|
[ Pigoza @ 22.06.2009. 09:17 ] @
| Imam kombinovani frizider ,,Bira" vec 6 godina, i radio je bez problema.
Pre 7 dana poceo je da ne radi kako treba, da ne moze da se ukljuci, morao sam da isklucim na termostatu pa ponovo iz vise puta da pokusam da ga upalim i onda radi neko vreme i opet po staro.
Ja sam skinuo termostat na kome idu zica os uzemljenja, spojene zice za sijalicu u frizideru i druga na termostat(braon boje)
i crna , isto na termostatu,znaci ukupno tri zice na termostatu.
Do njega dolazi sonda, u obliku zice a u termostat je povezana(ili je iz jednog dela) sa kao srafom-harmonika-telo od bakra i jos neke legure, koja gura dalji mehanizam za ukljucivanje i iskljucivanje kontakata,znaci nema bimetal.
Ja sam povezao crnu i braon zicu i frizider radi, ali moram sada dok ne kupim termostat, da ga ukljucim na 15inuta pa ga isklucima na pola sata, da ne bi zaledio i pregrejao se motor.
Tako sam ustanovio da je motor ispravan ali je termostat u kvaru, pokusacu da nadjem isti takav termostat, ali ako nenadjem sta mi predlazete,koji drugi bi mogao da dodje u varijantu za zamenu, inace termostat se srafi kao potenciometar za masku u frizideru. oznaka motora 1003GL,posto se nesecam oznake frizidera.
Razmislajo sam o elektronskom termostatu i releju, ali moraoi bio biti unutra u frizideru sa napajanjem,ne znam koliko je to pametno, a nemogu da pridjem do elektrike jer je vezana na motoru, i morao big da izvadim motor da bih prisao,jer sam iamo ideju dok ne kupim termostat, da prikljucim relej koji ce uzimati napon sa drugog motora-zamrzivac(posto frizider ima dva motora jedan hladnjak)i ukljucivao drugi motor -frizider kad se ukljuci i zamrzivac i iskljuci kad i zamrzivac.....ali je komlikovano, ne mogu lako da pridjem kontaktima motora...itd
Sta mi predlazete, i molim vas zasto je tako izveden termostat, zasto nije elektricni-elektronika, sa NTC otpornikom(potenciometar,relej,uA741...)koji bi na osnovu temperature u frizideru radio svoj posao,
Ne razumem ovaj termostat,kome sonda proteze od motorasa onom spiralnom zicom i onom cilindrem(zasto sluzi) pa do samog termostata gde je ta zica povezana sa telom koje lici na srav bez glave sa navojem i bakarni je i moze kao harmonika da se skuplja,dali je povezan sa gasom iz motora,buduci da on gura preko mehanizma-ukljkucivanje/iskljucivanje rada motora?)
|
[ frigo servis bata @ 22.06.2009. 18:35 ] @
Najjednostavnije ti je da pozoves majstora da ga zameni(odgovarajuci).Termostati su najcesce takvi na svim friziderima i zamrzivacima,i oni osecaju temperaturu gasa a ne temperaturu okoline..Tako je najsigurnije da ce da radi kako treba..Sve sto si ti napisao nekakav murs vremenski relej ovo ono se ne isplati jer popravka kost max.2000din..Termostat za frizider obican kosta oko 500din,taj nek bude neki specijalni+ruke ne moze da bude vise od 2000din.Pozdrav..
[ Pigoza @ 23.06.2009. 09:08 ] @
Hvala prijatelju, tako mi je rekao i majstor ovde u servisu,jedino me pitao dali frizidr kad radi pola sata moze dobro da zaledi,da se nahvata inje na ploci isparivaca, ako ne onda bi morao da se zameni gas a to ce posluziti 6 meseci do godinu dana??
Zanima me samo dali kroz onu kapilarnu cev koj ide do termostata , ide i gas,pa puni onaj deo kao mehur-harmonika i na taj nacin gura mehanizam za spajanje kontakata motora, i manjim pritiskom-stsavanjem omeksavanje tog dekla i stim povlacenje polugice mehanizma i iskljucenje rada motora.-Ako sam dobro objasnio?
Mozes li ukratko da mi pojasnis zasto je bolji kontroler-termostat koji kontrolise temperaturu u zavisnosti od pritiska gasa(kao u mom slucaju) od nekog elektronskog koji koristi NTC otpornik kao senzor u unutrasnjosti frizidera?
Hvala jos jednom!
[ frigo servis bata @ 23.06.2009. 11:29 ] @
Nemam bas puno vremena za detaljno opisivanje,al ajde...U toj kapilari ima gasa al ne iz sistema vec je kapilara napunjena gasom i on reaguje na temperaturu povlaci meh i mehanicki prespaja kontakt..:)Znaci moze da se izvuce ta kapilara i kad uzmes drugi termostat isto ga dobijas sa kapilarom..:)Zasto je bolji,pa zato sto oseca temperaturu gasa na izlazu iz isparivaca,tj dok ta temperatura ne dostigne odredjenu vrednost nece da ugasi frizider...Zasto je to bitno,zato sto kad otvoris vrata od frizidera naglo udje temperatura u njemu ali on ce da reaguje tek kad poraste temperatura gasa(malo kasnije)..Moze i sa ntc senzorom da se radi i radi se ali treba da se iskontrolise diff.i masa drugih stvari sto je komplikovanije..Kad otvoris vrata frizidera,temperatura naglo poraste i tera motor da radi do zadate,e sad ako se iskljuci i ti u roku od trenutka iskljucenja opet otvoris vrata i on opet trazi da krene motor nece moci da startuje i moze da pregori..Dakle diferencija i mesto gde se nalazi sonda(kapilara)su najbitniji tu u celoj prici..Ima profesionalnih automatika koje se koriste za komore vitrine itd.Tu se moze raditi sta hoces,ali se na toj automatici zadaje sta ce da radi,koja diff,vreme zadrske itd...To kosta oko 60-70 evra(cena automatike)plus budzenje gde ce da se stavi da lici itd...Sad jos nesto...Sto se tice toga sto je rekao majstor za dopunu gasa,tu se ne slazem sa njim...Gasa ili ima ili nema,ili treba da se napuni jer nema gasa,ali tada treba da se nadje gde pusta,ili ima gasa...Moze da se desi da je motor oslabio te ne moze da postize zadatu temp..ali ne moze gas da bude u pitanju..Toliko....
[ Pigoza @ 24.06.2009. 08:38 ] @
Hvala puno prijatelju!
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|