[ Bata @ 27.05.2009. 06:46 ] @
skuter 50ccm
Dobro:
1.ne treba dozvola (A kategorija)
2.okretno i lagano sredstvo prevoza (teški oko 100kg)
3.mala potrošnja goriva (ispod 3 litre na 100km)
4.najniža cena
Loše:
-mala brzina, pri "kitovanju" se povećava brzina i startnost, ali i potrošnja i to značajno

Ta mala brzina (oko 50km/h) skuter 50ccm čini pomalo neupotrebljivim za vangradske vožnje,
zamislite da recimo do Mladenovca od Beograda putujete duže od sat vremena, dok oko vas
"jure čak 80 na sat" ...


E zbog ovoga bih o nečem jačem:

Koji bi bio model nekog jačeg skutera ili "slabijeg" motocikla koji bi imao optimalan odnos faktora

Cena - Potrošnja - Ergonomija(upravljivost i težina) - Brzina( da mu 80km/h bude kao dobardan, a ne maximum )

Znači nešto što ne košta značajno više , a da sa njim ipak može da se postigne korisna brzina
da bi se mogle prelaziti "duže" relacije nego što je gradsko zujanje od semafora do semafora,
i da potrošnja nije kao kod automobila, nego manja (naravno).
[ Bata @ 27.05.2009. 11:21 ] @
Hm, interesantno pitanje!
Moj savet je u tom slucaju nesto od 125 ili 150 ccm, kineske proizvodnje, posto nisi naznacio okvirnu cenu pa pretpostavljam da je oko 1000e i za te pare mozes da kupis i novo i polovno, mada ja preporucujem novo, a mozes i da biras tip motora koji zelis, sportski, cruser, enduro, cross ili vec... Naravno niti jedan ot tih motora nije bas takav da moze sve sto mogu i njegovi japanski pandami vece kubikaze ali zato je mala potrosnja (ispod 3l/100km), mala cena registracije (oko 6000 dinara), upravljivost zavisi od tipa motora koji izaberes a max. brzina im je oko 100-110km/h sto zanci da voznja od 80km/h ne predstavlja nikakav problem. Voznja na duzim relacijama takodje ne predstavlja problem cak i sa suvozacem, mozda ce ti malo faliti snage na usponima ali to je nesto sa cim ces morati da se suocis ako zelis malu potrosnju i sve sto si naveo.
Naravno ima i drugacijih misljenja, japanac star od 10 do 20 godina isto upada ali to je preterano staro za moj ukus.
Pozz
[ Bata @ 27.05.2009. 12:17 ] @
Hvala ,
ipak nisam za Kineze, Kymco(Tajvanac) je najblize Kini sto bih isao,
ali i nisam zamislio da tema bude na tu stranu rasprave "Kinez ili ne"

vec o tome da ako necu skuter od 50ccm jer mi je slab/spor za zamisljenu upotrebu ,
koji je sledeci iznad a da ima trazene karakteristike,
i to bilo kojeg porekla (osim kineskog koje je prokazeno kao nekvalitetno)
[ Bata @ 27.05.2009. 14:05 ] @
Ok, ovo je bilo samo moje misljenje na to pitanje koje si postavio, i nije nikakva rasprava, ne mora da znaci da je najbolje resenje ali je neko resenje na tvoje pitanje i odogovor je dat iz licnog iskustva posto sam pre 2 godine imao isti problem i resio sam ga sa Kinroadom xt 150 choperom, za sada sam presao oko 5000km, najvise gradske voznje bez i jednog problema, x zamena ulja i 1 sijalica fara i to je to od troskova!
[ Bata @ 31.05.2009. 00:39 ] @
upravo sam pročitao stariju temu http://www.elitemadzone.org/t318919-Potrosnja-na-skuterima

i po onome tamo napisanom ispada da potrošnja nije mala.
[ vladd @ 31.05.2009. 09:44 ] @
Pa ako se zeli "80km/h kao dobar dan", onda je 125ccm minimum.

E sad, tu postoje razne dileme. Da li uzti renomiranu firmu, i platiti nekoliko hiljada evra, ili prihvatiti kompromis i uzeti "kineza" za znacajno manje novca.

Licno smatram, da nije tolika razlika u kvalitetu, koliko je razlicita cena. I kod istocnjaka se moze naci motor u vecem spektru cene i kvaliteta.

Uz to su i opcije 150 i 200 ccm, kao bliske, i 250 kao ve druga kategorija. Za povremene potrebe, ne bi trebalo uzimati preko 500 ccm, osim ako bas nije zelja ili ispunjavanje nekih zamisli. Tu nengde se zavrsava optimalna registracija, za vece kubikaze je ozbiljna stavka..

Znaci, potrebno je dosta novca, motor, plus obavezna i dopunska oprema, a kada se potrosi nekoliko hiljada evra(ili samo jedna i po), onda ni par stotina za polaganje A kategorije nije stavka.

O "kvalitetu kineza" se vec razbijaju iluzije, postoje solidno kvalitetni motori, a postoje i sa losim sitnicama na motoru. Agregati su odlicni, to je serijska proizvodnja, licencna, tako da he mnogo bolji odnos cene i kvaliteta.

Poz
[ Bata @ 31.05.2009. 19:40 ] @
koja je potrošnja skutera i motora do 200ccm ?
(realna potrošnja, ali bez podešavanja motora za jače performanse)
[ vladd @ 02.06.2009. 23:29 ] @
Od 4 litre, pa na vise. Ostalo zavisi od desne ruke i nacina voznje.

Svi uglavnom koriste Keihin ili Delorto karburatore(29, 30, 31), ili slicnog kvaliteta, pa je i potrosnja slicna.

Poz