko, ovo je možda nešto skuplje, ali bolje uložiti (dodatnih) 100 - 200 E u zaštitu nego u npr. presvlake i sl.
@cozmo_im
Neki kažu da je "dobitna kombinacija" zeder + alarm, jel ti mislš zeder + blokada motora ?
Edit :
evo stigao je etjenov post, u međuvremenu, sad sam samo još zbunjenija.
[ StORM48 @ 22.04.2009. 20:01 ] @
@etjen
Jeste sigurno tačno za neke automobile.
Možda će Žare moći preciznije da kaže.
Ja sam imao problema sa A6 kada se isprazni akumulator skroz (što se dešavalo, obzirom da je bio garažiran), zabudali se kompjuter i auto radi, ali nepravilno, pa onda mora da se resetuje ili šta već, u servisu.
Imao sam sličan problem i sa 307-icom, kojoj se uglupavio ESP (svetlelo je kao da je neispravan). Ali, verovatno je moguće prekinuti deo voda, koji vodi do brave ili tako nešto?
Pozdrav
[ etjen @ 22.04.2009. 20:17 ] @
pa da, ja sam to hteo da stavim pored alarma ali mi je rečeno da nema šanse zbog kompjutera...
to je zaista zgodna stvar na nekim kolima kod kojih može, mada izgleda da može kod samo starijih kola...
[ Horvat @ 22.04.2009. 20:33 ] @
izvinite sto upadam u temu o zastiti
ali me zanima vase misljenje o koristi alarma
naime,preispitajte se,koliko puta ste culi u gradu da svira alarm i sta ste uradili? [okrenuli se pogledali u auto,iskulirali i nastavili putem ili okrenuli se ka autu i napali moguceg provalnika?]
sad svaka cast ako je ovo trece,ali sumnjam da je to slucaj u vecini
jedini moguci smisao alarma,je psiholoske prirode ,za sitne lopove [koji se mozda uplase da ce ih neko videti]
e sad sto se tice zastite,jedan poznanik ima u pasatu [cini mi se onaj model iz 98. pa do ne znam koje,slicni su mi :)] jednu ,po mom misljenju,xtra zastitu [naravno pored centralne brave,alarma i tih sitnica],da ne otkrijem sve detalje,kljuc na razvodnu kapu [ko se i malo razume,sprecava da upali automobil ,jedino moze da ga "trza"]
no,ukoliko je stvarno tako promenjena elektronika/tehnika mozda nema smisla ovo raditi,mada sumnjam da je razvodna kapa izbacena
[ Zarko Silic @ 22.04.2009. 21:09 ] @
Na VW Polo, mislim da je rec o tom vozilu, je moguce postaviti skriveni prekidac:
1. Sa nesto vise znanja samo prekidac,
2. Sa manje znanja prekidac sa releom.
Ako se ugradjuje alarm onda ovo (prekidac) nije potrebno raditi vec samo alarmnu centralu postaviti na tesko dostupno mesto. Mnogo zavisi ko ce posao raditi iz 2 razloga:
1. Da posao uradi tako da ni u fabrickom servisu ne primete da je nesto radjeno i
2. Da verujete osobi koja ovo radi.(Zna se zasto.)
Ako je alarm korektno i profesionalno uradjen, auto se ne moze samostalno odvesti. Moguce ga je samo odgurati sto se u poslednje vreme primenjuje (pauk se jedno vreme vec ne koristi). Tacno je da se metodom gur-gur osteti vozilo, ali lopov racuna na otkup od strane vlasnika gde ovakva ostecenja ne igraju ulogu. Zbog takve metode, bolje reci drskosti, pozeljno je ugraditi mehanicku zastitu.
Ako je rec o vozilu sa automatskim menjacem dovoljno je ugraditi samo alarmni uredjaj. Naravno pedantno i profesionalno.
Postavljanjem menjaca u polozaj "P" je otezano (gotovo nemoguce) guranje vozila, a pravilnim povezivanjem alarma se moze onemoguciti izbacivanje iz ovog polozaja ("P").
[ Tamara_K @ 22.04.2009. 21:09 ] @
Ja nemam svoje mišljenje , nego čitam šta drugi pišu. Imaš dojavu na mobilni, odn., kad lopov počne da ti se bakće oko kola zasvira alarm i dobiješ SMS ( pretpostavljam).
Sad ako si blizu, (npr. kola ispred zgrade) možeš da potrčiš prema njima, naravno rizikuješ, ali mislim da je verovatnije da će lopov jednostavno pobeći nego da će sada doći do obračuna, odn., nije to oružana pljačka ( nadam se), nego ako ne upali, onda rade brze noge.
Da li još neki osim vladda ima mišljenje o toj igli/klinu ?
[ Zarko Silic @ 22.04.2009. 21:12 ] @
Citat:
Tamara_K: možeš da potrčiš prema njima, naravno rizikuješ, ali mislim da je verovatnije da će lopov jednostavno pobeći nego da će sada doći do obračuna,...
A mozda ce poceti da se udvara?
[ Nocni @ 22.04.2009. 23:01 ] @
Ne treba se u takvim situacijama posebno junaciti jer u 95% slucajeva u kradju se ne ide bez pistolja... ovo se odnosi na organizovane grupe koje odvoze vozila a ne na sitne lopove/narkomane koji kradu iz vozila...
Ne vidim razlog zbog cega je otvorena nova tema... u onoj staroj su pominjani i klinovi i ostalo. Najjednostavnije je da se prepusti stvar profesionalcu koji ce znati sta sve treba i kako uraditi. Evo, moj predlog je da to odradi Zarko koji vam nije daleko... jer pitanje je sta je daleko i sta je skupo kad je ova tema u pitanju... znajuci koliki je on perfekcionista ne treba sumnjati je li izbor dobar...
Nije dobro da se ovo shvati kao reklama ali gospodja cijelo vrijeme trazi nekog da to odradi...
[ etjen @ 22.04.2009. 23:19 ] @
slažem se sa zarsilicem-dobro sakriven alarm je ozbiljan problem za lopova
Ko zna, mozda se i ljubav izrodi , pa prevedem lopova sa tamne strane na onu drugu.
Evo, necu vise da smaram, ako neko zna i hoce da pise o tom klinu OK, jos mi otkrijte ko je Zarko/Žare, pokusala sam da ga nadjem na spisku ali ne znam kako je registrovan.
POZZ
P.S.
Sve vreme mi je bilo pred ocima - Zarko Silic, ali sumnjam da ce moj muz hteti do Temerina, verujem da je Zarko dobar majstor, ali uvek postoji mogucnost da se nesto pokvari, pa onda hadje opet u Temerin, ili ne mozes da pokrenes auto.
U svakom slucaju predlozicu i Zarka
Ukapirala sam, pa sam editovala, nego 'ajd i tebe da citiram, hvala na pomoci, bez obzira sto sam provalila ko je Zarko
[ SASA M. @ 23.04.2009. 01:28 ] @
Nije alarm, ali pomaze, ne drzati nista sto moze privuci paznju lopovu, znaci sarene kutije, torbe, tehniku etc. na sedistima. Ne za=nam kakva je sad situacija, ali je ranije "fancy" kaetofon bio poziv za obijanje.
Inace, secam price za jednog lika koji je odneo kola ukradenim viljuskarem. Prvo je ukrao viljuskar jer je video da ne moze da ukrade auto na "normalan" nacin. Alarm je naravno bio aktiviran, ali na to niko nije obratio paznju.
[ Tamara_K @ 23.04.2009. 04:48 ] @
Citat:
SASA M.: Nije alarm, ali pomaze, ne drzati nista sto moze privuci paznju lopovu, znaci sarene kutije, torbe, tehniku etc. na sedistima. :) Ne za=nam kakva je sad situacija, ali je ranije "fancy" kaetofon bio poziv za obijanje.
Inace, secam price za jednog lika koji je odneo kola ukradenim viljuskarem. Prvo je ukrao viljuskar jer je video da ne moze da ukrade auto na "normalan" nacin. Alarm je naravno bio aktiviran, ali na to niko nije obratio paznju. :)
Mislim da se vec dosta dugo rade CD plejeri kojima se skida plocica, tako da ne znam sta bi lopov bez nje.
Slazem se da ne treba ostavljati nista ne sedistima, ali imati i tu vrstu samodiscipline da UVEK stavis LK, zakljucas zader, skines plocicu, aktiviras zastitu, makar izasao na 5 min. Npr. kad je moj otac kupovao kola i dok nije kupio LK uvek je neko sa njim sedeo u kolima, a sto se tice LK i CD plejera, opet ih je uvek stavljao odn. skidao, makar izasao iz kola na minut.
[ Zarko Silic @ 23.04.2009. 09:47 ] @
Citat:
Tamara_K: ali sumnjam da ce moj muz hteti do Temerina, verujem da je Zarko dobar majstor, ali uvek postoji mogucnost da se nesto pokvari, pa onda hadje opet u Temerin, ili ne mozes da pokrenes auto.
U svakom slucaju predlozicu i Zarka ;)
Ovo je kljucna misao.
Ugradnjom alarma hteli ili nehteli, na odredjeni nacin bivate vezani za osobu koja je posao obavila. Ako je ugradjen kvalitetan alarmni sistem i ako je sve uradjeno pedantno, problema ne sme biti. Medjutim, postoji sansa da ga ipak bude i zbog toga je vazno da se serviser nadje u blizini.
I jos nesto: Preporucljivo je alarm i mehanicku zastitu ugradjivati na razlicitim mestima. Narocito ako ne poznajete ni jednog ni drugog serviseta.
[ cozmo_im @ 23.04.2009. 09:52 ] @
Pogledajte post u temi o kradji koji sam upravo postovao - kolegi su ukrali auto koji se nikad ni ne krade (Yaris) - zbog otkupa posto je covek jako lepog imovinskog stanja... e kad vas tipuju tako, nista vam ne vredi, ukrasce ga kako god da ostvare tu nameru... a kasko je prestao da placa.
Dakle - i kasko je jako bitna stvar. Mozete da povratite vise novca nego sto biste dali za otkup automobila.
[ Zarko Silic @ 23.04.2009. 10:23 ] @
Vise puta je receno da svaki auto ima svog lopova i ne postoji auto koji se ne krade.
[ vladd @ 23.04.2009. 12:15 ] @
Mislimo, a ne govorimo javno, da zastitimo auto od zgubidana, ili dva tri kriminogena tipa koji su resili da se bave iskonskim zanatom.
Zastita od velike, organizovane kriminalne grupe je nemoguca, za obicnog gradjanina, ali takva grupa se ne aktivira za "bednu" zaradicu od par hiljada evra, odnosno bez veceg razloga...
Znaci, fabricki alarm pruza zastitu 60-80%, recimo, dodatni zeder, ili slican tehnicki ozbiljan sistem podize nivo do recimo 85-90%, a dodatni alarm, opet recimo npr do 95%...i to je prihvatljiv nivo, posto dodatnih 50 relejcica, elektronika ili mehanika, podize nivo za najvise 1%.
Pride, na bezbednost vozila utice lokacija vozila, na prometnom mestu, pod osvetljenjem, video nadzorom, blizu nekog cuvanog mesta (ambasada, stanica milicije, boraviste nekog obezbedjenog lica), omogucavaju nizi nivo unutrasnjeg obezbedjenja vozila.
Ostavljanje vozila, na mracnim, zabitim mestima, van pogleda i zvuka...mislim da ni klincima ne predstavlja problem da vrsljaju...
Unutraznje obezbedjenje, plus tri prstena obezbedjenja oko kola pruzaju 100% zastitu..ali ko to sebi moze, i zasto, da priusti...da ne dozvoli nekontrolisani prilaz vozilu na nekoliko metara...cemu...?
Poz
[ Zarko Silic @ 23.04.2009. 12:59 ] @
Prilkom tipovanja i pracenja, osim pouzdanog alarma, dobro je da u bliskoj familiji imate nekog za koga se zna da je malo lud.
Moze da bude bolja zastita od bilo kog alarma.
Salu na stranu, ali ispada tako. Ozbiljni lopovi nisu bas jako hrabri.
[ markofpi @ 30.04.2009. 14:10 ] @
Sto vise citam sve manje znam i sve sam neodlucniji! :) Kupio sam Lagunu 2002god. pre par dana i jos ne znam sta mi je ciniti sa zastitiom. :(
[ Chieftec @ 01.07.2009. 17:37 ] @
Ovaaj, da li moze na pp neko da mi posalje neki kontakt za servis koji ugradjuje te "igle". Bas sam probao da nadjem, niko se ne reklamira za to, cudno, a cuo sam 100 puta nesto u vezi toga..
Hteo bih da uzmem VW Eos, a to je ipak VW i time mozda rizican, iako nisam cuo da je taj model nekome nestao, mada ih ima bas malo, pa mozda zato.
U svakom slucaju, ne svidja mi se ideja da imam "rizican" auto za kradju, ali auto mi se trenutno svidja, pa ne znam, uzecu verovatno, pa sta bude Uz neku zastitu ne verujem, tj nadam se da nece biti zanimljiv kradljivcima.
Imam sada Pezo u toj klasi, kupe kabrio i nema bas nista, samo fabricki kljuc i nista mu ne fali.
[ bora61 @ 02.07.2009. 11:49 ] @
Nabavite Vi tako sve moguce alarme i desi se sledeca situacija, jer lopovi ne odustaju.
Primer 1.
Stanete na semafor, izadju 2 lika iz auta ispred Vas, sa fantomakama i otmu auto.
Primer 2.
Zvoni Vam fiksni phone i ljubazni glas Vas zamoli da u taj i taj kafic donesete kljuceve Vaseg Bmw, Mercedesa...
Kao sto je bilo '90-ih.
Sta cete da uradite?
[ Chieftec @ 02.07.2009. 11:50 ] @
Hvala na kontaktima servisa, idem sada po eos, pa po iglu i po bicikl da imam u rezervi kada mi ukradu eos-a
[ vladd @ 02.07.2009. 13:01 ] @
Citat:
bora61: Nabavite Vi tako sve moguce alarme i desi se sledeca situacija, jer lopovi ne odustaju.
Primer 1.
Stanete na semafor, izadju 2 lika iz auta ispred Vas, sa fantomakama i otmu auto.
Primer 2.
Zvoni Vam fiksni phone i ljubazni glas Vas zamoli da u taj i taj kafic donesete kljuceve Vaseg Bmw, Mercedesa...
Kao sto je bilo '90-ih.
Sta cete da uradite?
Zavisi KO smo
1. Pozvati svoju ekipu i poslati ih u kafic, odvesti kurira u privatan zatvor, pucati mu u kolena, dok ne otpeva zeljenu pesmu, a onda pozvati otimace i reci im da isporuce DVA BMW-a ili Mercedesa...na lokaciju po zelji.
2. Pozvati prijatelja ministra, generala policije...koji ce naloziti nekima da urade nesto, tek da se napravi poveca uzbuna ili guzva, sacekati par dana, nacice se vozilo...
3. Obratiti se policiji i ozaliti vozilo...pokriti gubitak preko osiguranja... prijaviti gubitak kao trosak firme.
4. Otici u kafic i odneti pare. Poskidati alarme i prodati na buvljaku i umanjiti stetu.
Pa ko je u kakvoj poziciji da aplicira svoju varijantu...
Poz
[Ovu poruku je menjao vladd dana 02.07.2009. u 14:11 GMT+1]
[ putniknamernik @ 02.07.2009. 19:43 ] @
ima na internetu svuda, multi lock i klin su provaljeni, i to odavno, stavili su filmove na youtube, otvaraju ih za nekoliko sekundi
A sta to mali zbunjeni gradjanin-mis radi u kolima ovog tipa? Pokazuje kako je mocan i sa statusom..
Za takve je odgovor, jednim delom pod 4.
Drugim delom je da se dobro preispita, u sta se upusta, ako nema "okolne resurse".
Kako u poslu, tako i u zivotu.
Na ovim geografskim koordinatama, ko vozi doticne marke, zasigurno nije stekao pare radom od 8 do 4.
Nije bez razloga poslovica, "dala baba dinar da udje u kolo..."
Poz
[ Munja666 @ 22.01.2014. 22:07 ] @
Da dignem malo temu iz mrtvih. Vidim da tema nije aktivna već neko vreme, a dilema Igla vs. Zeder i dalje nije rešena.
Elem, zvao sam neki dan servis koji ugrađuje A-T-Lock iglu-klin i ujedno i zeder. I kao sad ugrađuju varijantu igle na volan za razliku od pre kad se stavljala na menjač.
Navodno u servisu trvde da je to daleko bolje rešenje od stare igle, a i od zedera. E, sad pošto sam se odlučio za mehaničku zaštitu u kombinaciji sa fabričkim alarmom koji već imam koje rešenje je bolje
Zeder ili Igla. Ako ništa drugo koja zaštita manje oštećuje letvu volana (škripanje i slično prilikom vožnje)???
[ Zarko Silic @ 22.01.2014. 22:29 ] @
Treba pitati Venturu da li je Zeder resen, ili nije resen
[ Munja666 @ 23.01.2014. 13:23 ] @
Bojim se da nisam razumeo?
[ Zarko Silic @ 23.01.2014. 13:54 ] @
Razjasnice Ventuta, ako se pojavi
... jer je nedavno imao neposredno iskustvo sa "neresivim" zederom.
[ ventura @ 23.01.2014. 15:14 ] @
Pre par nedelja je moj Golf 5 sa sve zaključanim zederom nestao kao magarac u magli :)
[ inobradovic @ 23.01.2014. 16:25 ] @
i sad ce sigurno da ti isplati tvoje osiguranje auto i zeder ce da ti isplati osiguranje pa ces kupiti golfa 6, ;-)
[ Lavlja_Jazbina @ 23.01.2014. 18:37 ] @
Citat:
Da dignem malo temu iz mrtvih. Vidim da tema nije aktivna već neko vreme, a dilema Igla vs. Zeder i dalje nije rešena.
Elem, zvao sam neki dan servis koji ugrađuje A-T-Lock iglu-klin i ujedno i zeder. I kao sad ugrađuju varijantu igle na volan za razliku od pre kad se stavljala na menjač.
Navodno u servisu trvde da je to daleko bolje rešenje od stare igle, a i od zedera. E, sad pošto sam se odlučio za mehaničku zaštitu u kombinaciji sa fabričkim alarmom koji već imam koje rešenje je bolje
Zeder ili Igla. Ako ništa drugo koja zaštita manje oštećuje letvu volana (škripanje i slično prilikom vožnje)???
Da je ventura imao iglu,golfic bi ostao.Onaj pit bul na nalepnici lopovu govori da preskoci izgubljeno vreme.
Igla je ravna sa plastikom i nema sa cime da je lomi.Postavlja se u polozaju zakljucanog volana.
Koriscenje je lako.Napipas prstom rupu,kljuc ide malo zakosen,pomeris koji milimetar volan i igla ispada.Stavljas je kada ides i do kioska na 5 m,znaci uvek.
I lopov ce ti reci da ih ONAJ iz Vojvode Stepe umara par sati a to se ne "isplati" gospodi lopovima.
Znaci IGLA. 250€,ili za prijatelje 200.
[ Zarko Silic @ 23.01.2014. 19:00 ] @
Ove mehanicke zastite mogu biti efikasne samo kod lopova pacera.
[ Lavlja_Jazbina @ 23.01.2014. 19:10 ] @
Gresis za iglu.Daj neko svoje vidjenje,iskustvo.Ja po obicaju dokumentujem.Jedna 4 je ostala prosle nedelje zbog te igle.
Sve se moze,ali ovo je mnooogo duze.
[ vaske2 @ 23.01.2014. 20:02 ] @
Citat:
ventura:
Pre par nedelja je moj Golf 5 sa sve zaključanim zederom nestao kao magarac u magli :)
Okuda znaš da nije odnešen,mogao je imati bilo šta ako su ga podigli i odneli...?
[ Lavlja_Jazbina @ 23.01.2014. 21:12 ] @
Sve u svemu venturin smajli na kraju govori da je auto bio kasko osiguran..
[ ventura @ 23.01.2014. 21:52 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Sve u svemu venturin smajli na kraju govori da je auto bio kasko osiguran..
Nije :)
[ Zarko Silic @ 23.01.2014. 22:10 ] @
Citat:
vaske2:
Citat:
ventura:
Pre par nedelja je moj Golf 5 sa sve zaključanim zederom nestao kao magarac u magli :)
Okuda znaš da nije odnešen,mogao je imati bilo šta ako su ga podigli i odneli...?
Od odnosenja nema odbrane.
Efikasna odbrana postoji samo od odvozenja, ali to svakako nisu ni zeder ni klin.
Fabricki ugradjen alarm (imobilajzer) lopov resava za 3 do 5 sekundi (na primer, u slucaju Golfa 4 TDI sa alatom koji se slobodno prodaje i kosta 20 eura), a za mehanicku zastitu potrebno mu je od 10 do 15 minuta najvise. Kakva god da je. Moze i brze ali je to onda previse surova metoda. Ovo vreme koje sam napisao vazi za kulturno resavanje.
[ Munja666 @ 23.01.2014. 23:24 ] @
Citat:
Efikasna odbrana postoji samo od odvozenja, ali to svakako nisu ni zeder ni klin.
Ako nisu zeder i klin, koja onda jeste? Alarm je tek smešna priča za ljude koji imaju opremu, ma koji bio u pitanju.
Osim ako nisi mislio na neku treću vrstu zaštite.
@Lavlja_Jazbina
Citat:
Gresis za iglu.Daj neko svoje vidjenje,iskustvo.Ja po obicaju dokumentujem.Jedna 4 je ostala prosle nedelje zbog te igle.
Sve se moze,ali ovo je mnooogo duze.
Da li se baviš ugradnjom igle ili znaš nekoga ko to radi pa pričaš iskustva iz prve ruke?
[ Zarko Silic @ 23.01.2014. 23:36 ] @
Strucno ugradjen alarm nije smesna prica.
Naravno, podrazumeva se da nije rec o kinezu od 20 eura.
[ inobradovic @ 24.01.2014. 08:08 ] @
parkiras uz neki zid da ne mogu da pridju da ga odnesu. ;-)
[ jnk @ 24.01.2014. 08:10 ] @
ventura jesi siguran da ti nisu iskopirali ključ u perionici i slično? Nije mi jasno da ne ukradođe prvi sledeći koji nema zeder. Jesi imao nalepnicu?
[ Lavlja_Jazbina @ 24.01.2014. 08:38 ] @
Citat:
Da li se baviš ugradnjom igle ili znaš nekoga ko to radi papričaš iskustva iz prve ruke?
A sta ti mislis.Od situacije sa pasosima na forumu vise nista ne dokazujem.
Zarko je u pravu,delimicno.Zamena OBD konektora je jos jedna + opcija.Na g4 su isupali ulozak na vratima,isupali i ulozak na
volanu ali osta auto.Prinese se kljuc u tu rupu ali nije mogao da okrene u ulosku cilindar pa je radio slep.Inace Igla je patent naseg coveka.
p.s.Neka osiguravajuca drustva traze kao i dodatno osiguranje,zakljucite cega. :).
p.s.s Ventura,zao mi je.Meni su procenili mator auto na vise nego sto bi ga mogao prodati.
Po meni elektro sediste priljubljeno maksimalno ka volanu sa odvojenom opcijom pomeranja je super stvar.
[ vladd @ 24.01.2014. 13:33 ] @
Od odnosenja nema racionalne zastite.
Svaki sistem pruza sigurnost, najcesce, srazmerno ceni.
Oni bolji sistemi zastite, podrazumevaju da su tehnicko tehnoloski vrhunski, da se ne oslanjaju samo na elektroniku, vec i na mehaniku i specificne materijale, a jos naprednije je izmena postojecih poznatih sistema, sakrivenost i specifican nacin rada. Obavezno interaktivan sa korisnikom. Po vise kanala.
U sta se ukljucije i izmena poznatog i lakonabavljivog OBD konektora, koji ozbiljno pristupa zastitnim sistemima, osmatranje rf smetnji i blokada...
Tek da ekspertima priredi povecu glavobolju, koju ne mogu da rese ni sa kakvim pomagalima u realnom vremenu kradje.
Odnosenje je prica za sebe, neodbranjivo u najvecem procentu, naravno i to se moze regulisati, ali je bas prenaporno. I zahteva specificno mesto drzanja vozila..
Tako da se ne moze oceniti da li je bolji klin ili zeder. Oba ce zastititi od nekog zgubidana, ali ce oba pasti , svaki na svom "ekspertu"...
[ ventura @ 24.01.2014. 14:07 ] @
Citat:
jnk:
ventura jesi siguran da ti nisu iskopirali ključ u perionici i slično? Nije mi jasno da ne ukradođe prvi sledeći koji nema zeder. Jesi imao nalepnicu?
To nikada ne mogu da znam sa sigurnošću, ali je činjenica da je auto odvezen a zeder bio zaključan.
Inače nikakvu nalepnicu nisam imao, smatram to za glupost i samo da pomazem lopovima da se lepo pripreme i lagano ukradu auto ako znaju tačno koje zaštite imam.
[ drajver2 @ 24.01.2014. 14:56 ] @
Neki lopov neće ni pokušati kada vidi nalepnicu,dok će nekom drugom koji krade malo skuplje i luksuznije automobile nalepnica poslužiti baš za ovo za šta si ti rekao.
[ botr @ 24.01.2014. 16:41 ] @
Najbolja zstita je da skines akumulator kad parkiras :) Ne verujem da bilo koji lopov vuce sa sobom akumulator :)
O ostalih, mozda bi bilo interesantno da se uradi neki kill switch, cijom bi se aktivacijom prekinuo dotok struje do odredjenih funkcija, a jos da funkcionise putem bezicnog prenosa.
[ Zarko Silic @ 24.01.2014. 17:24 ] @
Moze dosta toga da se napravi. Nije sporno.
Problem je napraviti nesto jednostavno za korisnika, a slozeno za lopova.
[ Lavlja_Jazbina @ 24.01.2014. 17:27 ] @
Citat:
Inače nikakvu nalepnicu nisam imao, smatram to za glupost i samo da pomazem lopovima da se lepo pripreme i lagano ukradu auto ako znaju tačno koje zaštite imam.
Greska frendu,isto kao sto se nisi pozalio ovde kada je i nestao,ali cenim taj flegmanski nastup.Bese presao 300k i ti prvi vlasnik.Pa bar da ti zbog toga bude zao.
Sve u svemu steta.Ikreno mi je krivo.
Sto se tice zedera,Zarko je kada sam pretrazivao arhivu pomenuo u nekoj temi neke monstruozne brusilice na bateriju,gadne za ove stvari.
[Ovu poruku je menjao Lavlja_Jazbina dana 24.01.2014. u 20:16 GMT+1]
[ Hank @ 25.01.2014. 02:02 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
p.s.s Ventura,zao mi je.Meni su procenili mator auto na vise nego sto bi ga mogao prodati.
... ako tebi nije drago što su Venturi digli golfa, ja ću da skočim lastu sa vrha Beograđanke, ali tek pošto sam samom sebi odsekao testise i njima napunio bifteke koje sam potom ispekao na 870 stepeni Celzijusa - šutiraš se ti u dupe što su mu digli automobil, sram te bilo, jer ti kućno vaspitanje ne dozvoljava da shvatiš dobrotu, a inteligencija da shvatiš suštinu. Kada upadljiva većina ljudi u nekoj zajednici usled batine u vidu zakona i ekonomije u vidu nesvrsishodnosti i saznanja u vidu osnovne škole izgubi interes za kupovinom kradene muzike/kradenih delova/automobila - tek tada će kriminalci prestati da kradu muziku/automobile radi delova/otkupa i preći na nešto drugo. Ukradi koji god hoćeš automobil u mom komšiluku (a niko nema iglu i operacija krađe 10 puta skupljeg automobila je bar 7 puta jednostavnija u odnosu na Srbiju) i probaj da prodaš/uceniš vlasnika...
veliki sam ljubitelj komedija koje počinju tako bombastično čak i kada je tok samog filma strmoglavo glup, jer ima "mesa" da se troši.
A dok god ima takvih kao što si ti da teše "nesrećnike" i nesrećnike usled nesreća koje se dogodiše, takvih nesreća može samo da bude još više.
Što se Srbije tiče, vozim samo onaj i onakav automobil - bez kakvog mogu da ostanem, a bez uzrokovanja bilo kakvih većih emotivno/finansijskih posledica koje ne bih mogao uz osmeh da savladam tokom prvih 30 sekundi pošto sam saznao da automobila nema, a da Parking servis nema veze sa tim. Meni i rent-a-car rešava stvar, ali ipak... volim automobile i volim nove automobile. Fiat/Dacia/ima još je rešenje ove jednačine pod datim okolnostima.
OK, ima i ljudi u Srbiji kojima je potrebna ozbiljna mašina/voze porodicu na planinu/more/gde god/nemam pojma/postoji objektivna potreba za kvalitetnim, sigurnim i skupim vozilom (kakva se u državi u kojoj živim ostavljaju na javnom parkingu i bez zaključavanja)... jedino što u takvim situacijama mogu da savetujem (u Srbiji) jeste full kasko uz obaveznu psihoterapiju/autosugestivnu metodu sa ciljem beskompromisnog re-dokazivanja aksioma da gomile lima i plastike pokrenutih motorom i nisu najvažnija stvar u životu. Ukoliko je automobil jedina kategorija kojom možeš impresionirati okolinu, najbolje je da okolina ostane postojano ne-impresionirana.
A ukoliko tvoja igla reši problematiku krađa automobila po Srbiji, momentalno ću da se kandidujem da posredujem između Sjedinjenih Američkih Država, Rusije, Kine, Ujedinjenih Nacija, Severne i Južne Koreje, Irana, Izraela, Palestine i Libana da razrešimo taj pičvajz sa predlogom da svi instaliramo po iglu i da zviždimo Marseljezu.
Tvoja igla štiti automobile po Srbiji kao što Neša Galija štiti od greha... ono kao... mož' da bidne, al' ne mora da znači.
Ono, jes - ukoliko će instalacija igle da se u objektivnoj računici pokaže kao profit tokom dogovora za kasko osiguranje... i ja sam za iglu, ali samo u tom slučaju. A nešto nisam video...
a gledao sam..
možda grešim.
Pozdrav.
[Ovu poruku je menjao Hank dana 25.01.2014. u 04:09 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 25.01.2014. u 10:44 GMT+1]
[ vladd @ 25.01.2014. 09:44 ] @
Ne znam da li si u Azerbejdzanu ili Emiratima(UTC+4), ali su to zone izliva nafte i visokog standarda.
A kriminal se razvija najcesce u zonama sirotinje, i opstaje tamo gde je transformisan da opstaje, npr, Amerika..
Ukratko, retke su drzave gde nema kradje vozila. Svaka ima svoje specificnosti i gustinu stanovanja, standard i zakonodavstvo. Pa se i kriminal i kradja vozila, razlikuju, i po efektima po vlasnika i kriminalca.
S obzirom da zivimo u srbiji, bar 90%( a smem da tvrdim i 100%, nego onako, da budem kao "realan") vlasnika vozila je dozivelo kradju vozila ili sa vozila..
Koliko ja znam, sa velikom kolicinom ljudi u okruzenju, SVAKO je imao kontakt sa stetom od kradje, najcesce delova, goriva, akumulatora ili radioaparata, stvari iz gepeka, tockova ili farova...bar su mu pokrali ukrasne(ili samo zastitne) kapice sa ventila na tockovima...
A pravosudje je sporo, nerazvijeno, zanemaruju se stetice ispod 150 evra...
Tako da postoji izuzetno veliki asortiman onih koji se odlucuju da kradu, prave stetu, i u toj velikoj grupi sociopata, postoji najveca grupa koju ce zeder ili igla zaustaviti u kriminalnoj transformaciji, da sa delica predju na "cela" kola.
A postoje i "specijalisti", ekipe, pocesto uvezane sa policijom, vesto izmaknute od zakona, koje se preko dana bave kaficarstvom, menadzeridsanjem igraca, a nocu otudjuju vozila, zgodna za izvoz prema "jugu"...u zamenu za narkotike, najcesce..
Od kojih, u najvecem procentu verovatnoce, nema zastite...cak i da se maksimalno zastiti, i "zakopa" vozilo, postoji opcija "otimanja"...
[ Zarko Silic @ 25.01.2014. 10:22 ] @
Nekada je mozda bilo tako.
Danas u Srbiji ukradena vozila obicno zavrsavaju na trzistu rezervnih delova.
Sto je najgore, kada policija dobro obavi posao, uhvati lopova, poseduje dokaze, SUD iz sasvim nejasnih razloga lopova ili osudjuje na nerelno male kazne ili totalno oslobadja krivice, pa tako ceo sistem deluje podsticajno za ordedjene strukture ljudi.
[ Flo33 @ 25.01.2014. 13:45 ] @
Ili što se običan narod plaši da reaguje i kada vidi krađu. Ćute, i okrenu se. Meni su pre 2 meseca skinuli rathapne ispred zgrade na NBGD. Znači hiljade ljudi ide na posao u vremenu između 7 i 9 i baš tada su skinuli. Ajd, ebeš rathapne, burazeru slomili bravu i istočili benzin, komšiji alu felne, drugom akumulator.. Niko se nije ni potrudio da prijavi, jer nema ništa od toga.
Puni kasko je najjeftinija zaštita i vozila i živaca.
[ Hank @ 25.01.2014. 14:20 ] @
Meni su skoro slomili bravu oštetivši i sama vrata da bi ukrali muziku (u Srbiji). Nije važno, ali mi je bila interesantna reakcija Nemca sa kojim sam sedeo i ćaskao u trenutku kada su mi javili šta je učinjeno. Čovek punih 15 minuta nije mogao da ukapira šta se zapravo dogodilo (Ukrali su ti automobil sa muzičkim uređajem? Ukrali su ti samo muzički uređaj, a automobil su ostavili? Imao si neki raritetni pozlaćeni muzički uređaj? Šta će nekome tvoj muzički uređaj, da sluša muziku na njemu?). Kada sam mu napokon objasnio da su to ekipe komana koje uglavnom kradu muzičke uređaje iz parkiranih automobila i prodaju ih, postavio mi je ključno pitanje na koje nisam imao odgovor: Ko će da kupi tvoj ukradeni muzički uređaj?
Tu je poenta. Većina u Srbiji deklarativno osuđuje svaku vrstu krađe, ali nema ništa protiv da se ponovi "novim" muzičkim uređajem za 1000 dinara ili da u svoj automobil instalira delove odličnog kvaliteta (malo su korišćeni, ali su vrlo jeftini i originalni), dobavljači: Pera Pajdo i Mita Pajser, zemlja porekla: Novi Beograd, blok 70. A masovna je pojava bila (možda i sada jeste) vožnja celih automobila bez roaming-a.
Tako se formiralo tržište, vrlo jako i perspektivno, a onaj ko ga ne primećuje upražnjavanjem priča "kradu se automobili u svakoj zemlji" neka instalira lepo iglu i zaštiti svoje vlasništvo... ostali neka plate full kasko i od zaštitne opreme instaliraju samo ono što će im omogućiti bolji deal kada je kasko u pitanju (popust od 300 evra za instalaciju nečega što košta 200 evra)
dok svi čekamo neka bolja vremena...
Pozdrav.
[Ovu poruku je menjao Hank dana 25.01.2014. u 15:51 GMT+1]
[ vladd @ 25.01.2014. 14:48 ] @
Ne poznajes ti uopste situaciju u Srbiji. Skoro trideset godina pada standard, prave se problemi i povecava socijala.
Ne postoji zemlja na planeti koja je "dobila" 10% stanovnistva zbog rata, sledecih 3% readmisijom, uglavnom socijalnih slucajeva.
I u takvoj socijali se razmatra uzimanje zastite, od doticne "socijale". Zeder i igla stite od 95% lopovcica...
Organizovani kriminalci su uvezani sa drzavnim aparatom, pa od njih nema zastite. I trziste nije krivo. Jednostavno je nekima dozvoljeno nesto da rade, , a kada je vec veliki procenat doticnih kojima je dozvoljeno, oni medjusobno i razmenjuju kradenu robu.
Normalnom, nekada prosecnom, a sada natprosecnom gradjaninu ne pada napamet da ulazi u komplikacije sa zakonom za sitne pare...kupovanjem sitnih drangulija, kradenih...
[ Lavlja_Jazbina @ 25.01.2014. 15:51 ] @
Jedno pitanje za VENTURU.Imas i noviji A4,koliko se secam.Da li si preduzeo nesto po pitanju zastite kada je vec na zalost otisao golf ?
[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 25.01.2014. u 17:37 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 25.01.2014. 16:30 ] @
Hank,
Vlada moras citati izmedju redova Jer ako ga citas normalno onda ces steci utisak da ni on sam ne razume ono sto pise.
Nije rec o kvantitetu vec o kvalitetu stanovnistva
Plus 10% je negativna supstanca, a ne veci broj na popisu stanovnistva.
Razumes?
[ Hank @ 25.01.2014. 16:49 ] @
Ne razumem, da budem iskren. Okolnosti u Srbiji su takve (nepostojanje pravne države, postojanje mafije, navike stanovništva...) da se može očekivati samo da će automobile da kradu više u bližoj budućnosti nego što ih kradu danas, a već danas ih kradu mnogo. Sve to nema veze sa "kvalitetom stanovništva", već sa kvalitetom države, a što opet nije presudno bitno za ovu priču.
Insistirati na određenoj vrsti mehaničke zaštite automobila u takvoj situaciji po meni predstavlja odabir boje kofe kojom hoćemo da ugasimo sedmospratnicu u plamenu.
Pozdrav.
[ supermario @ 25.01.2014. 16:52 ] @
Kod nas u Trebinju postoji specifican predmet od koga niti jedno auto nema zastitu, ako ti se neko nameraci ne mozes auto nikako, ali nikako, zastiti osim ako nije Kasko osiguran za utjehu.Predmet je vrlo jednostavnog imena-bidon (kanister), (napunjen benzinom+upaljac).Inace, kako i rekoste, Zeder i skriveni prekidac i alarm, najbolja zastita.Uvijek ima auta koja nista od toga nemaju.
[ jnk @ 25.01.2014. 20:16 ] @
Citat:
ventura:
To nikada ne mogu da znam sa sigurnošću, ali je činjenica da je auto odvezen a zeder bio zaključan.
Inače nikakvu nalepnicu nisam imao, smatram to za glupost i samo da pomazem lopovima da se lepo pripreme i lagano ukradu auto ako znaju tačno koje zaštite imam.
To da je bio zakljucan uzimaj za cinjenjcu samo ako si ga sam zakljucao(ili prisustvovao zakljucavanju).
Ako nisi imao nalepnicu a zeder bio zakljucan onda je morao biti neko ko zna da imas zeder pa je zato najverovatnije da je tipovan u perionici(jos ako je saobracajna u kolima). Druga opcija je da zeder nije bio zakljucan i da su ga ukrali po redovnoj proceduri. Neverovatno je ocekivati da je krenuo da krade pa video zeder pa ga na brzinu otkacio.
[ Lavlja_Jazbina @ 25.01.2014. 20:23 ] @
JNK...Koja je tvoja navika u perionici.Ostavljas kljuc u bravi,ostavljas auto i odlazis ili izvuces kljuc iz brave i sacekas sa strane.Kafic ili samo stojis pored?
Ja iskreno i tu iglu stavim u dzep mada onaj zarez ( udubljenje ) pri vrhu mislim da je svuda isti.
p.s.Ma HANK,verovao ti meni ili ne,neka ti nikad ne budu trebale.Cist osecaj (neke) sigurnosti (lazne).Eto,samo da nije brzo otisao.
[ jnk @ 25.01.2014. 21:56 ] @
Ostavim samo kljuc od kola, nista vise.
[ cika dacha @ 25.01.2014. 22:26 ] @
treba da uzimate auta koja se NE kradu!!!
[ vladd @ 25.01.2014. 22:30 ] @
Citat:
Zarko Silic:
...Vlada moras citati izmedju redova Jer ako ga citas normalno onda ces steci utisak da ni on sam ne razume ono sto pise.
Kakav si ti pokvarenjak
Naravno da traba biti malo siri i razumeti ono sto pisem, dosadilo mi je da obasnjavam kao na tabli, na predskolskom nivou
Pisem ukratko o problemima, a ne Srpsku trilogiju
Sto bi, verovatno, razjasnilo mnoge detalje...
[ Munja666 @ 30.01.2014. 15:34 ] @
Da se vratim na temu; pogledao sam kako izgleda montirana Igla u volanu, i deluje nekako kompaktnije od zedera i pristupačnije, jedino
što mi se ne sviđa, a to je možda i presudno što se svaki put pored otljučavanja bravice ključem, vadi i sama igla iz volana što dodatno zna
da smori jer treba je svaki stavljati, skidati i odlagati sa strane, dok kod Zedera se samo otključa brava.
Zanimljivo da sam dobio podataka da u Porsche-u prilikom kupovine automobila na kredit (ili lizing nisam siguran) dozvoljavaju samo Iglu kao mehaničku zaštitu,
odnosno obavezna prilikom kasko osiguranja. Sad koliko je to istina nisam siguran.
[ Lavlja_Jazbina @ 30.01.2014. 16:03 ] @
Odes do neke kuce za kasko osiguranje i pitas.Ne treba niko da te ovde savetuje,sem da eliminises sta te vise smara.Kod igle viri samo malo pipak
i nista drugo nije pristuacno.Raspitaj se jos negde.
[ vaske2 @ 30.01.2014. 16:51 ] @
Citat:
Munja666:
Da se vratim na temu; pogledao sam kako izgleda montirana Igla u volanu, i deluje nekako kompaktnije od zedera i pristupačnije, jedino
što mi se ne sviđa, a to je možda i presudno što se svaki put pored otljučavanja bravice ključem, vadi i sama igla iz volana što dodatno zna
da smori jer treba je svaki stavljati, skidati i odlagati sa strane, dok kod Zedera se samo otključa brava.
Zanimljivo da sam dobio podataka da u Porsche-u prilikom kupovine automobila na kredit (ili lizing nisam siguran) dozvoljavaju samo Iglu kao mehaničku zaštitu,
odnosno obavezna prilikom kasko osiguranja. Sad koliko je to istina nisam siguran.
Dok u Autokomercu ugrađuju isključivo Zeder na vozila pod garancijom,imaju svog majstora i cena je nešto viša nego kod samog izumitelja Zedera...
[ Lavlja_Jazbina @ 30.01.2014. 18:59 ] @
Ko jos autokomerc shvata za ozbiljno.
[ Munja666 @ 04.02.2014. 15:26 ] @
Hvala svima na sugestijama. Ugradio sam na kraju zeder preko prijatelja po nesto nizoj ceni.
Kapiram da su zeder, igla manje vise jedno te isto.
Sad razmisljam da li ima smisla da pored Zedera ugradim jos neku dodatnu zastitu, tipa zamenu OBD konektora i eventualno neki skriveni prekidac?!
Posto kad je aktiviran zeder prekinuto je i paljenje.
[ jnk @ 04.02.2014. 15:51 ] @
OBD svakako neće škoditi a košta 20ak evra.
[ HoT_Steppa @ 04.02.2014. 17:07 ] @
Citat:
cika dacha: treba da uzimate auta koja se NE kradu!!!
Treba da se voze automobili za koji ti nece biti zao ako ga ukradu, to je vec receno. Ali ne treba olaksavati lopovima pa birati omiljene marke i modele. Auto do 2-3 hiljade je puna kapa za Srbiju u ovom trenutku. Sve preko je na radaru.
[ Lavlja_Jazbina @ 04.02.2014. 19:30 ] @
Munja666..SRECNO.
[ Zarko Silic @ 04.02.2014. 20:52 ] @
Odavno se auti ne kradu preko OBD-a.
[ Lavlja_Jazbina @ 04.02.2014. 21:07 ] @
Nije lose saznati koje su to nove cake ?!
[ Zarko Silic @ 04.02.2014. 21:42 ] @
To zavisi od vrste i tipa automobila. Svaki po na osob automobil ima "svoje" alate i "svoje" metode.
[ Munja666 @ 05.02.2014. 22:49 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Odavno se auti ne kradu preko OBD-a.
Baš iz tog razloga se mislim da l da "bacam" još 20 evra (mogu bar lepo da popijem za te pare :)) ako preko OBD niko i ne krade auto, a već u sklopu Zedera
ima i blokada motora. Takođe i za skriveni prekidač...koliko će on usporiti namernika ako uupšte i hoće...
[ Munja666 @ 06.02.2014. 19:36 ] @
Pričao sam malopre sa drugarom koji se pomalo razume u autoelektroniku i reče mi da benzince uopšte "ne dižu" preko OBD-a,
već da to rade na dizelima. Nije mi logično, ali ako neko može to da pojasni bio bih mu zahvalan.
[ Zarko Silic @ 06.02.2014. 22:51 ] @
Vi ste zanimljivi ljudi.
Ovde na ESu ima ljudi koji se autoelektrikom bave, i to profesionalno bave decenijama i koji samo u opremi poseduju vrednost 10 puta vecu od automobila za koji postavljate pitanje, a vi, nakon diskusije na nekoliko stranica pricate sa komsijom koji se pomalo razume u elektriku automobila.
Sigurno poseduje srafciger i glimericu sto ga cini relevantnim savetodavcem.
Za ne poverovati.
[ jnk @ 07.02.2014. 07:51 ] @
Pa ajde Žarko, objasni nam malo kako se kradu vozila ako ne preko obd-a? Ja sam bio ubeđen da je to jedini način, tj. za bmw sam prilično siguran.
[ etjen @ 07.02.2014. 08:30 ] @
^^i mene zanima isto^^
[ HoT_Steppa @ 07.02.2014. 09:58 ] @
Jeste, pa ce da prica ovde javno, mnogo ste pametni.
[ vladd @ 07.02.2014. 14:10 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Vi ste zanimljivi ljudi.
Ovde na ESu ima ljudi koji se autoelektrikom bave, i to profesionalno bave decenijama i koji samo u opremi poseduju vrednost 10 puta vecu od automobila za koji postavljate pitanje, a vi, nakon diskusije na nekoliko stranica pricate sa komsijom koji se pomalo razume u elektriku automobila.
Sigurno poseduje srafciger i glimericu sto ga cini relevantnim savetodavcem.
Za ne poverovati.
Sto TO moze da izludjuje
To meni familija ponekad radi, ali na forumu je pod "normalno", za ocekivanje...
Kao mi se znamo, skoro "kao zle pare", pa se lako ignorisemo ali neznanac ima informaciju, "zlata vrednu", koju deli sakom i kapom.
Svako pojasnjenje takve tehnike rada bi, verovatno, otvorilo neke ideje, kod pojedinih korisnika. U raskoraku sa zakonom.
Poseban problem je nivo informacija koji se profesionalno moze objaviti. Neke informacije kostaju enormne kolicine novca, vremena, truda, investicija, tako da ne postoji tolika radoznalost koja bi izazvala "razlivanje" bas tih, "najskupljih"(kao sto rece Kojo, u Ivkovoj slavi) informacija u javnost.
I umesto, bar nekih mrvica zahvalnosti, za onu kolicinu informacija koja je dostupna svima, pojavljuju se varijante "1000 zasto", ili kako...
Nego, pustimo sada igle, klinove i zedere... neka neko napise recept za Koka Kolu, pa se vidimo u nekom drugom zivotu....
[ etjen @ 07.02.2014. 16:39 ] @
pa dobro, bre Vladd, ne verujem da je neko mislio da Žarko da uputstvo za obijanje automobila po koracima i tipu automobila!
Poenta je, pošto je već par puta ubacio da se ''odavno automobili ne obijaju putem ODB-a'', da makar kaže koji je to drugi način okvirno.
Nešto čisto sumnjam da će neko da ukrade zanat ili da nauči da obija auto zavhvaljujući Žarkovom postu od jedne dve rečenice tipa nije ODB, nego preko brave, prespajanjem žica ili već kako drugačije.
Mislim, bez veze je tako ''pustiti buvu'' i zaustaviti se tu. Onda bi svako mogao svašta da priča.
Gomila ljudi izmešta ODB kabl, bilo bi fino znati, da li su oni u zabludi ili ne...
Ne verujem ja da Zarko izmišlja, ali malo je bezveze ovako paušalno davati ipak ozbiljne izjave. A ako je to neko odavanje tajni, što je onda uopšte i pominjao...
[ Zarko Silic @ 07.02.2014. 18:48 ] @
Citat:
HoT_Steppa:
Jeste, pa ce da prica ovde javno, mnogo ste pametni.
Upravo tako.
Potencijalnim lopovima, jos nedovoljno obucenim, necemo davati smernice ka strucnom usavrsavanju.
Rekao sam da svaki automobil, pogotovo oni novije generacije, ima svoje metode i ne postoji univerzalni alat kojim se kradu sva vozila redom.
Prvi alarm sam ugradio 1979. godine (studentski dzeparac ). Od tada do danas sam promenio strategiju najmanje 20 puta (paosalno). Posedujem svoje sisteme koje sam licno projektovao i napravio a ciji, na primer "antiscaner" algoritam do danas nije razbijen i neprestalo sam u toku sa trenutnim zbivanjima na ovom polju. Tesko da mi nesto moze promaci, ali to ne znaci da treba da duvam u fanfare , To ne dopusta ni statut uvog foruma, izmedju ostalog.
Postoje automobili kojima alarm uopste nije potreban jer se NE MOGU odvesti. Mogu se samo odneti gde ni da imaju bilo kakvi zastitu, pomoci nema. Nazalost mnogi (vecina) onih koji se bave ugradnjom alarma, ili ne znaju, ili ne zele da znaju za ovo. Verovatno ovo drugo pa uradjuju alarme i tamo gde treba i gde je neophodno i tamo gde uopste nema potrebe.
P.S.
@jnk
Generalno BMW spada u vozila koja se lako kradu "sa" i "bez" OBD-a. Potpuno je nebitno. Lako se odvoze. Doduse ne bas svaki model.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 07.02.2014. u 20:09 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 07.02.2014. 19:06 ] @
Koje mesto treba zastititi na novim vw-audi vozilima?
[ jnk @ 10.02.2014. 09:44 ] @
Zarko zvučiš kao oni što su izmislili perpetuum mobile pa neće u dve rečenice da odaju svoju tajnu da ih ne bi pokrali :)
Dakle, princip rada u dve rečenice sigurno neće usmeriti lopova kako da krade automobile, ali ako je cilj bio reklamiranje tvojih usluga onda ok, može ponuda na pp :)
[ botr @ 10.02.2014. 16:36 ] @
Ono sto meni pada na pamet je preko brave. kljuc/kartica + alat za komunikaciju sa imobilajzerom.
botr:
Ono sto meni pada na pamet je preko brave. kljuc/kartica + alat za komunikaciju sa imobilajzerom.
Na nekim audijima su busili lim da dodju do "komunikacije", npr...
Tako da i ono sto izgleda "sakriveno", nekada je pristupacnije nego sto se misli.
Zatim, "napad" na neke senzore, prevrtanja ili senzor pozara, sto takodje otkljucava vrata...
Ocito je da su lopine izuzetno informisane o bezbednosnim sistemima, i da su vlasnici pretezno "ovce", koje pocnu da razmisljaju o bezbednosti tek kada dozive nestanak materijalnih vrednosti.
Pa i tada, "podignu" nivo bezbednosti, tek forme radi, samo da bude "jeftino" i da ne "zamaraju mozak" previse...
Čini mi se da je rezime svega napisanog 2 stvari:
- neka mehanička zaštita + puni kasko za nove i "lepljive" modele
- neki model koji nije intresantan lopovima (Fiat, Citro ....) ako "želudac" potencijalnog ljubitelja četverotočkaša može da svari te kante (po meni sve što te uspešno preveze od tačke A do tačke B nije kanta)
Lično sam slušao priču od drugarice što ima privatnu firmu. Neki njen poslovni partner kupio novu Jettu 2007 ili 2008 gdine i imao puni kasko 4 godine, petu godinu je auto ostao bez kaska jer mu je bilo puno da plaća i mislio je da auto nije interesantan lopovima pošto je, po njemu, nabio više od 100K, imao je alarm a i nije tako mlad. Dva meseca posle registracije, auto je ukraden.
Vidite li vezu :-)
[ vladd @ 22.03.2014. 08:34 ] @
Ja i vidim i ne vidim neku vezu. Ne vidim neku "specijalnu" ili "cvrstu" vezu. Ali vidim da je auto tipovan, i da su neke "veze" i informacije o vozilu ispitane..
Zar se misli, pomislja, da ozbiljni, bas ozbiljni kriminalci, koji se bave kradjom vozila, NE znaju svoj posao?
Posao koji se sastoji, osim od "prostog" odvozenja vozila, i od informacija, uslova i vec pripremljenog "trzista" za plasman.
Informacije, koje se sakupljaju o vozilu, o tehnici(sistemi zastite, i potrebni softverski i hardverski uredjaji, plus stangle i sl..), iz policije, agencije za registraciju, osiguravajuce kuce, servisa, radionice za pranje vozila...komsiluka...?
Ako se tako podceni opasan "protivnik", donose olaki zakljucci i proglasava "bezbednost" ili "nevaznost" nekih radnji, rezultat je JASAN.
[ ventura @ 22.03.2014. 09:54 ] @
Citat:
priki:
Lično sam slušao priču od drugarice što ima privatnu firmu. Neki njen poslovni partner kupio novu Jettu 2007 ili 2008 gdine i imao puni kasko 4 godine, petu godinu je auto ostao bez kaska jer mu je bilo puno da plaća i mislio je da auto nije interesantan lopovima pošto je, po njemu, nabio više od 100K, imao je alarm a i nije tako mlad. Dva meseca posle registracije, auto je ukraden.
Što se tiče skupljih automobila koji se kradu za otkup, lopovi itekako prvo provere da li je auto kasko osiguran. Ako je auto kasko osiguran onda oni znaju da ne mogu da izvuku velik novac od vlasnika, a ako nije, onda će da traže 30% vrednosti za otkup.
Ali u ovom slučaju sa jettom starom 4 godine, u pitanju je ili krađa za delove ili porudžbina za prepakivanje.
[ priki @ 23.03.2014. 23:24 ] @
S obzirom da smo banana država naravno da su kriminalci jako dobro informisani jer svako ima negde nekog, tako i u osiguravajućim kućama ;-)
[ ventura @ 24.03.2014. 00:18 ] @
Citat:
priki: S obzirom da smo banana država naravno da su kriminalci jako dobro informisani jer svako ima negde nekog, tako i u osiguravajućim kućama ;-)
Pa kad se tuđa stanja na bankovnim računima prepričavaju i komentarišu u trač partijama po kafićima, deljenje informacija o polisama osiguranja je bezazleno...
[ vladd @ 24.03.2014. 11:39 ] @
Zato je jedan, manji, deo zastite i ne sirenje informacija o vozilu, odlascima na servise ili pranje, neostaqvljanje kljuceva majstorima, osim servisnog kljuca..
Ako je vozilo sa povisenim rizikom za kradju...
Sluzbene informacije su nesto teze pristupne, al ne i nedostupne, cak i u servisima za instaliranje alarma, zedera ili igle..
Zato se, cesto i preporucuju dodatni neki zahvati, tipa skrivenih prekidaca ili sklopova, za koje ne zna siri krug ljudi, odnosno vise od dvoje...
Sto potencijalno eliminise jos jednu grupu, visokosposobnih kradljivaca, kojima je lakse da odustanu, nego da previse vremena provode kod bezbednijeg vozila.
I zato se i preporucuju sto vise osvetljena mesta, prometna..jednostavno se "dobija na vremenu", otezava se brza i laka kradja.
I to je delimican odgovor na "sta je bolje", da li Igla ili Zeder..zavisno od okolnosti, bolji je onaj sistem, koji "oduzme" lopovu sto vise vremena za kradju...
[ AstralPro @ 24.03.2014. 18:33 ] @
Uvek mogu doci sa fake paukom i odneti auto iako pisti alarm niko nece obratiti paznju jer ga nosi "pauk".
[ Nemanja @ 24.03.2014. 18:47 ] @
Najgore je sto to nije ni fake pauk ni fake policija ...
[ Munja666 @ 19.03.2016. 01:57 ] @
Da dignem malo temu iz mrtvih... .primetio sam da za razliku od zedera A.T. lock iglu/klin radi više firmi/servisa u Beogradu i što je najzinimljivije
svaki od tih servisa tvrdi kako je njihova igla originalna, a da su ostale kineske kopije. Cene su isto šarolike od 150 - 300 evra pa ni to nije parametar.
Bio sam bio ubeđen da je servis Delta Electronic (nije mi namera da ih reklamiram) koji se hvali da ima žig i zaštićeni patent navodno na ovaj proizvod jedini ugrađuje
"originalnu" iglu a da su ostale kopije. Ali kako i drugi servisi nude slično ili isto rešenje, čak brave/cilindri liče, ne mogu da utvrdim čija je brava/igla "originalna" ako uopšte mogu da upotrebim tu reč orginalna pošto je sve to verovatno neko modifikovano rešenje već nekog postojećeg. Šta je tu po sredi, imali li neke razlike u samoj ugradnji, kvalitetu brave, barem što se tiče same A.T lock igle od servisa do servisa?
[Ovu poruku je menjao Munja666 dana 19.03.2016. u 03:10 GMT+1]
[ drajver2 @ 19.03.2016. 13:38 ] @
Meni bi to bilo dovoljno da se odlučim za Zeder jer se za njega zna ko ga je osmislio i da se bez njegovog odobrenja i obuke kod njega u zvaničnom servisu niko ne može baviti ugradnjom istog.
[ djordjeno @ 19.03.2016. 17:40 ] @
Da Zeder je ok, tj nisam cuo da ima kopija. Iako mi nije bilo jasno kako ga vlasnik prodaje.
Tj prodaje ga preko vise firmi, a evo npr preko sajta zeder.rs nije taj koji ga je osmislio. Ali je original...
Uglavnom kod Sajma je glavna firma odnosno garaza gde moze da se ugradi. Cene proverite po telefonu...
[ niki212 @ 20.03.2016. 00:26 ] @
Sigurnos Zedera ovako izgleda
[ Munja666 @ 20.03.2016. 22:07 ] @
Da, ima dosta "priča" po forumima, čak su se i ljudi javljali da su im ukradeni automobili sa zaključanim zederom. Zeder je dovoljno dugo na tržištu i postao je masovna zaštita tako da ima smisla da
je neko već provalilo kako da se oključa. U međuvremenu nađoh ovaj sistem mehaničke zaštite Guardian Protek sa navodno finskom Abloy bravom.
Po rečima prodavca (ne verujem baš 100%) to je za za sada neprobojna brava i oni u tom Guardian sistemu koriste tu bravu za koju su dobili sertifikat da je koriste.
Je l zna neko nešto o ovom Gardianu?
[ drajver2 @ 21.03.2016. 18:35 ] @
Naravno da postoje auta sa Zederom koja su ukradena ali ko garantuje da ta auta nisu dignuta na šlep,tu ne pomaže ništa.
A ovo sa you tube-a je malo glupo komentarisati jer čovak ima ključ i bravu ispred sebe na osnovu kojih mu nije problem(pa čak da ima i samo ključ) da napravi i alate za otvaranje. Zeder jeste dugo na tržištu ali ne u izvornoj izvedbi. Tokom godina je bilo raznoraznih modifikacija i usavršavanja i sa sigurnošću mogu da tvrdim(kad se radi o vozilima srednje klase,koja se najviše i kradu)da vrši posao.
Naravno da kad se radi o skupljjim vozilima koja rade profesionalci tu nema oslanjanja na Zeder već su poželjne višestruke zaštite.
I da,ovo sa snimka nema blage veze sa originalnim Zederom koji se sada ugrađuje.
[ Lavlja_Jazbina @ 21.03.2016. 20:20 ] @
Citat:
munja666..Bio sam bio ubeđen da je servis Delta Electronic (nije mi namera da ih reklamiram) koji se hvali da ima žig i zaštićeni patent navodno na ovaj proizvod jedini ugrađuje
"originalnu" iglu a da su ostale kopije.
Da,jeste njegov patent i ja na pasatu je imam.Za iglu sam siguran da je dobra zastita.
[ Munja666 @ 21.03.2016. 23:11 ] @
Ne znam nakon što sam obišao nekoliko servisa koji ugrađuju tu iglu nisam nešto oduševljen. Ne mogu da tvrdim da su svi imaju isti proizvod, ali onako na prvi pogled
meni bar sam mehanizam (gvožđurija u koju se ubacuje igla) mi izgleda isto kod svih i to je verovatno neka made in PRC varijanta, dok same igle/klinovi variraju od
kraćih, debljih, sa oprugama i nekim zarezima sve u zavisnosti za koliko para - toliko muzike. Dok ovaj sistem (Guardian Protek) sa Abloy bravom mi je delovao mnogo elegantnije ali
kada sam terao auto da se raspitam kako to sve funkcioniše, ispostavilo se da nakon ugradnje Abloy brave volan mora kasnije da stoji u jednoj poziciji ne može da se pomera po dubini, samo po visini.
Jer. navodno to je zbog specifičnog volana kod A3. Je l imao neko slično iskustvo?
[ Lavlja_Jazbina @ 22.03.2016. 06:41 ] @
Vidi,ako neko na reklami kao prezent za taj recimo Guardian Protek stavi modele vozila iz 2006,malo mi smrducka da je to nesto u HI klasi.
Sve slicno,a [img][/img]igla ometa jedno 4 sata da se neko bavi time.Rekla"kompetentna"licnost.Treba mu verovati.
[ etjen @ 22.03.2016. 08:16 ] @
Citat:
Munja666:
Ne znam nakon što sam obišao nekoliko servisa koji ugrađuju tu iglu nisam nešto oduševljen. Ne mogu da tvrdim da su svi imaju isti proizvod, ali onako na prvi pogled
meni bar sam mehanizam (gvožđurija u koju se ubacuje igla) mi izgleda isto kod svih i to je verovatno neka made in PRC varijanta, dok same igle/klinovi variraju od
kraćih, debljih, sa oprugama i nekim zarezima sve u zavisnosti za koliko para - toliko muzike. Dok ovaj sistem (Guardian Protek) sa Abloy bravom mi je delovao mnogo elegantnije ali
kada sam terao auto da se raspitam kako to sve funkcioniše, ispostavilo se da nakon ugradnje Abloy brave volan mora kasnije da stoji u jednoj poziciji ne može da se pomera po dubini, samo po visini.
Jer. navodno to je zbog specifičnog volana kod A3. Je l imao neko slično iskustvo?
ćuti, dobro je dok može levo-desno da se pomera
mislim, izem ti posao ako ti blokiraju volan u jednom položaju...
[ Munja666 @ 22.03.2016. 21:37 ] @
Da, neko će reći nema veze bitno je da ne zeza tokom vožnje :-)
Fora je da navodno ako se ostavi u jednom položaju nema problema, ali šta ako prodaješ auto ili još neko vozi automobil a visina (veličina) vozača se drastično razlikuje?!
Mislim dati 200 evra i još da ne može da se volan pomera do dubini. E, sad ne znam za druga vozila da li ima problem, ili čak i za A3 samo sa drugim tipom volana.
Voleo bih da čujem šta kažu ljudi koji već imaju ugrađen Guardian Protek sa Abloy bravom.
[ putniknamernik @ 23.07.2019. 13:58 ] @
Svi filmovi na youtube prikazuju otvaranje Zeder-a prikazuju Zeder sa rupom koja se pojavljuje kad se ključ pritisne u bravu, to nije Zeder, jer nema nikakvu rupu koja se pojavi kad se pritisne ključ u bravu.
Igla, Klin koliko znam i drugi sistemi kao takvi se prodaju samo u Beogradu, Zeder se izvozi u Italiju, i u mnogo drugih zemalja, a Italija ti je broj 1. sto se tiče mafije, mora stvarno biti nešto kvalitetno da bi se tamo izvozilo.
Zeder se izvozi u Napoli, Bari, a tamo je stopa kradje medju najvećim u svetu, ukrade se u tim pokrajinama Juzne Italije 70.000 automobila godišnje, što znači da je naša mafija sa 2000 godišnje amaterska u poredjenju s njima.
Prema tome, ako Italijani imaju poverenje, imam ga i ja.
[ component @ 24.07.2019. 08:39 ] @
Čekaj malo... Znači u Italiji gde je popularan Zeder ima najviše krađa? Pa i nije neka reklama. Ili možda Zeder služi nečemu dugom, a ne da spreči krađu?
[ djordjeno @ 24.07.2019. 08:48 ] @
Citat:
component: Čekaj malo... Znači u Italiji gde je popularan Zeder ima najviše krađa? Pa i nije neka reklama. Ili možda Zeder služi nečemu dugom, a ne da spreči krađu?
Losa ti je logika, nemaju SVI Zeder u italiji.
Kad bi SVI imali Zeder, a i dalje bilo najvise kradja, onda bi bila losa reklama.
[ component @ 24.07.2019. 11:43 ] @
Kada bi SVI imali Zeder a ne bi bilo krađa onda bi bila dobra reklama... Ovako ne znači ništa.
[ putniknamernik @ 25.07.2019. 01:21 ] @
Niki, ja imam Zeder ugradjen, a ovaj video koji si postavio pokazuje nekakvu bravu sa rupom na sredini, Zeder za tvoju informaciju nema nikakvu rupu u bravi kad se zakljuca, tako da si postavio video neke Ruske kopije, cije li vec ? https://files.fm/u/ry5qa9qw#/view/video-1563993305_Trim.mp4;play
A nezvanicno iglu iscupaju za takodje ne vise od 2 sekunde, prema tome, to je jedna prevara koja pali samo u Srbiji.
[ component @ 25.07.2019. 11:45 ] @
Ovo sa linkova je primer otvaranja sa "bumb" ključem. Nema veze sa iglom, klinom, zederom i sličnim već sa cilindrom koji se koristi. Može se sprečiti na razne načine a najčešće se na nekim mestima u cilindru postave sigurnosti pinovi (sa oblikom pečurkice, zarezima, prvi pin veće dužine i slično).
Pretpostavljam da renomirani proizvođači ovih sigurnosnih sistema ne koriste najobičnije cilindre. A ako misle da se pohvale kako je teško (ili nemoguće) obiti njihovu bravu mogu je poslati nekom od brojnih YouTubera koji demonstriraju kako se otvaraju razne brave. Na primer: https://www.youtube.com/user/bosnianbill
[ mjanjic @ 25.07.2019. 16:20 ] @
Ma svaka brava se lako otvara u radionici, da vidim na terenu kad se zavuče pod volan u mraku koliko brzo će da otvori bilo šta.
Zeder i drugi sistemi nisu tu da 100% spreče mogućnost krađe, već da potencijalnim lopovima naprave problem tako da ne mogu auto da odvezu za par minuta. Kad vide da im treba poprilično vremena da provale neki sistem ili obiju neku bravu, onda odustanu i odu da traže drugi auto.
Naravno, mala je verovatnoća da će vam profesionalci doći baš kod vikendice u nekoj zabiti, gde mogu na miru celu noć da obijaju auto bez straha da neko naiđe, a sa druge strane za vozila visoke klase potrebni su dodatni faktori "iznenađenja".
Mnogi bi pomislili da je recimo lični vozač najbolji čuvar auta, a u stvari je tako najlakše profesionalcima da ukradu auto, naročito ako se negde parkira i čega gazdu.
Još 90-ih su u BG-u ukrali W210 sa nemačkim tablama tako što su na semaforu naveli vozača da izađe iz auta, klepili ga po glavi, seli u auto i odvezli se!
A za dodatnu zaštitu, što neko reče, skriveni prekidač kojim se isključuje pumpa za gorivo, pa neka verglaju do jutra...
[ Munja666 @ 08.03.2021. 18:47 ] @
Pozdrav svima,
Da oživim malo temu iz mrtvih :-) Naime kakva je situacija sada evo prošlo je dosta vremena kako su se pojavili zeder, razno-razne igle, klinovi. Sada manje-više svaka firma koja se bavi
nekom vrstom zaštite auta od krađe ima neko svoje "mehaničko" rešenje da li je to Igla, klin ili neka kombinacija. Ono što sam video manje-više svi rade isto ili koriste Mul-T-Lock ili Abloy bravu i varijacija da li je igla koja se vadi ili fiksirani klin i cene se kreću u rasponu od 180 do 250 evra, dok je Zeder ostao dosledan sebi, samo s vremena na vreme menjaju dužinu ključa i cena od 300 evra :-)
S druge strane zanimljiva je priča da svaki od servisa za ugradnju igle/klina tvrdi kako je samo njihova brava da li je to abloy ili Mul-T-Lock jedino "prava" - originalna i da ju je nemoguće iskopirati, dok ove druge ne valjaju ničemu. Da li se nešto stvarno promenilo kod igle/klina u poslednje vreme i da li ima razlike što se tiče sigurnosti u Abloy i Mul-T-Lock bravi?